Dubtes tarifaris

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Granolleri

Re: Dubtes tarifaris

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 30/07/2015 23:41

oriolp13 ha escrit:La màquina no haurà marcat viatge perquè estarà programada per a poder fer transbord (entenent-se que el segon transport serà únicament per a moure's per zona 2).
Correcte, ja que la màquina no pot saber on va aquella persona, i per tant, i servia per anar a qualsevol estació de la zona 2C (de La Floresta fins a Sabadell Rambla, i fins a Rubí).



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 31/07/2015 0:25

oriolp13 ha escrit:El problema és que això és un buit d'aquest sistema amb les targetes actuals, doncs el que ha fet aquesta persona hauria de ser totalment legal, ja que ell el que fa és gastar 2 viatges de T10 per a fer el viatge. La màquina no haurà marcat viatge perquè estarà programada per a poder fer transbord (entenent-se que el segon transport serà únicament per a moure's per zona 2).
Jo ho he pensat més d'un cop, això... Potser no és freqüent, però sí factible, fer un viatge de 2 zones (en aquest cas), un tràmit curt, i molt seguit un altre viatge de 2 zones, de les quals la segona és diferent a la primera del primer viatge... I perquè el sistema validi correctament aquest fet (un segon viatge descomptat), l'usuari ha de posar de la seva part (*), és a dir, ser conscient que no li està descomptant un segon viatge per aquesta circumstància (la màquina no pot saber-ho), i validar un segon cop perquè l'hi descompti...

Als transports amb barreres o torns, però, la cosa es complica!, ja que quan valides obre la barrera, i per aplicar aquesta "compensació" esmentada, se suposa que hom hauria d'esperar-se a que es torni a tancar, i només llavors tornar a validar per segon cop.

(*) si no vol arriscar-se a ser multat


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 05/08/2015 23:37

Cabrera de mar sempre ha estat a la zona 2E als mapes de l'atm. Pero ara apateix a la 3e? A que es deu aquest canvi de zona?



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 06/08/2015 0:02

L'estació es troba en terme municipal de Vilassar de Mar, per tant és a la zona 2E. Cabrera de Mar, en canvi, es troba a la zona 3E.

En tot cas, acabo de consultar el web de l'ATM i l'estació que dius continua estant a la zona 2E.



Miquel22
N1
N1
Entrades: 3

Entrada Autor: Miquel22 » Dilluns 14/03/2016 13:50

Hola! Jo visc a la zona 3B, i per anar a la Universitat Autònoma he de desplaçar-me fins a la zona 2C, per la qual cosa he de comprar bitllets sempre de 3 zones, aclareixo que per anar del meu poble a la Universitat he de passar de ferrocarrils a RENFE en Martorell. El que jo volia saber és, és legal si jo compro una Tjove de 2 zones, la pico per primera vegada a Sant Andreu de la Barca (zona 2B) i la faig servir per anar des del meu poble fins a la universitat? Ja que segons la targeta m'estaria desplaçant de zona 2B a 2C. I si és possible, podrida viatjar per tota Barcelona (zona 1) amb aquesta targeta?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 14/03/2016 14:10

Miquel22 ha escrit:Hola! Jo visc a la zona 3B, i per anar a la Universitat Autònoma he de desplaçar-me fins a la zona 2C, per la qual cosa he de comprar bitllets sempre de 3 zones, aclareixo que per anar del meu poble a la Universitat he de passar de ferrocarrils a RENFE en Martorell. El que jo volia saber és, és legal si jo compro una Tjove de 2 zones, la pico per primera vegada a Sant Andreu de la Barca (zona 2B) i la faig servir per anar des del meu poble fins a la universitat? Ja que segons la targeta m'estaria desplaçant de zona 2B a 2C. I si és possible, podrida viatjar per tota Barcelona (zona 1) amb aquesta targeta?
No hem vist cap cas en el fòrum que es pogués fer el mateix que es fa a la línia Vallès amb les il·limitades de 2 zones validades a Sant Cugat. En tot cas, si ho vols provar fes la primera validació a Castellbisbal RENFE, ja que Renfe i FGC tenen zones lògiques diferents dins la zona 2B. Si no et funciona, tens uns dies per demanar un bescanvi al·legant error a l'hora de la primera validació.



