T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 12/10/2022 0:15

Ja fa uns dies que els busos d' Alsa - Alsina Graells que solen fer Barcelona - Lleida per la N-II (pobles) van amb les validadores de la T-mobilitat ja instal·lades



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 13/10/2022 12:03

Van más lentos que el caballo del malo.

Miedo me da cuando se acabe la tarjeta de cartón (que por cierto, nadie ha dicho aún cuándo se acaba).

Creo que mucho llenarse la boca con la T Mobilitat y va a pasar como en Madrid: cuando sólo puedas comprar la T Mobilitat sí o sí habrá problemas por un tubo.

Mi caso es un clarísimo ejemplo:

Diariamente tengo que usar, por el orden indicado, las siguientes líneas:

S2 de FGC.
S1 de FGC.
V7 de TMB bus.
R3/R4 de Rodalies RENFE,
O en su defecto,
L5 de Metro TMB
+L1 de Metro TMB.
A2 de Sarbus dirección Badia
(O en su defecto A1 de Sarbus)
B2 de Sarbus dirección Sabadell.

Con semejante popurrí puedo diariamente ver lo que funciona y lo que no funciona. Y a estas alturas, he visto máquinas en rojo y máquinas en azul (tengo entendido que el borde luminoso azul no es máquina en funcionamiento, correcto? En funcionamiento es en verde solamente.) Por ver, puntualmente hasta he visto salidas de los tornos de Sants con la plaça de T Mobilitat en rojo (no operativa). Pues nada, suma y sigue.

Si lo pensamos, leyendo este hilo te das cuenta de que esto es como la política. Los partidarios de la tecnología están encantados y están lanzando publicidad electoral a la primera de cambio, y los anti tecnología se comportan con ellos como haría un partido de oposición con un gobierno, criticando todo lo que hacen los tecnológicos. :riure


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 18/10/2022 9:11

França451 ha escrit:
Dijous 13/10/2022 12:03
Van más lentos que el caballo del malo.

Miedo me da cuando se acabe la tarjeta de cartón (que por cierto, nadie ha dicho aún cuándo se acaba).

Creo que mucho llenarse la boca con la T Mobilitat y va a pasar como en Madrid: cuando sólo puedas comprar la T Mobilitat sí o sí habrá problemas por un tubo.

Mi caso es un clarísimo ejemplo:

Diariamente tengo que usar, por el orden indicado, las siguientes líneas:

S2 de FGC.
S1 de FGC.
V7 de TMB bus.
R3/R4 de Rodalies RENFE,
O en su defecto,
L5 de Metro TMB
+L1 de Metro TMB.
A2 de Sarbus dirección Badia
(O en su defecto A1 de Sarbus)
B2 de Sarbus dirección Sabadell.

Con semejante popurrí puedo diariamente ver lo que funciona y lo que no funciona. Y a estas alturas, he visto máquinas en rojo y máquinas en azul (tengo entendido que el borde luminoso azul no es máquina en funcionamiento, correcto? En funcionamiento es en verde solamente.) Por ver, puntualmente hasta he visto salidas de los tornos de Sants con la plaça de T Mobilitat en rojo (no operativa). Pues nada, suma y sigue.

Si lo pensamos, leyendo este hilo te das cuenta de que esto es como la política. Los partidarios de la tecnología están encantados y están lanzando publicidad electoral a la primera de cambio, y los anti tecnología se comportan con ellos como haría un partido de oposición con un gobierno, criticando todo lo que hacen los tecnológicos. :riure
Creo que es obvio que el billete actual en soporte papel no se eliminará hasta que esté completamente implementada la T-Mobilitat en todos los operadores.

Si la validadora tiene el borde azulado, es que esta en funcionamiento. Cuando está en rojo es cuando no funciona. En verde se pone para indicar que la validación ha sido correcta.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 18/10/2022 14:17

Casi, blanco es una máquina de validar y azul es el modo de consulta.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 03/12/2022 18:10

Aquest dimarts he agafat la C10 (BCN La Pau - Mataró), però segons la T-Mobilitat he validat a la 565 Sant Celoni-Vallgorguina :boig2 :martell1
Fitxers adjunts
Screenshot_2022-11-30-19-46-27-2.png
Screenshot_2022-11-30-19-46-27-2.png (28.07 KiB) Visualitzat 9043 cops
Screenshot_2022-11-30-19-45-52-1.png
Screenshot_2022-11-30-19-45-52-1.png (18 KiB) Visualitzat 9043 cops


Salvem l'Estació de França!

