Quantitat de viatgers a l'ATM

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Quantitat de viatgers a l'ATM

Entrada Autor: wefer » Dimecres 01/03/2006 12:58

De l'AVUI:
----------------------------------
Més viatgers al tramvia i la Renfe el 2005
El transport públic té un 2,1% més de viatges respecte al 2004
Es van registrar 887 milions de desplaçaments

Q. Torrent

Gairebé 887 milions de desplaçaments en transport públic durant el 2005. Aquesta és la xifra de viatgers assolida pels transports de l'ATM, la qual cosa suposa un augment de més de 18 milions de viatges, un 2,1%. Els principals responsables de l'augment són els serveis de rodalia de Renfe i els tramvies, que han contribuït generant un augment de 8,7 i 5,3 milions de passatgers més que l'exercici anterior.

Com ja va explicar l'alcalde Barcelona, Joan Clos, ara fa uns dies, el 2005 va ser un any essencialment de consolidació, ja que no ha entrat en servei cap gran obra o s'ha incrementat substancialment l'oferta en alguna de les artèries de la ciutat. Amb tot, pràcticament totes les empreses operadores han augmentat el nombre de viatgers.

Només Ferrocarrils de la Generalitat ha perdut un milió de viatgers en l'últim exercici. Aquest lleu descens, que representa només un 1%, ha estat causat per les obres en el tram entre la plaça d'Espanya i l'Hospitalet de la línia Llobregat-Anoia. La construcció de la línia 9 i les obres del TGV a la Gran Via van fer que durant els mesos d'estiu s'hagués de tancar parcialment la línia.

De fet, l'augment dels viatgers en dies feiners va més enllà d'aquest 2,1%, ja que cal tenir en compte que l'any 2004 va tenir un dia més i el nombre de dies festius era superior el 2005. Aquestes dades, i també l'espectacular augment dels tramvies, sobretot del Trambaix, ha fet que per exemple el metro s'hagi quedat en un modest augment del 0,6%. El creixement dels viatges amb bus urbà també s'ha estancat, a diferència dels vehicles interurbans, que han augmentat considerablement la flota, per créixer un 3% en viatgers.

La T-10, la més venuda
La recaptació total del sistema tarifari integrat va ser de 320 milions d'euros, un 7% més que el 2004. La T-10 segueix sent el títol més venut de tots amb diferència, tot i que ha augmentat considerablement l'ús de la targeta 50/30.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 01/03/2006 13:48

Del 20 minutos:
---------------------------------------
L’àrea verda no fa augmentar l’ús del transport públic a Barcelona

Fede Cedó. 01.03.2006

Les obres i la competència dels tramvies afecten al metro, al bus i a Ferrocarrils de la Generalitat. Rodalies de Renfe guanya 8,7 milions de viatgers. TramBaix i TramBesòs creixen gairebé un 70%

La implantació de les àrees verdes d’aparcament de pagament al carrer no ha comportat l’augment d’usuaris del transport públic a Barcelona, segons el balanç del 2005, presentat ahir per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

Això contradiu l’estudi presentat a finals de gener pel RACC, per encàrrec de l’Ajuntament, que afirmava que les àrees verdes havien fet augmentar un 6% els usuaris de metro y bus.

El 2005, el metro de Barcelona només va augmentar un 0,6% el nombre de viatgers, uns dos milions. Els autobusos van tenir un creixement zero. El nou tramvia ha crescut un 69,6% i ha guanyat 5,3 milions de viatgers. Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha perdut quasi un milió de viatgers i es manté sobre els 75 milions.

L’increment més espectacular es detecta a Rodalies Renfe, amb 8,7 milions d’increment (122,6 milions el 2005). Augmenten els viatges del transport interurbà, que va donar servei a 3,6 milions de passatgers més.

