Nous abonaments i Tarifes ATM BCN 2020

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
kastroboy
N4
N4
Entrades: 40

Re: Nous abonaments i Tarifes ATM BCN 2020

Entrada Autor: kastroboy » Dilluns 09/12/2019 18:16

Jo proposo lo següent (per zona 1, per zones més externes es podia fer quelcom semblant amb tarifes proporcionals):

- Bitllet senzill 2.25 €
- T-10 UNIPERSONAL però transferible: entre 10 i 10.50€ (rebaixa de preu o pujada molt petita)
- T-CASUAL (T-10 MULTIPERSONAL): entre 12 i 13 euros.
- T-50/20 (COM ARA): Entre 40 i 42 € (rebaixes una mica)
- T-Mes (o T-USUAL): Entre 45 i 50 € (també rebaixes una mica)

I tothom content perquè en l'únic que se surt perdent és en la nova T-CASUAL i l'augment no és tan gran



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dilluns 09/12/2019 20:39

kastroboy ha escrit:
Dilluns 09/12/2019 18:16
Jo proposo lo següent (per zona 1, per zones més externes es podia fer quelcom semblant amb tarifes proporcionals):

- Bitllet senzill 2.25 €
- T-10 UNIPERSONAL però transferible: entre 10 i 10.50€ (rebaixa de preu o pujada molt petita)
- T-CASUAL (T-10 MULTIPERSONAL): entre 12 i 13 euros.
- T-50/20 (COM ARA): Entre 40 i 42 € (rebaixes una mica)
- T-Mes (o T-USUAL): Entre 45 i 50 € (també rebaixes una mica)

I tothom content perquè en l'únic que se surt perdent és en la nova T-CASUAL i l'augment no és tan gran
Mira, jo amb les noves tarifes estic bastant content... l'augment de la T-10 (o T-Casual) i el fet que passi a ser unipersonal és una putada, sí, però crec que en general és un canvi a millor. Per cert, amb T-50/20 et refereixes a la T-50/30 oi?

Per altra banda, vull recalcar una cosa. Aquest canvi de tarifes està fet per potenciar l'ús habitual del transport públic. Però això no només s'aconsegueix abaixant el preu dels títols, sinó millorant la infraestructura del transport públic: hi ha molta gent que, per més barat que sigui, no els surt a compte agafar, per exemple, el tren, ja sigui per la durada del trajecte, per la manca de correspondència d'horaris entre línies, etc. És a dir, per fer que la gent passi del cotxe al transport públic cal, a més d'abaixar els preus, fer-lo més atractiu i eficient, i sembla que no s'està explorant gaire aquesta via de moment...


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dilluns 09/12/2019 23:09

para mi las nuevas tarifas y tarjetas están bien, el unico problema que hay es en la T-Casual de más de una zona ya que es aquí donde la inversión familiar en tarjetas es bastante elevada, se supone que este problema se supone que se arreglaria con la T-Mobilitat porque será seguramente del tipo monedero.
el que los títulos sean unipersonales es común en la mayoría de ciudades al igual que sean tipo monedero lo que hace que el inmovilizado familiar cuando no se usa el transporte de una manera continuada no sea tan gravoso



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 10/12/2019 11:32

T5020 ? rebaixes la validesa a nomes 20 dies ? ara es 1 mes (30 dies)



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 11/12/2019 18:32

torres997 ha escrit:
Dilluns 09/12/2019 20:39


Mira, jo amb les noves tarifes estic bastant content... l'augment de la T-10 (o T-Casual) i el fet que passi a ser unipersonal és una putada, sí, però crec que en general és un canvi a millor. Per cert, amb T-50/20 et refereixes a la T-50/30 oi?

Per altra banda, vull recalcar una cosa. Aquest canvi de tarifes està fet per potenciar l'ús habitual del transport públic. Però això no només s'aconsegueix abaixant el preu dels títols, sinó millorant la infraestructura del transport públic: hi ha molta gent que, per més barat que sigui, no els surt a compte agafar, per exemple, el tren, ja sigui per la durada del trajecte, per la manca de correspondència d'horaris entre línies, etc. És a dir, per fer que la gent passi del cotxe al transport públic cal, a més d'abaixar els preus, fer-lo més atractiu i eficient, i sembla que no s'està explorant gaire aquesta via de moment...
Exacto, eso mismo veo yo, porque es una copia de lo que hizo el Consorcio de Transportes de Madrid: poner el abono mensual a precio accesible, y todo el mundo se compraba la tarjetita con la foto y el billetito cada 1 de mes (se podía vender desde 10 días antes). Esto es lo mismo pero sin foto ni tener la obligación de comprarlo 10 días antes, y se puede usar por espacio de 30 días sin que tenga que ser forzosamente del 1 al 30-31, sino que puedes comenzar una tarjeta del 5 de marzo al 3 de abril, por ejemplo.

