Retencions a les carreteres
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Retencions a les carreteres
Comencem un fil dedicat a fer recompte dels embussos que hi ha a les carreteres. Promet ser llarg 
wefer l’ha editat per darrera vegada el dia: 05 juny 2005, 17:42, en total s’ha editat 2 vegades.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De El Periódico:
-------------------
Cues de 17 km a l'AP-7 en l'inici de la sortida del cap de setmana
En les primeres hores del llarg cap de setmana (dilluns és festiu) es van registrar importants retencions de vehicles, de fins a 17 quilòmetres, a l'autopista AP-7.
A les deu de la nit, el tram més afectat per les retencions era el comprès entre Vilafranca del Penedès i el Vendrell, en direcció a València, on hi havia 17 quilòmetres de caravana (entre els punts quilomètrics 209 i 226), segons la web del Servei Català de Trà nsit (http://www.gencat.net/transit).
A la mateixa autopista, a l'altura de l'Ampolla, un accident va provocar que s'hagués de tallar al trà nsit un dels carrils en direcció a València, fet que va provocar un quilòmetre de retenció.
Unes quantes hores abans, a les sis de la tarda, la mateixa AP- 7, però en direcció a Girona, va registrar importants retencions (13 quilòmetres) a la Roca. A mesura que s'acostava la nit la caravana es va anar diluint. La A-2 va patir cues de nou quilòmetres a Martorell en direcció a Lleida.
-------------------
Cues de 17 km a l'AP-7 en l'inici de la sortida del cap de setmana
En les primeres hores del llarg cap de setmana (dilluns és festiu) es van registrar importants retencions de vehicles, de fins a 17 quilòmetres, a l'autopista AP-7.
A les deu de la nit, el tram més afectat per les retencions era el comprès entre Vilafranca del Penedès i el Vendrell, en direcció a València, on hi havia 17 quilòmetres de caravana (entre els punts quilomètrics 209 i 226), segons la web del Servei Català de Trà nsit (http://www.gencat.net/transit).
A la mateixa autopista, a l'altura de l'Ampolla, un accident va provocar que s'hagués de tallar al trà nsit un dels carrils en direcció a València, fet que va provocar un quilòmetre de retenció.
Unes quantes hores abans, a les sis de la tarda, la mateixa AP- 7, però en direcció a Girona, va registrar importants retencions (13 quilòmetres) a la Roca. A mesura que s'acostava la nit la caravana es va anar diluint. La A-2 va patir cues de nou quilòmetres a Martorell en direcció a Lleida.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Carretera B-124: CADA DIA, per el matà de Castellar cap a Sabadell i per la tarda, sobre les 6.30-7.30 també. Clar, has de fotre cotxes, camions, Vallesanes per un sol carril... i de vegades de Sabadell cap a Castellar també es forma algun festival d'aquests. També em consta que tots els matins s'embussa aquesta mateixa carretera entre l'enllaç amb la BV-1249 (variant de la B-124 per Sant Feliu del Racó) i el nucli urbà de Castellar.
Salutacions.
Salutacions.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Importants retencions a les carreteres catalanes pel retorn del pont
Barcelona. -- L'autopista AP-7, sobretot als peatges de Tarragona i el Vendrell (Tarragona), aixà com a Sarrià de Ter (Girona), ha registrat les retencions més importants de l'operació tornada del pont de la segona Pasqua, en què es preveu el retorn de 400.000 vehicles a l'à rea metropolitana de Barcelona.
En aquesta via, en direcció a Barcelona, s'han format cues de fins a 15 quilòmetres en el tram comprès entre Tarragona i Reus, mentre que en aquesta mateixa autopista al seu pas per la localitat gironina de Sarrià de Ter s'han acumulat 14 quilòmetres de retencions a causa de l'avaria d'un camió que ha ocupat un dels carrils en sentit sud.
L'autovia A-2 entre els municipis d'Esparreguera i el Bruc (Barcelona) també ha registrat retencions de fins a 12 quilòmetres, segons ha informat el Servei Català de Trà nsit (SCT), que ha afegit que aquesta operació tornada es desenvolupa amb més complicacions que en un diumenge d'estiu habitual.
Cues entre el Vendrell i Altafulla
A les vuit de la tarda també es produïen retencions de fins a 7 quilòmetres a l'autopista del Garraf (C-32) en direcció a la capital catalana al seu pas per Sant Pere de Ribes (Barcelona), aixà com a la carretera N-340 en el tram comprès entre el Vendrell i Altafulla (Tarragona), on les cues han arribat als 13 quilòmetres de longitud.
En altres vies, com la C-16 a Berga (Barcelona), l'AP-7 a Vilafranca del Penedès (Barcelona), la C-31 a Viladecans (Barcelona) i la C-35 a Maçanet de la Selva (Girona), s'han registrat retencions menors, d'entre un i tres quilòmetres, segons les mateixes fonts.
Les primeres retencions de la jornada s'han concentrat a les carreteres de la Costa Brava, en concret a la C-31 i a la C-35, on des de primera hora de la tarda s'estan registrant cues de fins a deu quilòmetres.
Entre els incidents de la jornada ha destacat un accident a la C-31 al seu pas per Pals (Girona), que s'ha saldat amb un mort i vuit ferits, quatre d'ells de gravetat, després que un turisme amb matrÃcula de Girona i una furgoneta amb matrÃcula alemanya hagin col·lisionat frontalment a les 17.29 hores.
El sinistre ha obligat a tallar al trà nsit la C-31 en tots dos sentits durant mitja hora, i a partir de les sis de la tarda s'ha donat pas alternatiu en aquest punt de la xarxa vià ria catalana.
Aixà mateix, la calamarsa ha complicat el retorn dels vehicles que han circulat per l'autopista AP-7 a l'altura d'Amposta (Tarragona) a partir de les 19.30 hores.
Per facilitar el retorn a la capital catalana s'han habilitat diversos carrils addicionals a l'AP-7 entre Vilafranca i Martorell; a l'AP-7 i AP-2, de Martorell a Molins de Rei; a la B-23, de Molins de Rei a l'avinguda Diagonal; i a la C-32 de Castelldefels a l'Hospitalet, d'Arenys a Vilassar i de Vilassar a Montgat.
També s'han habilitat carrils addicionals al nord de l'AP-7, entre Hostalric i la Roca; a la C-31 al seu pas per Calonge; i la C-31 entre Platja d'Aro i Santa Cristina d'Aro.
Barcelona. -- L'autopista AP-7, sobretot als peatges de Tarragona i el Vendrell (Tarragona), aixà com a Sarrià de Ter (Girona), ha registrat les retencions més importants de l'operació tornada del pont de la segona Pasqua, en què es preveu el retorn de 400.000 vehicles a l'à rea metropolitana de Barcelona.
En aquesta via, en direcció a Barcelona, s'han format cues de fins a 15 quilòmetres en el tram comprès entre Tarragona i Reus, mentre que en aquesta mateixa autopista al seu pas per la localitat gironina de Sarrià de Ter s'han acumulat 14 quilòmetres de retencions a causa de l'avaria d'un camió que ha ocupat un dels carrils en sentit sud.
L'autovia A-2 entre els municipis d'Esparreguera i el Bruc (Barcelona) també ha registrat retencions de fins a 12 quilòmetres, segons ha informat el Servei Català de Trà nsit (SCT), que ha afegit que aquesta operació tornada es desenvolupa amb més complicacions que en un diumenge d'estiu habitual.
Cues entre el Vendrell i Altafulla
A les vuit de la tarda també es produïen retencions de fins a 7 quilòmetres a l'autopista del Garraf (C-32) en direcció a la capital catalana al seu pas per Sant Pere de Ribes (Barcelona), aixà com a la carretera N-340 en el tram comprès entre el Vendrell i Altafulla (Tarragona), on les cues han arribat als 13 quilòmetres de longitud.
En altres vies, com la C-16 a Berga (Barcelona), l'AP-7 a Vilafranca del Penedès (Barcelona), la C-31 a Viladecans (Barcelona) i la C-35 a Maçanet de la Selva (Girona), s'han registrat retencions menors, d'entre un i tres quilòmetres, segons les mateixes fonts.
Les primeres retencions de la jornada s'han concentrat a les carreteres de la Costa Brava, en concret a la C-31 i a la C-35, on des de primera hora de la tarda s'estan registrant cues de fins a deu quilòmetres.
Entre els incidents de la jornada ha destacat un accident a la C-31 al seu pas per Pals (Girona), que s'ha saldat amb un mort i vuit ferits, quatre d'ells de gravetat, després que un turisme amb matrÃcula de Girona i una furgoneta amb matrÃcula alemanya hagin col·lisionat frontalment a les 17.29 hores.
El sinistre ha obligat a tallar al trà nsit la C-31 en tots dos sentits durant mitja hora, i a partir de les sis de la tarda s'ha donat pas alternatiu en aquest punt de la xarxa vià ria catalana.
Aixà mateix, la calamarsa ha complicat el retorn dels vehicles que han circulat per l'autopista AP-7 a l'altura d'Amposta (Tarragona) a partir de les 19.30 hores.
Per facilitar el retorn a la capital catalana s'han habilitat diversos carrils addicionals a l'AP-7 entre Vilafranca i Martorell; a l'AP-7 i AP-2, de Martorell a Molins de Rei; a la B-23, de Molins de Rei a l'avinguda Diagonal; i a la C-32 de Castelldefels a l'Hospitalet, d'Arenys a Vilassar i de Vilassar a Montgat.
També s'han habilitat carrils addicionals al nord de l'AP-7, entre Hostalric i la Roca; a la C-31 al seu pas per Calonge; i la C-31 entre Platja d'Aro i Santa Cristina d'Aro.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De l'AVUI:
--------------------
Les carreteres de la Costa Brava i la Costa Daurada obren la temporada de cues
La segona Pasqua crea més problemes que la Setmana Santa
L'autopista AP-7 sud va acumular fins a 25 quilòmetres de retencions i aturades
Les autopistes i carreteres de la Costa Daurada i la Costa Brava van concentrar ahir bona part dels problemes de trà nsit en les últimes hores del llarg cap de setmana. De fet, l'operació tornada de la segona Pasqua va provocar ahir moltes més retencions i cues que la tornada de Setmana Santa i el dia es va convertir en la primera jornada de l'any amb greus dificultats a les carreteres catalanes.
L'onada de retencions va començar a primera hora de la tarda a les carreteres C-31 i C-35, al seu pas per Llagostera, Platja d'Aro i Santa Cristina d'Aro, en què hi va haver retencions intermitents de fins a 10 quilòmetres de llarg.
A partir de les 6 de la tarda les dificultats es van fer també evidents a les comarques de Tarragona, amb trà nsit molt lent i aturades de fins a 25 quilòmetres a la AP-7 en trams com els de Vila-seca a Tarragona i de Torredembarra al Vendrell.
