Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Peatges a Catalunya
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1675
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Peatges a Catalunya
El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ha afirmat aquest dilluns:
Sobre la vinyeta, Calvet ha defensat aquesta tarifa plana --per temps i no per quilòmetres-- que pagarien els usuaris de les vies d'alta capacitat seguint el criteri que "qui usa i contamina, paga", i que el seu antecessor en el càrrec, Josep Rull, va situar en entre 40 i 100 euros per l'ús il·limitat d'aquestes vies.
Calvet ha xifrat en 160 milions d'euros l'estalvi en el conjunt del sistema de mobilitat de Catalunya amb aquest sistema, al que se sumen l'alliberament de 3.000 milions d'euros en deu anys per millorar el transport públic --300 anuals--, 2.500 milions per resoldre colls d'ampolla i 1.200 milions per a l'ambientalització de la flota.
Sobre la finalització de la concessió de les autopistes, el conseller s'ha referit al ministre de Foment, José Luís Ábalos, que va anunciar al juny que aixecaria els peatges d'acord fossin vencent les concessions.
"No sembla que els nous responsables de Foment sàpiguen com afrontar aquest moment. Nosaltres, si. Cal ser valents i pensar en un canvi de paradigma", ha assegurat Calvet, que vol que es convoqui de forma immediata el grup de treball sobre peatges amb tots els agents implicats.
De mantenir per part de Foment aquesta política, en el cas de Catalunya afectaria el tram Alacant-Tarragona, amb finalització al 31 de desembre de l'2019; l'AP-2 Saragossa-Mediterrani, que acaba el 31 d'agost de l'2021, i el tram de l'AP-7 entre Tarragona i la Jonquera, que acaba el 31 d'agost de l'2021.
Font: La Vanguardia i d'altres fonts documentals. Salut!
Sobre la vinyeta, Calvet ha defensat aquesta tarifa plana --per temps i no per quilòmetres-- que pagarien els usuaris de les vies d'alta capacitat seguint el criteri que "qui usa i contamina, paga", i que el seu antecessor en el càrrec, Josep Rull, va situar en entre 40 i 100 euros per l'ús il·limitat d'aquestes vies.
Calvet ha xifrat en 160 milions d'euros l'estalvi en el conjunt del sistema de mobilitat de Catalunya amb aquest sistema, al que se sumen l'alliberament de 3.000 milions d'euros en deu anys per millorar el transport públic --300 anuals--, 2.500 milions per resoldre colls d'ampolla i 1.200 milions per a l'ambientalització de la flota.
Sobre la finalització de la concessió de les autopistes, el conseller s'ha referit al ministre de Foment, José Luís Ábalos, que va anunciar al juny que aixecaria els peatges d'acord fossin vencent les concessions.
"No sembla que els nous responsables de Foment sàpiguen com afrontar aquest moment. Nosaltres, si. Cal ser valents i pensar en un canvi de paradigma", ha assegurat Calvet, que vol que es convoqui de forma immediata el grup de treball sobre peatges amb tots els agents implicats.
De mantenir per part de Foment aquesta política, en el cas de Catalunya afectaria el tram Alacant-Tarragona, amb finalització al 31 de desembre de l'2019; l'AP-2 Saragossa-Mediterrani, que acaba el 31 d'agost de l'2021, i el tram de l'AP-7 entre Tarragona i la Jonquera, que acaba el 31 d'agost de l'2021.
Font: La Vanguardia i d'altres fonts documentals. Salut!
- genissimon
- N10
- Entrades: 3229
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
És una resolució del Consell Comarcal del Berguedà on també es demana l'establiment d'un servei de viatgers a la línia de Sallent de FGC.Regió-7, 27 d'octubre de 2021 ha escrit: El Berguedà demana la gratuïtat del peatge de la C-16 per als residents de la comarca
La petició es farà arribar al departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat
[...]
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3229
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 17 de gener de 2023 ha escrit: El món al revés a la C-16: motos que paguen quan els cotxes passen gratis
Les motos no tenen accés a la gratuïtat de la ronda de Manresa, aplicable a cotxes i furgons, per un inconvenient tècnic derivat de portar només matrícula a la part posterior
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3229
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 21 de febrer de 2024 ha escrit: Autopista Terrassa-Manresa: 25 anys d'uns descomptes per fascicles
El primer model de bonificacions es va aplicar el 1999, i el 2024 ha portat una petita modificació de les que es van implantar el 2016, que s’afegeix al llarg llistat de canvis que s’hi han introduït
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3229
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Relatiu al peatge de la C-16 entre Manresa i Terrassa i el complicat sistema de descomptes:
Regió-7, 5 de març de 2024 ha escrit: El nombre de vehicles que accedeix a l’autopista a Sant Vicenç s’ha duplicat el 2023
Són prop de 6.000 al dia, a la major part dels quals se’ls apliquen els descomptes
L’increment és d’uns 3.000, però Territori admet que de la C-55 se n’han captat uns 2.000
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3229
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 18 de març de 2024 ha escrit: L'autopista serà gratuïta per als cotxes que vagin i tornin en menys de 24 hores
La mesura s'aplicarà a turismes en dies laborables a partir de la tardor, caldrà registre previ de matrícula i, igualment, portar teletac o aplicació Satelise
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3229
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3229
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 30 de juliol de 2024 ha escrit: La gratuïtat de l’autopista per als trajectes en menys de 24 hores s’aplicarà el 4 de novembre
La Generalitat ha aprovat la modificació de la concessió per fer efectiva la mesura, que inclourà també les motos a partir del 16 de desembre
David Bricollé
Manresa 30 JUL 2024 13:17 Actualitzada 30 JUL 2024 16:23
La gratuïtat de l’autopista Terrassa-Manresa (C-16) per als usuaris que facin un trajecte d’anada i tornada en menys de 24 hores serà efectiva a partir del pròxim 4 de novembre. Es tracta de la mesura que la consellera de Territori, Ester Capella, va anunciar el mes de març passat durant una visita a Manresa, i que aquest dimarts el consell de Govern de la Generalitat n'ha aprovat la modificació de les concessions per aplicar-hi aquesta nova modalitat.
