Incidències amb títols de transport

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Màquina traga-bitllets

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 04/06/2016 23:29

Un cop, a una amiga se li va menjar la T-Jove un màquina d'aquestes, i les taquilles estaven tancades. Els segurates que hi havia en aquell moment no podien obrir la màquina, però van anotar-se la incidència. Al dia següent va poder-la recuperar, però va haver de fer del esplaçament expressament, ja que havia fet servir aquella estació de forma excepcional. Ah, i el dia de l'incidència va haver de tornar a casa sense bitllet (no sé com va poder sortir a destinació ni agafar el metro després).



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 05/06/2016 20:38

Granolleri ha escrit:
albert28 ha escrit:Al anar a BCN, primera validació OK, intercanvi de la via 7 a la 13 em dona problemes al llegir la banda magnetica, em deixen passar. I hores més tard al tornar, espero el tren a St. Andreu Arenal, veig que queden 3 min i valido amb la mala fortuna que la màquina es traga literalment la targeta sense obrir-me la porta ni retorna el meu títol!!! Menys mal em caducava aquell dia i em donava igual perdre-la però en un cas així què has de fer? Enviar una queixa a Rodalies i anar a on a reclamar-lo? a St A. Arenal?
Si la taquilla està oberta, al moment i el personal de taquilla et recupera la targeta a l'instant. Segons com quedi la targeta, bescanvi.

En cas de taquilla tancada i que hi hagi personal de seguretat al vestíbul, demanar-ho a aquest ja que normalment tenen la clau de les validadores.

En cas de taquilla tancada i sense personal, pitjar al botó de les màquines autovenda i, comunicar la incidència. Normalment quan obre taquilla el matí següent se li comunica la incidència per recuperar la targeta, i si es recupera queda dipositada a taquilla fins a la seva retirada.
No estava oberta i tampoc estaven els de seguretat...



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Diumenge 02/10/2016 12:56

Aixeco aquest fil per una cosa que em va passar ahir a la matinada, sent de nou protagonista Sagalés...

Ahir vaig tornar de València en autobús i com vàrem arribar una mica avançats a Barcelona vaig decidir agafar el N73 a Plaça Catalunya i no a Plaça Tetuan com tenia previst, aprofitant per agafar alguna cosa per sopar. Tenia a mà una devolució exprés integrada de tres zones per fer el trajecte. Valido al metro, sense cap problema i vaig de Arc de Triomf a Plaça Catalunya. Després em disposo a agafar el N73 de les 00:40 i al validar la validadora em rebutja la targeta indicant que està esgotada. Ho torno a provar i el mateix. M'adreço al conductor i li comento el que em passa, primer em diu que allò és un bitllet senzill i no val, li contesto que és un títol integrat i sí és vàlid, ell tancat en la seva posició i em deia que havia de reclamar a RENFE. Jo li contesto que el problema no és de RENFE sinó de la seva validadora i és ell que m'ha de solucionar el problema. Com no hi havia manera li dic que em vengui un bitllet a Granollers i que posaria reclamació, em torna a ensenyar la devolució i li remarco que allà posa clarament que és un títol integrat amb dret a transbord durant una hora i 45 minuts i que no fa ni vint minuts que he validat al metro. Al final m'el dona per bo, tot i que es va quedar la meva devolució justificant-se que ho havia de justificar davant l'empresa :emprenyat

No em sorpendria que si hagués fet el mateix amb una T-10 no m'hauria respectat el transbord gratuït, ja que no és el primer cop que em passa.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 29/10/2016 10:46

Incidència i desenllaç curiosos, d'ahir mateix:

Em presento al metro amb la meva T10 3z, 2 viatges pendents, i doblegada transversalment per una "incidència al moneder" :x Provo sort, la màquina s'hi tira 4-5 segons interminable ("ara em dirà Títol no vàlid, i amb raó"), i sorprenentment autoritza la meva entrada, descompta 1 viatge, i imprimeix precisament allà on hi ha el plec. Entre que el metro sovint imprimeix poc, i aquest fet, certament no es distingeix res del registre del penúltim viatge descomptat (podria passar perfectament com que encara en queden 2)

A Sagrera, pujo al bus (Expres.cat). La validadora no és tan generosa com la del metro, i em diu "Títol mal gravat" (imagino que la del metro va ser capaç de llegir la informació magnètica, però no de gravar-la bé degut al plec). Després de provar dos cops, la lliuro a la conductora tot dient "al metro m'ha funcionat", se la mira, em pregunta "Vens del metro?", ho corroboro, i me la torna amb un "Passa".

