Com anar a... ? / ¿Cómo ir a...? (Dubtes sobre transport)

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Re: Dret a transbordament

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 06/02/2012 10:17

Javi M ha escrit:Efectivament, si en origen es valida un cert nombre de bitllets, aquests tenen el mateix dret a transbordament que el primer.
Totalment d'acord. Es més, diria que obligatòriament has de marcar els cinc viatges a Sant Joan Despí, ja que del contrari al fer les cinc cancel·lacions a pl. Catalunya la primera (la teva) es perdrà, i si passa el revisor o hi ha validació a la sortida a la UAB només seran vàlids els quatre últims viatges. No ho sé segur, però un cop vaig perdre un viatge de 4 zones fent un enllaç metro-Renfe havent pujat els meus companys en una parada de metro diferent de la meva (els vaig passar la tarja sense sortir jo de la zona de pagament), i tot i que no és ben bé el mateix escenari no me la jugaria de nou.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dimarts 14/02/2012 19:35

A veure si algú em pot donar alguna pista.

Resulta que probablement a partir del setembre vinent la meva dona haurà d'anar diàriament a Premià a portar les meves filles a col·legi. El dit col·legi es troba, per a qui conegui Premià de Mar, a la Masia Ribas, és a dir, una mica lluny del tren però a prop d'una parada de l'Empresa Casas (Gran Via/Ctra. Vilassar), el que, si es camina amb nenes, és més convenient. Per raons geogràfiques, prendrien el cotxe de línia a la plaça Tetuan. Fins aquí tot bé.

L'empresa Casas viatja a Premià de Mar per mitjà de la línia C-3/C-4 (l'horari és únic i compartit amb Vilassar de Dalt http://www.sarfa.com/PDFs/C3_C4.pdf). Hi ha curses normals i, com es veu al peu dels horaris, també hi ha algunes expedicions directes. El que jo vull saber, i a l'empresa Casas la telefonista ho ignorava :o i la web no diu res :o :o , és:

1) Quant triga el recorregut normal Tetuan (BCN)-Gran Via/Ctra. Vilassar (Premià de Mar)?
2) Quant triga el recorregut directe Tetuan (BCN)-Gran Via/Ctra. Vilassar (Premià de Mar)?
3) El recorregut directe té parada a Tetuan?

Si hi ha algú de Premià, potser pot il·luminar una mica aquest ocult aspecte de l'activitat de l'empresa Casas. Gràcies d'avantmà.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 22/06/2013 21:55

Per anar de CORNELLÀ CENTRE a MARINA mitjançant L5+L1 quin camí és més ràpid:
1) L5 → PLAÇA DE SANTS → L1: MARINA (el trobo més lògic)
2) L5 → SAGRERA → L1: MARINA (informació via mou-te.gencat.cat)



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 22/06/2013 22:36

Anant per Sagrera fas 4 parades mes, però l'enllaç es molt curt i pla, en canvi el de Pl.Sants es llarg i ple d'escales. Es deu trigar pràcticament lo mateix, per tant millor a Sagrera.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 22/06/2013 22:37

Crec que és més curt l'enllaç L1-L5 a La Sagrera que a Plaça de Sants. Per a aquest últim prepara cames.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 22/06/2013 23:41

Altra alternativa: Rodalia Cornellà-Arc de Triomf i L1 fins a Marina (o directament a peu).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 23/06/2013 11:46

Ecomobisostrans ha escrit:Anant per Sagrera fas 4 parades mes, però l'enllaç es molt curt i pla, en canvi el de Pl.Sants es llarg i ple d'escales. Es deu trigar pràcticament lo mateix, per tant millor a Sagrera.
albe6 ha escrit:Crec que és més curt l'enllaç L1-L5 a La Sagrera que a Plaça de Sants. Per a aquest últim prepara cames.
Gràcies. Ja l'he provat varies vegades i peta moltíssim i clar al veure el de la Sagrera no sabia en quin estat estava aquell transbordament.
Guigui ha escrit:Altra alternativa: Rodalia Cornellà-Arc de Triomf i L1 fins a Marina (o directament a peu).
Aquest ja ho sabia però a depen quines hores de la nit (entre setmana més enllà de les 23.37) o festius (a partir de les 22.50) el tren ja no passa i es té que fer transbordaments de metro. Però gràcies igualment



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Dijous 18/07/2013 11:44

Algú sap més o menys quan passen per Palau Reial - Zona universitària les línies de bus de Soler i Sauret L51, L61 i L64. Vull anar de Palau Reial - Zona Universitaria a Walden (St. Just Desvern) i no tinc ganes d'agafar el tramvia. A la web posen horaris des de F. Macià, Maria Cristina i he comparat amb els de la web mou-te.gencat.cat i no em quadren. Voldríi agafar-lo cap les 18h.



