Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Peatges a Catalunya
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Els peatges a les carreteres catalanes
De l'AVUI:
------------------------------------
CiU reclama la congelació de les tarifes als peatges
Redacció
CiU va demanar ahir la congelació de les tarifes als peatges de Catalunya a partir de l'1 de gener del 2006, així com la supressió total de barreres a Mollet del Vallès (Vallès Oriental) i l'eliminació del peatge de Martorell per als conductors usuaris habituals. També va reclamar l'ampliacio de les bonificacions a Rubí - les Fonts fins a la connexió amb els túnels de Vallvidrera i nous descomptes en el corredor del Maresme, començant per Alella.
El portaveu del CiU al Parlament, Felip Puig, i els diputats Jordi Jané i Josep Rull van explicar la proposta en infraestructures que inclou la creació del fons de rescat de peatges que van acordar els grups parlamentaris catalans i que van xifrar en 41 milions d'euros, així com l'aplicació de la llei que obliga a compensar l'augment de l'IVA que la Unió Europea va exigir, i passar del 7% al 16% sense que afecti els usuaris.
El secretari per a la mobilitat del govern, Manel Nadal, va acusar CiU de "fer cas omís d'un acord del Parlament". "No em sembla correcte -va raonar-, perquè ja hi ha un grup català de peatges format per diverses entitats". A més, va assegurar que "la Generalitat paga més de 40 milions d'euros pels descomptes aplicats per CiU". Pel que fa a les tarifes a partir del gener, Nadal va avançar que "els contractes obliguen a apujar la tarifa tenint en compte l'índex de preus al consum (IPC).
------------------------------------
CiU reclama la congelació de les tarifes als peatges
Redacció
CiU va demanar ahir la congelació de les tarifes als peatges de Catalunya a partir de l'1 de gener del 2006, així com la supressió total de barreres a Mollet del Vallès (Vallès Oriental) i l'eliminació del peatge de Martorell per als conductors usuaris habituals. També va reclamar l'ampliacio de les bonificacions a Rubí - les Fonts fins a la connexió amb els túnels de Vallvidrera i nous descomptes en el corredor del Maresme, començant per Alella.
El portaveu del CiU al Parlament, Felip Puig, i els diputats Jordi Jané i Josep Rull van explicar la proposta en infraestructures que inclou la creació del fons de rescat de peatges que van acordar els grups parlamentaris catalans i que van xifrar en 41 milions d'euros, així com l'aplicació de la llei que obliga a compensar l'augment de l'IVA que la Unió Europea va exigir, i passar del 7% al 16% sense que afecti els usuaris.
El secretari per a la mobilitat del govern, Manel Nadal, va acusar CiU de "fer cas omís d'un acord del Parlament". "No em sembla correcte -va raonar-, perquè ja hi ha un grup català de peatges format per diverses entitats". A més, va assegurar que "la Generalitat paga més de 40 milions d'euros pels descomptes aplicats per CiU". Pel que fa a les tarifes a partir del gener, Nadal va avançar que "els contractes obliguen a apujar la tarifa tenint en compte l'índex de preus al consum (IPC).
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Què com??? Que els mateixos que tenen els peatges volen congelar-ne els preus??? S'autoreclamen??? Feedback???Algú de l'AVUI ha escrit:CiU reclama la congelació de les tarifes als peatges
Salutacions!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De l'AVUI:
------------------------------------------
El govern assumeix que no es podrà acabar amb els peatges
- Quan caduquin les concessions s'aplicarà un cànon per frenar la congestió
- El País Basc aplica la fórmula al tram Bilbao-Behobia des del 2003
- Les concessionàries advoquen per un model "harmònic"
Oriol Pàmies
La pressió social i política farà que en un termini més o menys curt desapareguin, almenys per als usuaris obligats i habituals, algunes barreres de peatge en autopistes de la rodalia de Barcelona, com ara la de Mollet. Però en general els catalans continuaran pagant per circular per les vies d'alta capacitat, perquè, fins i tot quan caduquin les concessions i les infraestructures reverteixin a les administracions titulars, el govern té la intenció d'imposar un pagament tou com una manera de "gestionar la mobilitat" i contenir els embussos.
El departament de Política Territorial i Obres Públiques s'ha convençut que una Catalunya lliure de peatges és una utopia. I això no sols per motius econòmics -el manteniment dels 655 quilòmetres suposaria una càrrega feixuga- sinó també per raons pràctiques: una xarxa viària totalment lliure representaria un incentiu als desplaçaments en vehicle privat i es col·lapsaria ràpidament.
Un cas únic
L'exemple a seguir és el de l'autopista Bilbao-Behobia, la A-8, una de les primeres a obrir-se al trànsit i la primera i única que ha revertit efectivament a l'administració, el 2003. En comptes de fer-la gratuïta, les diputacions de Biscaia i Guipúscoa hi han imposat un "cànon d'ús", que equival a la meitat de l'antic peatge (el més car de l'Estat). Per això la van tornar a treure a concurs i ara durant deu anys l'exploten les empreses Europistas i Dragados.
El cas basc és únic, per ara, perquè la resta de concessions antigues s'han anat prorrogant a canvi de millores, eixamplaments, prolongacions o rebaixes de tarifes que han assumit les concessionàries. Això ha passat amb la AP-7, de la qual és titular l'administració estatal, i amb l'autopista del Maresme i la C-33 de Barcelona a Montmeló, vinculades a la Generalitat, que ACESA havia d'haver restituït el 2004. El resultat és que no hi ha cap autopista ni via de peatge a Catalunya en què caduqui la concessió abans de l'any 2021.
El govern creu que la persistència del pagament quedarà compensada amb l'extensió de les autovies gratuïtes en paral·lel als eixos principals (AP-7, AP-2), a partir del desdoblament de les actuals N-340 i N-II. La duplicitat ha estat qüestionada per experts com ara Francesc Robusté, catedràtic de la UPC, des del punt de vista de la racionalitat econòmica. "Pot ser incoherent, però el país, amb 20 anys de reivindicacions, exigeix la doble xarxa i no s'entendria que es pogués anar per autovia fins a Maçanet i no fins a la Jonquera", argumenta Manel Nadal, secretari per a la Mobilitat.
La continuïtat dels peatges també entra dins dels plans de les concessionàries, que estan treballant per adaptar-se a un nou escenari. Salvador Alemany, president i conseller delegat d'ACESA, advoca per un "model harmònic" consensuat a tot l'Estat: "Si les vies de llarg recorregut han de ser de pagament, per la seguretat i les prestacions més altes, mentre que en un radi de 25 quilòmetres de les ciutats les autopistes han de ser gratuïtes, que ho siguin a tot arreu".
-------------------------------------------------
Comentari: què lluny queden aquells dies en que el PSC, des de l'oposició al govern de la Generalitat, assegurava que si governava eliminaria els peatges...
------------------------------------------
El govern assumeix que no es podrà acabar amb els peatges
- Quan caduquin les concessions s'aplicarà un cànon per frenar la congestió
- El País Basc aplica la fórmula al tram Bilbao-Behobia des del 2003
- Les concessionàries advoquen per un model "harmònic"
Oriol Pàmies
La pressió social i política farà que en un termini més o menys curt desapareguin, almenys per als usuaris obligats i habituals, algunes barreres de peatge en autopistes de la rodalia de Barcelona, com ara la de Mollet. Però en general els catalans continuaran pagant per circular per les vies d'alta capacitat, perquè, fins i tot quan caduquin les concessions i les infraestructures reverteixin a les administracions titulars, el govern té la intenció d'imposar un pagament tou com una manera de "gestionar la mobilitat" i contenir els embussos.
El departament de Política Territorial i Obres Públiques s'ha convençut que una Catalunya lliure de peatges és una utopia. I això no sols per motius econòmics -el manteniment dels 655 quilòmetres suposaria una càrrega feixuga- sinó també per raons pràctiques: una xarxa viària totalment lliure representaria un incentiu als desplaçaments en vehicle privat i es col·lapsaria ràpidament.
Un cas únic
L'exemple a seguir és el de l'autopista Bilbao-Behobia, la A-8, una de les primeres a obrir-se al trànsit i la primera i única que ha revertit efectivament a l'administració, el 2003. En comptes de fer-la gratuïta, les diputacions de Biscaia i Guipúscoa hi han imposat un "cànon d'ús", que equival a la meitat de l'antic peatge (el més car de l'Estat). Per això la van tornar a treure a concurs i ara durant deu anys l'exploten les empreses Europistas i Dragados.
El cas basc és únic, per ara, perquè la resta de concessions antigues s'han anat prorrogant a canvi de millores, eixamplaments, prolongacions o rebaixes de tarifes que han assumit les concessionàries. Això ha passat amb la AP-7, de la qual és titular l'administració estatal, i amb l'autopista del Maresme i la C-33 de Barcelona a Montmeló, vinculades a la Generalitat, que ACESA havia d'haver restituït el 2004. El resultat és que no hi ha cap autopista ni via de peatge a Catalunya en què caduqui la concessió abans de l'any 2021.
El govern creu que la persistència del pagament quedarà compensada amb l'extensió de les autovies gratuïtes en paral·lel als eixos principals (AP-7, AP-2), a partir del desdoblament de les actuals N-340 i N-II. La duplicitat ha estat qüestionada per experts com ara Francesc Robusté, catedràtic de la UPC, des del punt de vista de la racionalitat econòmica. "Pot ser incoherent, però el país, amb 20 anys de reivindicacions, exigeix la doble xarxa i no s'entendria que es pogués anar per autovia fins a Maçanet i no fins a la Jonquera", argumenta Manel Nadal, secretari per a la Mobilitat.
La continuïtat dels peatges també entra dins dels plans de les concessionàries, que estan treballant per adaptar-se a un nou escenari. Salvador Alemany, president i conseller delegat d'ACESA, advoca per un "model harmònic" consensuat a tot l'Estat: "Si les vies de llarg recorregut han de ser de pagament, per la seguretat i les prestacions més altes, mentre que en un radi de 25 quilòmetres de les ciutats les autopistes han de ser gratuïtes, que ho siguin a tot arreu".
-------------------------------------------------
Comentari: què lluny queden aquells dies en que el PSC, des de l'oposició al govern de la Generalitat, assegurava que si governava eliminaria els peatges...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De El Punt:
------------------------------
El conseller delegat d'Abertis diu que totes les carreteres de llarga distància han de ser de peatge
Alemany critica el sistema de pagament a l'ombra que aplica el govern per fer autovies
LAURA RAHOLA. Barcelona
Mentre els polítics i bona part de la societat catalana demanen l'eliminació de peatges, el conseller delegat de la concessionària Abertis, Salvador Alemany, va apostar ahir per la via oposada: fer de pagament tota la xarxa de llarga distància. I la proposta, en un auditori format per empresaris i experts en infraestructures, però on també hi havia membres del govern i de l'oposició, i sindicats, no va generar ni un sol comentari en contra. De fet, CCOO fins i tot s'hi va mostrar d'acord.
