Incivisme al transport públic

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
pedrofgc
N5
N5
Entrades: 92
Ubicació: olesa de montserrat

Re: Quines mostres d'incivisme heu vist als Transports publics?

Entrada Autor: pedrofgc » Dijous 06/01/2011 21:52

Lluita1714 ha escrit:A la Gaceta, l'ABC, o El Mundo... el que surt allà és el que més afecta a a Catalunya... trist!.
Doncs tens raó,peró escriuré primer la carta a qualsevol diari per què una vegada vaig fer una reclamció a TMB i encara espero una resposta,es que tanta gent treballant i sense fotre res... la veritat és que no ho entenc,i el segurata amb tots els meus respectes semblava el Don Pimpon,potser per això em va ignorar del tot,jo sé de gent que estaria disposada a ocupar el seu lloc de treball i que farien millor la feina de segurata...



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 06/01/2011 22:11

És digne d'un anàlisi, al meu parer està condicionat per dues coses. Si prenen algú, no poden fer-li res, si els agredeixen, no poden fer res, només poden retenir-lo (amb el risc i treball que suposa fer-ho sense agressions de resposta) i esperar als Mossos d'Esquadra. Tampoc cal posar segurates reaccionaris tipus freaks, si parles d'això amb un Mosso et poden explicar els fanàtics que hi ha que treuen la porra al més mínim i foten uns crits, que es creuen al programa COPS, fent ús desmesurat de la força.

És un tema digne d'un anàlisi a fons, fins-i-tot d'un petit debat social, al qual, m'aventuro a dir que la solució és dotar els transports amb cossos de Mossos d'esquadra, gent preparada (no com a les empreses privades), gent que coneix els seus límits, i amb una autoritat per enviar denúncies a l'instant i arrestar-los si cal.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 06/01/2011 23:20

Lluita1714 ha escrit:És digne d'un anàlisi, al meu parer està condicionat per dues coses. Si prenen algú, no poden fer-li res, si els agredeixen, no poden fer res, només poden retenir-lo (amb el risc i treball que suposa fer-ho sense agressions de resposta) i esperar als Mossos d'Esquadra. Tampoc cal posar segurates reaccionaris tipus freaks, si parles d'això amb un Mosso et poden explicar els fanàtics que hi ha que treuen la porra al més mínim i foten uns crits, que es creuen al programa COPS, fent ús desmesurat de la força.

És un tema digne d'un anàlisi a fons, fins-i-tot d'un petit debat social, al qual, m'aventuro a dir que la solució és dotar els transports amb cossos de Mossos d'esquadra, gent preparada (no com a les empreses privades), gent que coneix els seus límits, i amb una autoritat per enviar denúncies a l'instant i arrestar-los si cal.
Coincideixo amb tú, que els mossos d'esquadra tinguin una divisió al transport metropolità, a l'estil de la New York Transit Police (o algo similar), que, amés, la majoria van camuflats. Això sí que serviria...!


Salutacions,

Oriol

pedrofgc
N5
N5
Entrades: 92
Ubicació: olesa de montserrat

Entrada Autor: pedrofgc » Divendres 07/01/2011 0:25

oriolp13 ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:És digne d'un anàlisi, al meu parer està condicionat per dues coses. Si prenen algú, no poden fer-li res, si els agredeixen, no poden fer res, només poden retenir-lo (amb el risc i treball que suposa fer-ho sense agressions de resposta) i esperar als Mossos d'Esquadra. Tampoc cal posar segurates reaccionaris tipus freaks, si parles d'això amb un Mosso et poden explicar els fanàtics que hi ha que treuen la porra al més mínim i foten uns crits, que es creuen al programa COPS, fent ús desmesurat de la força.