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dijous 18/07/2013 13:05

albert28 ha escrit:Algú sap més o menys quan passen per Palau Reial - Zona universitària les línies de bus de Soler i Sauret L51, L61 i L64. Vull anar de Palau Reial - Zona Universitaria a Walden (St. Just Desvern) i no tinc ganes d'agafar el tramvia. A la web posen horaris des de F. Macià, Maria Cristina i he comparat amb els de la web mou-te.gencat.cat i no em quadren. Voldríi agafar-lo cap les 18h.
Combinant les tres línies, hi ha una freqüència de 10-15 minuts, i el trajecte dura uns 10 minuts


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 02/08/2013 13:01

Volem anar tota la família a passar un dia a Vic.

He estat mirant preus a Rodalies i a Sagalés, i em surt això:
RodaliesPreu: 50,16 €:
  • La meva mare, el meu pare i el meu germà, bitllet senzill (5,70 € x 3)
  • La meva àvia, amb la "Tarjeta Dorada", paga 3,42 €.
  • Jo, en tenir el Carnet Jove, pago 4,56 €.

    Total només anada: 25,08 €. Si ho multipliquem per 2 (anada i tornada!), em surt el preu final de 50,16 €
SagalésPreu: 41,50 €:
En cas d'anar amb el Sagalés, compraríem una T-10 de 6 zones, que costa 41,50 €.
Llavors, tinc alguns dubtes:
  • Què és més ràpid? Sagalés o Rodalies?
  • La T-10 de 6 zones em val per a totes les línies de Sagalés que vagin de Barcelona a Vic?
  • La T-10 de 6 zones em val per anar a Vic en Rodalies?
  • Hi ha més alternatives per fer aquest trajecte? En cas que sí, podríeu indicar-me el preu?
Clar, en tren és 1h-1:30 h, si no m'equivoco. A més, prefereixo el tren que el Sagalés... Per això, si puc utilitzar la T-10 de 6 zones per anar tots cinc a Vic i tornar (5 x 2 = 10 viatges) en Rodalies...

Després queda l'opció "anar en cotxe", però vull convèncer a la família de que en molts casos el transport públic és més econòmic. No sé si aquest és el cas: què seria més econòmic?

Gràcies per avançat.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 02/08/2013 13:11

Tant a Rodalies com a Sagalés pots fer servir una T-10 de 6 zones, ja que la T-10 és multipersonal.

Això si, si agafes Rodalies haureu d'anar tots a una, per validar a la sortida.



jEiiK0b
N5
N5
Entrades: 118
Ubicació: Esparreguera

Entrada Autor: jEiiK0b » Divendres 02/08/2013 13:25

Adolescent barceloní ha escrit:Després queda l'opció "anar en cotxe", però vull convèncer a la família de que en molts casos el transport públic és més econòmic. No sé si aquest és el cas: què seria més econòmic?
Depèn. Si vas sol, el cotxe et surt més car (els costos te'ls menges tots tu) i segurament és millor anar en TP. Però si sou cinc, és probable que et surti més a compte anar en cotxe, ja que els costos per cada ocupant es divideixen per 5 respecte de si vas sol. M'explico?



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 02/08/2013 13:37

El googlemaps diu que el combustible de Barcelona a Vic són 9€. Per anar i tornar 18. Si hi afegeixes el desgast del vehicle dubto molt que arribi a sumar 41,5€ que és el cost d'una sola T-10 de 6 zones.

Una altra cosa seria tenir en compte les despeses de manteniment del cotxe, assegurança, impostos... imputables a aquest desplaçament però com que suposo que el cotxe ja el teniu comprat...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 02/08/2013 13:48

Barcelona-Vic són 70 Kms anada.

A 0,24 €/Km (*) i comptant anada i tornada són: 33,60 €.
A 0,19 €/Km (**) i comptant anada i tornada són: 26,60 €.

* 24 cèntims d'€ per quilòmetre és el que paguen algunes empreses, en el millor dels casos, quan has de posar el teu vehicle particular per a la feina.
** 19 cèntims d'€ per quilòmetre és el tope legal que hisenda admet sense haver de cotizar com un ingrés per al treballador, quan has de posar el teu vehicle particular per a la feina.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 02/08/2013 14:32

Si n'heu amb renfe, podeu comprar el bonotren (10 viatges) només per renfe, surt més a compte si només l'utilitzeu a renfe.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 02/08/2013 20:41

albe6 ha escrit:Tant a Rodalies com a Sagalés pots fer servir una T-10 de 6 zones, ja que la T-10 és multipersonal.

Això si, si agafes Rodalies haureu d'anar tots a una, per validar a la sortida.
A Vic no cal validar a la sortida, només a l'entrada.
Adolescent barceloní ha escrit: Volem anar tota la família a passar un dia a Vic.

He estat mirant preus a Rodalies i a Sagalés, i em surt això:

Rodalies
Preu: 50,16 €:

La meva mare, el meu pare i el meu germà, bitllet senzill (5,70 € x 3)
La meva àvia, amb la "Tarjeta Dorada", paga 3,42 €.
Jo, en tenir el Carnet Jove, pago 4,56 €.

