L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zona 1

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
adriaesc
N7
N7
Entrades: 407
Ubicació: Llucmajor (L4)

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Entrada Autor: adriaesc » Dilluns 07/01/2019 11:17

Adolescent barceloní ha escrit: Parlant de codis de validació, fa un temps en França451 va penjar al fòrum uns plànols, que ara no sóc capaç de trobar, on es mostrava el codi de validació de cada municipi. Entenc que molts d'aquests codis de validació, com el de Barcelona ciutat per posar un exemple, hauran estat modificats, oi?
Aquí els tens: https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... 0116485903
victorcasta ha escrit:Per a aquests casos, s’han creat zones lògiques provisionals. En principi, no hi hand’haver cap problema relacionat amb el que dius. Si fas un bescanvi, es grabarà amb la nova zona 2019.
Un dia d'aquests he de provar-ho, així que ja us diré.


Pero, ¿qué oyen mis ojos?

trainman
N9
N9
Entrades: 2338
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dilluns 14/10/2019 16:20

El Tribut Metropolità començarà a aplicar-se la setmana vinent a Cerdanyola i altres 17 municipis de l'AMB

Dilluns, 14 de Octubre de 2019

Els ciutadans de Cerdanyola començaran a rebre la setmana vinent el Tribut Metropolità, l’impost que està lligat a la inclusió a la unificació tarifària del transport públic metropolità. Segons l’AMB, aquest mandat es notaran millores en el transport públic per arribar a una situació similar de freqüències o sistema intermodal en una equiparació de serveis progressiva a tota la metròpolis de Barcelona.

L’AMB començarà a girar els rebuts a partir del 21 d’octubre als 18 municipis de la segona corona metropolitana que fins el passat 1 de gener no estaven inclosos a l’unificació tarifària en els seus transports públics dins d’una sola tarifa plana metropolitana. Aquest nou Tribut Metropolità es calcula en base al valor cadastral dels immobles amb una bonificació del 50% als habitatges, cosa que suposarà un cost de 22 euros per mitjana a cada habitatge -tot i que la mitjana s’ha calculat en base als 18 municipis on comença a aplicar-se i no desglossada per municipis-. Els habitatges amb un valor cadastral inferior als 45.000 euros estaran exempts de pagar el tribut.

El tribut, indiquen, a més de finançar una mobilitat més sostenible i un transport de més qualitat, també serveix per preservar espais naturals com la serra de Collserola, les platges o la xarxa de 51 parcs metropolitans, com el del Turonet. l'AMB també remarca que "s’està avançant per estendre a tots els municipis metropolitans el sistema metropolità de tarifació social, que afavoreix col·lectius especialment sensibles com ara la gent gran i les persones amb discapacitat".

El vicepresident de l’AMB i alcalde de Cornellà, Antoni Balmón, assegura que l’objectiu del tribut és regularitzar la situació fiscal de tots els municipis metropolitans amb un impost que permet tirar endavant polítiques metropolitanes diverses. Segons Balmón, l’objectiu és homogeneïtzador i no econòmic ja que els nous ingressos suposen un 10% del conjunt que es recaptarà amb el conjunt d'un tribut que significa el 16% del pressupost metropolità.

Des de l’1 de gener s’aplica una tarifa plana per als desplaçaments entre els diferents municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), independentment de la zona tarifària a la qual pertanyen (zones 1, 2A, 2B i 2C). Aquesta mesura s'aplica únicament en els trajectes que tenen origen i destí dins de l'àmbit dels 36 municipis que integren l'AMB i suposa l’aplicació d’una única zona tarifària en qualsevol viatge a altre municipi metropolità i per tant una reducció de preu.

Mapa zonficació transport

Aquest mandat anuncien una millora de servei per a una equiparació progressiva

Des de l’AMB destaquen que “progressivament s’equipararan les mateixes prestacions de serveis públics” i Antoni Balmón, tot i que manifesta prudència a l’hora de donar terminis, indica que en aquest mandat es notaran millores que suposaran arribar a una situació "similar" en quant a freqüències o sistemes intermodals . El vicepresident de l’AMB recorda que els municipis de la primera corona han trigat 20 anys en arribar a l’actual situació.

En tot cas, en un comunicat, l’AMB subratlla que vol “assumir de manera efectiva la competència en els serveis d’autobús” de la segona corona i poder millorar la cobertura territorial i horària, la freqüència i la interconnexió amb els altres models de transport (metro, FGC, Rodalies i TRAM), “amb un nivell homologable” al de la primera corona. Aquesta xarxa ha de donar “resposta als desplaçaments locals i intermunicipals” i permetre “la connexió cap a les principals infraestructures: hospitals, universitats, centres de treball i equipaments metropolitans com centres cívics o biblioteques”.

Els 18 municipis afectats a més de Cerdanyola són Badia, Barberà, Begues, Castellbisbal, Cervelló, Corbera de Llobregat, Molins de Rei, Pallejà, la Palma de Cervelló, el Papiol, Ripollet, Sant Andreu de la Barca, Sant Climent de Llobregat, Sant Cugat, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i Torrelles de Llobregat.

L'AMB ha preparat un nou portal a internet amb informació sobre aquest impost: http://tributmetropolita.amb.cat/

http://cerdanyola.info/politica/el-trib ... s-de-lamb/



OPDel
N1
N1
Entrades: 1

Entrada Autor: OPDel » Dimarts 15/10/2019 15:14

I mentrestant els de Terrassa pagant 3 zones...

I després tenen la cara de dir-te que no agafis el cotxe i utilitzis el transport públic.



Avatar de l’usuari
m.h.t.  
N9
N9
Entrades: 1549
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 19/10/2019 11:50

Sant Cugat pagarà un 40% menys pel Tribut Metropolità

L’Ajuntament de Sant Cugat ha arribat a un acord amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) que rebaixa en prop d’un 40% el 6,9 milions d’euros que el conjunt de contribuents del municipi han d’abonar per entrar a l’Àrea Metropolitana


Però com es traduirà aquesta rebaixa en l’impost que ja està arribant a algunes llars? Per aquells immobles residencials que fins ara paguin un IBI d’entre 600 i 800 euros, el nou impost serà de poc més de 50 euros. Si paguem un IBI un 1000 euros, es pagarà un Tribut Metropolità de 70 euros. Per un aparcament que fins ara pagui uns 25 euros d’Impost de Bens Immobles (IBI) a l’Ajuntament, ara pagaran a l’AMB uns 4 €.



http://www.tvsantcugat.cat/actualitat/s ... tropolita/



Està molt bé, però... No causarà això un greuge comparatiu amb la resta de municipis de l'AMB?? No pot desencadenar reclamacions similars?? :roll:


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1425
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 19/10/2019 19:41

No me extrañaria que esa reducción la sufragara directamente el ayuntamiento, o que el deficit del servicio urbano dependa del ayuntamiento.



Granolleri
N8
N8
Entrades: 833
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Entrada Autor: Granolleri » Diumenge 20/10/2019 23:58

m.h.t. ha escrit:
Dissabte 19/10/2019 11:50
Està molt bé, però... No causarà això un greuge comparatiu amb la resta de municipis de l'AMB?? No pot desencadenar reclamacions similars?? :roll:
No. L'AMB pretenia cobrar més del que li pertocava a Sant Cugat, i Sant Cugat evidentment ha dit que ni parlar-ne.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”