Superilles a Barcelona

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Superilles a Barcelona

Entrada Autor: fgc113 » Dimarts 03/01/2017 21:04

Renfe445 ha escrit:Y muchos, muchos coches circulan sólo con el conductor, ¡y sin cargar nada que obligue a abatir los asientos traseros!
La mayoría, porque la ocupación media de los vehículos privados en la AMB es de 1,2 personas, creo recordar.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dimecres 04/01/2017 20:53

El Maño amañado ha escrit:
Miquel ha escrit:
Baró de MunChausson ha escrit:, se pretende devolver la ciudad a los ciudadanos humanos, no a los coches como es hasta ahora!
Dins els cotxes hi van ciutadans, i són tan humans com els qui van fora o els qui van en moto, en bici, en tram o caminant.
El problema no és el ciutadà que va dins el cotxe, si no l'espai exagerat que aquest ocupa, i per suposat, les molèsties ambientals que provoca.
+1!! :plas[/quot


Doncs aleshores no facis un ús privatiu de la paraula "ciutadà". Els veÏns de Poble Nou que no volen la superilla són tan ciutadans com els altres.

Respecte a "l'espai exagerat", vigila perquè un Nitbus buit a les 2 de la matinada ocupa un espai molt més exagerat que un VW Polo amb 4 ocupants.

Busqueu (busquem) solucions raonables però no colloneu la gent perquè sí. No doneu per descomptat que tothom que va en cotxe és per comoditat perquè us puc assegurar que empassar-se cada dia l'hora punta a les Rondes no té res de plaent. Hi ha algún estudi seriós que demostri que la gent agafa el cotxe "per vici"? Hi ha algún pla per incrementar el transport públic en proporció a una progressiva limitació del vehicle privat (*)? La resposta és no. Només hi ha la solució fàcil, prohibir i fer-li la vida cada cop més complicada a la gent sense cap compromís per part de les Administracions. sense res a canvi.

Hauriem de fer un "Dia sense Cotxes" però de debó: que no circulés cap cotxe. Tothom en massa al transport públic... Seria molt didàctic.

(*) Faig servir el raonament "Vehicle privat=cotxe" que és fals, però és corrent majoritari. De fet les motos són tan privades com el cotxe, i ara ves i digue-li al qui va en moto perquè arriba abans que agafi un tren, un bus, un tram o una bici...


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 22/01/2017 20:05

Ja sabia jo que això només portaria problemes... :nono Ara el barri es troba dividit entre 2 plataformes (una favor i una altra en contra de la superilla) i els suposats canvis positius encara no els he vist. Només he vist carrers desèrtics i amb l'asfalt pintat de coloraines. :x :osti

Els opositors a la superilla es manifesten de nou per mostrar el seu rebuig als canvis

Una cinquantena de persones s'han manifestat pels carrers de la superilla del Poblenou, amb pancartes amb lemes en contra del projecte, i han tallat el trànsit durant prop d'una hora. Reclamen recuperar la circulació en línia recta pels carrers afectats i que es facin reformes urbanístiques al barri.


El portaveu de la Plataforma d’Afectats per la Superilla argumenta que els canvis en la mobilitat que ha introduït la superilla no han servit per millorar el medi ambient, ja que simplement “s’ha desplaçat la circulació al perímetre, on ara hi ha més congestió i, per tant, més contaminació”. A més, Campins assegura que els comerços i empreses han vist com perdien volum de negoci i, fins i tot, “hi ha alguna que ha tancat i ha marxat per les dificultats d’accés”.

De fet, el posicionament de la Plataforma d’Afectats per la Superilla del Poblenou no és compartit per tothom. Des del Col·lectiu Superilla Poblenou, Genís Barrera es mostra a favor del model de bucles circulatoris. Nega que sigui un problema i apunta que, “si als carrers perifèrics hi ha una mica més de congestió, és per la pacificació del carrer de Pere IV i no pas per la superilla“.

FONT: BTV Notícies (vídeo a l'enllaç)


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 22/01/2017 20:47

El carrer Pere IV penso que és l'eix més important pel Poblenou. No podrien escindir la superilla només per aquest carrer?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 20/04/2017 12:22

Veïns del Poblenou presentaran una reclamació judicial per paralitzar la superilla:

http://www.aldia.cat/catalunya/noticia- ... 45539.html

Ultimátum legal de los vecinos de la supermanzana del Poblenou a Colau:

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... au-5982226


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 09/05/2017 16:17

M'ho enduc aquí, perquè paga la pena, crec.
Fran-Ikarus ha escrit:Dono la raó a n'Oriolix en que aquesta frase frega el ridícul, si bé no tinc del tot decidit si pel canó interior o per l'exterior.