És un tema digne d'un anàlisi a fons, fins-i-tot d'un petit debat social, al qual, m'aventuro a dir que la solució és dotar els transports amb cossos de Mossos d'esquadra, gent preparada (no com a les empreses privades), gent que coneix els seus límits, i amb una autoritat per enviar denúncies a l'instant i arrestar-los si cal.
Coincideixo amb tú, que els mossos d'esquadra tinguin una divisió al transport metropolità, a l'estil de la New York Transit Police (o algo similar), que, amés, la majoria van camuflats. Això sí que serviria...!
Jo també penso el mateix,però és que el segurata em podria haber dit alguna cosa,és que no em va dir ni mu.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 07/01/2011 4:19

Ben mirat, i després d'haver rellegit el meu missatge, he rumiat més profundament encara sobre el tema. A Catalunya tenim altres problemes de seguretat: Tenim més cossos de seguretat que no pas els Mossos, que estan resultant problemàtics.

Primer problema: Les policies municipals són corruptes, i no parlo de casos Malaya, ni tampoc de Pozuelo, en la més mínima cosa. Qui (sobretot els que viviu en un poble) no ha vist un municipal multar a algú, i no a un altre perquè el coneix?. Amés, tot i que comparteixen escola de policia amb el cos nacional català, la avaluació la fa l'ajuntament, que paga molts diners per l'educació de cada alumne, i per tant, li va bé el primer que passi, o l'amic que calgui. Ara què fem amb tota aquesta banda de cossos municipals, bevedors de cafès a tota hora en els bars vuitanters futbolístics de tota la vida, corruptes totals i sense preparació?.

Segon problema: les competències dels Mossos d'Esquadra tenen un àmbit residual. Resulta increïble que dins d'un municipi determinat, no poden posar multes als cotxes infractors, i per això cal trucar a la municipal de torn que vingui. No obstant, les grans feines les fan els cossos estatals, Guardia Civil o Policia Nacional (espanyola). De sobte a les seves casernes reben una trucada dels Mossos advertint d'un tema estrany, ho investiguen, fan justícia, i surten als diaris. Els Mossos però mai podran sortir als diaris, i així estan de desprestigiats, perquè els temes grossos, no els poden tocar.

Hi ha qui diu que el que cal és crear la PNC, la Policia Nacional de Catalunya, englotint totes les competències, i suprimint Guardies Civils, Policies nacionals Espanyoles i Municipals. Però, sobretot els municipals, estan realment preparats?.

Davant el tema de seguretat als ferrocarrils se'm presenta una possible solució: Fer que els Mossos absorbeixin els cossos urbans, les seves unitats i les seves competències, dirimir-los per qualitat i avaluar-los, posar els millors al cos dels Mossos d'Esquadra, i els pitjors, als transports de la nova Àrea Metropolitana de Barcelona (l'epicentre dels problemes). Estic segur de que la corrupció de poble dels municipals no tenen lloc a un cos com els dels Mossos, gràcies a la rotació d'unitats (avui estàs a Sabadell, demà a Sant Feliu, i no coneixes ningú). Caldria també un augment de places de policia. Catalunya és la regió d'Europa amb menys funcionaris per habitant, i un dels que menys policies per càpita té... però això deixem-ho per quan sortim de la crisi, ja que encara que sortim, i que les empreses i administracions ja siguin solvents, l'atur no baixarà, tenim molta població sense preparació acadèmica, i res més al currículum que l'ofici de paleta. Aquest serà el 12-15% d'atur que mai baixarà.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 07/01/2011 19:57

pedrofgc ha escrit: Tenian mas bien pinta de estudiantes pero es que ya estoy harto,no hay nunca nadie ni en los trenes ni en las estaciones,un dia pasará algo gordo y ya veras,pero lo mas bueno fue que cuando llego a pl.Espanya para coger el metro el tio que tenia delante se cuela,aviso a un informador,sus palabras son:a mi que me cuentas,me dirijo a tres trabajadores directos de tmb y me dicen:yaaaa,y lo mas fuerte que se lo digo al segurata y ni tan siquiera me contesta,como si yo no existiera.Al final optaré por no pagar.
Jo fa uns anyets anava en un tren de Sabadell a Barcelona (Renfe) i hi havia uns kinkis fumant, donant cops per tot el tren, cridant.... Quan vaig baixar a Pl. Catalunya es van quedar a l'andana perquè esperaven un altre tren. Jo ja estava molt escaldat i vaig anar a un de seguretat que estava al vestíbul i li vaig dir. Va agafar el walkie en va cridar 4 més que estaven fent el cafe, em va dir que li indiqués qui éren i els van anar a buscar i els van fer fora!

