Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 12/01/2021 8:17

Mun germà estudia a la UAB, també va enviar el formulari, i tampoc ha obtingut resposta per part de l'ATM.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

marc_valldo
N3
N3
Entrades: 35
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: marc_valldo » Dimarts 12/01/2021 15:30

Adrià Grande ha escrit:
Dimarts 12/01/2021 2:05
No se si aquest serà el fil més adient pero tinc un dubte. Desconec si hi ha cap estudiant universitari que pertanyi a aquest fòrum, pero com alguns ja sabreu, l'ATM va anunciar unes mesures de reemborsament de la T-Jove via formulari per tots els universitaris que la feien servir per desplaçar-se, i que va veure inutilitzat el seu ús degut a que a mitjans d'octubre ens van enviar cap a casa a realitzar classes online. Doncs bé, jo vaig realitzar aquest formulari el 3 de desembre, i al enviar-lo, automàticament vaig rebre un correu electrònic informant-me de que s'estudiaria de quina forma em tornarien els viatges perduts, i que en un termini màxim de 30 dies es posarien en contacte amb mi per informar-me de la resolució del meu cas. 40 dies després i encara no rebo cap correu ni trucada sobre la resolució. Volia preguntar si hi ha algú en aquest fòrum que hagi demanat el reemborsament de la seva tarjeta i que estigui en la mateixa situació que jo, o si per altra banda la ha rebut sense cap problema. En el correu hi ha adjuntat un número de telèfon reservat per dubtes i suggeriments. Deuria trucar per preguntar sobre aquest incident (llevat que dubto molt que em responguin) o segueixo esperant a que acabi el gener (ja que l'ATM accepta formularis fins el dia 31)?
Bona tarda,

Jo vaig fer la sol·licitud el 26 de novembre i encara no ho rebut cap resposta (excepte el mail instantàni de confirmació de registre). Em preocupa que en el meu cas, per exemple, la T-Jove és la que vaig validar per primera vegada el 12 de febrer i que després a causa del confinament vaig poder revalidar-la el 20 de setembre, així que espero que igualment tingui dret a la compensació.

Avui per Twitter he vist que en resposta un mail de l'ATM diversa gent es queixava que passats 30 dies encara no havien rebut res, no som els únics. Això sí, una noia contestava que ja havia rebut el títol, així que ja deuen estar començant a tramitar les primeres sol·licituds.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dimarts 12/01/2021 17:25

Adrià Grande ha escrit:
Dimarts 12/01/2021 2:05
No se si aquest serà el fil més adient pero tinc un dubte. Desconec si hi ha cap estudiant universitari que pertanyi a aquest fòrum, pero com alguns ja sabreu, l'ATM va anunciar unes mesures de reemborsament de la T-Jove via formulari per tots els universitaris que la feien servir per desplaçar-se, i que va veure inutilitzat el seu ús degut a que a mitjans d'octubre ens van enviar cap a casa a realitzar classes online. Doncs bé, jo vaig realitzar aquest formulari el 3 de desembre, i al enviar-lo, automàticament vaig rebre un correu electrònic informant-me de que s'estudiaria de quina forma em tornarien els viatges perduts, i que en un termini màxim de 30 dies es posarien en contacte amb mi per informar-me de la resolució del meu cas. 40 dies després i encara no rebo cap correu ni trucada sobre la resolució. Volia preguntar si hi ha algú en aquest fòrum que hagi demanat el reemborsament de la seva tarjeta i que estigui en la mateixa situació que jo, o si per altra banda la ha rebut sense cap problema. En el correu hi ha adjuntat un número de telèfon reservat per dubtes i suggeriments. Deuria trucar per preguntar sobre aquest incident (llevat que dubto molt que em responguin) o segueixo esperant a que acabi el gener (ja que l'ATM accepta formularis fins el dia 31)?
Jo també l'he demanat, però la vaig sol·licitar fa dues setmanes i encara hi ha temps. A l'anterior sistema de compensacions vaig tenir un problema semblant al teu, i trucant m'ho van resoldre prou bé. De totes maneres, fins el dia 1 de febrer no començaran a repartir els nous títols...



iFercat
N7
N7
Entrades: 384

Entrada Autor: iFercat » Dimarts 09/02/2021 0:01

EnQuèEtPucAjudar? ha escrit:
Dissabte 09/01/2021 13:37
iFercat ha escrit:
Diumenge 08/11/2020 19:52
oscar440 ha escrit:
Dijous 05/11/2020 21:43

Vosaltres mateixos. Feu el que vulgueu. Sou vosaltres qui us podeu contagiar i no pas els altres perquè la mampara no us dona la suficient protecció perquè no tapa del tot el vostre lloc de treball. Avui al migdia he agafat un H6 i la conductora anava sense mascareta.