De la 'Superilla' se ha hecho eco la prensa mundial que mira a proyectos europeos de este tipo como la senda a seguir para las ciudades del futuro.

Se'n podrà estar a favor o en contra, de la Superilla del Poblenou, però escriure això (i com que "projecte europeu"?, si de cas és un projecte barceloní) pintant la Superilla i la seva repercusió com allò que no és, i amb un suposat panorama del món girat expectant envers aquells quatre carrers, és per fer-s'ho mirar.
Tot ve d'aquí:

http://www.elperiodico.cat/ca/entre-tod ... era-124953


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 18/05/2017 9:01

http://www.elnacional.cat/ca/bcn-hub/co ... 4_102.html

Aquest diumenge ha començat la consulta veïnal al Poblenou organitzada per la Plataforma d’Afectats per la Superilla. Tots els veïns de la superilla i del barri en general podran votar avui i els propers dos diumenges [14, 21 i 27] en les urnes habilitades en dos punts de la rambla del Poblenou.

La pregunta és la següent: "Estàs d'acord amb aquest projecte de superilla implantat al barri?", i la resposta és senzilla: sí o no. Això sí, els veïns que vulguin votar es trobaran amb tres urnes; la primera per als veïns de l'àrea de la superilla i els carrers adjacents, compresa entre els carrers d'Àvila, Bilbao, Llull i Tànger, la segona per als veïns del Poblenou de fora d'aquest perímetre, i la tercera urna per als treballadors d'empreses i comerços de la superilla.

La Plataforma d'Afectats per la Superilla ha convocat aquesta consulta com a resposta a la falta de diàleg amb l'Ajuntament, en canvi, el Col·lectiu Superilla Poblenou, a favor del projecte, ha avançat que no participarà en la consulta.

Els organitzadors de la votació es plantegen que hi hagi una urna itinerant en dies laborals per als treballadors. Com a mesures de seguretat i per demostrar transparència utilitzen una aplicació que permet comprovar que no es voti més d'un cop i controlar si el veí viu dins els límits geogràfics establerts.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 23/05/2017 9:33

França451 ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:
Lo del cliché "muy europeo / poco europeo" también daría para una larga discusión, pero yo personalmente no alargaré el off-topic ;) Simplemente denotar que en el texto no se refieren a una "ciudad muy europea", sino que están comparando una iniciativa local (y bastante unilateral) con "proyectos europeos" (!)
La iniciativa, creo haber leído que en su origen era algo más que local, pues estaba formada por nueve municipios. Eso es "algo más que local".
"Creo haber leído que eran nueve municipios" -> "es un proyecto europeo"

¿Qué 9 municipios?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 09/04/2019 9:34

https://www.elperiodico.com/es/barcelon ... na-7396385

TRAS UN PROCESO PARTICIPATIVO
Barcelona prepara tres nuevas supermanzanas
El consistorio prepara 'superillas' en la Dreta de l'Eixample, la Esquerra de l'Eixample y Sant Gervasi de Cassoles


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 10/09/2019 20:07

503 superilles? Però en caben tantes? :x

https://www.totbarcelona.cat/societat/u ... 25102.html

Una Barcelona amb 503 superilles evitaria 700 morts prematures anuals, segons un estudi
ISGlobal estima que els nivells de contaminació atmosfèrica es reduiria un 24%

per ACN
09 de setembre de 2019 22:38
Un estudi de l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal) conclou que si s'apliqués íntegrament el projecte de les superilles podria evitar cada any 667 morts prematures a la capital catalana. L'estudi, publicat a Environment International, estima que aquests nivells de contaminació atmosfèrica es reduirien un 24% amb la implementació de les 503 superilles previstes en el projecte inicial.

Aquest estudi ha comptat amb la col·laboració de l'Agència de Salut Pública de Barcelona i de BCNecologia i és el primer que fa una estimació dels impactes sobre la salut d'aquest projecte d'intervenció urbana i de transport que va crear BCNecologia i que proposava crear 503 superilles repartides per la ciutat per recuperar espai públic per a la ciutadania i posar solució als alts nivells de contaminació de l'aire i la manca d'espais verds a Barcelona.

A més de la prevenció de 667 morts prematures a l'any, l'estudi també conclou que la implementació del projecte augmentaria l'esperança de vida en gairebé 200 dies de mitjana per persona i permetria un estalvi econòmic anual d'1,7 milions d'euros.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 08/10/2019 16:54

Opineu el mateix, sobre aquest "èxit absolut" que suggereix l'article?:

Supermanzanas de Barcelona: ¿por qué votaron los vecinos contra un plan 'anticoches' que ha resultado ser un éxito?
Tras su primer y exitoso ensayo en Poblenou, este ambicioso proyecto que incrementa el 91% de las zonas verdes en el entramado urbano, ha conseguido incluso el visto bueno de los comerciantes

https://elpais.com/elpais/2019/10/07/ic ... 84326.html


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 10/10/2019 17:42

Barcelona ultima la Super-T, una superilla nova al Poblenou

Dels quatre carrils que té Almogàvers se'n deixarà només un i les obres està previst que comencin al llarg del 2020






Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Pel que fa al transport públic, dins de l’àmbit de la super-T hi ha una parada de bus que s’eliminarà. Els busos 6 i N11 canviaran el recorregut per esquivar la super-T. :cop. Pel que fa al cost, la licitació publicada pel consistori preveu desemborsar 5,1 milions d’euros.