«El problema dels peatges és el greuge comparatiu», va assegurar Alemany. Aquí, l'argument és compartit amb el moviment polític i social contra les vies de pagament. La gran diferència és que pel conseller delegat d'Abertis, la solució no és suprimir barreres, sinó el contrari. «No hi ha polèmica per pagar el llum, l'aigua i el telèfon, perquè tothom ho fa igual», va exposar, i per això va defensar el criteri de fer pagar, arreu de l'Estat, pel mateix servei en l'ús de les vies. El directiu d'Abertis va advertir que «cal començar, des d'ara, a dissenyar un nou model» per a les carreteres, amb dues xarxes, una «de llarga distància i d'altes prestacions, de pagament, i un altre lliure de peatge, per a trajectes de curt recorregut». Alemany va aclarir que els trajectes de llarga distància serien «els superiors a 25 quilòmetres». A més, va defensar que els camions han d'anar «sempre per vies de gran capacitat i de pagament». El conseller delegat d'Abertis, que va parlar en una conferència del Cercle d'Infraestructures, va advertir que aquesta seria l'única solució respecte a la polèmica dels peatges i els problemes de finançament de les infraestructures. Alemany va ser clar i contundent a l'hora de criticar el nou model que aplica el govern per fer noves autovies, amb el sistema de peatge a l'ombra, que evita el pagament directe de l'usuari: «No és cap solució perquè es fa un pagament ajornat que hipoteca els pressupostos del futur.» I va relacionar l'aplicació d'aquest model amb la necessitat de «ser políticament pràctics» i evitar el rebuig social que generen els peatges.
El secretari de Mobilitat del govern, Manel Nadal, que va assistir a l'acte, va explicar després que considera la proposta «correcta teòricament» però «no aplicable, actualment, a Catalunya». Nadal va assegurar que el model plantejat per Alemany només serviria amb una normativa europea que apliqui, a tot arreu, el mateix criteri.
----------------------------------
Els contractes de peatge a l'ombra obren la porta al pagament directe
En la conferència d'ahir, Salvador Alemany va avançar que, a la llarga, les concessions de peatge a l'ombra que està aplicant el govern per construir les noves autovies es convertiran en pagament directe, per a l'usuari. De fet, els contractes per a aquestes concessions que ha començat a fer la Generalitat perquè una empresa privada construeixi la carretera i la gestioni durant un temps, a canvi d'un cànon que paga l'administració, inclouen una clàusula que deixa oberta la porta a un canvi, en el futur, per un peatge directe. El govern assegura que en cap cas preveu fer noves autopistes de pagament i que la clàusula és una imposició de la normativa europea.
------------------------------
El conseller delegat d'Abertis diu que totes les carreteres de llarga distància han de ser de peatge
Alemany critica el sistema de pagament a l'ombra que aplica el govern per fer autovies
LAURA RAHOLA. Barcelona
Mentre els polítics i bona part de la societat catalana demanen l'eliminació de peatges, el conseller delegat de la concessionària Abertis, Salvador Alemany, va apostar ahir per la via oposada: fer de pagament tota la xarxa de llarga distància. I la proposta, en un auditori format per empresaris i experts en infraestructures, però on també hi havia membres del govern i de l'oposició, i sindicats, no va generar ni un sol comentari en contra. De fet, CCOO fins i tot s'hi va mostrar d'acord.
«El problema dels peatges és el greuge comparatiu», va assegurar Alemany. Aquí, l'argument és compartit amb el moviment polític i social contra les vies de pagament. La gran diferència és que pel conseller delegat d'Abertis, la solució no és suprimir barreres, sinó el contrari. «No hi ha polèmica per pagar el llum, l'aigua i el telèfon, perquè tothom ho fa igual», va exposar, i per això va defensar el criteri de fer pagar, arreu de l'Estat, pel mateix servei en l'ús de les vies. El directiu d'Abertis va advertir que «cal començar, des d'ara, a dissenyar un nou model» per a les carreteres, amb dues xarxes, una «de llarga distància i d'altes prestacions, de pagament, i un altre lliure de peatge, per a trajectes de curt recorregut». Alemany va aclarir que els trajectes de llarga distància serien «els superiors a 25 quilòmetres». A més, va defensar que els camions han d'anar «sempre per vies de gran capacitat i de pagament». El conseller delegat d'Abertis, que va parlar en una conferència del Cercle d'Infraestructures, va advertir que aquesta seria l'única solució respecte a la polèmica dels peatges i els problemes de finançament de les infraestructures. Alemany va ser clar i contundent a l'hora de criticar el nou model que aplica el govern per fer noves autovies, amb el sistema de peatge a l'ombra, que evita el pagament directe de l'usuari: «No és cap solució perquè es fa un pagament ajornat que hipoteca els pressupostos del futur.» I va relacionar l'aplicació d'aquest model amb la necessitat de «ser políticament pràctics» i evitar el rebuig social que generen els peatges.
El secretari de Mobilitat del govern, Manel Nadal, que va assistir a l'acte, va explicar després que considera la proposta «correcta teòricament» però «no aplicable, actualment, a Catalunya». Nadal va assegurar que el model plantejat per Alemany només serviria amb una normativa europea que apliqui, a tot arreu, el mateix criteri.
----------------------------------
Els contractes de peatge a l'ombra obren la porta al pagament directe
En la conferència d'ahir, Salvador Alemany va avançar que, a la llarga, les concessions de peatge a l'ombra que està aplicant el govern per construir les noves autovies es convertiran en pagament directe, per a l'usuari. De fet, els contractes per a aquestes concessions que ha començat a fer la Generalitat perquè una empresa privada construeixi la carretera i la gestioni durant un temps, a canvi d'un cànon que paga l'administració, inclouen una clàusula que deixa oberta la porta a un canvi, en el futur, per un peatge directe. El govern assegura que en cap cas preveu fer noves autopistes de pagament i que la clàusula és una imposició de la normativa europea.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De l'AVUI:
----------------------------
Els peatges pujaran per sobre del 3%
- L'IPC i l'antiguitat i intensitat de la via regulen l'increment
- És l'augment més alt en dos anys
Redacció
Els usuaris de les autopistes pagaran entre un 3,3% i un 3,5% més que aquest any per utilitzar les vies de pagament l'any 2006. Aquest increment afectarà totes les autopistes de Catalunya, ja que, segons l'agència Europa Press, s'aplicarà tant a les vies de titularitat estatal com a les que són propietat de la Generalitat.
L'augment, que entrarà en vigor diumenge que ve, és el més alt dels últims dos anys, en què les pujades s'havien quedat al 3%. Tot i això, no s'ha superat la pujada rècord del 3,8%, que es va fer el 2002. El sistema de revisió anual de peatges instaurat l'any 2000 es calcula a partir de l'augment de l'IPC interanual, l'antiguitat de la concessió i la relació entre el trànsit esperat i el registrat finalment a la via. D'aquesta mesura en queden fora, de moment, el túnel de Sóller i les autopistes gallegues i basques.
----------------------------
Els peatges pujaran per sobre del 3%
- L'IPC i l'antiguitat i intensitat de la via regulen l'increment
- És l'augment més alt en dos anys
Redacció
Els usuaris de les autopistes pagaran entre un 3,3% i un 3,5% més que aquest any per utilitzar les vies de pagament l'any 2006. Aquest increment afectarà totes les autopistes de Catalunya, ja que, segons l'agència Europa Press, s'aplicarà tant a les vies de titularitat estatal com a les que són propietat de la Generalitat.
L'augment, que entrarà en vigor diumenge que ve, és el més alt dels últims dos anys, en què les pujades s'havien quedat al 3%. Tot i això, no s'ha superat la pujada rècord del 3,8%, que es va fer el 2002. El sistema de revisió anual de peatges instaurat l'any 2000 es calcula a partir de l'augment de l'IPC interanual, l'antiguitat de la concessió i la relació entre el trànsit esperat i el registrat finalment a la via. D'aquesta mesura en queden fora, de moment, el túnel de Sóller i les autopistes gallegues i basques.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De El Periódico de Catalunya:
----------------------------------
Els peatges de les autopistes de la Generalitat pujaran una mitjana del 4,9%
Barcelona. -- Els peatges de les autopistes de les quals la Generalitat és titular s'apujaran una mitjana del 4,9% a partir de l'1 de gener, segons ha anunciat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal.
Els contractes entre la Generalitat i les empreses concessionàries de les autopistes preveuen una actualització anual del peatge que paguen els usuaris d'aquestes vies. Per primera vegada s'ha tingut en compte el factor corrector del trànsit mitjà diari de cada via de peatge, de manera que com més vehicles passin per una autopista, menys s'incrementarà l'actualització anual dels peatges, segons ha explicat Nadal.
Per calcular l'augment de tarifes de peatges per a l'any 2006 s'ha tingut en compte, a més, la repercussió del 95% de l'IPC, que aquest any se situa en el 3,8%, els increments d'IPC que es van ajornar el desembre de l'any 2003 i l'increment pendent de repercussió de l'augment de l'IVA del 7 al 16%. Aquests increments pendents d'aplicar es repercutiran sobre els usuaris de forma lineal fins a l'any 2013.
----------------------------------
Els peatges de les autopistes de la Generalitat pujaran una mitjana del 4,9%
Barcelona. -- Els peatges de les autopistes de les quals la Generalitat és titular s'apujaran una mitjana del 4,9% a partir de l'1 de gener, segons ha anunciat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal.
Els contractes entre la Generalitat i les empreses concessionàries de les autopistes preveuen una actualització anual del peatge que paguen els usuaris d'aquestes vies. Per primera vegada s'ha tingut en compte el factor corrector del trànsit mitjà diari de cada via de peatge, de manera que com més vehicles passin per una autopista, menys s'incrementarà l'actualització anual dels peatges, segons ha explicat Nadal.