A la tarda, viatge de tornada. Pujo a l'Expres.cat, torno a provar (ves a saber), "Títol mal gravat", m'adreço al conductor mentre ell emet un espontani "No, ahora no..." basat, suposo, en que acabava de vendre un bitllet senzill davant meu, ja portava un parell de minuts de retard, i darrera meu quedaven unes 6-7 persones per pujar... Li dic "era ja l'últim viatge de la tarja" (repeteixo, la marca deixada a la validació del penúltim per la validadora del metro no es veia), i no sé pas si m'escolta o no, però em fa el bescanvi, valida ell mateix el nou títol, i com que veig que després de fer-ho encara queda 1 viatge li dic "Ahora tengo que validar mi viaje, ¿no?". Em respon, "No, no, ya está, pasa". I passo amb el meu viatge de regal :nose


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 13/11/2016 10:51

Al fil de la tèrbola excusa d'aquest tuit per no haver validat la T50/30:
comentar que, ara que estic apurant (em queden 7 viatges i caduca demà) la meva primera T50/30 en molts anys, curiosament no m'ha donat (toco fusta) cap tipus de problema, a diferència de les meves T10 habituals...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dissabte 26/11/2016 0:42

Avui m'ha passat una cosa curiosa:

El desembre del 2015 vaig comprar una T-10/120 de les Terres de l'Ebre a l'estació d'autobusos de Tortosa, que és vàlida per 10 viatges en 120 dies per qualsevol trajecte interior a les Terres de l'Ebre (Baix Ebre, Montsià, Ribera d'Ebre i la Terra Alta), en autobusos de HIFE, i que es ven en suport sense contacte. Érem un grup de tres persones que vam anar i tornar a Sant Carles de la Ràpita, de manera que tot i que no vàrem gastar els quatre viatges que quedaven ja vàrem amortitzar la targeta (un bitllet senzill valia una mica més de tres euros per barba).

El cas és que avui hem tornat anar a Tortosa, i he agafat el suport "per si de cas". Volíem agafar l'autobús per anar de Tortosa a l'Aldea, i he vist que han posat una màquina autovenda al vestíbul (l'últim cop que hi vaig anar no hi era). Aquesta màquina ven bitllets i també fa recàrregues del suport sense contacte propi de HIFE, i permet formalitzar viatges dels abonaments que estan a dins de la targeta sense contacte. La he posat però no em reconeixia la targeta. M'he dirigit a taquilla per preguntar si tenia o no els viatges caducats... em mira la targeta i la noia que m'ha atès em diu: no, els viatges no els tens caducats, però el suport sí. :o Ha agafat un suport nou i m'ha traspassat el saldo de la targeta antiga a la nova, sense cobrar-me de nou el suport i em diu "tens quatre euros". Li he demanat tres bitllets a l'Aldea i m'els ha donat, de manera que encara em queda un altre viatge. Així que la meva T-10/120 s'ha convertit en una T-10/365. :D

El que sí recordo és que en l'altre suport el bitllet en paper que et donen a taquilla o a l'autobús al validar la targeta amb el saldo restant no parlava de viatges sinó de diners (és a dir, a euro per viatge si m'en quedaven quatre viatges posava quatre euros), que encaixaria amb la resposta que m'ha donat la taquillera.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 10/12/2016 20:59

Què significa que a la T10 em surti a la part de baix a la drets el número: 345 ?
Encara em queden 5 viatges i al picar-la em dóna error



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Diumenge 11/12/2016 0:00

Suposo que t'ha passat el tramvia, és un codi que indica a l'interventor que tot i tenir el bitllet sense validar l'has intentat validar i la màquina te l'ha rebutjat per estar defectuós, i per tant no tenies intenció de fer frau.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 13/02/2017 11:10

Ahir el TÍTOL NO VÀLID més ràpid de la història...

Compro una T-10 2 zones, l'agafo de la MAE, vaig a la validadora ubicada a poques passes (trio la que té "Bon Karma", ves a saber si va ser contraprodüent), fico... trrr... trrr... mec!, TÍTOL NO VÀLID.

Ni deteriorament, ni la funda, ni la cartera, ni res de res... Escasos 5 segons a la mà entre recollir-la de la MAE i provar d'utilitzar-la.

Això sí, a la segona (en la mateixa validadora) va funcionar perfectament.

Serà l'electricitat estàtica?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 01/03/2017 9:05

Queda alguna estació de Rodalies de BCN on en taquilla emetin bitllets que no siguin com les màquines autovenda (sense tinta tèrmica ni el plàstic que tenen)?



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 01/03/2017 13:30

albert28 ha escrit:Queda alguna estació de Rodalies de BCN on en taquilla emetin bitllets que no siguin com les màquines autovenda (sense tinta tèrmica ni el plàstic que tenen)?
Vic mateix, per exemple.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 01/03/2017 20:06

UT440_132M ha escrit:
albert28 ha escrit:Queda alguna estació de Rodalies de BCN on en taquilla emetin bitllets que no siguin com les màquines autovenda (sense tinta tèrmica ni el plàstic que tenen)?
Vic mateix, per exemple.
Diria que no... de fet, ara mateix totes les expenedores de taquilla ara són tèrmiques i fan servir les mateixes bobines que les màquines autovenda. Les noves expenedores, a més, ja estan preparades per emetre títols sense contacte en suport cartró.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 01/03/2017 20:43

A Rodalies no, però al Tram totes les màquines imprimeixen amb tinta i sobre cartró sense pel·lícula de plàstic.

Jo sempre procuro treure la T-Jove allà ja que duren bastant més. Així amb una mica de sort arribo als dos mesos sense T-Bescanvi.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 01/03/2017 20:57

Javi M ha escrit:A Rodalies no, però al Tram totes les màquines imprimeixen amb tinta i sobre cartró sense pel·lícula de plàstic.
Ostres, no ho sabia! M'ho apunto per quan em toqui adquirir la propera T-Jove.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 02/03/2017 2:14

Granolleri ha escrit:
UT440_132M ha escrit:
albert28 ha escrit:Queda alguna estació de Rodalies de BCN on en taquilla emetin bitllets que no siguin com les màquines autovenda (sense tinta tèrmica ni el plàstic que tenen)?
Vic mateix, per exemple.
Diria que no... de fet, ara mateix totes les expenedores de taquilla ara són tèrmiques i fan servir les mateixes bobines que les màquines autovenda. Les noves expenedores, a més, ja estan preparades per emetre títols sense contacte en suport cartró.
Doncs així ho han canviat. Fa temps que no compro cap títol per taquilla a Vic.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 16/03/2017 11:27

Amb la T50/30 actual (estrenada fa 10 dies) ja porto TRES impressions, dues de "TÍTOL DEFECTUÓS" (una a sobre de l'altra) i una de "TÍTOL CADUCAT" (més abaix), seguides totes elles de validació sense problemes al segon intent :x


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Dijous 20/07/2017 1:34

Avui a pl Catalunya la meva T-50 s'ha convertit en una T-10 d'un viatge. Com?
La validadora de la RENFE se'm queda la targeta i una noia just ha passat la seva i ha expulsat la seva i la meva. Agafo els FGC i cap problema.

Al migdia agafo els FGC i sento que la màquina escriu dues línies i veig que surt el registre de números de la t-10 i títol esgotat. Em dono la volta a buscar el treballador, contacta amb la central perquè era una cosa rara (no s'ha desmagnetitzat, que estigui malbé el cartró o algo...) i li explico el que ha passat al matí a plaça i em va fer una nova T-50 de 19 viatges i m'ha dit que enviarà la targeta a mirar ja que era la primera vegada que ho ha vist i jo també. :x

Normalment les validadores de RENFE, FGC solen acceptar força targetes seguides, que el de davant agafi la seva i ja pots posar la teva després, però les de plaça sembla que no, són força més lentes en llegir/processar la targeta i a vegades en obrir les portes no et dic....



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 08/06/2018 19:42

Les meves experiències amb els "falsos problemes" en títols integrats han anat fent-se més complexes.

Fins ara, ja m'havia trobat més d'un cop que, per a la mateixa T-10, alguna validadora detectava (i imprimia) un "TÍTOL NO VÀLID" en viatges diferents (i normalment dies diferents)

Ahir, fent un pas més enllà, validadores contigües em van marcar dos falsos problemes diferents... i la tercera, també contígua, em va deixar passar.

Validadora 1: prrr... prrr... mec! TÍTOL NO VÀLID

Com faig sempre, provo en la del costat

Validadora 2: prrr... prrrr... mec! TÍTOL CADUCAT :x

Mig desesperat, perquè anava just de temps i veia que perdria el metro, que era allà baix (era estació origen de línia), provo en una tercera validadora:

Validadora 3: "passeu"... uffff...

Ben curiós portar un títol amb el TÍTOL NO VÀLID i el TÍTOL CADUCAT impresos, i encara viatges pendents de fer. I espereu, que ara agafaré el metro, i encara em poden esperar més sorpreses... :roll:


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 08/06/2018 19:47

Fran-Ikarus ha escrit:Ben curiós portar un títol amb el TÍTOL NO VÀLID i el TÍTOL CADUCAT impresos, i encara viatges pendents de fer. I espereu, que ara agafaré el metro, i encara em poden esperar més sorpreses... :roll:
Podría convertirse en un artículo de colección muy codiciado. :D



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 11/06/2018 12:15

Renfe445 ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Ben curiós portar un títol amb el TÍTOL NO VÀLID i el TÍTOL CADUCAT impresos, i encara viatges pendents de fer. I espereu, que ara agafaré el metro, i encara em poden esperar més sorpreses... :roll:
Podría convertirse en un artículo de colección muy codiciado. :D
Doncs ahir vaig esgotar els viatges del títol, i la validadora de l'últim va tenir el detall de saltar-se la línia de "TÍTOL CADUCAT" (la de "TÍTOL NO VÀLID" queda moltes per sota), de manera que el desastre complet queda perfectament visible, sense línies que sobreescriguin d'altres.

Demà pujo foto :D


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”