Dubtes tarifaris

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Dubtes tarifaris

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 20/10/2010 9:06

Com que crec que no existeix cap fil on exposar dubtes sobre tarifes i títols de transport, en creo un.


Jo tenia entès que una T-10 no està limitada a la zona de la compra. He usat una T-10 d'1 zona per moure'm amb el Metro de Barcelona i la mateixa tarja per agafar una línia de TMESA, i mai m'ha donat cap problema. Fins que l'altre dia vaig voler agafar l'A3 des de les Fontetes de Cerdanyola fins a l'Autònoma i la màquina em va tornar la targeta amb el missatge de que la tarja no corresponia a la zona on em trobava. Ha canviat alguna cosa al respecte o ho tenia mal entès jo?



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 20/10/2010 9:31

No hauria de rebutjar-t'ho algunes validadores dels autobusos tenen blocats els títols d'una zona si fan recorreguts mínims de més d'una zona.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 20/10/2010 15:39

Es curios que faci aixo, perque conec una persona que fa Serraparera-UAB amb la T-10 d'1 zona i no ha tingut mai cap problema. I crec que a Cerdanyola no hi ha cap tipus d'acord que no permeti fer trajectes interns amb les linies interurbanes (mes quan per anar a l'UAB nomes s'hi pot anar en l'A3)...



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 20/10/2010 16:09

Probablement la validadora estava mal configurada.
victorcasta ha escrit:Es curios que faci aixo, perque conec una persona que fa Serraparera-UAB amb la T-10 d'1 zona i no ha tingut mai cap problema. I crec que a Cerdanyola no hi ha cap tipus d'acord que no permeti fer trajectes interns amb les linies interurbanes (mes quan per anar a l'UAB nomes s'hi pot anar en l'A3)...


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dimecres 20/10/2010 20:39

victorcasta ha escrit:Es curios que faci aixo, perque conec una persona que fa Serraparera-UAB amb la T-10 d'1 zona i no ha tingut mai cap problema. I crec que a Cerdanyola no hi ha cap tipus d'acord que no permeti fer trajectes interns amb les linies interurbanes (mes quan per anar a l'UAB nomes s'hi pot anar en l'A3)...
De fet jo mateix ho he fet més d'un cop i sense cap problema, això si, la T-10 la tinc validada a la mateixa zona (Sabadell)


Imatge

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 27/10/2010 13:46

L'altre dia vaig comprar una T-Mes amb una màquina d'autovenda :avall .
Com laT-Mes necessita el DNI o Acreditació (que no ho trobo llògic), li vaig posar, però no hi vaig saber trobar per on es posava la lletra del DNI, així que vaig posar el número i llestos.

La màquina va posar el número a la targeta, però evidentment no la lletra.
El dubte és, si m'agafa el revisor, em pot posar la multa tot i mostrant el número i DNI en mà???
Una cosa que he pensat, es escriure la lletra amb bolígraf, (de fet, fins fà uns anys, tot el número del DNI el posavem a boli), però no he fet rés per si un cas.


El metro de Barcelona amb motoristes!

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 27/10/2010 14:34

No es posa la lletra.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 28/10/2010 14:08

josep_serre ha escrit:No es posa la lletra.
No?
Dons ja em quedo més tranquil.
Gràcies Josep serre :reve


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 15/11/2010 18:25

Hola, a Catalunya és l'únic lloc d'Espanya on nomès hi ha descompte del Carnet Jove al T-Trimestre? Es que 8€ per cada T-10, és una clavada. Crec que hauria d'haver en altres títols, perquè comprar-se la T-Jove a vegades no surt a compte ja que potser pagas els 115€ i despres fas pocs viatges i no pots acabar exprimint al màxim aquest títol. Això és al meu parer.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 15/11/2010 18:33

Des de quant hi ha descompte a la T-Trimestre amb el carnet jove?
Que jo sàpiga la T-Jove és igual que una T-Trimestre però orientada als joves (d'aquí el límit d'edat i que sigui més barata...)


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 15/11/2010 18:47

oriolp13 ha escrit:Des de quant hi ha descompte a la T-Trimestre amb el carnet jove?
Que jo sàpiga la T-Jove és igual que una T-Trimestre però orientada als joves (d'aquí el límit d'edat i que sigui més barata...)
Oriol me equivocat al escriure la frase, volia dir: si podrien realitzar algun descompte amb el carnet jove. :)



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 15/11/2010 23:51

albert28 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Des de quant hi ha descompte a la T-Trimestre amb el carnet jove?
Que jo sàpiga la T-Jove és igual que una T-Trimestre però orientada als joves (d'aquí el límit d'edat i que sigui més barata...)
Oriol me equivocat al escriure la frase, volia dir: si podrien realitzar algun descompte amb el carnet jove. :)
Que va, el carnet Jove no fa descompte en cap títol d'ATM ni re Rodalies. Només Regionals i LD, i autobusos interurbans que fagin recorregut més enllà de la zona tarifària (no totes les empreses)


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 16/11/2010 1:31

oriolp13 ha escrit:Que va, el carnet Jove no fa descompte en cap títol d'ATM ni re Rodalies. Només Regionals i LD, i autobusos interurbans que fagin recorregut més enllà de la zona tarifària (no totes les empreses)
Descompte que queda en no-res en els viatges d'anada i tornada amb LD, ja que els descomptes per a/t i Carnet Jove són idèntics (20%) i no es poden acumular.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 16/11/2010 21:21

Descompte beneficiós en la temporada d'estiu on el descompte d'anada i tornada baixa al 10%, i en canvi, no baixa per als titulars del Carnet Jove.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Diumenge 24/07/2011 16:08

Segons la web de Renfe:

1) Blanes - Maçanet-Massanes. Bitllet senzill de Rodalies (1 zona): 1,45 €
2) Maçanet-Massanes - Figueres. Bitllet senzill de Regionals: 4,50 €

Algú em podria explicar, com és possible que m'hagin cobrat 12,70 euros per un bitllet combinat Blanes-Figueres d'anada i tornada amb el Carnet Jove? A algú li surten els números? M'ha timat la Renfe?