Total només anada: 25,08 €. Si ho multipliquem per 2 (anada i tornada!), em surt el preu final de 50,16 €

Sagalés
Preu: 41,50 €:
En cas d'anar amb el Sagalés, compraríem una T-10 de 6 zones, que costa 41,50 €.


Llavors, tinc alguns dubtes:
Què és més ràpid? Sagalés o Rodalies?
La T-10 de 6 zones em val per a totes les línies de Sagalés que vagin de Barcelona a Vic?
La T-10 de 6 zones em val per anar a Vic en Rodalies?
Hi ha més alternatives per fer aquest trajecte? En cas que sí, podríeu indicar-me el preu?

Clar, en tren és 1h-1:30 h, si no m'equivoco. A més, prefereixo el tren que el Sagalés... Per això, si puc utilitzar la T-10 de 6 zones per anar tots cinc a Vic i tornar (5 x 2 = 10 viatges) en Rodalies...

Després queda l'opció "anar en cotxe", però vull convèncer a la família de que en molts casos el transport públic és més econòmic. No sé si aquest és el cas: què seria més econòmic?

Gràcies per avançat.
En vehicle privat, algun cop que hi he hagut d'anar, almenys fins a l'entrada de la Meridiana, amb menys de 5€ faig el trajecte d'anada i tornada, s'ha de tenir en compte que condueixo un utilitari amb motor turbo dièsel, que té un consum mitjà de 4,5l/100 kms. i que la majoria de dies, feia una conducció "econòmica", utilitzant les marxes més llargues possibles, i a un promig de 80/100 km/h. I érem 3 persones més jo que era el conductor. Depèn del vehicle que tingueu, us surt molt més econòmic anar amb cotxe privat. És trist, però cert, i a més a Vic hi ha un munt d'aparcaments gratuïts, dispersats per tota la ciutat, i al ser una ciutat relativament petita, es pot recórrer a peu en poca estona. Això sí, si voleu que el viatge us surti econòmic, no agafeu la C-33, i feu tot el trajecte sencer per la C-17, en uns 35 40 minuts aproximadament, depèn del trànsit, us planteu a Vic, i us estalvieu el peatge de La Llagosta de la C-33.

I ja que parles del Carnet Jove. El Carnet Jove no et serveix per fer trajectes de Rodalies. Et serveix si vas més amunt de Vic, ja que es tarifica com a regionals, però fins a Vic, no serveix, ja que es tarifica com a rodalia.

Conclusió, el més ràpid és el vehicle privat, ara si vols anar en Transport Públic, et recomano el bus de Sagalés, però la línia que surt directa de l'Estació del Nord, cap a Vic, té una durada aproximada d'una hora, segons el trànsit, i et deixa gairebé al centre de la ciutat; el tren mínim triga 1:10h - 1:15h, i és més difícil trobar plaça per seure, sobretot després de Pl. Catalunya. El que sí és de calaix, és que agafeu una T-10 de 6 zones, l'amortitzareu més que comprant bitllets senzills, a l'anar tantes persones.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 02/08/2013 22:30

Llavors el cotxe ens és més econòmic, en aquest cas, oi?

El meu pare és el que condueix, i acostuma a portar marxes llargues i tot això. Com no estem disposats a pagar peatge :roll: anirem com bé dieu per la C-17.

M'apunto el detall dels aparcaments gratuïts.

El nostre cotxe és un Seat Ibiza de l'any 2000, no sé si consumeix massa o no.

En tot cas, gràcies a tots per les respostes! :D :plas :reve


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dijous 08/08/2013 10:49

Vull anar de casa meva, al Poblenou, l'estació de Sants. La manera més ràpida per anar que he trobat es amb el metro L4, des de Poblenou, a Barceloneta i allà agafar qualsevol tren a Sants. Sinó, agafar el 71 fins al pont de Calatrava i allar agfar el 43/44. També tinc la del metro, però amb L3 no vull el passadís, i amb L5, dona molta volta. Coneixeu alguna altre manera?


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 08/08/2013 11:22

Donada la baixa freqüència de la R2 Sud a EDF i tenint en compte que amb la meva proposta s'ha de caminar "una miqueta" (400 metres, menys de 10 minuts) et proposo la L4 fins a Urquinaona i allà anar a peu a l'estació renfe de pl. Catalunya on podràs agafar qualsevol tren a Sants. També pots agafar el metro L1 d'Urquinaona a Catalunya, però crec que és més ràpid anar a peu.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dijous 08/08/2013 13:46

Hola!

També depèn una miqueta de la zona del Poblenou on visquis però ja que has parlat de la línia 71, dedueixo que la tens aprop. Aprofitant que parles d´aquesta línia, podries anar fins passat el pont de Calatrava i caminar uns 500 m fins a l´estació de Clot-Aragó. Allà tens més possibilitats amb les R2, R2 nord i R1. No sé si serà una alternativa vàlida...

Salutacions,
MANEL



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”