Autobusero KNY
N2
N2
Entrades: 18
Ubicació: Cornellà de Llobregat
Contacta:

Entrada Autor: Autobusero KNY » Diumenge 04/12/2022 19:11

Tranquil, a mi em passa el mateix, fa uns dies la vaig validar a la 72 de PLANA (Sitges-Vilanova) i em deia que estava a una línia de Callela a Lloret de Mar :) crec que totes les empreses tindrien que revisar-ho abans de posar-les en servei, però bueno... Adjunto foto dels moviments per a que ho veieu:
1.PNG
1.PNG (7.89 KiB) Visualitzat 8946 cops
2.PNG
2.PNG (10.27 KiB) Visualitzat 8946 cops



geekest_cat
N4
N4
Entrades: 62
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: geekest_cat » Dimarts 24/01/2023 17:32

:martell2 Si el web de la T-Mobilitat no estava ja prou mal dissenyat pel que fa a la interfície d'usuari, ara ni tan sols em permet iniciar sessió. Ho he provat amb tres navegadors, i desactivant tots els add-ons de bloqueig d'anuncis, i no hi ha manera.
Espero que es tracti d'un error puntual, perquè el meu mòbil és massa antic i no permet instal·lar l'aplicació. Per tant, ara mateix no puc gestionar nous títols. Sort que encara em queden viatges per validar, però espero que no duri massa l'error.
Realment els dissenyadors web (no eren els d'Indra?) haurien de rebre un sonor aplaudiment, per haver trigat sis anys a crear aquest web tan funcional i intuïtiu. És broma; evidentment el devien fer uns quants desenvolupadors júnior en tres setmanes quan es va confirmar la pròrroga número 13 del contracte de desplegament de la T-Mobilitat, quan faltaven quinze dies per a l'inici del projecte.

Edito: finalment he pogut accedir al web, però només a través del navegador del mòbil, no amb l'ordinador de sobretaula.

Edito 2: ja està operatiu el web a través de l'ordinador de sobretaula.
geekest_cat l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 25/01/2023 17:20, en total s’ha editat 3 vegades.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 24/01/2023 19:35

La T-mobilitat incorpora més de 170 línies de bus urbà i interurbà de Sagalés


  • Empresa Sagalés (Vallès Oriental i Moianès)
  • Cingles Bus (Maresme Central i Baix Montseny)
  • CRA La Hispania (Baix Vallès i Baix Maresme)
  • Ferrocarriles y Transportes (eix de Caldes)
  • Manresa Bus (urbans de Manresa)
  • 17 Bages Bus (Bages i Berguedà)
  • TransGran (conurbació de Granollers)
Encara restaran algunes línies, com ara les d'Osona i el nord del Maresme, que s’incorporaran durant les properes setmanes.

https://www.atm.cat/ca/w/np_la-t-mobili ... -barcelona


Salvem l'Estació de França!

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 16/03/2023 11:54

Aquest títol i tot el procés que l'envolta és l'estafa i la demostració que enlloc de mirar com ho fan a altres llocs i agafar-ne les coses bones, més val llençar diners creant un producte inútil des de zero.

Resulta que a la meva T-Mobilitat tinc carregada una T-Casual d'una zona, on resten 4 viatges.
Ara, per motius laborals, faig desplaçaments de 3 zones, i vaig voler comprar una T-Usual de 3Z. Resultat, la vaig comprar en suport de cartró.
Truco al telèfon d'atenció al client de la T-Mobilitat i els exposo el cas. No es pot canviar el títol de la T-Mobilitat mentre el que hi ha està vigent i li queden viatges. No s'hi pot carregar un segon títol. I fins i tot, quan li exposo, que m'elimini el títol ja que el que vull comprar inclou el que tinc vigent, em diuen que no es pot. La única alternativa que em donen (després de consultar-ho, ja que qui m'atenia no n'estava segur) és que validi 4 vegades, esperant 15 minuts entre validacions, per a que em descompti els 4 viatges, i d'aquesta forma, quedi sense saldo i hi pugui carregar el meu títol. D'altra forma, em tocarà anar comprant-les a cartró.

Sembla mentida que en un suport on tecnològicament s'hi hauria de poder fer el que es volgués, estigui TANT limitat, demostració de la nefasta gestió de la que som capaços (i tristament estem acostumats) en aquest país :cop


Salutacions,

Oriol

jgomezs
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: jgomezs » Dijous 16/03/2023 17:07

oriolp13 ha escrit:
Dijous 16/03/2023 11:54
Aquest títol i tot el procés que l'envolta és l'estafa i la demostració que enlloc de mirar com ho fan a altres llocs i agafar-ne les coses bones, més val llençar diners creant un producte inútil des de zero.

