Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Re: Sortides B-23 i A-2

Entrada Autor: Javi M » 01 oct. 2021, 18:22

albert28 ha escrit: 01 oct. 2021, 18:13
Javi M ha escrit: 01 oct. 2021, 15:02 És a dir, que teòricament, Sant Feliu no podrà fer servir les seves sortides de la B-23 ni de l'A-2. En el primer cas per trobar-se escasos metres dins del terme municipal de Sant Joan, i en el segon, per haver de travessar per la BV-2001. Així doncs, tant si es ve de la B-23 com de l'A-2, caldrà circular gairebé 4 km més fins a la sortida de Molins, i després desfer el trajecte fins a Sant Feliu.
No, si vas cap St Feliu no hi ha limitació. Seria cap a St Boi el que comentes.
Per a ser exactes, la sortida de la B-23 de Sant Feliu no es veuria afectada, ja que se situa íntegrament al terme de Sant Feliu. En canvi sí que quedaria restringida l'entrada a l'autovia, ja que l'accés es trova uns metres dins del terme de Sant Joan.

Molt lògic tot plegat! :plas :plas
00



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2280

Entrada Autor: albert28 » 01 oct. 2021, 18:28

Javi M ha escrit: 01 oct. 2021, 18:22
albert28 ha escrit: 01 oct. 2021, 18:13
Javi M ha escrit: 01 oct. 2021, 15:02 És a dir, que teòricament, Sant Feliu no podrà fer servir les seves sortides de la B-23 ni de l'A-2. En el primer cas per trobar-se escasos metres dins del terme municipal de Sant Joan, i en el segon, per haver de travessar per la BV-2001. Així doncs, tant si es ve de la B-23 com de l'A-2, caldrà circular gairebé 4 km més fins a la sortida de Molins, i després desfer el trajecte fins a Sant Feliu.
No, si vas cap St Feliu no hi ha limitació. Seria cap a St Boi el que comentes.
Per a ser exactes, la sortida de la B-23 de Sant Feliu no es veuria afectada, ja que se situa íntegrament al terme de Sant Feliu. En canvi sí que quedaria restringida l'entrada a l'autovia, ja que l'accés es trova uns metres dins del terme de Sant Joan.

Molt lògic tot plegat! :plas :plas
Cert, em deixava aquest sense sentit. I a sobre en una zona on NO hi ha vivendes ni res, camps i alguna nau industrial. Ni m'havia adonat.
00



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5891
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » 21 març 2022, 21:09

Eloi Badia ha assegurat que demà continuaran multant els cotxes no autoritzats que circulin en horari ZBE. Pel que sembla, la sentència (que no és ferma i òbviament serà recorreguda per l'AMB) només s'aplicarà si algun dels demandants (diversos col·lectius) ho sol·licita, ja que no es va demanar l'anul·lació immediata:

https://www.europapress.es/catalunya/no ... 54004.html
El TSJC anula la ordenanza de la Zona de Bajas Emisiones del Ayuntamiento de Barcelona
00


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23966
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 15 abr. 2022, 12:49

La multen dues vegades per circular per la ZBE quan el cotxe anava sobre una grua
Per arreglar aquests errors, encara que siguin clars, és el ciutadà que ha de fer l'esforç per demostrar-ho davant l'administració
https://www.ccma.cat/324/la-multen-dues ... a/3158386/
00


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3527
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » 23 abr. 2024, 09:47

Diari de Girona, 22 d'abril de 2024 ha escrit: Girona aprova inicialment la zona de baixes emissions: restriccions viàries al centre de dilluns a divendres laborables
Els vehicles domiciliats a la ciutat podran circular per la zona de baixes emissions encara que no tinguin l'etiqueta ambiental
[...]
00


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5891
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » 06 des. 2024, 09:06

Curiosament, de la mesura més radical i definitiva de totes (la prohibició total de circulació dels vehicles sense adhesiu ambiental per la ZBE, les 24 hores del dia els 365/366 dies de l'any, a partir de l'1 de gener del 2025) no se n'ha tornat a parlar.

Penseu que està simplement "ajornada"?
00


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7485
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 03 març 2025, 02:04

Ja és definitiu: Barcelona prohibirà la circulació dels cotxes amb etiqueta B a la ZBE a partir d'aquest dia : 1 de gener de 2026
Els vehicles amb el distintiu groc hauran de buscar una alternativa per accedir a la capital catalana amb el seu vehicle privat

Les Zones de Baixes Emissions (ZBE) ja són una realitat a Barcelona i a tota ciutat amb més de 50.000 habitants. Aquests espais en els quals es limita l'accés dels vehicles de combustió per reduir la contaminació de l'aire està estipulada per llei.