El portaveu de la Plataforma d’Afectats per la Superilla del Poblenou, Jordi Campins, assegura que la super-T “no és positiva perquè no soluciona res als veïns”, i afegeix que “és una de les operacions més inútils i malversadores” que ha fet el govern municipal.

El president del Col·lectiu Superilla Poblenou, Martí Ballada, assegura que “encara que es faci en un espai petit, ajuda a un canvi de mentalitat”.
https://beteve.cat/politica/super-t-nov ... -poblenou/

NOTA PERSONAL: Peatonalitzant vies amples i troncals, i portant el trànsit als carrers secundaris. :boig3 El món al revés.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/10/2019 19:16

Si les superilles acaben implantant-se segons el sistema previst (pacificar 2 carrers de cada 3), això significa que les línies de la Noxarbus aniran en un sentit per un carrer, en l'altre tres illes (500 m) més enllà, i així successivament? O faran giragonses interminables, i amb busos de barri?

Em sembla molt que l'ajuntament no té en absolut una idea clara de tot el conjunt.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 10/10/2019 20:09

No deixar passar el bus sempre serà un error, tot i que també s'ha de dir que les superilles no estan pensades per travessar-les de forma recta. Potser caldria trobar una solució més adient. Tot i que la veritat el concepte m'agrada força. Al final el que ha de quedar és un lleu trànsit pel veïnat i serveis i el transport públic, i aquest darrer ha de tenir certa prioritat.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 10/10/2019 21:11

Fan súper illes sense adaptar-les al transport públic, de ops! mare noi!



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Divendres 11/10/2019 14:39

Primer, com a transport fer-li donar més voltes al 6 i N11 (sobretot a aquest últim que ja dóna certes voltes al seu recorregut) una cagada total i mira que és una zona molt molt amplia. No sé, que em diguis que treus un carril per deixar 2 + bus o 1 + bus t'ho compro pero reduir-ne tant ho trobo absurd.

I segon, crec que mai han trepitjat aquella zona per la nit.... Ja et dic com acabarà aquella zona tenint a prop zones de bars i discoteques...



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 01/10/2020 15:20

Noves "superilles" al Poblenou

Imatge

Aquí veieu al plànol els nous carrers peatonalitzats anunciats aquesta setmana per l'Ajuntament. La selecció de carrers no podia ser pitjor. :nono

Després d'haver-se consolidat els últims canvis, nou caos circulatori. I nou greuge pel transport públic, ja que comportarà reestructurar de nou la xarxa de bus al barri. :cop


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 01/10/2020 15:55

A no ser que posin carrils bus contrasentit, quan planifiquen les superilles això hauria de ser de calaix!!



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 02/10/2020 10:05

A verrrrrrrr. Todos recordamos, creo que si no atino mal, en 2017 desviaron el H14 y justo pasaba por todo el medio de la superilla, quitaron los palotes y lo metieron por allí, y no se cayó el mundo. Claro, en aquel momento, en TMB mandaba Mercedes Vidal y podía hacer eso. Ahora el equipo del Sr. Poveda y cía, viendo la trayectoria que llevamos, podemos esperar que haga cualquiera de sus burradas y aberraciones y más, o dicho de otro modo, con éstos podemos esperar cualquier cosa.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 90
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Divendres 02/10/2020 22:41

M'ha sorprès veure aquest mapa de super-illes.
Personalment, jo que treballo al Carrer Ciutat de Granada amb Ramon Turró, veig molt bé que es facin. La que ja hi ha va quedar bastant bé (a banda dels problemes amb les línies de bus que comenteu).
En la meva opinió, l'únic carrer que em sembla delicat petonalitzar és Pujades. En tot cas, a nivell de mobilitat la seva peatonalització (molt positiva també per la gent que es mou en bici o a peu; que allà n'hi ha bastanta) crec que es podria solucionar, com ja suggeriu, posant un carril bus de sentit invers, el qual podria anar a parar al carrer Llull (el qual té marge sobrat i s'hi pot en primer lloc treure la filera de cotxes que hi ha aparcats).
Francament, espero que l'experiència de les superilles es vagi extenent a tot Barcelona.

Salut,



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”