ACJ (Associació del CANVI JA!)

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
El Yisus 712
N5
N5
Entrades: 81

ACJ (Associació del CANVI JA!)

Entrada Autor: El Yisus 712 » Divendres 14/08/2020 19:29

Hola, entre la gent del Vallès Occidental (Sabadell-Cerdanyola) unes poques persones hem pensat es que es necessari fer un canvi ja al transport públic a Catalunya.
En el que ens hem basat per pensar això es que el transport públic a Madrid es molt millor que el de Catalunya (de preu no). Un exemple:
A les marquesines de bus dins la ciutat de Madrid son totes iguals i perfectes. Els urbans EMT son de color blau, els interurbans CM son verds, els urbans CM son vermells i els nocturns negres. Tambe cal dir que tots tenen numeros de 1 a 900 i no aqui com barcelona que nomes tenen numeros TMB i Sagales. Els demes tenen una lletra davant o simplement no tenen.
Una altre cosa es l'ATM, i es que es mes un desordre que un ordre. El bus urba de Blanes, Cubelles, Cunit, Calafell,Vendrell,Tordera,Malgrat,Palafolls no estan integrats i els serveis Vilafranca-Vendrell, Manresa-Vic entre d'altres tampoc ho estan. Es una cosa que s'ha de canviar.
Una altra es que hi ha massa separació i preus alts i innecessaris.
El que fariem es canviar els 4 ATMs i deixar 1 sol, l'ATM de Catalunya. Aixi partint de base de BCN fer que la zona 1 i 2 sigui 1, la 3 i 4 sigui 2, la 5 i 6 sigui 3 i aixi fins a la 9 junt amb lleida tarragona girona igual que a Londres pero amb tarjes sense contacte i STI.
Aquests son els canvis mes importants que fariem entre altres. Siusplau respon i comenta.
Gràcies



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 14/08/2020 20:14

Hi ha millors exemples que Madrid.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 14/08/2020 20:24

Home, no sé jo si el color dels autobusos és el principal problema del transport públic ara mateix. Més aviat no.

El que sí caldria és la integració total del transport dins de l'ATM. No pot ser que les línies d'autobús s'acabin allà on s'acaba un terme municipal fictici que no reflecteix la realitat del continu urbà. Exemple ben clar d'això són els autobusos de l'Hospitalet, per exemple.
Efectivament en això a Madrid sí ho va fer millor, ja que va annexionar totes les poblacions amb les que es va anar enganxant, de tal manera que ara la ciutat real i el terme municipal coincideixen, en contraposició al caos de Barcelona i voltants.

Jo començaria a lluitar per aquí: buidar els ajuntaments de la zona ATM de competències en matèria de transport i passar-les a l'ATM com a ens centralitzat que pensi en les necessitats de tots els ciutadans, visquin on visquin, i treballin on treballin.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 14/08/2020 20:42

Benvinguda sigui aquesta plataforma si és per pressionar i tenir un millor transport públic.

Ara bé, amb tots els respectes, discrepo que poseu Madrid com a exemple d'un model d'èxit de transport públic, perquè realment no és per tirar coets, he anat ja un parell de cops i us puc explicar el que jo sé, per experiència pròpia i pel que comenten la gent que viu allà habitualment. Per una banda tenim: el metro de Madrid que té pitjor freqüència de pas que a BCN, en línies que passen pel centre de la ciutat jo vaig tenir que esperar fins a 7 minuts, quan aquí línies com la L3 i L5, no baixen dels 2:30-3 minuts en un dia laborable. Sumem-li el tema de falta de personal de conducció que no permet que s'augmenti el número de trens per fer baixar el temps d'espera, que es va prometre quan la Cifuentes estava al càrrec i encara no s'ha fet res. Seguim: moltes de les ampliacions tan llargues que s'han anat fent (poso exemples com el MetroEste, MetroNorte...) durant l'època de la Esperanza Aguirre, tenen molt baixa rendibilitat i bona part del dia transporten aire, per no parlar que en certs trams de la xarxa s'ha de pagar un suplement (és a dir, tornar a pagar i validar), tenint dos trams d'una mateixa línia separats entre sí. Imagineu-vos si féssin trams diferenciats per la L2, i en el tram entre La Pau i Badalona Pompeu Fabra o la L1 en tot el tram que discorre per L'Hospitalet, es tingués que pagar i validar de nou, no té gens de sentit, veritat? Doncs amb el que fan allà és el mateix.