Miquel22
N1
N1
Entrades: 3

Entrada Autor: Miquel22 » Dilluns 14/03/2016 14:29

victorcasta ha escrit:
Miquel22 ha escrit:Hola! Jo visc a la zona 3B, i per anar a la Universitat Autònoma he de desplaçar-me fins a la zona 2C, per la qual cosa he de comprar bitllets sempre de 3 zones, aclareixo que per anar del meu poble a la Universitat he de passar de ferrocarrils a RENFE en Martorell. El que jo volia saber és, és legal si jo compro una Tjove de 2 zones, la pico per primera vegada a Sant Andreu de la Barca (zona 2B) i la faig servir per anar des del meu poble fins a la universitat? Ja que segons la targeta m'estaria desplaçant de zona 2B a 2C. I si és possible, podrida viatjar per tota Barcelona (zona 1) amb aquesta targeta?
No hem vist cap cas en el fòrum que es pogués fer el mateix que es fa a la línia Vallès amb les il·limitades de 2 zones validades a Sant Cugat. En tot cas, si ho vols provar fes la primera validació a Castellbisbal RENFE, ja que Renfe i FGC tenen zones lògiques diferents dins la zona 2B. Si no et funciona, tens uns dies per demanar un bescanvi al·legant error a l'hora de la primera validació.
Hola! no ho he entès molt be, vols dir que si pico a Castellbisba(zona 2b) no hi hauria problema en arribar fins a la UAB en renfe i també fins a BCN en ferrocarrils?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 14/03/2016 22:13

Per anar a Barcelona ni de conya. De la 2B a la 1 per Sant Cugat passes per la 2C.

El que dic és que no sé si és possible l'invent per anar a l'Autònoma. En cas de que poguessis, et recomano fer-ho a Castellbisbal ja que tot i que per tu tot és zona 2B, es distingeixen si valides a FGC o a Renfe.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 14/03/2016 23:14

victorcasta ha escrit:Per anar a Barcelona ni de conya. De la 2B a la 1 per Sant Cugat passes per la 2C.

El que dic és que no sé si és possible l'invent per anar a l'Autònoma. En cas de que poguessis, et recomano fer-ho a Castellbisbal ja que tot i que per tu tot és zona 2B, es distingeixen si valides a FGC o a Renfe.
A la pràctica ho podrà fer. Servidor té una T-Trimestre de 3 zones estrenada a la zona 3D i he fet tant Terrassa-Barcelona com Sabadell-Barcelona amb FGC sense cap problema, deixant-me sortir a les estacions amb validació de sortida. I amb targetes estrenades a Sagalés (20) o a RENFE (19).

De fet, fins i tot em deixa validar a la zona 3B, tot i que a la pràctica és impossible anar de la zona 3D a la 3B via la 3C.



Miquel22
N1
N1
Entrades: 3

Entrada Autor: Miquel22 » Dimarts 15/03/2016 8:22

Jo no hauria de passar per Sant Cugat, ja que el viatge que vull fer es de zona 3B a zona 1 amb l'R5 direcció Plaça Catalunya.

En cas de que no pugui fer res d'això, si valido la Tjove de dos zones a martorell, podria anar a la zona 3B i a la Uab sense cap problema? Les dues estacions estan a dos zones de Martorell.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 15/03/2016 10:15

Dubte tarifari:
Si agafo la R2 a Granollers i la meva destinació és Sant Andreu Arenal, puc baixar a Montcada i Reixac i caminar fins Montcada i Reixac - Manresa per agafar la R4 sense que em cobri un altre viatge? Això inclou sortir legalment de Montcada i Reixac i entrar legalment a MiR - Manresa.
Si no és possible (tenint en compte que ho hauria de ser), l'entrada a MiR - Manresa es pot fer sense validar? És a dir, les portes estan obertes com a la majoria d'estacions de Renfe? A Montcada i Reixac ja sé que tothom surt sense picar, o sigui que ja ni pregunto. I aleshores què passaria al sortir a Sant Andreu Arenal?

