Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Peatges a Catalunya
Carod anuncia bonificacions per enguany
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/05 ... _99301.php
Carod avança que aquest any ja s'aplicaran noves bonificacions en els peatges
El polític d'ERC ha deixat clar que en cap cas es preveu suprimir les barreres, però sí la introducció de descomptes
EUROPA PRESS
Barcelona
Ult. Act. 22/05/2010 12:43
El vicepresident de la Generalitat, Josep Lluís Carod-Rovira, ha avançat avui que el govern preveu aplicar aquest any noves bonificacions en els peatges. El polític d'ERC ha deixat clar que en cap cas es preveu suprimir les barreres, però sí la introducció de descomptes.
Encara està per concretar a qui afectaran aquestes bonificacions. Tanmateix, Carod diu que podrien treure'n beneficis els conductors dels vehicles menys contaminants o els que viatgin amb almenys un acompanyant.
"A Catalunya hi continuarà havent peatges, perquè no tots els usuaris de les autopistes catalanes són catalans", ha reblat, recordant que el Principat és la porta d'entrada per a milions de turistes que no només van a Catalunya sinó a la resta de l'Estat, Portugal i nord d'Àfrica.
Per Carod, el model de bonificacions que es proposa és el que aplica a ciutats nord-americanes com San Francisco, on "no és el mateix que en un cotxe hi hagi una sola persona que el vehicle vagi ple", ja que la tarifa és diferent.
El vicepresident ja va avançar, en una conferència que va fer al Palau de la Generalitat, on va fer balanç de l'acció dels dos tripartits, que abans d'acabar la legislatura el govern "alliberaria" els catalans dels peatges. Avui ja s'apliquen bonificacions en alguns -als Túnels de Vallvidrera, per exemple, als vehicles en els quals viatgen dues o més persones-.
En altres vies, com la C-32, la C-33, el peatge de Les Fonts de la C-16 o els Túnels del Garraf, hi ha bonificacions que varien en funció del dia de la setmana o el nombre de viatges. També el Túnel del Cadí és gratuït per als empadronats a les comarques de la Cerdanya, Alt Urgell i Berguedà.
Carod avança que aquest any ja s'aplicaran noves bonificacions en els peatges
El polític d'ERC ha deixat clar que en cap cas es preveu suprimir les barreres, però sí la introducció de descomptes
EUROPA PRESS
Barcelona
Ult. Act. 22/05/2010 12:43
El vicepresident de la Generalitat, Josep Lluís Carod-Rovira, ha avançat avui que el govern preveu aplicar aquest any noves bonificacions en els peatges. El polític d'ERC ha deixat clar que en cap cas es preveu suprimir les barreres, però sí la introducció de descomptes.
Encara està per concretar a qui afectaran aquestes bonificacions. Tanmateix, Carod diu que podrien treure'n beneficis els conductors dels vehicles menys contaminants o els que viatgin amb almenys un acompanyant.
"A Catalunya hi continuarà havent peatges, perquè no tots els usuaris de les autopistes catalanes són catalans", ha reblat, recordant que el Principat és la porta d'entrada per a milions de turistes que no només van a Catalunya sinó a la resta de l'Estat, Portugal i nord d'Àfrica.
Per Carod, el model de bonificacions que es proposa és el que aplica a ciutats nord-americanes com San Francisco, on "no és el mateix que en un cotxe hi hagi una sola persona que el vehicle vagi ple", ja que la tarifa és diferent.
El vicepresident ja va avançar, en una conferència que va fer al Palau de la Generalitat, on va fer balanç de l'acció dels dos tripartits, que abans d'acabar la legislatura el govern "alliberaria" els catalans dels peatges. Avui ja s'apliquen bonificacions en alguns -als Túnels de Vallvidrera, per exemple, als vehicles en els quals viatgen dues o més persones-.
En altres vies, com la C-32, la C-33, el peatge de Les Fonts de la C-16 o els Túnels del Garraf, hi ha bonificacions que varien en funció del dia de la setmana o el nombre de viatges. També el Túnel del Cadí és gratuït per als empadronats a les comarques de la Cerdanya, Alt Urgell i Berguedà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
O sigui que allà on hi ha autopistes sense peatge és perquè les utilitzen només la gent local.Guigui ha escrit:"A Catalunya hi continuarà havent peatges, perquè no tots els usuaris de les autopistes catalanes són catalans",
Curioses declaracions d'aquells que, abans de governar, prometien la supressió total dels peatges.