Per calcular l'augment de tarifes de peatges per a l'any 2006 s'ha tingut en compte, a més, la repercussió del 95% de l'IPC, que aquest any se situa en el 3,8%, els increments d'IPC que es van ajornar el desembre de l'any 2003 i l'increment pendent de repercussió de l'augment de l'IVA del 7 al 16%. Aquests increments pendents d'aplicar es repercutiran sobre els usuaris de forma lineal fins a l'any 2013.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De El Punt:
-----------------------------
Independents per Mollet culpa el tripartit d'haver encarit un 17% el peatge de la C-33
INTRA-ACN. Barcelona
El partit Independents per Mollet (IxP) va manifestar ahir el seu rebuig frontal a l'increment del preu del peatge Mollet-la Llagosta, de la C-33, a l'altura d'aquesta població. La formació política va recordar ahir que des que governa el tripartit a Catalunya, el preu de l'alçada de la barrera d'aquest peatge s'ha incrementat un 16,7%. A més, va alertar que el peatge de la Llagosta torna a ser el que més puja de tots els existents, amb un 8,8%.
Segons el seu president, Jesús Maria Carrasco, la política del govern respecte d'aquest peatge «és una autèntica burla, perquè ja no és solament que no compleixin el seu compromís de suprimir-lo, sinó que estan fent tot el contrari, incrementar-lo any rere any, molt per sobre del cost de la vida».
Carrasco va lamentar que els membres del tripartit, «no fa gaire desplegaven una intensa campanya per atribuir-se una suposada gratuïtat d'aquest peatge», i va considerar que ara, la seva credibilitat «ha quedat tocada i enfonsada» davant de l'opinió pública.
El partit dels independents molletans han anunciat que continuaran fent accions informatives i de protesta fins que «les instàncies responsables, els governs i l'empresa concessionària Acesa facin públic un acord oficial que concreti els costos, la fórmula, els terminis i les dates concretes per a la supressió d'aquesta barrera».
-----------------------------
Independents per Mollet culpa el tripartit d'haver encarit un 17% el peatge de la C-33
INTRA-ACN. Barcelona
El partit Independents per Mollet (IxP) va manifestar ahir el seu rebuig frontal a l'increment del preu del peatge Mollet-la Llagosta, de la C-33, a l'altura d'aquesta població. La formació política va recordar ahir que des que governa el tripartit a Catalunya, el preu de l'alçada de la barrera d'aquest peatge s'ha incrementat un 16,7%. A més, va alertar que el peatge de la Llagosta torna a ser el que més puja de tots els existents, amb un 8,8%.
Segons el seu president, Jesús Maria Carrasco, la política del govern respecte d'aquest peatge «és una autèntica burla, perquè ja no és solament que no compleixin el seu compromís de suprimir-lo, sinó que estan fent tot el contrari, incrementar-lo any rere any, molt per sobre del cost de la vida».
Carrasco va lamentar que els membres del tripartit, «no fa gaire desplegaven una intensa campanya per atribuir-se una suposada gratuïtat d'aquest peatge», i va considerar que ara, la seva credibilitat «ha quedat tocada i enfonsada» davant de l'opinió pública.
El partit dels independents molletans han anunciat que continuaran fent accions informatives i de protesta fins que «les instàncies responsables, els governs i l'empresa concessionària Acesa facin públic un acord oficial que concreti els costos, la fórmula, els terminis i les dates concretes per a la supressió d'aquesta barrera».
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
http://www.elperiodico.com/
-------------------------------------------
L'alcalde de Tarragona critica que no s'obrís el peatge a l'AP-7
ESTHER CELMA
TARRAGONA
L'alcalde de Tarragona, Joan Miquel Nadal (CiU) va qualificar ahir de "kafkià" el col.lapse que registra cada agost la xarxa viària de Tarragona i que diumenge passat va superar els 40 quilòmetres de retencions a l'AP-7. Nadal va apel.lar "als drets dels consumidors" per "aixecar les barreres dels peatges", ja que els conductors "no han de pagar per entrar en una ratera".
L'alcalde va requerir el subdelegat del Govern central, Joan María Abelló, "a contestar quant de temps s'ha de retenir una persona a l'AP-7 i quin preu té aquest temps per ordenar aixecar les barreres".
L'equip de Govern (CiU-PP) havia donat dilluns passat un ultimàtum al Govern i a la Generalitat per informar sobre "les actuacions a l'AP-7 i a la N-340 per solucionar els embussos".
RECLAMACIÓ ANTIGA
L'alcalde de Tarragona reclama des de fa anys l'eliminació dels peatges troncals a l'autopista, com el que existeix al seu terme municipal; la construcció del tercer carril de l'AP-7, i la variant de la N-340, actuacions ja previstes per les dues administracions. El termini es va acabar ahir, però l'alcalde va explicar que esperarien un "temps prudencial".
Albert Abelló, president de la Cambra de Comerç de Tarragona, va reclamar ahir "solucions per les importants pèrdues econòmiques i el dany a la imatge turística dels embussos".
-------------------------------------------
L'alcalde de Tarragona critica que no s'obrís el peatge a l'AP-7
ESTHER CELMA
TARRAGONA
L'alcalde de Tarragona, Joan Miquel Nadal (CiU) va qualificar ahir de "kafkià" el col.lapse que registra cada agost la xarxa viària de Tarragona i que diumenge passat va superar els 40 quilòmetres de retencions a l'AP-7. Nadal va apel.lar "als drets dels consumidors" per "aixecar les barreres dels peatges", ja que els conductors "no han de pagar per entrar en una ratera".
L'alcalde va requerir el subdelegat del Govern central, Joan María Abelló, "a contestar quant de temps s'ha de retenir una persona a l'AP-7 i quin preu té aquest temps per ordenar aixecar les barreres".
L'equip de Govern (CiU-PP) havia donat dilluns passat un ultimàtum al Govern i a la Generalitat per informar sobre "les actuacions a l'AP-7 i a la N-340 per solucionar els embussos".
RECLAMACIÓ ANTIGA
L'alcalde de Tarragona reclama des de fa anys l'eliminació dels peatges troncals a l'autopista, com el que existeix al seu terme municipal; la construcció del tercer carril de l'AP-7, i la variant de la N-340, actuacions ja previstes per les dues administracions. El termini es va acabar ahir, però l'alcalde va explicar que esperarien un "temps prudencial".
Albert Abelló, president de la Cambra de Comerç de Tarragona, va reclamar ahir "solucions per les importants pèrdues econòmiques i el dany a la imatge turística dels embussos".
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
-----------------------------------------------
I el fons per al rescat?
El portaveu de Foment i Habitatge del grup parlamentari de Convergència i Unió (CiU) al Congrés dels Diputats, Jordi Jané, té previst exigir avui al govern estatal, a través d'una moció que presentarà en el ple de la cambra baixa, que creï el fons per al rescat de peatges previst per la llei dels pressupostos del 2006, ja que lamenta «el gran perjudici que està suposant per als ciutadans catalans aquest incompliment» del govern estatal, «tenint en compte que els peatges han pujat entre un 13% i un 14% en aquesta legislatura». CiU també reclamarà al govern espanyol que s'executi la partida de 12 milions d'euros aprovada per aixecar el peatge de Mollet del Vallès, així com el rescat d'altres peatges catalans «de mobilitat obligada» com ara el de les Fonts i el corredor del Maresme, i insistirà que s'utilitzin les inversions a Catalunya que preveu l'Estatut per a l'alliberament de peatges i per a la construcció d'autovies.
-----------------------------------------------
I el fons per al rescat?
El portaveu de Foment i Habitatge del grup parlamentari de Convergència i Unió (CiU) al Congrés dels Diputats, Jordi Jané, té previst exigir avui al govern estatal, a través d'una moció que presentarà en el ple de la cambra baixa, que creï el fons per al rescat de peatges previst per la llei dels pressupostos del 2006, ja que lamenta «el gran perjudici que està suposant per als ciutadans catalans aquest incompliment» del govern estatal, «tenint en compte que els peatges han pujat entre un 13% i un 14% en aquesta legislatura». CiU també reclamarà al govern espanyol que s'executi la partida de 12 milions d'euros aprovada per aixecar el peatge de Mollet del Vallès, així com el rescat d'altres peatges catalans «de mobilitat obligada» com ara el de les Fonts i el corredor del Maresme, i insistirà que s'utilitzin les inversions a Catalunya que preveu l'Estatut per a l'alliberament de peatges i per a la construcció d'autovies.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
http://www.elperiodico.com/
----------------------------------------
Aprovada la gratuïtat per a usuaris habituals dels peatges del Cadí, Mollet, Alella i les Fonts
1. • Les tarifes de les vies en què la concessió depèn de la Generalitat pugen el 3,26%
EFE
BARCELONA
La Generalitat ha aprovat avui la gratuïtat per als usuaris habituals dels peatges del Túnel del Cadí, Mollet del Vallès (C-33) i els accessos a Alella (C-32) i les Fonts, a Terrassa (C-16), a partir del dia 1 de febrer vinent.
Segons ha informat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, el cost d'aquestes mesures per a l'any 2007 serà de 12,5 milions d'euros i ha quantificat en 1.200 milions d'euros el que costaria el rescat total d'aquests peatges.
Tal com ha mantingut Nadal, aquesta mesura té "vocació de permanència" i es farà en aplicació de la disposició addicional tercera de l'Estatut, que durant set anys vincula les inversions de l'Estat al pes del PIB català en el conjunt de l'economia espanyola.
El peatge del Túnel del Cadí passarà de l'actual 50% de descompte a la gratuïtat per a les persones empadronades a qualsevol municipi de les comarques del Berguedà, la Cerdanya i l'Alt Urgell. A més, han d'efectuar el pagament mitjançant el sistema de teletac o qualsevol altre sistema de desemborsament dinàmic, targeta de crèdit o dèbit amb domiciliació en oficines autoritzades d'aquestes comarques.
Per peatges
Els usuaris habituals de l'accés de Mollet del Vallès de la C-33, Barcelona-Montmeló, podran ser beneficiaris des del primer viatge de la gratuïtat del peatge, i així se suprimeix el requisit mínim de trànsit mensual, que fins ara era de 8 viatges. De dilluns a dissabte no festiu aquest peatge corresponent al subtram amb titularitat de la Generalitat serà gratuït i els diumenges i festius s'hi aplicarà un descompte del 48,5%.
El peatge d'Alella (C-32) serà gratuït per als vehicles lleugers amb origen i destí a Barcelona i s'aplicarà a usuaris habituals a partir de vuit viatges, de dilluns a divendres no festius.
Tampoc suposarà cap desemborsament el peatge de les Fonts des del primer viatge i s'ampliaran els itineraris actualment bonificats (Sant Cugat i Rubí) a tots aquells amb origen i destí Barcelona, per afavorir els usuaris habituals per raons de mobilitat local obligada. Així, se suprimeix el requisit actual de vuit viatges mensuals per poder-se beneficiar de la bonificació i s'amplia el descompte en els desplaçaments realitzats durant tota la setmana, que fins ara s'aplicava de dilluns a dissabte.