És que resulta una mica paradoxal que molts busos portin vinils publicitaris amb la campanya "amb seguretat i confiança" i que els viatgers pujem al bus i el primer que veiem sigui els conductors sense mascareta doncs no dona ni "seguretat ni confiança". No sé si escolteu els comentaris dels viatgers en aquest sentit i per aquest tema desde el vostre lloc de conducció. La meva crítica del meu anterior missatge era per les mampares cutres que us han posat, haurieu d´haver posat una queixa al comité d´empresa o al sindicat per unes mampares en condicions per tapar tot el vostre lloc de conducció, i així sí que podrieu anar tranquil.lament sense mascareta.

Pensa que quan obriu la porta del vostre costat per pujar els viatgers, es generen uns fluxos d´aire i corrents d´aire que van cap a vosaltres perquè porteu la vostra finestra oberta o una mica oberta, i aquest fluxos d´aire desde l´exterior us estàn entrant al vostre lloc de treball perquè la mampara no us tapa del tot i en conseqüencia no teniu protecció suficient. I si puja un viatger amb la mascareta mal posada amb el nas a l´aire? Molta gent que utilitza la mascareta quirúrgica (la de color blau) i se li va caient del nas tota l´estona i ni se n´adonen, altres se la van pujant tota l´estona per tapar el nas. La millor mascareta és la de color blanc amb peça metalica al nas. I ja per acabar, imagina que en un semàfor en vermell, se t´atura al teu costat una moto o bicicleta amb el motorista o ciclista sense mascareta, tos o estornuts, i tu amb la teva finestra oberta i sense mascareta...

I em sembla que tots podem expresar la nostra opinió en aquest forum desde el respecte, sense qualificar als que no pensen com a nosaltres de "pesats" o "amargats".
No hi ha cap proba de cap conductor infectat en el lloc de conduccio. Nose que us penseu que es el virus, pero en un bus amb renovació del aire continua per porte, finestres, claraboies, o AC el virus no arriba enlloc. Sino no podrieu obrir mai les finestres de casa vostre , estaríeu tots infectats, deu meu una mica de cap.
El covid existeix, i es bastant contagiós, pero amb sentit comu, i vigilant es pràcticament impossible contagiar-se. Gent amb mascareta, mampara (que es sobretot per evitar quan algu parla aprop, es practicament imposible que un conductor es contagi. Es molt mes perjudicial per al conductor estar conduint 8 hores amb mascareta.
Les queixes del usuaris (la majoria) son perque els hi fot rabia que el conductor porti mascareta, pq a ells no els afecta en res, i ami em sembla patetic perque l'unic que es busca es fotre al conductor i li es completament igual la salut.
iFercat suposo k ja ho deus saber, no?

http://www.actub.com/noticias-actub/286 ... ona-franca

FALLECE CAYETANO RODRIGUEZ LOZANO, CONDUCTOR DE ZONA FRANCA

Desde la Asociación de Conductores de transportes Urbanos de Barcelona, queremos transmitir nuestro pésame a la familia del conductor de Zona Franca, Cayetano Rodríguez, que nos ha dejado hoy después de una intensa batalla contra el COVID. Cayetano es el segundo compañero que fallece en TMB, curiosamente los dos del colectivo de conductores de Bus.

Desde ACTUB deseamos que el próximo año que comienza sea inmensamente mejor que este y que no tengamos que lamentar ninguna pérdida más de ningún trabajador en TMB.
Per supsoat que ho se, y que vols dir amb aixo? Que creus que els conductors no tenen vida i no es poden haver infectat a casa, al carrer, en alguna reunio social etc?



