Limitaran a 80 km/h totes les vies metropolitanes de BCN

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

80 km/h i medi ambient

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 19/03/2008 10:56

--------------------------
2 missatges moguts des d'aquest fil:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=103299#p103299
--------------------------

wefer ha escrit:I de les autopistes limitades a 80, ja ni en parlem :evil: ja que no és una mesura justificable per seguretat (circular a 100 o 120 no representa cap perill en una via en condicions) ni tampoc per qüestions mediambientals (la contaminació es produeix per l'excés de cotxes, no pas perquè corrin massa).
Això últim ho puc rebatre per observacions pròpies: el meu cotxe m'indica un consum de 5,5 l/100 km a 80 km/h i de 7,5 a 120; en ambdós casos, en terreny pla i sense vent.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 19/03/2008 12:36

Guigui ha escrit:
wefer ha escrit:I de les autopistes limitades a 80, ja ni en parlem :evil: ja que no és una mesura justificable per seguretat (circular a 100 o 120 no representa cap perill en una via en condicions) ni tampoc per qüestions mediambientals (la contaminació es produeix per l'excés de cotxes, no pas perquè corrin massa).
Això últim ho puc rebatre per observacions pròpies: el meu cotxe m'indica un consum de 5,5 l/100 km a 80 km/h i de 7,5 a 120; en ambdós casos, en terreny pla i sense vent.
Hi estic totalment d'acord, però no em referia a aquest punt.

El que vull dir és que el límit de 80 Km/h s'ha imposat a la zona propera de la conurbació de BCN, simplement pel fet que aquesta regió està superant de llarg els límits de contaminació legals. No s'ha imposat pas a la Terra Alta o les Garrigues, on segurament els cotxes corren molt més ja que hi ha menys trànsit, i on per unitat contaminen molt més.

Al govern li importa ben poc la contaminació global. Si li importés, imposaria el límit a tota Catalunya. Només imposa aquesta norma per complir la legislació en un punt geogràfic del territori. Per tant, l'important no és que els cotxes corrin massa, sinó que hi ha massa cotxes amunt i avall de la RMB. I si hi ha massa cotxes és, evidentment, perquè les alternatives són desastroses.

En el teu cas concret, el teu cotxe consumeix un 30% menys a 80 que a 120. Perfecte, un 30% d'estalvi a canvi d'allargar un 50% el temps de viatge :roll: .Però el problema real no és aquest 30%, sinó que a la RMB sobren el 80% dels cotxes i camions. Tots aquests desplaçaments, s'haurien de fer en transport públic, alternatives no contaminants i fins i tot alguns ni tan sols fer-se.
A més, si en comptes dels cotxes ineficients que tenim ara, els que no tinguessin més remei que utilitzar el transport privat ho fessin amb cotxes i camions híbrids, estalviaríem un 40% adicional.
Total, que amb una sèrie de mesures lògiques i necessàries, podríem estalviar ben bé el 90% del consum actual, sense haver de limitar res i utilitzant una tecnologia actual que ja té preus més que raonables.

Per tant, la mesura dels 80 Km/h és un nyap per sí sola, un pedaç per minimitzar un problema de la manera més ineficient però també més fàcil. Dit en termes de salut, podem dir que calmem els símptomes de la malaltia, però no posem remei a les seves causes. I això només és allargar el problema creant, a més, evidents molèsties al ciutadà.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 19/03/2008 13:00

wefer ha escrit:El que vull dir és que el límit de 80 Km/h s'ha imposat a la zona propera de la conurbació de BCN, simplement pel fet que aquesta regió està superant de llarg els límits de contaminació legals.
Exacte. A causa de la concentració de l'activitat industrial i altres fonts d'emissió de gasos i partícules en suspensió, la contaminació a Barcelona és més forta que enlloc. Tot plegat s'agreuja per la situació geogràfica del pla de Barcelona, únicament obert cap al mar, però amb els vents predominants venint de l'interior i que amb prou feines passen els massissos que l'envolten, per la qual cosa els gasos contaminants difícilment s'esvaeixen.

Tot i que la Generalitat hagi sigut incapaç d'explicar fonamentadament la mesura, aquesta sí que té raó de ser.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 20/03/2008 13:18

Des del primer dia el RACC es va mostrar en contra d'aquesta mesura. Jo penso el mateix, no rediurem la contaminació fent que els vehicles vagin a 80 km/h com a màxim, creant mes retencions, que es el que es fa. Jo crec que s'hauria de potenciar el transport public i deixar de banda al privat, cosa que en aquest pais no s'ha fet, es fa, ni es farà mai... :nose


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 21/03/2008 11:06

wefer ha escrit:A més, si en comptes dels cotxes ineficients que tenim ara, els que no tinguessin més remei que utilitzar el transport privat ho fessin amb cotxes i camions híbrids, estalviaríem un 40% adicional.
Sols una pregunta per desconeixement...

