Regió-7, 17 de gener de 2014 ha escrit: L´Ajuntament reclamarà la gratuïtat de la C-16 per als residents del Bages
Els grups municipals del consistori manresà voten a favor d'una moció per garantir la seguretat viària al territori
[...]
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Peatges a Catalunya
- genissimon
- N10
- Entrades: 3229
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Peatges a Catalunya
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3229
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 22 de gener de 2014 ha escrit: Territori opta per introduir nous descomptes a la C-16 perquè sigui «més utilitzada»
L'anunci arriba després que la setmana passada hi hagués unanimitat política a Manresa per l'alliberament de la C-16.
ICV-EUiA reclama al conseller Santi Vila al Parlament la gratuïtat d'una autopista "pagada i amortitzada"
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3968
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Com es nota que s'acosten eleccions...
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... artir/2021
infraestructures
El peatge de Mollet serà gratuït a partir del 2021
Josep Rull anuncia al Parlament que no es renovaran les concessions
Xifra entre 2.000 i 3.000 milions d'euros rescatar tots els peatges de la Generalitat
Redacció | 01/06/2016 a les 11:48h
Arxivat a: Societat, C-33, Josep Rull, C-32, Parlament de Catalunya, autopistes
Peatge de la C-33 a Mollet | ACN.
El peatge de Mollet serà gratuït a partir de l'any 2021. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha anunciat aquest dimecres des del Parlament que la Generalitat no renovarà les concessií de les autopista C-33 al Vallès i també la C-32 al Maresme.
Les dues autopistes acaben la concessió l'any 2021 i, tot i que l'anterior conseller, Santi Vila, ja havia manifestat la intenció de no renovar-les, no hi havia encara un compromís ferm en seu parlamentària. "No prorrogarem aquestes concessions", ha deixat clar en resposta a la pregunta del diputat del PPC Alejandro Fernández.
El diputat popular havia comparat l'anunci del govern espanyol de no renovar les concessions de les autopistes arreu de l'Estat –l'AP-7 a partir del 2019- amb la inacció de la Generalitat en aquest sentit. Rull ha manifestat que la promesa de la ministra de Foment és "poc creïble" i més quan hi ha un litigi de 1.300 milions pendent amb una de les concessionàries. D'altra banda, ha xifrat entre 2.000 i 3.000 milions el que costaria a Catalunya rescatar totes les autopistes titularitat de la Generalitat.
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... artir/2021
infraestructures
El peatge de Mollet serà gratuït a partir del 2021
Josep Rull anuncia al Parlament que no es renovaran les concessions
Xifra entre 2.000 i 3.000 milions d'euros rescatar tots els peatges de la Generalitat
Redacció | 01/06/2016 a les 11:48h
Arxivat a: Societat, C-33, Josep Rull, C-32, Parlament de Catalunya, autopistes
Peatge de la C-33 a Mollet | ACN.
El peatge de Mollet serà gratuït a partir de l'any 2021. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha anunciat aquest dimecres des del Parlament que la Generalitat no renovarà les concessií de les autopista C-33 al Vallès i també la C-32 al Maresme.
Les dues autopistes acaben la concessió l'any 2021 i, tot i que l'anterior conseller, Santi Vila, ja havia manifestat la intenció de no renovar-les, no hi havia encara un compromís ferm en seu parlamentària. "No prorrogarem aquestes concessions", ha deixat clar en resposta a la pregunta del diputat del PPC Alejandro Fernández.
El diputat popular havia comparat l'anunci del govern espanyol de no renovar les concessions de les autopistes arreu de l'Estat –l'AP-7 a partir del 2019- amb la inacció de la Generalitat en aquest sentit. Rull ha manifestat que la promesa de la ministra de Foment és "poc creïble" i més quan hi ha un litigi de 1.300 milions pendent amb una de les concessionàries. D'altra banda, ha xifrat entre 2.000 i 3.000 milions el que costaria a Catalunya rescatar totes les autopistes titularitat de la Generalitat.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- genissimon
- N10
- Entrades: 3229
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Que no es renovi una concessió d'una autopista a una empresa privada no vol dir que es retirin els peatges, cas de la AP-8 de Bilbao a Irun.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Jo he pensat el mateix. La notícia se l'ha inventat el Nació Digital ja que el de CDC (o com es diguin ara) només ha dit que no es prorrogarà l'actual concessió. Això no vol dir que no continuï havent-hi peatge, sigui amb una altra concessió, directament per la Generalitat, etc.genissimon ha escrit:Que no es renovi una concessió d'una autopista a una empresa privada no vol dir que es retirin els peatges, cas de la AP-8 de Bilbao a Irun.
