Incidències amb títols de transport

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

"Anti-aguinaldo"

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 25/12/2015 18:31

Ahir al vespre, una validadora de Diagonal L5 (sentit Vall d'Hebron)... em va "fotre" un viatge!

Havia validat la T10 a El Putxet-FGC. Baixo a Provença, surto, camino cap a la L5, fico el títol a la validadora esperant el discret soroll que fa la màquina en constatar que té el viatge validat vigent i que ha de permetre el transbordament sense més, quan sento la impressora!, i dos cops, perquè suposava esgotar el títol. Passo sense entendre res, miro a veure si alguna de les dues màquines tenia malament la data o l'hora, i constato el 9è viatge validat a les 20:38 del 24/12, i el 10è a les 20:49 del mateix dia, amb el "TÍTOL ESGOTAT" just a sota :?

Duia pressa (sopar de Nadal...), així que no m'hi vaig aturar a reclamar, però vaja, quin "regal" de Nadal! Sospito que la "culpable" podria haver estat, en realitat, la validadora de sortida de Provença, però ja qui sap...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Divendres 25/12/2015 23:52

Si es veu clarament que entre les dues validacions no van passar 75 minuts, encara estàs en el teu dret a reclamar.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 26/12/2015 11:47

Sí, possiblement, malgrat ara ja sigui bastant més difícil, perquè només s'hi veu (clarament, això sí) que els viatges van ser descomptats a les hores esmentades, però com que no quedarà informació registrada magnèticament del penúltim (o sí?) em podrien dir que a l'últim podria ser que haguéssim entrat (i validat) al metro dues persones, o que entre el penúltim i l'últim hagués entrat i sortit del metro (sense cap sentit pràctic, però físicament possible) i per tant l'última validació ja hagués estat descomptada legítimament... Ves a saber. Més que res, ho deixo com a curiositat nadalenca (que costa prop d'1 euro, sí, i pot ser doblement emprenyadora si a sobre al títol de transport no et queda cap viatge)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dijous 11/02/2016 23:17

Avui han hagut problemes amb les T-Jove: els que hem picat al metro se'ns ha desconfigurat la tarjeta i no funcionava a Rodalies. Me l'han canviada per una nova, però aquesta no funcionava als busos de Tusgsal :x

No he sigut l'unic a qui li ha pasat, als meus companys de clase també. Crec que deu ser un canvi de configuració de les validadores per acceptar les noves tarifes per a l'Aeroport.



Markitus
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Sant Andreu de Palomar

Entrada Autor: Markitus » Dijous 11/02/2016 23:42

marc_bcn_2 ha escrit:Avui han hagut problemes amb les T-Jove: els que hem picat al metro se'ns ha desconfigurat la tarjeta i no funcionava a Rodalies. Me l'han canviada per una nova, però aquesta no funcionava als busos de Tusgsal :x

No he sigut l'unic a qui li ha pasat, als meus companys de clase també. Crec que deu ser un canvi de configuració de les validadores per acceptar les noves tarifes per a l'Aeroport.
A mi m'ha passat entrant a FGC a Pl. Espanya, i com a mínim hi havia una altra noia amb el mateix problema. En el meu cas no me l'han canviada, simplement m'han obert el torn perquè passés (que no és la millor solució, explica-ho a un interventor i que et cregui).



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 11/02/2016 23:49

Sembla que ha sigut general, doncs avui he baixat a Barcelona amb l'autobús que surt a les 17:30 de Granollers i el conductor ha hagut de realitzar tres bescanvis a viatgers que havien vingut abans de Barcelona i havien fet servir el metro.

Jo no he tingut aquest problema, primer perquè al matí he anat a Sabadell amb el bus e13 i després de fer servir el metro al vespre per tornar a casa la validadora de RENFE me l'ha acceptat sense problemes.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 12/02/2016 11:25

A l'e7 d'ahir (Sagrera, 8 del matí) també! Curiosament no pas a mi (i jo venia del metro)

Val a dir que, més que no pas bescanvis, em fa la impressió que ha fet "passeu"s :x


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Divendres 12/02/2016 22:10

Fran-Ikarus ha escrit:Val a dir que, més que no pas bescanvis, em fa la impressió que ha fet "passeu"s :x
Suposo que a l'anada el conductor/a deuria fer el mateix, doncs jo vaig veure fer els bescanvis en l'autobús sentit Barcelona.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 12/02/2016 23:23

Al tram, hi havia personal d'assistència que ha deixat passar la gent sistemàticament, ja que sembla que hi havia un problema de desconfiguració dels títols amb motiu de la inauguració de la L9 i el suplement. Només a TMB han funcionat correctament.

