Sinistralitat a les carreteres

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Retirada del radar de Tagamanent

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 28/10/2008 16:44

No sé si aquest és el fil adient, però he trobat això a la web d'el bisetmanari El9Nou, edició Vallès Oriental, si no és el fil adeqüat, prego als administradors que el moguin quan puguin.

http://www.el9nou.cat/noticies.php?codi ... 29&ed_ov=v

Les obres de la C-17 obliguen a retirar el radar de Tagamanent

El radar deixa de funcionar per les obres de millora del tram de la C-17 a Tagamanent (G. Escrigas)

El Servei Català de Trànsit ha jubilat el radar fix de la carretera C-17 a Tagamanent, el primer que va entrar en servei de tota la xarxa de carreteres del país. Fa uns dies es va retirar per les obres de millora que s’estan fent en aquest tram i no està previst tornar-lo a col·locar quan s’acabin. Ara s’estudia si caldrà instal·lar un altre radar en aquest tram o no. En tot cas, si es col·loca, serà en un altre punt, potser fora del terme de Tagamanent, segons fonts de Trànsit.

El radar de Tagamanent, que va començar a funcionar a finals del 2002, va ser el primer que es posava en un punt negre de la xarxa de carreteres. Trànsit considera, ara, que les millores en aquest punt reduiran la perillositat i la sinistralitat.

La jubilació li arriba després de sis anys de feina i milers de fotografies a cotxes que circulaven massa de pressa en direcció a Barcelona.

L’aparell també va despertar la ira de més d’un. En només deu dies va patir dos sabotatges i aquests es van anar a repetint de forma intermitent. Les bretolades consistien a pintar o trencar el vidre on hi havia la càmera o a inutilitzar el braç amb el flaix. Fins i tot, la nit de cap d’any del 2003, uns desconeguts hi van calar foc.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dilluns 03/11/2008 19:23

UT440_132M ha escrit: Les bretolades consistien a pintar o trencar el vidre on hi havia la càmera o a inutilitzar el braç amb el flaix.
No seria a inutilitzar el flaix amb el braç? Encara que de totes formes no audra molt aixo... ;)


Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 03/11/2008 20:28

Altaria_Trianilla ha escrit:
UT440_132M ha escrit: Les bretolades consistien a pintar o trencar el vidre on hi havia la càmera o a inutilitzar el braç amb el flaix.
No seria a inutilitzar el flaix amb el braç? Encara que de totes formes no audra molt aixo... ;)
Deu voler dir "inutilitzar el braç que sosté el flaix".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 20/11/2008 16:35

Acaba d'haver-hi un accident al carrer Lepant entre Còrsega i Roselló. Segons he pogut veure hi estan implicats 3 vehicles. Una moto, un cotxe i un camió. El camió ha envestit per darrere el cotxe i l'ha destrossat (era un tipus smart), i amb l'impuls de l'accident li ha donat a una moto, i tenia un bon troç de capó enfonsat. El carrer sencer tallat i a la confluència de lepant/còrsega s'ha fet el caos.

Com a anècdota un autobús estava esperant per passar i a succeït l'accident, i s'ha hagut d'esperar uns 30 minuts per poder continuar, ja que la policia no el deixava passar, estava tot el terra ple de vidres i els vehicles per el mig!

La cosa està encara bastant fotuda.

Edito per posar les fotos del cotxe, que veig que l'han pujat fins a la cantonada de casa meva.

Imatge
Shot with DMC-FS20 at 2008-11-20
Es pot veure que té la roda bastant destrossada

Imatge
Shot with DMC-FS20 at 2008-11-20
en general tota la part del darrere ha quedat inservible


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 23/11/2008 20:08

http://www.3cat24.cat/noticia/335314/ca ... s-a-Gelida

Barcelona

El Servei Català de Trànsit fa una crida a respectar i protegir els motoristes

Actualitzat a les 20:00 h 23/11/2008

Els responsables de Trànsit han fet una crida als conductors a respectar i protegir els motoristes, després que aquest cap de setmana han mort quatre joves que viatjaven en moto en diversos accidents. El director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, ha recordat que els col·lectius més vulnerables a la carretera són justament els que no van amb cotxe, ja siguin motoristes, ciclistes o vianants. Aquest dissabte han mort dues persones en dos accidents a Castellar del Vallès i la ciutat de Barcelona, mentre que aquest diumenge un turisme ha xocat a l'AP-7 contra tres motocicletes, causant la mort de dos joves i ferides a dos més.

