Pàgina 5 de 5

PE i PR3

EntradaPublicat: Dissabte 02/06/2018 14:37
Autor: Javi M
Mai he acabat d'entendre perquè el servei PE es contracta de forma independent al del PR3, que al cap i a la fi són exactament la mateixa línia.

Aquest any es donarà la particular circumstància de tenir una línia operada per dues empreses. Veurem passar els vehicles d'una i d'altra fent el mateix recorregut, alternant-se!

Re: Hispano Igualadina amb Monbus

EntradaPublicat: Dissabte 02/06/2018 21:32
Autor: m.h.t.
S'hi han assignat 2 cotxes de la 88, tal i com vaig pronosticar al meu anterior missatge. Fotos de l'estrena oferides per en Miniautobusero:

El MB Citaro (1540) i el MB New Citaro (2524):

Imatge
www.flickr.com/photos/miniautobusero/42 ... ateposted/

Imatge
www.flickr.com/photos/miniautobusero/27 ... ateposted/

I avui també s'havia de posar en marxa la VB4 (Viladecans-Platja), però s'ha aplaçat a l'haver-se convocat el concurs massa tard. :cop

També s'ha presentat MonBus per competir-hi amb Baixbus Mohn, i vist això, és possible que també el guanyi.

Re: Hispano Igualadina amb Monbus

EntradaPublicat: Dissabte 02/06/2018 22:35
Autor: sag470
m.h.t. ha escrit:I avui també s'havia de posar en marxa la VB4 (Viladecans-Platja), però s'ha aplaçat a l'haver-se convocat el concurs massa tard. :cop

També s'ha presentat MonBus per competir-hi amb Baixbus Mohn, i vist això, és possible que també el guanyi.

En realitat, al plec indicava que començaria el 15/6, per aixó encara està en stand-by. Tenen temps.

Re: Hispano Igualadina amb Monbus

EntradaPublicat: Dimarts 12/06/2018 9:11
Autor: genissimon
Regió-7, 12 de juny de 2018 ha escrit:Monbus no vol dir res del xofer que conduïa amb un partit de tennis al mòbil
Els Mossos van informar aquest diari que ho pensaven investigar
[...]

Re: Hispano Igualadina amb Monbus

EntradaPublicat: Dimarts 24/07/2018 9:31
Autor: genissimon
Regió-7, 23 de juliol de 2018 ha escrit:Els usuaris guien un xofer de Monbus perdut a Barcelona
El conductor s'ha desviat de la ruta, s'ha passat les cinc primeres parades i ha arribat vint minuts tard a l'última, a Ronda Universitat
[...]

Re: Hispano Igualadina amb Monbus

EntradaPublicat: Dijous 02/08/2018 12:54
Autor: genissimon
Regió-7, 1 d'agost de 2018 ha escrit:El bus [de Manresa] a Barcelona estrena l'horari d'agost amb col·lapse de passatgers
Una vintena de persones van fer el viatge a peu dret o assegudes a terra ahir a primera hora
[...]

Mòbil al volant

EntradaPublicat: Dijous 15/11/2018 14:11
Autor: Fran-Ikarus
https://www.elperiodico.cat/ca/societat ... na-7148761

Denunciat per viatgers
Expedientat un xofer del bus Igualada-Barcelona per conduir amb el mòbil a les mans | Vídeo
Un passatger va gravar la negligència del conductor, de l'empresa Monbus

La Generalitat ha obert un expedient a l’empresa Monbus arran d’un vídeo que mostra un conductor utilitzant amb les dues mans el mòbil al volant. Segons les queixes de diversos usuaris a les xarxes socials aquesta pràctica és habitual en el trajecte que realitza un dels busos de la companyia entre Igualada i Barcelona.

Aquest dijous al matí, un veí d’Igualada que viatjava en aquesta línia ha gravat amb el mòbil el conductor de l’autobús utilitzant amb les dues mans sobre el volant el seu telèfon mentre conduïa.
Un altre ciutadà ho ha fet saber al Departament de Territori, que li ha respost que s’ha obert un expedient a l’empresa:

Re: Mòbil al volant

EntradaPublicat: Dijous 15/11/2018 14:39
Autor: França451
Fran-Ikarus ha escrit:https://www.elperiodico.cat/ca/societat/20181115/video-monbus-conductor-movil-igualada-barcelona-7148761

Denunciat per viatgers
Expedientat un xofer del bus Igualada-Barcelona per conduir amb el mòbil a les mans | Vídeo
Un passatger va gravar la negligència del conductor, de l'empresa Monbus

La Generalitat ha obert un expedient a l’empresa Monbus arran d’un vídeo que mostra un conductor utilitzant amb les dues mans el mòbil al volant. Segons les queixes de diversos usuaris a les xarxes socials aquesta pràctica és habitual en el trajecte que realitza un dels busos de la companyia entre Igualada i Barcelona.

