T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
iFercat
N7
N7
Entrades: 384

Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya

Entrada Autor: iFercat » Dimarts 20/07/2021 21:45

wefer ha escrit:
Divendres 16/07/2021 20:37
La meva experiència amb la T-mobilitat. Spoiler: està molt verda i necessita millorar.

Em vaig donar d'alta a l'App els primers dies de funcionament d'aquest sistema. Tal com era d'esperar, al cap d'unes 24 hores em van enviar el codi. el vaig posar al meu mòbil (Samsung, Android 11) i... ERROR. Apareixia una pantalla d'error que només em deixava tornar a provar l'activació, que tornava a donar com a resultat ERROR d'activació.
Vaig escriure a Twitter explicant el problema i al cap d'1 o 2 dies em van contestar que hi havia un problema amb els servidors i que temporalment l'activació no estava disponible.
Bé, si no fos que aquest problema temporal... ha acabat essent permanent. Sense cap més explicació, m'ha estat impossible activar l'aplicació i, per tant, fer servir el sistema. No em vull ni imaginar què passaria si això passés de forma massiva una vegada ja estigués funcionant de veritat el sistema. A més, el meu mòbil és un model molt comú i amb l'últim sistema Android disponible actualitzat. Malament anem.

Veient que s'acabava el període de prova i no hi havia cap solució, vaig decidir intentar activar l'aplicació en un mòbil antic amb Android 7. Miracle! va funcionar a la primera.
Amb aquest mòbil He pogut fer algunes validacions i puc dir que va relativament bé. Només un detall: la detecció és lenta i gairebé mai funciona a la primera. Sempre he hagut de passar com a mínim dos cops el mòbil abans no m'ha fet la lectura correcta. Més lent que entrar amb la targeta de tot la vida. Imagineu les cues que es poden formar.
Resumint: el sistema no està preparat per aplicar-se de forma massiva. Cal millorar-lo i, probablement, fer un segon període de prova amb més usuaris abans de que es pugui utilitzar per tothom. Si no, pot ser un caos.

A veure què passa.
Si la detecció es lenta i has hagut de pasar el móvil varies vegades es pq no saps on està l'antena nfc del mòbil, ami sempre me l'ha agafat a la primera sense problema.

Moltes dels problemes aquests de tenir que pasar el móbil varis cops es per desconèixer on es troba l'antena nfc del mòbil. En el meu model per exemple és troba just sota la càmera. És només pillarli el truc.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 20/07/2021 22:21

La qüestió és que la majoria d'usuaris no saben on es troba l'antena del mòbil, i l'operador ha de tenir-ho en compte. Si no, tenim col·lapse programat a cada parada de bus i a cada estació de metro.

Que la gent n'hauria de saber més? Potser sí. Però aleshores, també haurien de saber fer càlculs mentals, llegir entre línies i no empassar-se qualsevol animalada que li diuen, etc.

El món és el que és i funciona com funciona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 08/08/2021 20:17

Atenció, següent fase!

https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... nt-141659/

Arriba una nova prova de la T-Mobilitat, ara de pagament

El cost del bitllet digital serà de 3,30 euros i serà vàlid durant 5 dies amb la possibilitat de fer-ne recàrrega


08/08/2021 7:55 pm

La T-Mobilitat tornarà a posar-se prova de manera imminent, ha pogut saber el TOT Barcelona. Es tracta del tercer test que l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) planteja per seguir millorant el funcionament inicial d’aquest nou sistema de bitlletatge. La gran novetat de la proposta que s’està ultimant, però, és que serà de pagament. És la primera vegada que s’opta per aquest format, després d’haver repartit targetes físiques en una primera fase i codis per a l’ús de l’aplicació digital en un segon estadi, tot gratuït.

Ara, però, es vol posar en marxa un sistema que oferirà un títol anomenat “T-Usual” d’una zona i que durarà cinc dies des de la primera validació. L’altre aspecte especialment novedós és que es podrà recarregar, apropant la targeta física a les màquines per comprar bitllets. El preu d’aquesta T-Usual serà 3,30 euros, i la intenció és permetre’n la renovació cada cinc dies. Així, en un mes, el cost total del servei seria de 19,80 euros, la meitat del que costa la T-Usual de cartó per al mateix període. Ara bé, per als qui adquireixin la targeta per primera vegada, caldrà sumar-los 2,5 euros d’inversió inicial per sufragar el suport físic de la T-Mobilitat.