Si al final es fa gratuïta m'agradaria que es publiqués quin serà el cost de manteniment de la via i d'on pensen treure els diners.
Jo penso que la C-32 i la C-33 són dos casos molt diferents.
En el cas de l'autopista de Mataró, la primera que va existir a Espanya, com que no existeixen alternatives de gran capacitat paral·leles és bo que sigui totalment gratuïta per tal de pacificar el trànsit a l'actual N-II convertint-la en una via local pensada exclusivament per a trànsit local, transport públic segregat, bicicletes i vianants.
En canvi l'autopista de Granollers ja té una autovia gratuïta paral·lela en tot el seu recorregut, la C-17, i fins i tot es pot fer el trajecte BCN-Granollers anant per l'autopista de Terrassa i després agafant la B-30 al Baricentro, tot també 100% gratuït (jo ho he fet moltes vegades per no voler pagar el peatge i no és gaire volta). És a dir, ja existeixen diverses alternatives per fer el mateix trajecte i no seria cap disbarat que continués essent de pagament (directament a la Generalitat) i utilitzar els diners per mantenir altres infraestructures.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
O fins i tot aprofitar, en la mesura del possible, per a construïr una 3a via per a trens semidirectes.wefer ha escrit:En el cas de l'autopista de Mataró, la primera que va existir a Espanya, com que no existeixen alternatives de gran capacitat paral·leles és bo que sigui totalment gratuïta per tal de pacificar el trànsit a l'actual N-II convertint-la en una via local pensada exclusivament per a trànsit local, transport públic segregat, bicicletes i vianants.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3229
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Sí, Wefer. I, a més, hi ha el finançament de l'obra de la prolongació de la C-32 a Lloret de Mar, que anirà a càrrec d'una pròrroga de la concessió de la C-32 des de Montgat.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3968
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
El cas de la C-17 es diferent. Tens el coll de Montcada amb una velocitat mitjana de 60 km/h, mentre a l'autopista la velocitat màxima es de 120 km/h. Llavors el tram entre Montcada i La Llagosta, te un parell de revolts que son complicats de traçar a gaire velocitat.
A més, el tram Parets - Granollers (Coll de la Manya), és el més saturat de la via, tot i que ja s'estan estudiant alternatives per modificar aquest traçat, per la zona del Circuit de Catalunya.
A més, el tram Parets - Granollers (Coll de la Manya), és el més saturat de la via, tot i que ja s'estan estudiant alternatives per modificar aquest traçat, per la zona del Circuit de Catalunya.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Sí, conec la via perfectament ja que l'he fet moltíssimes vegades i és cert que la "qualitat" de la via no és la mateixa. El tema de la "chicane" del pas de la C-17 per sota precisament de la C-33 a Montcada, limitat a 50 Km/h, amb una parada de bus i una incorporació al mig és per parlar-ho a part.UT440_132M ha escrit:El cas de la C-17 es diferent. Tens el coll de Montcada amb una velocitat mitjana de 60 km/h, mentre a l'autopista la velocitat màxima es de 120 km/h. Llavors el tram entre Montcada i La Llagosta, te un parell de revolts que son complicats de traçar a gaire velocitat.
A més, el tram Parets - Granollers (Coll de la Manya), és el més saturat de la via, tot i que ja s'estan estudiant alternatives per modificar aquest traçat, per la zona del Circuit de Catalunya.
No obstant és una via d'alta capacitat sense interseccions i paral·lela a la C-33. Per tant, qualsevol vehicle pot fer el trajecte perfectament per aquesta via sense problemes, mentre que qui vulgui anar a 120 Km/h o evitar alguna cua en hora punta serà el que pagarà. No és com la C-32 on l'alternativa a pagar és passar per una carretera plena de rotondes, semàfors i retencions, on les zones urbanes en pateixen les conseqüències.
Per tant el manteniment del peatge a la C-32 em semblaria una barbaritat mentre que mantenir el peatge a la C-33 no generaria cap problema. I com que no anem precisament sobrats de diners...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
I per què no implantar un sistema de vinyeta, com tenen a altres països, on qui vulgui circular per vies d'alta capacitat la pagui (i per tant així paga per el manteniment qui la fa servir), acompanyat de controls policials o mitjançant càmares per a controlar que s'hi circula amb la vinyeta?