Sé que els cotxes híbrids contaminen menys. Però quin pla de residus hi ha per les bateries acumuladores? Són realment grans i per tant tenen molt líquid dintre. I no hi ha cosa que contamini més que les bateries.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 21/03/2008 17:27

Amb aixo es veu que no hi han pensat perquè es deixa de contaminar ara pero quan les bateries arribin al final de la seva vida util que sen fara?


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 22/03/2008 13:43

Notícia d'Europa Press:

-------------------------------------

Trànsit creu que la limitació a 80 km/h es consolida perquè redueix la sinistralitat i millora la fluïdesa

22/03/2008 13:19

BARCELONA, 22 de març (EUROPA PRESS)


El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, creu que la limitació de circular a 80 quilòmetres per hora a l'àrea metropolitana de Barcelona es consolida perquè està començant a ser percebuda per la ciutadania com una mesura "positiva" en termes de reducció de la sinistralitat i millora de la fluïdesa.

Segons Pérez Moya, la situació dels conductors "no és pitjor ara que abans", i això, al costat de les xifres de sinistralitat i la millora de la circulació, és el que "acaba de consolidar la mesura", que es va implementar l'1 de desembre.

En una entrevista a Europa Press, ha dit que "la percepció de la immensa majoria és que es noten els 80, es noten perquè hi ha menys incidència i perquè hi ha un respecte general a la mesura, tot i que majoritàriament la gent no estigui d'acord". Per a ell, "hi ha, en els trams afectats per la mesura, una millora del trànsit".

Després de gairebé tres mesos des que Trànsit va començar a sancionar els conductors que superaven el límit, Pérez Moya ha posat èmfasi que "hi ha un respecte generalitzat" als 80, i una actitud "molt cívica" de la gent al respectar la norma.

A més, es confirma la reducció de la sinistralitat a la zona 80 des que Trànsit va implementar la mesura, perquè segueix estant entorn del 40%, tot i que el director de SCT ha assenyalat que "cal deixar que passin uns mesos per fer una valoració més de tendència, més rigorosa en aquest sentit".

NO S'AMPLIARÀ LA ZONA 80.

De moment, Trànsit no preveu modificar la zona d'aplicació de la mesura. Malgrat això, a la resta de municipis de l'àrea metropolitana on no s'aplica, la previsió és que l'any que ve es comenci a utilitzar la senyalització variable, on el límit serà el de la via, tot i que es podrà reduir en funció de la fluïdesa del trànsit.

"Quan els indicadors mediambientals ens donin millores substancials, ja estudiarem si s'han de fer adaptacions o no, però fins que no es produeixi, no té sentit parlar de modificació dels 80, però sí que podem ajudar a zona 80 amb la velocitat variable", ha argumentat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Entrades: 288
Ubicació: /dev/null
Contacta:

Entrada Autor: Estrella_de_Galicia » Dissabte 22/03/2008 18:59

Guigui ha escrit:...podem ajudar a zona 80 amb la velocitat variable....
¿Que quiere decir con esto? ¿Horas punta a 80 y horas valle a 100/120 ???? no lo se, pero lo veo como un parche... que coloquen más radares o más vehiculos policia circulando que falta que hace..


Saludos

Pedro Aguilar

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 22/03/2008 19:11

Estrella_de_Galicia ha escrit:
...podem ajudar a zona 80 amb la velocitat variable....
¿Que quiere decir con esto? ¿Horas punta a 80 y horas valle a 100/120 ????
Diria que sí, per reduir les frenades en moments de fort trànsit, que en cadena provoquen retencions.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 22/03/2008 21:18

Com diria el Pujol, aixo es una collonada


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dilluns 24/03/2008 11:48

El què és una collonada?

Els límits variables valdrien per reduïr velocitat quan hi hagués necessitat. Circular un diumenge a primera hora del matí per la B-23 a més de 80 km/h no hauria d'estar prohibit. En canvi en hora punta d'un dia laborable, crec que tots respectarien un límit de 40 km/h... i si no, com fem sempre en aquest país, radar i llestos.