Com diuen els de parla anglesa: "Hilarious"
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
http://www.avui.cat/noticia/article/3-p ... cions.html
Rebaixa en els peatges a 25 dies de les eleccions
El govern català aprova descomptes en els peatges de l'autopista del Maresme
El conseller Nadal nega que respongui a cap interès electoralista
02/11/10 15:57 - barcelona - Redacció
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, també ha exclòs de les acusacions d'electoralisme l'aprovació de descomptes en el peatge de la C-32 al seu per Vilassar de Dalt per usuaris habituals i conductors de vehicles amb alta ocupació i amb un índex d'emissions de CO2 inferior als 120 grams per quilòmetre.
En aquest cas, ha recordat que la rebaixa és fruit de la reunió a l'abril del Consell Comarcal del Maresme, moment en què ha va avançar que hi hauria un acord econòmic per fer possible la rebaixa de peatges.
El govern ha aprovat a través d'un decret aplicar una sèrie de bonificacions en el peatge de l'autopista C-32 per als conductors que hi passin habitualment, així com pels vehicles amb tres o més ocupants i amb un índex d'emissions de CO2 inferior als 120 grams per quilòmetre. Aquests descomptes, que s'aplicaran en el peatge d'accés a la C-32 des de Premià de Mar, estan dirigits als itineraris amb origen o destinació en la comarca del Maresme. A més són acumulables i poden arribar fins al 100% de bonificació.
El desplegament d'aquestes bonificacions es dividirà en tres etapes en funció del desenvolupament de les obres de la ronda del Baix Maresme, per la qual cosa el nivell de bonificacions serà diferent una vegada aprovat el decret, entre que s'aprovi l'estudi informatiu de la ronda i comencin les obres, i fins que finalitzin els treballs.
En els pròxims quinze dies entrarà en vigor la primera etapa de descompte, segons la qual els conductors habituals que realitzin més de 16 viatges al mes en aquest tram gaudiran d'un descompte del 25%, mentre que pels vehicles amb tres o més ocupants i amb baixes emissions de CO2 el descompte serà del 20%.
Pels usuaris que utilitzin el peatge més de 24 vegades al mes el descompte s'incrementarà fins al 35% des que s'aprovi l'estudi informatiu de la ronda del Baix Maresme i l'inici de les obres, i del 50% mentre durin les obres. D'altra banda, durant la segona i la tercera etapa, els vehicles amb tres o més ocupants i amb baixos índexs d'emissions tindran una bonificació del 25%.
Durant el termini que durin les obres a la ronda del Baix Maresme els usuaris que realitzin recorreguts interns dins la comarca del Maresme i reuneixin alguna de les tres condicions per optar a les bonificacions, tindran un descompte del 100%.
El conseller ha explicat també que l'abaratiment del peatge troncal de la C-32 està relacionat amb l'acord entre la Generalitat i el Ministeri de Foment per traspassar un tram de l' N-II al govern, i el compromís per part de l'executiu espanyol de realitzar uns pagaments anuals durant quatre anys per valor total de 400 milions d'euros per atendre les despeses de la ronda de Mataró i la ronda del Baix Maresme.
A més, l'executiu català ha autoritzat avui que es puguin aprofitar de bonificacions en els peatges en el futur enllaç de l'AP-7 de Gelida als vehicles que cobreixin el trajecte Gelida-Sant Sadurní d'Anoia i Gelida-Vilafranca del Penedès de manera temporal.
El Govern creu que aquest descompte es podria començar a aplicar durant el 2011.
Rebaixa en els peatges a 25 dies de les eleccions
El govern català aprova descomptes en els peatges de l'autopista del Maresme
El conseller Nadal nega que respongui a cap interès electoralista
02/11/10 15:57 - barcelona - Redacció
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, també ha exclòs de les acusacions d'electoralisme l'aprovació de descomptes en el peatge de la C-32 al seu per Vilassar de Dalt per usuaris habituals i conductors de vehicles amb alta ocupació i amb un índex d'emissions de CO2 inferior als 120 grams per quilòmetre.