Sobre todo la rebaja la vamos a ver los que veníamos de la tarjeta trimestral, ya que de 145,30 pasamos a 120 cada 3 meses, y eso son 25 pavos de rebaja. Y para los usuarios de las trimestrales de 2 a 6 zonas más aún.

No sé cómo van a hacer lo del Aeropuerto L9, pero deduzco que mantendrán la T Usual y T Jova accesible sin restricciones, la T Dia con un acceso de entrada y uno de salida por cada terminal y el resto con suplemento, como venía siendo hasta ahora.

La única cosa es que ahora si tienes menos de 26 años compras la tarjeta cada 90 días, y mayor de 26 te toca hacerlo cada 30 sí o sí.

Poner la T usual a 45-50 euros no me parece una idea acertada, porque te cargas la idea de "forzar" a la gente a usar el transporte para todo. Créeme que en Madrid la idea cuando el precio era asequible, es decir 35-40 euros, todo el mundo la tenía, por una simple cuestión de ahorro. Ahora allí andan por los 54 pavos sólo para la zona 1, con lo que los que ahora tienen precios abusivos son ellos y nosotros les vamos a sacar ventaja porque metemos los precios que ellos tenían antes de la crisis. La cosa es que lo que antes hacías con 4 T10 ahora lo haces con una T mes y tienes de regalo no relegar el transporte sólo a ir al trabajo/cole, y tirar de coche para pasar el domingo al campo o salir los viernes de copas con los colegas, sino que ya aprovechas la tarjeta y te ahorras mover el coche, o pegarte una leche si llevas dos copas de más. En ese sentido y siendo coherentes, estamos de acuerdo que vale más echar la papilla en el bus con una cogorza del quince que el lunes tengas la lápida con flores en el cementerio y el ramo en la farola o esquina de turno. Y te ahorras los tres puntos de la Guardia Civil y soplar la botella, aparte de la multa.

Lo que se trata es que no releguemos el transporte sólo a ir y volver del curro o del cole, sino que sea como el teléfono móvil: lo usas para todo.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 11/12/2019 19:31

I abonaments anuals, equivalents a 11 mesos, no se li ha acudit a ningú? Una mica de peixet per als genis del màrqueting: "fidelitza" el "client"... I, de pas, estalvia a l'usuari haver de passar cada 30 dies per la màquina.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 11/12/2019 19:37

Guigui ha escrit:
Dimecres 11/12/2019 19:31
I abonaments anuals, equivalents a 11 mesos, no se li ha acudit a ningú? Una mica de peixet per als genis del màrqueting: "fidelitza" el "client"... I, de pas, estalvia a l'usuari haver de passar cada 30 dies per la màquina.
Això és el que volia comentar, perquè aixó és un detall molt important perquè resulta més barat a la llarga.



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dimecres 11/12/2019 19:58

Renfe445 ha escrit:
Dimecres 11/12/2019 19:37
Guigui ha escrit:
Dimecres 11/12/2019 19:31
I abonaments anuals, equivalents a 11 mesos, no se li ha acudit a ningú? Una mica de peixet per als genis del màrqueting: "fidelitza" el "client"... I, de pas, estalvia a l'usuari haver de passar cada 30 dies per la màquina.
Això és el que volia comentar, perquè aixó és un detall molt important perquè resulta més barat a la llarga.
Sí, però és un període massa llarg per molta gent que no es voldria comprometre per tant de temps, ja que hi ha gent que no sap, per exemple, si tindrà la mateixa feina el mes que ve, o si continuarà estudiant, o havent de fer viatges regulars cada setmana...

El que sí que et compraria seria una T-Usual de 90 dies (si vols una mica més cara que la T-Jove), ja que això sí que faria servei a moltíssima gent que té més de 26 anys però les mateixes necessitats que aquest col·lectiu jove. I posats a dir, també una T-Estudiant, més barata encara que la T-Jove i encarada a la gent que estigui en possessió d'un carnet d'estudiant. No es fan descomptes pels estudiants en molts altres llocs? Per què al transport públic no?
torres997 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 11/12/2019 20:06, en total s’ha editat 3 vegades.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 11/12/2019 20:01

torres997 ha escrit:
Dimecres 11/12/2019 19:58
Renfe445 ha escrit:
Dimecres 11/12/2019 19:37
Guigui ha escrit:
Dimecres 11/12/2019 19:31
I abonaments anuals, equivalents a 11 mesos, no se li ha acudit a ningú? Una mica de peixet per als genis del màrqueting: "fidelitza" el "client"... I, de pas, estalvia a l'usuari haver de passar cada 30 dies per la màquina.
Això és el que volia comentar, perquè aixó és un detall molt important perquè resulta més barat a la llarga.
Sí, però és un període massa llarg per molta gent que no es voldria comprometre per tant de temps, ja que hi ha gent que no sap, per exemple, si tindrà la mateixa feina el mes que ve, o si continuarà estudiant, o havent de fer viatges regulars cada setmana...