Després dels accidents d'aquest cap de setmana, el Servei Català de Trànsit ha demanat als conductors que extremin la prudència en la conducció i que es respecti i protegeixi els col·lectius "més febles" de la xarxa viària, com són els motoristes.

En dos dels accidents d'aquest cap de setmana s'hi han vist implicats conductors que han donat positiu en el control d'alcoholèmia. D'aquí que el SCT hagi volgut remarcar, "una vegada més", el rebuig cap al binomi alcohol i conducció i alertar dels perills que suposa circular sota els efectes de l'alcohol.

Les autoritats de trànsit també han recomanat moderar la velocitat i adaptar-la tant a les circumstàncies de la via com a les condicions en què es troba el propi conductor. I han afegit: "És molt important fer un ús correcte de tots els elements de seguretat passiva, com ara el cinturó de seguretat, el casc i els sistemes de retenció infantil".

També recorden l'obligatorietat d'utilitzar les armilles reflectants d'alta visibilitat homologada en sortir del vehicle i ocupar la calçada o el voral en les vies interurbanes, i evitar distraccions quotidianes, com canviar la freqüència de la ràdio, agafar el mòbil, encendre un cigarret o manipular el GPS, ja que prenen uns segons d'atenció al conductor que són vitals per reaccionar a temps davant dels imprevistos a la carretera.

L'últim accident del cap de setmana ha estat aquest diumenge al matí, a l'AP-7, quan un turisme ha xocat per darrere contra tres motocicletes. En el sinistre han mort dos joves i dos més han resultat ferits greus.

Aquest dissabte dos motoristes més van perdre la vida a les carreteres catalanes en dos accidents de trànsit. Un va ser a la ciutat de Barcelona, on va morir una motorista de 24 anys després de xocar amb un tot terreny. Hores abans, un jove de 19 anys veí de Castellar del Vallès va morir després que la moto amb què circulava va topar contra un arbre.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 17/12/2008 22:40

http://www.vilaweb.cat/www/acn/noticia?id=3198828

dimecres, 17 de desembre de 2008 - 17:23

La C-31 entre el Prat i l'Hospitalet és el tram amb més concentració d'accidents de Catalunya

Barcelona (ACN).- La C-31 entre el Prat de Llobregat (Baix Llobragat) i l'Hospitalet del Llobregat (Barcelonès) és el tram amb més concentració d'accidents de Catalunya, segons els resultats del darrer estudi EuroRAP que ha elaborat el Racc. La mitjana d'accidents en aquesta punt és d'1,4 per cada quilòmetre. Un altre dels punts negres de la xarxa viaria catalana és la C-35, al seu pas entre Parets del Vallès i Granollers. Aquest punt es troba en les llistes de major risc, major concentració d'accidents, major nombre d'accidents de moto i major nombre d'accidents de vehicles pesants. L'estudi també indica els accidents greus i mortals han disminuït un 14,3% a Catalunya, mentre que la mobilitat ha pujat un 2,6%.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dilluns 23/03/2009 21:17

