Pàgina 2 de 3

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Publicat: Dissabte 08/05/2021 12:25
Autor: uriol108
Jo faria una mena de vinyeta universal, que inclogués tot tipus de transport, que inclogués peatges i també anés inclosa la T-Mobilitat, pagant uns 100 € - 150 € pots agafar el teu vehicle privat, el tren, autobusos interurbans, metros, tranvies tot inclos amb una tarifa plana anual sense preu x kilometres ni altres tarifes per zones

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Publicat: Diumenge 09/05/2021 7:17
Autor: JPlanas
I això no discrimina als que no tenim vehicle i no desgastem carreteres?

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Publicat: Dijous 22/07/2021 13:02
Autor: genissimon
Ara, 15 de juliol de 2021 ha escrit: AP-7, el preu de la gratuïtat
L’autopista aixeca les barreres l’1 de setembre amb molts deures per fer
[...]

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Publicat: Dimecres 25/08/2021 10:09
Autor: genissimon
Regió-7, 24 d'agost de 2021 ha escrit: Opinió
Xavier Domènech

Qui paga les autopistes gratuïtes
[...]

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Publicat: Dijous 02/09/2021 14:55
Autor: 122-042-132
Uns que no se'n alegren de la gratuïtat de les autopistes

Tot Barcelona, el Diari de la capital: https://www.totbarcelona.cat/economia/c ... ts-144351/

ACN / Redacció 02/09/2021 2:05 pm

La que ha estat una gran notícia per a molts catalans, és vista amb recel per l’Ajuntament de Barcelona. L’aixecament de diverses barreres de peatge a Catalunya des de l’1 de setembre és, a parer del consistori que lidera Ada Colau, una mala decisió pel que fa al medi ambient i que la Generalitat ha de revertir fent tornar a pagar per l’ús de vies que ja no són de peatge.

És per això que l’Ajuntament demana a la Generalitat que torni a fer pagar per l’ús de les vies que ara ja no tenen peatge, com una mesura per dissuadir de l’ús del vehicle privat.

Ho ha explicat la tinenta d’alcaldia d’Infraestructures i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, que ha instat la Generalitat a concretar una “proposta realista, realitzable i que es pugui aplicar com abans millor” de gestió pública de les infraestructures.

La regidora dels Comuns ha defensat un model que incorpori “el pagament per ús” de les autopistes i autovies per desincentivar-ne la circulació. Aquesta és la proposta i petició del govern barceloní dos dies després que s’aixequessin la majoria de peatges a Catalunya.

“Anem una mica tard. M’hagués agradat que l’1 de setembre tinguéssim un model clar”, ha afirmat la tinenta d’alcaldia, que ha criticat que es generin expectatives de poder utilitzar les autopistes perquè són gratuïtes mentre això agreuja el problema de contaminació.

La tinenta d’alcalde també ha avisat que les directrius de la Unió Europea marquen que l’any 2024 totes les vies d’alta capacitat han de tenir una gestió pública que en desincentivi l’ús, com a eina per lluitar contra l’emergència climàtica.

Comentari particular:

I perquè no li demana també a l'estat, la AP7 i la AP2, son de titularitat estatal.

A més que, desencentivar l'ús de les autopistes, i tornar a carregar les carreteres, com la N-2 del Maresme?

Tanmateix, abans cal crear un eficient sistema de Rodalies, i no hi és per enlloc; aquest és el veritable problema. Salut!

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Publicat: Dimarts 07/09/2021 20:30
Autor: albert28

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Publicat: Dilluns 25/10/2021 15:20
Autor: Fran-Ikarus
En total, el Departament de Territori i Sostenibilitat invertirà 8,5 milions d’euros en la transformació de les ‘platges’ dels antics peatges de la C-32 i la C-33, a Vilassar de Mar, Arenys de Mar, Santa Susanna i la Llagosta, en grans plantes fotovoltaiques. El projecte es traslladarà a tots els ajuntaments que tenien peatges.

https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... -llagosta/

Desinformació principal a les carreteres principals

Publicat: Dijous 28/10/2021 13:38
Autor: Guigui
Dos mesos després de la fi dels peatges, l'administració responsable de la retolació al Nus de la Trinitat (recordem, una de les dues sortides més importants de Barcelona, que per tant no interessa tan sols quatre gats) encara no ha trobat temps per a retirar la corresponent indicació. Els deu haver agafat per sorpresa, pobrets...

Si no són capaços d'actualitzar la informació més elemental, per a què n'hi posen? Per complir l'expedient, i per la resta, que s'espavili el personal?