Es tracta de l’enèsim pas endavant que porta a terme la Generalitat per fer de l’autopista una via preferent per als usuaris, en aquest cas ‘premiant’ els que en facin un ús més recurrent, amb l’objectiu de descarregar la saturada C-55. I un pas en el qual també hi inclourà les motocicletes, però en aquest cas no serà efectiu fins al 16 de desembre «atès que cal dur a terme un procés d’adaptació tecnològica», segons han argumentat fonts del govern.
El que es farà a partir del primer dilluns de novembre és fer completament gratuït el peatge de Sant Vicenç de Castellet/Castellbell de dilluns a divendres, sempre que el retorn del trajecte es faci en menys d’un dia. El que s’aplicarà serà un descompte del 100%, acotat com es deia a dies laborables, per a qualsevol trajecte que es faci passant pel peatge de Sant Vicenç/Castellbell. Tant si es passa pel peatge central (troncal), en direcció nord o sud, com si es fa pel lateral, en qualsevol dels sentits.
I aquesta gratuïtat es farà efectiva sempre que es faci un trajecte tant d’anada com de tornada, i que aquest es produeixi en menys de 24 hores de diferència (encara que siguin dies diferents. Per exemple, marxar al vespre i tornar quan ja és la matinada de l'endemà). A partir d’aquestes premisses calen les concrecions tècniques. Quins vehicles hi tindran accés? Com fins ara amb les bonificacions que s’han anat aplicant en els últims anys, els de tipus II. És a dir, turismes, furgons i furgonetes. Però també, com es deia, s’hi afegiran, un mes després, les motocicletes. I què caldrà per tenir accés a aquests descomptes? Serà necessari fer un registre previ de la matrícula del vehicle a través de la web d’Autema (estarà operatiu a principi d’octubre), i igualment portar un dispositiu de pagament dinàmic (teletac o aplicació Satelise).
Perquè, de fet, el que farà el sistema és cobrar el peatge i fer-ne el retorn quan ha detectat que el trajecte de tornada s’ha fet dins de les 24 hores.
No hi ha cap limitació a l’usuari per lloc de residència. Amb aquest mesura, segons va destacar en el seu moment la consellera, es vol afavorir la recurrència, és a dir, que els usuaris que segurament diàriament han de fer recorreguts d’anada i tornada per estudis o feina i que ara no utilitzen aquesta via pel seu preu, però que amb el nou descompte del 100% poden passar-se a aquesta via. Aquesta modalitat també s’aplicarà a partir del 4 de novembre a la C-32, en el tram de Sitges al Vendrell, una de les poques autopistes de pagament que queden vigents a Catalunya, juntament amb la C-16.
La Ronda de Manresa no canviarà
D’altra banda, per als vehicles que no facin aquest pas pel peatge d’anada i tornada en menys de 24 hores, de dilluns a divendres no festius tindran un descompte del 40,47% (sempre que portin teletac o Satelise) en hora punta (de 2/4 de 7 a 2/4 d’11 del matí, i de 5 a 9 de la tarda).
L'anomenada Ronda de Manresa es mantindrà com fins ara. És a dir, per a aquests recorreguts ja són i seguiran sent gratuïts, amb l'avantatge que s'hi pot accedir en aquest cas amb el registre de matrícula (sense necessitat de teletac o satelise), passant per les barreres específiques que hi ha habilitades des del gener de l'any passat.
D’altra banda, es mantenen en els mateixos termes els descomptes actuals per a vehicles amb alta ocupació (bonificació del 40%) i de zero i de baixes emissions (30% i 75% respectivament).
En l’anunci del passat mes de març, un altre anunci destacat que va fer la consellera, després de mantenir una trobada amb alcaldes i presidents comarcals de la Catalunya Central, és que el departament encarregaria durant la passada primavera un conjunt d’estudis per analitzar les fórmules jurídiques i econòmiques que permetin «valorar la reversió de la concessió del peatge de la C-16». És a dir, un possible rescat, d’una concessió a la qual ara mateix li queden 12 anys de vida (finalitza el 2036).