El tema de los accidentes de tráfico aburre para los que procuramos conducir ccorrectamente, seguir las normas de tráfico, ser prudentes...
No me es posible encontrar una buena gráfica donde se observen a que son debidos los accidentes de tráfico, es decir por ejemplo, de 1000 accidentes al mes, por poner un número, desglosar sus causas, que pueden ser una, dos o tres. Po ejemplo, ir bebido, hablando por el móvil y con exceso de velocidad.
Siempre hablan del móvil y del alcohol como causantes y en menor medida del exceso de velocidad pero creo que se olvida la irracionalidad como factor determinante como causa de un siniestro. Me explico, el típico que tiene prisa y se estampa por detrás sin ir bebido ni hablando por el móvil, simplemente porque tiene prisa y no ve que el coche está parado o frena, o el que se salta un STOP, o el que...
Sinceramente si creo que el alcohol y el hablar por el móvil y el exceso de velocidad son causa de accidentes, pero cuantos son por ese Hamilton que llevan muchos de los conductores insolidarios que creen que la carretera es un circuito de carreras.
Desde aquí abogo por una campaña por el civismo en ruta


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dijous 09/04/2009 22:22

Disset persones han mort des del 2000 en accidents a l´accés sud de Manresa

Deu de les víctimes han perdut la vida al final de la baixada de Sant Pau, el principal punt negre.

JOSEP SALLENT / MANRESA
Disset víctimes mortals en un tram de només tres quilòmetres. És la tràgica estadística que ofereix l’accés sud de Manresa de la C-55, concretament entre l’accés als Comtals i la zona dels Trullols. El principal punt negre es concentra al final de la baixada de Sant Pau, ja que ha registrat des de l’any 2000 deu d’aquestes víctimes mortals, és a dir, una cada any de mitjana. La perillositat d’aquest indret ha de ser eliminada per un projecte de desdoblament de la C-55 que encara no s’ha aprovat i que ja fa anys que el territori reclama.
Les dades, facilitades pel Servei Català de Trànsit, són prou reveladores: entre l’1 de gener del 2000 i el 31 de març del 2009, hi ha hagut disset víctimes mortals entre el punt quilomètric 26 de la C-55 (situat a l’alçada de l’accés al barri dels Comtals) i el 29, que es troba a la recta que voreja els Trullols, també sense desdoblar. En canvi, la xifra de morts baixa significativament a partir d’aquests dos punts quilomètrics.
A banda de les disset víctimes mortals, en aquest tram hi han resultat ferides greus nou persones més els últims deu anys. En aquest període, el total d’accidents amb el resultat de víctimes mortals o de ferits en estat greu és de dinou, segons les mateixes dades.
D’aquest tram, el punt negre principal és entre els quilòmetres 26 i 27, allà on acaba la baixada de Sant Pau (mitjançant un revolt perillós a l’esquerra en el qual es perd un carril de circulació) i el pont que creua el riu Cardener, que es troba després d’un altre conflictiu gir de la calçada, en aquest cas a la dreta. Es tracta d’un punt, per tant, en què els vehicles provenen d’un tram de forta baixada en què s’agafa velocitat, seguit d’un revolt molt tancat a l’esquerra i, tot seguit, el revolt tancat a la dreta. En aquest espai hi han mort des de l’any 2000 un total de deu persones. L’últim accident mortal hi va tenir lloc fa ben pocs dies, el 28 de març, quan una jove de 27 anys de Sant Hilari Sacalm hi va perdre la vida quan el cotxe que conduïa va topar frontalment amb un altre vehicle.
El risc d’accident es multiplica els dies en què el paviment és moll per la pluja. De fet, com el del 28 de març, una bona part dels accidents hi han tingut lloc en aquesta situació, ja que al perill que suposa la velocitat amb què els cotxes agafen els revolts (o quan els conductors intenten frenar) s’afegeix la relliscositat del paviment.
Un altre tipus d’accident ocorregut ha estat el dels conductors en sentit Barcelona que no s’adonen fins tard que circulen pel carril de sortida a Sant Pau i que volen rectificar a l’últim moment.



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dilluns 01/06/2009 15:35

Los accidentes ymuertos en los conductores de motos van en aumento, espectacular el dato de este fin semana, de 11 muertos, 5 en moto...


