Torna l'Àrea Metropolitana de Barcelona

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Integració, no; segregació

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 06/08/2011 21:25

Guigui ha escrit:Caldria cercar la disgregació de l'actual zona 1, quedant aquesta exclusivament per al municipi de Barcelona, la resta de l'actual zona 1 convertida en zona 2 i augmentar de nombre les successives.
Això obligaria a posar torns de sortida al Metro...



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 07/08/2011 4:08

Guigui ha escrit:Caldria cercar la disgregació de l'actual zona 1, quedant aquesta exclusivament per al municipi de Barcelona, la resta de l'actual zona 1 convertida en zona 2 i augmentar de nombre les successives.
I qui tingui que travessar 7 zones (les antigues 6) li surt més car.
No li trobo el sentit de que la zona 1 sigui nomes Barcelona ciutat



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 07/08/2011 4:53

2 Zones - De Sant Andreu de la Barca a Plaça Catalunya pago 1.64 per viatge (17,8 km = 0.092€/km)
6 Zones - De Manresa Baixador a Plaça Catalunya es paga 3.51 per viatge (47,9km = 0.073€/km)
1 Zona - De Castelldefels a Montgat Nord es paga 0.825 (33,27km = 0.025€/km)

Injust oi? Però partir per la meitat la primera zona que aconseguirà? Duplicar el preu entre Montgat Nord i Castelledefels? 0.05€/km, seria... seguirà sent terriblement injust! El que s'ha de fer és pagar per quilòmetre en línia recta, amb targetes de saldo que descompti el preu del trajecte a la sortida. De forma complementària es pot posar a la venda bitllets entre estacions (com fa la Renfe) amb el preu per distància, i a partir del cost d'explotació, si es desitja, es pot, per exemple, fer més barat el trajecte en autobús, o més car el Nitbus, depenent també de l'hora, com ara, el metro més car quan no tanca a la nit, i més barat en horaris de treball, com ara a les 8 del matí, en aquest cas, caldria posar pantalles de leds que informin del preu per quilòmetre al moment, i taules informatives amb els preus per distància a cada hora del dia i segons els serveis, per poder planificar trajectes.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 07/08/2011 13:17

Lluita1714 ha escrit: i a partir del cost d'explotació, si es desitja, es pot, per exemple, fer més barat el trajecte en autobús, o més car el Nitbus, depenent també de l'hora, com ara, el metro més car quan no tanca a la nit, i més barat en horaris de treball, com ara a les 8 del matí, en aquest cas, caldria posar pantalles de leds que informin del preu per quilòmetre al moment, i taules informatives amb els preus per distància a cada hora del dia i segons els serveis, per poder planificar trajectes.
Més injust encara. Aquell que agafa el Nitbus entre setmana o el Metro els dissabtes a la nit per anar a treballar ha de pagar més que la gent que treballa de dia perquè el cost d'explotació és superior?



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 07/08/2011 17:38

Es poden fer també abonaments a treballadors, amb un preu reduït en un horari determinat. Però sabent que el transport públic és subvencionat, a alguns com jo, no ens agrada haver de pagar el transport més car per tal de que alguns vagin de festa.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 07/08/2011 19:08

Bé, i potser a d'altres no els hi agradarà que usis el transport públic subvencionat per anar al cinema al centre, o per anar de compres. Tot és oci, si ens posem a discriminar quin tipus d'oci mereix ser subvencionat i quin no, es pot entrar en una discussió severa. Els usuaris i els no usuaris paguen amb els impostos una subvenció perquè el metro o el bus els dugui quan tinguin una necessitat de mobilitat, sigui quin sigui el motiu d'aquesta necessitat, per tant, o se subvenciona el metro per a tothom o per a ningú. I què fem amb els turistes? No podrien comprar una T-10 o un bitllet senzill perquè no paguen impostos i no tenen dret a transport subvencionat?



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 07/08/2011 19:45

El problema és que de dia, pot ser més barat el transport públic ja que el fa servir més gent, i tots paguen el mateix preu, per tant, moure el transport públic és més rentable, vagi qui vagi i faci el que faci. Amés, l'economia diürna de l'oci mou uns beneficis, no només en l'ús multitudinari del transport públic, sinó en l'àmbit comercial, fins al punt que cada any, a un poble com Sallent, algú paga un tren especial entre Manresa i el poble, per tal d'atraure gent fins a la seva fira de Santa Llúcia.

