Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Peatges a Catalunya
Re: Peatges a Catalunya
Suposo que l'enllaç no deu estar fet per aconseguir que més vehícles paguin el peatge, si la C-17 estigués conectada a les rondes més gent deixaria d'utilitzar la C-33
Igual que el pont inacabable de Sant Andreu de la Barca que hauria d'enllaçar l'A-2 amb l'AP-7/B-30.komatek ha escrit:Suposo que l'enllaç no deu estar fet per aconseguir que més vehícles paguin el peatge, si la C-17 estigués conectada a les rondes més gent deixaria d'utilitzar la C-33
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Estem parlant de peatges, tothom sap perquè no es fan aquestes obres, i tothom sap qui hi ha darrera de les obres i qui hi ha darrere dels peatges, i són els mateixos.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Tot es redueix a un nom: "La Caixa"bigcoaster ha escrit:tothom sap qui hi ha darrera de les obres i qui hi ha darrere dels peatges, i són els mateixos.
I afegeix els polítics a l'equació, també.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
La Caixa, i quina caixa. És l'endesa/telefònica de la generalitat.wefer ha escrit:Tot es redueix a un nom: "La Caixa"bigcoaster ha escrit:tothom sap qui hi ha darrera de les obres i qui hi ha darrere dels peatges, i són els mateixos.
I afegeix els polítics a l'equació, també.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Bé, més concretament de Convergència. Tot és la mateixa porta giratòria: CiU donava els peatges a Abertis (La Caixa) i aquests els pagaven les campanyes i potser altres coses. I mentrestant no s'oblidaven de dir-nos que la culpa era de Madrid.bigcoaster ha escrit:La Caixa, i quina caixa. És l'endesa/telefònica de la generalitat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Que si, que si, si és que està tot molt podrit. I el tema dels peatges fa tanta pudor...wefer ha escrit:Bé, més concretament de Convergència. Tot és la mateixa porta giratòria: CiU donava els peatges a Abertis (La Caixa) i aquests els pagaven les campanyes i potser altres coses. I mentrestant no s'oblidaven de dir-nos que la culpa era de Madrid.bigcoaster ha escrit:La Caixa, i quina caixa. És l'endesa/telefònica de la generalitat.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Sí, sí, Convergència, la Generalitat estan podrits.... Però anem a la situació real de les principals obres aturades a Catalunya:
- Enllaç de Castellbisbal, aturat sine die, perquè el dia que funcioni es menjarà el peatge de Martorell, concessió del Ministeri de Fomento
4t cinturó entre Abrera i Terrassa, aturat sine die, perquè el dia que funcioni es menjarà el peatge de Martorell, concessió del Ministeri de Fomento
Túnel de Vallirana, aturat sine die, perquè el dia que funcioni, farà competència a l'autopista cap a Tarragona, concessió del Ministeri de Fomento
Desdoblament N2 a Girona, aturat sine die, perquè el dia que funcioni, es menjarà el peatge de l'autopista cap a França, concessió del Ministeri de Fomento
Autovia Montblanc - Tarragona, aturat sine die, perquè el dia que funcioni, farà competència a l'autopista de Tarragona, concessió del Ministeri de Fomento
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
I per què una cosa ha de ser excloent de l'altra? No ho he dit pas en cap moment això.Oriolix ha escrit:ai carai!, encara resultarà que qui atura les obres públiques per beneficiar La Caixa no són precisament els dolentíssims senyors de Convergència i la Generalitat,
Tornant al peatge de la C-32:
http://mataro.cup.cat/noticia/la-cup-de ... lautopistaCUP ha escrit:CiU: han copiat el text de la moció original de la CUP i n'han eliminat l'oposició al perllongament de la concessió de l'explotació del peatge a l'empresa privada Abertis. A més, els convergents parlen només de 'voluntat d’alliberar de peatges per els residents de la comarca la C-32, a partir del 2021'. Safont-Tria ha denunciat que aquestes mesures 'només per a residents' només s'plicarien a qui té Teletac, obligarien els conductors a passar per 'La Caixa', i permetrien l'allargament de la concessió a Abertis.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Entrades: 3229
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Ei, que això te fil propi: Enllaç entre A-2 i B-30Sagrerenc ha escrit:Igual que el pont inacabable de Sant Andreu de la Barca que hauria d'enllaçar l'A-2 amb l'AP-7/B-30.komatek ha escrit:Suposo que l'enllaç no deu estar fet per aconseguir que més vehícles paguin el peatge, si la C-17 estigués conectada a les rondes més gent deixaria d'utilitzar la C-33
De moment, fil inacabat com les obres...
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
El 75% dels km de peatge a Catalunya depenen de l'Estat, on han manat els últims 35 anys els nostres amics del PSOE i del PP, i són els que es pleguen contínuament i sense fer soroll a les exigències del sr.Fainé, i són els que aturen les obres que suposarien competències als peatges.