En aquest cas, ha recordat que la rebaixa és fruit de la reunió a l'abril del Consell Comarcal del Maresme, moment en què ha va avançar que hi hauria un acord econòmic per fer possible la rebaixa de peatges.
El govern ha aprovat a través d'un decret aplicar una sèrie de bonificacions en el peatge de l'autopista C-32 per als conductors que hi passin habitualment, així com pels vehicles amb tres o més ocupants i amb un índex d'emissions de CO2 inferior als 120 grams per quilòmetre. Aquests descomptes, que s'aplicaran en el peatge d'accés a la C-32 des de Premià de Mar, estan dirigits als itineraris amb origen o destinació en la comarca del Maresme. A més són acumulables i poden arribar fins al 100% de bonificació.
El desplegament d'aquestes bonificacions es dividirà en tres etapes en funció del desenvolupament de les obres de la ronda del Baix Maresme, per la qual cosa el nivell de bonificacions serà diferent una vegada aprovat el decret, entre que s'aprovi l'estudi informatiu de la ronda i comencin les obres, i fins que finalitzin els treballs.
En els pròxims quinze dies entrarà en vigor la primera etapa de descompte, segons la qual els conductors habituals que realitzin més de 16 viatges al mes en aquest tram gaudiran d'un descompte del 25%, mentre que pels vehicles amb tres o més ocupants i amb baixes emissions de CO2 el descompte serà del 20%.
Pels usuaris que utilitzin el peatge més de 24 vegades al mes el descompte s'incrementarà fins al 35% des que s'aprovi l'estudi informatiu de la ronda del Baix Maresme i l'inici de les obres, i del 50% mentre durin les obres. D'altra banda, durant la segona i la tercera etapa, els vehicles amb tres o més ocupants i amb baixos índexs d'emissions tindran una bonificació del 25%.
Durant el termini que durin les obres a la ronda del Baix Maresme els usuaris que realitzin recorreguts interns dins la comarca del Maresme i reuneixin alguna de les tres condicions per optar a les bonificacions, tindran un descompte del 100%.
El conseller ha explicat també que l'abaratiment del peatge troncal de la C-32 està relacionat amb l'acord entre la Generalitat i el Ministeri de Foment per traspassar un tram de l' N-II al govern, i el compromís per part de l'executiu espanyol de realitzar uns pagaments anuals durant quatre anys per valor total de 400 milions d'euros per atendre les despeses de la ronda de Mataró i la ronda del Baix Maresme.
A més, l'executiu català ha autoritzat avui que es puguin aprofitar de bonificacions en els peatges en el futur enllaç de l'AP-7 de Gelida als vehicles que cobreixin el trajecte Gelida-Sant Sadurní d'Anoia i Gelida-Vilafranca del Penedès de manera temporal.
El Govern creu que aquest descompte es podria començar a aplicar durant el 2011.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Entrada sobre peatges al nostre bloc de l'Ara: http://blogspersonals.ara.cat/mobilitat ... s-peatges/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Una de les primeres mesures del nou conseller,pujada dels preus dels peatges:
Recoder avanza que los peajes subirán un 3,45% de promedio en 2011
http://www.europapress.es/catalunya/not ... 23948.html
Recoder avanza que los peajes subirán un 3,45% de promedio en 2011
http://www.europapress.es/catalunya/not ... 23948.html
Promet el nou conseller, eh?
http://www.lavanguardia.es/politica/201 ... blica.html
Recoder no descarta implantar más peajes para sufragar la obra pública
El conseller revisará el plan de infraestructuras como consecuencia de los 4.000 millones a recortar del presupuesto de la Generalitat
Política | 26/01/2011 - 10:05h
Redacción (Barcelona).-El conseller de Política Territorial i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha asegurado que el Govern no descarta implantar nuevos peajes para que la Generalitat pueda sufragar parte de la obra pública pendiente. Recoder dijo que no podía descartar esta medida porque el recorte en inversión y en presupuesto afectará a muchos servicios públicos y de obra pública", si bien el Govern no ha estudiado todavía de qué manera.
