Desdoblament de l'Eix Transversal

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
França451
N9
N9
Entrades: 2268
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Re: La gent vol duros a quatre pessetes

Entrada Autor: França451 » Dissabte 25/09/2021 10:41

Guigui ha escrit:
Diumenge 06/03/2016 20:10
L'Eix Transversal és una via que es pot considerar majoritàriament autopista i no té traçat alternatiu; les altres dues vies que esmentes, sí. Que l'alternativa a la N-II i la N-340 és una autopista de peatge? Molt senzill: vols córrer, pagues (més); no vols pagar (tant), has d'anar més a poc a poc.

El que em sembla una aberració és pretendre plantar una autovia gratuïta al costat de cada autopista de peatge.
Permitidme hacer un pequeño off topic a este comentario, aunque es antiguo. En el caso de la N340 en Tarragona hay una curiosidad que desconozco de qué época es. Resulta que en este punto y durante cerca de un centenar de kilómetros, la comarcal sí tiene una alternativa gratuita que no es la AP7: la A7. Y para más inri, antes de la caída de los peajes de este pasado septiembre, la AP7 era gratuita entre Torredembarra y Salou, por lo que los usuarios de vehículo privado y camiones tenían tres alternativas sin pagar ni un sólo céntimo. Habré de buscar dónde se habla de esto, ya que me parece un caso curioso.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3183
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 26/01/2022 13:44

UT440_132M ha escrit:
Dissabte 25/09/2021 0:57
genissimon ha escrit:
Divendres 24/09/2021 16:55
Ara fa uns dos anys es va tancar al trànsit per obres (tres mesos, deien) el ramal de l'Eix Transversal C-25 que va de la sortida 234 a l'Aeroport de Vilobí d'Onyar. Aquest ramal, identificat com a C-25z, formava part del tronc central de l'Eix abans del seu desdoblament.

En teoria s'havia de reparar el pont que permet a aquesta carretera passar per damunt de l'autopista AP-7.

Avui encara està tancat i sembla que no es vol reobrir.

Algú té més informació o sap on puc trobar-la?

Gràcies.

Salut !!
Jo també m'he fet aquesta pregunta cada vegada que hi he passat. Potser hauríem de preguntar a Territori.
El Punt Avui, 26 de gener de 2022 ha escrit: Tres anys tancada al trànsit
Territori analitza què s’ha de fer amb la carretera que fins fa tres anys unia l’eix transversal amb la rotonda de l’N-II i el peatge de l’AP-7
Ajuntaments veïns, partidaris que es torni a obrir l’accés
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3183
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 13/05/2022 14:00

3/24, 13 de maig de 2022 ha escrit: La Generalitat recupera la gestió de l'Eix Transversal amb un cost de 482 milions d'euros
El Departament d'Economia calcula un estalvi de 810 milions d'euros d'aquí al 2040, quan acabava el contracte
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3183
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 09/11/2022 15:04

Nació Digital, 9 de novembre de 2022 ha escrit: L'Eix Transversal passa a dependre de la Generalitat
Economia anticipa el final de la concessió a Cedinsa, prèvia compensació per 479,3 milions d'euros, i preveu un estalvi per a les arques públiques de 781,5 milions fins al 2040
[...]
A veure si es manté la qualitat pel que fa al manteniment i es reobre el ramal directe de la C-25 a l'aeroport de Girona.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3183
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 15/11/2022 9:15

Diari de Girona, 15 de novembre de 2022 ha escrit: La Cambra demana connectar l’AP-7 amb l’Eix a l’alçada de l’aeroport
Les institucions gironines i el sector econòmic es mostren satisfets davant l’anunci del Ministeri de tirar endavant l’estació del TAV a Vilobí, però adverteixen que estaran «amatents» per tal que es compleixi la calendarització prevista
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3183
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 12/12/2022 14:12