Les operadores
ATM: Es palesa que la consolidació del Trambesòs i el Trambaix, «resta viatges a la resta de mitjans públics».
TRAM: «Haver duplicat el nombre de viatgers» obeeix a la consolidació de les línies des de mitjans de 2004.
TMB: L’estancament de viatgers en el bus i el metro es deu a «les obres de les línies 5 i 2 que exerceixen un efecte negatiu sobre els usuaris» i al fet que durant 2005 no s’hagi celebrat grans esdeveniments tipus Fòrum, que fan disparar l’ús del transport públic.
Renfe: «Consolidem el creixement continu i fem un esforç per adaptar-nos a la demanda», com l’entrada en funcionament de la nova línia 7. Està previst incorporar nous trens Civia.

S’incrementa l’ús dels abonaments
L’any 2005 s’han recaptat 320,7 milions d’euros per la venda de títols integrats i s’han fet 626 milions de validacions. Enguany es detecta una fidelització dels viatgers amb els títols amb més viatges.

T-10: Segueix sent la tarja més venuda amb 241,8 milions d’unitats venudes.
T-50-30: Creix de 37 milions el 2004 a 42,5 venuts el 2005.
T-FAMILIAR: Es consolida amb 2.243 milions de vendes.
T-MES: Es manté en 26.9 milions de títols venuts.
T-TRIMESTRE: L’any 2005 han pugat fins a 2 milions.
T-JOVE: Creix fins a 3,6 milions de bitllets venuts.
T-DIA: Se n’han venut 300.000 més. 1,3 milions.
T-ESDEVENIMENT: S’han recaptat 19,8 milions en viatges especials.
PER ZONES: La més demanada és la tarja d’1 zona amb 543,1 milions de validacions l’any 2005.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 01/03/2006 13:52

AVUI ha escrit:l'espectacular augment dels tramvies, sobretot del Trambaix
Doy fe. Ara ja fa un mes que he deixat d'agafar el Trambaix en hora punta (gràcies al servei Santa Eulàlia-Sant Ildefons-Les Planes de l'L85), però últimament ja costava trobar seient als matins als tramvies direcció Baix Llobregat a Maria Cristina! En sentit ascendent (des de Cornellà Centre), em sembla que no he aconseguit seient ni un 5% de les vegades que l'he agafat.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

davida
N9
N9
Entrades: 1791
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 01/03/2006 14:41

Un dels efectes mes curiosos dels talls de Sagrera de les linies L1+L5 ha sigut gran augmente de la gent que utilitza el tram Sants- Sant Andreu Arenal enlloc del metro fins hi tot despres de la reobertura.
Cada matí veig com molta gent puja al tren a Sant Andreu Arenal i aixó que el tren acaba a l'Hospitalet.
Jo treballo a La Illa diagonal i conec mes varia gent que per anar a Sant Andreu/ Fabra i Puig opten per baixar caminant fins a Sants (20minuts) i agafar el tren fins S.A.A. Encara que sembli una combinació estranya es la única manera de fer el trajecte en menys de 45 minuts.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 01/03/2006 23:29

Trobo una mica penosa aquesta explicació doncs és cert que aquestes actuacions van fer perdre viatgers, però perquè no anomenen la vaga de FGC que també va fer pedre viatgers?

I el tema de que l'any 2004 va tenir un dia més això és un 0,3% dels dies, si s'han perdut viatgers se n'han perdut però no intentem tapar-ho amb arguments absurds.
wefer ha escrit:De l'AVUI:
----------------------------------
Només Ferrocarrils de la Generalitat ha perdut un milió de viatgers en l'últim exercici. Aquest lleu descens, que representa només un 1%, ha estat causat per les obres en el tram entre la plaça d'Espanya i l'Hospitalet de la línia Llobregat-Anoia. La construcció de la línia 9 i les obres del TGV a la Gran Via van fer que durant els mesos d'estiu s'hagués de tancar parcialment la línia.