També evitaria xocs en cadena. Si al km. X d'una autopista hi ha la cua d'una retenció, a una distància prudencial es fan servir els pannells variables, que per alguna cosa estan. Per exemple, 100, 80, 60, complementat amb un senyal de perill per congestió. El mateix per pluja, boira, neu... si es pot anar a 120 es va, i si no, no.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 27/03/2008 0:38

megapauer ha escrit:Sé que els cotxes híbrids contaminen menys. Però quin pla de residus hi ha per les bateries acumuladores? Són realment grans i per tant tenen molt líquid dintre. I no hi ha cosa que contamini més que les bateries.
És el tema més discutible dels híbrids.
No obstant, actualment aquestes bateries tenen una durada similar a la del cotxe, per la qual cosa es reciclen conjuntament amb la resta del cotxe quan aquest es desballesta.
Si bé és cert que la bateria porta alguns elements contaminants, s'espera aconseguir en poc temps que fins el 95% dels elements de les bateries siguin reciclables.
Igualment, l'enorme estalvi d'energia que suposen aquestes bateries suposa la no emissió de grans quantitats de contaminants a l'atmosfera, cosa que compensa de sobres l'existència d'alguns contaminants a les bateries.
I el més important: mentre els gasos s'emeten lliurement a l'atmosfera sense control, les bateries es poden tractar en centres de reciclatge adequats i sota control, de manera que cap contaminant té el per què acabar al medi ambient.

Resumint: cap problema amb les bateries ;)



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dijous 27/03/2008 10:11

UT440_132M ha escrit:no rediurem la contaminació fent que els vehicles vagin a 80 km/h com a màxim, creant mes retencions, que es el que es fa.
Això és fals, i en aquest fil ja s'han donat mostres. A més velocitat hi ha més possibilitat de retencions degut a l'efecte acordió



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 27/03/2008 10:40

Per cert, hi ha alguna data que hagi demostrat que s'ha reduït SENSIBLEMENT la contaminació?

La fluïdesa s'ha demostrat, però parlant clar, rebaixar la velocitat per ESTALVIAR-SE fer noves infraestructures i no posar panells de velocitat variable que fora lo lògic, té c*ll*ns.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 28/03/2008 23:45

També teniu raó, els panells variables semblen una bona idea. Però s'ha de invertir molt mes en transport public, autobusos, trens, metros. Si volem deixar d'utilitzar tant el nostre vehicle privat i aixi contaminar menys.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 31/07/2008 9:01

De L.V. en edició paper d'avui:

Límite inflexible

Trànsit da por asumida la limitación a 80 km/ h, sublima sus ventajas y no piensa aplicar exenciones nocturnas, mientras que Tráfico comparte la tesis del RACC de flexibilizar según el horario

ANTONI LÓPEZ - Barcelona
El Servei Català del Trànsit no piensa ampliar bajo ninguna circunstancia el límite de velocidad de 80 km/ h en las vías de acceso a Barcelona estipulado el pasado 1 de enero, amparándose en los efectos positivos de la medida en la reducción de la siniestralidad y de la contaminación y en su contribución a la fluidez del tráfico. Es más, cuando a partir del próximo año se apliquen los límites de velocidad variables en función de las circunstancias del tráfico y de la meteorología, serán siempre de menos de 80 km/ h. La tesis del STC no sólo sigue chocando con la postura del RACC, sino que también la dirección general de Tráfico apuesta por la flexibilidad a la hora de plantearse restricciones en el entorno de ciudades del resto de España. "La medida es válida, pero quizá hay que tener un elemento variable. Es decir, no es lo mismo por la mañana en hora punta que por la noche cuando no hay tráfico", razonó ayer el director general de Tráfico, Pere Navarro, que ha recibido el encargo del Gobierno de estudiar la reducción de la velocidad en las zonas metropolitanas atendiendo a criterios de ahorro energético. "Estamos buscando esta flexibilidad de adecuarnos a la intensidad del tráfico según las franjas horarias", prosiguió Navarro en declaraciones a Catalunya Ràdio.

En cualquier caso, el responsable de Tráfico aseguró que las decisiones serán consensuadas. "Es una medida que entidades como el RACE o el RACC y los usuarios deben compartir. Preferimos hacerlo bien que hacerlo rápido. En este momento estamos en proceso de recogida de información de experiencias de otros países", manifestó Navarro.

Por el contrario, en Barcelona las restricciones, que afectan a 77 kilómetros de vías rápidas, se aplicaron de espaldas al RACC, firme defensor de la "regulación variable del límite de velocidad", y de manera un tanto precipitada. El límite de 80 km/ h es fijo. Sirve tanto para las horas de máxima intensidad de circulación como para cuando las carreteras, de hasta cuatro y cinco carriles, están desiertas. Y a partir del próximo 1 de enero tenderá a disminuir, en cumplimiento del decreto de Calidad del Aire, con la limitación variable a la baja, que comenzará a aplicarse en la C-31 y C-32 (accesos al aeropuerto) y se ampliará a la AP-2, AP-7, B-23 y al resto de los tramos en sentido de las agujas del reloj, según anunció el director del STC, Josep Pérez Moya.

A falta de datos medioambientales - precisamente la reducción de la contaminación fue el primer argumento para implantar la limitación-, el balance del primer semestre (enero-junio) de aplicación de las restricciones de velocidad en la primera corona del área metropolitana es positivo, según Trànsit. Además, el nuevo escenario ha sido asumido por los conductores. "La aceptación va más allá de la intención de evitar las multas, se ha consolidado en el ideario que a 80 km/ h se circula más seguro y con mayor fluidez", afirma Pérez Moya. En este sentido, la cifra de sanciones en las vías afectadas se ha reducido considerablemente en los últimos meses.

"En seis meses se ha demostrado claramente que se ha reducido la siniestralidad, la capacidad de reacción aumenta y los accidentes son de menor gravedad; hay menos contaminación (Medi Ambient está pendiente de presentar datos en este sentido), indiscutiblemente ha bajado el consumo de combustible y se ha reducido la congestión"
, concluye el director de Trànsit.

La reducción de la velocidad media ha sido generalizada en todas las carreteras limitadas y, en general, ha disminuido en un 16,5% en las entradas a Barcelona y un 18,4% en las salidas. El dato más relevante, sin embargo, se refiere a la siniestralidad. En el primer semestre del 2008 se registraron 220 accidentes con víctimas, cifra que implica un descenso del 26,17% respecto a los 298 contabilizados en el mismo periodo del año anterior. La cifra de muertes ha pasado de 6 a 4, en tanto el número de heridos graves se reduce un 54,17%, de 24 a 11, y el de leves pasa de 385 a 256.

Los informes del STC indican que merced la limitación de velocidad las congestiones en las entradas a Barcelona en hora punta se han reducido respecto al año pasado en cuatro de seis accesos estudiados, la B-20, B-23, C-31 sur (autovía de Castelldefels) y C-32 (autopista del Garraf). En estos tramos las retenciones han menguado tanto en longitud media como en duración. En cambio, la A-2 y la C-31 norte (autopista del Maresme) no presentan disminuciones apreciables de los atascos. Aunque Trànsit intuye mejoras en la fluidez, "la congestión en el área metropolitana de Barcelona es estructural, no se puede eliminar con un millón de coches entrando y saliendo cada día", precisa Pérez Moya.

El director del STC anunció que el Govern no se plantea la posibilidad de exportar la limitación a 80 km/ h a los accesos al resto de las capitales catalanas y, por otra parte, descartó rebajar el tope hasta 70 km/ h en el área metropolitana de Barcelona. "Los estudios realizados - adujo- señalan que con los 80 km/ h se pueden mantener los niveles más bajos de contaminación".



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/08/2008 2:12

"Los estudios realizados - adujo- señalan que con los 80 km/ h se pueden mantener los niveles más bajos de contaminación".
Jo ja m'ho voldria creure, però el fet de que ens escamotegin les dades mentre ens reciten el mantra, fa que em costi força.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Divendres 01/08/2008 19:04

metring ha escrit: A falta de datos medioambientales - precisamente la reducción de la contaminación fue el primer argumento para implantar la limitación-, el balance del primer semestre (enero-junio) de aplicación de las restricciones de velocidad en la primera corona del área metropolitana es positivo, según Trànsit. Además, el nuevo escenario ha sido asumido por los conductores. "La aceptación va más allá de la intención de evitar las multas, se ha consolidado en el ideario que a 80 km/ h se circula más seguro y con mayor fluidez", afirma Pérez Moya. En este sentido, la cifra de sanciones en las vías afectadas se ha reducido considerablemente en los últimos meses.
Imatge

Y yo me lo creo.

Los conductores no pasan de 80 porque están acoj****con la mina de radares que hay, en este link se puede ver la cantidad de radares fijos que hay instalados en la zona de Barcelona,"Por tu seguridad"(¿o era por la recaudación?)teniendo en el caso de la ronda del litoral,radares cada 200m(y en la salida 21 hay 4 radares apiñados)

Una persona con estos limites no conduce seguro porque está más pendiente de no pasarse de la velocidad y vigilar los radares,prestando menos atención a la carretera que si se va a 120 porque te aburres.