I sí, ja conec l'alternativa Sant Andreu Comtal i Metro L1.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 15/03/2016 13:00

Sí, es pot fer un Granollers-Sant Andreu Arenal amb transbord a Montcada. Quan es valida a Montcada i Reixac Manresa no descompta viatge tal i com passa a l'estació de Montcada al fer-ho a la inversa. I es pot sortir sense cap problema tant a Sant Andreu com a Granollers Centre.

En tot cas, al Passeig Colom (davant de l'estació de França de Granollers) té parada l'autobús que va a Barcelona directe per autopista i acaba a Fabra i Puig, cada 30' en feiner i cada hora en festiu, i triga 30'. Per mi seria la millor opció.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 15/03/2016 16:11

Miquel22 ha escrit:Jo no hauria de passar per Sant Cugat, ja que el viatge que vull fer es de zona 3B a zona 1 amb l'R5 direcció Plaça Catalunya.

En cas de que no pugui fer res d'això, si valido la Tjove de dos zones a martorell, podria anar a la zona 3B i a la Uab sense cap problema? Les dues estacions estan a dos zones de Martorell.
Crec que al missatge anterior t'he malentès. Si valides a St. Andreu de la Barca (2B) pots anar a Martorell (3B), a Barcelona (1) i a la UAB (2C).

Però el viatge en R8 de Martorell a Cerdanyola Universitat són 3 zones (3B, 2B i 2C). Com que la T-Jove està validada a la 2B, si les validadores no tenen cap filtre per trajecte, et deixaran fer-ho. Però estem en el mateix cas dels que la fan servir validada a St Cugat per anar de Terrassa a Barcelona: poder es pot fer i tècnicament les validadores et deixen passar, però no s'hauria de fer.



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 15/03/2016 17:43

a ver... Por la experiencia que tengo y por lo que contáis, validando en St Andreu de la Barca como primera vez, puedes evitar Martorell si tienes desde El Palau o Vila un bus que te lleve a la estación de Castellbisbal, por lo que te mantienes en la zona 2B y cogiendo R8 pasas a zona 2C. Esa zona no sé cómo está comunicada en tema de buses, pero viendo los mapas, hay una relativa cercanía entre algunas estaciones de FGC y de Rodalies R4, por lo que si te puedes servir de bus en alguna puedes llegar a Rosalies y hacer cambio R4 a R8 en Castellbisbal sin tener que pisar Martorell.

Unos mensajes más arriba he leído acerca de Sant Cugat, y de ir caminando a la Floresta, y usar el 128... Lo que me sorprende es los mensajes de Raúl, pues sabe desde finales de 2014 que con una T-Dia 1 Z picada en zona 24 tiene acceso a Sant Cugat en todos los medios de transporte excepto el A4 y la estación Renfe, ya que yo desde febrero de 2015 empecé a usar ilimitadas 1Z en Z 24 y llegar hasta Hospital General sin problemas. Y Juanjo fue quien me dijo que podía acceder con esa tarjeta a los urbanos de Sant Cugat, si bien hasta hace tres meses escasos no lo he comprobado por mí mismo.