En declaraciones a TV3, Recoder justificó las posible medidas por la necesidad de revisar el ambicioso Plan Nacional de Infraestructuras 2010-2020 y ajustar el gasto en infraestructuras al nuevo presupuesto de la Generalitat. En el primer caso, Recoder aseguró que el plan era mucho más que ambicioso al reflejar un presupuesto de 100.000 millones de euros de inversión para Catalunya, que "era una carta a los reyes, porque a todo el mundo se le dijo que sí". El conseller se ha comprometido a revisar el plan "lo antes posible" y entre las soluciones se encontrará, posiblemente, la implantación de nuevos peajes.
El conseller recordó la gravedad de la situación financiera de la Generalitat para justificar las posibles nuevas medidas: "Tenemos que recortar 4.000 millones de euros del presupuesto, si no tendremos la amenaza de intervención por parte del Estado, algo que sería grave, advirtió.
http://www.lavanguardia.es/politica/201 ... blica.html
Recoder no descarta implantar más peajes para sufragar la obra pública
El conseller revisará el plan de infraestructuras como consecuencia de los 4.000 millones a recortar del presupuesto de la Generalitat
Política | 26/01/2011 - 10:05h
Redacción (Barcelona).-El conseller de Política Territorial i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha asegurado que el Govern no descarta implantar nuevos peajes para que la Generalitat pueda sufragar parte de la obra pública pendiente. Recoder dijo que no podía descartar esta medida porque el recorte en inversión y en presupuesto afectará a muchos servicios públicos y de obra pública", si bien el Govern no ha estudiado todavía de qué manera.
En declaraciones a TV3, Recoder justificó las posible medidas por la necesidad de revisar el ambicioso Plan Nacional de Infraestructuras 2010-2020 y ajustar el gasto en infraestructuras al nuevo presupuesto de la Generalitat. En el primer caso, Recoder aseguró que el plan era mucho más que ambicioso al reflejar un presupuesto de 100.000 millones de euros de inversión para Catalunya, que "era una carta a los reyes, porque a todo el mundo se le dijo que sí". El conseller se ha comprometido a revisar el plan "lo antes posible" y entre las soluciones se encontrará, posiblemente, la implantación de nuevos peajes.
El conseller recordó la gravedad de la situación financiera de la Generalitat para justificar las posibles nuevas medidas: "Tenemos que recortar 4.000 millones de euros del presupuesto, si no tendremos la amenaza de intervención por parte del Estado, algo que sería grave, advirtió.
En la línia de l'entrada del bloc a l'Ara, no hi ha més remei. Passa que ara és per a apagar focs, però hauria de ser la política en qualsevol situació de normalitat pressupostària.metring ha escrit:Promet el nou conseller, eh?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
http://www.regio7.cat/cerdanya-alt-urge ... 69040.html
Túnel del Cadí estudia limitar la gratuïtat dels residents
L'empresa persegueix el frau de barcelonins que s'empadronen a la Cerdanya i no hi viuen
07:52
MIQUEL SPA | BELLVER DE CERDANYA L'empresa Túnel de Cadí s'ha decidit a lluitar contra el frau dels falsos residents que s'empadronen a l'Alt Urgell, el Berguedà o, principalment, la Cerdanya per tenir l'abonament de gratuïtat. El director del túnel, Albert Vilalta, ja s'ha reunit amb els responsables polítics de la Cerdanya per abordar la situació, i en la darrera reunió del comitè directiu de Túnel del Cadí SA ja es va aprovar traslladar a la Generalitat algunes de les mesures per eradicar el frau.
Una de les fórmules que té sobre la taula l'empresa és eliminar la gratuïtat del túnel els caps de setmana. Aquesta, però, és la que menys agrada a la direcció de l'empresa, perquè si bé afectaria de ple els segons residents, des de l'empresa es valora que també es faria pagar justos per pecadors, perquè hi ha residents que estan obligats a circular entre la Cerdanya i el Berguedà els dissabtes i diumenges. Si s'acaba aprovant aquesta mesura molt probablement s'establiran algunes excepcions, si els bonificats presenten algun document laboral que acredita que viuen en alguna de les tres comarques i estan obligats a circular pel túnel també dissabte o diumenge.
