T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 06/03/2014 16:59

Usant el buscador lo únic que he trobat es alguna petita referència en altres fils i crec que un projecte tant important tindria que tenir fil propi. Ara l'ompliré una mica amb informació que he trobat a altres llocs.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 06/03/2014 17:19

BLOC 3. TRANSPORT PÚBLIC
3.3. Xarxa integral de transport col·lectiu i alternat
iu
3.3.1. Foment de la T-Mobilitat: únic títol de trans
port públic (1 de 2)

Descripció
El projecte de la T-Mobilitat és un projecte d’àmbit supramunicipal al qu
e l’Ajuntament de Barcelona dóna ple suport. Els punts
claus de la nova T-Mobilitat són els següents:
•Canvi tecnològic, amb targetes sense contacte.
•Canvi de gestió, ja que passa a ser unificada de tots els operadors del transport, a més d’un operador dels bitllets.
•Canvi tarifari, ja que es passarà de 84 títols diferents a 1.
•Canvi de la gestió econòmica, amb una participació públic -privada real, no només en referència a les infraestructures, sinó en la gestió dels títols.
•Pla d’informació als usuaris de Catalunya, amb una informació actualitzada i disponible al moment.
El nou model estendrà tot el model tarifari a totes les ATM, amb un únic sistema tarifari i amb un únic sistema de pagament
unificat, millorant la planificació i gestió de la xarxa de transport públic en disposar de molta més informació. Aquest nou
sistema es basarà en tres elements clau: un nou sistema tecnològic, un nou sistema tarifari i un nou sistema de gestió. Es tracta d’un sistema en el que cada targeta estarà adaptada a cada client, per a usuaris esporàdics i per a clients habituals, amb descomptes per ús intensiu. També es tindrà en compte el número de zones de desplaçaments, ja que es pagarà exactament el preu generat.
Amb aquest sistema, els operadors i les administracions aconseguiran la informació de la matriu origen/destinació amb molta més informació, que permetrà millorar la gestió dels serveis. Així, el preu del transport públic s’adaptarà a la mobilitat real de cada ciutadà, i podrà decidir la forma de pagament de la seva mobilitat, es posarà en marxa un sistema múltiple (prepagament, postpagament, domiciliació bancària, mitjançant telefonia, etc.).
A llarg termini, es planteja incloure altres elements de mobilitat com el Bicing, el taxi, l’aparcament, les autopistes, etc.
El cost del projecte s’ha d’absorbir per part del conjunt del sistema de transport públic, i s’ha de plantejar amb un increment dels ingressos del transport públic i una caiguda dels costos del mateix.
Objectius
•Aconseguir que tot el transport públic funcioni com una sola xarxa implicant les diferents institucions públiques.
•Major comoditat per a l’usuari.
•Aconseguir informació més precisa de matrius Origen – Destí

Font: http://w110.bcn.cat/Mobilitat/Contingut ... ONSPMU.pdf

Així a primera vista m'està recordant molt al sistema chipkaart holandès.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 06/03/2014 17:36

El Govern dóna llum verd al projecte T-Mobilitat, un nou sistema de targeta única per a l'ús del transport per al públic
Substituirà els títols de transport actuals per una nova aplicació continguda en un xip amb validació sense contacte
La T-Mobilitat permetrà adaptar el preu del transport a la mobilitat real dels ciutadans, amb descomptes per ús i es preveu que entri en servei el 2015
La inversió inicial és de 60 milions d’euros, que serviran per implantar el nou sistema a les 74 empreses de transport de l’àrea de Barcelona
El Consell Executiu ha aprovat avui l’inici del diàleg competitiu de la T-Mobilitat, pas previ a la licitació d’un nou instrument tecnològic que permetrà al ciutadà disposar d’una única targeta per a tots els seus desplaçaments. La T-Mobilitat substituirà els títols de transport actuals per una aplicació de transport continguda en un xip amb validació sense contacte.

Aquest nou sistema afavorirà la utilització del transport públic amb descomptes per ús, adaptarà el preu del transport públic a la mobilitat real de cada ciutadà i permetrà a l’usuari decidir el sistema de pagament del seu transport, ja sigui prepagament, domiciliació bancària del rebut, recàrrega per internet, etc.

La T-Mobilitat és un projecte pioner i va més enllà dels serveis de transport públic i l’objectiu és que es converteixi en un instrument cabdal de gestió de la mobilitat per la seva capacitat d’integració de tots els modes de transport en un únic suport intel•ligent.

La implantació d’aquest projecte es du a terme mitjançant la participació del sector privat a través d’un concurs públic internacional amb diàleg competitiu. L’objecte bàsic de la contractació s’estructura en dues parts:

• L’adquisició i instal•lació de tot el maquinari i programari a totes les empreses que conformen l’actual sistema tarifari integrat de l’àrea de Barcelona: 74 empreses de transport (TMB, FGC, Rodalies de Catalunya, TRAM, Tusgsal, BaixBus, Sagalés, Sarbús, TUS, TMESA, etc.), 326 estacions ferroviàries, 2.573 autobusos, 7.846 validadores i 1.338 màquines de venda de targetes de transport.

• L’establiment d’un sistema d’informació pensant en el ciutadà amb la creació de dos nous centres de treball: el Centre d’Atenció al Client, que prestarà servei les 24 h els 365 dies de l’any, donant informació, gestionant incidències com la pèrdua de targeta o el postpagament; i el Centre de Gestió de la Informació del Transport, que d’una manera global, informarà en temps real del funcionament de l’oferta de transport públic integrada a tot el territori català.

L’import estimat de la inversió inicial és de 60 milions d’euros. El cost econòmic del projecte serà absorbit pel sistema a través de l’augment d’ingressos que generarà l’increment de la demanda, la reducció del frau i la publicitat, i per la reducció de costos intrínseca al nou sistema. La contractació de la T-Mobilitat, per tant, no comportarà cap despesa pressupostària ni tampoc suposarà un increment de tarifes per a l’usuari del transport.

El calendari previst d’implantació de la T-Mobilitat s’inicia aquesta setmana amb la publicació de la licitació als diaris oficials. El primer pas és una primera tria -entre tots els interessats en la licitació- de les empreses amb capacitat per poder optar al concurs, d’acord amb uns requeriments mínims de solvència tècnica, econòmica i financera, amb els quals es realitzarà el diàleg competitiu. Finalment, es conformarà els plecs tècnics definitius convidant-los a presentar la seva oferta. La previsió d’adjudicació del contracte és a finals del primer semestre de l’any 2014. A partir d’aquell moment s’iniciaran totes les tasques de substitució del maquinari i programari per disposar de la primera targeta T-Mobilitat al llarg de l’any 2015.

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ?id=222690

I aqui un video que es va emetre al 3-24 fa 4 dies: http://www.324.cat/noticia/2324193/cata ... ort-public

PDF amb les dades: http://www.atm.cat/web/registre/files/P ... ase_es.pdf



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 06/03/2014 18:32

Aquesta notícia ja la van posar per aquí fa uns pocs dies, però millor recordar-la :)



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Divendres 07/03/2014 14:48

Creieu que acabarem pagant pel que realment viatgem o ens acabarà sortint més car que ara? Ho dic perquè coneixent els polítics veig escèpticament que el fet de pagar pel que realment viatgem ens surti més barat que l'actual sistema... Clar hi haurà molta gent "afavorida" (teòricament).



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimecres 25/10/2017 20:21

Es sap alguna cosa nova del tema? L'any en que començarà, etc...


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 25/10/2017 20:43

Aeduh ha escrit:Es sap alguna cosa nova del tema? L'any en que començarà, etc...
Hi ha qui diu que acabaran abans la Sagrada Família que no pas que la T-mobilitat es posi en marxa com cal. :)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 25/10/2017 21:15

Veig acabat molt abans la L9/L10 que tal títol de transport per moure's per Catalunya..... :)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 30/10/2017 19:22

Al MWC es va dir que abans d'acabar l'any es posaria en marxa, com a prova pilot, al tram de Z. Universitària-Aeroport de l'L9... :roll:



victorromo99
N5
N5
Entrades: 112

Entrada Autor: victorromo99 » Dimarts 14/11/2017 23:39

No sé per què, però m'ho temia... :avall

La prova pilot de la T-Mobilitat, ajornada fins a finals del 2018

L’Autoritat del Transport Metropolità encara desconeix com s’implementarà

La prova pilot de la T-Mobilitat, que havia de començar durant la tardor del 2017, es posposa una altra vegada. L'Autoritat del Transport Metropolità ha anunciat ara que l'inici de les proves d'aquest nou sistema de pagament serà durant la tardor del 2018. "Hi ha hagut una reorganització del projecte. Ara no té sentit fer-la", ha justificat el director de la T-Mobilitat de l'ATM, Oscar Playà.

En un principi estava previst que la prova pilot de la T-Mobilitat comencés el 2016. Després, l'Autoritat del Transport Metropolità va ajornar-la fins al 2017 per tal que aquest nou sistema fos una realitat a Barcelona l'any 2018. Ara l'ATM ha tornat a ajornar l'inici de les proves i desconeix com s'implementaran, però sí que ha explicat que durant la primera fase "la T-Mobilitat integrarà tots els títols" existents actualment.

Tampoc no se sap a partir de quan els usuaris del transport públic de la ciutat podran gaudir de la T-Mobilitat un cop finalitzi el període de prova pilot. Tot i això, el director del projecte ha avançat alguns detalls. "Està previst que durant la primera fase del projecte es comprengui la primera corona de tarifes; durant la segona, la resta de corones, i durant la tercera, que el sistema s'ampliï a tot Catalunya".

http://beteve.cat/t-mobilitat-metro-bus-atm/



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 15/11/2017 1:06

"Ara no té sentit fer-la".

No, benvolgut i estimat Oscar, la TMobilitat directament no té sentit. :x



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dimecres 15/11/2017 11:12

el sistema que quieren implantar funciona en muchos sitios ya, en Londres tienen una tarjeta que es lo que aqui quieren hacer, yo creo que con un poco de voluntad se podria implementar en poco tiempo, no digo toda catalunya que creo que es por dode cojea mas, pero si haciendolas por capital de provincia y su area de influencia, por ejemplo ahora ya tenemos las 6 zonas pues bien empezar por ahi, lo que pasa que se quiere abarcar todo y asi es muy dificil, hay que ir paso a paso y en pongamos 4 o 5 años desde su comienzo podria ya llegar a toda catalunya con la misma tarjeta.
hay que tener en cuenta que hay que poner de acuerdo muchisimos ayntamientos que por sus intereses querran las tarifas mas bajas (menos zonas), luego las empresas que hay que ver como se compensan estas tarifas y para acabar la gente que logicamente querra pagar siempre menos.
por cierto el sistema de londres es muy comodo abarca una gran extension (zonas) y medios de transporten(metro, buses y trenes, incentivando el uso del transporte al abaratar considerablemente el precio del trayecto cuanto mas se haga servir.




mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dijous 25/01/2018 15:24

La T-Mobilitat és sens dubte necessària, el problema no és el sistema en sí, sino com s'aplica. Jo sóc molt partidari d'aplicar-la com s'ha fet als Països Baixos, que comprengui tot el territori (en aquest cas Catalunya) i que la tarificació sigui per quilometratge, fent per exemple tarifes úniques a la zona 1 de l'AMB i creant AM a Girona, Tarragona i Lleida. Amb això de base s'hi aplicarien descomptes de fidelitat, de lleure, etc.

El viatger hauria de registrar l'entrada i la sortida al sistema de transports de Catalunya, i els corresponents transbords.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Divendres 26/01/2018 0:14

mpn90 ha escrit:fent per exemple tarifes úniques a la zona 1 de l'AMB i creant AM a Girona, Tarragona i Lleida
Perquè només aquestes? Perquè s'han de menystenir altres aglomeracions com poden ser Sabadell, Terrassa, Granollers, Manresa, Vic, Igualada, Tortosa...?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 26/01/2018 1:23

Per què només aquestes? Perquè s'han de menystenir altres nuclis com poden ser Sant Jaume de Frontanyà, Esterri de Cardós, Sant Sadurní d'Osormort o Susqueda?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 26/01/2018 8:10

Javi M ha escrit:Per què només aquestes? Perquè s'han de menystenir altres nuclis com poden ser Sant Jaume de Frontanyà, Esterri de Cardós, Sant Sadurní d'Osormort o Susqueda?
Y no nos olvidemos Gisclareny. :D



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Divendres 26/01/2018 16:39

Javi M ha escrit:Per què només aquestes? Perquè s'han de menystenir altres nuclis com poden ser Sant Jaume de Frontanyà, Esterri de Cardós, Sant Sadurní d'Osormort o Susqueda?
Doncs aleshores o tots moros o tots cristians. Tarificació per quilometre pur i dur sense excepcions.

I res d'excuses de mal pagador "és que a l'àrea metropolitana de Barcelona...".



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 26/01/2018 18:08

Què pesat que ets amb la teva fòbia i soltant bilis a l'àrea metropolitana de Barcelona tio... és que t'han robat la cartera allà o què???


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Divendres 26/01/2018 21:34

Granolleri ha escrit:
mpn90 ha escrit:fent per exemple tarifes úniques a la zona 1 de l'AMB i creant AM a Girona, Tarragona i Lleida
Perquè només aquestes? Perquè s'han de menystenir altres aglomeracions com poden ser Sabadell, Terrassa, Granollers, Manresa, Vic, Igualada, Tortosa...?
Doncs perquè s'entén que la zona 1 de l'AMB (i en menor mesura Girona, Tarragona i Lleida) és la que té necessitat de recorreguts en transport públic més llargs. A parer meu tan sols ho establiria a Barcelona i Tarragona.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”