Amb el tema del personal als trens i estacions està clar que en falta. Com a mínim davant d'alguna incidència truquen a la policia (cosa que la majoria de la població no fa ni que li demanin a crits).



pedrofgc
N5
N5
Entrades: 92
Ubicació: olesa de montserrat

Entrada Autor: pedrofgc » Dissabte 08/01/2011 15:14

Ferry1ac1 ha escrit:
pedrofgc ha escrit: Tenian mas bien pinta de estudiantes pero es que ya estoy harto,no hay nunca nadie ni en los trenes ni en las estaciones,un dia pasará algo gordo y ya veras,pero lo mas bueno fue que cuando llego a pl.Espanya para coger el metro el tio que tenia delante se cuela,aviso a un informador,sus palabras son:a mi que me cuentas,me dirijo a tres trabajadores directos de tmb y me dicen:yaaaa,y lo mas fuerte que se lo digo al segurata y ni tan siquiera me contesta,como si yo no existiera.Al final optaré por no pagar.
Jo fa uns anyets anava en un tren de Sabadell a Barcelona (Renfe) i hi havia uns kinkis fumant, donant cops per tot el tren, cridant.... Quan vaig baixar a Pl. Catalunya es van quedar a l'andana perquè esperaven un altre tren. Jo ja estava molt escaldat i vaig anar a un de seguretat que estava al vestíbul i li vaig dir. Va agafar el walkie en va cridar 4 més que estaven fent el cafe, em va dir que li indiqués qui éren i els van anar a buscar i els van fer fora!

Amb el tema del personal als trens i estacions està clar que en falta. Com a mínim davant d'alguna incidència truquen a la policia (cosa que la majoria de la població no fa ni que li demanin a crits).
Jo me´n recordo que abans els seguratas i personal de trens i estacions tenien el que havien de tenir,està molt bé tot el que es proposa aqui d´una policia específica per al transport públic,però això ho hem de fer saber a alguna autoritat o organisme i fer-ho des d´una associació o entitat per tenir més força i donar a conèixer tots els problemes d´inseguretat i incivisme en que ens trobem els usuaris,jo ja n´estic tip i hem de fer alguna cosa ja!!!! :boig



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 08/01/2011 17:32

pedrofgc ha escrit:donar a conèixer tots els problemes d´inseguretat i incivisme en que ens trobem els usuaris,jo ja n´estic tip i hem de fer alguna cosa ja!!!! :boig
El que cal fer és que quedi constància de tots i cadascun dels casos que veiem.

Tot el que acabes d'explicar, ho envies com una queixa a la web de l'ATM o de l'operador implicat, o vas a atenció al client i demanes un full de reclamació oficial. No cal que ho facis el mateix moment que passa, ho pots fer quan tinguis una estona lliure donant les dades precises del que va passar, on va passar i com va passar. Estan obligats per llei a contestar-te i si no ho fan ho comuniques a la Generalitat i els posa una sanció.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 24/01/2011 14:39

Estaria bé que posesin vigilants a les andanes de Sant Andreu Arenal. Cada matí és habitual (almenys a l'andana de la via 1) que, entre els edificis, hi hagi gent fumant, i fins i tot, el que no són cigarretes, a vegades. Aquest matí un usuari els ha dit que no es pot fumar, que els podia denunciar, i que si no li feia vergonya amb la seva edat fer el que feia, i el fumador (un home que superava els 50 anys) li ha respost que si era un poli frustat que va de salvador, que no es fiqui on no li tocava i que li trencaria la cara sinó callava. Però és ben cert que és horrorós estar esperant el tren i veure la gent i sentir una forta olor a tabac. I n'hi ha que són cada dia els mateixos....