Con 1 zona, tal y como indican ahora en la web de ATM para las tarjetas de tiempo limitado, cuando hablamos de ilimitadas, se puede ir de Barcelona a Sant Cugat con una Primera Validación Zona 24, validando obligatoriamente en Les Planes para pasar de zona 1 a 2B. Excepción: si viajamos de Barcelona a Les Planes en FGC, bajamos y cogemos el L5 de SCV, no es necesario validar en Les Planes ya que la validación en el L5 ya está en zona 2C, por lo que entramos en S Cugat sin problemas.
Del mismo modo, una ilimitada 1Z validada en S Cugat como primera vez (Zona 02) nos permite movernos por toda la zona 2C y llegar hasta la estación de Les Planes, si venimos de Rubí, debemos bajar en cualquier estación de S Cugat y validar de nuevo, para bajar en Les Planes, si bien al no haber que validar para salir en esta estación, este paso no es necesario.
Si nos vamos al otro extremo, en la polémica zona 2B, tenemos un caso similar: Sant Boi de Llobregat con Santa Coloma de cervelló. Validando una ilimitada 1z en Sant Boi, nos marca Zona 26, y podemos desplazarnos de Barcelona a Santa Coloma de Cervellò debiendo bajar obligatoriamente en Sant Boi y volviendo a validar. Si pasamos de FGC hasta S Boi y bus a Santa Coloma, la validación ya la hacemos en el bus en Sant Boi, por lo que al estar dentro de zona 26, no hay problema.
Por último, si marcamos una Ilimitada 1z en Santa Coloma de Cervelló, que es zona 33, podemos movernos por toda la zona 2B y llegar hasta Sant Boi, si venimos de Sant Andreu de la Barca o Castellbisbal hay que bajar en Cervelló y volver a validar para entrar en Sant Boi.

En estos dos últimos casos, hay que señalar que:
La línea L61 de Soler y Sauret, nos permite hacer los siguientes trayectos con una Ilimitada de 1Z:
Zona 00/01/24: Desde Barcelona hasta Sant Feliú Llobregat
Zona 26: desde Barcelona a Sant Feliù Llobregat y de Sant Boi hasta Santa Coloma de Cervellò.
Zona 33: Desde Molins de Rei hasta Sant Boi, debiendo validar en el municipio de Santa coloma de Cervellò, para acceder a Sant Boi.
Zona 04/05/06: Desde Molins hasta Santa Coloma de Cervellò.

Visto lo visto, la L61 sale más rentable si nuestra validación se hace en zona 26, ya que nos permite un mayor arco de trayecto, si bien entre Santa coloma y Sant Feliu, no podemos utilizarla.

Por último, indicar que el municipio de Gavá, en la estación de Renfe nos valida una Ilimitada de 1z como Zona 35, si bien todavía no sé para qué demonios sirve esa diferenciación, ya que en las zonas colindantes (2A y 2B) no hay ningún municipio que tenga zona propia para justificar una llegada aquí desde Gavá. Imagino que o bien es un municipio de zona 2 que se le va a aplicar en un futuro una numeración propia (tipo Begues para la 902) o es una antigua numeración que conectaba con algún punto de corona 2 al cual posteriormente se le suprimió el número. Todavía sigo sin saber por qué Gavá tiene este código propio y para qué sirve. Curiosamente todo el municipio aparece rayado, por lo que entiendo que una primera validación en los buses de Gavá, urbanos o interurbanos, también marca el código 35 en la tarjeta.

Un saludo


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 11/05/2016 22:15

Des d'avui, FGC aplica un filtre per saber on s'ha fet la validació del viatge per evitar els casos en què es viatjava de BCN a Terrassa o viceversa amb un abonament il.limitat de 2 zones validat a Sant Cugat. Els casos d'incidències a l'hora de sortir han fet aflorar un bon número de gent que viatjava amb aquest truc.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 12/05/2016 10:24

Clar, la genial tecnologia amb la que funcionen els títols de l'ATM no permet delimitar els trajectes a dues zones concretes. En canvi, hi ha llocs com Viena, on des de fa dècades no tenen altra cosa que una targeta de cartró on indica les zones que es poden utilitzar. Clar que allí fan servir una "cosa" que causa urticària a can ATM: revisors. Sí, senyors de l'ATM, son unes criatures estranyes amb dues cames, dos braços i un cap. I es mouen soles! Això sí, demanen un sou, però no s'espatllen tan sovint com les vostres meravelloses màquines, i tampoc cal esperar hores i hores abans no vingui un tècnic a arreglar-les.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 12/05/2016 13:04