Altra qüestió, els trens de rodalia. Sí que és cert que Cercanías Madrid durant molts anys ha sigut el que ha rebut les inversions majoritàries de Fomento i que té diversos trams duplicats, triplicats o quadruplicats (cas del corredor de l'Henares per exemple). Però des de fa un temps, la xarxa de rodalia de Madrid ha perdut la fiabilitat i regularitat que tenia fa 6-7 anys enrere, i l'índex d'incidències que tenen són cada cop similar al que tenim aquí amb Rodalies. Només cal fer un cop d'ull al Twitter oficial de Cercanías Madrid, i aneu comptant les incidències que hi hagut, poques no en són, ja us ho dic. A més que hi ha una línia de les més problemàtiques que és la C3 (El Escorial/Chamartín-Atocha-Aranjuez), que fa poques setmanes es va veure perjudicada pel descarrilament d'un mercaderies. Aquesta línia fa pujar el global total d'incidències de la xarxa madrilenya, i si això li sumem poc manteniment i inversions, doncs acaba passant el que estic comentant. Una tònica que ja està passant a molts nuclis de Rodalies d'Espanya.

Tema busos: L'EMT durant l'època de Carmena va tenir una gestió excel·lent. Es van comprar nous busos i es van incorporar nous conductors, i la qualitat del servei era excel·lent. Quan la dreta va tornar a l'ajuntament i de retruc també a l'empresa, es van paralitzar tots els plans que hi havia d'incorporar nou personal, i van tornar les vagues. La nit i el dia, vaja.

Per coses com aquestes, posar Madrid no és exemple de bon transport públic. El millor transport públic estarà sempre fora de les nostres fronteres, sobretot en països del centre d'Europa on saben millor gestionar el TP que aquí.



El Yisus 712
N5
N5
Entrades: 81

Entrada Autor: El Yisus 712 » Divendres 14/08/2020 21:36

wefer ha escrit:
Divendres 14/08/2020 20:24
Home, no sé jo si el color dels autobusos és el principal problema del transport públic ara mateix. Més aviat no.

El que sí caldria és la integració total del transport dins de l'ATM. No pot ser que les línies d'autobús s'acabin allà on s'acaba un terme municipal fictici que no reflecteix la realitat del continu urbà. Exemple ben clar d'això són els autobusos de l'Hospitalet, per exemple.
Efectivament en això a Madrid sí ho va fer millor, ja que va annexionar totes les poblacions amb les que es va anar enganxant, de tal manera que ara la ciutat real i el terme municipal coincideixen, en contraposició al caos de Barcelona i voltants.

Jo començaria a lluitar per aquí: buidar els ajuntaments de la zona ATM de competències en matèria de transport i passar-les a l'ATM com a ens centralitzat que pensi en les necessitats de tots els ciutadans, visquin on visquin, i treballin on treballin.
No estic dient que el problema sigui el color sinó el desordre.
Sobre l'ATM es clarament el que volem dir pero els que vivim fora de l'AMB de Barcelona estem molt perjudicats. Tampoc esta bé que tot es diferencïi al canvi de població. Per exemple entre Sant Feliu i Molins tot canvia entre Calafell i Torredembarra també. Hauria d'estar tot unificat d'una. Esta malament que per anar de Bcn a Cardona paguis 6 zones ATM i de Bcn a Solsona un bitllet d'ALSA. Està tot mal fet. Si tu agafes el tren a Blanes i vols anar al centre tens que pagarr 1,90 quan ja tens prepagada una tarjeta, i a lloret hi ha una barrera amb Malgrat i Blanes. De vilafranca al Vendrell pagar quan ja tens una tarja prepagada. De Torredembarra al vendrell tarjeta ATM pero de Torredembarra a Calafell pagar bitllet. Absolutament res te sentit. Aixo beneficia a la regio metropolitana de Bcn i a les 3 ciutats LL,TGNA,GIRONA. Aixo es el motiu d'un CANVI JA



El Yisus 712
N5
N5
Entrades: 81

Entrada Autor: El Yisus 712 » Divendres 14/08/2020 21:39

Renfe451 ha escrit:
Divendres 14/08/2020 20:42
Benvinguda sigui aquesta plataforma si és per pressionar i tenir un millor transport públic.