Que també afecta la Generalitat i Convergència? Per què una cosa ha de ser excloent de l'altra? No ho he dit pas en cap moment això
Que també afecta la Generalitat i Convergència? Per què una cosa ha de ser excloent de l'altra? No ho he dit pas en cap moment això
- Fitxers adjunts
-
- autopistes.gif (6.85 KiB) Visualitzat 17011 cops
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Et falta tot l'eix transversal, que és un peatge a l'ombra, el paguem amb els impostos enlloc de diners físics, però ser-hi hi és.Oriolix ha escrit:El 75% dels km de peatge a Catalunya depenen de l'Estat, on han manat els últims 35 anys els nostres amics del PSOE i del PP, i són els que es pleguen contínuament i sense fer soroll a les exigències del sr.Fainé, i són els que aturen les obres que suposarien competències als peatges.
Que també afecta la Generalitat i Convergència? Per què una cosa ha de ser excloent de l'altra? No ho he dit pas en cap moment això
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Uf, si només fos l'eix transversal!! Afegeix-li:bigcoaster ha escrit: Et falta tot l'eix transversal, que és un peatge a l'ombra, el paguem amb els impostos enlloc de diners físics, però ser-hi hi és.
- Reus-Alcover
- Vic-Ripoll
- Maçanet-Platja d'Aro
- Eix Diagonal
- Manresa-Berga
http://www.elpuntavui.cat/article/2-soc ... -2013.html
Una absoluta ruïna per a la Generalitat que hipoteca qualsevol nova infraestructura en les properes... dècades!!! I tot tant gràcies a Convergència com gràcies al Tripartirt.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3968
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Centelles Ripoll, concessió rescatada per la Generalitat des de fa no massa temps, pel baix volum de trànsit, especialment en el tram Torelló - Ripoll.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
El que seria interessant també seria analitzar la diferencia de preu el que es paga amb un sistema de concessió i el cost del manteniment de la infraestructura finançada directament amb diners públics.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1675
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Enllaç de Castellbisbal, en obres, previsió per l'estiu del 2017.Oriolix ha escrit:Sí, sí, Convergència, la Generalitat estan podrits.... Però anem a la situació real de les principals obres aturades a Catalunya:
ai carai!, encara resultarà que qui atura les obres públiques per beneficiar La Caixa no són precisament els dolentíssims senyors de Convergència i la Generalitat, sinó el Ministerio de Fomento del "Gobierno de España" que tant ens estima.
- Enllaç de Castellbisbal, aturat sine die, perquè el dia que funcioni es menjarà el peatge de Martorell, concessió del Ministeri de Fomento
4t cinturó entre Abrera i Terrassa, aturat sine die, perquè el dia que funcioni es menjarà el peatge de Martorell, concessió del Ministeri de Fomento
Túnel de Vallirana, aturat sine die, perquè el dia que funcioni, farà competència a l'autopista cap a Tarragona, concessió del Ministeri de Fomento
Desdoblament N2 a Girona, aturat sine die, perquè el dia que funcioni, es menjarà el peatge de l'autopista cap a França, concessió del Ministeri de Fomento
Autovia Montblanc - Tarragona, aturat sine die, perquè el dia que funcioni, farà competència a l'autopista de Tarragona, concessió del Ministeri de Fomento
Abrera Terrassa, actualment s'han reprès les obres, previsió pel 2019, veure notes de queixa de les patronals del Vallès.
Túnel de Vallirana, represa de les obres, actualment s'hi està treballant.
Cas de Girona hi ha petites intervencions i una girola (rotonda) a la zona de Bàscara, poca cosa més.
Estic d'acord en que es una vergonya el tracte de Foment a Catalunya, però cal explicar les coses tal com son ara, no vol dir que potser tornin a quedar aturades, però en aquests moments si hi passeu veure obra en construcció. Salut!
Enllaç de Castellbisbal, previst quan van fer la B-30 els anys 70, establert com a imprescindible l'any 1994, obres començades l'any 2005 que havien d'estar el 2009, el 2012, el 2014... ara dius el 2017. Quan ho vegi, ho creuré. En tot cas, i si es compleix el 2017, 12 anys per fotre un ******* pont sobre una autopista.122-042-132 ha escrit:Enllaç de Castellbisbal, en obres, previsió per l'estiu del 2017.
Abrera Terrassa, actualment s'han reprès les obres, previsió pel 2019, veure notes de queixa de les patronals del Vallès.
Túnel de Vallirana, represa de les obres, actualment s'hi està treballant.
Cas de Girona hi ha petites intervencions i una girola (rotonda) a la zona de Bàscara, poca cosa més.
Abrera-Terrassa. Planificat dins la B-40 l'any 1966. Licitacions iniciades el 2003. El 2010 s'inaugura pel ministre Blanco, però només els trams Abrera-Olesa i Viladecavalls-Terrassa, perquè s'havien oblidat de fer un túnel entre Olesa i Viladecavalls.... L'any 2019 estarà? I per què no el 2022? O el 2025?