A partir del gener vinent
Entre les mesures que Túnel del Cadí presentarà a la Generalitat i que tenen més possibilitats de ser aplicades hi ha la d'incrementar el nombre de documents que cal presentar per accedir a la bonificació del 100%. Segons han explicat fonts de l'empresa Túnel del Cadí, entre els requisits que es podrien demanar hi ha nòmines, contractes de treball o certificats escolars que demostrin que els fills van als centres també del territori, o afiliacions sanitàries dels centres d'atenció sanitària que evidenciïn que els demandants de la gratuïtat tenen assignada la sanitat en alguna de les tres comarques. Les mesures que empresa i Govern aprovin ja s'aplicaran el pròxim gener perquè beneficiïn el pressupost del 2012.
Túnel del Cadí estudia limitar la gratuïtat dels residents
L'empresa persegueix el frau de barcelonins que s'empadronen a la Cerdanya i no hi viuen
07:52
MIQUEL SPA | BELLVER DE CERDANYA L'empresa Túnel de Cadí s'ha decidit a lluitar contra el frau dels falsos residents que s'empadronen a l'Alt Urgell, el Berguedà o, principalment, la Cerdanya per tenir l'abonament de gratuïtat. El director del túnel, Albert Vilalta, ja s'ha reunit amb els responsables polítics de la Cerdanya per abordar la situació, i en la darrera reunió del comitè directiu de Túnel del Cadí SA ja es va aprovar traslladar a la Generalitat algunes de les mesures per eradicar el frau.
Una de les fórmules que té sobre la taula l'empresa és eliminar la gratuïtat del túnel els caps de setmana. Aquesta, però, és la que menys agrada a la direcció de l'empresa, perquè si bé afectaria de ple els segons residents, des de l'empresa es valora que també es faria pagar justos per pecadors, perquè hi ha residents que estan obligats a circular entre la Cerdanya i el Berguedà els dissabtes i diumenges. Si s'acaba aprovant aquesta mesura molt probablement s'establiran algunes excepcions, si els bonificats presenten algun document laboral que acredita que viuen en alguna de les tres comarques i estan obligats a circular pel túnel també dissabte o diumenge.
A partir del gener vinent
Entre les mesures que Túnel del Cadí presentarà a la Generalitat i que tenen més possibilitats de ser aplicades hi ha la d'incrementar el nombre de documents que cal presentar per accedir a la bonificació del 100%. Segons han explicat fonts de l'empresa Túnel del Cadí, entre els requisits que es podrien demanar hi ha nòmines, contractes de treball o certificats escolars que demostrin que els fills van als centres també del territori, o afiliacions sanitàries dels centres d'atenció sanitària que evidenciïn que els demandants de la gratuïtat tenen assignada la sanitat en alguna de les tres comarques. Les mesures que empresa i Govern aprovin ja s'aplicaran el pròxim gener perquè beneficiïn el pressupost del 2012.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3229
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7 ha escrit:
Entre Sant Fruitós i Sant Vicenç
ERC portarà l´alliberament del peatge de la C-16 al Parlament
Puigcercós assegura que la proposició és necessària per evitar "un greuge comparatiu" amb els ciutadans del Bages
ACN ERC ha anunciat aquest dimarts que presentarà al Parlament una proposta de resolució per alliberar definitivament el peatge de l'autopista C-16 entre Sant Fruitós i Sant Vicenç de Castellet (Bages). El president del grup parlamentari, Joan Puigcercós, ha assenyalat que aquesta demanda és "necessària" per evitar un "greuge comparatiu" amb els bagencs i impedir la "destrossa bestial" que suposaria el desdoblament de la C-55. De moment, ERC no ha estudiat la previsió econòmica que significaria alliberar l'autopista, però ha indicat que el govern s'estalviaria el cost del desdoblament. La resolució també proposa una bonificació per als residents al Bages al peatge de la C-16 entre Manresa i Terrassa.
El president del grup parlamentari d'ERC, Joan Puigcercós, ha assegurat que la comarca del Bages està "escanyada" per dues raons: per la mala connexió ferroviària amb Barcelona i per la necessitat de millores a les carreteres. En aquest sentit, Puigcercós ha assenyalat que alliberar el peatge de la C-16 és un "complement necessari" per evitar aquest "greuge comparatiu" i impedir el desdoblament de la C-55 que, segons ell, suposaria una "destrossa bestial" en determinats àmbits.