En el cas de Mollet, Alella i el peatge de les Fonts, els descomptes són independents de la residència habitual dels usuaris i la domiciliació de pagaments correspondrà a oficines situades en diferents municipis.
Els peatges pugen una mitjana del 3,26%
La Generalitat ha aprovat també una pujada mitjana dels peatges que depenen de concessió de l'administració catalana d'un 3,28% per al 2007, segons ha informat la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques.
Aquesta pujada de peatges afecta vies com el túnel del Cadí, la C-16 (Terrassa-Barcelona) i la C-32, tant en direcció al Vendrell com en direcció a Mataró, així com la C-33 en el tram Barcelona-Montmeló.
Túnel del Cadí, a 10,04 euros
El túnel del Cadí passarà a costar 10,04 euros el 2007 (abans 9,68 euros) i la C-16 entre Sant Cugat i Terrassa (peatge de les Fonts), 1,08 euros de dilluns a divendres i 1,96 euros els dissabtes i festius.
La C-16 en el tram Terrassa-Manresa tindrà un peatge de 3,29 euros els dies d'entre setmana i els caps de setmana serà de 5,99 euros.
Túnel de Vallvidrera, 2,86 i 3,22 euros
En aquesta mateixa via, el túnel de Vallvidrera es col·loca en 2,86 euros en dies i hores vall i en 3,22 euros en hores punta, mentre que els túnels del Garraf, per accedir a Sitges des de Barcelona, costaran 4,85 euros (abans, 4,69 euros), però per als usuaris habituals el preu serà de 2,59 euros.
La C-32 també registrarà pujades el 2007 en els diferents trams: arribarà a 2,72 euros per al tram Sitges-el Vendrell, i a 1,06 euros per a Mataró-Palafolls.
Finalment, la C-33 entre Barcelona i Montmeló costarà 1,26 euros el 2007, quan aquest any el peatge valia 1,23 euros.
----------------------------------------
Aprovada la gratuïtat per a usuaris habituals dels peatges del Cadí, Mollet, Alella i les Fonts
1. • Les tarifes de les vies en què la concessió depèn de la Generalitat pugen el 3,26%
EFE
BARCELONA
La Generalitat ha aprovat avui la gratuïtat per als usuaris habituals dels peatges del Túnel del Cadí, Mollet del Vallès (C-33) i els accessos a Alella (C-32) i les Fonts, a Terrassa (C-16), a partir del dia 1 de febrer vinent.
Segons ha informat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, el cost d'aquestes mesures per a l'any 2007 serà de 12,5 milions d'euros i ha quantificat en 1.200 milions d'euros el que costaria el rescat total d'aquests peatges.
Tal com ha mantingut Nadal, aquesta mesura té "vocació de permanència" i es farà en aplicació de la disposició addicional tercera de l'Estatut, que durant set anys vincula les inversions de l'Estat al pes del PIB català en el conjunt de l'economia espanyola.
El peatge del Túnel del Cadí passarà de l'actual 50% de descompte a la gratuïtat per a les persones empadronades a qualsevol municipi de les comarques del Berguedà, la Cerdanya i l'Alt Urgell. A més, han d'efectuar el pagament mitjançant el sistema de teletac o qualsevol altre sistema de desemborsament dinàmic, targeta de crèdit o dèbit amb domiciliació en oficines autoritzades d'aquestes comarques.
Per peatges
Els usuaris habituals de l'accés de Mollet del Vallès de la C-33, Barcelona-Montmeló, podran ser beneficiaris des del primer viatge de la gratuïtat del peatge, i així se suprimeix el requisit mínim de trànsit mensual, que fins ara era de 8 viatges. De dilluns a dissabte no festiu aquest peatge corresponent al subtram amb titularitat de la Generalitat serà gratuït i els diumenges i festius s'hi aplicarà un descompte del 48,5%.
El peatge d'Alella (C-32) serà gratuït per als vehicles lleugers amb origen i destí a Barcelona i s'aplicarà a usuaris habituals a partir de vuit viatges, de dilluns a divendres no festius.
Tampoc suposarà cap desemborsament el peatge de les Fonts des del primer viatge i s'ampliaran els itineraris actualment bonificats (Sant Cugat i Rubí) a tots aquells amb origen i destí Barcelona, per afavorir els usuaris habituals per raons de mobilitat local obligada. Així, se suprimeix el requisit actual de vuit viatges mensuals per poder-se beneficiar de la bonificació i s'amplia el descompte en els desplaçaments realitzats durant tota la setmana, que fins ara s'aplicava de dilluns a dissabte.
En el cas de Mollet, Alella i el peatge de les Fonts, els descomptes són independents de la residència habitual dels usuaris i la domiciliació de pagaments correspondrà a oficines situades en diferents municipis.
Els peatges pugen una mitjana del 3,26%
La Generalitat ha aprovat també una pujada mitjana dels peatges que depenen de concessió de l'administració catalana d'un 3,28% per al 2007, segons ha informat la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques.
Aquesta pujada de peatges afecta vies com el túnel del Cadí, la C-16 (Terrassa-Barcelona) i la C-32, tant en direcció al Vendrell com en direcció a Mataró, així com la C-33 en el tram Barcelona-Montmeló.
Túnel del Cadí, a 10,04 euros
El túnel del Cadí passarà a costar 10,04 euros el 2007 (abans 9,68 euros) i la C-16 entre Sant Cugat i Terrassa (peatge de les Fonts), 1,08 euros de dilluns a divendres i 1,96 euros els dissabtes i festius.
La C-16 en el tram Terrassa-Manresa tindrà un peatge de 3,29 euros els dies d'entre setmana i els caps de setmana serà de 5,99 euros.
Túnel de Vallvidrera, 2,86 i 3,22 euros
En aquesta mateixa via, el túnel de Vallvidrera es col·loca en 2,86 euros en dies i hores vall i en 3,22 euros en hores punta, mentre que els túnels del Garraf, per accedir a Sitges des de Barcelona, costaran 4,85 euros (abans, 4,69 euros), però per als usuaris habituals el preu serà de 2,59 euros.
La C-32 també registrarà pujades el 2007 en els diferents trams: arribarà a 2,72 euros per al tram Sitges-el Vendrell, i a 1,06 euros per a Mataró-Palafolls.
Finalment, la C-33 entre Barcelona i Montmeló costarà 1,26 euros el 2007, quan aquest any el peatge valia 1,23 euros.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
http://www.avui.cat/
--------------------------------
Quatre peatges gratuïts només per a usuaris habituals
Les barreres de Mollet, Alella, les Fonts i el túnel del Cadí seran les beneficiades
La mesura es finançarà amb 12 milions d'euros procedents dels pressupostos de l'Estat
Quim Torrent
El govern va donar ahir llum verda a la gratuïtat dels peatges de Mollet, Alella, les Fonts i el Cadí només per als usuaris habituals. D'aquesta manera l'executiu tira endavant l'acord a què va arribar amb el govern espanyol a principis d'octubre per incorporar una partida de 12 milions d'euros dels pressupostos generals de l'Estat que servis per rescatar peatges de vies de titularitat catalana o compartida entre totes dues administracions. Si el cost total de la mesura, que encara s'ha d'acabar de calcular, supera els 12 milions d'euros serà el govern qui s'haurà de fer càrrec de la diferència.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va anunciar ahir l'aplicació dels descomptes, que s'aplicaran l'1 de febrer. La mesura, segons va afegir el conseller, té "vocació de permanència". La disposició addicional tercera de l'Estatut, que durant set anys vincula les inversions de l'Estat en matèria d'infraestructures al percentatge del PIB català en el conjunt de la l'economia espanyola, permetrà que el govern espanyol assumeixi, de moment, aquest cost. Si després d'aquest període l'Estat no segueix finançant la rebaixa, també serà el govern qui se'n faci càrrec fins al final de les concessions, que en cap cas acaben abans de l'any 2020.
El que sí que sembla descartat és el rescat total d'aquests peatges, que pujaria fins als 1.200 milions, xifra que ni la generalitat ni l'Estat estan disposats a assumir. En aquests moments la Generalitat subvenciona les concessionàries amb 40 milions en concepte de rebaixes als usuaris, mentre que l'Estat els paga 60 milions.
Els nous descomptes contribuiran a garantir que alguns dels desplaçaments de mobilitat obligada siguin gratuïts, però no cobreixen ni de bon tros les demandes dels usuaris, que reclamen un increment dels descomptes. Un exemple paradigmàtic és el del peatge de Mollet a la C-33, que només serà gratuït per als usuaris que utilitzin la sortida de Mollet del Vallès. La resta d'usuaris, habituals o no, hauran de passar per caixa i pagar 1,25 euros per 12 quilòmetres de carretera.
Cal recordar, a més a més, que els usuaris que vulguin accedir als descomptes hauran d'abonar-se al servei Via T, que es pot contractar en pràcticament totes les entitats bancàries o caixes. Costa entre 20 i 47 euros donar-s'hi d'alta i té quotes de manteniment d'entre 10 i 12 euros.
--------------------------------
Quatre peatges gratuïts només per a usuaris habituals
Les barreres de Mollet, Alella, les Fonts i el túnel del Cadí seran les beneficiades
La mesura es finançarà amb 12 milions d'euros procedents dels pressupostos de l'Estat
Quim Torrent
El govern va donar ahir llum verda a la gratuïtat dels peatges de Mollet, Alella, les Fonts i el Cadí només per als usuaris habituals. D'aquesta manera l'executiu tira endavant l'acord a què va arribar amb el govern espanyol a principis d'octubre per incorporar una partida de 12 milions d'euros dels pressupostos generals de l'Estat que servis per rescatar peatges de vies de titularitat catalana o compartida entre totes dues administracions. Si el cost total de la mesura, que encara s'ha d'acabar de calcular, supera els 12 milions d'euros serà el govern qui s'haurà de fer càrrec de la diferència.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va anunciar ahir l'aplicació dels descomptes, que s'aplicaran l'1 de febrer. La mesura, segons va afegir el conseller, té "vocació de permanència". La disposició addicional tercera de l'Estatut, que durant set anys vincula les inversions de l'Estat en matèria d'infraestructures al percentatge del PIB català en el conjunt de la l'economia espanyola, permetrà que el govern espanyol assumeixi, de moment, aquest cost. Si després d'aquest període l'Estat no segueix finançant la rebaixa, també serà el govern qui se'n faci càrrec fins al final de les concessions, que en cap cas acaben abans de l'any 2020.