Regió-7, 12 de desembre de 2022 ha escrit: L’eix Transversal compleix 25 anys consolidant-se com una via de camions
Un de cada quatre vehicles que circulen pel conjunt de la carretera és pesant. El volum de trànsit diari ha tornat als nivells d’abans de la pandèmia, i ja és més del doble que en els seus inicis de finals dels 90
[...]
Regió-7, 12 de desembre de 2022 ha escrit: L’Eix Transversal: sis anys d’obres i diverses inauguracions per trams
El president Pujol va tallar la cinta inaugural de la nova via de 150 quilòmetres, que s’havia projectat el 1935
[...]
Regió-7, 12 de desembre de 2022 ha escrit: Els alcaldes lloen l’impuls de l’eix Transversal sobre el territori, però té pendent una bona oferta de transport públic
Reclamen més freqüències en bus entre comarques davant la inviabilitat que actualment tindria una línia de tren entre Lleida i Girona
[...]
Regió-7, 12 de desembre de 2022 ha escrit: Entrevista Pere Macias Conseller de Política Territorial i Obres Públiques quan es va inaugurar l'eix Transversal
"Seria més partidari de tornar a fer arribar el tren a Berga que del tren transversal"
L'exconseller posa l'eix com a model de descentralització i de desenvolupament del territori
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3183
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 28/11/2023 14:54

genissimon ha escrit:
Divendres 24/09/2021 16:55
Ara fa uns dos anys es va tancar al trànsit per obres (tres mesos, deien) el ramal de l'Eix Transversal C-25 que va de la sortida 234 a l'Aeroport de Vilobí d'Onyar. Aquest ramal, identificat com a C-25z, formava part del tronc central de l'Eix abans del seu desdoblament.

En teoria s'havia de reparar el pont que permet a aquesta carretera passar per damunt de l'autopista AP-7.

Avui encara està tancat i sembla que no es vol reobrir.

Algú té més informació o sap on puc trobar-la?

Gràcies.

Salut !!

Sembla que es mou alguna cosa: de fa unes setmanes han reinstal·lat els indicadors de la sortida 234, tot i que amb unes cintes al damunt que els anul·len. Van estar molts mesos només amb el suport. A veure si això vol dir que en un temps prudencial tornen a obrir la sortida 234.

Aquí es pot veure una imatge del google street view (del juny del 23) amb els indicadors retirats: https://maps.app.goo.gl/4smcrcsPxSjLoFHe6

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3183
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 18/12/2023 12:21

genissimon ha escrit:
Dimarts 28/11/2023 14:54
Sembla que es mou alguna cosa: de fa unes setmanes han reinstal·lat els indicadors de la sortida 234, tot i que amb unes cintes al damunt que els anul·len. Van estar molts mesos només amb el suport. A veure si això vol dir que en un temps prudencial tornen a obrir la sortida 234.

Aquí es pot veure una imatge del google street view (del juny del 23) amb els indicadors retirats: https://maps.app.goo.gl/4smcrcsPxSjLoFHe6

Salut !!
Ahir diumenge 17 de desembre el ramal estava plenament obert: han tret les balises i la línia contínua que impedia accedir al ramal sentit cap a l'Aeroport de Girona. També han tret les cintes que anul·laven els senyals orientatius. Per tant, la sortida 234 ja està plenament operativa: de l'Aeroport cap a la C-25 sentit Lleida i de la C-25 sentit Girona cap a l'Aeroport.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3183
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 18/12/2023 12:58

El Punt Avui, 14 de desembre de 2023 ha escrit: Carreteres reobre la C-25z a Vilobí, gairebé cinc anys després
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3183
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 20/12/2023 8:50

Diari de Girona, 20 de desembre de 2023 ha escrit: Prohibeixen el pas de camions en un tram de l’Eix Transversal per problemes en un viaducte
Restringits els vehicles pesants de més de 30 tones per «raons de seguretat estructural»
Els transportistes veuen la mesura «catastròfica»