Salutacions,

Oriol

sakuragi10
N4
N4
Entrades: 57
Ubicació: Sant Andreu Arenal/Fabra i Puig/Virrei Amat

Entrada Autor: sakuragi10 » Dijous 27/01/2011 3:54

oriolp13 ha escrit:Estaria bé que posesin vigilants a les andanes de Sant Andreu Arenal. Cada matí és habitual (almenys a l'andana de la via 1) que, entre els edificis, hi hagi gent fumant, i fins i tot, el que no són cigarretes, a vegades. Aquest matí un usuari els ha dit que no es pot fumar, que els podia denunciar, i que si no li feia vergonya amb la seva edat fer el que feia, i el fumador (un home que superava els 50 anys) li ha respost que si era un poli frustat que va de salvador, que no es fiqui on no li tocava i que li trencaria la cara sinó callava. Però és ben cert que és horrorós estar esperant el tren i veure la gent i sentir una forta olor a tabac. I n'hi ha que són cada dia els mateixos....

A SAA sempre veig un munt de vigilants (però un munt) a on estan les validadores parlant com si no tinguessin cap altra cosa que fer... com bé dius, ja podrien baixar a les andanes i posar una mica d'ordre...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 27/01/2011 11:09

sakuragi10 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Estaria bé que posesin vigilants a les andanes de Sant Andreu Arenal. Cada matí és habitual (almenys a l'andana de la via 1) que, entre els edificis, hi hagi gent fumant, i fins i tot, el que no són cigarretes, a vegades. Aquest matí un usuari els ha dit que no es pot fumar, que els podia denunciar, i que si no li feia vergonya amb la seva edat fer el que feia, i el fumador (un home que superava els 50 anys) li ha respost que si era un poli frustat que va de salvador, que no es fiqui on no li tocava i que li trencaria la cara sinó callava. Però és ben cert que és horrorós estar esperant el tren i veure la gent i sentir una forta olor a tabac. I n'hi ha que són cada dia els mateixos....

A SAA sempre veig un munt de vigilants (però un munt) a on estan les validadores parlant com si no tinguessin cap altra cosa que fer... com bé dius, ja podrien baixar a les andanes i posar una mica d'ordre...
Cert, i de cháchara y risitas, en dono fe >:(

Parlant d'incivisme, ahir a Arc de Triomf cap a les 21:25, una xavala creuant les vies com si no res, a només uns segons de que la megafonia anunciés que estava prohibit, i la gent mirant-la amb cara de fàstic, però ningú li deia res, i com no, no hi havia ningú per posar-li una bona multa. La gent continua alienada, els hi és igual el que va passar a Platja de Castelldefels...



Avatar de l’usuari
xan
N3
N3
Entrades: 32

Entrada Autor: xan » Dijous 27/01/2011 16:03

Aquí va un altre d'incívics:
L'altre dia, fa una setmana, en Diagonal L3, mentre anava jo caminant per l'andana, van aparèixer 2 romanesos, noia i noi, d'uns 20 anys, parlant a veus. Fins aquí tot normal, fins que li arrenquen el mòbil de la mà a una noia que estava esperant, amb tan bona sort que un seguretat ho va veure tot. La noia romanesa, va córrer sense que poguessin fer res, però el noi, veient-se atrapat, va saltar a les vies, i va pujar a pols a l'altre andana, anant-se tranquil.lament. A tot això, el seguretat, pasmat, i la noia a la que li havien robat, increpant-li perquè no anava darrere d'ell. Arriba el 3000, i entro. Els crits se sentien des de dins amb les portes tancades.

Visc (a) Barcelona!


I'll be straight with you on the train
They'll never believe it now, we're on our way

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 27/01/2011 17:20

xan ha escrit:Aquí va un altre d'incívics:
Això ja no és incivisme, és directament delinqüència.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 02/03/2011 22:52