El que sí que et compraria seria una T-Usual de 90 dies (3 mesos), si vols una mica més cara que la T-Jove, ja que això sí que faria servei a moltíssima gent que té més de 26 anys però les mateixes necessitats que aquest col·lectiu jove.
És una bona idea això que comentes, encara que jo sí que compraria l'abonament anual.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 11/12/2019 20:06

torres997 ha escrit:
Dimecres 11/12/2019 19:58
Renfe445 ha escrit:
Dimecres 11/12/2019 19:37
Guigui ha escrit:
Dimecres 11/12/2019 19:31
I abonaments anuals, equivalents a 11 mesos, no se li ha acudit a ningú? Una mica de peixet per als genis del màrqueting: "fidelitza" el "client"... I, de pas, estalvia a l'usuari haver de passar cada 30 dies per la màquina.
Això és el que volia comentar, perquè aixó és un detall molt important perquè resulta més barat a la llarga.
Sí, però és un període massa llarg per molta gent que no es voldria comprometre per tant de temps, ja que hi ha gent que no sap, per exemple, si tindrà la mateixa feina el mes que ve, o si continuarà estudiant, o havent de fer viatges regulars cada setmana...
Tampoc estic dient que tothom que compri una T-Mes (o com es digui a partir de gener) es passi a un abonament anual. Però si a Viena, gairebé tot resident usuari del transport públic té un abonament anual (a 365 euros, amb el salari mitjà un 50% més alt que a Barcelona, eh, Colau?), per algun motiu serà...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 12/12/2019 18:16

Última hora: es crea un nou abonament




Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 12/12/2019 18:43

També han decidit treure el cost de la 1a emissió de la T-16 (que eren 35 euros), ara serà gratuïta, si s'ha de fer copia per pèrdua si que tindrà un cost de 35 euros.

També han dit que la T-10 continuaran sent d'ús multipersonal fins al 29 de febrer, l'1 de març entrarà en servei la T-Familiar i la T-Causal passarà a ser d'ús Unipersonal...



kastroboy
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: kastroboy » Dijous 12/12/2019 19:04

Ja es veia venir que es farien enrera perquè faltava una tarjeta de diversos viatges compartida. Jo en un post anterior suggeria una T-10 multipersonal a 12 o 13 euros (entre 1.20 i 1.30€ el viatge) i al final són 8 viatges per 10€ (a 1.25 que és una mica més que la T-Casual unipersonal).



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 12/12/2019 19:54

i perquè la T-Casual te una validea d'1 any i en canvi la T-Familiar té una validesa d'1 mes ?



TECliège
N3
N3
Entrades: 36

Entrada Autor: TECliège » Dijous 12/12/2019 20:56

Per embolicar la troca. I per sigui diferent a la T-Casual, i acabar de liar la gent. I perquè una familia de 3 perones perdi 2 viatges si només l'utilitzar 1 dia.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 13/12/2019 13:32

Jo el que em pregunto es per què ha existit la T10 tot aquest temps (que realment és un pegat per mantenir la T1 però integrada a l'ATM).

A part, com diu Guigui, haurien de fer un Jahreskarte (el famós abonament anual de Wiener Linien) per a usuaris que volem amortitzar millor els viatges i a més un plus de comoditat per no haver d'anar comprant 12 vegades el títol mensual.

Es més, hi ha dos opcions de pagament de l'abonament anual: pagament únic (365 euros) o pagament a terminis (que surt una mica més car a la llarga, 396 euros en total). També hi ha un abonament anual amb descompte per a persones majors de 63 anys si no m'equivoco.

Però si mirem el llistat complet de bitllets és impressionant la quantitat d'opcions que t'ofereixen.

https://www.wienerlinien.at/eportal3/ep ... lId/-46648

Flipo perquè aquí no ha existit a l'ATM un bitllet d'anada-tornada que és una cosa molt bàsica.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 24/12/2019 17:45

Un dels grans dubtes que aixecava la T-Usual, ja resolt: quedarà delimitada per la zona de la primera validació, tal i com l'actual T-Mes:
Fitxers adjunts
IMG_20191224_170612.JPG
IMG_20191224_170612.JPG (54.1 KiB) Visualitzat 15660 cops


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 29/12/2019 15:11



Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 01/01/2020 11:35

Ara el “preu standard ATM” del bitllet senzill costa el mateix que el Eins Fahrt Ticket de Viena.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 01/01/2020 16:26

Acabo de consultar les tarifes d'FGC per a la línia de Llobregat/Anoia i és curiós perquè si vas de Plaça Espanya a Martorell Vil·la /Castellbisbal és 1 zona però si baixes a Martorell Central (la seguent parada) són 3 zones ! :? :nose

https://www.fgc.cat/wp-content/uploads/ ... r_2020.pdf

Imatge



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”