[...]
Sembla que el problema està en el primer viaducte d'Osormort, el que van construir per l'eix inicial i que ara suporta la calçada en sentit lleida. Espero que, com a mesura provisional mentre durin les obres facin passar tot el trànsit pel viaducte nou, amb un carril per a cada sentit. Això permetria aixecar la prohibició de trànsit de camions de més de 30 Tm, tot i que en moments puntuals hi podria haver alguna congestió de trànsit.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 20/12/2023 13:34

genissimon ha escrit:
Dimecres 20/12/2023 8:50
Diari de Girona, 20 de desembre de 2023 ha escrit: Prohibeixen el pas de camions en un tram de l’Eix Transversal per problemes en un viaducte
Restringits els vehicles pesants de més de 30 tones per «raons de seguretat estructural»
Els transportistes veuen la mesura «catastròfica»

[...]
Sembla que el problema està en el primer viaducte d'Osormort, el que van construir per l'eix inicial i que ara suporta la calçada en sentit lleida. Espero que, com a mesura provisional mentre durin les obres facin passar tot el trànsit pel viaducte nou, amb un carril per a cada sentit. Això permetria aixecar la prohibició de trànsit de camions de més de 30 Tm, tot i que en moments puntuals hi podria haver alguna congestió de trànsit.

Salut !!
Correcte, el famós pont de la Cantina. Està previst que tot el trànsit passi pel nou viaducte, i per tant, hi haurà un únic carril per sentit, mentre es repara l'antic viaducte, inaugurat el 1995. Segons diuen des de TiS, va per llarg.
A El 9 Nou ho expliquen.

https://el9nou.cat/osona-ripolles/actua ... entit-vic/


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3183
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 22/12/2023 9:49

Diari de Girona, 22 de desembre de 2023 ha escrit: Els camions podran tornar a circular per tot l’Eix Transversal a partir de demà
El trànsit es vehicularà per la calçada en sentit Girona per les tasques de reparació del viaducte afectat
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 31/12/2023 15:54

Primer el pont de la Cantina, i ara el túnel de Fontfreda. Què serà el següent?
Es cosa meva, o des que es va traspassar la gestió a la Generalitat, el manteniment d'aquesta carretera, es força pobre?
https://x.com/transitc25/status/1741451 ... 74897?s=20


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3183
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 01/02/2024 9:52

Regió-7, 31 de gener de 2024 ha escrit: L’eix Transversal tindrà afectat el pas pel viaducte d’Osormort tot l’any
La Generalitat ha anunciat que aquest febrer començarà la reparació del pont afectat, que durarà deu mesos
Durant el temps que es facin els treballs el trànsit es mantindrà desviat pel pont paral·lel
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3183
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 28/05/2024 8:56

Regió-7, 28 de maig de 2024 ha escrit: Opinió: Marc Marcè Casaponsa, director de Regió-7

Aturats a l’eix perquè sí, el ferro es rovella, sí

Temps era temps, per anar de Manresa a la costa de Girona passaves per Moià, per carreteres estretes, virades i sense pintar, com tot el que era franquista; després va arribar l’autopista, una experiència màgica que es va tornar amarga quan vàrem descobrir les cues de tornada; i quan ja havíem integrat com a penitència els col·lapses del peatge de La Roca, pam, apareix l’eix Transversal i ens salva la vida. Tampoc no va durar: l’eix va ser descobert pels camioners de tota Europa i els catalans vàrem començar a pagar de la nostra butxaca el pas gratuït per Catalunya dels transportistes que anaven de Lisboa a Lió, o de Rotterdam a Madrid, cosa que, a més a més, ens condemnava a fer tota la ruta veient la retolació posterior del tràiler d’algun camioner romanès. Però una altra vegada es va fer la llum, i l’eix va ser desdoblat, i llavors vàrem tenir una autovia esplèndida que convertia els seus usuaris en els més afortunats del país. I van ser feliços i van menjar anissos? No, la felicitat dura poc a casa dels pobres.