Però el transport públic nocturn és realment un luxe. És un luxe moure a la nit dels dissabtes no-sé-quantes unitats de metro de cinc cotxes cada una, quan només hi viatgen cinc, o deu persones en un tren sencer a les pitjors hores. L'AVE Madrid - Cuenca - Albacete es tancà per pocs viatgers. Aquí tancar no, però sí pujar el preu una mica ja que és un luxe. Amés, no sé que et penses que dic, ningú cobrarà 20 euros per un viatge, però els preus poden oscil·lar dins el marge que hi ha ara (de 0.05 € / km, a 0.09 €/km.).


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 07/08/2011 19:59

El transport públic nocturn no és cap luxe. Podria ser-ho el metro durant tota la nit, però el transport públic a la nit no és cap luxe. En una ciutat amb la població de Barcelona el transport públic nocturn és una necessitat. Podríem dir què és una necessitat o què un luxe i si hi ha coses prescindibles a la vida...



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 07/08/2011 20:49

victorcasta ha escrit:El transport públic nocturn no és cap luxe. Podria ser-ho el metro durant tota la nit, però el transport públic a la nit no és cap luxe. En una ciutat amb la població de Barcelona el transport públic nocturn és una necessitat. Podríem dir què és una necessitat o què un luxe i si hi ha coses prescindibles a la vida...
Aquí sí que hi estic parcialment d'acord. El Nitbus una necessitat i el metro un luxe? Sí (excepte en esdeveniments com Nadal o La Mercè on tots dos són necessitats). I aquí podriem entrar en un altre debat sobre altra cosa que jo no entenc: perquè el Nitbus, en línies amb poc passatge, fan servir autobusos grans en comptes de microbusos?.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 31/08/2011 20:37

Vaig fer la pregunta a Territori i Sostenibilitat sobre si hi hauria canvis en les línies de bus amb l'AMB...

Per ara, tot queda com està: les línies de l'EMT passen a dependre de l'AMB i les de la Direcció General de Mobilitat i Transports, segueixen igual. Ampliada la pregunta per alguns municipis que abans no eren de l'EMT i ara són de l'AMB (com per exemple, Cerdanyola del Vallès) i si hi hauria algun tipus de traspàs, la resposta va ser que s'ha constituït una comissió tècnica de traspassos on es tracta aquest tema, entre d'altres.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 15/10/2014 21:19

Relacionat amb el tema:

L’Àrea Metropolitana de Barcelona, un poder a l’ombra
L’oasi català perviu a l’Àrea Metropolitana de Barcelona. El PSC, CiU, ICV-EUiA i ERC governen la institució reconstituïda el 2011 amb poder sobre 36 municipis i tres milions de persones però sense mecanismes clars de control. 606 milions d’euros de pressupost –similar al de la Diputació de Barcelona–, 500 funcionaris, milers de treballadors en 50 empreses o ens subsidiaris i competències en urbanisme, residus, aigua o transports fan de l’AMB un imperi que presideix Xavier Trias però governa Antoni Balmón. L’AMB gasta 4 milions d’euros en sous només per a directius i reparteix 800.000 euros en dietes per assistència a reunions.

El text complet a http://www.elcritic.cat/investigacio/la ... -ombra-922.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 23/06/2020 18:42

Barcelona planifica el futur més enllà de l’Àrea Metropolitana

Comença la redacció d'un nou Pla Estratègic que inclou els 164 municipis de la Regió Metropolitana de Barcelona


Imatge
Barcelona vol planificar el futur més enllà dels límits que avui fixa l’Àrea Metropolitana (36 municipis) i pensar en clau de Regió Metropolitana (164 municipis). [...] L’àrea inclou set comarques: Barcelonès, Baix Llobregat, Garraf, l’Alt Penedès, Maresme, Vallès Oriental i Vallès Occidental.

Amb el nom de Barcelona Demà. Compromís Metropolità 2030, el nou Pla Estratègic fixarà els objectius de tota la regió en àmbits com la mobilitat i les infraestructures, l’emergència climàtica, la cohesió social i les polítiques d’habitatge o la projecció econòmica.

L’elaboració del nou Pla Estratègic s’allargarà fins al 2022. En el marc d’aquest debat caldrà veure què passa amb l’actual Àrea Metropolitana i si s’amplia als 164 municipis de tota la regió amb un nou model de governança.
https://beteve.cat/politica/barcelona-p ... opolitana/
https://pemb.cat/ca/noticies/barcelona_ ... lions/278/


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”