Fi dels peatges, fi del manteniment

Publicat: Divendres 19/11/2021 17:05
Autor: Guigui
Cotxes abandonats, brutícia i punxades: queixes per deixadesa a les autopistes alliberades
Camioners i gruistes es queixen que l'augment de trànsit i el poc manteniment causen problemes que poden posar en perill la seguretat viària
https://www.ccma.cat/324/cotxes-abandon ... a/3130552/

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Publicat: Divendres 19/11/2021 18:33
Autor: Fran-Ikarus
Jo, aquest any quan encara hi havia peatges i també l'any passat, he vist cotxes abandonats (i vandalitzats clarament per revendre'n les peces) en àrees de servei.

És a dir, que no tot cal carregar-l'hi ara a la gratuitat.

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Publicat: Dijous 14/04/2022 11:21
Autor: genissimon
3/24, 13 d'abril de 2022 ha escrit: L'AP-7 incorporarà un quart carril per sentit entre el Vendrell i el Papiol
El govern espanyol descarta allargar el Quart Cinturó perquè travessi el Penedès, unes obres a què fa anys que s'oposa una part del territori
[...]
Des de l'aixecament dels peatges el passat 31 d'agost, el tram entre El Papiol i Vilafranca o El Vendrell de l'AP-7 sol anar molt ple a totes hores. L'increment de trànsit és evident, especialment de camions. Cal plantejar seriosament un transvasament del transport de mercaderies de la carretera al ferrocarril, ja sigui amb contenidors, amb autopista rodant o de la forma que sigui.

Salut !!

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Publicat: Dijous 14/04/2022 20:54
Autor: Sanato
La veritat, el ministeri podria posar-se les piles per fer un munt d'obres necessàries a les autopistes ara lliures de peatge, que les anteriors concessionàries no han tingut cap interès en portar a terme.

Ara així ràpidament se m'acudeixen:
- solucionar els embussos del nus de Barberà
- una sortida a Montcada a la C33
- racionalitzar l'accés a l'AP7 des de Granollers E - la Roca, no és normal que des de la sortida de Granollers per la C-60 hagis de fer 5 km. per anar a agafar l'AP7 i tornar enrere cap a l'antic peatge troncal ( i viceversa)
- ampliar carrils en l'AP7 sentit sud al tram de Parets, ara només n!hi ha 2 i es monten uns pollastres ben bé des de Cardedeu (que després enllacen amb els que s'organitzen al nus de Barberà)

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Publicat: Dilluns 13/06/2022 19:03
Autor: Sanato
Doncs m'han fet cas... Gairebé en tot :D

https://www.sommartorelles.cat/noticia/ ... i-montmelo


L'Estat anuncia la construcció del tercer carril de l'AP-7 entre Mollet i Montmeló

L'actuació, amb un cost d'uns 30 milions, també inclou la millora de la connexió amb la C-17 a Parets i es vol licitar aquest 2022

Societat
Divendres, 10 de juny de 2022 | 17:27h

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha anunciat avui a Sabadell un projecte de millora de l'AP-7/B-30 al Vallès, que inclou la construcció del tercer carril de l'autopista entre Mollet i Montmeló, entre altres actuacions.

El projecte, compartit i treballat amb la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, preveu diverses millores funcionals i de seguretat en enllaços i connexions de l'AP-7 i executar la connexió nord entre Terrassa i Sabadell.

El Ministeri preveu una inversió total de 78,2 milions d’euros, per dotar la via de millors connexions i millorar la fluïdesa del trànsit de la zona.

Al Baix Vallès, el projecte preveu la construcció del tercer carril de l'AP-7 en sentit Tarragona. L'actuació també preveu la millora de la connexió amb la C-17, una obra que hauria de resoldre la congestió en la connexió entre la C-17 i l’AP-7 en l’àmbit entre Parets i Mollet del Vallès. El pressupost estimat de l'actuació, que projectaria i executaria l'Estat, és d'uns 30 milions d'euros i la voluntat és licitar-ne el projecte constructiu aquest 2022.

Les actuacions al Vallès presentades avui per la ministra també inclouen la reordenació d'accessos i millora de la connexió AP7-B30 sentit Girona al tram Cerdanyola-Bellaterra; la connexió directa C-58 – AP7 direcció Tarragona; la millora del ramal d'enllaç AP7 – C58 – N150 sentit Tarragona; la millora de la funcionalitat de l'enllaç de Santiga, i la millora de l'enllaç AP7 – C60.