Ara resulta que la constructora que va fer el primer viaducte d’Osormort hi va utilitzar uns tensors metàl·lics, i resulta que s’han rovellat. Sense saber gran cosa d’obres públiques, es pot afirmar que un viaducte ha de durar bastant més de trenta anys i que, si fas servir subjeccions metàl·liques en un pont a la intempèrie, t’has d’assegurar que no es rovellaran mai, perquè si alguna cosa és segura és que, si no te n’assegures, pots estar ben segur que el ferro a la intempèrie es rovellarà. Assegurat. I ara hi ha la meitat del viaducte inutilitzat i el cap de setmana hi ha cues. A l’estiu ja ens podem preparar. I també ens podem preguntar si el temps que moltíssimes persones perdran allà aturades per culpa del ferro rovellat no l’haurien de pagar els que van construir un viaducte rovellable, segurament perquè algú es va embutxacar la diferència de preu entre el ferro que es rovella i l’acer que no.
Curiós que no esmenti que s'ha detectat aquest problema amb el viaducte d'Osormort I precisament quan el manteniment de la via deixa de ser responsabilitat d'una empresa privada (CEDINSA) amb peatge a l'ombra i passa a dependre directament de l'administració, en aquest cas de la Generalitat de Catalunya.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 28/05/2024 11:44

Moltes gràcies per les transcripcions de Regió 7. Salut!



jgomezs
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: jgomezs » Dimarts 28/05/2024 20:29

genissimon ha escrit:
Dimarts 28/05/2024 8:56
Regió-7, 28 de maig de 2024 ha escrit: Opinió: Marc Marcè Casaponsa, director de Regió-7

Aturats a l’eix perquè sí, el ferro es rovella, sí

Temps era temps, per anar de Manresa a la costa de Girona passaves per Moià, per carreteres estretes, virades i sense pintar, com tot el que era franquista; després va arribar l’autopista, una experiència màgica que es va tornar amarga quan vàrem descobrir les cues de tornada; i quan ja havíem integrat com a penitència els col·lapses del peatge de La Roca, pam, apareix l’eix Transversal i ens salva la vida. Tampoc no va durar: l’eix va ser descobert pels camioners de tota Europa i els catalans vàrem començar a pagar de la nostra butxaca el pas gratuït per Catalunya dels transportistes que anaven de Lisboa a Lió, o de Rotterdam a Madrid, cosa que, a més a més, ens condemnava a fer tota la ruta veient la retolació posterior del tràiler d’algun camioner romanès. Però una altra vegada es va fer la llum, i l’eix va ser desdoblat, i llavors vàrem tenir una autovia esplèndida que convertia els seus usuaris en els més afortunats del país. I van ser feliços i van menjar anissos? No, la felicitat dura poc a casa dels pobres.

Ara resulta que la constructora que va fer el primer viaducte d’Osormort hi va utilitzar uns tensors metàl·lics, i resulta que s’han rovellat. Sense saber gran cosa d’obres públiques, es pot afirmar que un viaducte ha de durar bastant més de trenta anys i que, si fas servir subjeccions metàl·liques en un pont a la intempèrie, t’has d’assegurar que no es rovellaran mai, perquè si alguna cosa és segura és que, si no te n’assegures, pots estar ben segur que el ferro a la intempèrie es rovellarà. Assegurat. I ara hi ha la meitat del viaducte inutilitzat i el cap de setmana hi ha cues. A l’estiu ja ens podem preparar. I també ens podem preguntar si el temps que moltíssimes persones perdran allà aturades per culpa del ferro rovellat no l’haurien de pagar els que van construir un viaducte rovellable, segurament perquè algú es va embutxacar la diferència de preu entre el ferro que es rovella i l’acer que no.
Curiós que no esmenti que s'ha detectat aquest problema amb el viaducte d'Osormort I precisament quan el manteniment de la via deixa de ser responsabilitat d'una empresa privada (CEDINSA) amb peatge a l'ombra i passa a dependre directament de l'administració, en aquest cas de la Generalitat de Catalunya.

Salut !!
No puc contenir-me de comentar que, al primer paràgraf, l'articulista es queda ben a prop de descobrir el concepte de demanda induïda per si sol.

Tampoc serà el primer cop que una empresa amb un contracte limitat en el temps retalla en inversió de manteniment en els últims anys.



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 224

Entrada Autor: Elefant » Dimarts 28/05/2024 22:16

He arribat a llegir coses molt estúpides venint de periodistes, però sorprendre's perque una carretera sigui utilitzada sí es de premi.



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”