Salutacions,
Oriol
Oriol
En teoria és bona idea, però si crees un sistema de vinyeta llavors hauràs de suprimir tots els peatges. No té sentit haver de pagar una vinyeta per unes autopistes i peatges per unes altres. Per això veig complicat que es pugui dur a terme.oriolp13 ha escrit:I per què no implantar un sistema de vinyeta, com tenen a altres països, on qui vulgui circular per vies d'alta capacitat la pagui (i per tant així paga per el manteniment qui la fa servir), acompanyat de controls policials o mitjançant càmares per a controlar que s'hi circula amb la vinyeta?
És que la idea seria eliminar tots els peatges, implementant aquest sistema de vinyeta per a totes les autopistes (i podria estendre's quasi també a algunes autovies les quals tenen una carretera alternativa).Sagrerenc ha escrit:En teoria és bona idea, però si crees un sistema de vinyeta llavors hauràs de suprimir tots els peatges. No té sentit haver de pagar una vinyeta per unes autopistes i peatges per unes altres. Per això veig complicat que es pugui dur a terme.oriolp13 ha escrit:I per què no implantar un sistema de vinyeta, com tenen a altres països, on qui vulgui circular per vies d'alta capacitat la pagui (i per tant així paga per el manteniment qui la fa servir), acompanyat de controls policials o mitjançant càmares per a controlar que s'hi circula amb la vinyeta?
Salutacions,
Oriol
Oriol
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
El problema és que si no hi ha vies d'alta capacitat paral·leles (que és el més normal) els que acaben "pagant l'ànec " són els veïns de les poblacions per on passa la carretera convencional. És el que els passa als que viuen al costat de la N-II.oriolp13 ha escrit:I per què no implantar un sistema de vinyeta, com tenen a altres països, on qui vulgui circular per vies d'alta capacitat la pagui
A més, l'existència de peatges beneficia els rics que el poden pagar i per tant circular lliurement, i perjudiquen els pobres que han d'anar per la carretera convencional o agafar el transport públic. Com a conseqüència evident, el transport públic passa a ser només "cosa de pobres".
Personalment sóc partidari d'eliminar TOTS els peatges per evitar discriminacions entre poblacions, però a canvi apujar els impostos dels carburants (de pas potenciem els cotxes eficients), els cotxes nous (sobretot els d'alta gamma), etc. Així el cost es reparteix equitativament entre tots els usuaris de totes les vies. I paral·lelament prioritzar el transport públic, evidentment.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
La proposta que fas Wefer, es podria fer si tinguessim un TP millor. Però desenganyem-nos. Actualment, amb el TP que hi ha, apujar impostos de carburants és condemnar a pagar més a molta gent que no té un transport públic eficient per moure's (especialment fora de l'àrea de Barcelona, i de manera alarmant al Pirineu, on no hi ha ni una línia ferroviària i les connexions amb bus deixen molt a desitjar.wefer ha escrit:El problema és que si no hi ha vies d'alta capacitat paral·leles (que és el més normal) els que acaben "pagant l'ànec " són els veïns de les poblacions per on passa la carretera convencional. És el que els passa als que viuen al costat de la N-II.oriolp13 ha escrit:I per què no implantar un sistema de vinyeta, com tenen a altres països, on qui vulgui circular per vies d'alta capacitat la pagui
A més, l'existència de peatges beneficia els rics que el poden pagar i per tant circular lliurement, i perjudiquen els pobres que han d'anar per la carretera convencional o agafar el transport públic. Com a conseqüència evident, el transport públic passa a ser només "cosa de pobres".
Personalment sóc partidari d'eliminar TOTS els peatges per evitar discriminacions entre poblacions, però a canvi apujar els impostos dels carburants (de pas potenciem els cotxes eficients), els cotxes nous (sobretot els d'alta gamma), etc. Així el cost es reparteix equitativament entre tots els usuaris de totes les vies. I paral·lelament prioritzar el transport públic, evidentment.