Segons Puigcercós, de moment el govern no té cap pressupost assignat al desdoblament de la C-55 i ha afegit que, "en un moment en què no es poden duplicar despeses", desdoblar aquesta carretera no s'entendria. Així, segons Puigcercós, si s'allibera el peatge de la C-16 de manera definitiva, el govern es podria estalviar el cost econòmic del desdoblament.
En aquesta línia també s'ha pronunciat el portaveu d'ERC al Consell Comarcal, Joan Vinyes, qui ha dit que el desdoblament de la C-55 suposaria un increment de vehicles en aquesta carretera que, segons ell, està pensada com a eix de comunicació entre els veïns de les poblacions i "no perquè la gent de Barcelona pugi a Puigcerdà".
La proposta de resolució d'ERC també planteja establir una bonificació als usuaris al peatge de la C-16 entre Manresa (Bages) i Terrassa (Vallès Occidental). Segons Puigcercós, "no s'entendria que CiU defensés el rescat de les autopistes madrilenyes i, en canvi, no donés suport a aquesta resolució".
El Consorci Viari de la Catalunya Central, integrat per l'asseguradora Montepio Conductors, el Consell Comarcal del Bages i la Cambra de Comerç, ja va proposar el mes de març que mentre no es desdobli la C-55 al seu pas per Bages Sud, s'apliqui la gratuïtat del peatge de l'autopista. Segons Puigcercós, la proposta de resolució d'ERC "va més enllà" i demana l'alliberament definitiu d'aquest peatge.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
El Govern abaixa el preu dels peatges de la C-32 al Garraf i al Maresme
Els descomptes oscil·len entre el 10 i el 30% i poden arribar al 80% quan s'implanti el nou model de pagament
http://www.ara.cat/societat/Govern-Cons ... 99850.html
Els descomptes oscil·len entre el 10 i el 30% i poden arribar al 80% quan s'implanti el nou model de pagament
http://www.ara.cat/societat/Govern-Cons ... 99850.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3229
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
El Punt Avui, 2 d'octubre de 2013 ha escrit: Pacte per rebaixar els peatges de la C-32 i la C-33
Els descomptes al Maresme i al Garraf seran els dies laborables i oscil·len del 10 al 30%, a partir del 2014
El govern espera que Abertis recuperi inversió per no haver d'allargar-li les concessions
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Titular: La Generalitat abaixa els peatges
LLetra petita: només pels cotxes que portin Teletac. Ah, i només els dies de cada dia.
I ja posats a demanar, només cotxes que siguin de color vermell, amb el CAT enganxat a la matrícula, que hi vagin 4 ocupants dels quals un 50% siguin dones per no discriminar (una de les quals negre, i un dels homes homosexual), que siguin vehicles híbrids, que tots els ocupants hagin votat CiU des dels temps d'en Pujol i que portin vambes independentistes. I que no hagin menjat all.
Au va, aneu a fer... seguirem sortint amb més temps per agafar la comarcal i ja arribarem, i de pas coneixem Catalunya. Ho sento.
LLetra petita: només pels cotxes que portin Teletac. Ah, i només els dies de cada dia.
I ja posats a demanar, només cotxes que siguin de color vermell, amb el CAT enganxat a la matrícula, que hi vagin 4 ocupants dels quals un 50% siguin dones per no discriminar (una de les quals negre, i un dels homes homosexual), que siguin vehicles híbrids, que tots els ocupants hagin votat CiU des dels temps d'en Pujol i que portin vambes independentistes. I que no hagin menjat all.
Au va, aneu a fer... seguirem sortint amb més temps per agafar la comarcal i ja arribarem, i de pas coneixem Catalunya. Ho sento.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
I la pregunta final és:
Els descomptes recurrents en peatge son prou importants com per sufragar el que cobren els bancs anualment pel teletac?
Els descomptes recurrents en peatge son prou importants com per sufragar el que cobren els bancs anualment pel teletac?
Doncs jo ho veig una bona notícia per varis motius:
1. Millor això que res, al final queixar-se és gratis.
2. Té lògica lo dels dies diaris (és quan més trànsit hi ha si no són dates assenyalades i la gent va més boja per arribar a la feina).