La N-340, com de costum
Els vehicles que tractaven de circular per la N-340 -paral·lela a la AP-7- en direcció a Barcelona també van haver de superar retencions gairebé constants, durant tota la tarda, des de Constantà i Torredembarra fins al Vendrell. Hores abans el Tarragonès ja havia viscut els primers problemes a causa del desviament de trà nsit de la C-31B provocat per la celebració de la primera etapa de la Volta a Catalunya.
També hi va haver problemes de consideració a la A-2, entre el Bruc i Esparreguera; a l'autopista del Garraf, entre Sant Pere de Ribes i Sitges, i a l'autovia de Castelldefels, a l'alçada de Gavà .
A banda de les carreteres i autopistes de connexió amb la costa, ahir també va registrar problemes de trà nsit -com és habitual en aquest tipus de jornades- la carretera C-16 (eix del Llobregat) en el tram Berga-Colònia Rosal.
El Servei Català de Trà nsit (SCT) calcula que ahir van tornar a l'à rea metropolitana de Barcelona més de 400.000 vehicles, mentre que 250.000 més es desplaçaven en direcció a altres ciutats del paÃs. Per facilitar la tornada a Barcelona, l'SCT va posar en marxa carrils addicionals a l'autopista AP-7, entre Vilafranca i Martorell i d'aquà a Molins de Rei; la AP-2, de Martorell a Molins de Rei; la B-23, de Molins de Rei a l'avinguda Diagonal, i la C-32, de Castelldefels a l'Hospitalet, d'Arenys a Vilassar i de Vilassar a Montgat.
En els trams del nord de Barcelona es van habilitar carrils addicionals a la AP-7, entre Hostalric i la Roca, la C-31, al seu pas per Calonge, i la C-31, entre Platja d'Aro i Santa Cristina d'Aro.
--------------------
Les carreteres de la Costa Brava i la Costa Daurada obren la temporada de cues
La segona Pasqua crea més problemes que la Setmana Santa
L'autopista AP-7 sud va acumular fins a 25 quilòmetres de retencions i aturades
Les autopistes i carreteres de la Costa Daurada i la Costa Brava van concentrar ahir bona part dels problemes de trà nsit en les últimes hores del llarg cap de setmana. De fet, l'operació tornada de la segona Pasqua va provocar ahir moltes més retencions i cues que la tornada de Setmana Santa i el dia es va convertir en la primera jornada de l'any amb greus dificultats a les carreteres catalanes.
L'onada de retencions va començar a primera hora de la tarda a les carreteres C-31 i C-35, al seu pas per Llagostera, Platja d'Aro i Santa Cristina d'Aro, en què hi va haver retencions intermitents de fins a 10 quilòmetres de llarg.
A partir de les 6 de la tarda les dificultats es van fer també evidents a les comarques de Tarragona, amb trà nsit molt lent i aturades de fins a 25 quilòmetres a la AP-7 en trams com els de Vila-seca a Tarragona i de Torredembarra al Vendrell.
La N-340, com de costum
Els vehicles que tractaven de circular per la N-340 -paral·lela a la AP-7- en direcció a Barcelona també van haver de superar retencions gairebé constants, durant tota la tarda, des de Constantà i Torredembarra fins al Vendrell. Hores abans el Tarragonès ja havia viscut els primers problemes a causa del desviament de trà nsit de la C-31B provocat per la celebració de la primera etapa de la Volta a Catalunya.
També hi va haver problemes de consideració a la A-2, entre el Bruc i Esparreguera; a l'autopista del Garraf, entre Sant Pere de Ribes i Sitges, i a l'autovia de Castelldefels, a l'alçada de Gavà .
A banda de les carreteres i autopistes de connexió amb la costa, ahir també va registrar problemes de trà nsit -com és habitual en aquest tipus de jornades- la carretera C-16 (eix del Llobregat) en el tram Berga-Colònia Rosal.
El Servei Català de Trà nsit (SCT) calcula que ahir van tornar a l'à rea metropolitana de Barcelona més de 400.000 vehicles, mentre que 250.000 més es desplaçaven en direcció a altres ciutats del paÃs. Per facilitar la tornada a Barcelona, l'SCT va posar en marxa carrils addicionals a l'autopista AP-7, entre Vilafranca i Martorell i d'aquà a Molins de Rei; la AP-2, de Martorell a Molins de Rei; la B-23, de Molins de Rei a l'avinguda Diagonal, i la C-32, de Castelldefels a l'Hospitalet, d'Arenys a Vilassar i de Vilassar a Montgat.
En els trams del nord de Barcelona es van habilitar carrils addicionals a la AP-7, entre Hostalric i la Roca, la C-31, al seu pas per Calonge, i la C-31, entre Platja d'Aro i Santa Cristina d'Aro.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De El Periódico:
-------------------------
La pluja provoca el caos als accessos a Barcelona
• La forta tempesta causa endarreriments i cancel.lacions a l'aeroport del Prat
El mal temps va complicar ahir en gran manera els desplaçaments tant per carretera com per avió. La pitjor part se la van emportar els accessos a Barcelona, sobretot des del Vallès Occidental, i els enlairaments de l'aeroport del Prat a primera hora del matÃ, com a conseqüència del fort aparell elèctric de la tempesta. No obstant, les retencions van ser comunes a totes les grans artèries vià ries tant pel nombre de quilòmetres embussats com per la durada de les cues.
Segons el Servei Català de Trà nsit (SCT), la pluja, a més d'ocasionar les tÃpiques retencions en hora punta, va fer que les cues es prolonguessin fins al migdia, cosa molt inusual. L'autopista C-58 d'entrada a Barcelona --una de les vies més castigades-- va acumular 15 quilòmetres de caravana entre Terrassa i el nus de la Trinitat. L'AP-7 va registrar 10 quilòmetres a Cerdanyola, en direcció Girona; els túnels de Vallvidrera, 11 quilòmetres, igual que la C-31 i la B-23, mentre que l'autovia A-2 va arribar a 8 quilòmetres a Sant Feliu.
ACCIDENT MORTAL L'SCT
va explicar que, malgrat les inclemències meteorològiques, hi va haver pocs accidents. Els més greus es van produir per sortides de vies a la B-30, a Cerdanyola del Vallès, on va morir un home de 50 anys, i a la C-31, on un camioner de 59 anys va resultar ferit greu al caure per un desnivell, a Calonge (Baix Empordà ), segons van informar els Mossos d'Esquadra.
El mal temps també va influir en els accidents de dos camions, que van obligar la Generalitat a activar el pla de transport de mercaderies perilloses (Transcat). El més alarmant va tenir lloc a l'autopista C-58 a Terrassa, quan un camió carregat amb 7.000 quilos de detonadors i explosius --que no van resultar afectats-- va rebre l'impacte d'un turisme a la part posterior. L'altre camió, carregat amb bombones de butà , va quedar mig bolcat a la C-1415b, a Santa Eulà lia de Ronçana (Vallès Oriental), però va poder prosseguir la marxa grà cies a una grua.
Per un altre costat, l'aeroport de Barcelona va acumular durant tot el dia endarreriments mitjans d'entre 20 i 30 minuts com a conseqüència dels llampecs caiguts a primera hora del matÃ. A més, es van cancel.lar sis vols de sortida.
-------------------------
La pluja provoca el caos als accessos a Barcelona
• La forta tempesta causa endarreriments i cancel.lacions a l'aeroport del Prat
El mal temps va complicar ahir en gran manera els desplaçaments tant per carretera com per avió. La pitjor part se la van emportar els accessos a Barcelona, sobretot des del Vallès Occidental, i els enlairaments de l'aeroport del Prat a primera hora del matÃ, com a conseqüència del fort aparell elèctric de la tempesta. No obstant, les retencions van ser comunes a totes les grans artèries vià ries tant pel nombre de quilòmetres embussats com per la durada de les cues.
Segons el Servei Català de Trà nsit (SCT), la pluja, a més d'ocasionar les tÃpiques retencions en hora punta, va fer que les cues es prolonguessin fins al migdia, cosa molt inusual. L'autopista C-58 d'entrada a Barcelona --una de les vies més castigades-- va acumular 15 quilòmetres de caravana entre Terrassa i el nus de la Trinitat. L'AP-7 va registrar 10 quilòmetres a Cerdanyola, en direcció Girona; els túnels de Vallvidrera, 11 quilòmetres, igual que la C-31 i la B-23, mentre que l'autovia A-2 va arribar a 8 quilòmetres a Sant Feliu.
ACCIDENT MORTAL L'SCT
va explicar que, malgrat les inclemències meteorològiques, hi va haver pocs accidents. Els més greus es van produir per sortides de vies a la B-30, a Cerdanyola del Vallès, on va morir un home de 50 anys, i a la C-31, on un camioner de 59 anys va resultar ferit greu al caure per un desnivell, a Calonge (Baix Empordà ), segons van informar els Mossos d'Esquadra.
El mal temps també va influir en els accidents de dos camions, que van obligar la Generalitat a activar el pla de transport de mercaderies perilloses (Transcat). El més alarmant va tenir lloc a l'autopista C-58 a Terrassa, quan un camió carregat amb 7.000 quilos de detonadors i explosius --que no van resultar afectats-- va rebre l'impacte d'un turisme a la part posterior. L'altre camió, carregat amb bombones de butà , va quedar mig bolcat a la C-1415b, a Santa Eulà lia de Ronçana (Vallès Oriental), però va poder prosseguir la marxa grà cies a una grua.
Per un altre costat, l'aeroport de Barcelona va acumular durant tot el dia endarreriments mitjans d'entre 20 i 30 minuts com a conseqüència dels llampecs caiguts a primera hora del matÃ. A més, es van cancel.lar sis vols de sortida.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De El Periódico de Catalunya:
----------------------
La boira densa provoca retencions de fins a sis quilòmetres a l'AP-7
Girona. -- La boira densa ha provocat retencions de fins a sis quilòmetres a l'AP-7 al seu pas per Sils (Selva), segons han informat fonts del Servei Català de Trà nsit.
La complicada situació meteorològica afecta especialment la zona que queda entre els quilòmetres 79 i 85 d'aquella via, en els dos sentits de la marxa.
Les retencions, que han començat a les 6.55 hores, han estat especialment importants a primera hora i la circulació s'ha anat normalitzant a mesura que avançava el matÃ.
----------------------
La boira densa provoca retencions de fins a sis quilòmetres a l'AP-7
Girona. -- La boira densa ha provocat retencions de fins a sis quilòmetres a l'AP-7 al seu pas per Sils (Selva), segons han informat fonts del Servei Català de Trà nsit.
La complicada situació meteorològica afecta especialment la zona que queda entre els quilòmetres 79 i 85 d'aquella via, en els dos sentits de la marxa.