La Direcció General de Trànsit (DGT) contempla diferents distintius o etiquetes en funció del tipus de vehicle, el tipus de motor o combustible que emprin i l'emissió de gasos contaminants que es derivin del seu funcionament.
https://metropoliabierta.elespanol.com/ ... 258_0.html
00



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: (Barcelona CAT, Galveston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 04 març 2025, 00:03

Difícilment és podrà aplicar

Cal canviar el 60% del parc mòbil, i és impossible en un any, i ja portem un retard de 2 anys.

https://elmon.cat/moneconomia/empreses/ ... bil-92853/
00



Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » 05 març 2025, 10:43

122-042-132 ha escrit: 04 març 2025, 00:03 Difícilment és podrà aplicar

Cal canviar el 60% del parc mòbil, i és impossible en un any, i ja portem un retard de 2 anys.

https://elmon.cat/moneconomia/empreses/ ... bil-92853/
Segur que aviat anuncien moratories i excepcions que aigualeixen la normativa.
En tot cas, espero que s'acabi aplicant... Massa caqueta respirem a Barcelona...
00



jgomezs
N7
N7
Entrades: 493

Entrada Autor: jgomezs » 05 març 2025, 11:08

gracienc ha escrit: 05 març 2025, 10:43
122-042-132 ha escrit: 04 març 2025, 00:03 Difícilment és podrà aplicar

Cal canviar el 60% del parc mòbil, i és impossible en un any, i ja portem un retard de 2 anys.

https://elmon.cat/moneconomia/empreses/ ... bil-92853/
Segur que aviat anuncien moratories i excepcions que aigualeixen la normativa.
En tot cas, espero que s'acabi aplicant... Massa caqueta respirem a Barcelona...
Faran moratòries, però la solució no pot ser canviar tot el parc de vehicles. Els problemes amb els cotxes a Barcelona no són només un tema de contaminació, sinó també d'accidentalitat, soroll, i sobretot, d'espai. La majoria de barcelonins que conec o no tenen cotxe, o el fan servir bàsicament per caps de setmana. Amb el transport públic que hi ha dins la ciutat, només que funcionessin millor els Rodalies, ja no hi hauria excusa.
00



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: (Barcelona CAT, Galveston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 25 juny 2026, 18:04

Per què cada cop que poses 100 litres al teu vehicle de benzina, dièsel o híbrid en llences 70?
El motor de combustió és la dilapidació més gran d'energia de la història

Eficiència: aquest és el concepte que explica aquest titular, i la paraula que hauria de transformar el planeta en tots els sentits. Una paraula que es fa servir poc quan es parla d'electrificació i, en canvi, és fonamental per entendre la virtut més gran de l'electricitat en comparació amb la crema de petroli, gas o carbó als motors de combustió.

Per què omplo el dipòsit amb 100 litres i la majoria es llencen, literalment?
Al segle XVII, Jerónimo de Ayanz va ser, probablement, el precursor de la màquina de vapor que James Watt va patentar el 1759. Llavors va començar la Revolució Industrial, és a dir, grans canvis industrials en poc temps.

Al segle XIX, Nicolaus Otto va inventar el motor de quatre temps. Una evolució molt més eficient de la màquina de vapor.

El motor d'un vehicle modern és veritablement una joia de l'enginyeria industrial. Obrir un capó: als que som dels anys 60 ens va enamorar i distreure moltes hores, remenant i ajustant el que podíem. Ara bé, és una meravella de l'enginyeria però un desastre perquè malbarata combustible. És, per definició, enormement ineficient.

El motor de combustió llença directament la majoria d'energia que fa servir en aspectes que no necessitem per moure el vehicle, i ho fa majoritàriament en forma d'escalfor i de transmissió (bieles, caixa de canvis, palier, etc.).

Els vehicles amb motor de combustió poden ser dièsel, benzina, gas, híbrids o híbrids endollables (en mode combustió).

De cada 100 litres que posem al dipòsit, se'n llencen:

Benzina: 80 litres
Dièsel i gas: 70 litres
Híbrid: 60 litres
Híbrid endollable (segons si és benzina o dièsel) entre 70 i 80 en mode combustió
Hidrogen: 70 "litres" (tecnologia actualment anecdòtica, molt ineficient)

La xifra de pèrdua energètica és immensa en tots els casos, i suposa la dilapidació més gran d'energia en la història de la humanitat.

r què cada cop que poses 100 litres al teu vehicle de benzina...




Eficiència: aquest és el concepte que explica aquest titular, i la paraula que hauria de transformar el planeta en tots els sentits. Una paraula que es fa servir poc quan es parla d'electrificació i, en canvi, és fonamental per entendre la virtut més gran de l'electricitat en comparació amb la crema de petroli, gas o carbó als motors de combustió.

Per què omplo el dipòsit amb 100 litres i la majoria es llencen, literalment?
Al segle XVII, Jerónimo de Ayanz va ser, probablement, el precursor de la màquina de vapor que James Watt va patentar el 1759. Llavors va començar la Revolució Industrial, és a dir, grans canvis industrials en poc temps.