Resulta que a la meva T-Mobilitat tinc carregada una T-Casual d'una zona, on resten 4 viatges.
Ara, per motius laborals, faig desplaçaments de 3 zones, i vaig voler comprar una T-Usual de 3Z. Resultat, la vaig comprar en suport de cartró.
Truco al telèfon d'atenció al client de la T-Mobilitat i els exposo el cas. No es pot canviar el títol de la T-Mobilitat mentre el que hi ha està vigent i li queden viatges. No s'hi pot carregar un segon títol. I fins i tot, quan li exposo, que m'elimini el títol ja que el que vull comprar inclou el que tinc vigent, em diuen que no es pot. La única alternativa que em donen (després de consultar-ho, ja que qui m'atenia no n'estava segur) és que validi 4 vegades, esperant 15 minuts entre validacions, per a que em descompti els 4 viatges, i d'aquesta forma, quedi sense saldo i hi pugui carregar el meu títol. D'altra forma, em tocarà anar comprant-les a cartró.

Sembla mentida que en un suport on tecnològicament s'hi hauria de poder fer el que es volgués, estigui TANT limitat, demostració de la nefasta gestió de la que som capaços (i tristament estem acostumats) en aquest país :cop
Portem uns quants dies a casa meva liats perquè no ens deixa recarregar una T-Usual FM/FN, a la web de la t-mobilitat diu que hi ha un error amb una factura del mes de febrer de la targeta que sí es va comprar bé i va funcionar, la incidència que vam obrir trucant per telèfon l'han tancada sense haver resolt res, i encara triguen a respondre a la oberta via web.
I en general la sensació és que al sistema és molt poc polit. Tota la navegació de la àrea personal és molt lenta, la gestió de casos d'error et dóna missatges no gaire clars, el primer nivell de suport et diu que reinstalis la app i es renta les mans, etc... Si fos un sistema molt novedós seria força comprensiu, perquè d'entrada no saps per on et sortiran els problemes, i penses "necessiten un temps per anar aprenent".
Però caram, la Oyster card a Londres es va llençar a l'any 2003! La tecnologia ja sortia en un Més enllà del 2000 de l'any 1993: https://www.youtube.com/watch?v=EeXZONx88z8
Només calia plagiar un sistema que ja està madur, potser contractar algú que hagi treballat en algun dels nosequants sistemes similars que existeixen al món per a aportar experiència. Sóc informàtic, i no em surt prou gremialisme com per defensar que aquest projecte hagi trigat tant i hagi costat tant per a un resultat que dóna una sensació tan "cutre" des de fora.

O sí que em sortirà un punt de gremialisme, per dir que podria ser pitjor. Podria ser la web de la Renfe. L'altre dia hi vam comprar uns bitllets, i només posar origen, destí, i número de passatgers, ja vam començar a obtenir errors, preus "null", etc... Sense haver posat cap cas raro encara. Vam estar més de mitja hora per comprar els bitllets d'un sol viatge d'anada i tornada, fent enginyeria inversa de per què podien estar-me sortint els missatges d'error que em sortien sense sentit. Sospito que si trobés algun informàtic del projecte aquest, em diria que va ser una death march amb molts jefes, molta burocràcia, i poca gent per fer la feina.

Així que estic a punt d'acabar igual que un post de fa uns mesos, rajant de que algo ha d'estar podrit amb el sistema de contractació pública, que costa tant executar els projectes que s'han planificat, i quan es fan el resultat és el que és.



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Entrades: 269
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Divendres 17/03/2023 6:24

Havent llegit tot el que ha passat amb la T-mobilitat vaig decidir no agafar-me-la encara, per tant crec que sóc de les últimes persones que s'ha comprat una T-jove normal. A veure si entenen el potencial del sistema (si fan com TFL jo m'hi apuntaria molt ràpid), perquè fins ara no ho sembla.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 17/03/2023 12:16

Yo fui listo. Cuando fui a comprarla al kiosco de FGC, el chico que me atendió estaba bastante informado, y tuve suerte por eso. Me dijo que de momento sólo se puede cargar un título en la tarjeta física y otro en el móvil, pero que cuando desaparezca definitivamente el cartón, la idea es que puedas cargar dos títulos en la tarjeta física y otros dos en la virtual del móvil, y que las máquinas autóventa te darán la opción seleccionar título, el 1 o el 2, y el que actives por la máquina autoventa anulará el funcionamiento del otro hasta que vayas a la máquina, y lo cambies. Técnicamente es un proceso fácil, pero como aún no se ha implantado, solo puedes cargar un título en la tarjeta física. Al no tener smartphone y explicar mi caso, el empleado me quiso convencer de cargar en la Mobilitat los títulos usuales de cada mes. Sabiendo que en pueblos como Sabadell o Ripollet aún no tienen las validadoras de T mobilitat, evidentemente cargué la T casual, que sólo me valdrá para ir a Cerdanyola, la UAB o Barberá a validar la Usual del mes, que sigue siendo de cartón. Como para eso puedo perfectamente prescindir de buses y tirar de FGC y Renfe, que sí admiten la T Mobilitat, tiro millas y cuando se puedan cargar dos títulos en la tarjeta, ya veremos.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Nen de Gràcia
N4
N4
Entrades: 60