El pla de l’ATM és plantejar aquest ús per als usuaris que ja van formar part de la primera prova pilot anomenada T-Mobilitat Primer contacte. Ara bé, també s’habilitaran espais d’alta i distribució de més targetes als punts TMB de les estacions de Sagrada Família i Universitat. Encara no hi ha data oficial anunciada, però es preveu que es pugui posar en marxa en els pròxims dies, expliquen fonts del sector a aquest diari.

Segons es va informar després de la primera fase de la prova pilot, quan es van repartir 4.500 targetes digitals coincidint amb la celebració del Mobile World Congress, en quatre dies es van acumular 22.000 validacions. A més, es va registrar “un percentatge molt elevat de correcte funcionament”, va informar l’Autoritat del Transport Metropolità. També es subratllava que s’havien detectat diverses “incidències”, que ja era l’objectiu de la prova pilot, però se’n van especificar quines.



Avatar de l’usuari
DavidVazGuijarro
N5
N5
Entrades: 88

Entrada Autor: DavidVazGuijarro » Dimecres 11/08/2021 14:51

Bona tarda,



Hoy se ha iniciado la nueva prueba piloto de la T-Mobilitat.



El soporte de plástico es personalizado (nombre y apellidos grabados en la parte frontal de la tarjeta), y ya es definitivo, o sea, servirá para siempre una vez se inicie el despliegue completo de la T-mobilitat.

Tiene un coste de 5,55€, 2,25€ el soporte y 3,30€ la recarga (que dura 5 días, con viajes ilimitados)


























Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 11/08/2021 15:10

Que a tot això, com no han avisat a Can ATM per Twitter o altres xarxes socials, de què ja començava la prova avui?



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dimecres 11/08/2021 18:09

metring ha escrit:
Dimecres 11/08/2021 15:10
Que a tot això, com no han avisat a Can ATM per Twitter o altres xarxes socials, de què ja començava la prova avui?
Sembla ser que per ara només és per als ja participants de les proves en anteriors ocasions.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 11/08/2021 18:10

Jo he donat el meu correu i no m'han enviat res.



marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dimecres 11/08/2021 23:08

Jo no vaig participar a les proves anteriors i ja la tinc! Pel que vist al Punt TMB ha estat una decisió que s’ha pres de sobte…



iFercat
N7
N7
Entrades: 384

Entrada Autor: iFercat » Dijous 12/08/2021 19:39

Guigui ha escrit:
Dimarts 20/07/2021 22:21
La qüestió és que la majoria d'usuaris no saben on es troba l'antena del mòbil, i l'operador ha de tenir-ho en compte. Si no, tenim col·lapse programat a cada parada de bus i a cada estació de metro.

Que la gent n'hauria de saber més? Potser sí. Però aleshores, també haurien de saber fer càlculs mentals, llegir entre línies i no empassar-se qualsevol animalada que li diuen, etc.

El món és el que és i funciona com funciona.
Pero com pretens que l'operador tingi en compte els cents i cents de models diferents de movils que hi han? que ha de fer un full d'instrucions de cada model?

Hi han milions de coses a criticar a la T-mobilitat, pero aquesta no es una d'elles, es algo que l'operador no pot fer-hi res.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 29/08/2021 13:16

Doncs això, que a 15 dies de què suposadament entri en funcionament, encara no podem carregar la targeta a totes les estacions de metro a cap MAE's, això viscut fa poc a Fabra i Puig. De debò es pot tenir el sistema en ple rendiment així, amb aquest desplegament tant lent?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 29/08/2021 14:11

Per això encara segueix en proves.



