Incidències amb títols de transport

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Incidències amb títols de transport

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 20/01/2011 0:38

Avui m'ha passat una experiència força curiosa:

Resulta que avui pretenia estrenar, a FMB, un T-FM/FN 70/90 Especial de 1 zona, que vaig comprar a una estació qualsevol de RENFE. Pretenia agafar el metro a Hospital Clínic, entrant per el vestíbul de Comte d'Urgell. Fico la tarjeta a la validadora i em torna la tarjeta amb el missatge de "títol no vàlid". Ho provo a totes les validadores i em diuen el mateix. Espero la agent d'estació (no em fa falta cridar-lo ja que l'ha cridat un altre viatger per un problema amb una màquina autovenda), i un cop ha atès aquest viatger m'atén. Li explico el problema, el prova a la validadora, ens diu el mateix. Primer posa cara de sorpresa per el títol en sí (devia ser el primer que veu), però sabia de la seva existència, i per tant es disposa a fer-me el bescanvi. Després de buscar en la llarguísima llista de títols de transport, trobem el meu, trobem el primer problema: demana la data de caducitat, però el títol no està estrenat, així que l'hem de calcular manualment. :D Sort que portava un calendari de butxaca a sobre i la calculadora del mòbil -o per defecte llibreta i boli :) -... així que en un moment esbrinem la data de caducitat (que ja he comprovat posteriorment que és correcta). Posem el saldo de viatges, el de zones... i després el número d'acreditació. Segon problema: aquest títol és multipersonal però només per als membres de la unitat familiar que tinguin el carnet corresponent. Intenta posar el número de carnet de família monoparental complet però no l'admet, així que s'ha de menjar el número de l'any. Problema: el sistema es pensa que és un DNI, ja que un cop ha imprès el bescanvi en aquest consta el número del carnet de família monoparental amb la lletra com si fos un DNI calculada :x

Després que la agent d'estació comprovés que el bescanvi estigués ben fet, la validadora m'el valida correctament. Després del metro he agafat la RENFE i me l'ha acceptat sense problemes i fent el corresponent transbord gratuït.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 20/01/2011 20:35

Celebro aquesta aventura a Hospital Clínic-Urgell. On havia de ser si no?

Malauradament, el bescanvi és tèrmic.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 24/02/2013 20:55

Ahir mateix (23 de febrer) al matí (8:30), a La Pau. Hi arribo amb una T10 del 2012, amb 1 sol viatge disponible. Valido i... mec! apareix la creu vermella, la validadora escriu quelcom a la tarja, el missatge "TITOL CADUCAT" a la pantalleta (!), i em torna la T10 sense obrir les portes.

Miro la tarja, i em trobo, sorprenentment, la mateixa fila de dades (data, operador, línia, hora, etc.) que si l'hagués validada correctament, amb el corresponent "00" de viatges disponibles a la dreta del tot, i a sota la llegenda "TITOL CADUCAT".

Per sort, l'empleada és allà mateix, fins i tot fora de l'oficineta. M'hi adreço (esperant que la qüestió acabi en un bescanvi), en veure'm mirant-me-la amb un títol a la mà acaba ràpidament la seva conversa de mòbil, em demana què m'ha passat, l'hi explico, i molt diligentment em diu "Cuando te pase esto, prueba en la màquina de al lado", mentre es disposa a fer-ho. No he acabat encara de decidir si aquesta possibilitat pot tenir algun èxit (a priori no hi crec massa, perquè si la tarja ja ha quedat marcada amb el fatídic "TITOL CADUCAT" i "00 viatges"...), quan la validadora de la dreta mostra la fletxa verda, escriu alguna cosa a la tarja i m'obre les portes.

Corro cap al metro que hi arribava (molt oportunament, perquè la pantalla de "següent tren" passa a marcar 6:30 min. aprox., i és amb l'antel·lació amb què he acabat arribant a agafar el tren que era el meu objectiu... tot això d'anar-hi massa just de temps ja és problema meu, òbviament), i és llavors que em miro la tarja i veig que a sobre de la fila acabada en "...00" no ha escrit res de nou, però a sobre, exactament a sobre (i això que dues validadores és fàcil que no estiguin calibrades exactament igual) del "TITOL CADUCAT" m'ha escrit l'habitual "TITOL ESGOTAT"... De fet, t'hi has de fixar per veure que a sota ' "ESGOT" hi ha el "CADUC" (les dues últimes lletres quadren perfectament)

Us havia passat mai?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 24/02/2013 22:20