Al segle XIX, Nicolaus Otto va inventar el motor de quatre temps. Una evolució molt més eficient de la màquina de vapor.

El motor d'un vehicle modern és veritablement una joia de l'enginyeria industrial. Obrir un capó: als que som dels anys 60 ens va enamorar i distreure moltes hores, remenant i ajustant el que podíem. Ara bé, és una meravella de l'enginyeria però un desastre perquè malbarata combustible. És, per definició, enormement ineficient.

El motor de combustió llença directament la majoria d'energia que fa servir en aspectes que no necessitem per moure el vehicle, i ho fa majoritàriament en forma d'escalfor i de transmissió (bieles, caixa de canvis, palier, etc.).

Els vehicles amb motor de combustió poden ser dièsel, benzina, gas, híbrids o híbrids endollables (en mode combustió).

De cada 100 litres que posem al dipòsit, se'n llencen:

Benzina: 80 litres
Dièsel i gas: 70 litres
Híbrid: 60 litres
Híbrid endollable (segons si és benzina o dièsel) entre 70 i 80 en mode combustió
Hidrogen: 70 "litres" (tecnologia actualment anecdòtica, molt ineficient)
La xifra de pèrdua energètica és immensa en tots els casos, i suposa la dilapidació més gran d'energia en la història de la humanitat.


Eficiència dels vehicles segons motor i combustió (3CatInfo)
Les bombetes són l'exemple més semblant i entenedor
Poques bombetes de filament queden als portalàmpades catalans. Posem per cas una bombeta "de tota la vida", de 100W (podria ser qualsevol potència). Quan l'enceníem, uns 20W servien per il·luminar, i uns 80W es llençaven en forma d'escalfor per la combustió no eficient del filament. Eren bombetes que, literalment, cremaven.

Una làmpada electrònica, sense filament que s'escalfi, gairebé no llença energia. Posem una làmpada (podria ser de qualsevol potència, esclar) de 5W. Uns 4W serviran per il·luminar, i només 1W es perdrà per ineficiència, ja que el 100% no existeix.

El vehicle elèctric, proper a l'eficiència total
L'electricitat dilapida molt poca energia. Un vehicle elèctric té unes 10.000 peces en total, i un vehicle de combustió en té 20.000 més! Unes 30.000 en total. Si ens fixem només en motor i la transmissió, el cotxe de combustió té unes 2.500 peces mòbils com ara bieles, pistons, vàlvules, cigonyals, a més d'escapament.

En el cas de l'elèctric, no són 2.500, són unes 25, només! Com que no genera calor i la transmissió és absolutament directa, s'acosta a l'aprofitament total.

L'eficiència total, del 100%, no és possible. En el cas de l'elèctric, volta el 90%. Això vol dir que llença només un 10% dels watts i quilowatts injectats.

Per què és fonamental electrificar el transport

Els tràilers elèctrics ja guanyen els de dièsel
A escala planetària, el transport suposa el 14% d'emissions de CO2 procedents de cremar petroli, gas i carbó. D'aquest 14%, el transport marítim frega el 15%, l'aeri un 11%, i el terrestre un 74%. És veritat que un avió contamina moltíssim, però "només" volen uns 220.000 avions al dia. En canvi, de terrestre, hi ha uns 3.000 milions de camions, cotxes, motos, furgonetes, tractors, etc. voltant diàriament.

En el cas del transport marítim, del 15% citat, un 42% es dedica exclusivament al transport de gas, carbó o petroli.

A més a més, el 17% de les emissions planetàries de CO2 venen de "disposar i remenar" els combustibles fòssils. Això vol dir prospeccions, perforacions, explotacions, transport, refinat, etc.

Enllaç a l'@rticle:

https://share.google/uMBvHIJtI3o3LTTm9
10



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 469

Entrada Autor: Elefant » 25 juny 2026, 20:30

Veo una falacia que es considerar únicamente el consumo en el funcionamiento. Hay que considerar la fabricación también. Un coche eléctrico por ejemplo requiere más energía en su fabricación (por las materias primas y tal), una consulta muy perezosa al chatgpt dice solo a partir de entre 20.000 y 60.000 km el coche eléctrico habrá usado menos energía. Sí es más eficiente, pero menos que si solo consideramos el consumo en el funcionamiento. Aparte luego estaría la cuestión de la producción de la gasolina frente a la producción de electricidad, pero ya llega el punto que no hay comparativa razonable posible.

Por eso estas frases tajantes y lapidarias tipo "El motor de combustió és la dilapidació més gran d'energia de la història" son polémicas, sectarias e intelectualmente deshonestas, y solamente sirven para crear más conflicto en el discurso público en lugar de avanzar el entendimiento sobre temáticas complejas.
00



Respon

Torna a “Vehicles privats”