Entrada Autor: Nen de Gràcia » Divendres 17/03/2023 13:34

Una pregunta:
Algú sap si la T-Mobilitat permet tenir el mateix títol a dos suports (la targeta i el mòbil o dos mòbils) i que se sincronitzin? És a dir, que compris només un títol, hi accedeixis des de dos suports diferents, i si gastes un viatge, que es resti a tots dos.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 17/03/2023 13:54

Nen de Gràcia ha escrit:
Divendres 17/03/2023 13:34
Una pregunta:
Algú sap si la T-Mobilitat permet tenir el mateix títol a dos suports (la targeta i el mòbil o dos mòbils) i que se sincronitzin? És a dir, que compris només un títol, hi accedeixis des de dos suports diferents, i si gastes un viatge, que es resti a tots dos.
No, serien dos títols diferents.



geekest_cat
N4
N4
Entrades: 62
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: geekest_cat » Dilluns 10/04/2023 16:33

De moment aparco la T-Mobilitat per més endavant i torno a les targetes de cartró, a l'espera que vagin corregint els errors tècnics.

El 30 de març vaig acabar el novè i desè viatge de la T-Casual amb la qual havia carregat la targeta de plàstic per primera vegada. Fins al dia 7 d'abril no van aparèixer les dues validacions al web de la T-Mobilitat, i fins ahir dia 9 d'abril la T-Casual esgotada no va ser eliminada. Per tant, des que vaig esgotar la targeta fins al dia que va constar com a esgotada van passar nou dies. Durant tot aquest temps no podia comprar cap altre títol (una altra T-Casual, o una T-Usual, per exemple), ja que al web hi deia que encara en tenia una altra de vàlida i no podia fer cap més compra.

Aquesta Setmana Santa he tingut festa a la feina i no he necessitat desplaçar-me. Per això no he fet cap reclamació i he deixat passar els dies a veure si s'arreglava sol, però evidentment no me la vull tornar a jugar. Òbviament, quan esgoto els viatges d'una targeta en necessito una de nova l'endemà per anar a treballar, i no puc haver d'esperar uns dies o posar una reclamació per tornar-la a carregar amb un títol nou.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 11/04/2023 17:02

Jo tinc un t-mobilitat a un mobil Android (que esta trencat) i durant 6 mesos el podia recarregar. Whatapps al support i no hi havia manera. Al final targeta fisica.



geekest_cat
N4
N4
Entrades: 62
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: geekest_cat » Divendres 14/04/2023 16:23

davida ha escrit:
Dimarts 11/04/2023 17:02
Jo tinc un t-mobilitat a un mobil Android (que esta trencat) i durant 6 mesos el podia recarregar. Whatapps al support i no hi havia manera. Al final targeta fisica.
Estem ben arreglats. Tremolo només de pensar en què pot passar quan d'aquí a tres mesos caduquin totes les T-Jove que s'estan comprant en exclusiva a través de la T-Mobilitat. Si la part tècnica no ha millorat una mica, el col·lapse pot ser monumental.



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Divendres 14/04/2023 17:20

A veure jo fa 2 anys que vaig amb la t-Jove a la T-Mobilitat i no he hagut de tornar al cartró en cap moment, tampoc fem drama


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 16/04/2023 20:05

davida ha escrit:
Dimarts 11/04/2023 17:02
Jo tinc un t-mobilitat a un mobil Android (que esta trencat) i durant 6 mesos el podia recarregar. Whatapps al support i no hi havia manera. Al final targeta fisica.
Com les targetes del banc, les físiques mai (quasi mai) fallen. Quan treballes al sector TiC te n'adones que et fies poc de tot al que vagi al móvil pq es susceptible a que fallin per tot el que porta relacionat.



El Yisus 712
N5
N5
Entrades: 81

Entrada Autor: El Yisus 712 » Diumenge 25/06/2023 18:37

BONES NOTÍCIES !!!
Si us heu fixat hi ha molts autobusos de Teisa per Ripoll i Vic amb màquina validadora per a la T-Mobilitat, encara tapada, això vol dir que la corona 7 aviat s'integrarà a l'ATM de Barcelona, però només amb T-Mobilitat. Tot i que de moment els autobusos circulen amb màquines MASISCONVI i no pas am màquines INDRA. Esperem aviat veure les validadores enceses.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”