Túnel de Vallirana: obres iniciades el 2004. S'han donat tants terminis de finalització que és per posar-se a plorar
Tota la N2, de Barcelona a la Jonquera. Sense paraules. És el tram de "nacional" amb més trànsit de l'Estat, però mai no han tingut temps de convertir-la en autovia. Aquí convé recordar que la flamant C-32 més enllà de Mataró, va ser concebuda inicialment com autovia A2, però algun ministre del PSOE d'obres públiques nascut a Catalunya va decidir fer-ne una autopista a passar a Abertis, que després es va traspassar a la Generalitat.
I quan dic "aturat" vull dir "aturat". Passo sovint davant de l'enllaç de Castellbisbal i esporàdicament per les altres obres indicades, i et puc assegurar que no he vist moure un camió en mesos (si n'hi ha algun, deu saber a les hores que passo jo per no coincidir)
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Efectivament Fomento diu que ha reprès les obres. Lamentablement hi he passat recentment unes quantes vegades i mai hi he vist absolutament ningú treballant ni cap màquina a la zona. Un engany més de no sé quants van.122-042-132 ha escrit:Enllaç de Castellbisbal, en obres, previsió per l'estiu del 2017.
Les obres de Sagrera i les de la N-II, exactament igual.
La resta d'obres que esmentes no hi he passat recentment però m'ensumo que estaran en el mateix cas.
Diuen, diuen, diuen... però no fan res.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
wefer, jo penso que lo dels peatges es molt relatiu. És cert el que dius i et poses a tu mateix com a bon exemple de quan les carreteres s'acaben menjant trànsit de pas. Pèro al mateix temps, fer el que dius de que hi hagi sempre alguna via d'alta capacitat gratüita disponible es incitar a la població a agafar el cotxe anant per una infraestructura d'altes prestacions que discutiblement hem de pagar entre tots.
Ara bé, a Suïssa hi ha el factor del transport públic, llavors la falta de vials gratuïts d'alta capacitat una bona alternativa es el tren o bus, cosa que aquí sol ser clarament més problematic.
Llavors per mi la qüestió es fer el que tu dius i tenir vials ràpids paral·lels a les autopistes o sino autopistes sense peatge per que la gent que agafa el cotxe no passi per les carreteres, o bé procurar una potent inversió en transport públic local i regional, i tenir peatge a la gran majoria d'autovies, alternativament un sistema de vinyeta que seria un concepte semblant de cobrar per l'us de totes les autovies.
Jo crec que l'aposta pel transport públic es més equitativa. Per moments podria significar més tràfic a algunes carreteres, pèro en part aquest tràfic es un pas inevitable en un canvi de model cap a una major disponibilitat i utilització del transport públic. No comparteixo la necessitat de oferir una infraestructura "gratuïta" per vehicles privats més enllà de la xarxa bàsica de carreteres, com a molt es desdoblament d'aquestes.
No crec que tingui molt de sentit que una gent tan pobre que no pot pagar els peatges hagi de dependre del cotxe privat. En tot cas aixó seria un fracàs estrepitós del estat social.
Ara bé, a Suïssa hi ha el factor del transport públic, llavors la falta de vials gratuïts d'alta capacitat una bona alternativa es el tren o bus, cosa que aquí sol ser clarament més problematic.
Llavors per mi la qüestió es fer el que tu dius i tenir vials ràpids paral·lels a les autopistes o sino autopistes sense peatge per que la gent que agafa el cotxe no passi per les carreteres, o bé procurar una potent inversió en transport públic local i regional, i tenir peatge a la gran majoria d'autovies, alternativament un sistema de vinyeta que seria un concepte semblant de cobrar per l'us de totes les autovies.
Jo crec que l'aposta pel transport públic es més equitativa. Per moments podria significar més tràfic a algunes carreteres, pèro en part aquest tràfic es un pas inevitable en un canvi de model cap a una major disponibilitat i utilització del transport públic. No comparteixo la necessitat de oferir una infraestructura "gratuïta" per vehicles privats més enllà de la xarxa bàsica de carreteres, com a molt es desdoblament d'aquestes.
No crec que tingui molt de sentit que una gent tan pobre que no pot pagar els peatges hagi de dependre del cotxe privat. En tot cas aixó seria un fracàs estrepitós del estat social.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- genissimon
- N10
- Entrades: 3229
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
A moltes comarques fora de l'Àrea Metropolitana de Barcelona mal servides pel transport públic això, desgraciadament, és així. I si la teva mobilitat passa per segons quins corredors, forçosament (*) hauràs de passar per la corresponent guixeta de peatge.Don Ramón ha escrit: [...]
No crec que tingui molt de sentit que una gent tan pobre que no pot pagar els peatges hagi de dependre del cotxe privat. En tot cas aixó seria un fracàs estrepitós del estat social.
* Sigui per col·lapse, per sinistralitat o per manca d'alternativa.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.