El que sí que sembla descartat és el rescat total d'aquests peatges, que pujaria fins als 1.200 milions, xifra que ni la generalitat ni l'Estat estan disposats a assumir. En aquests moments la Generalitat subvenciona les concessionàries amb 40 milions en concepte de rebaixes als usuaris, mentre que l'Estat els paga 60 milions.
Els nous descomptes contribuiran a garantir que alguns dels desplaçaments de mobilitat obligada siguin gratuïts, però no cobreixen ni de bon tros les demandes dels usuaris, que reclamen un increment dels descomptes. Un exemple paradigmàtic és el del peatge de Mollet a la C-33, que només serà gratuït per als usuaris que utilitzin la sortida de Mollet del Vallès. La resta d'usuaris, habituals o no, hauran de passar per caixa i pagar 1,25 euros per 12 quilòmetres de carretera.
Cal recordar, a més a més, que els usuaris que vulguin accedir als descomptes hauran d'abonar-se al servei Via T, que es pot contractar en pràcticament totes les entitats bancàries o caixes. Costa entre 20 i 47 euros donar-s'hi d'alta i té quotes de manteniment d'entre 10 i 12 euros.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
---------------------------------------------
L'OCUC critica que el rescat d'uns peatges encareixi el preu de la resta
L'organització de consumidors creu que el cost del sistema de Teletac llastra el model del rescat
XAVIER MIRÓ. Barcelona
L'Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya (OCUC) critica que el govern faci possible la gratuïtat o la bonificació d'alguns peatges als usuaris habituals en perjudici de la resta d'usuaris d'autopistes, que han de pagar l'increment general de les tarifes en totes les barreres de pagament per sobre de l'increment de l'índex de preus al consum (IPC) previst. L'entitat no dubta a qualificar de «certa enganyifa» aquesta situació, a més d'instar el govern de la Generalitat a pressionar les entitats bancàries perquè el sistema de pagament per mitjà de Teletac no hipotequi el benefici que es pretén amb el rescat.
L'organització catalana de consumidors i usuaris creu que s'està compensant les concessionàries d'autopistes del rescat que es fa d'alguns peatges per mitjà de l'increment de les tarifes per sobre de l'IPC i recorda que això suposa que la majoria d'usuaris de les autopistes catalanes paguen la gratuïtat o bonificació que només beneficia els usuaris habituals de determinades barreres de pagament.
Des de l'entitat, Albert Juan afirma que hi ha «certa enganyifa» en adoptar les dues mesures conjuntament i deixa clar que les concessionàries han amortitzat de sobres les inversions fetes en autopistes de manera que, de fa temps, l'OCUC reclama la gratuïtat total d'aquestes vies que, «més que prestar un servei, s'han convertit en una màquina escurabutxaques».
INCREMENT EXCESSIU
L'organització de consumidors considera excessiu l'increment mitjà d'un 3,28% del preu dels peatges de les vies de pagament de la Generalitat quan l'IPC se situa enguany entorn d'un 2,5%. Abans-d'ahir, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques aprovava la revisió de tarifes dels peatges per a l'any 2007 en les vies de titularitat de la Generalitat, una actualització anual que es preveu en els contractes subscrits per la Generalitat amb les empreses concessionàries de les autopistes.
D'altra banda, l'organització de consumidors admet la comoditat i l'efectivitat pràctica que permet el sistema de pagament del Teletac perquè els usuaris habituals d'una via es puguin beneficiar de la gratuïtat o la bonificació de determinats peatges però creu que aquesta mesura està hipotecada pel cost del model. «És un sistema còmode però, si realment es vol beneficiar tothom, s'han de reduir les despeses que suposa contractar i mantenir l'equipament telemàtic», afirma Juan, que demana al govern més pressió sobre les entitats financeres per fer-ho possible. «Si no es complementa amb altres accions, la bonificació de peatges perd part del sentit per al beneficiari.»
Cap d'any al peatge
L'Ajuntament d'Alella, governat per ERC, ha organitzat per a la nit de cap d'any una festa reivindicativa al peatge. D'una banda, es pretén celebrar la gratuïtat d'aquest per als usuaris habituals que el travessin més de vuit cops al mes de dilluns a divendres i tinguin contractat el sistema de pagament Via T. Però, d'altra banda, el govern d'Alella també vol que la celebració sigui una reivindicació de la gratuïtat total del peatge. La festa de cap d'any organitzada per l'Ajuntament començarà a la mitjanit i el consistori hi servirà raïm i cava a tots els participants. És el primer dels deu actes de protesta pels peatges que serà una festa.
---------------------------------------------
L'OCUC critica que el rescat d'uns peatges encareixi el preu de la resta
L'organització de consumidors creu que el cost del sistema de Teletac llastra el model del rescat
XAVIER MIRÓ. Barcelona
L'Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya (OCUC) critica que el govern faci possible la gratuïtat o la bonificació d'alguns peatges als usuaris habituals en perjudici de la resta d'usuaris d'autopistes, que han de pagar l'increment general de les tarifes en totes les barreres de pagament per sobre de l'increment de l'índex de preus al consum (IPC) previst. L'entitat no dubta a qualificar de «certa enganyifa» aquesta situació, a més d'instar el govern de la Generalitat a pressionar les entitats bancàries perquè el sistema de pagament per mitjà de Teletac no hipotequi el benefici que es pretén amb el rescat.
L'organització catalana de consumidors i usuaris creu que s'està compensant les concessionàries d'autopistes del rescat que es fa d'alguns peatges per mitjà de l'increment de les tarifes per sobre de l'IPC i recorda que això suposa que la majoria d'usuaris de les autopistes catalanes paguen la gratuïtat o bonificació que només beneficia els usuaris habituals de determinades barreres de pagament.
Des de l'entitat, Albert Juan afirma que hi ha «certa enganyifa» en adoptar les dues mesures conjuntament i deixa clar que les concessionàries han amortitzat de sobres les inversions fetes en autopistes de manera que, de fa temps, l'OCUC reclama la gratuïtat total d'aquestes vies que, «més que prestar un servei, s'han convertit en una màquina escurabutxaques».
INCREMENT EXCESSIU
L'organització de consumidors considera excessiu l'increment mitjà d'un 3,28% del preu dels peatges de les vies de pagament de la Generalitat quan l'IPC se situa enguany entorn d'un 2,5%. Abans-d'ahir, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques aprovava la revisió de tarifes dels peatges per a l'any 2007 en les vies de titularitat de la Generalitat, una actualització anual que es preveu en els contractes subscrits per la Generalitat amb les empreses concessionàries de les autopistes.
D'altra banda, l'organització de consumidors admet la comoditat i l'efectivitat pràctica que permet el sistema de pagament del Teletac perquè els usuaris habituals d'una via es puguin beneficiar de la gratuïtat o la bonificació de determinats peatges però creu que aquesta mesura està hipotecada pel cost del model. «És un sistema còmode però, si realment es vol beneficiar tothom, s'han de reduir les despeses que suposa contractar i mantenir l'equipament telemàtic», afirma Juan, que demana al govern més pressió sobre les entitats financeres per fer-ho possible. «Si no es complementa amb altres accions, la bonificació de peatges perd part del sentit per al beneficiari.»
Cap d'any al peatge
L'Ajuntament d'Alella, governat per ERC, ha organitzat per a la nit de cap d'any una festa reivindicativa al peatge. D'una banda, es pretén celebrar la gratuïtat d'aquest per als usuaris habituals que el travessin més de vuit cops al mes de dilluns a divendres i tinguin contractat el sistema de pagament Via T. Però, d'altra banda, el govern d'Alella també vol que la celebració sigui una reivindicació de la gratuïtat total del peatge. La festa de cap d'any organitzada per l'Ajuntament començarà a la mitjanit i el consistori hi servirà raïm i cava a tots els participants. És el primer dels deu actes de protesta pels peatges que serà una festa.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
--------------------------------------
CiU diu que les tarifes han pujat un 15% en 4 anys
El portaveu parlamentari de CiU, Felip Puig, acusava ahir el govern tripartit de fer «demagògia» amb l'aplicació de bonificacions o de la gratuïtat dels peatges del Cadí, Alella, Mollet i les Fonts a partir del febrer perquè, segons ells, globalment, les tarifes dels peatges han augmentat un 15% els darrers quatre anys, amb augments anuals superiors a l'increment de l'IPC. L'increment mitjà d'un 3,28% del preu de les tarifes amb vista al 2007 inclou la repercussió d'un 95% de l'IPC, que enguany se situa en un 2,5% per mitjà d'un factor corrector segons el trànsit mitjà diari de cada via de peatge. Així, mentre a la C-16 de Terrassa a Manresa s'aplicarà un 92,5% de l'IPC, als túnels de Vallvidrera s'aplicarà un 94,3%. L'augment del preu per al 2007 també inclou els increments de l'IPC que es van ajornar el desembre del 2003 i l'increment pendent de repercussió de l'augment de l'IVA del 7% fins al 16%. L'any 1996, el govern de CiU va acordar amb el govern del PP aplicar a les tarifes només el 7% de l'IVA a Catalunya enfront del 16% que corresponia i, segons CiU, era un intent de salvar «el greuge que patien els ciutadans de Catalunya en matèria de peatges». Però uns anys després la Unió Europea establia que s'havia de pagar l'IVA sencer, corresponent al 16%.
Mentre l'actual govern de la Generalitat afirma que, en vista d'aquella decisió de la UE, el grup de treball sobre peatges va decidir repercutir els increments pendents sobre els usuaris de manera lineal fins l'any 2013, CiU assegurava ahir que, el 2002, en el marc del grup de treball de govern, sindicats, partits polítics, usuaris i autopistes, es va acordar que el tant per cent de l'IVA no se li faria pagar als usuaris per mitjà de l'increment de tarifes sinó que es finançaria per mitjà dels pressupostos de la Generalitat. Puig acusa el govern d'«incomplir els acords del juliol del 2002, acords que amb el Pacte del Tinell es van comprometre a respectar». El portaveu parlamentari de la federació nacionalista afirma que «apujar el preu de les tarifes per sobre de l'IPC grava el poder adquisitiu dels catalans». El secretari d'organització del PSC, José Zaragoza, li responia ahir mateix que «CiU és el partit que va condemnar Catalunya a patir més anys de peatges dels que li tocaven» en allargar les concessions.
--------------------------------------
CiU diu que les tarifes han pujat un 15% en 4 anys
El portaveu parlamentari de CiU, Felip Puig, acusava ahir el govern tripartit de fer «demagògia» amb l'aplicació de bonificacions o de la gratuïtat dels peatges del Cadí, Alella, Mollet i les Fonts a partir del febrer perquè, segons ells, globalment, les tarifes dels peatges han augmentat un 15% els darrers quatre anys, amb augments anuals superiors a l'increment de l'IPC. L'increment mitjà d'un 3,28% del preu de les tarifes amb vista al 2007 inclou la repercussió d'un 95% de l'IPC, que enguany se situa en un 2,5% per mitjà d'un factor corrector segons el trànsit mitjà diari de cada via de peatge. Així, mentre a la C-16 de Terrassa a Manresa s'aplicarà un 92,5% de l'IPC, als túnels de Vallvidrera s'aplicarà un 94,3%. L'augment del preu per al 2007 també inclou els increments de l'IPC que es van ajornar el desembre del 2003 i l'increment pendent de repercussió de l'augment de l'IVA del 7% fins al 16%. L'any 1996, el govern de CiU va acordar amb el govern del PP aplicar a les tarifes només el 7% de l'IVA a Catalunya enfront del 16% que corresponia i, segons CiU, era un intent de salvar «el greuge que patien els ciutadans de Catalunya en matèria de peatges». Però uns anys després la Unió Europea establia que s'havia de pagar l'IVA sencer, corresponent al 16%.
Mentre l'actual govern de la Generalitat afirma que, en vista d'aquella decisió de la UE, el grup de treball sobre peatges va decidir repercutir els increments pendents sobre els usuaris de manera lineal fins l'any 2013, CiU assegurava ahir que, el 2002, en el marc del grup de treball de govern, sindicats, partits polítics, usuaris i autopistes, es va acordar que el tant per cent de l'IVA no se li faria pagar als usuaris per mitjà de l'increment de tarifes sinó que es finançaria per mitjà dels pressupostos de la Generalitat. Puig acusa el govern d'«incomplir els acords del juliol del 2002, acords que amb el Pacte del Tinell es van comprometre a respectar». El portaveu parlamentari de la federació nacionalista afirma que «apujar el preu de les tarifes per sobre de l'IPC grava el poder adquisitiu dels catalans». El secretari d'organització del PSC, José Zaragoza, li responia ahir mateix que «CiU és el partit que va condemnar Catalunya a patir més anys de peatges dels que li tocaven» en allargar les concessions.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
http://www.avui.cat/
---------------------------------------
Nadal proposa la creació d'un nou grup sobre peatges
Hauria de reformular els peatges de l'àrea metropolitana amb criteris ecològics i de mobilitat
En dos anys es posarà en marxa el bitllet únic a Girona, Tarragona i Lleida
Quim Torrent
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va proposar ahir al Parlament la creació d'un nou grup de treball sobre peatges que avaluï la possibilitat de reformular el sistema de peatges a l'àrea metropolitana de Barcelona. Es tractaria de reordenar els peatges existents amb criteris ecològics i de mobilitat urbana.
De moment, les paraules de Nadal, que va presentar les línies mestres de les actuacions del seu departament durant la legislatura, no passen d'una mera declaració d'intencions. No hi ha ni el consens polític necessari ni Política Territorial disposa de cap estudi seriós de quins costos econòmics i quines repercussions en la mobilitat tindria una reforma en profunditat del sistema.
En la mateixa línia que els peatges Nadal també es va posar com a objectiu de cara al 2008 assolir un gran pacte per a les infraestructures al Parlament. El pla de ports i el pla d'infraestructures del transport aeri completaran durant aquest any el pla d'infraestructures del transport terrestre, aprovat el 2006. Un cop acabats, aquests documents seran tots sotmesos a l'aprovació de la cambra.
Mentrestant, però, les grans actuacions al territori previstes en l'última legislativa tiraran endavant. A finals d'any ja es disposarà dels plans directors urbanístics de l'eix transversal ferroviari i de l'eix orbital, com a pas previ a l'aprovació dels projectes definitius. Nadal també va anunciar la construcció d'una connexió amb transport col·lectiu entre Andorra i la Seu d'Urgell i l'estudi de l'arribada del tren a la Seu, via Puigcerdà o la Pobla de Segur. Més avançat està el desdoblament de l'Eix Transversal (C-25), les obres del qual es licitaran en els pròxims mesos.
Durant la legislatura, Nadal espera rendibilitzar l'esforç planificador fet des de l'any 2003. A efectes pràctics, per exemple, entraran en funcionament els bitllets integrats a les àrees metropolitanes de Girona i Lleida el 2007, Tarragona el 2008 i Manresa, encara sense data. El procés integrador finalitzarà el 2012 amb un bitllet únic per circular amb tots els transports públics de Catalunya, que seria electrònic i no de paper com ara.
En la seva compareixença, Nadal va topar en diverses ocasions amb el portaveu d'infraestructures de CiU, Josep Rull, que el va acusar de "planificar" sense "ocupar-se de la gestió i dels problemes reals dels ciutadans". En aquest sentit, va retreure al conseller "haver estat absent durant la crisi de Renfe" i li va reclamar "més fermesa a l'hora de negociar amb Madrid".
---------------------------------------
Nadal proposa la creació d'un nou grup sobre peatges
Hauria de reformular els peatges de l'àrea metropolitana amb criteris ecològics i de mobilitat
En dos anys es posarà en marxa el bitllet únic a Girona, Tarragona i Lleida
Quim Torrent
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va proposar ahir al Parlament la creació d'un nou grup de treball sobre peatges que avaluï la possibilitat de reformular el sistema de peatges a l'àrea metropolitana de Barcelona. Es tractaria de reordenar els peatges existents amb criteris ecològics i de mobilitat urbana.
De moment, les paraules de Nadal, que va presentar les línies mestres de les actuacions del seu departament durant la legislatura, no passen d'una mera declaració d'intencions. No hi ha ni el consens polític necessari ni Política Territorial disposa de cap estudi seriós de quins costos econòmics i quines repercussions en la mobilitat tindria una reforma en profunditat del sistema.
En la mateixa línia que els peatges Nadal també es va posar com a objectiu de cara al 2008 assolir un gran pacte per a les infraestructures al Parlament. El pla de ports i el pla d'infraestructures del transport aeri completaran durant aquest any el pla d'infraestructures del transport terrestre, aprovat el 2006. Un cop acabats, aquests documents seran tots sotmesos a l'aprovació de la cambra.
Mentrestant, però, les grans actuacions al territori previstes en l'última legislativa tiraran endavant. A finals d'any ja es disposarà dels plans directors urbanístics de l'eix transversal ferroviari i de l'eix orbital, com a pas previ a l'aprovació dels projectes definitius. Nadal també va anunciar la construcció d'una connexió amb transport col·lectiu entre Andorra i la Seu d'Urgell i l'estudi de l'arribada del tren a la Seu, via Puigcerdà o la Pobla de Segur. Més avançat està el desdoblament de l'Eix Transversal (C-25), les obres del qual es licitaran en els pròxims mesos.
Durant la legislatura, Nadal espera rendibilitzar l'esforç planificador fet des de l'any 2003. A efectes pràctics, per exemple, entraran en funcionament els bitllets integrats a les àrees metropolitanes de Girona i Lleida el 2007, Tarragona el 2008 i Manresa, encara sense data. El procés integrador finalitzarà el 2012 amb un bitllet únic per circular amb tots els transports públics de Catalunya, que seria electrònic i no de paper com ara.
En la seva compareixença, Nadal va topar en diverses ocasions amb el portaveu d'infraestructures de CiU, Josep Rull, que el va acusar de "planificar" sense "ocupar-se de la gestió i dels problemes reals dels ciutadans". En aquest sentit, va retreure al conseller "haver estat absent durant la crisi de Renfe" i li va reclamar "més fermesa a l'hora de negociar amb Madrid".
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
http://www.avui.cat/
-------------------------------------
Cap als peatges 'verds'
futur · L'objectiu és transformar les barreres per finançar la infraestructura en eines al servei de la mobilitat
consens · El govern pretén crear un nou grup d'estudi amb partits, ajuntaments i entitats
mesures · Es bonificaran els vehicles amb més de tres persones i hi haurà nous peatges per a camions
Quim Torrent
No es tracta de cap nova declaració naïf de Joan Saura o Imma Mayol. El verd és el futur dels peatges i la intenció del govern és implantar-lo a mitjà o llarg termini. Es tractaria de substituir les actuals barreres, construïdes per les concessionàries per recuperar la inversió feta en la construcció de la infraestructura, per nous peatges que actuessin com a reguladors de la mobilitat a l'entorn de les grans ciutats. Per assolir l'objectiu, el departament de Política Territorial i Obres Públiques, juntament amb PSC, ERC i ICV, presentaran pròximament uns proposta al Parlament per crear un nou grup de treball per a la reducció de peatges.
L'objectiu d'aquest nou grup de treball no serà doncs l'eliminació dels actuals peatges, com l'anterior grup creat als anys 90. "Es tracta d'eliminar o canviar de lloc alguns dels peatges de l'àrea metropolitana", explica el secretari de mobilitat, Manel Nadal, que creu que cal un nou model "per ser més eficients". Els rescats com els entenem actualment s'han acabat. "El rescat global no el pensem fer, ni tan sols el podem fer", assegura Nadal. Aixecar les barreres dels principals peatges de Catalunya costaria 4.510 milions d'euros en els pròxims 20 anys. La xifra es fa difícil d'imaginar, però amb aquests diners, per exemple, es podria desdoblar l'Eix Transversal sis cops o construir tres vegades la línia ferroviària orbital entre Vilanova i Mataró.
A més a més, com va avançar aquest diari, en els darrers tres anys la Generalitat ha pagat 64 milions d'euros a les concessionàries per aquest concepte. L'Estat, per la seva banda, va pagar 51 milions i, a partir d'aquest 2007, sumarà 12 milions més anualment, si compleix els seus pressupostos anuals. Amb l'actual sistema de finançament, el govern no pot assumir nous rescats i considera que ha de ser l'Estat el que es faci càrrec dels costos de futurs aixecaments de barreres.
De moment, però, la cautela del govern és màxima perquè no hi ha una idea concreta de què es vol fer, ni una data concreta per posar-ho en marxa. La intenció és poder engegar els projectes molt abans que s'esgotin les actuals concessions, que finalitzen més enllà del 2021, excepte el tram de la AP-7 entre Tarragona i València, que acabarà dos anys abans. Amb tot, la intenció del govern és començar per les autopistes pròpies (C-16, C-31, C-32 i C-33).
"Cal anar pas a pas -assenyala Nadal-, primer constituir el grup, que hauria de comptar amb tots els partits, ajuntament, sindicats, organitzacions empresarials i entitats com el RACC". Un cop es constitueixi el grup caldrà encarregar un estudi per saber quines actuacions semblants es duen a terme en altres països. En concret, Nadal pensa en un sistema de carrils d'alta ocupació, com tenen d'algunes ciutats nord-americanes o en un tipus de peatges per a camions semblant a l'alemany . Al país teutó funciona una mena de peatge via GPS que fa que els camions paguin un cànon per cada quilòmetre en vies ràpides. "S'han d'estudiar totes les possibles solucions", remarca Nadal. Amb tot, la idea principal del tripartit és començar per fer descomptes en els actuals peatges als vehicles que vagin ocupats per tres o quatre persones. El model d'un persona per cotxe és insostenible si la població segueix creixent al ritme actual.
Com tot el que té a veure amb peatges, la cautela és màxima per part de tots els que han de decidir. Ni el govern s'atreveix a posar data d'entrada en funcionament dels primers peatges verds, ni els partits de l'oposició es volen arriscar a fer-li costat en un experiment amb poques experiències a nivell internacional ni, evidentment, les concessionàries estan disposades a deixar escapar la gallina dels ous d'or que són els peatges catalans.
-------------------------------------
Cap als peatges 'verds'
futur · L'objectiu és transformar les barreres per finançar la infraestructura en eines al servei de la mobilitat
consens · El govern pretén crear un nou grup d'estudi amb partits, ajuntaments i entitats
mesures · Es bonificaran els vehicles amb més de tres persones i hi haurà nous peatges per a camions
Quim Torrent
No es tracta de cap nova declaració naïf de Joan Saura o Imma Mayol. El verd és el futur dels peatges i la intenció del govern és implantar-lo a mitjà o llarg termini. Es tractaria de substituir les actuals barreres, construïdes per les concessionàries per recuperar la inversió feta en la construcció de la infraestructura, per nous peatges que actuessin com a reguladors de la mobilitat a l'entorn de les grans ciutats. Per assolir l'objectiu, el departament de Política Territorial i Obres Públiques, juntament amb PSC, ERC i ICV, presentaran pròximament uns proposta al Parlament per crear un nou grup de treball per a la reducció de peatges.
L'objectiu d'aquest nou grup de treball no serà doncs l'eliminació dels actuals peatges, com l'anterior grup creat als anys 90. "Es tracta d'eliminar o canviar de lloc alguns dels peatges de l'àrea metropolitana", explica el secretari de mobilitat, Manel Nadal, que creu que cal un nou model "per ser més eficients". Els rescats com els entenem actualment s'han acabat. "El rescat global no el pensem fer, ni tan sols el podem fer", assegura Nadal. Aixecar les barreres dels principals peatges de Catalunya costaria 4.510 milions d'euros en els pròxims 20 anys. La xifra es fa difícil d'imaginar, però amb aquests diners, per exemple, es podria desdoblar l'Eix Transversal sis cops o construir tres vegades la línia ferroviària orbital entre Vilanova i Mataró.
A més a més, com va avançar aquest diari, en els darrers tres anys la Generalitat ha pagat 64 milions d'euros a les concessionàries per aquest concepte. L'Estat, per la seva banda, va pagar 51 milions i, a partir d'aquest 2007, sumarà 12 milions més anualment, si compleix els seus pressupostos anuals. Amb l'actual sistema de finançament, el govern no pot assumir nous rescats i considera que ha de ser l'Estat el que es faci càrrec dels costos de futurs aixecaments de barreres.
De moment, però, la cautela del govern és màxima perquè no hi ha una idea concreta de què es vol fer, ni una data concreta per posar-ho en marxa. La intenció és poder engegar els projectes molt abans que s'esgotin les actuals concessions, que finalitzen més enllà del 2021, excepte el tram de la AP-7 entre Tarragona i València, que acabarà dos anys abans. Amb tot, la intenció del govern és començar per les autopistes pròpies (C-16, C-31, C-32 i C-33).
"Cal anar pas a pas -assenyala Nadal-, primer constituir el grup, que hauria de comptar amb tots els partits, ajuntament, sindicats, organitzacions empresarials i entitats com el RACC". Un cop es constitueixi el grup caldrà encarregar un estudi per saber quines actuacions semblants es duen a terme en altres països. En concret, Nadal pensa en un sistema de carrils d'alta ocupació, com tenen d'algunes ciutats nord-americanes o en un tipus de peatges per a camions semblant a l'alemany . Al país teutó funciona una mena de peatge via GPS que fa que els camions paguin un cànon per cada quilòmetre en vies ràpides. "S'han d'estudiar totes les possibles solucions", remarca Nadal. Amb tot, la idea principal del tripartit és començar per fer descomptes en els actuals peatges als vehicles que vagin ocupats per tres o quatre persones. El model d'un persona per cotxe és insostenible si la població segueix creixent al ritme actual.
Com tot el que té a veure amb peatges, la cautela és màxima per part de tots els que han de decidir. Ni el govern s'atreveix a posar data d'entrada en funcionament dels primers peatges verds, ni els partits de l'oposició es volen arriscar a fer-li costat en un experiment amb poques experiències a nivell internacional ni, evidentment, les concessionàries estan disposades a deixar escapar la gallina dels ous d'or que són els peatges catalans.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5741
- Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contacta:
Caram, aquest fil ja sembla un auto-fil de Sanfeliuenc ple d'auto-respostes
La veritat és que ara per ara pago peatge un cop al dia (i dos, si a la tornada tinc certa pressa) i evidentment el tema ha passat a interessar-me bastant.
La veritat és que ara per ara pago peatge un cop al dia (i dos, si a la tornada tinc certa pressa) i evidentment el tema ha passat a interessar-me bastant.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... motos.html
Els peatges de la Generalitat seran un 4,6% més cars per a cotxes i motos
Passar pels túnels del Garraf costarà 5,30 euros a partir de dijous de la setmana que ve, 1 de gener de 2009. El tram Sitges-Vendrell s'apuja 20 cèntims, un 6,8%, i costarà 3,11 euros
EFE
Departament de Política Territorial i Obres Públiques
Ult. Act. 22.12.2008 - 19:32 hs
Els peatges de les autopistes que depenen de la Generalitat augmentaran una mitjana del 4,24% a partir de l'1 de gener de 2009, segons que ha anunciat avui el departament de Política Territorial i Obres Públiques.
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha aprovat avui la revisió de les tarifes dels peatges a les vies que són de titularitat de l'administració catalana, i que es traduirà en un augment del 4,24% de mitjana, si bé per al grup de turismes i motocicletes s'eleva fins al 4,6%.
D'aquesta manera, la tarifa dels vehicles lleugers per al Túnel del Cadí, a la C-16, passarà de 10,52 a 11 euros, i els túnels de Vallvidrera passaran de 2,99 a 3,13 euros en hores vall, i de 3,36 a 3,52 euros en hores punta.
De la seva banda, la tarifa general de vehicles lleugers als túnels del Garraf passarà de 5,07 a 5,30 euros, mentre la dels usuaris habituals s'incrementarà de 2,71 a 2,83 euros.
A la C-16, el tram Sant Cugat-Terrassa passarà d'1,13 a 1,18 euros en dies laborables i de 2,05 a 2,14 euros els dissabtes i festius.
També en aquesta mateixa via el tram Terrassa-Manresa passarà de 3,44 a 3,60 euros en dies i hores vall, i de 6,26 a 6,54 euros els dissabtes i festius.
A la C-32, el tram Sitges-Vendrell passarà de 2,91 a 3,11 euros, amb un augment de 20 cèntims (un 6,8%), el Montgat-Mataró, d'1,11 a 1,16 euros i el Mataró-Palafolls, de 2,50 a 2,61 euros.
A la C-33, el peatge del tram Barcelona-Montmeló/Granollers passarà d'1,31 a 1,36 euros.
El càlcul de l'increment de tarifes aprovat té en compte la repercussió del 95% de la variació de l'IPC durant l'any 2008, tenint en compte l'IPC interanual registrat al tancament del mes d'octubre, que ha estat del 3,4%.
També s'han tingut en compte els increments pendents d'exercicis anteriors a 2003, corresponents a la repercussió de l'IVA del 7% al 16% i de l'IPC.
Aquests increments pendents d'aplicar, que van ser ajornats al desembre de 2003, es repercuteixen sobre els usuaris de forma lineal des de 2005 i fins a l'any 2013, segons l'acord assolit en el marc del Grup de Treball sobre peatges.
Els peatges de la Generalitat seran un 4,6% més cars per a cotxes i motos
Passar pels túnels del Garraf costarà 5,30 euros a partir de dijous de la setmana que ve, 1 de gener de 2009. El tram Sitges-Vendrell s'apuja 20 cèntims, un 6,8%, i costarà 3,11 euros
EFE
Departament de Política Territorial i Obres Públiques
Ult. Act. 22.12.2008 - 19:32 hs
Els peatges de les autopistes que depenen de la Generalitat augmentaran una mitjana del 4,24% a partir de l'1 de gener de 2009, segons que ha anunciat avui el departament de Política Territorial i Obres Públiques.
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha aprovat avui la revisió de les tarifes dels peatges a les vies que són de titularitat de l'administració catalana, i que es traduirà en un augment del 4,24% de mitjana, si bé per al grup de turismes i motocicletes s'eleva fins al 4,6%.
D'aquesta manera, la tarifa dels vehicles lleugers per al Túnel del Cadí, a la C-16, passarà de 10,52 a 11 euros, i els túnels de Vallvidrera passaran de 2,99 a 3,13 euros en hores vall, i de 3,36 a 3,52 euros en hores punta.
De la seva banda, la tarifa general de vehicles lleugers als túnels del Garraf passarà de 5,07 a 5,30 euros, mentre la dels usuaris habituals s'incrementarà de 2,71 a 2,83 euros.
A la C-16, el tram Sant Cugat-Terrassa passarà d'1,13 a 1,18 euros en dies laborables i de 2,05 a 2,14 euros els dissabtes i festius.
També en aquesta mateixa via el tram Terrassa-Manresa passarà de 3,44 a 3,60 euros en dies i hores vall, i de 6,26 a 6,54 euros els dissabtes i festius.
A la C-32, el tram Sitges-Vendrell passarà de 2,91 a 3,11 euros, amb un augment de 20 cèntims (un 6,8%), el Montgat-Mataró, d'1,11 a 1,16 euros i el Mataró-Palafolls, de 2,50 a 2,61 euros.
A la C-33, el peatge del tram Barcelona-Montmeló/Granollers passarà d'1,31 a 1,36 euros.
El càlcul de l'increment de tarifes aprovat té en compte la repercussió del 95% de la variació de l'IPC durant l'any 2008, tenint en compte l'IPC interanual registrat al tancament del mes d'octubre, que ha estat del 3,4%.
També s'han tingut en compte els increments pendents d'exercicis anteriors a 2003, corresponents a la repercussió de l'IVA del 7% al 16% i de l'IPC.
Aquests increments pendents d'aplicar, que van ser ajornats al desembre de 2003, es repercuteixen sobre els usuaris de forma lineal des de 2005 i fins a l'any 2013, segons l'acord assolit en el marc del Grup de Treball sobre peatges.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/12 ... _82950.php
Els peatges pugen un 0,69% per a turismes i motos el 2010 i baixen un 0,5% per a camions
L'increment serà vigent a partir de l'1 de gener a les vies de titularitat del govern de la Generalitat
Europa Press
Barcelona
Ult. Act. 31/12/2009 00:21
Els peatges que són titularitat de la Generalitat s'encariran el 2010 d'un 0,69% per a turismes i motocicletes i un descens del 0,5% en el cas dels vehicles pesats, segons ha informat la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques.
A partir de l'1 de gener, el peatge de la C-16 dels Túnels del Cadí serà de 9,53 euros per a vehicles lleugers i es mantindrà gratuït per a persones empadronades al Berguedà, la Cerdanya i l'Alt Urgell. A la mateixa via, el tram de Sant Cugat del Vallès a Terrassa es mantindrà en 1,02 euros de dilluns a divendres i d'1,85 euros els dissabtes i festius. El tram Terrassa-Manresa costarà 3,12 euros els dies feiners i 5,67 euros els dissabtes i festius. Els Túnels de Vallvidrera passaran a costar 3,04 euros en hores vall i 2,71 euros en hores punta.
En la C-32, el tram Sitges- El Vendrell serà de 2,75 euros i el Mataró-Palafolls de 2,27 euros. El tram Montgat-Mataró es manté en un euro, tot i que ll'accés d'Alella és gratuït per a vehicles lleugers de dilluns a divendres no festius. La tarifa dels Túnels del Garraf, també a la C-32, serà de 4,59 euros i la dels usuaris habituals de 2,45 euros. La C-33 entre Barcelona y Montmeló/Granollers, la tarifa és de 1,18 euros, entre els 0,96 euros que corresponen a la Generalitat i els 0,22 euros del tram de l'Estat.
En el càlcul de les tarifes es repercuteix entre el 90 i el 97% de la variació de l'IPC el 2009, en funció de la concessionària i dels tràfics registrats. Per a això, es té en compte l'IPC interanual (els últims 12 mesos) d'octubre i, en total, la xifra obtinguda és un -0,6%. Per a l'actualització de tarifes també s'estudien els increments pendents anteriors al 2003, corresponents a l'augment de l'IVA del 7 al 16% i a l'ajornament de l'IPC. Aquests increments pendents d'aplicar es repercuteixen en els usuaris de manera lineal des de 2005 i fins a 2013, i per al 2010 és d'un 1,2% addicional.
Els peatges pugen un 0,69% per a turismes i motos el 2010 i baixen un 0,5% per a camions
L'increment serà vigent a partir de l'1 de gener a les vies de titularitat del govern de la Generalitat
Europa Press
Barcelona
Ult. Act. 31/12/2009 00:21
Els peatges que són titularitat de la Generalitat s'encariran el 2010 d'un 0,69% per a turismes i motocicletes i un descens del 0,5% en el cas dels vehicles pesats, segons ha informat la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques.
A partir de l'1 de gener, el peatge de la C-16 dels Túnels del Cadí serà de 9,53 euros per a vehicles lleugers i es mantindrà gratuït per a persones empadronades al Berguedà, la Cerdanya i l'Alt Urgell. A la mateixa via, el tram de Sant Cugat del Vallès a Terrassa es mantindrà en 1,02 euros de dilluns a divendres i d'1,85 euros els dissabtes i festius. El tram Terrassa-Manresa costarà 3,12 euros els dies feiners i 5,67 euros els dissabtes i festius. Els Túnels de Vallvidrera passaran a costar 3,04 euros en hores vall i 2,71 euros en hores punta.
En la C-32, el tram Sitges- El Vendrell serà de 2,75 euros i el Mataró-Palafolls de 2,27 euros. El tram Montgat-Mataró es manté en un euro, tot i que ll'accés d'Alella és gratuït per a vehicles lleugers de dilluns a divendres no festius. La tarifa dels Túnels del Garraf, també a la C-32, serà de 4,59 euros i la dels usuaris habituals de 2,45 euros. La C-33 entre Barcelona y Montmeló/Granollers, la tarifa és de 1,18 euros, entre els 0,96 euros que corresponen a la Generalitat i els 0,22 euros del tram de l'Estat.
En el càlcul de les tarifes es repercuteix entre el 90 i el 97% de la variació de l'IPC el 2009, en funció de la concessionària i dels tràfics registrats. Per a això, es té en compte l'IPC interanual (els últims 12 mesos) d'octubre i, en total, la xifra obtinguda és un -0,6%. Per a l'actualització de tarifes també s'estudien els increments pendents anteriors al 2003, corresponents a l'augment de l'IVA del 7 al 16% i a l'ajornament de l'IPC. Aquests increments pendents d'aplicar es repercuteixen en els usuaris de manera lineal des de 2005 i fins a 2013, i per al 2010 és d'un 1,2% addicional.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
I encara els haurem de donar les gràcies...Quans anys fa que haurien d'haver desaparegut els peatges en no sé quantes autopistes?
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/03 ... _90231.php
CiU demana la reforma sencera del sistema de peatges
Rull lamenta que el govern imposi la mesura de forma unilateral
Q. Torrent / A. Calls
Mataró
Ult. Act. 05/03/2010 01:00
Amb sorpresa. Així va reaccionar ahir CiU a la proposta de reforma de peatges del Maresme que unilateralment vol portar a terme el govern, tal com ahir va avançar l’AVUI. Fa pocs dies la federació nacionalista havia denunciat la paràlisi del grup d’autopistes –el marc on suposadament s’haurien de consensuar les actuacions– i havia demanat al govern que el tanqués si no pensava avançar en el rescat i l’abaratiment dels peatges. “Si pensen canviar el sistema, ho haurien de consensuar dins del grup, i si no tenen voluntat de fer-ho, que el tanquin”, va assenyalar el diputat d’infraestructures de la federació, Josep Rull.
CiU no s’oposa a la reforma del Maresme, però considera que els descomptes que preveu acabaran beneficiant molt pocs conductors, ja que dos dels tres barems en què es basen –vehicles ecològics i amb alta ocupació– són difícilment aplicables a curt termini. Així, la federació demana que la recurrència –amb més de 16 viatges es tindrà un descompte del 20%– sigui flexible i s’apliqui progessivament, de manera que una persona que faci 30 viatges mensuals tingui més descompte que no pas algú que en faci vuit.
Rull va voler insistir, a més, que amb el bloqueig que han patit les propostes del grup d’autopistes “s’ha perdut una oportunitat única per reformar tot el sistema de peatges”. El diputat nacionalista considera que els fons de la disposició addicional tercera de l’Estatut haurien de permetre una reforma sencera del sistema de peatges i no només al Maresme. En el cas de la comarca costanera, CiU també reclama que els descomptes s’apliquin als desplaçaments interns i no només als peatges d’entrada a Barcelona.
Paral·lelament, la comissió de mobilitat del Consell Comarcal del Maresme (CCM) treballa en un document global sobre mobilitat que podria tancar-se aquest mateix mes, segons ha pogut saber l’AVUI. Suposaria un acord amb el consens dels grups polítics en matèria de peatges, carreteres i transport públic, sense primar el protagonisme de ningú. De tota manera, el president del CCM va valorar molt positivament la proposta del govern, igual que l’alcalde de Mataró. Tot i compartir objectius, l’alcalde de Premià, en canvi, dubta de l’aplicació real d’algun dels descomptes i com es valorarà. També aposta pel “peatge gratuït mentre no hi hagi alternativa a la N-II. El portaveu de la plataforma No a la N-II, Rafel Anguera, considera que el model és un “nyap” perquè no agafa el problema de manera transversal sinó parcial.
CiU demana la reforma sencera del sistema de peatges
Rull lamenta que el govern imposi la mesura de forma unilateral
Q. Torrent / A. Calls
Mataró
Ult. Act. 05/03/2010 01:00
Amb sorpresa. Així va reaccionar ahir CiU a la proposta de reforma de peatges del Maresme que unilateralment vol portar a terme el govern, tal com ahir va avançar l’AVUI. Fa pocs dies la federació nacionalista havia denunciat la paràlisi del grup d’autopistes –el marc on suposadament s’haurien de consensuar les actuacions– i havia demanat al govern que el tanqués si no pensava avançar en el rescat i l’abaratiment dels peatges. “Si pensen canviar el sistema, ho haurien de consensuar dins del grup, i si no tenen voluntat de fer-ho, que el tanquin”, va assenyalar el diputat d’infraestructures de la federació, Josep Rull.
CiU no s’oposa a la reforma del Maresme, però considera que els descomptes que preveu acabaran beneficiant molt pocs conductors, ja que dos dels tres barems en què es basen –vehicles ecològics i amb alta ocupació– són difícilment aplicables a curt termini. Així, la federació demana que la recurrència –amb més de 16 viatges es tindrà un descompte del 20%– sigui flexible i s’apliqui progessivament, de manera que una persona que faci 30 viatges mensuals tingui més descompte que no pas algú que en faci vuit.
Rull va voler insistir, a més, que amb el bloqueig que han patit les propostes del grup d’autopistes “s’ha perdut una oportunitat única per reformar tot el sistema de peatges”. El diputat nacionalista considera que els fons de la disposició addicional tercera de l’Estatut haurien de permetre una reforma sencera del sistema de peatges i no només al Maresme. En el cas de la comarca costanera, CiU també reclama que els descomptes s’apliquin als desplaçaments interns i no només als peatges d’entrada a Barcelona.
Paral·lelament, la comissió de mobilitat del Consell Comarcal del Maresme (CCM) treballa en un document global sobre mobilitat que podria tancar-se aquest mateix mes, segons ha pogut saber l’AVUI. Suposaria un acord amb el consens dels grups polítics en matèria de peatges, carreteres i transport públic, sense primar el protagonisme de ningú. De tota manera, el president del CCM va valorar molt positivament la proposta del govern, igual que l’alcalde de Mataró. Tot i compartir objectius, l’alcalde de Premià, en canvi, dubta de l’aplicació real d’algun dels descomptes i com es valorarà. També aposta pel “peatge gratuït mentre no hi hagi alternativa a la N-II. El portaveu de la plataforma No a la N-II, Rafel Anguera, considera que el model és un “nyap” perquè no agafa el problema de manera transversal sinó parcial.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.