Aquest dijous al matí, un veí d’Igualada que viatjava en aquesta línia ha gravat amb el mòbil el conductor de l’autobús utilitzant amb les dues mans sobre el volant el seu telèfon mentre conduïa.
Un altre ciutadà ho ha fet saber al Departament de Territori, que li ha respost que s’ha obert un expedient a l’empresa:


Es una pena que una empresa como Monbus siga día a día cometiendo los mismos horrores del pasado. Y que sigan pasándose por el Arco de Triunfo las faltas, incidencias así como el estado de los autobuses entre otras muchas cosas. Ha mejorado mucho en algunas líneas desde que la AMB le apretó las tuercas a raíz de la evaluación que se hizo de sus servicios, pero sigue dejando mucho, pero mucho que desear. El problema es que a pesar de las contínuas quejas, sigue sin cambiar nada de nada.

En la línea de Manresa, los evaluadores denunciaron que los servicios que tenían que pasar por Abrera no lo hacían: cuando se crearon la E22 y E23, lo que hicieron fue suprimir servicios por dicha localidad, de los pocos que hacían la parada: muerto el perro, se acabó la rabia.

Otra barrabasada que hacían era: si el bus iba lleno desde la estación de buses de Manresa y era un Directo, aunque no admitiera más viajeros, lo hacían pasar por Plaça Valldaura, en vez de salir directo a la autopista. Si un bus en los horarios antiguos no pasa por Valldaura es porque va lleno, y si por Valldaura tienen que pasar tres, dos directos y uno por pueblos, que pongan más buses, no que por saltar la parada (cosa que hacían antes cuando iban COMPLETOS) ahora los hacen circular por Pl. Valldaura sí o sí pasando de largo, y haciendo un rodeo enorme para coger la autopista.

Los E23 muy bonitos sobre el papel, pero a ciertas horas, si inician trayecto en Olesa, y alguno que otro que inicie en Monistrol, no circulan por mucho horario que les pongan.

Del mismo modo tampoco entiendo que de bajada a Barcelona el directo vaya por Autopista, pero el de subida no pueda hacerlo y tenga que coger la C55 sí o sí: esto provoca quye los E23 que finalizan en Olesa procedentes de Barcelona, se van de vacío a Monistrol para iniciar servicio allí: gasto de gas inútil. Algunos incluso suben hasta Manresa de vacío, para bajar de vacío de nuevo e iniciar trayecto en Monistrol.

Lo del BKB podría añadirlo, pero sería ya pedir plátanos al cielo, cuando ni de peras al olmo puede dar Monbus: en varias ocasiones varios conductores estuvieron entre cinco y diez minutos buscando dónde se ponía el servicio directo y dónde el de los pueblos. Un setra salió en septiembre de Manresa con el letrero "Ordes-Santiago", haciendo un servicio a Ronda Universitat por los pueblos. Imagino que el bus no tenía programados los servicios de Barcelona, y o bien el conductor no se dio cuenta, o bien seleccionó lo primero que vio en el programa: una línea gallega. Al menos podría haber puesto un papelito en el cristal escrito a boli: ya que en la línea de Igualada y aldeaños, se sigue usando esa técnica no cuesta nada indicarlo.

En la compra de buses nuevos, me quedé sorprendido al ver que cuatro de ellos eran setras pequeños, de los de longitud corta (no sé si son 12 metros o cuánto): tres de ellos rulaban en la línea de Igualada y el cuarto en la de Manresa, hace unos meses. Ya que quitaron el Astral articulado que tenían, y que pese a tener unos años, por dentro estaba muy bien cuidado, podrían haber tomado ejemplo y haber comprado algún articulado, que para ser la segunda empresa más grande en España y hacer servicios internacionales, no le cuesta nada comprar unos cuantos articulados.

En fin... seguimos o es suficiente? ¿Hasta cuándo va a mejorar de verdad Monbús?
Hace dos años pude conocer a fondo la otra empresa catalana con un nombre similar: Mon-bus o "Monasterio bus". Esta empresa, que entre otras, opera las líneas de Sitges, Vilanova y aldeaños, ofrece muchos mejores servicios y tiene mejor mantenimiento que Monforte bus. Y si mal no recuerdo, creo haberle visto algún autobús articulado trotando por ahí. Monasterio Bus no tiene ni mucho menos la extensión de líneas que Monforte, pero siendo más pequeña, puede gastarse el dinero en articulados.
Ahí lo dejo yo caer.........