Ara bé, amb tots els respectes, discrepo que poseu Madrid com a exemple d'un model d'èxit de transport públic, perquè realment no és per tirar coets, he anat ja un parell de cops i us puc explicar el que jo sé, per experiència pròpia i pel que comenten la gent que viu allà habitualment. Per una banda tenim: el metro de Madrid que té pitjor freqüència de pas que a BCN, en línies que passen pel centre de la ciutat jo vaig tenir que esperar fins a 7 minuts, quan aquí línies com la L3 i L5, no baixen dels 2:30-3 minuts en un dia laborable. Sumem-li el tema de falta de personal de conducció que no permet que s'augmenti el número de trens per fer baixar el temps d'espera, que es va prometre quan la Cifuentes estava al càrrec i encara no s'ha fet res. Seguim: moltes de les ampliacions tan llargues que s'han anat fent (poso exemples com el MetroEste, MetroNorte...) durant l'època de la Esperanza Aguirre, tenen molt baixa rendibilitat i bona part del dia transporten aire, per no parlar que en certs trams de la xarxa s'ha de pagar un suplement (és a dir, tornar a pagar i validar), tenint dos trams d'una mateixa línia separats entre sí. Imagineu-vos si féssin trams diferenciats per la L2, i en el tram entre La Pau i Badalona Pompeu Fabra o la L1 en tot el tram que discorre per L'Hospitalet, es tingués que pagar i validar de nou, no té gens de sentit, veritat? Doncs amb el que fan allà és el mateix.

Altra qüestió, els trens de rodalia. Sí que és cert que Cercanías Madrid durant molts anys ha sigut el que ha rebut les inversions majoritàries de Fomento i que té diversos trams duplicats, triplicats o quadruplicats (cas del corredor de l'Henares per exemple). Però des de fa un temps, la xarxa de rodalia de MadriJAJOa perdut la fiabilitat i regularitat que tenia fa 6-7 anys enrere, i l'índex d'incidències que tenen són cada cop similar al que tenim aquí amb Rodalies. Només cal fer un cop d'ull al Twitter oficial de Cercanías Madrid, i aneu comptant les incidències que hi hagut, poques no en són, ja us ho dic. A més que hi ha una línia de les més problemàtiques que és la C3 (El Escorial/Chamartín-Atocha-Aranjuez), que fa poques setmanes es va veure perjudicada pel descarrilament d'un mercaderies. Aquesta línia fa pujar el global total d'incidències de la xarxa madrilenya, i si això li sumem poc manteniment i inversions, doncs acaba passant el que estic comentant. Una tònica que ja està passant a molts nuclis de Rodalies d'Espanya.

Tema busos: L'EMT durant l'època de Carmena va tenir una gestió excel·lent. Es van comprar nous busos i es van incorporar nous conductors, i la qualitat del servei era excel·lent. Quan la dreta va tornar a l'ajuntament i de retruc també a l'empresa, es van paralitzar tots els plans que hi havia d'incorporar nou personal, i van tornar les vagues. La nit i el dia, vaja.

Per coses com aquestes, posar Madrid no és exemple de bon transport públic. El millor transport públic estarà sempre fora de les nostres fronteres, sobretot en països del centre d'Europa on saben millor gestionar el TP que aquí.
Jo només he dit que alla esta mes ordenat pero no te res que veure sobre l'ATM ja que no tenen STI. D'aixo ja l'he respost a una altra persona en aquest fil. Ves a llegir la resposta que he fet



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Divendres 14/08/2020 22:00

Jo crec que gran part dels problemes se solucionarien amb una ATM única a Catalunya, de manera que tots els operadors de transport quedaren integrats, però sobretot si l'ATM féra la seua feina de coordinació i unificació. De cara a l'usuari no hauria de tindre importància qui gestiona una línia d'autobús, per exemple, sinó que tota la informació (recorregut, horaris, tarifes... tant a les pròpies parades com a la xarxa) i les possibles reclamacions estigueren centralitzades a l'ATM.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

El Yisus 712
N5
N5
Entrades: 81

Entrada Autor: El Yisus 712 » Divendres 14/08/2020 22:26

fgc113 ha escrit:
Divendres 14/08/2020 22:00
Jo crec que gran part dels problemes se solucionarien amb una ATM única a Catalunya, de manera que tots els operadors de transport quedaren integrats, però sobretot si l'ATM féra la seua feina de coordinació i unificació. De cara a l'usuari no hauria de tindre importància qui gestiona una línia d'autobús, per exemple, sinó que tota la informació (recorregut, horaris, tarifes... tant a les pròpies parades com a la xarxa) i les possibles reclamacions estigueren centralitzades a l'ATM.
Exactament això es el que volem i ho has resumit perfectament. Molt bé!!!



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”