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 20/03/2021 13:47

Parece que em algún momento, no sé si desde hoy o antes, se han recuperado las frecuencias de la R7 y R8 los fines de semana. Me ha sorprendido encontrarme R7 circulando hoy


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 07/05/2021 23:38

Malgrat la finalització de l'estat d'alarma, el metro continuarà acabant a mitjanit cada dia de la setmana.

https://www.20minutos.es/noticia/468768 ... de-alarma/

La decisión se sustenta en que, de momento, no se espera un aumento significativo de los usuarios teniendo en cuenta que la restauración tendrá que bajar la persiana a las 23 horas.

El aumento de las frecuencias de paso de los convoyes se irá instaurando paulatinamente a medida que suba el pasaje, sobre todo en la franja entre las 22 horas y la medianoche.

Tampoco se descarta que, en caso de que reabra el ocio nocturno, el servicio de metro se pueda alargar hasta las dos de la madrugada los viernes y las vigilias de festivos en un primer momento.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 21/05/2021 18:22

https://beteve.cat/mobilitat/nou-horari ... -matinada/ molt mal redactat perquè no s'entén si es només aquest cap de setmana o seran tots, però a tots els mitjans surt igual. Suposo que el diumenge serà només aquest, perquè el dilluns és festa, i els dissabtes seran tots.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 21/05/2021 19:21

També ho fa FGC i el Tram. Pel que s'entén d'aquesta altra notícia (tot i que tampoc acaba de quedar inequívocament clar), és una mesura que s'aplicarà a tots els caps de setmana mentre durin les mesures que ara mateix estan en vigor.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 730
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dissabte 22/05/2021 0:21

És obligatori que els nens portin mascareta al transport públic?

Jo entenc que sí, i el meu fill, de cinc anys, sí que la porta. Encara que cada vegada es veuen més nens sense mascareta al transport públic.
Algún dia d´aquests em discutiré a l´autobús amb algun d´aquests pares que ho permeten tot als seus fills, incloent que vagin sense mascareta al transport públic, on hi ha una normativa obligatoria de mascareta per tothom: nens, joves, adults, i vells. Em sembla que la única excepció serien les persones discapacitades o depenents. O estic equivocat?



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 22/05/2021 10:25

L'ús de la mascareta és obligatori per a les persones a partir dels 6 anys (amb excepcions en alguns casos concrets). En la franja de 3 a 5 anys, si bé no és obligatori, és recomanable que la duguin també. No trobo cap referència específica al transport públic, pel qual entenc que aquesta normativa també aplica a aquests mitjans de transport.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 03/06/2021 12:27

Un altre pas pel "retorn a la normalitat" del metro nocturn:
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... e-matinada

La xarxa de metro prolonga els divendres i dissabtes l’horari fins a les 2 de la matinada
S’adapta el funcionament del suburbà a l’obertura de l’hostaleria i la cultura una hora més, fins a la 1, autoritzada pel Procicat


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

iFercat
N7
N7
Entrades: 384

Entrada Autor: iFercat » Dijous 10/06/2021 13:26

oscar440 ha escrit:
Dissabte 22/05/2021 0:21
És obligatori que els nens portin mascareta al transport públic?

Jo entenc que sí, i el meu fill, de cinc anys, sí que la porta. Encara que cada vegada es veuen més nens sense mascareta al transport públic.
Algún dia d´aquests em discutiré a l´autobús amb algun d´aquests pares que ho permeten tot als seus fills, incloent que vagin sense mascareta al transport públic, on hi ha una normativa obligatoria de mascareta per tothom: nens, joves, adults, i vells. Em sembla que la única excepció serien les persones discapacitades o depenents. O estic equivocat?
Vaig tard, tot i que ja et van respondre correctament.

Imatge



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 730
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dijous 10/06/2021 23:57

iFercat ha escrit:
Dijous 10/06/2021 13:26
oscar440 ha escrit:
Dissabte 22/05/2021 0:21
És obligatori que els nens portin mascareta al transport públic?

Jo entenc que sí, i el meu fill, de cinc anys, sí que la porta. Encara que cada vegada es veuen més nens sense mascareta al transport públic.
Algún dia d´aquests em discutiré a l´autobús amb algun d´aquests pares que ho permeten tot als seus fills, incloent que vagin sense mascareta al transport públic, on hi ha una normativa obligatoria de mascareta per tothom: nens, joves, adults, i vells. Em sembla que la única excepció serien les persones discapacitades o depenents. O estic equivocat?
Vaig tard, tot i que ja et van respondre correctament.

