Doncs ho desconnect. Gràcies per l'aclaració. Obviament jo uso a diari el transport públic però hi ha vegades que per temes familiars o de la zona on em mogui necessito el cotxe (sóc de la perifèria propera de BCN i m'afectaria de retruc).wefer ha escrit:Cada cotxe passa la ITV segons les especificacions que havia de complir en el moment de fabricació. És a dir: els cotxes de fa 20 anys passen la ITV segons els estàndards per a cotxes nous de fa 20 anys.albert28 ha escrit:Una pregunta tonta. A partir dels 5 anys (diria), la ITV per a vehicles (cotxes) és obligatòria cada any, i cada any et revisen els nivells de contaminació que emet el vehicle. Si tant contaminant són i dolents per a la salut perquè no es limita més aquests nivells de contaminació o és que no interesa fer-ho?
Perquè et facis una idea, jo tinc un cotxe de 40 anys sense cinturons al darrera, llums antiboira, airbags, etc, i passa perfectament la ITV (tot i la sorpresa d'algun mecànic acabat de sortir de l'acadèmia)
Però el que és injust és per exemple que una persona que faci 20.000 Km l'any en un cotxe nou pugui circular per la ciutat cada dia sense problemes i jo, que vaig en metro normalment i tinc un cotxe de 17 anys que només el faig servir dos cops al mes no el podré ni treure al carrer sota amenaça de multa.
Tinguem-ho clar: la mesura no vol fer baixar la contaminació sinó únicament augmentar les vendes de cotxes nous. I per cert: contamina més el procés de fabricació d'un cotxe que milers de cotxes antics circulant.
I si tant importa la contaminació com tú deies ja s'haurien d'haver limitat els cotxes dièsels (majoritàriament els més contaminants), no és normal el % de cotxes dièsel que circulen a Europa en general comparat amb altres països.