Les retencions, que han començat a les 6.55 hores, han estat especialment importants a primera hora i la circulació s'ha anat normalitzant a mesura que avançava el matÃ.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De l'AVUI:
--------------------
Trà nsit tem un col·lapse per la sortida avui de 625.000 cotxes
Els Mossos mobilitzen pel pont de Sant Joan més de 1.600 agents, munten 214 controls d'alcoholèmia i despleguen 91 radars mòbils
Oriol PÃ mies
Avui comença l'operació sortida més complicada de l'any, per la previsible mobilització simultà nia de més de 625.000 cotxes al coincidir un pont festiu de tres dies, el final del curs escolar i la revetlla de Sant Joan. El Servei Català de Trà nsit (SCT) calcula que 525.000 cotxes sortiran de l'à rea de Barcelona i originaran cues en les vies principals, a uns 30 quilòmetres de la ciutat, entre les sis de la tarda i la mitjanit.
"El pont de Sant Joan és dels més conflictius, i a més és diferent perquè la revetlla se sol celebrar a prop dels domicilis i per això les retencions són més a prop, als 28 carrils d'entrada i sortida de Barcelona", va explicar el director de l'SCT, Rafael Olmos. L'experiència de l'any passat indica que les retencions més importants es produiran a les autopistes C-32 (en direcció al Garraf) i AP-7, en sentit sud, l'autovia de Castelldefels (C-31), la N-II i la C-32 cap al Maresme, la C-17, la C-33 i la C-58 cap al Vallès, igual que el peatge de la Roca de la AP-7, la sortida de Maçanet i els accessos a la Costa Brava. A les demarcacions de Tarragona i Lleida no s'espera que s'arribi a nivells de congestió tan alts.
Set hores de cues el 2004
El 23 de juny del 2004 l'autopista de Garraf va estar col·lapsada durant set hores, entre les 4 de la tarda i les 11 de la nit, al llarg de fins a 23 quilòmetres, entre el Prat de Llobregat i Sitges. A la AP-7 les cues van durar més de sis hores entre Sant Cugat del Vallès i el peatge de Martorell.
L'operació sortida comença avui a les 3 de la tarda i s'allargarà fins demà al migdia. Per intentar fer-la més fluida s'habilitaran carrils addicionals als trams habituals, i com a novetat també a la C-260 a la rotonda de Vilatenim i a la GI-662 a les rotondes de Platja d'Aro. En total n'hi haurà 550 quilòmetres.
En previsió dels problemes de seguretat vià ria que pot ocasionar tanta mobilitat concentrada, els Mossos d'Esquadra despleguen un total de 1.622 agents al llarg del pont, més de 400 cada dia. Les patrulles muntaran 214 punts de control d'alcoholèmia i 91 de control de velocitat amb radars mòbils, que se sumen als 24 radars fixos instal·lats (la ubicació es pot conèixer a la web de l'SCT), i vigilaran que els ocupants dels vehicles facin servir els accessoris de seguretat (el cinturó als seients del davant i del darrere, els sistemes de retenció infantil i el casc en els motoristes).
La tornada també es preveu conflictiva a les mateixes carreteres, entre les 6 de la tarda i les 10 de la nit de diumenge.
Trà nsit aconsella als automobilistes que abans de començar el viatge descansin força, evitin els à pats abundants i sobretot l'alcohol. Un cop al volant, es recomana circular amb velocitat adequada a les circumstà ncies de cada moment, respectar la distà ncia entre vehicles i no fer maniobres brusques per canviar de carril i esquivar les retencions. "El més important és arribar sans i estalvis", va subratllar la consellera d'Interior, Montserrat Tura.
Els últims tres anys les operacions sortida i tornada de Sant Joan s'han saldat amb el mateix nombre d'accidents mortals, vuit, però el nombre de persones mortes ha anat baixant; van ser 13 el 2002, 10 el 2003 i 9 el 2004.
--------------------
Trà nsit tem un col·lapse per la sortida avui de 625.000 cotxes
Els Mossos mobilitzen pel pont de Sant Joan més de 1.600 agents, munten 214 controls d'alcoholèmia i despleguen 91 radars mòbils
Oriol PÃ mies
Avui comença l'operació sortida més complicada de l'any, per la previsible mobilització simultà nia de més de 625.000 cotxes al coincidir un pont festiu de tres dies, el final del curs escolar i la revetlla de Sant Joan. El Servei Català de Trà nsit (SCT) calcula que 525.000 cotxes sortiran de l'à rea de Barcelona i originaran cues en les vies principals, a uns 30 quilòmetres de la ciutat, entre les sis de la tarda i la mitjanit.
"El pont de Sant Joan és dels més conflictius, i a més és diferent perquè la revetlla se sol celebrar a prop dels domicilis i per això les retencions són més a prop, als 28 carrils d'entrada i sortida de Barcelona", va explicar el director de l'SCT, Rafael Olmos. L'experiència de l'any passat indica que les retencions més importants es produiran a les autopistes C-32 (en direcció al Garraf) i AP-7, en sentit sud, l'autovia de Castelldefels (C-31), la N-II i la C-32 cap al Maresme, la C-17, la C-33 i la C-58 cap al Vallès, igual que el peatge de la Roca de la AP-7, la sortida de Maçanet i els accessos a la Costa Brava. A les demarcacions de Tarragona i Lleida no s'espera que s'arribi a nivells de congestió tan alts.
Set hores de cues el 2004
El 23 de juny del 2004 l'autopista de Garraf va estar col·lapsada durant set hores, entre les 4 de la tarda i les 11 de la nit, al llarg de fins a 23 quilòmetres, entre el Prat de Llobregat i Sitges. A la AP-7 les cues van durar més de sis hores entre Sant Cugat del Vallès i el peatge de Martorell.
L'operació sortida comença avui a les 3 de la tarda i s'allargarà fins demà al migdia. Per intentar fer-la més fluida s'habilitaran carrils addicionals als trams habituals, i com a novetat també a la C-260 a la rotonda de Vilatenim i a la GI-662 a les rotondes de Platja d'Aro. En total n'hi haurà 550 quilòmetres.
En previsió dels problemes de seguretat vià ria que pot ocasionar tanta mobilitat concentrada, els Mossos d'Esquadra despleguen un total de 1.622 agents al llarg del pont, més de 400 cada dia. Les patrulles muntaran 214 punts de control d'alcoholèmia i 91 de control de velocitat amb radars mòbils, que se sumen als 24 radars fixos instal·lats (la ubicació es pot conèixer a la web de l'SCT), i vigilaran que els ocupants dels vehicles facin servir els accessoris de seguretat (el cinturó als seients del davant i del darrere, els sistemes de retenció infantil i el casc en els motoristes).
La tornada també es preveu conflictiva a les mateixes carreteres, entre les 6 de la tarda i les 10 de la nit de diumenge.
Trà nsit aconsella als automobilistes que abans de començar el viatge descansin força, evitin els à pats abundants i sobretot l'alcohol. Un cop al volant, es recomana circular amb velocitat adequada a les circumstà ncies de cada moment, respectar la distà ncia entre vehicles i no fer maniobres brusques per canviar de carril i esquivar les retencions. "El més important és arribar sans i estalvis", va subratllar la consellera d'Interior, Montserrat Tura.
Els últims tres anys les operacions sortida i tornada de Sant Joan s'han saldat amb el mateix nombre d'accidents mortals, vuit, però el nombre de persones mortes ha anat baixant; van ser 13 el 2002, 10 el 2003 i 9 el 2004.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- Santfeliuenc
- N10

- Entrades: 3520
- Membre des de: 24 abr. 2005, 23:41
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
¿Hablamos de retenciones y de tráfico ops!?
Hola,
¿Hablamos de retenciones y de tráfico salvaje? pues no teneis más que poner la radio o la tele en horas punta y por lo que respecta a la zona del área metropolitana de Barcelona siempre pasa lo mismo, retenciones, kilómetros de cola y atascos permanentes en...
- Entrada por Diagonal
- El Papiol
- Zona entre El Papiol, Molins, Sant Feliu, Sant Joan y CornellÃ
- Corredor de Castelldefels de la C-32
- Entrada por Gran VÃa
- Corredor del Vallés Meridiana arriba
- Corredor de Badalona y Mataró
- Ronda de Dalt
- Ronda Litoral
- Nudo de la Trinitat
- Nudo del Llobregat
- AP-2, AP-7, B-23, A-2, C-58, C-32, C-31...
Siempre lo mismo: los ejes básicos y las entradas básicas.
¿Las soluciones? pues descartar ara cercanÃas el eje irreal actual y vertebrar las lÃneas por los corredores básicos para solventar los probemas a base de 5 ó 6 lÃneas de cercanÃas con trenes de 2 pisos o en composiciones dobles cada 2 ó 3 minutos que desalojarÃan por esos corredores con los que cortarÃan en intercambiadores espectaculares con todas las lÃneas verticales de la ciudad y además las transversales.
Ejes de cercanÃas con salidas hacia todos esos corredores que ya están cubiertos en la actualidad pero que sólo falta vertebrar bien por el centro de Barcelona, cuyo discurrir hoy en dÃa es lamentable y está colapsado de narices.
Pero claro, no solamente no se hace nada, sino que el PDI ha abandonado cualquier actuación encaminada a resolver este tema, en el futuro no se preveee nada al respecto y solamente se está pensando en seguir actuando teniendo como base lo actualmente erróneo y colapsado repitiendo una tras otra la misma cagada.
Ahora van a hacer un estudio de las cercanÃas y de la red ferroviaria, a ver qué les sale...
Saludos,
Sergio
¿Hablamos de retenciones y de tráfico salvaje? pues no teneis más que poner la radio o la tele en horas punta y por lo que respecta a la zona del área metropolitana de Barcelona siempre pasa lo mismo, retenciones, kilómetros de cola y atascos permanentes en...
- Entrada por Diagonal
- El Papiol
- Zona entre El Papiol, Molins, Sant Feliu, Sant Joan y CornellÃ
- Corredor de Castelldefels de la C-32
- Entrada por Gran VÃa
- Corredor del Vallés Meridiana arriba
- Corredor de Badalona y Mataró
- Ronda de Dalt
- Ronda Litoral
- Nudo de la Trinitat
- Nudo del Llobregat
- AP-2, AP-7, B-23, A-2, C-58, C-32, C-31...
Siempre lo mismo: los ejes básicos y las entradas básicas.
¿Las soluciones? pues descartar ara cercanÃas el eje irreal actual y vertebrar las lÃneas por los corredores básicos para solventar los probemas a base de 5 ó 6 lÃneas de cercanÃas con trenes de 2 pisos o en composiciones dobles cada 2 ó 3 minutos que desalojarÃan por esos corredores con los que cortarÃan en intercambiadores espectaculares con todas las lÃneas verticales de la ciudad y además las transversales.
Ejes de cercanÃas con salidas hacia todos esos corredores que ya están cubiertos en la actualidad pero que sólo falta vertebrar bien por el centro de Barcelona, cuyo discurrir hoy en dÃa es lamentable y está colapsado de narices.
Pero claro, no solamente no se hace nada, sino que el PDI ha abandonado cualquier actuación encaminada a resolver este tema, en el futuro no se preveee nada al respecto y solamente se está pensando en seguir actuando teniendo como base lo actualmente erróneo y colapsado repitiendo una tras otra la misma cagada.
Ahora van a hacer un estudio de las cercanÃas y de la red ferroviaria, a ver qué les sale...
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frÃo. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De El Periódico:
-----------------------
Llargues cues de vehicles pel pont de Sant Joan
- L'autopista AP-7 acumula retencions de 25 quilòmetres en sentit Girona i de 25 en sentit Tarragona
- Les rondes de Barcelona registren embussos de més de 10 quilòmetres
Barcelona.-- L'autopista AP-7, sobretot en direcció sud, està acumulant com és habitual les principals retencions en l'operació sortida del pont de Sant Joan, amb cues de fins a 25 quilòmetres en alguns punts d'aquesta via, segons informa el Servei Català de Trà nsit (SCT).
Una altra via que registra retencions és la Ronda de Dalt, amb 13 quilòmetres en sentit Llobregat (de la Meridiana a la Diagonal) i més d'11 quilòmetres en sentit Besòs (de la Diagonal al Nus de Trinitat).
El trà nsit ha anat millorant en les últimes dues hores -- de nou a onze de la nit-- però les cues quilomètriques seguien en diversos punts negres de la xarxa vià ria catalana.
Segons l'SCT després de les 22.30 hores encara hi havia cues de nou quilòmetres a l'autopista AP-7 entre Mollet i la Roca del Vallès.
Operació sortida
El dispositiu de l'operació sortida s'ha posat en marxa a les 15.00 hores d'aquesta tarda però una hora més tard les principals carreteres començaven a congestionar-se, especialment les rondes d'entrada i sortida de Barcelona i l'avinguda Diagonal.
Les principals retencions es produeixen des de les 18.00 hores a l'AP-7, on s'estan registrant cues de fins a 25 quilòmetres, entre la Roca i Sant Cugat del Vallès (Barcelona), en sentit Girona.
A la mateixa via, però en sentit sud, també s'estan registrant 22 quilòmetres de retencions entre Sant Cugat i Martorell, i congestions d'entre tres i nou quilòmetres a l'altura de Tarragona, Roda de Barà (Tarragona) o Sant Sadurnà d'Anoia (Barcelona).
Zones més conflictives
Segons ha informat a Efe la Guà rdia Urbana de la capital catalana, la sortida sud s'està mostrant més conflictiva que la sortida cap al Maresme o el Vallès, on el trà nsit està sent menys intens.
A l'AP-2 també hi ha cues de 14 quilòmetres, en sentit Lleida, entre Sant Andreu de la Barca i Martorell (Barcelona).
A última hora d'aquesta tarda, les carreteres que van a la costa també estan començant a col·lapsar-se de vehicles.
És el cas la C-31, amb retencions de fins a 15 quilòmetres per als vehicles que circulen en direcció a Sitges i Castelldefels (Barcelona), i de la C-32, la via utilitzada habitualment per desplaçar-se fins a les poblacions del Maresme i la Costa Brava i que presenta retencions de fins a nou quilòmetres a l'altura de Mataró.
Altres vies secundà ries d'accés a les platges de la Costa Brava, com la comarcal C-260, també acumula retencions de fins a set quilòmetres a l'altura de Roses.
De moment, l'important col·lapse que hi ha a les principals vies catalanes, sobretot a les zones més pròximes a l'à rea metropolitana de Barcelona i a les poblacions costaneres, confirmen les previsions de l'SCT, que considera el pont de Sant Joan un dels més conflictius, al registrar la principal sortida de vehicles concentrats en poc temps.
Aquesta concentració fa témer a Trà nsit que augmenti el nombre d'accidents, tot i que, de moment, els que s'han produït no revesteixen gravetat.
Més de 600.000 vehicles en circulació
Trà nsit preveu que avui sortiran a les carreteres 625.000 vehicles, 525.000 d'ells procedents de Barcelona i la seva à rea metropolitana, i que les retencions més grans es registraran avui entre les 18.00 i les 24.00 hores, encara que el trà nsit ha estat molt intens des de primera hora de la tarda.
Un total de 1.622 agents -aproximadament uns 405 per dia- vetllen per la fluïdesa i la seguretat del trà nsit durant aquesta operació sortida, en què s'han muntat 214 punts de control d'alcoholèmia i 91 de velocitat mitjançant patrulles mòbils.
També s'han adoptat una sèrie de mesures especials, com els carrils addicionals, per garantir la fluïdesa del trà nsit a trenta quilòmetres a la rodona de l'à rea metropolitana, ja que els llocs de destà elegits per passar el pont de Sant Joan acostumen a estar pròxims a la ciutat.
-----------------------
Llargues cues de vehicles pel pont de Sant Joan
- L'autopista AP-7 acumula retencions de 25 quilòmetres en sentit Girona i de 25 en sentit Tarragona
- Les rondes de Barcelona registren embussos de més de 10 quilòmetres
Barcelona.-- L'autopista AP-7, sobretot en direcció sud, està acumulant com és habitual les principals retencions en l'operació sortida del pont de Sant Joan, amb cues de fins a 25 quilòmetres en alguns punts d'aquesta via, segons informa el Servei Català de Trà nsit (SCT).
Una altra via que registra retencions és la Ronda de Dalt, amb 13 quilòmetres en sentit Llobregat (de la Meridiana a la Diagonal) i més d'11 quilòmetres en sentit Besòs (de la Diagonal al Nus de Trinitat).
El trà nsit ha anat millorant en les últimes dues hores -- de nou a onze de la nit-- però les cues quilomètriques seguien en diversos punts negres de la xarxa vià ria catalana.
Segons l'SCT després de les 22.30 hores encara hi havia cues de nou quilòmetres a l'autopista AP-7 entre Mollet i la Roca del Vallès.
Operació sortida
El dispositiu de l'operació sortida s'ha posat en marxa a les 15.00 hores d'aquesta tarda però una hora més tard les principals carreteres començaven a congestionar-se, especialment les rondes d'entrada i sortida de Barcelona i l'avinguda Diagonal.
Les principals retencions es produeixen des de les 18.00 hores a l'AP-7, on s'estan registrant cues de fins a 25 quilòmetres, entre la Roca i Sant Cugat del Vallès (Barcelona), en sentit Girona.
A la mateixa via, però en sentit sud, també s'estan registrant 22 quilòmetres de retencions entre Sant Cugat i Martorell, i congestions d'entre tres i nou quilòmetres a l'altura de Tarragona, Roda de Barà (Tarragona) o Sant Sadurnà d'Anoia (Barcelona).
Zones més conflictives
Segons ha informat a Efe la Guà rdia Urbana de la capital catalana, la sortida sud s'està mostrant més conflictiva que la sortida cap al Maresme o el Vallès, on el trà nsit està sent menys intens.
A l'AP-2 també hi ha cues de 14 quilòmetres, en sentit Lleida, entre Sant Andreu de la Barca i Martorell (Barcelona).
A última hora d'aquesta tarda, les carreteres que van a la costa també estan començant a col·lapsar-se de vehicles.
És el cas la C-31, amb retencions de fins a 15 quilòmetres per als vehicles que circulen en direcció a Sitges i Castelldefels (Barcelona), i de la C-32, la via utilitzada habitualment per desplaçar-se fins a les poblacions del Maresme i la Costa Brava i que presenta retencions de fins a nou quilòmetres a l'altura de Mataró.
Altres vies secundà ries d'accés a les platges de la Costa Brava, com la comarcal C-260, també acumula retencions de fins a set quilòmetres a l'altura de Roses.
De moment, l'important col·lapse que hi ha a les principals vies catalanes, sobretot a les zones més pròximes a l'à rea metropolitana de Barcelona i a les poblacions costaneres, confirmen les previsions de l'SCT, que considera el pont de Sant Joan un dels més conflictius, al registrar la principal sortida de vehicles concentrats en poc temps.
Aquesta concentració fa témer a Trà nsit que augmenti el nombre d'accidents, tot i que, de moment, els que s'han produït no revesteixen gravetat.
Més de 600.000 vehicles en circulació
Trà nsit preveu que avui sortiran a les carreteres 625.000 vehicles, 525.000 d'ells procedents de Barcelona i la seva à rea metropolitana, i que les retencions més grans es registraran avui entre les 18.00 i les 24.00 hores, encara que el trà nsit ha estat molt intens des de primera hora de la tarda.
Un total de 1.622 agents -aproximadament uns 405 per dia- vetllen per la fluïdesa i la seguretat del trà nsit durant aquesta operació sortida, en què s'han muntat 214 punts de control d'alcoholèmia i 91 de velocitat mitjançant patrulles mòbils.
També s'han adoptat una sèrie de mesures especials, com els carrils addicionals, per garantir la fluïdesa del trà nsit a trenta quilòmetres a la rodona de l'à rea metropolitana, ja que els llocs de destà elegits per passar el pont de Sant Joan acostumen a estar pròxims a la ciutat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De l'AVUI:
-----------------
Les cues per sortir de revetlla sumen més de 200 quilòmetres
- Trà nsit vaticina més problemes a les carreteres aquest matÃ, demà i diumenge si no s'esglaona la tornada
- L'èxode de mig milió de cotxes pel pont desborda la xarxa vià ria metropolitana i embussa tant les rondes de Barcelona com la AP-7
La sortida massiva per celebrar la revetlla de Sant Joan va tornar a congestionar les carreteres de l'à rea metropolitana de Barcelona ahir durant la tarda i la nit. Les retencions van afectar totes les rutes de sortida, per on es van moure prop de 500.000 vehicles, que van arribar a sumar més de 200 quilòmetres de cues.
La previsió del Servei Català de Trà nsit (SCT) es va complir. L'èxode per passar la nit més curta de l'any fora de casa i començar el pont festiu va desbordar la capacitat de la xarxa vià ria i va originar retencions quilomètriques.
Cap ruta de sortida de l'à rea de Barcelona es va escapar del col·lapse. I com havia vaticinat el director de l'SCT, Rafael Olmos, les cues començaven prà cticament a la porta de casa. La pressa per marxar de pont va provocar que les rondes de Barcelona apareguessin de color vermell als mapes des de les 3 de la tarda. La ronda de Dalt va continuar embussada en sentit Llobregat fins a les 8 del vespre. Les cues es prolongaven per les potes en direcció al Maresme i el Baix Llobregat. La Diagonal i la via Augusta tampoc tiraven. Semblava que tothom havia pensat a marxar d'hora per assegurar-se que podrien menjar la coca en pau.
Fins a 25 quilòmetres
Les autopistes metropolitanes tampoc donaven l'abast. A partir de les 5 de la tarda la AP-7 va registrar retencions de 23 quilòmetres entre Sant Cugat del Vallès i Martorell en sentit sud, i de 25 quilòmetres més en sentit nord, fins al peatge de la Roca. A la C-33 s'hi veien fins a 12 quilòmetres de retenció a Mollet del Vallès. Les rutes de la costa, tant la C-31 al Maresme com la C-32 al Garraf, tenien dificultats per engolir tot el volum de trà nsit.
A les comarques de Tarragona els problemes es van concentrar a la AP-7 entorn de les barreres de peatge troncals, precisament les que són objecte de negociació entre la concessionà ria i el ministeri de Foment perquè passin a situar-se a les sortides.
Poc abans que comencés formalment l'operació sortida, a dos quarts de dues, es va produir un accident mortal a la B-22, al terme del Prat de Llobregat. Segons van informar els Mossos d'Esquadra, un camió Mercedes va xocar frontalment amb una moto Piaggio, el conductor de la qual, de 57 anys, va morir.
El director de l'SCT va pronosticar noves retencions aquest matÃ, amb motiu de l'anada massiva a les platges. Les rutes que patiran més seran altra vegada l'autopista AP-7, tant en sentit sud com en sentit nord, i els accessos a la Costa Brava. Dissabte també s'espera molt de moviment.
Pel que fa a l'operació tornada, Trà nsit tem que també serà conflictiva si no s'esglaona. Un estÃmul per fer-ho és el descompte del 40 per cent que ofereixen les concessionà ries d'autopistes a qui transiti per les barreres de Vilassar de Mar, Vallcarca, la Roca, Mollet, les Fonts i troncal de Martorell entre les 11 del matà i les 5 de la tarda, i de mitjanit a les 2 (excepte les Fonts). La condició és pagar amb targeta o Teletac.
Durant el pont s'han mobilitzat 400 agents dels Mossos d'Esquadra cada dia, que munten 214 controls d'alcoholèmia i patrullen amb 91 radars mòbils per detectar excessos de velocitat.
El RACC calcula que uns 29.000 vehicles, el 4 per cent dels més de 625.000 que surten a la carretera aquest pont de Sant Joan a Catalunya, necessitaran assistència mecà nica. El motiu més freqüent són els problemes de bateria, que ocasionen el 42,5 per cent de les peticions d'ajuda.
-----------------
Les cues per sortir de revetlla sumen més de 200 quilòmetres
- Trà nsit vaticina més problemes a les carreteres aquest matÃ, demà i diumenge si no s'esglaona la tornada
- L'èxode de mig milió de cotxes pel pont desborda la xarxa vià ria metropolitana i embussa tant les rondes de Barcelona com la AP-7
La sortida massiva per celebrar la revetlla de Sant Joan va tornar a congestionar les carreteres de l'à rea metropolitana de Barcelona ahir durant la tarda i la nit. Les retencions van afectar totes les rutes de sortida, per on es van moure prop de 500.000 vehicles, que van arribar a sumar més de 200 quilòmetres de cues.
La previsió del Servei Català de Trà nsit (SCT) es va complir. L'èxode per passar la nit més curta de l'any fora de casa i començar el pont festiu va desbordar la capacitat de la xarxa vià ria i va originar retencions quilomètriques.
Cap ruta de sortida de l'à rea de Barcelona es va escapar del col·lapse. I com havia vaticinat el director de l'SCT, Rafael Olmos, les cues començaven prà cticament a la porta de casa. La pressa per marxar de pont va provocar que les rondes de Barcelona apareguessin de color vermell als mapes des de les 3 de la tarda. La ronda de Dalt va continuar embussada en sentit Llobregat fins a les 8 del vespre. Les cues es prolongaven per les potes en direcció al Maresme i el Baix Llobregat. La Diagonal i la via Augusta tampoc tiraven. Semblava que tothom havia pensat a marxar d'hora per assegurar-se que podrien menjar la coca en pau.
Fins a 25 quilòmetres
Les autopistes metropolitanes tampoc donaven l'abast. A partir de les 5 de la tarda la AP-7 va registrar retencions de 23 quilòmetres entre Sant Cugat del Vallès i Martorell en sentit sud, i de 25 quilòmetres més en sentit nord, fins al peatge de la Roca. A la C-33 s'hi veien fins a 12 quilòmetres de retenció a Mollet del Vallès. Les rutes de la costa, tant la C-31 al Maresme com la C-32 al Garraf, tenien dificultats per engolir tot el volum de trà nsit.
A les comarques de Tarragona els problemes es van concentrar a la AP-7 entorn de les barreres de peatge troncals, precisament les que són objecte de negociació entre la concessionà ria i el ministeri de Foment perquè passin a situar-se a les sortides.
Poc abans que comencés formalment l'operació sortida, a dos quarts de dues, es va produir un accident mortal a la B-22, al terme del Prat de Llobregat. Segons van informar els Mossos d'Esquadra, un camió Mercedes va xocar frontalment amb una moto Piaggio, el conductor de la qual, de 57 anys, va morir.
El director de l'SCT va pronosticar noves retencions aquest matÃ, amb motiu de l'anada massiva a les platges. Les rutes que patiran més seran altra vegada l'autopista AP-7, tant en sentit sud com en sentit nord, i els accessos a la Costa Brava. Dissabte també s'espera molt de moviment.
Pel que fa a l'operació tornada, Trà nsit tem que també serà conflictiva si no s'esglaona. Un estÃmul per fer-ho és el descompte del 40 per cent que ofereixen les concessionà ries d'autopistes a qui transiti per les barreres de Vilassar de Mar, Vallcarca, la Roca, Mollet, les Fonts i troncal de Martorell entre les 11 del matà i les 5 de la tarda, i de mitjanit a les 2 (excepte les Fonts). La condició és pagar amb targeta o Teletac.
Durant el pont s'han mobilitzat 400 agents dels Mossos d'Esquadra cada dia, que munten 214 controls d'alcoholèmia i patrullen amb 91 radars mòbils per detectar excessos de velocitat.
El RACC calcula que uns 29.000 vehicles, el 4 per cent dels més de 625.000 que surten a la carretera aquest pont de Sant Joan a Catalunya, necessitaran assistència mecà nica. El motiu més freqüent són els problemes de bateria, que ocasionen el 42,5 per cent de les peticions d'ajuda.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Jo ahir vaig agafar el bus de la Sagalés que fa el trajecte Barcelona-Sentmenat que surt del Passeig de Sant Joan a les 13.30 i a la autopista C-33 més o menys bé, això sÃ, força trà nsit, però tan sols passar el peatge de la Llagosta posava "retencions a la Roca", "retencions a...". I ja no en sé res més perquè el bus va sortir per la 1ª sortida cap a Santa Perpètua de Mogoda.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De El Periódico de Catalunya:
------------------------
Retorn sense sobresalts (pont de Sant Joan)
• La por a repetir els embussos de Sant Joan va animar els conductors a tornar escalonadament
• Les carreteres catalanes van provocar quatre morts, cinc menys que en la revetlla del 2004
Els embussos de dijous, dia de l'operació sortida del pont de Sant Joan, van animar ahir els automobilistes a tornar escalonadament a l'à rea metropolitana Barcelona. D'aquesta manera van evitar una jornada que es preveia de caos a les carreteres catalanes. Tot i aixÃ, no es van alliberar d'algunes retencions des del migdia fins a primera hora de la tarda, especialment a l'autopista AP-7, entre Maçanet de la Selva i Sant Celoni, que no van entorpir un retorn més fluid del que s'esperava.
Segons el Servei Català de Trà nsit, ahir a les sis de la tarda ja havien tornat a Barcelona 180.000 dels 300.000 vehicles previstos. Malgrat les altes temperatures, que invitaven a aprofitar la jornada a les platges, la majoria va avançar el retorn per esquivar el temut col.lapse. Segons Trà nsit, la tornada es va produir amb "molta tranquil.litat" i amb menys retencions, fins i tot, que un cap de setmana de vacances. "A les tardes dels diumenges d'estiu són comuns els embussos a les carreteres de la costa", van explicar.
RETENCIONS A L'AP-7
La circulació es va intensificar a primera hora de la tarda a l'AP-7, un habitual punt negre aquest tipus de dies, amb cues d'uns cinc quilòmetres al seu pas per Maçanet de la Selva, San Celoni, Gelida i la Roca del Vallès. A Girona es va circular amb retencions per la C-260, a Castelló d'Empúries, amb tres quilòmetres de caravana, i a la C-31, a Platja d'Aro, amb cinc més. Molt poc, comparat amb la revetlla del 2004, que, tot i que també va tenir un retorn escalonat, va acumular retencions a la Costa Brava de 17 quilòmetres.
L'estat d'altres carreteres va ser tranquil, a excepció d'alguns punts com la C-35 al seu pas per la Llagostera per enllaçar amb l'AP-7 i en direcció a Vidreres, hi va haver quatre quilòmetres de cues.
No obstant, a partir de l'horari més temut per Trà nsit, les 18.00 hores, la circulació en els trams més conflictius va començar a ser molt més fluida. A mesura que avançava la tarda, les carreteres catalanes presentaven una situació d'absoluta normalitat i van anar desapareixent les cues. Pels volts de les nou del vespre, Trà nsit va recollir circulació densa a les rondes de Barcelona, un fet que és habitual qualsevol diumenge d'estiu.
La mortalitat a les carreteres catalanes ha baixat durant aquest Sant Joan. El pont va finalitzar amb quatre morts i dos ferits greus, vÃctimes de quatre accidents que es van produir des de les tres de la tarda de dijous passat fins ahir a les vuit. L'any passat, nou persones es van deixar la vida a les carreteres. En el còmput de tot Espanya, segons el balanç provisional del cap de setmana realitzat per la Direcció General de Trà nsit (DGT), 15 persones van perdre la vida en els 14 accidents mortals registrats entre divendres i ahir a les vuit del vespre.
------------------------
Retorn sense sobresalts (pont de Sant Joan)
• La por a repetir els embussos de Sant Joan va animar els conductors a tornar escalonadament
• Les carreteres catalanes van provocar quatre morts, cinc menys que en la revetlla del 2004
Els embussos de dijous, dia de l'operació sortida del pont de Sant Joan, van animar ahir els automobilistes a tornar escalonadament a l'à rea metropolitana Barcelona. D'aquesta manera van evitar una jornada que es preveia de caos a les carreteres catalanes. Tot i aixÃ, no es van alliberar d'algunes retencions des del migdia fins a primera hora de la tarda, especialment a l'autopista AP-7, entre Maçanet de la Selva i Sant Celoni, que no van entorpir un retorn més fluid del que s'esperava.
Segons el Servei Català de Trà nsit, ahir a les sis de la tarda ja havien tornat a Barcelona 180.000 dels 300.000 vehicles previstos. Malgrat les altes temperatures, que invitaven a aprofitar la jornada a les platges, la majoria va avançar el retorn per esquivar el temut col.lapse. Segons Trà nsit, la tornada es va produir amb "molta tranquil.litat" i amb menys retencions, fins i tot, que un cap de setmana de vacances. "A les tardes dels diumenges d'estiu són comuns els embussos a les carreteres de la costa", van explicar.
RETENCIONS A L'AP-7
La circulació es va intensificar a primera hora de la tarda a l'AP-7, un habitual punt negre aquest tipus de dies, amb cues d'uns cinc quilòmetres al seu pas per Maçanet de la Selva, San Celoni, Gelida i la Roca del Vallès. A Girona es va circular amb retencions per la C-260, a Castelló d'Empúries, amb tres quilòmetres de caravana, i a la C-31, a Platja d'Aro, amb cinc més. Molt poc, comparat amb la revetlla del 2004, que, tot i que també va tenir un retorn escalonat, va acumular retencions a la Costa Brava de 17 quilòmetres.
L'estat d'altres carreteres va ser tranquil, a excepció d'alguns punts com la C-35 al seu pas per la Llagostera per enllaçar amb l'AP-7 i en direcció a Vidreres, hi va haver quatre quilòmetres de cues.
No obstant, a partir de l'horari més temut per Trà nsit, les 18.00 hores, la circulació en els trams més conflictius va començar a ser molt més fluida. A mesura que avançava la tarda, les carreteres catalanes presentaven una situació d'absoluta normalitat i van anar desapareixent les cues. Pels volts de les nou del vespre, Trà nsit va recollir circulació densa a les rondes de Barcelona, un fet que és habitual qualsevol diumenge d'estiu.
La mortalitat a les carreteres catalanes ha baixat durant aquest Sant Joan. El pont va finalitzar amb quatre morts i dos ferits greus, vÃctimes de quatre accidents que es van produir des de les tres de la tarda de dijous passat fins ahir a les vuit. L'any passat, nou persones es van deixar la vida a les carreteres. En el còmput de tot Espanya, segons el balanç provisional del cap de setmana realitzat per la Direcció General de Trà nsit (DGT), 15 persones van perdre la vida en els 14 accidents mortals registrats entre divendres i ahir a les vuit del vespre.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
de l'AVUI:
------------------------------
Un dispositiu especial intentarà evitar el col·lapse viari a la AP-7
Trà nsit preveu la sortida de més d'un milió de cotxes
El Servei Català de Trà nsit (SCT) posarà en marxa avui, a partir de les 3 de la tarda, el dispositiu especial per afavorir la circulació amb motiu de la sortida de vacances d'uns 800.000 vehicles, majorità riament des de l'à rea metropolitana. Segons les previsions, els dies de mà xima mobilitat seran avui i demà amb el desplaçament, només des de Barcelona i l'à rea metropolitana, de 650.000 conductors que utilitzaran bà sicament l'autopista AP-7 per dirigir-se a diferents indrets de la costa i de la muntanya. Tant diumenge com al llarg de la setmana següent, fins al 7 d'agost, es produirà una sortida espaiada cap a les diferents destinacions.
Per afavorir la fluïdesa vià ria, l'SCT instal·larà avui i demà mesures especials per incrementar la capacitat de trà nsit a les vies més conflictives. Concretament, s'aplicaran en dos trams de la AP-7 -entre el Papiol i el peatge de Martorell, i en la incorporació a aquest peatge des de la A-2-, a la GI-662 al seu pas per Platja d'Aro i a la C-35 entre Vidreres i Llagostera. Diumenge "es revertiran els carrils per afavorir la tornada a l'à rea metropolitana, perquè es preveu un comportament similar al de qualsevol diumenge de juliol", segons, Rafael Olmos, director de l'SCT.
Una altra de les mesures adoptades és la que prohibeix als vehicles pesants circular demà , des de les 6 del matà fins a les 2 del migdia, en dos trams d'autopista: a la AP-7 entre la Jonquera i Castelló, en els dos sentits de la marxa, i a la AP-2 entre la sortida de Montblanc i l'enllaç amb la AP-7 en sentit Barcelona. També tindran restringit el pas a la C-31, entre Santa Cristina d'Aro i Mont-ras, i a la C-35, entre el lÃmit de Barcelona i l'Alou, en tots dos sentits de la circulació.
Amb l'adopció d'aquestes mesures l'SCT espera minimitzar l'impacte de la sortida, concentrada bà sicament en dos dies, de 800.000 vehicles. A més, també s'ha de tenir en compte el volum del trà nsit procedent de fora del paÃs. Segons dades recollides el 2004, el cap de setmana que comencen les vacances d'estiu van entrar a Catalunya per la Jonquera uns 128.000 vehicles. Si a aquestes xifres s'hi afegeix la circulació procedent de la resta de l'Estat, el flux de vehicles que es preveu a partir d'avui podria sumar més d'un milió de desplaçaments.
D'altra banda, per garantir el compliment d'aquestes mesures i evitar accidents i infraccions, la divisió de trà nsit dels Mossos d'Esquadra destinarà una mitjana de 500 agents diaris per disposar 431 controls. Al llarg del cap de setmana s'establiran 253 punts de control d'alcoholèmia, 72 de velocitat amb radars mòbils i 106 de restriccions de transport.
Olmos va explicar que, igual que l'any passat, durant l'operació sortida "la prioritat és la regulació del trà nsit" sense oblidar les vies secundà ries, on després de les retencions "hi ha tendència a córrer més o a baixar la guà rdia". A més dels agents mobilitzats, l'SCT comptarà amb el suport d'un helicòpter i una nova avioneta de vigilà ncia.
------------------------------
Un dispositiu especial intentarà evitar el col·lapse viari a la AP-7
Trà nsit preveu la sortida de més d'un milió de cotxes
El Servei Català de Trà nsit (SCT) posarà en marxa avui, a partir de les 3 de la tarda, el dispositiu especial per afavorir la circulació amb motiu de la sortida de vacances d'uns 800.000 vehicles, majorità riament des de l'à rea metropolitana. Segons les previsions, els dies de mà xima mobilitat seran avui i demà amb el desplaçament, només des de Barcelona i l'à rea metropolitana, de 650.000 conductors que utilitzaran bà sicament l'autopista AP-7 per dirigir-se a diferents indrets de la costa i de la muntanya. Tant diumenge com al llarg de la setmana següent, fins al 7 d'agost, es produirà una sortida espaiada cap a les diferents destinacions.
Per afavorir la fluïdesa vià ria, l'SCT instal·larà avui i demà mesures especials per incrementar la capacitat de trà nsit a les vies més conflictives. Concretament, s'aplicaran en dos trams de la AP-7 -entre el Papiol i el peatge de Martorell, i en la incorporació a aquest peatge des de la A-2-, a la GI-662 al seu pas per Platja d'Aro i a la C-35 entre Vidreres i Llagostera. Diumenge "es revertiran els carrils per afavorir la tornada a l'à rea metropolitana, perquè es preveu un comportament similar al de qualsevol diumenge de juliol", segons, Rafael Olmos, director de l'SCT.
Una altra de les mesures adoptades és la que prohibeix als vehicles pesants circular demà , des de les 6 del matà fins a les 2 del migdia, en dos trams d'autopista: a la AP-7 entre la Jonquera i Castelló, en els dos sentits de la marxa, i a la AP-2 entre la sortida de Montblanc i l'enllaç amb la AP-7 en sentit Barcelona. També tindran restringit el pas a la C-31, entre Santa Cristina d'Aro i Mont-ras, i a la C-35, entre el lÃmit de Barcelona i l'Alou, en tots dos sentits de la circulació.
Amb l'adopció d'aquestes mesures l'SCT espera minimitzar l'impacte de la sortida, concentrada bà sicament en dos dies, de 800.000 vehicles. A més, també s'ha de tenir en compte el volum del trà nsit procedent de fora del paÃs. Segons dades recollides el 2004, el cap de setmana que comencen les vacances d'estiu van entrar a Catalunya per la Jonquera uns 128.000 vehicles. Si a aquestes xifres s'hi afegeix la circulació procedent de la resta de l'Estat, el flux de vehicles que es preveu a partir d'avui podria sumar més d'un milió de desplaçaments.
D'altra banda, per garantir el compliment d'aquestes mesures i evitar accidents i infraccions, la divisió de trà nsit dels Mossos d'Esquadra destinarà una mitjana de 500 agents diaris per disposar 431 controls. Al llarg del cap de setmana s'establiran 253 punts de control d'alcoholèmia, 72 de velocitat amb radars mòbils i 106 de restriccions de transport.
Olmos va explicar que, igual que l'any passat, durant l'operació sortida "la prioritat és la regulació del trà nsit" sense oblidar les vies secundà ries, on després de les retencions "hi ha tendència a córrer més o a baixar la guà rdia". A més dels agents mobilitzats, l'SCT comptarà amb el suport d'un helicòpter i una nova avioneta de vigilà ncia.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De l'AVUI:
---------------------------
La AP-7 al Vendrell, coll d'ampolla de l'operació sortida d'agost
- La pluja i una tractorada compliquen la sortida en un dissabte amb escassa sinistralitat a les carreteres
- Mig milió de vehicles marxen de l'à rea metropolitana de Barcelona
L'operació sortida d'agost va transcórrer, ahir, segons els parà metres previstos pel Servei Català del Trà nsit. És a dir, llargues cues a l'autopista AP-7, sobretot en direcció Tarragona i les Terres de l'Ebre. Una tractorada, la pluja i l'intens trà nsit en sentit nord per aquesta autopista van acabar de complicar la jornada de sortida de l'à rea metropolitana de Barcelona.
Es calcula que més de mig milió de vehicles van abandonar ahir l'à rea metropolitana. La majoria en direcció sud, per l'autopista tarragonina. La via registrava les primeres caravanes ja a les 10 del matÃ. El tram Vendrell-Tarragona va ser el més problemà tic, ja que tot i els carrils addicionals habilitats, s'hi van patir cues de 22 quilòmetres de llargada.
La tractorada convocada per Unió de Pagesos va acabar de complicar el trà nsit al Baix Penedès, perquè l'ocupació de la rotonda que enllaça l'autopista amb la N-340 i l'autopista C-32 Pau Casals va aturar el trà nsit durant més d'una hora en aquesta localitat. No es podia ni sortir ni entrar de l'autopista. La mobilització forma part del conjunt de protestes per l'ordenació del sector vitivinÃcola.
La resta de peatges en direcció sud, la mateixa N-340 i altres vies d'accés a les platges també van patir retencions. L'efecte sorpresa de la jornada d'ahir el va protagonitzar l'intens trà nsit per la AP-7 en direcció nord. Les escasses cabines de pagament en direcció França van ocasionar retencions al Vendrell i la Roca, encara que de menys llargada que en direcció sud. La majoria d'usuaris eren vehicles estrangers que retornaven al seu paÃs després de les vacances de juliol. Aquest intens trà nsit va generar també cues a la frontera de la Jonquera.
El Servei Català del Trà nsit calculava que 600.000 vehicles sortirien de l'à rea metropolitana de Barcelona aquest cap de setmana. El director del SCT, Rafael Olmos, recomanava ahir "encara força prudència i paciència". Quasi mig milió de vehicles van deixar ahir Barcelona. La intensitat de trà nsit tornarà a augmentar avui a la tarda, fins a completar els 800.000 desplaçaments previstos, ja que es preveu un trà nsit similar al d'un diumenge d'estiu a la tarda.
El govern va prohibir la circulació de camions durant tot el matÃ. Un dispositiu de 500 mossos d'esquadra controlen l'operació juliol-agost.