Amb tot això, algú és capaç d'explicar els avantatges d'aquesta "tecnologia" davant d'uns títols de paper que cancel·les en una màquina que t'indica el lloc i l'hora?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 28/03/2016 19:41

Entre les "Cartes dels lectors" de la Vanguardia d'avui n'hi ha una on, sota el títol "Caducitat de les T-10", un home descriu com utilitzen, entre ell i els seus fills, aproximadament una dotzena de viatges de T-10 al mes, i (sic) "(...) No és la primera vegada, però, que em trobo que, en passar la T-10 resulta que és caducada. Òbviament se'm posa cara de babau i no tinc altre remei que llençar-la.(...)"

Sospito que l'home està patint en realitat el problema ja descrit en bastants missatges d'aquest tema... Escriuré al diari per treure'l de l'error.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 30/03/2016 23:49

Avui la meva T-Trimestre m'ha fet una mica la punyeta.

He agafat l'autobús e13 per anar a Sabadell, sense problema. Camino des del Taulí fins a la Plaça Espanya via el Corte Inglés per veure com van les obres del perllongament d'FGC. Valido a RENFE sense problema a Sabadell Nord i agafo el tren fins a Terrassa. Arribo i surto per el passadís d'enllaç amb FGC, i no em deixa sortir, la màquina s'ho pensa i me la rebutja, no de forma taxativa sinó que triga una mica intentant llegir la banda magnètica de la targeta. El visor de les validadores en blanc, així que no puc saber què passa. Quan vull probar l'última validadora de sortida, la PMR, un home surt en aquell moment i em convida a sortir amb ell. Donat que aquell vestíbul no té personal, i tot i que sé que no és correcte fer-ho, accepto la seva invitació i surto amb ell, ja que l'alternativa és fer servir l'intèrfon i fer-me entendre amb el personal de taquilla. Valido a FGC sense problema i vaig fins a Rubí, surto sense problema. Faig temps i agafo l'autobús a Castellbisbal, sense problema. Després agafo l'autobús urbà per baixar a l'estació de RENFE i agafo RENFE fins a Martorell, sense més contratemps i sortint validant sense cap problema. Vaig a peu fins al supermercat que hi ha davant de l'estació de Martorell-Enllaç, compro el berenar, i agafo el tren fins a Sant Boi sense cap problema, inclosa validació de sortida.

Allà agafo l'autobús L77 cap a l'Aeroport i la primera validadora me la rebutja posant Títol defectuós. Provo a l'altra validadora i me l'accepta, però amb un temps de validació força superior a l'habitual. Arribo a la T1 i vull agafar la L9 Sud... la validadora me la rebutja posant de nou títol defectuós. Provo a la del costat i el mateix. L'agent d'estació s'apropa i em pregunta què passa... li indico el què em passa i l'agent d'estació m'obre la validadora amb el passi d'agent d'estació. Li pregunto si tindré problemes si em trobo un control d'intervenció i em diu de forma taxativa que no. Jo diria que sí que en tindria de problemes... faig la L9 sencera, després amb la L3 fins a Sants, L5 fins a Sagrera i L1 fins a Fabra i Puig. Agafo l'últim autobús de tornada a Granollers i també me la rebutja -ara posa títol mal gravat-. El conductor m'indica que passi atès que no disposa de cap tarja de bescanvi. I aquí sóc, ara, a casa amb un títol que no funciona. :martell2

P.S: Afegeixo, a més, que la meva T-Trimestre no és l'original sinó el segon bescanvi que em fan. El primer el vaig sol·licitar jo, ja que l'original la vaig comprar a una autovenda de RENFE i en menys d'un mes la banda hologràfica s'estava desenganxant del títol de transport. El segon va ser perquè dos dies després una validadora de Granollers Centre em va imprimir títol caducat sense estar caducat el títol, obrint-me la validadora això sí :x



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 31/03/2016 15:36

Al final aquest mati me l'han brscanviat a l'e13.



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 31/03/2016 15:43

No et preocupis, res supera aquell cop en que vaig tenir 3 TJove en un mateix dia. No se per què, però algunes validadores tiren enlaire la memòria i el títol queda sense efecte, si ja es complicat que et passi una vegada, fer bingo dues vegades el mateix dia és molt entretingut xD

La meva teoria es que si la banda magnètica no va molt fina, en algún moment de la lectura/escriptura el títol, aquest perd la memòria a causa d'alguna fallada de la validadora, provocada segurament per una lectura incorrecta o un temps d'espera excessiu. :nose


El metro de Barcelona amb motoristes!

Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dijous 31/03/2016 19:25

Veig les teves tres T-Jove i ho pujo a 7 T-jove i un bitllet passa torns (un bitllet regional I/V de pl.Cat a Zaragoza) i tot això el mateix dia, el 7 de Març.
La T-Jove que vaig comprar a SBD Nord, un bescanvi a FGC a Pl.Cat, més tard un triple bescanvi a Renfe, també a Pl.Cat (on em van fer donar el bitllet passa torns per poder tornar a Sabadell) i finalment, a Sabadell Nord, el taquiller em va fer un altre bescanvi que tampoc funcionava, finalment, va trobar on estava l'error i ara porto la definitiva.

En el meu cas, la pantalla de la validadora posava alguna cosa de "bitllete no valido" o "billete erroneo" i a la segona línia "passe por control".
El problema era la data de validesa del bitllet, que posava 5 de Juny en comptes de 4 de Juny i per això tot eren problemes.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dijous 31/03/2016 19:44

L'altre dia vaig agafar el Rodalies a València amb un bitllet d'anada i tornada carregat a una targeta sense contacte. Passe pels torns a Borriana i tot va bé. Arribe a València i, al validar per sortir, no em reconeix la targeta. Ho torne a provar i la pantalleta diu que em dirigisca al punt de control. Vaig i li explique la situació a un dels tres interventors que hi havia i em contesta que el sistema està donant error tot el dia. Em dóna un bitllet magnètic per a la tornada i m'obre el torn. Però el problema no acaba ací. Al tornar a l'estació per a anar a casa, fique el bitllet que m'havia facilitat l'interventor i la màquina se'l queda a dins uns segons per a tornar-me'l ple de ratlles i números i una inscripció inintel·ligible. Repetisc el procediment d'abans i em tornen a donar un bitllet magnètic. Aquesta setmana tornaré, a vore si segueix igual.

El Bonotrén en suport sense contacte també està donant problemes. Si entres a l'estació amb 7 viatges i valides un viatge, és possible que et descompte un altre viatge al validar per eixir.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 02/05/2016 19:35

Granolleri ha escrit:Per tornar al tema...

El passat 26 de gener vaig comprar una targeta S-2 de Sagalés (*) a la màquina autovenda de l'estació d'autobusos de Granollers. Només he gastat dos viatges, fins que el passat dimarts vaig intentar fer-la servir a l'autobús Calella-Blanes, per al trajecte Calella-Blanes que són dues zones. La introdueixo a la màquina cancel·ladora i la màquina em torna la tarjeta amb la inscripció "títol caducat". Penso: no pot ser, si la he comprat aquest any! Li ensenyo al conductor, i al ser de diferent format les targetes comprades a la màquina autovenda que a la taquilla o estanc primer em diu que aquesta targeta no és vàlida per al trajecte que volia fer, a què li responc que altres vegades l'he emprat sense problemes i les condicions d'utilització diuen de manera ben clara que és vàlida en TOTS els trajectes de Sagalés de dues zones a l'interior de l'àmbit de l'ATM de Barcelona i que el missatge d'error que em dona no és títol no vàlid sinó títol caducat. Tot i així, he de comprar bitllet senzill (3 euros). Avui he anat a exposar la situació a la taquilla de l'estació d'autobusos de Granollers i l'únic que m'han dit és que m'ho ha de canviar el conductor ja que ells no tenen els mitjans per fer-ho. He demanat el llibre de reclamacions però m'han donat un full de suggeriments intern de l'empresa, com tenia pressa no he volgut discutir més i l'he emplenat explicant els fets i demanant de manera explícita el bescanvi de la targeta i el reemborsament de la diferència entre el bitllet senzill i una desena part de la targeta S2. Aviam què em contesten...

(*) Targeta de 10 viatges vàlida per a qualsevol trajecte de dues zones en autobusos de Sagalés, no admet transbord, a un preu de 16,25 euros (3,35 euros més barata que una T-10 de dues zones). També n'hi ha per a trajectes de una zona, anomenada S1 a un preu de 8,25 euros i per a trajectes de tres zones (S3) a un preu de 22,15 euros.
Doncs avui m'ha passat una cosa semblant amb una S3 d'aquest any :cop La vaig comprar el 26 de gener també, aquest cop a taquilla, i només havia fet dos viatges (anar i tornar a Sabadell aquell dia). Doncs bé, avui agafo l'autobús a Barcelona que surt de Granollers a les 17 hores i el mateix, m'imprimeix títol caducat i em rebutja la targeta. El conductor em diu que està caducada i li dic que no, que la vaig comprar al gener d'aquest any a taquilla i per tant no està caducada. Aquest cop, però, el conductor comprova que efectivament és d'aquest any i m'ha canviat la targeta... no sé com dimonis programen les targetes multiviatge pròpies de Sagalés perquè passi sempre això, o directament aprofiten els suports sobrants de l'any passat per anar-les venent perquè a la targeta pròpiament no indica enlloc de quin any és.



Avatar de l’usuari
local
N5
N5
Entrades: 85
Ubicació: ÀMB

Entrada Autor: local » Dissabte 04/06/2016 21:27

Fa unes setmanes, vaig comprar una T-Jove d'1 zona a una taquilla de Rodalies. Tot bé fins que un dia passo per les validadores de Rodalies de Sants (vies 7-10) i sembla ser que les dades de la banda magnètica se'n van anar en orris. Em vaig adonar d'això perquè a l'endemà vaig agafar l'autobús i la validadora no era capaç de reconèixer el títol. Llavors, el conductor em va haver de fer un bescanvi. Val a dir que la T-Jove no tenia ni una setmana de "vida".

He arribat a aquesta conclusió perquè no és la primera vegada que em passa, i l'última vegada que em va passar, el conductor de bus que em va fer el bescanvi em va comentar que les validadores de Rodalies es carreguen les targetes de manera que els autobusos no les reconeixen.

A algú més li ha passat alguna cosa semblant? Disculpeu si no m'he explicat bé, qualsevol dubte sobre l'anècdota me'l podeu preguntar.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 04/06/2016 22:14

local ha escrit:Fa unes setmanes, vaig comprar una T-Jove d'1 zona a una taquilla de Rodalies. Tot bé fins que un dia passo per les validadores de Rodalies de Sants (vies 7-10) i sembla ser que les dades de la banda magnètica se'n van anar en orris. Em vaig adonar d'això perquè a l'endemà vaig agafar l'autobús i la validadora no era capaç de reconèixer el títol. Llavors, el conductor em va haver de fer un bescanvi. Val a dir que la T-Jove no tenia ni una setmana de "vida".

He arribat a aquesta conclusió perquè no és la primera vegada que em passa, i l'última vegada que em va passar, el conductor de bus que em va fer el bescanvi em va comentar que les validadores de Rodalies es carreguen les targetes de manera que els autobusos no les reconeixen.

A algú més li ha passat alguna cosa semblant? Disculpeu si no m'he explicat bé, qualsevol dubte sobre l'anècdota me'l podeu preguntar.
Jo la T-Jove la faig servir amb metro i bus TMB, FGC, renfe i autobusos interurbans i mínim m'ha durat 1-2 mesos sense canviar-la (comprada a taquilla), mai amb una setmana de vida, excepte aquest ultim trimestre que no me l'han hagut de canviar.... però amb un cas curiós l'últim dia de validació.

Al anar a BCN, primera validació OK, intercanvi de la via 7 a la 13 em dona problemes al llegir la banda magnetica, em deixen passar. I hores més tard al tornar, espero el tren a St. Andreu Arenal, veig que queden 3 min i valido amb la mala fortuna que la màquina es traga literalment la targeta sense obrir-me la porta ni retorna el meu títol!!! Menys mal em caducava aquell dia i em donava igual perdre-la però en un cas així què has de fer? Enviar una queixa a Rodalies i anar a on a reclamar-lo? a St A. Arenal?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 04/06/2016 22:41

albert28 ha escrit:Jo la T-Jove la faig servir amb metro i bus TMB, FGC, renfe i autobusos interurbans i mínim m'ha durat 1-2 mesos sense canviar-la (comprada a taquilla), mai amb una setmana de vida, excepte aquest ultim trimestre que no me l'han hagut de canviar.... però amb un cas curiós l'últim dia de validació.
Doncs Déu n'ho do, quina sort que tens! Jo no aconsegueixo baixar de dos bescanvis per T-Jove... I això que la guardo bé a la cartera, i vaig amb molta cura de no apropar-la a imans, telèfons mòbils i etc.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dissabte 04/06/2016 23:10

albert28 ha escrit:Al anar a BCN, primera validació OK, intercanvi de la via 7 a la 13 em dona problemes al llegir la banda magnetica, em deixen passar. I hores més tard al tornar, espero el tren a St. Andreu Arenal, veig que queden 3 min i valido amb la mala fortuna que la màquina es traga literalment la targeta sense obrir-me la porta ni retorna el meu títol!!! Menys mal em caducava aquell dia i em donava igual perdre-la però en un cas així què has de fer? Enviar una queixa a Rodalies i anar a on a reclamar-lo? a St A. Arenal?
Si la taquilla està oberta, al moment i el personal de taquilla et recupera la targeta a l'instant. Segons com quedi la targeta, bescanvi.

En cas de taquilla tancada i que hi hagi personal de seguretat al vestíbul, demanar-ho a aquest ja que normalment tenen la clau de les validadores.

En cas de taquilla tancada i sense personal, pitjar al botó de les màquines autovenda i, comunicar la incidència. Normalment quan obre taquilla el matí següent se li comunica la incidència per recuperar la targeta, i si es recupera queda dipositada a taquilla fins a la seva retirada.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”