Farà un parell de setmanes em vaig trobar amb una situació potser simple però també surrealista. Vaig anar amb un amic a fer algunes fotos ja de nit (deurien ser les 6 i mitja de la tarda), i anava amb el trípode i tot per fer fotos sense que sortissin mogudes. Vaig sortir un moment de la marquesina per fer una foto amb les torres al fons i la 252-070 abaix, i llavors de seguida vaig veure que ja venia a per mí un vigilant per fer-me fora. Fins aquí tot normal, els que habitualment fem fotos ja ens coneixem el rotllo, pero ara bé la part potser més surrealista. Vaig veure com el guardia una mica lluny llençava un objecte cap a la via. Lògicament de nit no es veuria gaire bé el que llença, si no fos perquè de seguida es va veure que era vermell i que clarament era una cigarreta. Llavors va venir a dir-me que "des d'adalt" li habien arribat unes ordres que no podia sortir la gent de la marquesina. Jo em trobava al costat d'un civia desgraciadament sense servei al que li quedava un cotxe fora de la marquesina. La pregunta és, tan perillós és que jo estigui allà? I si ell em fa cumplir les ordres que li arriben d'adalt, perquè no comença ell cumplint la llei? Ja he enviat una queixa a ADIF i potser enviaré una a Renfe perquè no recordo si era vigilant de Renfe o ADIF.

Per altra banda, avui m'he trobat a La Llagosta amb uns nois que han fet un grafitti a una unitat 463, en concret feia el servei Granollers centre (14.12) - Castelldefels (15.14) que passa per La Llagosta a les 14.24h.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimecres 02/03/2011 23:40

BCN2008 ha escrit: Per altra banda, avui m'he trobat a La Llagosta amb uns nois que han fet un grafitti a una unitat 463, en concret feia el servei Granollers centre (14.12) - Castelldefels (15.14) que passa per La Llagosta a les 14.24h.
T'has trobat? Els has vist mentre el feien? o ja l'havien fet?



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 02/03/2011 23:56

Ferry1ac1 ha escrit:
BCN2008 ha escrit: Per altra banda, avui m'he trobat a La Llagosta amb uns nois que han fet un grafitti a una unitat 463, en concret feia el servei Granollers centre (14.12) - Castelldefels (15.14) que passa per La Llagosta a les 14.24h.
T'has trobat? Els has vist mentre el feien? o ja l'havien fet?
Anava jo dins de la unitat. En concret al mateix cotxe, però gairebé a l'altra punta. ;)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 20/03/2011 18:05

El debat sobre els segurates de l'Estació de França continua en el següent fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=4&t=4115


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Diumenge 20/03/2011 22:13

Avui, en el tren amb destinació La Tour de Querol que passa per Vic a ls 10.53, un home que ja estava feia temps al tren, no volia pagar bitllet (perquè no li sortia dels c****ns), així mateix ho ha dit. El revisor li ha posat una multa de 50€, i el paio se l'ha trencat davant la cara. Han hagut d'avisar al de seguretat perquè es posava agressiu, on quasi pega al revisor, i entra a cabina a destrossar-la.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dilluns 28/03/2011 20:32

Hola nois.

Aquesta mateixa tarda, fa cosa de 30 minuts, a les 20h un grup de cinc o sis joves -cara descoberta- han començat a grafitejar el Civia que estava estacionat a la via 4 de Cerdanyola-Universitat. Al veure com es colàven per la tanca de l'estació i assegurar-me de la "feina" que anaven a fer, (sense que ells em veiéssin a mi) he anat a alertar a la taquilla.

He marxat després de fer-ho ja que l'autobus per tornar a casa m'esperava, espero que els hagin enganxat. Pel que he pogut veure el maquinista també s'ha donat compte.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 28/03/2011 20:36

ABB_Traccion ha escrit:Hola nois.

Aquesta mateixa tarda, fa cosa de 30 minuts, a les 20h un grup de cinc o sis joves -cara descoberta- han començat a grafitejar el Civia que estava estacionat a la via 4 de Cerdanyola-Universitat. Al veure com es colàven per la tanca de l'estació i assegurar-me de la "feina" que anaven a fer, (sense que ells em veiéssin a mi) he anat a alertar a la taquilla.

He marxat després de fer-ho ja que l'autobus per tornar a casa m'esperava, espero que els hagin enganxat. Pel que he pogut veure el maquinista també s'ha donat compte.

Salutacions.
I suposo que ningú de seguretat per pillar aquests malparits :emprenyat



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”