Al final plantejem més o menys el mateix, doncs el pagar la vinyeta no seria més que un "impost" anual per a poder circular per a determinades vies d'alta capacitat.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Ara imagina't que a la Renda et poguessis deduir part del que has gastat en carburant depenent de la zona on visquis: si vius en una zona ben servida pel transport públic, deducció 0. Si vius a un poblet del Pirineu, deducció del 60%. Això sí que seria just, no creus?oriolp13 ha escrit:apujar impostos de carburants és condemnar a pagar més a molta gent que no té un transport públic eficient per moure's (especialment fora de l'àrea de Barcelona, i de manera alarmant al Pirineu, on no hi ha ni una línia ferroviària i les connexions amb bus deixen molt a desitjar.
No, és molt diferent.oriolp13 ha escrit:Al final plantejem més o menys el mateix, doncs el pagar la vinyeta no seria més que un "impost" anual per a poder circular per a determinades vies d'alta capacitat.
Primer perquè jo em baso en la no discriminació aleatòria de territoris. Per què els de Girona han de pagar per anar a BCN i en canvi els de Lleida hi van gratis? No té cap lògica.
Si la idea és afectar totes les vies d'alta capacitat ja he dit el que penso: ho pagaran els pobles per on passi la carretera convencional, cosa que tampoc és justa.
Per acabar es beneficia els rics en contra dels pobres, i tampoc és just.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
No estem inventant la sopa d'all. A Suïssa, pais tan admirat pel seu transport public, cal pagar una vinyeta anual de 40 CHF per poder circular per la xarxa d'autopistes, i els camions no poden circular per les carreteres paral.leles.wefer ha escrit:No, és molt diferent.oriolp13 ha escrit:Al final plantejem més o menys el mateix, doncs el pagar la vinyeta no seria més que un "impost" anual per a poder circular per a determinades vies d'alta capacitat.
Primer perquè jo em baso en la no discriminació aleatòria de territoris. Per què els de Girona han de pagar per anar a BCN i en canvi els de Lleida hi van gratis? No té cap lògica.
Si la idea és afectar totes les vies d'alta capacitat ja he dit el que penso: ho pagaran els pobles per on passi la carretera convencional, cosa que tampoc és justa.
Per acabar es beneficia els rics en contra dels pobres, i tampoc és just.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Sí ja ho sé, per això mai he passat per una autopista suïssa. Les vegades que hi he anat ha estat arribar d'una autopista alemanya, italiana o francesa i agafar la carretera convencional fins sortir del país, encara que estigués plena de corbesSagrerenc ha escrit:No estem inventant la sopa d'all. A Suïssa, pais tan admirat pel seu transport public, cal pagar una vinyeta anual de 40 CHF per poder circular per la xarxa d'autopistes, i els camions no poden circular per les carreteres paral.leles.
I precisament això referma el que deia en el meu comentari.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Un dels problemes que té la C17 respecte a la C33, apart dels que ja heu comentat, és que no té un accés directe al nus de la trinitat, ni a les rondes. Has d'acabar a la meridiana sí o sí i aquí després desviar-te pels laterals, amb tot el que implica.
En canvi, tant si vas per la C33 o per la C58, arribes al nus de la trinitat i vas directe cap a les rondes. Haurien d'intentar fer un accés des de la C17 abans d'arribar a la meridiana cap al nus de la trinitat per empalmar amb les rondes millor.
En canvi, tant si vas per la C33 o per la C58, arribes al nus de la trinitat i vas directe cap a les rondes. Haurien d'intentar fer un accés des de la C17 abans d'arribar a la meridiana cap al nus de la trinitat per empalmar amb les rondes millor.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Sí, és veritat. És que als que ja ens va bé la Meridiana no hi pensem mai en aixòsuburu ha escrit:Un dels problemes que té la C17 respecte a la C33, apart dels que ja heu comentat, és que no té un accés directe al nus de la trinitat, ni a les rondes. Has d'acabar a la meridiana sí o sí i aquí després desviar-te pels laterals, amb tot el que implica.
No hi hauria d'haver cap problema per fer un accés en cada sentit entre la C-17 i la C-33 a Torre Baró, ja que van enganxades l'una al costat de l'altra i de fet al revés (entre la C-33 i la C-17) sí que existeix:suburu ha escrit:Haurien d'intentar fer un accés des de la C17 abans d'arribar a la meridiana cap al nus de la trinitat per empalmar amb les rondes millor.
https://www.google.es/maps/@41.4583557, ... !1e3?hl=ca
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5741
- Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contacta:
Molt ben vist.
Des de la C-33 veig més difícil que ho facin, per no malmetre'n un dels avantatges...
Des de la C-33 veig més difícil que ho facin, per no malmetre'n un dels avantatges...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan