Pàgina 2 de 2

Re: Nou sistema de control de velocitat sense radar

Publicat: Dilluns 05/05/2014 14:01
Autor: genissimon
Diari de Girona, 5 de maig de 2014 ha escrit: El radar entre Cassà i Llagostera sancionarà a partir del 20 de maig
L'aparell de la C-65 es troba encara en fase de proves
[...]

Re: Nou sistema de control de velocitat sense radar

Publicat: Dimecres 21/05/2014 8:53
Autor: genissimon
Diari de Girona, 21 de maig de 2014 ha escrit: Trànsit posposa fins la setmana vinent la posada en marxa del radar per trams
[...]

Re: Nou sistema de control de velocitat sense radar

Publicat: Dimarts 27/05/2014 8:37
Autor: genissimon
Diari de Girona, 27 de maig de 2014 ha escrit: El radar per tram entre Cassà i Llagostera de la C-65 comença avui a multar
[...]

Re: Nou sistema de control de velocitat sense radar

Publicat: Dissabte 11/04/2015 23:03
Autor: UT440_132M
http://t.naciodigital.cat/index.php?id=85523

Trànsit posarà en marxa sis nous radars a la C-58, l'AP-7 i la N-II
Seran del tipus per tram, que calculen la velocitat mitjana del vehicle per recórrer una distància determinada

Europa Press | Actualitzat el 11/04/2015 a les 10:49h
Arxivat a: Societat, radars per tram, carreteres, N-II, AP-7, C-58, Joan Josep Isern, radars

El Servei Català de Trànsit (SCT) posarà en marxa un total de sis nous radars per tram -que calculen la velocitat mitjana del vehicle per recórrer una distància determinada- distribuïts entre la C-58, AP-7 i N-II, que estan acabant d'instal·lar.

En una entrevista d'Europa Press, el director de Trànsit, Joan Josep Isern, ha explicat que aquests radars s'ubicaran a la C-58 entre Sabadell i Badia del Vallès (Barcelona), a la AP-7 entre Ulldecona i Amposta (Tarragona), a la N-II entre Fornells de la Selva i Quart (Girona), i en aquesta mateixa via en la circumval·lació de Girona (un per sentit).

Actualment a Catalunya hi ha 189 radars actius, i d'entre ells, deu són radars per tram; Isern ha justificat aquest tipus de radars perquè "no es tracta que els conductors no corrin en un punt concret, si no en un tram".

Ha assegurat que, després de l'anunci de la Direcció General de Trànsit (DGT) de publicitar tots els radars, Trànsit també ho ha fet, tot i que ha opinat: "No beneficia gens a la seguretat viària".

"Quan li dius a la gent: 'No es preocupi, ja li diré on està el radar', què vol dir, 'No es preocupi, corri el que vulgui i quan arribi el radar ja podrà vostè disminuir la velocitat", ha reflexionat.

Ha explicat que a Catalunya la ràtio de radars per milió d'habitant és de 25,2, mentre que a Espanya en són 36,1, i països líders pels seus índexs de sinistralitat com Regne Unit tenen un índex de 92,1, Suècia, de 123,6 i Holanda, 71,2.

"Nosaltres estaríem segurament entre els països més avançats en reducció de sinistralitat que tenen menys radars", tot i que de moment ha descartat arribar a aquests nivells de radar per milió d'habitants.

Isern ha indicat que, després d'una dècada de reducció de la sinistralitat a tota Europa, entre els anys 2000 i 2010, de més del 50%, ara en aquests països líders l'objectiu de seguir reduint a la meitat la sinistralitat "no s'està aconseguint".

Concretament, a Catalunya el percentatge de morts per milió d'habitants el 2010 era de 51 i el 2014 és de 36, i a Espanya, era de 53 i ara se situa en 36.
La frase subratllada i en negreta, és digna dels premis OTB.