Satisfacció al territori

L'Associació Àmbit B-30 ha mostrat la seva satisfacció per l'anunci de les actuacions, que l'entitat ja havia detectat com a actuacions necessàries a la “Priorització d’actuacions en infraestructures i serveis de mobilitat del corredor de la B-30”. Josep Monràs, president de l’Associació Àmbit B30, ha recordat que l’AP-7 al seu pas pel Vallès ha patit un augment de trànsit del 40% des de l’1 de setembre del 2021, i, per tant, “cal plantejar solucions per evitar tornar a patir situacions de retencions quilomètriques com les que hem viscut les darreres setmanes”. Monràs també ha posat èmfasi en el fet que “l’acord neix d’una col·laboració conjunta entre els Governs de la Generalitat i d’Espanya, fet molt positiu”.

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Publicat: Dimecres 17/08/2022 9:14
Autor: genissimon
Diari de Girona, 17 d'agost de 2022 ha escrit: El Govern descarta tornar als peatges, però no té alternativa
La ministra de Transports, Raquel Sánchez, admet que malgrat que el debat es va obrir fa mesos, encara «no s’ha definit el model»
[...]

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Publicat: Dilluns 22/08/2022 11:25
Autor: genissimon
Diari de Girona, 21 d'agost de 2022 ha escrit: Crítiques dels alcaldes per la deixadesa a l’AP-7
Els representants municipals es queixen del mal estat del ferm, l’acumulació de brutícia i l’ús permanent de cons per regular el trànsit, amb la perillositat que això pot comportar
[...]

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Publicat: Dilluns 22/08/2022 14:34
Autor: França451
genissimon ha escrit:
Dimecres 17/08/2022 9:14
Diari de Girona, 17 d'agost de 2022 ha escrit: El Govern descarta tornar als peatges, però no té alternativa
La ministra de Transports, Raquel Sánchez, admet que malgrat que el debat es va obrir fa mesos, encara «no s’ha definit el model»
[...]
Yo de verdad, flipo. Llamadme abogado del diablo, si queréis, por dar malas ideas, pero hacer lo que se está haciendo en otras carreteras, es decir, poner más radares de tramo, radares fijos y radares móviles, con eso ya se llevan a los bolsillos diez veces más que con un peaje. La otra solución es hacer como Francia: poner muchos peajes, carísimos, y ver los camiones todos metidos en las carreteras comarcales, lo cual traslada a éstas los embudos. Creo que con los radares y controles de velocidad pagan de sobra las carreteras españolas y su mantenimiento. Otra cosa son los insolventes y demás asuntos de burrocracia, pero en principio, con las multas de los radares se paga de sobra. En Catalunya, y por extensión en España, el 90% de la gente no respeta nada, ni señales, ni cedas el paso ni nada de nada, como para respetar los radares. Eso sin contar borrachos, etc. Con eso pagas de sobra hasta la L9 de Metro de Barcelona mañana mismo. Respecto a poner más policías, sean de paisano o con uniformes oficiales para controlar tráfico, radares móviles, etc, que abran la mano y en los tramos de autopistas que pasen por determinados términos municipales, metan a las respectivas guardias urbanas a controlar infracciones, y si no es su cometido, que se lo pongan. En lugar de estar por las calles cazando moscas y otras cosas que prefiero callarme, tendrían un mejor papel yendo a las autopistas a ayudar a las otras policías. Ya veríamos entonces inflando a la gente a multas si se pagan las carreteras o no. Y no, no es ninguna chaladura. Eso es muy de gente de la Península ibérica. Pues que lo pongan en práctica a nivel mansalva y veríamos si se pagan las autopistas, el mantenimiento, las nuevas obras y hasta los jornales de todos los obreros de la constructora de turno. Sólo basta hacer números para que salgan las cuentas. El problema es que el gobierno cree que con eso van a crearse mala fama, pero siempre habrán los sectores que apoyen esas cosas, y si echamos cuentas, son mayoritarios, sean del partido que sean. Con lo cual, salga quien salga, teniendo esa política al margen de la ideología que gobierne, siempre van a tener gente a favor de hacer eso. Lo de costear las carreteras, simplemente es coger la calculadora y hacer números.

Es simple, a 200 multas de 500 euros/semana, y me quedo muy por debajo frente a 2,5 euros de peaje x 120 personas/día... 100000 euros frente a 2100. Haciendo un ejemplo tonto. Hace falta subir mucho los usuarios/día para alcanzar los 100000 euros.