Doncs a partir d'ara hauran de baixar a qualsevol estació de la zona 2C i tornar a validar, car el que feien no té res d'il·legal.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 25/05/2016 22:54

Hi ha una cosa que realment no entenc :nose

I es, que, si compro una T-mes a Barcelona, i la valido per primer cop a Barcelona (zona 1 ATM) després no la puc fer servir en un trajecte urbà, amb el bus, per exemple, a Mataró. (ho vaig provar, el conductor em va dir que no era de la mateixa zona).

És a dir, que haig de treure una t-10 pels meus trajectes per mataró i un altre per bcn ? té algun sentit això ?



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dimecres 25/05/2016 23:00

uriol108 ha escrit:Hi ha una cosa que realment no entenc :nose

I es, que, si compro una T-Mes a Barcelona, i la valido per primer cop a Barcelona (zona 1 ATM) després no la puc fer servir en un trajecte urbà, amb el bus, per exemple, a Mataró. (ho vaig provar, el conductor em va dir que no era de la mateixa zona).

És a dir, que haig de treure una T-10 pels meus trajectes per Mataró i un altre per Bcn ? té algun sentit això ?
Per mi és una xorrada, perquè pagues igualment. Però passa amb tots els abonaments il·limitats. Amb la T-Jove també passa i t'ho justifiquen amb el "no és la mateixa zona", però el trajecte és d'una zona igual.



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 26/05/2016 0:15

uriol108 ha escrit:Hi ha una cosa que realment no entenc :nose

I es, que, si compro una T-mes a Barcelona, i la valido per primer cop a Barcelona (zona 1 ATM) després no la puc fer servir en un trajecte urbà, amb el bus, per exemple, a Mataró. (ho vaig provar, el conductor em va dir que no era de la mateixa zona).

És a dir, que haig de treure una t-10 pels meus trajectes per mataró i un altre per bcn ? té algun sentit això ?
No mezclemos churras con merinas.

La T-10, como bien se indica y se repite en la web, sirve en cualquier zona, siempre que se haga un viaje dentro del número de zonas que delimite la tarjeta. Si es de 1 zona la misma tarjeta puede descontar el viaje 1 en zona 1, el viaje 2 en 6C, el viaje 3 en 4B, el viaje 5 en 2C...

Otra cosa son las ilimitadas, para lo cual te vas a información de ATM en Muntaner, y le pides al señor que siempre está hablando por teléfono que te muestre el plano con los códigos internos de ATM, que yo tengo afotado de la estación de buses de Vic, y te vas viendo los códigos, luego investigas para qué es cada uno y picas la T-Mes en la zona de validación que más te convenga de forma que el precio de la tarjeta, ya de por sí caro, puedas amortizarlo de forma legal en el mayor número de zonas/trazados/municipios posibles.

Respecto al nuevo lector de FGC, me parece increíble que gente con tarjeta de 2 zonas picada en 2C hicieran un Terrassa Barcelona del tirón. Si yo con la T24 siempre valido en Les Planes hasta pa mear, y no se me caen los anillos por coger el siguiente tren, no me entra en la cabeza que haya personas que sean incapaces de bajarse en su zona de primera validación para marcar de nuevo arriesgándose a una multa... Para viajar con más zonas a menos precio ese es el inconveniente al que te enfrentas,. pero no se cae el mundo. Anda que si tuvieran que hacer el Terrassa Barcelona como hago yo, validando una T10 1Z de Terrassa a Rubí, caminando a Hospi General (muchas vceces a las diez y media de la noche con una linterna al pasar bajo la autovía) y T24 en Hospi hasta Lres Planes para bajarte de nuevo, validar la misma T24 y esperar quince o veinte minutos pasando frío al siguiente tren que te lleve a Barcelona... Que sería para todos los que validan una Tmes de 2 Z del tirón? Un héroe de guerra?

Yo flipo...


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”