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 05/06/2009 18:09

Avui, passant entre Tagamanent i Aiguafreda, per la fàbirca que diría que es diu Lero (i he passat un munt de vegades i no me'n recordo! :oops: ) amb l'autobús he vist un cotxe accidentat tot el morro i el conductor, que havia conseguit sortir del cotxe, estirat a terra, socorrit per un altre conductor d'un cotxe. Recordo que avui per aquella zona relliscava bastant la C17. Només espero que no s'hagi fet molt de mal.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 30/06/2009 16:13

http://www.lavanguardia.es/sucesos/noti ... drera.html

Dos muertos en un choque que obliga a cerrar el túnel de Vallvidrera

Hasta el lugar del accidente se han desplazado cuatro dotaciones de los Mossos y numerosos vehículos de bomberos

30/06/2009 | Actualizada a las 16:08h | Sucesos

Barcelona. (EFE).- Dos personas han fallecido a consecuencia de un choque frontal entre dos vehículos en la entrada norte del túnel de Vallvidrera, según han informado fuentes de los servicios de emergencias de la Generalitat.

El accidente se ha producido alrededor de las 15,30 horas en la entrada de la boca norte del túnel, el cual permanece en estos momentos cerrado en ambos sentidos, aunque fuentes del centro de control han asegurado que en los próximos minutos se abrirán los carriles en sentido Sant Cugat del Vallès (Barcelona).

Hasta el lugar del accidente, cuyas causas se desconocen por el momento, se han desplazado cuatro dotaciones de los Mossos d'Esquadra y numerosos vehículos de bomberos.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 02/07/2009 8:33

Relacionat amb l'accident d'ahir al túnel de Vallvidrera, de La Vanguardia en paper:

CARTAS DE LOS LECTORES

Muerte en el túnel

IGNACIO MORENO - Suscriptor Barcelona
Soy usuario habitual de los Túneles de Vallvidrera (pago el peaje cuatro veces al día) y anteayer fui testigo de un accidente en la boca norte en el que fallecieron dos personas y una resultó herida de gravedad. Mis condolencias a la familia. Casualmente (o no), en diciembre del 2006 también fui testigo de otro accidente mortal, en el mismo punto. En Google veo que al menos ha habido otros cuatro accidentes mortales en ese punto.

Analicemos. Se trata de una autopista, y los sentidos, lógicamente, están separados por una mediana. Pero cuando viajas en dirección a Barcelona, justo antes de entrar en el túnel, se termina la mediana y… unas lucecitas en el suelo te indican que el carril izquierdo se ha terminado. Si sigues por el mismo vas en contradirección y puedes toparte con los coches que salen del túnel.

Ciertamente está bien señalizado con semáforos y lucecitas en el suelo, pero no debe ser suficiente cuando es lo que ocurrió en los accidentes que yo presencié. La pregunta es ¿cuánta gente debe morir para que lo arreglen?

No soy ingeniero, pero mientras lo estudian les daré un par de ideas que, si bien no son definitivas (que sería prolongar la mediana hasta Barcelona) tal vez ayuden a evitar algún otro accidente. Entiendo que en horas punta deban poner dos carriles en uno u otro sentido (según el tráfico), pero durante el resto del día en que el tráfico es fluido, ¿por qué no dejan el carril central cerrado a modo de mediana? Por otra parte, ¿por qué no señalizan la finalización del carril de la entrada norte tal como hacen en la entrada sur, es decir, con conos ubicados con antelación?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 02/08/2009 17:46

:o

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

Una máquina apisonadora cae desde un puente en la Ronda de Dalt sin causar heridos

1. • El incidente ha provocado retenciones en sentido Llobregat y lentitud en la circulación dirección Besòs, aunque ya se ha recuperado la normalidad


EUROPA PRESS
BARCELONA

Una máquina apisonadora ha caído hoy desde un puente en la Ronda de Dalt de Barcelona, a la altura de la Via Júlia, según ha confirmado la Guardia Urbana, que ha explicado que el accidente ha sido "aparatoso" pero no ha causado heridos.

El incidente ha obligado a cortar dos carriles de la Ronda en sentido Llobregat mientras una grúa retiraba la máquina, lo que ha ocasionado retenciones de unos tres kilómetros.