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Publicat: Diumenge 04/09/2022 23:40
Autor: Fran-Ikarus
Las cosas no son tan fáciles.

Si hacemos caso de estas cifras (habría que contrastarlas un poco con otras fuentes, pero asumámoslas a grosso modo), el mantenimiento conjunto de AP4 y AP7 costaba 145 millones de euros anuales:
https://cincodias.elpais.com/cincodias/ ... 20294.html

Aun siendo una cifra conjunta, como orden de magnitud ya nos sirven esos 50-100 millones de euros al año por autopista.

En "multas de 500 euros", serían 100.000 multas al año en esa vía. He aquí los tipos de multa de 500 euros más comunes que hay:
https://www.autobild.es/listas/cinco-mu ... ero-782461

La multa más habitual o "sencilla" de todas ésas, como se prefiera, es el exceso de velocidad. Pero para que sea de 500 euros hay que superar, en tramo limitado a 120 Km/h (el mayoritario en autopistas) los 180 Km/h, algo que no sucede a menudo (por fortuna). Si vamos bajando un poco, son 400 euros por superar los 170 Km/h, 300 euros por superar los 150 Km/h y "sólo" 100 euros por superar los 120 Km/h. Como seguramente la mayoría de multas por exceso de velocidad en autopista son de este último rango, el número necesario de multas al año para "pagar" el mantenimiento crece en consecuencia.

A tener en cuenta, además, que la velocidad en autopista se ha reducido bastante en los últimos años. Sigue habiendo "fitipaldis", sí, pero menos, y una gran cantidad de vehículos se nota que circulan con el control automático de velocidad activado (en algunos casos de manera ridícula, como el típico coche que adelanta, en interminable maniobra, a 124 Km/h a otro que circula a 122 Km/h)

Naturalmente se puede aspirar a que se sancionen cada vez más los otros comportamientos indebidos (uso del móvil, etc.), pero realmente no creo que el orden de magnitud de las multas se acerque a la cantidad necesaria.

Por otra parte, una cantidad de esas multas se recurren, y la inmediatez de pago que suponen los peajes es incomparable con el camino diferente que recorre cada multa hasta que es abonada (o no)

Por ahí leo que:
El pasado 2021 fue un año muy prolífico en multas, pero también en recaudación por sanciones de tráfico: la multas de la DGT insuflaron un total 444,3 millones de euros a las arcas del Estado, el montante más alto de los últimos siete años.


Claro, ese dinero recaudado tiene unos destinos determinados. Entiendo que una parte puede ir al mantenimiento de las autopistas, pero otra tendrá que ir siempre al resto de usos que tenga ese dinero. No parecería lógico que el dinero de unas multas (las de carretera, vía urbana, autovías, etc.) se desglosase de una manera, y el de otras (las de autopista) de otra.

En fin, es una cuestión compleja.

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Publicat: Dilluns 05/09/2022 10:31
Autor: wefer
Només un "petit" detall en tot aquest debat dels peatges: actualment el govern espanyol recauda més de 20.000 milions d'euros anuals només amb els impostos als combustibles. El manteniment de totes les carreteres és de només 1.400 milions.
A on van a parar tots aquests diners que "sobren"? Qui ho sap!
I com alguns poden tenir la barra de dir que s'han de reinplantar els peatges perquè els automobilistes "no paguen el manteniment"?

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Publicat: Divendres 20/01/2023 11:37
Autor: genissimon
Diari de Girona, 20 de gener de 2023 ha escrit: Opinió: Marc Verdaguer
«L’autopista? Jo vaig més tranquil per la nacional»
[...]
M'agrada especialment la darrera frase de l'article: o incentivar el pas de part de transport internacional de les carreteres a les vies del tren.

Salut !!

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Publicat: Divendres 24/03/2023 11:45
Autor: genissimon
Pla de xoc del Servei Català de Trànsit per millorar la seguretat i la fluïdesa a l'AP-7:
3/24, 23 de març de 2023 ha escrit: Novetats de punta a punta de l'AP-7: més radars, velocitat variable i vigilància amb drons
El Servei Català de Trànsit anuncia una vintena de mesures per reduir la sinistralitat i les retencions després de l'augment de trànsit
[...]
L'actuació immediata, la limitació a 100 Km/h entre Martorell i Gelida els caps de setmana, divendres tarda i dissabte matí en sentit Tarragona i diumenges tarda en sentit Barcelona. A més tots els camions hauran de circular exclusivament pel carril dret.

Salut !!