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 26/07/2011 15:28

Sagrerenc ha escrit:1) Blanes - Maçanet-Massanes. Bitllet senzill de Rodalies (1 zona): 1,45 €
2) Maçanet-Massanes - Figueres. Bitllet senzill de Regionals: 4,50 €

Algú em podria explicar, com és possible que m'hagin cobrat 12,70 euros per un bitllet combinat Blanes-Figueres d'anada i tornada amb el Carnet Jove? A algú li surten els números? M'ha timat la Renfe?
Bé, 4,50 de Maçanet a Figueres és si vas amb un regional pelat, si agafes un MD són 6,05 euros.

Els 12,70 euros A/T amb Carnet Jove de Blanes a Figueres és correcte, en el cas que haguessis agafat un MD, aquest preu es correspon a tot el trajecte tarificat a tren MD, trajecte Blanes-Maçanet inclòs.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/07/2011 15:36

És "correcte" tarificar segons MD un trajecte de rodalia?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 26/07/2011 15:53

Guigui ha escrit:És "correcte" tarificar segons MD un trajecte de rodalia?
Realment no, encara que si es cobren dos bitllets per separat normalment surt més car que tarificar-ho tot amb el tren més car.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 27/07/2011 17:56

UT596001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:1) Blanes - Maçanet-Massanes. Bitllet senzill de Rodalies (1 zona): 1,45 €
2) Maçanet-Massanes - Figueres. Bitllet senzill de Regionals: 4,50 €

Algú em podria explicar, com és possible que m'hagin cobrat 12,70 euros per un bitllet combinat Blanes-Figueres d'anada i tornada amb el Carnet Jove? A algú li surten els números? M'ha timat la Renfe?
Bé, 4,50 de Maçanet a Figueres és si vas amb un regional pelat, si agafes un MD són 6,05 euros.

Els 12,70 euros A/T amb Carnet Jove de Blanes a Figueres és correcte, en el cas que haguessis agafat un MD, aquest preu es correspon a tot el trajecte tarificat a tren MD, trajecte Blanes-Maçanet inclòs.
Vaig agafar un Regional tant per anar com per tornar (la tornada amb un 449 però parant a totes les estacions). Per què no em van preguntar quin tipus de tren volia agafar?

A més, al bitllet posa "C.JOV.RE.I/R", no diu que la tarifa sigui per a MD.

De totes maneres...
1,45 + 6,05 = 7,50 € (preu viatge d'anada)
7,50 x 0,80 = 6,00 € (preu anada amb Carnet Jove)
6,00 x 2 = 12,00 € (anada i tornada amb Carnet Jove)

El bitllet em va costar 12,70 euros, per la qual cosa els números segueixen sense quadrar, en aquest cas el bitllet únic és més car que comprar els dos bitllets per separat.

Si des de les màquines d'autovenda de Blanes es poguessin comprar bitllets de Mitjana Distància (no estic demanant res de l'altre món) no m'haurien timat. Em sembla que la propera vegada que vagi a Figueres aniré per la gorra fins a Maçanet-Massanes i allà compraré el bitllet del Regional.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 27/07/2011 22:47

Sagrerenc ha escrit:A més, al bitllet posa "C.JOV.RE.I/R", no diu que la tarifa sigui per a MD.
Al costat esquerra del bitllet hi han dues files tals com així:

xxxOU15005090
9999098093028

(És un exemple)

On a la primera fila els tres primers caràcters -on posa XXX- indiquen el tipus de tren. Per als regionals posa REG, per als Catalunya Exprés EXP i per als MD justament posa xxx. Si el mires i posa xxx, és que efectivament t'han cobrat l'anada i la tornada en MD. (*)
Si des de les màquines d'autovenda de Blanes es poguessin comprar bitllets de Mitjana Distància (no estic demanant res de l'altre món) no m'haurien timat. Em sembla que la propera vegada que vagi a Figueres aniré per la gorra fins a Maçanet-Massanes i allà compraré el bitllet del Regional.
És molt més simple, insisteix que et cobrin a preu de regional i ja està. Si es neguessin, compres bitllet fins a Maçanet (en cas contrari viatges sense assegurança, poca broma) o si tinguessis alguna devolució exprés també en pots tirar d'ella fins a Maçanet i a demanar llibre de reclamacions.

(*)Nota al peu: per als curiosos, la resta seria: U, classe única, 15005 seria el número de tren -si van emprar el número d'escapament de MD hauria de sortir el 99336-, 090 els kilòmetres i la segona fila 9999 el número d'ordinador, els sis següents números el número de sequència i el 028 final la tarifa.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”