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
"Xapussa" rere "xapussa" per no aplicar la solució real: la gratuïtat per a tothom, la pacificació de l'actual traçat i la millora contundent de freqüències i velocitats en les dues línies ferroviàries de Manresa.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Entrades: 3229
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 30 de setembre de 2024 ha escrit: El Govern garanteix que els nous descomptes a l’autopista C-16 s’activaran el novembre
El PSC dona per bona i encarrilada la gratuïtat per als trajectes d’anada i tornada que passin pel peatge en menys de 24 hores
David Bricollé
Manresa 30 SET 2024 6:25 Actualitzada 30 SET 2024 8:37
El nou Govern de la Generalitat, ara amb el PSC, farà efectiva l’aplicació de la nova modalitat de descomptes a l’autopista Terrassa-Manresa (C-16) tal com l’havia anunciat, promogut i preparat l’anterior executiu d’Esquerra Republicana de Catalunya. En temps i forma.
És a dir, a partir del pròxim 4 de novembre, tots aquells usuaris que, en dia laborable, facin un trajecte d’anada i tornada en menys de 24 hores per aquesta via de pagament passant pel peatge de Sant Vicenç/Castellbell el tindran gratuït. Així ho ha assegurat la delegació de Govern a la Catalunya Central, ara encapçalada per Elia Tortolero. De manera que el nou executiu socialista dona políticament per bona la mesura, i tècnicament encarrilada per a la seva implantació d’aquí a cinc setmanes.
Es tracta de l’enèsim pas endavant que porta a terme la Generalitat per fer de l’autopista una via preferent per als usuaris, en aquest cas ‘premiant’ els que en facin un ús més recurrent, amb l’objectiu de descarregar la saturada C-55. I un pas en el qual també inclourà les motocicletes, tot i que en aquest cas, segons va anunciar el departament de Territori quan encara hi governava Esquerra, no serà efectiu fins al 16 de desembre, perquè, segons es va argumentar en aquell moment, cal dur a terme un procés d’adaptació tecnològica.
Així, el que es farà a partir del primer dilluns de novembre és fer completament gratuït el peatge de Sant Vicenç de Castellet/Castellbell de dilluns a divendres, sempre que el retorn del trajecte es faci en menys d’un dia. El que s’aplicarà serà un descompte del 100%, acotat com es deia a dies laborables, per a qualsevol trajecte que es faci passant pel peatge de Sant Vicenç/Castellbell. Tant si es passa pel peatge central (troncal), en direcció nord o sud, com si es fa pel lateral, en qualsevol dels sentits.
I aquesta gratuïtat es farà efectiva sempre que es faci un trajecte tant d’anada com de tornada, i que aquest es produeixi en menys de 24 hores de diferència (encara que siguin dies diferents. Per exemple, marxar al vespre i tornar quan ja és la matinada de l'endemà). A partir d’aquestes premisses calen les concrecions tècniques. Quins vehicles hi tindran accés? Com fins ara amb les bonificacions que s’han anat aplicant en els últims anys, els de tipus II. És a dir, turismes, furgons i furgonetes. Però també, com es deia, s’hi afegiran, un mes després, les motocicletes. I què caldrà per tenir accés a aquests descomptes? Serà necessari fer un registre previ de la matrícula del vehicle a través de la web d’Autema (estarà operatiu a principi d’octubre), i igualment portar un dispositiu de pagament dinàmic (teletac o aplicació Satelise).
Perquè, de fet, el que farà el sistema és cobrar el peatge i fer-ne el retorn quan ha detectat que el trajecte de tornada s’ha fet dins de les 24 hores.
No hi ha cap limitació a l’usuari per lloc de residència. Amb aquest mesura, segons va destacar en el seu moment la consellera, es vol afavorir la recurrència, és a dir, que els usuaris que segurament diàriament han de fer recorreguts d’anada i tornada per estudis o feina i que ara no utilitzen aquesta via pel seu preu, però que amb el nou descompte del 100% poden passar-se a aquesta via. Aquesta modalitat també s’aplicarà a partir del 4 de novembre a la C-32, en el tram de Sitges al Vendrell, una de les poques autopistes de pagament que queden vigents a Catalunya, juntament amb la C-16.
La Ronda Manresa no canviarà
D’altra banda, per als vehicles que no facin aquest pas pel peatge d’anada i tornada en menys de 24 hores, de dilluns a divendres no festius tindran un descompte del 40,47% (sempre que portin teletac o Satelise) en hora punta (de 2/4 de 7 a 2/4 d’11 del matí, i de 5 a 9 de la tarda).
El que s'ha batejat com a Ronda Manresa (gratuïtat ja efectiva des de fa tres anys des del peatge cap al nord, i a l'inrevés) es mantindrà com fins ara. És a dir, per a aquests recorreguts ja són i seguiran sent gratuïts, amb l'avantatge que s'hi pot accedir en aquest cas amb el registre de matrícula (sense necessitat de teletac o satelise), passant per les barreres específiques que hi ha habilitades des del gener de l'any passat.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.