iFercat
N7
N7
Entrades: 384

Entrada Autor: iFercat » Diumenge 29/08/2021 20:29

metring ha escrit:
Diumenge 29/08/2021 13:16
Doncs això, que a 15 dies de què suposadament entri en funcionament, encara no podem carregar la targeta a totes les estacions de metro a cap MAE's, això viscut fa poc a Fabra i Puig. De debò es pot tenir el sistema en ple rendiment així, amb aquest desplegament tant lent?
Hi ha alguna noticia oficial de aque la tmobilitat entri en funcionament d'aqui 15 dies? perque jo no tinc constancia alguna.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 29/08/2021 20:52

iFercat ha escrit:
Diumenge 29/08/2021 20:29
metring ha escrit:
Diumenge 29/08/2021 13:16
Doncs això, que a 15 dies de què suposadament entri en funcionament, encara no podem carregar la targeta a totes les estacions de metro a cap MAE's, això viscut fa poc a Fabra i Puig. De debò es pot tenir el sistema en ple rendiment així, amb aquest desplegament tant lent?
Hi ha alguna noticia oficial de aque la tmobilitat entri en funcionament d'aqui 15 dies? perque jo no tinc constancia alguna.
Jo ho havia llegit en alguna notícia, però ara no sabria dir a on, ho hauria de buscar. Que igualment, ho veig tot massa verd...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 29/08/2021 20:54

Renfe445 ha escrit:
Diumenge 29/08/2021 14:11
Per això encara segueix en proves.
Igualment, si volen fer proves per veure si a la "vida real" funcionaria, el què no té lògica és que en unes estacions puguis carregar i en unes altres no.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 29/08/2021 22:01

Per això dic, se suposa que s'hauria de fer un informe de totes les incidències que ens anem topant a l'hora d'utilitzar aquest producte experimental.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimarts 31/08/2021 3:22

Però realment ara ja no són proves com a tal, sinó que és un títol més per a viatjar. Quan van fer la prova gratuïta t'advertien que necessitaves un títol de transport vàlid per si fallava, però ara ja no (i a més és de pagament). Ja hauria d'estar tot en ordre.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 31/08/2021 22:51

fgc113 ha escrit:
Dimarts 31/08/2021 3:22
Però realment ara ja no són proves com a tal, sinó que és un títol més per a viatjar. Quan van fer la prova gratuïta t'advertien que necessitaves un títol de transport vàlid per si fallava, però ara ja no (i a més és de pagament). Ja hauria d'estar tot en ordre.
Jo discrepo, les proves d'ara són precisament per provar la funcionalitat de recàrrega del títol i les màquines, per això es paga un preu petit i et fan recarregar el títol cada setmana per a que provis el procés més cops que amb una T-Usual actual.
Si el sistema estigués ja plenament operatiu no estariem fent això, lògicament.


El metro de Barcelona amb motoristes!

iFercat
N7
N7
Entrades: 384

Entrada Autor: iFercat » Dimecres 01/09/2021 19:13

fgc113 ha escrit:
Dimarts 31/08/2021 3:22
Però realment ara ja no són proves com a tal, sinó que és un títol més per a viatjar. Quan van fer la prova gratuïta t'advertien que necessitaves un títol de transport vàlid per si fallava, però ara ja no (i a més és de pagament). Ja hauria d'estar tot en ordre.
Es clar que encara son proves, el titol encara no s'ha llençat oficialment.

Es que a sobre en tots els llocs (email, fulletons etc) posa que es una fase de proves.

Nose d'on traieu aquestes coses
Es que a sobre es absurd creure que no es una prova quant nomes funciona a la zona 1, i nomes es pot recarregar un bitllet que no existeix com es una t usual d'una setmana.

Imatge

Imatge

Es que en tots els llocs diu clarament que son proves.

Per cert abans s'havia de portar un altre bitllet valid basicament pq la prova era gratuita, ara que es de pagament logicament el que no faran es que a sobre que pagues per fer proves si la maquina no va perdis els diners.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimecres 01/09/2021 22:18

D'acord, teniu raó. Aleshores si a un bus no funciona la validadora, què hauria de fer el conductor? Hi ha algun equivalent als bescanvis dels títols magnètics? I dic bus perquè ja seria mala sort que en una estació no funcionara cap validadora.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 01/09/2021 22:29

fgc113 ha escrit:
Dimecres 01/09/2021 22:18
D'acord, teniu raó. Aleshores si a un bus no funciona la validadora, què hauria de fer el conductor? Hi ha algun equivalent als bescanvis dels títols magnètics? I dic bus perquè ja seria mala sort que en una estació no funcionara cap validadora.
La màquina blava que té el conductor serveix per validar per defecte però pot habilitar el mode consulta, així que per qualsevol problema se el conductor ho té tot cobert.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”