Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris
-
- N5
- Entrades: 117
- Ubicació: L1 Santa Coloma
Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris
Se que no es un problema gens greu, però m'ha cridat l'atenció la forma que tenen els diferents operadors ferroviaris d'informar sobre l'actualitat dels seus serveis.
-FGC: @FGC
-Rodalies: @rodalies i @rodlíniacat
-TMB: @TMB_Barcelona (Promoció) i @TMBinfo (informació)
-TRAM: @TRAM_Barcelona
No creieu que seria més útil estandaritzar els comptes i que tots els operadors segueixin la mateixa estructura:
-FGC: @FGC (totes les línies i promoció) i @líniaFGC (ex: @S55FGC)
-Rodalies: @RodaliesCat (totes les línies i promoció), @líniaRod (ex: @R2NordRod) i @líniaReg (ex: @R16Reg)
-TMB: @TMBarcelona (totes les línies i promoció), @TMBus, @líniaTMB (ex: @L9SudTMB)
-TRAM: @TRAMBCN (totes les línies i promoció), @TRAMBesos, @TRAMBaix
Aquí us poso unes imatges del resutat final:
-FGC: @FGC
-Rodalies: @rodalies i @rodlíniacat
-TMB: @TMB_Barcelona (Promoció) i @TMBinfo (informació)
-TRAM: @TRAM_Barcelona
No creieu que seria més útil estandaritzar els comptes i que tots els operadors segueixin la mateixa estructura:
-FGC: @FGC (totes les línies i promoció) i @líniaFGC (ex: @S55FGC)
-Rodalies: @RodaliesCat (totes les línies i promoció), @líniaRod (ex: @R2NordRod) i @líniaReg (ex: @R16Reg)
-TMB: @TMBarcelona (totes les línies i promoció), @TMBus, @líniaTMB (ex: @L9SudTMB)
-TRAM: @TRAMBCN (totes les línies i promoció), @TRAMBesos, @TRAMBaix
Aquí us poso unes imatges del resutat final:
No ho sé. Jo segueixo el perfil de TfL, i quasi sempre fan RT als tweets dels perfils de les línies (per exemple, si hi ha una incidència a la Central Line, posaran un tweet al perfil de la Central Line i després TfL li dona RT... així que no se si és gaire pràctic.
Salut!
#volemL9
#volemL9
És normal que cada operador informi de les seves incidències d'una manera diferent. Són diferents empreses i per això tenen diferents perfils i cadascuna els estructura i gestiona com ella creu. Jo crec que tenir-ne un per línia és just a l'inrevés de que hauria de ser. Un perfil únic per les incidències de cada empresa, i que allà surtin totes les línies (a l'estil de TMB i FGC).
Salutacions,
Oriol
Oriol
El que caldria és que l'ATM assumís d'una vegada el seu paper real, que és el d'oferir una sola cara davant l'usuari. Aquest, no sols no té perquè saber quina empresa explota cada línia, sinó que sovint ni tan sols ho sap realment. Quantes vegades no hem vist gent que s'adreça a TMB per a demanar informació sobre la L6 o la L7?
El problema és que hi ha massa gent a qui va bé totes aquestes taifes i passa olímpicament de prestar un servei a l'usuari com cal.
El problema és que hi ha massa gent a qui va bé totes aquestes taifes i passa olímpicament de prestar un servei a l'usuari com cal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Hem compartit l'enllaç d'aquest fil, i tenim una resposta via Twitter:
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2374
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Quin sentit té duplicar comptes de Twitter amb informació repetida? Renfe ha creat perfils per cada línia de Rodalies que dupliquen als de la Generalitat...
Els que tenen com a nom rodXXcat pertanyen a la Generalitat, els de sempre, i els que tenen per nom RenfeRodRXX pertanyen a Renfe i són els nous. Però tots repeteixen la mateixa informació. Tot s'ha de dir, els de Renfe ho fan uns minuts abans.
Suposo que tindrien diners a gastar per aquesta banda, doncs jo no li veig tampoc el sentit a duplicar canals d'informació.Orlaz ha escrit:Quin sentit té duplicar comptes de Twitter amb informació repetida? Renfe ha creat perfils per cada línia de Rodalies que dupliquen als de la Generalitat...
El metro de Barcelona amb motoristes!
Com bé han dit, uns són del Operador (Renfe) i l'altre el gestor (la Generalitat). Val a dir que els de la gene tenen temporades que no funcionen, al menys el de Renfe pots conversar, donar suggeriments i et responen amb rapidesa.Miquel ha escrit:Suposo que tindrien diners a gastar per aquesta banda, doncs jo no li veig tampoc el sentit a duplicar canals d'informació.Orlaz ha escrit:Quin sentit té duplicar comptes de Twitter amb informació repetida? Renfe ha creat perfils per cada línia de Rodalies que dupliquen als de la Generalitat...
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2374
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
Sent el primer dia de funcionament d'aquest perfil, ja veig a molta gent despistada. Tot i que uns perfils són de Renfe i els altres de la Generalitat, el que veig és una duplicitat que pot dur lloc a confusions. Ara bé, el perfil nou atén peticions i missatges dels usuaris (altra cosa és saber què en fan, de les suggerències), el community tindrà molta feina sobretot quan hi hagi moltes incidències!
Tenim @Rodalies (perfil de la gestora), @RenfeRodalies (perfil de l'operadora), i perfils duplicats a cada línia (com bé dieu: @rodXXcat Gene / @RenfeRodRXX Renfe). A més, la confusió creix més ja que el compte @Rodalies té el "verification badge" de Twitter (que certifica que el compte és oficial), i el nou no el té encara (precisament perquè és nou).
Hem passat en poc temps, de no tenir gairebé cap informació, a tenir-la i per partida doble.
Tenim @Rodalies (perfil de la gestora), @RenfeRodalies (perfil de l'operadora), i perfils duplicats a cada línia (com bé dieu: @rodXXcat Gene / @RenfeRodRXX Renfe). A més, la confusió creix més ja que el compte @Rodalies té el "verification badge" de Twitter (que certifica que el compte és oficial), i el nou no el té encara (precisament perquè és nou).
Hem passat en poc temps, de no tenir gairebé cap informació, a tenir-la i per partida doble.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
... i, per tant, un seriós risc de desinformació.Adolescent barceloní ha escrit:Hem passat en poc temps, de no tenir gairebé cap informació, a tenir-la i per partida doble.
Una de les coses que aquest país encara ha d'aprendre és que, molt sovint, l'excés és tan dolent com la mancança. I que, molt per damunt de la quantitat, prima la qualitat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Exacte, és el que s'anomena en termes documentalistes soroll informatiu.
Avui els perfils que va començar a fer servir Renfe fa uns 3 dies tanquen i tot seguirà com fins ara als de la Generalitat. Ni una setmana han durat els nous...
El problema és que el de Rodalies de la Generalitat ha de millorar molt. Per una banda, hem vist que en el de Renfe admetien preguntes i suggeriments, però en canvi el de la Generalitat no et responen, ja que publiquen només les incidències. En això han de millorar.Orlaz ha escrit:Avui els perfils que va començar a fer servir Renfe fa uns 3 dies tanquen i tot seguirà com fins ara als de la Generalitat. Ni una setmana han durat els nous...
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2374
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
El twitter de @rodalies, a partir d'ara, sí respon a missatges dels usuaris.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2374
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
TRAM ha estrenat un nou canal de comunicació. Des d'avui, els usuaris del tramvia es poden posar en contacte amb la companyia a través del Whatsapp.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.