3. Té lògica lo del teletac ja que t'assegures que qui farà servir l'autopista és perquè ho necessita i no de visita al poble del costat (ja sigui per anar a la feina o per pressa) i si el contracte (20€/any) t'assegures que passarà. A part que si ets assidu compensa llargament pagar el enorme capital de 20€/any.
Consti que soc de la zona del Vallès Occidental i aquestes mesures no em compensen gens, que després algú dirà que seré dels pocs que em beneficio.
Per altra banda em sorprén úlimament aquestes coses perquè ens queixem perquè les autopistes són de pagament, però ens queixem també de les que són gratis i no fem servir per disponibilitat geogràfica ja que les paguem amb els nostres impostos, al final la qüestió és queixar-se.
1. Millor això que res, al final queixar-se és gratis.
2. Té lògica lo dels dies diaris (és quan més trànsit hi ha si no són dates assenyalades i la gent va més boja per arribar a la feina).
3. Té lògica lo del teletac ja que t'assegures que qui farà servir l'autopista és perquè ho necessita i no de visita al poble del costat (ja sigui per anar a la feina o per pressa) i si el contracte (20€/any) t'assegures que passarà. A part que si ets assidu compensa llargament pagar el enorme capital de 20€/any.
Consti que soc de la zona del Vallès Occidental i aquestes mesures no em compensen gens, que després algú dirà que seré dels pocs que em beneficio.
Per altra banda em sorprén úlimament aquestes coses perquè ens queixem perquè les autopistes són de pagament, però ens queixem també de les que són gratis i no fem servir per disponibilitat geogràfica ja que les paguem amb els nostres impostos, al final la qüestió és queixar-se.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3229
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Teletac: 50€ el primer any i 15€ els successius...
Sense comentaris.
Salut !!
Sense comentaris.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Com a novetat, el Govern ha arribat a un acord amb les concessionàries per tal que l’adquisició d’aquest teletac sigui gratuïta per als usuaris habituals i independentment del lloc de residència.
Un excel ràpid per veure si surt a compte o no (es pot jugar tant amb el preu del teletac com del peatge)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/552 ... eatges.ods
https://dl.dropboxusercontent.com/u/552 ... eatges.ods
¡Porque las dos cosas estan mal hechas! Los peajes están mal aplicados, con concesiones raras que los hacen ridículamente caros. Y las autovías sin peaje tampoco solucionan nada porque son un lastre económico excesivo. ¿Por qué no podemos tener peajes en todas las autovías, pero que cobren lo justo para pagar el mantenimiento? De esa forma las autovías las pagarían quienes las usan, pero a un precio razonable.komatek ha escrit: Per altra banda em sorprén úlimament aquestes coses perquè ens queixem perquè les autopistes són de pagament, però ens queixem també de les que són gratis i no fem servir per disponibilitat geogràfica ja que les paguem amb els nostres impostos, al final la qüestió és queixar-se.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Qui no es conforma és perquè no vol.komatek ha escrit:1. Millor això que res, al final queixar-se és gratis.
Doncs precisament quan hi ha les pitjors retencions en aquestes autopistes és els caps de setmana.2. Té lògica lo dels dies diaris (és quan més trànsit hi ha si no són dates assenyalades i la gent va més boja per arribar a la feina).
El tema del Teletac és més senzill: el que s'estalvien per un costat, t'ho cobren per l'altre.3. Té lògica lo del teletac ja que t'assegures que qui farà servir l'autopista és perquè ho necessita i no de visita al poble del costat (ja sigui per anar a la feina o per pressa) i si el contracte (20€/any) t'assegures que passarà. A part que si ets assidu compensa llargament pagar el enorme capital de 20€/any.
És que és precisament la mateixa cosa. Ens queixem de que les que podem fer servir, són de pagament, i de que los que no fem servir, són gratuïtes. Si fos al revés, lògicament no ens queixaríem.ens queixem perquè les autopistes són de pagament, però ens queixem també de les que són gratis i no fem servir per disponibilitat geogràfica
No és cap bona notícia, ni tampoc dolenta. És una nova presa de pèl perquè la gent està deixant d'anar per l'autopista sempre que pot. Entre això i la baixada de trànsit propi de la crisi, les concessionàries estan que es pugen per les parets i no hi ha més remei que fer bajanades del tipus "2x1" o "superoferta" del súper a veure si algú pica.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT