No saben actualitzar-se al present?

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3176
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: L10 a les altres línies de metro

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 28/04/2010 13:19

Guigui ha escrit:Avui he vist per primer cop un plànol de la xarxa en un tren de la L3 que estava actualitzat, inclosos els trams que s'inauguraran properament. El tren era un 2000.

Ara, a l'estació de Penitents encara no s'han dignat a fer-hi res. I també trobo que haurien pogut posar el blau de l'L10 més clar, perquè entre les línies 5, 6 i 10 desvirtuen el tema dels colors distintius.
100% d'acord.

M'acabo de baixar el plànol en PDF de la web de TMB. Hi trobo, sense tenir ni idea de disseny ni de gairebé res, algunes disfuncions cromàtiques:

1.- El blau de la L5 i de la L10 (o L9b) són massa semblants i es confonen. A més, també està en un blau pràcticament idèntic el traç de les línies de FGC.
2.- El pretès taronja de la L9 i el groc de la L4 són massa semblants i es confonen.
3.- La xarxa de tramvia hauria de ser en un altre color. El verd triat es confon amb el de la L3.
4.- El pàrquing de la pl. de les Glòries crec que ja fa temps que ha passat a millor vida.
5.- Jo faria el traç de les línies més prim, no posaria colors a les estacions ni a les línies de trens de rodalia (tant FGC com renfe), i el tram comú de la L9 i la L10 (o L9b) el faria combinant els dos colors en un mateix traç, no dues línies d'un color cadascuna.
6.- Quan una mateixa estació és terme de diverses línies, hi ha un rètol del nom de l'estació per a cada línia en el color de cada línia. Això ocupa molt espai i no ofereix informació addicional, més aviat confon l'usuari (cas de la L3/L4/L11 a Trinitat Nova, L9/L10 a Bon Pastor). Potser seria millor posar el nom de l'estació sense el requadre de color al costat del nom de cada línia amb el requadre del color de cada línia: tipus: L3 L4 L11 Trinitat Nova (amb L3 dins un requadre verd, L4 dins un requadre groc i L11 en un requadre verd clar).
7.- El gris dels funiculars del Tibidabo i de Vallvidrera hauria de ser negre (o, almenys un gris més fosc com el telefèric de Miramar).
8.- El quadrat amb el nou logo de renfe (les lletres amb el color pantone 2425) que hi ha a l'Estació de França, també hauria d'estar a l'Estació de Sants.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 28/04/2010 15:20

genissimon ha escrit:3.- La xarxa de tramvia hauria de ser en un altre color. El verd triat es confon amb el de la L3
Personalment m'agrada com ho han fet a Madrid:

Imatge

El tramvia està dibuixat amb un tipus de línia diferent. Això vol dir que es poden repetir els colors del metro sense problemes. Si estenguéssim aquest mateix concepte també a Rodalies, podríem tenir totes les línies diferenciades en un sol mapa, podent diferenciar perfectament de quin tipus de transport es tracta



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 28/04/2010 23:00

Últimament estàn repartin moltes "guies del metro",fins i tot amunt de les validadores.Tú pensant que seràn nous i sortirà la L9 i L10,desprès agafes un,i ni surt la L10 ni la L9!Fantàstic!

Per no dir en un plànol d'un 6000 encara existía la línia R10 de Rodalies.Fora de la L9 i L10 cap plànol hi surt el nou tram de la L10 i l'ampliació de la L9 de Can peixauet a Bon Pastor.



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dijous 29/04/2010 3:46

A la meva ofi a l'aeroport de BCN, tots els mapes que reben no tenen el metro actualitzat, falten les línies 9 i 10 del metro.
Aleshores jo he agafat d'Internet un plànol actualitzat amb totes les línies, n'he fet desenes de fotocòpies i és el que donem als turistes i passatgers!
;)


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 29/04/2010 8:57

Això és pensar en donar un bon servei! Al final, les iniciatives individuals van més lluny :plas



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dijous 29/04/2010 12:17

wefer ha escrit:
genissimon ha escrit:3.- La xarxa de tramvia hauria de ser en un altre color. El verd triat es confon amb el de la L3
Personalment m'agrada com ho han fet a Madrid:

Imatge

El tramvia està dibuixat amb un tipus de línia diferent. Això vol dir que es poden repetir els colors del metro sense problemes. Si estenguéssim aquest mateix concepte també a Rodalies, podríem tenir totes les línies diferenciades en un sol mapa, podent diferenciar perfectament de quin tipus de transport es tracta
Jo, en canvi, veig el plànol sinòptic de Madrid massa ininteligible, acostumat com estava a l'antic (més geogràfic). Ara bé, també és cert que amb el ritme d'ampliacions (res a veure amb el nostre cas) i tots els Metrosures, Metronortes i demés mandangues hagués quedat fet un galimaties al posar-lo tan petit. I això que no tenen la xarxa de rodalies superposada...

De totes formes, a Barcelona encara estem lluny tant a nivell de nombre d'estacions com de dispersió geogràfica, per la qual cosa el model actual encara té validesa, segons la meva humil opinió.

Dit això, també crec que les línies de tramvies s'haurien de diferenciar d'una altra forma, sigui amb un traç més gros, més fi, amb ombra, o amb el que sigui. De la mateixa manera, en algun mapa amb els 'pantones' passats per l'arc de triomf he vist la L10 com un penjoll aïllat de la L5, ja que són pràcticament del mateix color.


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 29/04/2010 17:26

Si, però el problema amb el plànol on apareix la L10, és de l'ATM, que no ha posat el balu cel al tram inagurat, (si mireu, el tram no inagurat, es veu perfectament que el color és molt més clar) Això es una errada de l'ATM, que esperem que corregeixi a la següent versió.
De fet, el blau que ha posat a la L10, és el mateix que el de la L5.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 30/04/2010 13:08

Dir, que al plànol de l'ATM via web (el del PDF), està actualitzat, i amb el color de la L10 correcte, amb blau cel.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3176
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 30/04/2010 14:28

wefer ha escrit:
genissimon ha escrit:3.- La xarxa de tramvia hauria de ser en un altre color. El verd triat es confon amb el de la L3
Personalment m'agrada com ho han fet a Madrid:

Imatge

El tramvia està dibuixat amb un tipus de línia diferent. Això vol dir que es poden repetir els colors del metro sense problemes. Si estenguéssim aquest mateix concepte també a Rodalies, podríem tenir totes les línies diferenciades en un sol mapa, podent diferenciar perfectament de quin tipus de transport es tracta
D'acord en la teva idea de fons, però no em posis el plànol RaRo (pel nom de l'estudi de disseny que el va fer: Diseño RaRo S.L). Et poso l'enllaç al plànol elaborat per l'associació Andén1 de tota la comunitat de Madrid, molt més entenedor que l'anterior: http://www.rfimadrid.es/pdf/RFi_Marzo_2010.pdf

Aquí l'exposició de motius del plànol RFI.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/04/2010 21:41

Miquel ha escrit:Dir, que al plànol de l'ATM via web (el del PDF), està actualitzat, i amb el color de la L10 correcte, amb blau cel.
I han arreglat el malentès de Martorell (on semblava que Renfe tenia una estació addicional), però no el de Zona Universitària, on s'entesten en posar un intercanviador entre metro i tram on no n'hi ha. Tampoc encara no sé què es van pensar quan van anomenar la parada del tram igual que la del metro. Si es pensaven que no crearia confusió, han sigut els primers en caure en el parany.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 30/04/2010 21:48

Guigui ha escrit:
Miquel ha escrit:Dir, que al plànol de l'ATM via web (el del PDF), està actualitzat, i amb el color de la L10 correcte, amb blau cel.
I han arreglat el malentès de Martorell (on semblava que Renfe tenia una estació addicional), però no el de Zona Universitària, on s'entesten en posar un intercanviador entre metro i tram on no n'hi ha. Tampoc encara no sé què es van pensar quan van anomenar la parada del tram igual que la del metro. Si es pensaven que no crearia confusió, han sigut els primers en caure en el parany.
Sí, a Zona Universitària, hi hà un problema, però és cert, que Tram, per megafonia (almenys fa ja temps, no hi vaig per allà),a Zona Universitària enllaçava amb Metro.
Desconec si es segueix anunciant.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 10/05/2010 10:51

Han passat les setmanes, i encara és hora que vegi alguna estació de metro amb el plànol actualitzat. Sembla que la líniademetrotomàticsoterratmésllargaduropa només interessa de cara a l'autobombo, però així que té una utilitat pública, res de res...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Divendres 14/05/2010 7:43

Jo ja he vist varis mapes dins els trens actualitzats. I a l'estació de Ciutadella ja repartien els nous mapes. A la portada, verda, i possa GuiaMetro BCN Maig 2010 i amb gran un 05 10, això amb la nova tipografia de TMB. També te una pàgina per recordar que els ascensors PMR estan reservats. Tot i això al costat d'aquests tens els de nada, amb L9 i els dels talls de l'estiu.



metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Dimecres 19/05/2010 18:19

En algun fil (que no trobo ara mateix) es parlava que algunes estacions de metro, crec recordar que era Montbau, han estrenat nous termometres... no se si aixo va lligat a una nova senyalectica a les estacions de tmb. Veient les fotos de les noves estacions de la L9 i la L10 veig que no s'ha optat pels panells continus de color negre amb la franja superior del color de la linia que van alternant el nom de la estacio, informació de sortides, correspondencies,.. i els termometres. Ara fan servir panells tots negres pero disposats puntualment. Algu sap el motiu? O fan només per estalviar xapa de rètol?

No crec que sigui nomes pel fet de compartir el tronc central...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 19/05/2010 19:06

metrobaix ha escrit:No crec que sigui nomes pel fet de compartir el tronc central...
Doncs jo crec que sí. Altrament, seria una mica inestètic fer una franja bicolor.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 19/05/2010 21:36

metrobaix ha escrit:En algun fil (que no trobo ara mateix) es parlava que algunes estacions de metro, crec recordar que era Montbau, han estrenat nous termometres... no se si aixo va lligat a una nova senyalectica a les estacions de tmb. Veient les fotos de les noves estacions de la L9 i la L10 veig que no s'ha optat pels panells continus de color negre amb la franja superior del color de la linia que van alternant el nom de la estacio, informació de sortides, correspondencies,.. i els termometres. Ara fan servir panells tots negres pero disposats puntualment. Algu sap el motiu? O fan només per estalviar xapa de rètol?

No crec que sigui nomes pel fet de compartir el tronc central...
Ho vaig dir, jo, però m'has confòs, jo em referia als quadrats de la nomenclatura, que igual que a la L9, ja no porten els logotips (L9 va ser la primera en tornar a aquest model), i que a diferència dels anteriors sense logotip, la nomenclatura queda al centre del quadrat i no adalt com era anteriorment.

També vaig dir, que el quadrat de Rodalies i FGC, no hi ha el logo, ademés, que apareix el nou logotip d'FGC sencer al quadrat i el de Rodalies de Catalunya i la seva R.
També, s'ha afegit el quadrat amb la paraula Renfe, amb la seva tipografia lila.

La resta segueix igual.

A L9 i L10, ho han posat negre, per que coincideixen 2 colors, el taronga i el blau cel, i algunes estacions, per la seva estructura, no poden posar el rètol sencer.
Jo opino que podrien aprofitar les mampares per posar-ho allà, en comptes d'aquella enganxina.

De mica en mica, ja van apareixen trens amb els mapes nous, però els de l'ATM no arriben.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 19/05/2010 21:52

He vist en els últims dies plànols d'un 4000 i d'un 6000 a la L1,així com d'un 2000 de la L4 on ja apareixen la L10.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1182
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 19/05/2010 22:54

Yo tambien he visto planos con la L10 incorporada tanto en la L4 como en la L5. Hablo del fin de semana pasado.



celularfreak
N2
N2
Entrades: 15
Ubicació: Barcelona, Sagrada Familia

Entrada Autor: celularfreak » Divendres 21/05/2010 20:15

Poco a poco, son muchísimos trenes y ademas pensad que en un mes, al abrirse el tramo Bon Pastor- Sagrera, todo vuelve a cambiar.

Saludos



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 21/05/2010 22:03

No em serveix com a argument. A la inauguració de l'L9 tampoc no van escatimar recursos. I per molts trens que siguin, fer-ho durant el manteniment nocturn no deu costar tant, si finalment acaben fent-ho.

El que passa és que des de dalt, les coses es planifiquen molt malament.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”