T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya

Entrada Autor: metring » Diumenge 11/07/2021 16:39

Miquel ha escrit:
Diumenge 11/07/2021 16:04
albert28 ha escrit:
Diumenge 11/07/2021 13:54
Ahir Renfe i metro funcionaven les validadores però al Nitbus Tusgsal (N4 i N6 en marxa però no validaven) ni Nitbus BaixBus (N15 en mode pausa) funcionaven.

A Tusgsal directament em diu que validi el bitllet al entrar.

Us esteu trobant aquesta situació? És casualitat o entre cometes ja passen de que estiguin en marxa?

Espero les proves serveixin per al menys testejar la estabilitat de les validadores que estiguin sempre operatives.
Bueno, ahir les proves ja s'havien acabat, oi?

De totes formes, en busos sembla ser que és una loteria.
No, les proves són fins el dia 16.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 11/07/2021 18:48

Nop! Les proves finalitzen el dia 16. I sí, en busos és una loteria, pot ser que funcioni una, les dues, o cap. Jo sobretot m'estic trobant problemes de validadores que no funcionen a TMB Bus.

A Rodalies, per cert, l'altre dia vaig validar al Prat amb la T-Mobilitat (em va costar perquè totes les màquines menys una deien "títol no carregat"), i en voler sortir a Passeig de Gràcia totes les màquines em deien "validació d'entrada no detectada"


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 11/07/2021 23:27

Avui ens hem trobat això en un D50, enteneu què significa?



iFercat
N7
N7
Entrades: 384

Entrada Autor: iFercat » Dilluns 12/07/2021 21:56

Com ja he explciat a twitter es simplement la primera pantalla de carrega que surt quan encens la maquina, despres encara li queda un altre pantalla de carrega (on surt la paraula carregant) i despres es posa en pausa fins que el conductor es logeja al SAE.

Aquesta maquina sembla que s'ha penjat en la primera carrega per aixo ni tan sols ha entrat a donar el missatge fora de servei, algun problema de hardware segurament.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 14/07/2021 11:52

Doncs deu ser algo habitual això de penjar-se a la 1ª pantalla, perque ja n'he vist unes quantes així, crec que totes en autobusos.



iFercat
N7
N7
Entrades: 384

Entrada Autor: iFercat » Dimecres 14/07/2021 14:25

Ecomobisostrans ha escrit:
Dimecres 14/07/2021 11:52
Doncs deu ser algo habitual això de penjar-se a la 1ª pantalla, perque ja n'he vist unes quantes així, crec que totes en autobusos.
Com a conductor d'autobus nomes ho he vist un cop, i mira que generalment portu 2 busos diferents al dia.
Osigui habitual no es, es mes habitual les pantalles en negre o els missatges fora de servei o en pausa.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 14/07/2021 22:46

Potser no sigui habitual a TMB, però quan vaig estar recorrent els de Baixbus, Soler Sauret, etc. a molts ho vaig veure, igual que pausa, igual que la X de "no funciona", també la pantalla de comprovació de títol, i alguna altra... lo extrany era que funcionessin be :x De fet recordo més d'un cop, bus amb 3 màquines, totes 3 fora de servei, i cadascuna amb una pantalla diferent.



iFercat
N7
N7
Entrades: 384

Entrada Autor: iFercat » Dijous 15/07/2021 18:12

Ecomobisostrans ha escrit:
Dimecres 14/07/2021 22:46
Potser no sigui habitual a TMB, però quan vaig estar recorrent els de Baixbus, Soler Sauret, etc. a molts ho vaig veure, igual que pausa, igual que la X de "no funciona", també la pantalla de comprovació de títol, i alguna altra... lo extrany era que funcionessin be :x De fet recordo més d'un cop, bus amb 3 màquines, totes 3 fora de servei, i cadascuna amb una pantalla diferent.
Avui alguna han armat, ningun bus dels que he vist de TMB (tant els dos que he portat jo, com en els que he anat) funcionaben las validadores, s'han quedat amb el missatge de carregant, i al sae donava error de "Booting" vamos que alguna actualitzacion ha fos el sistema.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 15/07/2021 18:31

Jo aquest matí és el que he vist, que a cap bus de TMB dels que m'he creuat o que he fet servir li funcionaven les validadores. Totes es queden en el missatge de "arrencant". No he pogut veure cap bus d'altres companyies per saber si allà sí que funcionaven o no.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 15/07/2021 20:03

Jo he pescat un 185 de TB, i confirmo també que la validadora estava també amb "Carregant"


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 15/07/2021 20:19

Adolescent barceloní ha escrit:
Dijous 15/07/2021 18:31
Jo aquest matí és el que he vist, que a cap bus de TMB dels que m'he creuat o que he fet servir li funcionaven les validadores. Totes es queden en el missatge de "arrencant". No he pogut veure cap bus d'altres companyies per saber si allà sí que funcionaven o no.
Dono fé, avui no hi ha hagut manera de trobar un bus on funcionessin les validadores. Estaria bé saber si és general en els busos, o a TMB, i si es tracta d'una incidència o de deixadesa.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 15/07/2021 20:24

Això ho explica tot:



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 16/07/2021 20:37

La meva experiència amb la T-mobilitat. Spoiler: està molt verda i necessita millorar.

Em vaig donar d'alta a l'App els primers dies de funcionament d'aquest sistema. Tal com era d'esperar, al cap d'unes 24 hores em van enviar el codi. el vaig posar al meu mòbil (Samsung, Android 11) i... ERROR. Apareixia una pantalla d'error que només em deixava tornar a provar l'activació, que tornava a donar com a resultat ERROR d'activació.
Vaig escriure a Twitter explicant el problema i al cap d'1 o 2 dies em van contestar que hi havia un problema amb els servidors i que temporalment l'activació no estava disponible.
Bé, si no fos que aquest problema temporal... ha acabat essent permanent. Sense cap més explicació, m'ha estat impossible activar l'aplicació i, per tant, fer servir el sistema. No em vull ni imaginar què passaria si això passés de forma massiva una vegada ja estigués funcionant de veritat el sistema. A més, el meu mòbil és un model molt comú i amb l'últim sistema Android disponible actualitzat. Malament anem.

Veient que s'acabava el període de prova i no hi havia cap solució, vaig decidir intentar activar l'aplicació en un mòbil antic amb Android 7. Miracle! va funcionar a la primera.
Amb aquest mòbil He pogut fer algunes validacions i puc dir que va relativament bé. Només un detall: la detecció és lenta i gairebé mai funciona a la primera. Sempre he hagut de passar com a mínim dos cops el mòbil abans no m'ha fet la lectura correcta. Més lent que entrar amb la targeta de tot la vida. Imagineu les cues que es poden formar.
Resumint: el sistema no està preparat per aplicar-se de forma massiva. Cal millorar-lo i, probablement, fer un segon període de prova amb més usuaris abans de que es pugui utilitzar per tothom. Si no, pot ser un caos.

A veure què passa.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Diumenge 18/07/2021 9:11

Imagineu-vos si haguessin provat l'App els congressistes del MOBILE World Congress quin "fiascu" :martell1



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 18/07/2021 15:28

uriol108 ha escrit:
Diumenge 18/07/2021 9:11
Imagineu-vos si haguessin provat l'App els congressistes del MOBILE World Congress quin "fiascu" :martell1
Ja ho vas entenent veig jajajaja


El metro de Barcelona amb motoristes!

geekest_cat
N4
N4
Entrades: 62
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: geekest_cat » Dilluns 19/07/2021 15:50

Fa anys, quan es va començar a parlar de la T-mobilitat, m'imaginava que el sistema consistiria en una targeta de plàstic que passaries (ja sigui introduint-la en una ranura, o com els PIN o targetes de pas, acostant-ne el xip) per la validadora i et comptaria. Però han passat tants anys i la tecnologia ha avançat tant, que com a punt de partida ja s'ha establert la validació per mòbil, que suposo que pel que sembla és el que comporta més problemes tècnics.

Potser la implantació no hagués sigut tan complexa si s'hagués anat a mínims, i primer s'hagués instaurat el sistema de targeta única amb xip, i posteriorment, quan tot funcionés correctament, s'hagués incorporat la validació per mòbil, en comptes de fer-ho tot de cop (i de moment, malament).



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 19/07/2021 16:18

És que consistirà de les dues opcions, tens una targeta contactless o utilitzes el telèfon.



geekest_cat
N4
N4
Entrades: 62
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: geekest_cat » Dilluns 19/07/2021 18:00

Renfe445 ha escrit:
Dilluns 19/07/2021 16:18
És que consistirà de les dues opcions, tens una targeta contactless o utilitzes el telèfon.
Precisament per això ho deia; tinc la sensació que el què complica més que el sistema funcioni correctament és la validació pel telèfon mòbil (diversitat de dispositius de cada usuari, sistemes operatius, etc...). Per això jo hagués començat amb una sola cosa (la targeta individual), i quan el sistema ja hagués portat rodatge, llavors ja es podria plantejar habilitar les lectures pel mòbil.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 19/07/2021 18:06

La targeta hauria de ser el node principal, ja que dóna peu a un sistema unificat sota el capó, i a més que es poden fer dissenys especials per les targetes (dissenys estàndards a triar, efemèrides, esdeveniments, etc). I ja el mòbil el deixes com mètode extra. Si es pot el primer que s'hauria de fer quan es faci la primera implementació definitiva, doncs posa com a protagonista la targeta i es deixa el mòbil encara com "early access", i ja es solucionaran els problemes tranquilament, però ja tens un producte funcional.



geekest_cat
N4
N4
Entrades: 62
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: geekest_cat » Dimarts 20/07/2021 15:40

Renfe445 ha escrit:
Dilluns 19/07/2021 18:06
La targeta hauria de ser el node principal, ja que dóna peu a un sistema unificat sota el capó, i a més que es poden fer dissenys especials per les targetes (dissenys estàndards a triar, efemèrides, esdeveniments, etc). I ja el mòbil el deixes com mètode extra. Si es pot el primer que s'hauria de fer quan es faci la primera implementació definitiva, doncs posa com a protagonista la targeta i es deixa el mòbil encara com "early access", i ja es solucionaran els problemes tranquilament, però ja tens un producte funcional.
Exactament!



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”