A mi mai. Ja fa molt que no empro targes de metro


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 25/02/2013 8:37

Jo és que donava per fet que totes les validadores d'una estació, o, si més no, totes les del mateix accés, anaven sincronitzades en data i hora. Això m'indica que no pas necessàriament... (amb les presses, no m'hi vaig fixar si a la pantalleta de la validadora "traïdora" estava bé la data o no)

Imagina que et passa amb un abonament mensual o trimestral, i que no hi ha cap empleat de TMB per allà...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 25/02/2013 15:20

Fran-Ikarus ha escrit:Jo és que donava per fet que totes les validadores d'una estació, o, si més no, totes les del mateix accés, anaven sincronitzades en data i hora. Això m'indica que no pas necessàriament... (amb les presses, no m'hi vaig fixar si a la pantalleta de la validadora "traïdora" estava bé la data o no)

Imagina que et passa amb un abonament mensual o trimestral, i que no hi ha cap empleat de TMB per allà...
A mi m'ha passat a Rocafort i a Poblenou amb la meva T-12, demanes ajuda amb ''l'interfono'' de la maquina de venda de bitllets i, a mi, var tardar 15 minuts a Poblenou, el empleat venia de Ciutadella i a Rocafort 30 minuts, crec que des de la Gerència.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 25/02/2013 15:42

A mi un dia va passar que amb una T-10, em quedaven 8 viatges i vaig agafar L79 fins Zona Universitària (10 min de trajecte). Al cap de 1/2 hora agafo el metro i em diu targeta inválida. Va veure-la el revisor del metro i em va obrir la porta manualment. I al tornar a la Renfe em va agafar el bitllet a la primera.



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dilluns 25/02/2013 17:50

Jo vaig comprar una T-10 de 2 zones a la máquina autómatica de bitllets del metro de Fabra i Puig, era recentment nou,vaig a picar-lo al torn, pero em va dir que titol malmés. Menys mal que hi havia un revisor i m'el va canviar.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 26/02/2013 17:00

Jo he tingut incidències amb targetes T-10, però per culpa meva. Per exemple, que se m'hagi doblegat la targeta, i em piti. Però encara així mai he tingut problemes...

La meva àvia sempre té problemes amb la targeta rosa. Tots els anys se li acaba espatllant a causa de l'ús (agafa moltíssim els autobusos de Tusgsal, viu a Badalona) i li han de donar una de bescanvi. Repeteixo: tots els anys.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 02/03/2013 13:43

A la meva dona no li funciona una T-FM/FN acabada de comprar i d'estrenar, i ja van dos cops a l'autobús. El conductor, després de demanar-li, simplement li ha dit que passés d'estranquis. Tant seria demanar que tinguin la possibilitat d'emetre bescanvis en títols clarament no malmesos?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 02/03/2013 14:14

Guigui ha escrit:A la meva dona no li funciona una T-FM/FN acabada de comprar i d'estrenar, i ja van dos cops a l'autobús. El conductor, després de demanar-li, simplement li ha dit que passés d'estranquis. Tant seria demanar que tinguin la possibilitat d'emetre bescanvis en títols clarament no malmesos?
En aquests casos, si passa el revisor, què passaria? Culpa de l'usuari no és, perquè la targeta no li va i ha fet cas al conductor. Per tant...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 02/03/2013 14:29

Si ve el revisor, evidentment el conductor l'advertirà que la passatgera porta el títol sense validar per causa justificada.

No sé ben bé com funciona, però els títols de transport tenen associats un assegurança obligatòria (l'AOV). Si posem per cas que ocorregués un accident, no sé quines conseqüències pot tenir no portar el títol validat, de cara a imdemnitzacions.

D'altra banda no entenc per què no van donar-li una T-Bescanvi. A mi me les han donat tant en cas de què la targeta original estigués envellida, com en el cas de què s'hagués desmagnetitzat la banda.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 02/03/2013 19:23

Continuo amb el tema de la T-FM/FN aquí, perquè això de l'ATM és de jutjat de guàrdia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 11/07/2013 19:39

Chicos, quuería aclarar unas dudillas acerca de la tarjeta HOLA Bcn, no sabía dónde poner este tema, entiendo que la Hola BCN no es más que un bono ilimitado para 2, 3, 4 o 5 días válido para toda la zona 1 de la red ATM, correcto?

He oído algo de que en algunos autobuses interurbanos no es válido. Qué diferencia tendría un Hola Bcn de x número de días con una T-Dia de 1 zona marcada en la zona 1 ATM?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 11/07/2013 23:04

França451 ha escrit:Chicos, quuería aclarar unas dudillas acerca de la tarjeta HOLA Bcn, no sabía dónde poner este tema, entiendo que la Hola BCN no es más que un bono ilimitado para 2, 3, 4 o 5 días válido para toda la zona 1 de la red ATM, correcto?

He oído algo de que en algunos autobuses interurbanos no es válido. Qué diferencia tendría un Hola Bcn de x número de días con una T-Dia de 1 zona marcada en la zona 1 ATM?
Hola,

La tarjeta que mencionas no es más que los bonos de 2 a 5 días que ya existían y que NO son un título de la ATM, sino que lo emitía Turismo de Barcelona, aunque estén a la venta en las estaciones de metro. Esta tarjeta, a diferencia de la T-Dia de la ATM, es válida tanto en el metro, FGC zona 1, tranvía y RENFE zona 1 -de la ATM-., sin embargo en los autobuses sólo es válida en los autobuses de TMB, única i exclusivamente. Por lo tanto, en el resto de autobuses de la EMT, incluido el Nit Bus, NO es válida.

P.S. Otra diferencia es que una T-Dia de 1 zona se puede estrenar en cualquier zona de la ATM, eso sí, sólo se puede usar en la zona estrenada. Por ejemplo, si estreno una T-Dia de 1 zona en Sabadell, me valdrá en cualquier transporte de la zona 2C, pero sólo en la zona 2C.

Saludos.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 23/10/2013 0:02

Una cosa, les màquines cancel·ladores com funciona el sistema de l'hora de la màquina, perquè si no te n'adones et pot picar un viatge de més per la cara. L'altre dia agafo el L46 (BaixBus) i perfecte, faig transbord (nomès feia 20 min primera validació en l'L46) i al 567 (Soler i Sauret) em va picar un segon viatge. Lo dolent és que em vaig adonar quan ja estava fora de l'autobús al cap d'una estona.

Si ho hagués notat dins el 567 el conductor m'hauria d'haver donat un bescanvi encara que fos un sol viatge? (És per una altra vegada que em passi).

PD: no sé si posar-ho aquí, pero a la sortida d'Arc de Triomf (Rodalies) per Nàpols, em sembla la tercera cancel·ladora començant per l'esquerra tal cual surts del tren et pot arribar a fer malbé tota la targeta, sembla que la carcassa de la màquina "tapona" una mica la sortida de la targeta.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimecres 23/10/2013 1:24

És cert que a vegades per diversos motius ( mal estat de la banda, lectura errònia...) es cancel·la un altre viatge tot i estar dins del període de transbord. En aquest cas, el que es fa és comprovar la veracitat dels fets ( mirant la impresió al radere o llegint la banda magnètica ) i fer un parcial amb 2 viatges més ( ja que un és el cancel·lat autèntic que s'ha de tornar a cancel·lar perque sigui vàlid, i l'altre és el que ha cancel·lat per error ). Aquests canvis sempre s'han de fer al lloc de la incidència, tot i que en el cas de renfe, si es reclama al final del viatge, no es solen posar pegues per fer el bescambi.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 19/10/2014 21:11

UT596001 ha escrit:Avui m'ha passat una experiència força curiosa:

Resulta que avui pretenia estrenar, a FMB, un T-FM/FN 70/90 Especial de 1 zona, que vaig comprar a una estació qualsevol de RENFE. Pretenia agafar el metro a Hospital Clínic, entrant per el vestíbul de Comte d'Urgell. Fico la tarjeta a la validadora i em torna la tarjeta amb el missatge de "títol no vàlid". Ho provo a totes les validadores i em diuen el mateix.
A mi avui m'ha passat quelcom més curiós encara.

He comprat una T10 al matí, i l'he estrenada al metro sense problema. En tornar al migdia, però, a l'estació on he entrat (Paral·lel), no m'ha deixat passar, tot i que he sentit com "imprimia". "Títol no vàlid", deia la pantalla. Estranyat, he tornat a provar, i llavors m'ha deixat passar, descontant-me el viatge (segon de la T10)

Llavors he mirat la T10, i he vist que a baix de tot estava imprès ("TITOL NO VALID"), i és llavors que m'he adonat que certament quan no m'ha deixat passar sí que havia "imprès quelcom".

Aquesta tarda l'he continuat utilitzant, així que tinc una fantàstic "títol no vàlid" que, si no passa res, utilitzaré fins que a sobre escrigui "TITOL ESGOTAT" :x


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 19/10/2014 22:51

A mi també em va passar això una vegada amb una T-Jove. Igual que en el teu cas, el meu títol va seguir funcionant amb normalitat durant tot el període de validesa, tot i la particular inscripció al dors.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 20/10/2014 15:26

Al meu pare, amb la seva Targeta Rosa (de plàstic) li va imprimir, a la part de sota, TITOL CADUCAT.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”