Contrà riament al que és habitual, la pluja no va augmentar l'accidentalitat a les carreteres. Els xà fecs que van caure durant el matà a l'à rea metropolitana i les comarques de la Catalunya central no van incrementar els accidents.
Els dos sinistres mortals que s'han registrat a Catalunya des de divendres al migdia s'han cobrat la mort de dues persones. Un dels accidents va tenir lloc a Vandellòs, de matinada. Un jove de 21 anys va resultar mort en una topada múltiple. Quatre vehicles van veure's implicats en l'accident, que va tenir lloc entre Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant. L'altre vÃctima mortal va perdre la vida a Gurb. Una à via de 80 anys va morir en una topada frontal a la BV4601.
Una segona protesta va protagonitzar l'operació sortida, però sense incidència en el trà nsit. A l'inrevés, Salvem l'Empordà va aixecar les barreres del peatge a l'Escala per protestar contra la proliferació de construccions i carreteres.
---------------------------
La AP-7 al Vendrell, coll d'ampolla de l'operació sortida d'agost
- La pluja i una tractorada compliquen la sortida en un dissabte amb escassa sinistralitat a les carreteres
- Mig milió de vehicles marxen de l'à rea metropolitana de Barcelona
L'operació sortida d'agost va transcórrer, ahir, segons els parà metres previstos pel Servei Català del Trà nsit. És a dir, llargues cues a l'autopista AP-7, sobretot en direcció Tarragona i les Terres de l'Ebre. Una tractorada, la pluja i l'intens trà nsit en sentit nord per aquesta autopista van acabar de complicar la jornada de sortida de l'à rea metropolitana de Barcelona.
Es calcula que més de mig milió de vehicles van abandonar ahir l'à rea metropolitana. La majoria en direcció sud, per l'autopista tarragonina. La via registrava les primeres caravanes ja a les 10 del matÃ. El tram Vendrell-Tarragona va ser el més problemà tic, ja que tot i els carrils addicionals habilitats, s'hi van patir cues de 22 quilòmetres de llargada.
La tractorada convocada per Unió de Pagesos va acabar de complicar el trà nsit al Baix Penedès, perquè l'ocupació de la rotonda que enllaça l'autopista amb la N-340 i l'autopista C-32 Pau Casals va aturar el trà nsit durant més d'una hora en aquesta localitat. No es podia ni sortir ni entrar de l'autopista. La mobilització forma part del conjunt de protestes per l'ordenació del sector vitivinÃcola.
La resta de peatges en direcció sud, la mateixa N-340 i altres vies d'accés a les platges també van patir retencions. L'efecte sorpresa de la jornada d'ahir el va protagonitzar l'intens trà nsit per la AP-7 en direcció nord. Les escasses cabines de pagament en direcció França van ocasionar retencions al Vendrell i la Roca, encara que de menys llargada que en direcció sud. La majoria d'usuaris eren vehicles estrangers que retornaven al seu paÃs després de les vacances de juliol. Aquest intens trà nsit va generar també cues a la frontera de la Jonquera.
El Servei Català del Trà nsit calculava que 600.000 vehicles sortirien de l'à rea metropolitana de Barcelona aquest cap de setmana. El director del SCT, Rafael Olmos, recomanava ahir "encara força prudència i paciència". Quasi mig milió de vehicles van deixar ahir Barcelona. La intensitat de trà nsit tornarà a augmentar avui a la tarda, fins a completar els 800.000 desplaçaments previstos, ja que es preveu un trà nsit similar al d'un diumenge d'estiu a la tarda.
El govern va prohibir la circulació de camions durant tot el matÃ. Un dispositiu de 500 mossos d'esquadra controlen l'operació juliol-agost.
Contrà riament al que és habitual, la pluja no va augmentar l'accidentalitat a les carreteres. Els xà fecs que van caure durant el matà a l'à rea metropolitana i les comarques de la Catalunya central no van incrementar els accidents.
Els dos sinistres mortals que s'han registrat a Catalunya des de divendres al migdia s'han cobrat la mort de dues persones. Un dels accidents va tenir lloc a Vandellòs, de matinada. Un jove de 21 anys va resultar mort en una topada múltiple. Quatre vehicles van veure's implicats en l'accident, que va tenir lloc entre Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant. L'altre vÃctima mortal va perdre la vida a Gurb. Una à via de 80 anys va morir en una topada frontal a la BV4601.
Una segona protesta va protagonitzar l'operació sortida, però sense incidència en el trà nsit. A l'inrevés, Salvem l'Empordà va aixecar les barreres del peatge a l'Escala per protestar contra la proliferació de construccions i carreteres.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De El Periódico:
----------------------------
Tarragona pateix cues de 22 km en la segona jornada de sortida
• L'operació es va saldar amb dos morts a Catalunya i 10 a la resta d'Espanya
• El retorn de les vacances del juliol va provocar retencions a les entrades
La segona jornada de l'operació sortida de l'agost va demostrar que s'imposa entre els automobilistes catalans la cultura de la sortida escalonada, tot i que no per això alguns es van estalviar la cua de fins a 22 quilòmetres a la sempre temuda AP-7. Malgrat tot, la normalitat va regnar en la majoria de carreteres catalanes, en què van morir dues persones, i 10 més a la resta d'Espanya.
Els conductors van aprenent que les sortides escalonades "estalvien temps i disgustos", va reflexionar ahir un portaveu del Servei Català de Trà nsit (SCT). El dia fort de l'operació sortida es va saldar amb 650.000 vehicles que van abandonar l'à rea metropolitana de Barcelona, i 800.000 més que es van desplaçar per la xarxa vià ria catalana. La pluja intermitent que en alguns moments del matà va caure va dissuadir molts automobilistes de sortir a la carretera i va alentir la marxa dels que ja circulaven.
Les retencions van començar a primera hora del matÃ, amb cues de sis quilòmetres a l'AP-7 al seu pas per Banyeres del Penedès (Baix Penedès). A la una del migdia, la cua ja era de 22 quilòmetres des d'Avinyonet del Penedès a Banyeres, just quan els tres carrils de l'autopista es transformen en un coll d'ampolla de dos. La retenció, segons el SCT, es va dissoldre en uns 10 minuts, encara que la circulació lenta en aquest tram de l'autopista es va mantenir durant tota la jornada.
BARRERES
Les barreres del Vendrell i Tarragona també van provocar retencions, igual que els peatges de Martorell i la Roca del Vallès. De tres quilòmetres en direcció sud i de fins a set en direcció Barcelona. Les cues en direcció nord es van formar perquè la concessionà ria d'autopistes Acesa no va preveure gaire circulació en sentit nord, de manera que la majoria dels punts de pagament del peatge de Tarragona estaven preparats per atendre la circulació en sentit sud.
Aquesta falta de previsió va provocar queixes dels usuaris que, precisament, ahir tornaven a casa després de les vacances del juliol.
Les carreteres d'accés a les platges de Girona també van patir les seves particulars cues de cap de setmana assolellat. La C-260 va presentar tres quilòmetres de retencions a Castelló d'Empúries (Alt Empordà ) i la C-35, dos quilòmetres més a Caldes de Malavella (Selva).
Durant el dia, dues persones van morir i dues més van resultar ferides de gravetat en dos sinistres. El primer accident, en què van participar tres vehicles, es va registrar a les 00.42 hores al quilòmetre 280 de l'AP-7, a l'altura de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant (Baix Camp).
El marroquà Iuness M., de 21 anys, que viatjava en un Ford Mondeo juntament amb dos amics més, va morir a l'acte. Un altre dels nois continua ingressat, en estat greu, a l'Hospital de Sant Joan de Reus. La conductora de la furgoneta va patir ferides lleus i els ocupants del tercer vehicle no van patir danys. Poc després de les vuit del matÃ, una persona va morir i una altra va resultar ferida de gravetat en un xoc frontal entre dos vehicles a l'altura del quilòmetre 3 de la BV-4601, a Gurb (Osona).
----------------------------
Tarragona pateix cues de 22 km en la segona jornada de sortida
• L'operació es va saldar amb dos morts a Catalunya i 10 a la resta d'Espanya
• El retorn de les vacances del juliol va provocar retencions a les entrades
La segona jornada de l'operació sortida de l'agost va demostrar que s'imposa entre els automobilistes catalans la cultura de la sortida escalonada, tot i que no per això alguns es van estalviar la cua de fins a 22 quilòmetres a la sempre temuda AP-7. Malgrat tot, la normalitat va regnar en la majoria de carreteres catalanes, en què van morir dues persones, i 10 més a la resta d'Espanya.
Els conductors van aprenent que les sortides escalonades "estalvien temps i disgustos", va reflexionar ahir un portaveu del Servei Català de Trà nsit (SCT). El dia fort de l'operació sortida es va saldar amb 650.000 vehicles que van abandonar l'à rea metropolitana de Barcelona, i 800.000 més que es van desplaçar per la xarxa vià ria catalana. La pluja intermitent que en alguns moments del matà va caure va dissuadir molts automobilistes de sortir a la carretera i va alentir la marxa dels que ja circulaven.
Les retencions van començar a primera hora del matÃ, amb cues de sis quilòmetres a l'AP-7 al seu pas per Banyeres del Penedès (Baix Penedès). A la una del migdia, la cua ja era de 22 quilòmetres des d'Avinyonet del Penedès a Banyeres, just quan els tres carrils de l'autopista es transformen en un coll d'ampolla de dos. La retenció, segons el SCT, es va dissoldre en uns 10 minuts, encara que la circulació lenta en aquest tram de l'autopista es va mantenir durant tota la jornada.
BARRERES
Les barreres del Vendrell i Tarragona també van provocar retencions, igual que els peatges de Martorell i la Roca del Vallès. De tres quilòmetres en direcció sud i de fins a set en direcció Barcelona. Les cues en direcció nord es van formar perquè la concessionà ria d'autopistes Acesa no va preveure gaire circulació en sentit nord, de manera que la majoria dels punts de pagament del peatge de Tarragona estaven preparats per atendre la circulació en sentit sud.
Aquesta falta de previsió va provocar queixes dels usuaris que, precisament, ahir tornaven a casa després de les vacances del juliol.
Les carreteres d'accés a les platges de Girona també van patir les seves particulars cues de cap de setmana assolellat. La C-260 va presentar tres quilòmetres de retencions a Castelló d'Empúries (Alt Empordà ) i la C-35, dos quilòmetres més a Caldes de Malavella (Selva).
Durant el dia, dues persones van morir i dues més van resultar ferides de gravetat en dos sinistres. El primer accident, en què van participar tres vehicles, es va registrar a les 00.42 hores al quilòmetre 280 de l'AP-7, a l'altura de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant (Baix Camp).
El marroquà Iuness M., de 21 anys, que viatjava en un Ford Mondeo juntament amb dos amics més, va morir a l'acte. Un altre dels nois continua ingressat, en estat greu, a l'Hospital de Sant Joan de Reus. La conductora de la furgoneta va patir ferides lleus i els ocupants del tercer vehicle no van patir danys. Poc després de les vuit del matÃ, una persona va morir i una altra va resultar ferida de gravetat en un xoc frontal entre dos vehicles a l'altura del quilòmetre 3 de la BV-4601, a Gurb (Osona).
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De El Punt:
-------------------------------------
Cues de tres hores a la Granvia de l'Hospitalet per entrar a Barcelona
Els treballs de reforma han obligat a desviar els quatre carrils d'accés
Les obres a la Granvia de l'Hospitalet van col·lapsar ahir, durant prop de tres hores, els accessos a Barcelona per aquest carrer. Els treballs obliguen a desviar els quatre carrils d'entrada i van provocar cues de dos quilòmetres entre les vuit i tres quarts d'onze del matÃ.
Les retencions es van produir al tram entre l'hospital de Bellvitge i el Camà del Mig, dins el terme municipal de l'Hospitalet i en direcció a Barcelona. El Servei Català de Trà nsit va informar que, tot i que les cues van ser de «només» dos quilòmetres, la incidència es va classificar com a greu perquè els vehicles estaven prà cticament aturats. Les obres de reforma de la Granvia de l'Hospitalet han obligat a fer desviaments i restriccions de trà nsit des que va començar aquest projecte de reforma. A l'estiu, però, s'aprofita per fer els talls més importants i des del 3 d'agost s'han desviat els carrils de l'entrada a Barcelona. A partir d'avui també quedarà afectada la circulació en sentit sortida, que es desviarà a l'altura del carrer General Almirante de Barcelona. Aquestes restriccions es mantindran fins a finals d'agost.
La Gran Via de Barcelona també està en obres en dos punts de la ciutat. Al tram més cèntric, entre la plaça d'Espanya i el carrer Casanoves, hi ha tallat un carril del tronc central per les obres d'instal·lació d'ascensors a les parades d'Urgell i Rocafort del metro. Les obres s'acabaran el 26 d'agost. A la sortida de la ciutat en direcció Besòs, fins al 10 d'agost, també hi ha restriccions de trà nsit pels treballs de semicobriment en aquest tram de la Gran Via. La nit del 7 al 8 d'agost (de 22.00 h a 06.00 h) es tallaran dos carrils del tronc central en sentit sortida entre la rambla del Poblenou i la rambla Prim. Els dies 8 i 9 d'agost es treballarà , en horari diürn, al tram central i se suprimirà un carril.
-------------------------------------
Cues de tres hores a la Granvia de l'Hospitalet per entrar a Barcelona
Els treballs de reforma han obligat a desviar els quatre carrils d'accés
Les obres a la Granvia de l'Hospitalet van col·lapsar ahir, durant prop de tres hores, els accessos a Barcelona per aquest carrer. Els treballs obliguen a desviar els quatre carrils d'entrada i van provocar cues de dos quilòmetres entre les vuit i tres quarts d'onze del matÃ.
Les retencions es van produir al tram entre l'hospital de Bellvitge i el Camà del Mig, dins el terme municipal de l'Hospitalet i en direcció a Barcelona. El Servei Català de Trà nsit va informar que, tot i que les cues van ser de «només» dos quilòmetres, la incidència es va classificar com a greu perquè els vehicles estaven prà cticament aturats. Les obres de reforma de la Granvia de l'Hospitalet han obligat a fer desviaments i restriccions de trà nsit des que va començar aquest projecte de reforma. A l'estiu, però, s'aprofita per fer els talls més importants i des del 3 d'agost s'han desviat els carrils de l'entrada a Barcelona. A partir d'avui també quedarà afectada la circulació en sentit sortida, que es desviarà a l'altura del carrer General Almirante de Barcelona. Aquestes restriccions es mantindran fins a finals d'agost.
La Gran Via de Barcelona també està en obres en dos punts de la ciutat. Al tram més cèntric, entre la plaça d'Espanya i el carrer Casanoves, hi ha tallat un carril del tronc central per les obres d'instal·lació d'ascensors a les parades d'Urgell i Rocafort del metro. Les obres s'acabaran el 26 d'agost. A la sortida de la ciutat en direcció Besòs, fins al 10 d'agost, també hi ha restriccions de trà nsit pels treballs de semicobriment en aquest tram de la Gran Via. La nit del 7 al 8 d'agost (de 22.00 h a 06.00 h) es tallaran dos carrils del tronc central en sentit sortida entre la rambla del Poblenou i la rambla Prim. Els dies 8 i 9 d'agost es treballarà , en horari diürn, al tram central i se suprimirà un carril.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De l'AVUI:
---------------------------
Cues quilomètriques de camà a la platja
El bon temps i l'inici de les vacances per a molts van fer que ahir l'autopista AP-7 tornés a registrar -sobretot a les primeres hores del matÃ- cues importants. Hi va haver fins a vint quilòmetres de retencions a l'altura del peatge del Vendrell, en els accessos a la Costa Daurada, segons el Servei Català de Trà nsit (SCT). La circulació també va ser complicada en altres punts de la mateixa via. Els vehicles es trobaven amb embussos de fins a cinc quilòmetres al seu pas per Tarragona -direcció Castelló-, i d'onze a Roda de Barà de camà a la capital, retencions que es donaven en els accessos cap a les localitats de platja. Encara en aquestes comarques, la N-340 registrava vuit quilòmetres de circulació amb retencions a l'Arboç i cinc més a Tarragona en direcció al centre.
Els accessos a les platges gironines també oferien dificultats destacades en el trà nsit viari. En el camà a la Costa Brava, la C-31 de Castell a Platja d'Aro presentava cues de més de tres quilòmetres, els mateixos que es trobaven els automobilistes que circulaven per la GI-600 entre Tordera i Blanes. A la barrera de la AP-7 a la Roca del Vallès hi havia embussos d'uns quatre quilòmetres camà de Girona, i a Mollet del Vallès també es va arribar al quilòmetre de retenció en la mateixa direcció.
Aixà mateix, per creuar la frontera per anar cap a França, els cotxes restaven aturats en dos quilòmetres a l'altura de la Jonquera -també a la AP-7- i en cinc quilòmetres al seu pas per Girona i cap al punt fronterer.
A primera hora de la tarda la circulació s'havia normalitzat a la majoria de vies de la xarxa catalana, tot i que en alguns punts continuava havent-hi retencions puntuals. Els més afectats eren els vehicles que circulaven per la AP-7, ja que es trobaven uns quatre quilòmetres de cua al pas pel Vendrell i cinc més a l'altura de Tarragona, en sentit Castelló.
---------------------------
Cues quilomètriques de camà a la platja
El bon temps i l'inici de les vacances per a molts van fer que ahir l'autopista AP-7 tornés a registrar -sobretot a les primeres hores del matÃ- cues importants. Hi va haver fins a vint quilòmetres de retencions a l'altura del peatge del Vendrell, en els accessos a la Costa Daurada, segons el Servei Català de Trà nsit (SCT). La circulació també va ser complicada en altres punts de la mateixa via. Els vehicles es trobaven amb embussos de fins a cinc quilòmetres al seu pas per Tarragona -direcció Castelló-, i d'onze a Roda de Barà de camà a la capital, retencions que es donaven en els accessos cap a les localitats de platja. Encara en aquestes comarques, la N-340 registrava vuit quilòmetres de circulació amb retencions a l'Arboç i cinc més a Tarragona en direcció al centre.
Els accessos a les platges gironines també oferien dificultats destacades en el trà nsit viari. En el camà a la Costa Brava, la C-31 de Castell a Platja d'Aro presentava cues de més de tres quilòmetres, els mateixos que es trobaven els automobilistes que circulaven per la GI-600 entre Tordera i Blanes. A la barrera de la AP-7 a la Roca del Vallès hi havia embussos d'uns quatre quilòmetres camà de Girona, i a Mollet del Vallès també es va arribar al quilòmetre de retenció en la mateixa direcció.
Aixà mateix, per creuar la frontera per anar cap a França, els cotxes restaven aturats en dos quilòmetres a l'altura de la Jonquera -també a la AP-7- i en cinc quilòmetres al seu pas per Girona i cap al punt fronterer.
A primera hora de la tarda la circulació s'havia normalitzat a la majoria de vies de la xarxa catalana, tot i que en alguns punts continuava havent-hi retencions puntuals. Els més afectats eren els vehicles que circulaven per la AP-7, ja que es trobaven uns quatre quilòmetres de cua al pas pel Vendrell i cinc més a l'altura de Tarragona, en sentit Castelló.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De El Periódico de Catalunya:
-----------------------------------
Cues de més de 20 quilòmetres col.lapsen l'entrada a Andorra
• Els hotelers esperen més afluència de turistes el cap de setmana
Els accessos al principat d'Andorra per la frontera espanyola van registrar ahir les primeres retencions importants de l'estiu i s'hi van arribar a formar cues de més de 20 quilòmetres. Els turistes que s'havien desplaçat al paÃs veà els dies anteriors i l'afluència massiva de vehicles que es va registrar ahir van col.lapsar les principals vies urbanes andorranes.
Les retencions es van formar al llarg de la carretera N-145 (que uneix la Seu d'Urgell i Andorra) i van arribar més enllà de la rotonda de la capital urgellenca, fins al municipi de Montferrer i Castellbò (C- 14). També es van registrar cues a la N-260 de vehicles que procedien del túnel del CadÃ.
PONT MASSIU
La circulació es va començar a intensificar poc després de les deu del matà i es va mantenir complicada fins més enllà de les dues del migdia. La jornada d'ahir és la que va registrar l'entrada de vehicles més important a aquest paÃs des que va començar l'estiu. No obstant, diversos sectors relacionats amb el turisme preveuen que la principal afluència de turistes es registri durant el pont del cap de setmana que ve, dates per a les quals ja hi ha reservat un gran nombre de places hoteleres.
-----------------------------------
Cues de més de 20 quilòmetres col.lapsen l'entrada a Andorra
• Els hotelers esperen més afluència de turistes el cap de setmana
Els accessos al principat d'Andorra per la frontera espanyola van registrar ahir les primeres retencions importants de l'estiu i s'hi van arribar a formar cues de més de 20 quilòmetres. Els turistes que s'havien desplaçat al paÃs veà els dies anteriors i l'afluència massiva de vehicles que es va registrar ahir van col.lapsar les principals vies urbanes andorranes.
Les retencions es van formar al llarg de la carretera N-145 (que uneix la Seu d'Urgell i Andorra) i van arribar més enllà de la rotonda de la capital urgellenca, fins al municipi de Montferrer i Castellbò (C- 14). També es van registrar cues a la N-260 de vehicles que procedien del túnel del CadÃ.
PONT MASSIU
La circulació es va començar a intensificar poc després de les deu del matà i es va mantenir complicada fins més enllà de les dues del migdia. La jornada d'ahir és la que va registrar l'entrada de vehicles més important a aquest paÃs des que va començar l'estiu. No obstant, diversos sectors relacionats amb el turisme preveuen que la principal afluència de turistes es registri durant el pont del cap de setmana que ve, dates per a les quals ja hi ha reservat un gran nombre de places hoteleres.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