También en sentido Besòs el accidente ha provocado lentitud en la circulación a lo largo de unos dos kilómetros, según el Servei Català de Trànsit (SCT).

La circulación en la Ronda de Dalt ha recuperado la normalidad a las 14.30 horas, según ha informado la Guardia Urbana.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 02/08/2009 18:25

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/08 ... _67575.php

Una piconadora cau des d'un pont a la Ronda de Dalt i causa un ferit lleu

Els ocupants de la màquina han pogut sortir abans que caigués a la via. En l'accident ha implicat un turisme

ACN
Barcelona
Ult. Act. 02/08/2009 18:19


Una piconadora ha caigut aquest diumenge a un quart de dotze del migdia sobre la calçada Llobregat de la Ronda de Dalt, a l'altura de la Via Júlia. Els ocupants de la màquina, que serveix per a compactar els materials del sòl, n'han pogut sortir saltant abans que caigués del pont. L'accident ha provocat un ferit lleu i també ha implicat un turisme.

Aquest aparatós accident ha provocat retencions a la Ronda de Dalt. A dos quarts de dues del migdia la calçada en sentit nus del Llobregat estava tallada, i en sentit al nus de la Trinitat hi havia tres quilòmetres de retencions.

L'impacte ha destrossat part de la tanca que separa els dos sentits de circulació i un banc del carrer, però no ha causat més danys ni més desgràcies personals, probablement a causa del trànsit escàs que hi havia a aquella hora.

Cap a dos quarts de tres de la tarda, un cop retirada la piconadora, el trànsit ha quedat normalitzat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 08/09/2009 22:24

http://www.3cat24.cat/noticia/403532/pl ... -de-gasoil

Dos ferits greus a l'AP-7 per un xoc múltiple amb un camió carregat de gasoil


Actualitzat a les 22:16 h 08/09/2009

Un turisme, una furgoneta i un camió que transportava gasoil han xocat a l'autopista AP-7, a l'altura de Vilademuls, en direcció nord. El conductor del camió i un menor que hi viatjava han resultat ferits greus i han estat traslladats a l'Hospital Josep Trueta i a la Vall d'Hebron. Al lloc dels fets s'hi han desplaçat dotze dotacions dels bombers i tres helicòpters, a més de diverses ambulàncies. Com a conseqüència de l'accident, s'ha incendiat massa forestal del costat de la via, s'ha hagut d'activar la fase d'emergència del Transcat i s'ha tallat l'autopista. A aquesta hora, hi ha un carril en sentit nord obert i s'ha normalitzat la circulació en direcció a Barcelona. Durant tota la tarda hi han hagut cues quilomètriques a la N-II que s'havia recomanat com a via alterntiva.


L'accident d'un camió cisterna carregat de gasoil a Vilademuls, al Pla de l'Estany, ha causat dos ferits greus i l'incendi de la massa forestal als marges de l'autopista. A més, ha calgut activar la fase d'emergència per accidents en el transport de mercaderies perilloses per carretera, el Transcat i també s'ha tallat la via, l'AP-7 en sentit nord, tot i que ara ja hi ha un carril obert.

Segons ha informat el Servei Català de Trànsit, els problemes es poden allargar fins a la mitjanit perquè l'asfalt ha quedat molt malmès i s'han de dur a terme tasques de reasfaltat. És per això que el trànsit es desvia per una via alternativa, l'N-II, que registra cues quilomètriques.

En l'accident, que ha passat a dos quart de dues del migdia, s'hi han vist implicats un turisme, una furgoneta i un camió cisterna que transportava gasoil. Com a conseqüència del xoc, s'ha vessat el combustible i hi ha hagut un petit incendi. El conductor del camió ha estat traslladat a l'Hospital Josep Trueta de Girona i a un menor d'edat que ha patit cremades l'han portat a l'Hospital de la Vall d'Hebron de Barcelona.

Al lloc dels fets s'hi han desplaçat dotze dotacions dels bombers i tres helicòpters, a més de diverses ambulàncies.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 08/10/2009 13:55

No sé si és el lloc adient, però és una dada força interessant pels joves com jo que conduïm.

Del 20 Minutos

Els joves catalans ja no són un risc al cotxe en baixar la mortalitat

  • Les víctimes fatals es redueixen un 74%.
  • Les assegurances valen més del doble encara.
  • Els de 30 a 39 anys són els principals accidentats mortals enguany.


ARTUR ZANÓN. 06.10.2009
La mortalitat dels més joves a la carretera ha caigut un 74,3% els darrers 10 anys. Tot i que Trànsit ja no els considera un factor de risc, les assegurances continuen penalitzant els menors de 29 anys.

Dues dades corroboren la millora dels joves en la seva conducció. Primera: s’han registrat menys morts en les vies interurbanes. El 2000 n’hi va haver 241 entre els 0 i els 29 anys, davant els 62 del 2008. I segona: baixa la proporció de joves víctimes dels accidents (ferits greus, lleus o morts) un 57,9% del 2000, fins als 44,6% d’enguany.

Segons el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, es tracta d’una tendència continuada que demostra que la major educació vial (per exemple, a les escoles) comença a donar els seus fruits. Quin és llavors el col·lectiu més problemàtic? "L’objectiu central es compleix: menys accidents en totes les franges d’edat i a tots els nivells. Si parlem d’un col·lectiu concret, està tot molt estable", raona Pérez Moya.

Què representa que el 70% dels joves que es mataven el 2000 no es matin ara?No ho consideren així les asseguradores. L’assegurança d’un jove pot costar gairebé el triple que la del seu pare, segons una simulació feta per 20 minutos tot prenent com a referència el mateix cotxe, en aquest cas, un Seat León Reference 1.9 de 105 cavalls.

D’acord amb la simulació, un jove de 22 anys (que estudiï o treballi) només té tres companyies que li fan l’assegurança al seu nom, i pagarà de mitjana 1.081,76 1. En canvi, una persona de 50 anys només haurà de pagar una prima de 380,06 1 de mitjana (es pot triar entre 22 companyies). La diferència arriba al 185%.

"Què representa que el 70% dels joves que es mataven el 2000 no es matin ara?", es pregunta Pérez Moya. «Anys de vida i de producció per al país. Quin valor té? Extraordinari», es respon.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/10/2009 17:39

Què representa que el 70% dels joves que es mataven el 2000 no es matin ara?No ho consideren així les asseguradores.
És clar que no. Amb qualsevol excusa (per exemple, la crisi, mira que original!), mantenen les primes i augmenta el seu marge de benefici. Una colla de pirates, és el que són. I no em vingueu amb què són empreses privades, perquè això no els eximeix de ser tan poc ètics. Sé què em parlo.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 21/10/2009 14:39

http://www.osona.com/noticia/16541/cotx ... tagamanent

Successos ACN | Actualitzat el 20/10/2009 a les 17:48h

Un cotxe atropella dos mossos a la C-17 a Tagamanent
Ambdós policies presenten politraumatismes i els seu pronòstic és greu.

Un vehicle ha atropellat aquest dimarts al migdia dos agents dels Mossos d'Esquadra a la C-17, al terme municipal de Tagamanent (el Vallès Oriental), segons han informat els Bombers de la Generalitat. L'accident ha tingut lloc minuts abans de dos quarts de 2 del migdia al quilòmetre 38 d'aquesta via. Els dos agents estaven fent un servei en aquest punt de la C-17 quan han estat atropellats per un vehicle.

Ambdós presenten politraumatismes i els seu pronòstic és greu. Els agents han estat evacuats en helicòpter i ambulància. La C-17 s'ha hagut de tallar en els dos sentits de la marxa, segons ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT).

Els agents atropellats estaven regulant el trànsit mentre una grua d'assistència atenia un cotxe avariat al quilòmetre 38 de la C-17. Segons els primers indicis, un quart cotxe hauria relliscat a causa de l'asfalt moll i hauria impactat contra els agents dels Mossos d'Esquadra i el conductor de la grua.