Imatge
Moltes gràcies a ambdós, iFercat i Adolescent barceloní !!! :ok




Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 18/06/2021 22:55

Sincerament, exceptuant les nits de Sant Joan i Cap d'Any, espero que NO torni el metro de nit. És una despesa absurda, no justificada per la quantitat de gent que en fa ús. per cert, m'agradaria saber quanta gent paga bitllet a aquelles hores. M'ho puc imaginar.
Amb una millora dels NitBus, fent línies que calquin el metro, n'hi hauria més que suficient i estalviaríem diners que es podrien dedicar a coses més importants.



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 730
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Divendres 18/06/2021 23:45

wefer ha escrit:
Divendres 18/06/2021 22:55
Sincerament, exceptuant les nits de Sant Joan i Cap d'Any, espero que NO torni el metro de nit. És una despesa absurda, no justificada per la quantitat de gent que en fa ús. per cert, m'agradaria saber quanta gent paga bitllet a aquelles hores. M'ho puc imaginar.
Amb una millora dels NitBus, fent línies que calquin el metro, n'hi hauria més que suficient i estalviaríem diners que es podrien dedicar a coses més importants.
Home, no tots els qui utilitzen el metro de nit, són "nengs", "pastilleros", o "discotequeros". Hi ha gent que l´agafa per anar o tornar de la feina...



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 19/06/2021 12:26

Doncs jo penso que al contrari, que s'hauria de fer extensiu, com a mínim mínim a les nits de divendres a dissabte, en les que els nitbus van a reventar degut a que no hi ha metro. La N26 i la N28 van començar com a reforços de la N6 i la N8, i es van adonar de que després tanta gent anava cap a Sants i Collblanc que l'N2 i l'N14 anàven a tope i per això van portar l'N28 també a Sants i Collblanc.

I lo òptim seria que el metro funcioni sempre i treure els nitbusos de les zones on hi ha metro i concentrarlos a on no n'hi ha. Llavors les nits vall el metro es pot deixar cada 15 minuts i les nits punta ben be hauria d'anar 6 o 7 minuts o fins i tot 4 o 5 en algunes estones.

Penseu una cosa, la gent ha estat ara super-reprimida durant 1 any i mig, sobretot en lo que l'oci nocturn respecta, ara en quan tornin a obrir sortiran més que mai, i lo bo normalment arriba per quedar-se, Barcelona s'encamina a ser una ciutat que no dorm, i això ens beneficia molt econòmicament (i més ara amb lo tocats que quedarem, no tindrem altre remei), si no tenim un transport potent i en condicions, només per això perdrem molt, doncs la nit es torna més insegura i més cara de fer servir (taxis, cotxe privat qui en té)... Pensem que també al turisme que vé li passa el mateix, tenen ganes de festa i de bon clima però també els ha tocat la crisi, no estan per anar pel mon amb un forat a la butxaca...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 19/06/2021 13:14

Van a rebentar perquè tenen freqüències penoses, d'un bus cada 20 minuts
Posa autobusos articulats cada 10 minuts i problema solucionat.
El dia que hi hagi busos cada 5 minuts i vagin plens, aleshores sí caldrà obrir el metro.

Està molt bé tenir tot el metro obert, però els costos són estratosfèrics i no es justifiquen. Si no malgastessim els diners així, podríem fer coses més interessants com acabar la L9 o prolongar el tramvia.



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 19/06/2021 13:54

wefer ha escrit:
Dissabte 19/06/2021 13:14
Van a rebentar perquè tenen freqüències penoses, d'un bus cada 20 minuts
Posa autobusos articulats cada 10 minuts i problema solucionat.
El dia que hi hagi busos cada 5 minuts i vagin plens, aleshores sí caldrà obrir el metro.

Està molt bé tenir tot el metro obert, però els costos són estratosfèrics i no es justifiquen. Si no malgastessim els diners així, podríem fer coses més interessants com acabar la L9 o prolongar el tramvia.
I no només això, cal fer el manteniment necessari.


El metro de Barcelona amb motoristes!


Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”