Ahora pensemos,¿Sabeis cuantos helicopteros medicalizados se pueden comprar si no estuvieran instalados estos radares? ¿Hay alguien que se crea lo que nos cuenta en la DGT y el SCT?Como que"a 200 se provoca el efecto tunel"cuando ha sido demostrado en autopistas(autobahn alemanas)que es mentira o la pantomima de la campaña esa del SCT que pone en un cartel "si estas conduint mira la carretera"(¡Oh,que listos!)

Miremos la realidad,la DGT que tenemos no se encarga de eliminar puntos negros ni de poner los radares donde hace falta(carreteras de doble sentido con curvas ciegas)ni de mejorar el estado de las carreteras,se encarga de recaudar con los radares para comprar más radares y seguir recaudando,de mentir en las cifras de fallecidos y de ir con sus coches oficiales a 150 por las autopistas.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dilluns 04/08/2008 18:44

252-071 ha escrit:Una persona con estos limites no conduce seguro porque está más pendiente de no pasarse de la velocidad y vigilar los radares,prestando menos atención a la carretera que si se va a 120 porque te aburres.
mejor a 200!, así todos iremos más pendientes de la carretera según tu teoria :x

y que sólo hayamos tenido 2 catalanes en la F1 moderna, con los pilotos potencialmente desaprovechados que corren por ahí :)

Un consejo: si no quieres que te multen, no corras. Es sencillo. Y si corres y te pillan, pues te ***** y pagas.



252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Dilluns 04/08/2008 23:38

Danzig ha escrit:
252-071 ha escrit:Una persona con estos limites no conduce seguro porque está más pendiente de no pasarse de la velocidad y vigilar los radares,prestando menos atención a la carretera que si se va a 120 porque te aburres.
mejor a 200!, así todos iremos más pendientes de la carretera según tu teoria :x

y que sólo hayamos tenido 2 catalanes en la F1 moderna, con los pilotos potencialmente desaprovechados que corren por ahí :)

Un consejo: si no quieres que te multen, no corras. Es sencillo. Y si corres y te pillan, pues te ***** y pagas.
Y quien ha dicho que deberiamos de ir a 200? :nose

Hace 30 años los limites eran de 130km/h y se redujeron a 120 por la crisis energetica.

En esos años ir a esa velocidad ya era ir inestable,pero ahora con los coches que hay,se puede ir a 130 tranquilamente pero claro,si vas a esa velocidad ya eres un delincuente porque pones en peligro la vida de las personas,pero en cambio,el que va a 70 por la autopista y por el carril izquierdo no es ningun peligro porque cumple con los limites de velocidad.

Y no estoy defendiendo a los que corren porque NO se puede ir a 160 con trafico,se puede ir cuando no lo hay y no se está poniendo en peligro la vida de nadie.

El problema es que falta consciencia y educacion a la hora de conducir,ayer mismo,en Montcada donde las obras de la C17,4 cani-panchitos se pusieron a hacer una carrera,un par iban en un TT y otros dos en un Seat Ibiza 1.4 TDI "Chone" edition(Porque ese vive en la Llagosta y se pone a acelerar su tractor negro casi al corte con el humo que hace)y habia bastante trafico,pero aprovecharon un semaforo para hacerla.A estos les quitaba el carnet pero ya.

Y ahora en serio,no te cansas de ir constantemente a 120 en un viaje largo?

Yo solo pido que aumenten los limites allá donde lo permita(en autopistas)y no estoy diciendo a 200 sinó a 140 donde el pavimento y sus rectas puedan asegurar ese limite.

Pero a algunos les tienen comida la cabeza la DGT con sus campañas de que la velocidad mata(cuando es un porcentaje mucho menor que si vas bebido o distraido que esto si es peligroso),que ponen 190 radares más por nuestra seguridad y que no se ocupan de eliminar puntos negros ni curvas ciegas con estrechamientos de carril incluidos,pero hay que recordar que esto no va para las arcas de papá estado.

Edito para poner este video,para que se vea la de vidas que ha salvado este radar,si no llega a estar,todas esas personas que van a esa supersonica velocidad,se matan fijo :roll:

Es en la entrada del tunel de sta coloma,direccion Barcelona
http://www.youtube.com/watch?v=f27u9ZdXVHU

En plena bajada


PD:como se hace para poner directamente el video?



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”