Incidències amb títols de transport

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Re: Incidències amb títols de transport

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 10/07/2018 18:02

És posible solicitar un canvi de T-Jove si la maleïda tinta s'està esborrant força...? Jo la duc dins del portabitllets de l'ATM i s'ha anat esborrant. Em caduca el 19/08 i no vull que si es fa malbé la banda magnètica no es pugui veure ni DNI, tipus de bitllett data límit etc..



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 10/07/2018 18:30

albert28 ha escrit:És posible solicitar un canvi de T-Jove si la maleïda tinta s'està esborrant força...? Jo la duc dins del portabitllets de l'ATM i s'ha anat esborrant. Em caduca el 19/08 i no vull que si es fa malbé la banda magnètica no es pugui veure ni DNI, tipus de bitllett data límit etc..
Si que pots, jo l'he portada un parell de cops!


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 10/07/2018 18:33

albert28 ha escrit:És posible solicitar un canvi de T-Jove si la maleïda tinta s'està esborrant força...? Jo la duc dins del portabitllets de l'ATM i s'ha anat esborrant. Em caduca el 19/08 i no vull que si es fa malbé la banda magnètica no es pugui veure ni DNI, tipus de bitllett data límit etc..
No es tinta, es térmico (excepto algunas casos de máquinas expendedoras que sí que es tinta). Lo que sí es tinta es lo que se imprime detrás, con lo de la fecha límite.

Por eso yo preguntaba en conseguir tarjetas de taco, que dan una sensación de calidad superior.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 10/07/2018 20:09

Una que em passa i que té tela:

Els meus bitxos ja tenen la T16, i quan els porto al metro, si se m'acut fer picar el bitllet al petit i jo pico la meva T10 al darrere de la mateixa cancel·ladora, va i em caduca el títol, a tot arreu on anem de la Xarxa, i amb la targeta del gran, no passa mai. Apart que la cancel·ladora queda oberta força estona després que el petit passi el títol. Li passa a algú més?



mohn902
N4
N4
Entrades: 66

Entrada Autor: mohn902 » Dimecres 11/07/2018 12:40

albert28 ha escrit:És posible solicitar un canvi de T-Jove si la maleïda tinta s'està esborrant força...? Jo la duc dins del portabitllets de l'ATM i s'ha anat esborrant. Em caduca el 19/08 i no vull que si es fa malbé la banda magnètica no es pugui veure ni DNI, tipus de bitllett data límit etc..
De fet és aconsellable que l'usuari en demani el canvi quan detecti que les lletres (sobretot nom i DNI) s'esborren ja que si es troba un control o se li desmagnetitza, llavors pot tenir el problema de que no es pugui identificar quin títol porta. Pel que m'ha dit, mai no et posen problemes si demanes un canvi per aquest motiu :ok
I a certes estacions de FGC sé que hi ha MAEs amb bobina tricapa que pot ser interessant pels títols trimestrals i que s'usen pels de pensionista. Segur que a P Cat i P Esp n'hi han d'haver.

Espero haver ajudat.



mohn902
N4
N4
Entrades: 66

Entrada Autor: mohn902 » Dimecres 11/07/2018 12:44

metring ha escrit:Una que em passa i que té tela:

Els meus bitxos ja tenen la T16, i quan els porto al metro, si se m'acut fer picar el bitllet al petit i jo pico la meva T10 al darrere de la mateixa cancel·ladora, va i em caduca el títol, a tot arreu on anem de la Xarxa, i amb la targeta del gran, no passa mai. Apart que la cancel·ladora queda oberta força estona després que el petit passi el títol. Li passa a algú més?
Al meu parer ho comentaria a qualsevol agent d'estació, que et facin un Provisional de T-16 de 45 dies, mentre l'ATM confecciona un suport nou i el rebis a casa. Perquè si no potser cancel·les els bitllets de tothom qui va passant darrere el teu xic :x :roll:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 11/07/2018 13:21

Moltes gràcies per la teva resposta! ;)



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 18/07/2018 13:40

mohn902 ha escrit:
albert28 ha escrit:És posible solicitar un canvi de T-Jove si la maleïda tinta s'està esborrant força...? Jo la duc dins del portabitllets de l'ATM i s'ha anat esborrant. Em caduca el 19/08 i no vull que si es fa malbé la banda magnètica no es pugui veure ni DNI, tipus de bitllett data límit etc..
De fet és aconsellable que l'usuari en demani el canvi quan detecti que les lletres (sobretot nom i DNI) s'esborren ja que si es troba un control o se li desmagnetitza, llavors pot tenir el problema de que no es pugui identificar quin títol porta. Pel que m'ha dit, mai no et posen problemes si demanes un canvi per aquest motiu :ok
I a certes estacions de FGC sé que hi ha MAEs amb bobina tricapa que pot ser interessant pels títols trimestrals i que s'usen pels de pensionista. Segur que a P Cat i P Esp n'hi han d'haver.

Espero haver ajudat.
Doncs la persona de FGC no me la va canviar i en canvi la de Rodalies si que m'ho va fer :x



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 18/07/2018 18:50

Jo des de que vaig començar a comprar la T-Jove a les màquines del Tram, he deixat de tenir problemes amb les targetes. Al Tram les targetes són com de cartró, i el que s'hi imprimeix és tinta normal (no és impressió tèrmica, que s'esborra). Recomanaria comprar, per tant, els títols de llarga durada a aquestes màquines.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 28/07/2018 12:49

Em va succeïr fa unes dies:

Havia comprat una T10 "de més" al metro, en previsió d'haver d'estrenar-la en un bus, com finalment va passar.

Durant els dies previs a l'"estrena", se'm va doblegar accidentalment, de manera prou profonda. Jo era optimista, però... quan vaig pujar al bus, la crua realitat va ser que no hi havia manera d'utilitzar-la.

L'hi dic al conductor, i m'explica que, com que encara no tenia cap viatge utilitzat, si em feia un bescanvi perdria un bitllet, perquè m'hauria de marcar abans un altre (?), i seguidament el segon, utilitzat en aquell viatge. I que si volia seguís al bus, que no passava res (!)

Com que hi havia una estació de metro a prop, vaig baixar, i al Centre de Control de l'estació la persona que hi havia em va atendre amablement, va fer la prova rutinària a la validadora d'allà (no va funcionar, lògicament), i em va fer el bescanvi, evidentment, sense malbaratar cap viatge (de fet, vaig tornar a sortir al carrer i estrenar-lo al bus)

En explicar-li jo a la persona del metro els esdeveniments al bus, va exclamar "Quin morro que tenen!", i seguidament va afirmar que l'entrebanc de fer el bescanvi "sense perdre cap viatge extra" era una excusa que m'havien posat per a no fer-lo.

Algú sap ben bé com va això? És capaç una màquina de bus de fer un bescanvi d'un títol no estrenat de 10 viatges (o T50/30, que també podria passar) sense malbaratar-ne cap?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

mohn902
N4
N4
Entrades: 66

Entrada Autor: mohn902 » Dissabte 28/07/2018 15:05

Una màquina fa el que li diu la persona en aquell moment...pot posar i codificar el suport segons calgui. En el teu cas, una T-10 sencera. Sona més a que potser no tenia suports per fer-ho o que no volia, però almenys no et va fer baixar de l'autobús. jejeje
Fran-Ikarus ha escrit:Em va succeïr fa unes dies:

Havia comprat una T10 "de més" al metro, en previsió d'haver d'estrenar-la en un bus, com finalment va passar.

Durant els dies previs a l'"estrena", se'm va doblegar accidentalment, de manera prou profonda. Jo era optimista, però... quan vaig pujar al bus, la crua realitat va ser que no hi havia manera d'utilitzar-la.

L'hi dic al conductor, i m'explica que, com que encara no tenia cap viatge utilitzat, si em feia un bescanvi perdria un bitllet, perquè m'hauria de marcar abans un altre (?), i seguidament el segon, utilitzat en aquell viatge. I que si volia seguís al bus, que no passava res (!)

Com que hi havia una estació de metro a prop, vaig baixar, i al Centre de Control de l'estació la persona que hi havia em va atendre amablement, va fer la prova rutinària a la validadora d'allà (no va funcionar, lògicament), i em va fer el bescanvi, evidentment, sense malbaratar cap viatge (de fet, vaig tornar a sortir al carrer i estrenar-lo al bus)

En explicar-li jo a la persona del metro els esdeveniments al bus, va exclamar "Quin morro que tenen!", i seguidament va afirmar que l'entrebanc de fer el bescanvi "sense perdre cap viatge extra" era una excusa que m'havien posat per a no fer-lo.

Algú sap ben bé com va això? És capaç una màquina de bus de fer un bescanvi d'un títol no estrenat de 10 viatges (o T50/30, que també podria passar) sense malbaratar-ne cap?



xabuca
N4
N4
Entrades: 50

Entrada Autor: xabuca » Dissabte 28/07/2018 22:39

Fran-Ikarus ha escrit:Algú sap ben bé com va això? És capaç una màquina de bus de fer un bescanvi d'un títol no estrenat de 10 viatges (o T50/30, que també podria passar) sense malbaratar-ne cap?
El problema que et pots trobar amb una 50/30 seria que podries posar els 50 viatges però obligatòriament s'ha d'indicar una data de caducitat quan es fa el bescanvi. Qualsevol títol que tingui un període de validesa d'uns dies determinats, el bescanvi no es pot fer per un tiquet nou sinó que ha de ser per un tiquet amb data de caducitat, per tant, fins al dia que es vagi a utilitzar per primer cop no es pot fer el bescanvi.



Tania1988
N1
N1
Entrades: 1

Entrada Autor: Tania1988 » Dimarts 14/05/2019 13:26

El dia 11/05/2019 hice uso de mi tarjeta T Jove, en la estación de Sans (Barcelona), en los enlaces de acceso a rodalies 9 y 10, con tan mala suerte que el torno se tragó la tarjeta. En ese momento no había personal de TMB, para ayudarme por que no estaban activos y en los interfonos de información tampoco me atendieron. He tenido que llamar a un numero de atención al cliente el cual es un 902, claro está no puede ser gratuito y me informan que no es posible recuperar la tarjeta y que nadie la puede sacar, si necesito algo más que escriba una queja a https://www.tmb.cat/es/atencion-al-clie ... ugerencias; pero esto que es?,
Se de muy buena tinta el funcionamiento de los tornos, se usa una llave para abrir en un lateral y solo hace falta mirar.
Entonces me quereis decir que, me quedo sin tarjeta la cual no es barata, que todavía no ha caducado le queda un mes, y si no la recupero, TMB no me da una solución, se queda con un mes pagado de mi tarjeta y sin hacer uso del servicio.
Me podeis decir como se llama esto? Por que yo tengo una palabra.......



Avatar de l’usuari
oscsanchez6
N5
N5
Entrades: 158
Ubicació: Barcelona, Catalunya

Entrada Autor: oscsanchez6 » Dimarts 14/05/2019 15:41

Tania1988 ha escrit:El dia 11/05/2019 hice uso de mi tarjeta T Jove, en la estación de Sans (Barcelona), en los enlaces de acceso a rodalies 9 y 10, con tan mala suerte que el torno se tragó la tarjeta. En ese momento no había personal de TMB, para ayudarme por que no estaban activos y en los interfonos de información tampoco me atendieron. He tenido que llamar a un numero de atención al cliente el cual es un 902, claro está no puede ser gratuito y me informan que no es posible recuperar la tarjeta y que nadie la puede sacar, si necesito algo más que escriba una queja a https://www.tmb.cat/es/atencion-al-clie ... ugerencias; pero esto que es?,
Se de muy buena tinta el funcionamiento de los tornos, se usa una llave para abrir en un lateral y solo hace falta mirar.
Entonces me quereis decir que, me quedo sin tarjeta la cual no es barata, que todavía no ha caducado le queda un mes, y si no la recupero, TMB no me da una solución, se queda con un mes pagado de mi tarjeta y sin hacer uso del servicio.
Me podeis decir como se llama esto? Por que yo tengo una palabra.......
No queda claro si el embús fue en Rodalies o en Metro. Si es en Rodalies tienes que contactar con RENFE, y si es en metro con TMB. Si fue en el metro, sólo te puedo decir que:
La próxima vez llama por interfono y se acercará un agente a desembozar el validador y a devolverte el título o hacerte un bescanvi, si es necesario.
Haz una reclamación: es posible que tu título haya quedado recuperado y, además, debería aparecer en los registros de eventos de los validadores que efectivamente ahí hubo un embús.
Suerte! :-)



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimarts 14/05/2019 18:05

Supongo que te pasó en los tornos de acceso a las vías 7 a 10 de Rodalies. En ese caso, debería de haber personal de atención al cliente en el punto de control, esos que van con el peto naranja. Por si te vuelve a pasar, a veces metiendo un segundo billete en la validadora salen los dos.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 14/05/2019 18:46

Tinc problemes amb tarjetes T-10 d'1 zona que he validat en un municipi que ha passat a la zona de tarifa plana de la zona 2 com si fos la 1 , municipis de la AMB, en concret m'ha passat varies vegades a l'estació de Sant Roc a Sant Vicenç dels Horts, que la valido i després quan la intento validar al metro o bus em posa tarjeta no valida i m'han de fer un bescanvi...



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 30/04/2020 19:59

La odisea comenzó hace dos días, el 28 de abril. Compré mi primera T-Usual, en las máquinas de autoventa de Sabadell-Plaça Major FGC. No sé cómo van las impresiones de las tarjetas, la cosa es que las letras de toda la margen izquierda no salieron impresas, y la flecha de compra impresa en la tarjeta no se veía tampoco, claramente. Estos detalles al parecer no eran relevantes, hasta lo que relataré el día de hoy.

Validé la tarjeta en los tornos de Renfe de Cerdanyola del Vallès. La impresión apenas se veía, la fecha de validez ni se distinguía y sólo por el ticket de compra de la tarjeta podía justificar la validez de la misma en caso de problemas.
La siguiente "broma" de nuestro querido Renfe, aparte de ponerte más frecuencia en horas valle y dejarte tirado en las horas punta, fue doblarme el pico de la tarjeta en uno de los tornos de salida de Sagrera meridiana, por el lado del Metro. Esto no afectó al funcionamiento de la tarjeta, por suerte, pero esta mañana la validadora derecha de Barberá, sentido Manresa, se tragó la tarjeta, y tras retenerla unos segundos, la escupió por donde la había metido, pero para mi sorpresa, me abrió la puerta, por lo que supuse que pese a esta situación anormal, todo estaba bien.

Lo que ya no ha estado bien ha sido hoy al coger el 10. El conductor me ha explicado que no puede hacer un bescanvi, y que debido al COVID sólo pueden hacer bescanvis de las tarjetas de su operador. Me ha mandado a la estación Sur, indicándome que allí me harían el cambio, así que tenía que jugármela, pese a que la tarjeta la he comprado en Catalans. La taquillera me puso pegas alegando, entre otras cosas que como la máquina no le leía los datos de la tarjeta, y las impresiones por delante y por detrás estaban defectuosas, tenía que meterme en el bus y pedirle al conductor que me llevase hasta una estación de FGC para hacer el bescanvi (lo más cerca era con el 8 y el 10, Can Feu, y con el 1, Plaza Major), algo completamente absurdo, aportando el ticket de compra, mi DNI y la tarjeta defectuosa, viniendo del bus desde el centro, siendo la estación Sur el punto precisamente más alejado de los FGC, donde además tampoco tenía garantías de que me pudieran hacer el bescanvi, pues me había parecido cuando compré la tarjeta que algo se informaba al respecto.

Finalmente la taquillera me hizo el bescanvi, supongo que por no hacerme dar un tour por mi ciudad y porque le repetí al menos tres veces, que excepto la impresión de compra de la tarjeta, la primera validación, el doblez de la punta y la inutilidad de la tarjeta, me los habían provocado validadoras de Rodalies Renfe. Y porque si estoy usando una T-Usual, no es cosa que por un virus, sólo pueda usarla dos días (ni siquiera llegaba a dos días) porque las validadoras, por supuesto, no se limpian ni se desinfectan -ni se modernizan-.

Me reservo comentarios ante que en esta situación, tengan que pasar estas cosas.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

El Yisus 712
N5
N5
Entrades: 81

Entrada Autor: El Yisus 712 » Dilluns 29/06/2020 15:42

Hola. Tinc una T Usual de 4 zones i l'he validat a Cerdanyola per priemra vegada i no a Bcn i ara no em deixa anar per exemple a Vilanova Geltrú o Pineda de Mar (Osigui Garraf i Maresme de 4 zones pero per exemple St.Celoni o Vilafranca si). Algu em podria donar una solució? Com per exemple canviar-la de zona de 1a validació...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 29/06/2020 16:11

Però esperaves poder fer-ho, o ha estat un làpsus?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 29/06/2020 16:14

El Yisus 712 ha escrit:
Dilluns 29/06/2020 15:42
Hola. Tinc una T Usual de 4 zones i l'he validat a Cerdanyola per priemra vegada i no a Bcn i ara no em deixa anar per exemple a Vilanova Geltrú o Pineda de Mar (Osigui Garraf i Maresme de 4 zones pero per exemple St.Celoni o Vilafranca si). Algu em podria donar una solució? Com per exemple canviar-la de zona de 1a validació...
Crec que això no és possible.
Al validar-la a Cerdanyola és la zona 2C i un bitllet de 4 zones pots:
  • Sitges (Zona 3A): 2C-1-2A-3A (4 zones) SI
  • Vilanova (Zona 4A): 2C-1-2A-3A (5 zones) NO
  • Pineda de Mar (Zona 4E): 2C-1-2E-3E-4E (5 zones) NO
  • St Celoni (Zona 4G): 2C-2D-3D-4F (4 zones) SI
  • Vilafranca (Zona 4B): 2C-2B-3B-4B (4 zones) SI (això ho deixen perquè tens la R8 que et permet evitar passar per la zona 1, tot i que si passes per BCN ningú dirà res)
Que Cerdanyola es compti com zona 1 si fas recorreguts dins de la regió metropolitana però fora d'aquesta zona es conserva la 2.

Si m'equivoco que algú m'ho digui...

PD: he esborrat el missatge del fil Bitllets Rodalies i ATM



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”