Com a conseqüència de l'accident, que s'ha produït en sentit Barcelona, els dos agents policials, un home i una dona, han resultat ferits greus amb politraumatismes i han estat traslladats d'urgència a un centre hospitalari mentre que el conductor de la grua i el conductor del quart vehicle han resultat ferits lleus.

El conseller d'Interior, Joan Saura, ha explicat que els dos mossos estan greus i amb diversos politraumatismes, però que estan fora de perill. Un d'ells ha quedat ingressat a l'Hospital de la Vall d'Hebron. Està previst que Saura visit els dos agents al llarg d'aquesta tarda.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 06/11/2009 10:14

http://www.osona.com/noticia/16881/tallada/c-17/oris

Successos Redacció osona.com | Actualitzat el 06/11/2009 a les 08:09h

Tallada la C-17 a Orís
Un camió bolca i, en un primer moment, obliga a desviar el trànsit per Torelló. A hores d'ara ja es dóna pas alternatiu als vehicles.

Actualització a les 09:30 hores

En aquests moments ja es dóna pas alternatiu als vehicles. Hi ha tres quilòmetres de cua, segons informacions del Servei Català de Trànsit (SCT).

----------
Publicat a les 08:10 hores

Aquest matí, a les 07:15 hores, un camió ha bolcat al km 76 de la C-17, al terme municipal d’Orís. El vehicle ha quedat al mig de la calçada i ha obligat a tallar el trànsit de la carretera en les dues direccions.

De moment, els Mossos d’Esquadra estan desviant el trànsit per dins de Torelló, segons han informat fonts dels Servei Català de Trànsit (SCT) a Osona.com.
Galeria de fotos A. Costa
No entenc com es pot haver arrencat de soc arrel l'eix posterior :nose


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 11/11/2009 23:51

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/11 ... _77809.php

21 motociclistes ferits cada dia a Barcelona

Així ho diu un informe del RACC en col·laboració amb la Guàrdia Urbana

ACN
Barcelona
Ult. Act. 11/11/2009 15:25


Cada any 7.665 motoristes queden ferits per accident a la ciutat de Barcelona. Així, segons aquestes dades cada dia 21 persones són víctimes d'incidents de trànsit a la capital catalana, segons el RACC, que ha fet públic un informe conjuntament amb la Guàrdia Urbana.

Unes dades "esfereïdores" sobre les que cal treballar per intentar "reduir-les", demana el responsable de Seguretat Viària del RACC, Lluís Puerto. Una xifra de ferits que a la societat li suposa a la societat un cost de 180 milions d'euros anuals.

El 35% d'accidents són a l'Eixample
Un de cada tres accidents tenen lloc a l'Eixample. La Guàrdia Urbana ha detectat sis punts negres en aquest districte, són els encreuaments de la Diagonal amb el carrer Aribau, amb el carrer Balmes i amb Passeig de Gràcia, el de l'Avinguda Roma amb el carrer Urgell, el de la Gran Via de les Corts Catalanes amb el carrer Aribau i el del carrer Aragó amb el carrer Urgell.

Més gravetat en caps de setmana
Una altra dada paradoxal és que hi ha més accidents entre setmana però que revesteixen més gravetat els que es produeixen durant el cap de setmana.

L'alcohol, freqüent a les víctimes greus
Els tests d'alcoholèmia que es practiquen als motoristes accidentats donen positiu en un 9% dels ferits lleus i en un 52% dels ferits greus.

Roma supera en morts a Barcelona
Barcelona i Roma són les ciutats que més motoristes tenen dins el seu circuit urbà. Ambdues ciutats són, però, difícilment comparables per a Puerto, que matisa que a Roma hi ha més població i també més motoristes. A la ciutat italiana moren al voltant de 100 motoristes anualment, mentre que a Barcelona les víctimes mortals a l'any per accident de moto són 30.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”