De fet, l'augment dels viatgers en dies feiners va més enllà d'aquest 2,1%, ja que cal tenir en compte que l'any 2004 va tenir un dia més i el nombre de dies festius era superior el 2005. Aquestes dades, i també l'espectacular augment dels tramvies, sobretot del Trambaix, ha fet que per exemple el metro s'hagi quedat en un modest augment del 0,6%. El creixement dels viatges amb bus urbà també s'ha estancat, a diferència dels vehicles interurbans, que han augmentat considerablement la flota, per créixer un 3% en viatgers.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 19/07/2006 10:21

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
-----------------------------------------------
El transport públic té un 17% més d'usuaris gràcies al bitllet integrat

EFE. Barcelona

El bitllet integrat ha propiciat que el nombre de viatges de metro, bus, ferrocarrils de Rodalies i tramvies a la regió metropolitana hagi crescut un 17% en els cinc anys transcorreguts des de la seva creació, fins a situar-se en prop de 900.000 milions de viatges anuals.

Dels 759,40 milions de viatges comptats l'any 2001 en els diversos mitjans de transport públic que operen a la regió, s'ha passat a 886,70 milions de validacions en la xarxa, ara integrada, de transport metropolità.

Aquest 2006 es compleixen cinc anys de la posada en marxa del sistema d'integració tarifària, que permet als usuaris utilitzar tots els mitjans de transport públic de la regió amb un mateix bitllet que permet, a més, el transbord intermodal, segons es recorda en l'últim butlletí informatiu de Transports Metropolitans de Barcelona.

El sistema tarifari integrat divideix el territori en porcions concèntriques. Barcelona i els 17 municipis del seu entorn formen la corona 1. A hores d'ara, ja hi ha una cinquantena d'operadors integrats.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 05/10/2007 10:41

http://www.lavanguardia.es/
------------------------------------------------
El transporte público de Barcelona gana este año 16 millones de usuarios

Barcelona. (EFE).- Los diferentes medios de transporte público que prestan servicio en el área metropolitana de Barcelona han ganado en lo que llevamos de año un total de 16 millones de pasajeros, según datos facilitados por la Entidad Metropolitana del Transporte (EMT).

El metro es uno de los medios de transporte que más usuarios ha ganado, con un incremento de 8,7 millones de pasajeros más, lo que equivale a un 3,7% respecto al mismo periodo del año anterior.

Uno de los motivos de este incremento, según el presidente de la EMT, Antonio Poveda, ha sido la puesta en marcha del servicio de metro ininterrumpido las noches de los sábados y las vigilias de festivos.

Cada noche de servicio se han producido una media de 22.000 validaciones en la franja horaria de 02.00 a 05.00 horas de la mañana, y las estaciones de las zonas más céntricas, como Catalunya, Liceu, Drassanes o El Maresme-Fòrum, han sido las más utilizadas por los usuarios.

Durante las fiestas de la Mercè el metro ofreció un servicio ininterrumpido durante 91 horas, en las que transportó a 3,8 millones de personas.

Otro de los factores que ha favorecido el incremento de usuarios, según el presidente de la EMT, ha sido la mejora de la frecuencia de paso de los metros gracias a la incorporación de nuevos trenes.

Por ello, Poveda ha destacado que "estos resultados demuestran que si se mejora el servicio público, los usuarios optan por estos medios de transporte".

La presidenta de Tranportes Metropolitanos de Barcelona (TMB), Assumpta Escarp, ha reconocido que una parte del incremento de viajeros que han registrado los transportes públicos de Barcelona se debe a los problemas registrados durante los últimos meses por el servicio de Cercanías de Renfe.

Así, el autobús que comunica el aeropuerto de El Prat con el centro de Barcelona, el L46, que ha entrado en servicio este año, ha transportado durante estos primeros meses casi 410.000 usuarios.

Antonio Poveda ha asegurado que uno de los retos para el futuro es fomentar el transporte público que llega a los polígonos industriales y favorecer el transporte colectivo que comunica los municipios del norte y el sur de Barcelona con esta ciudad.

Con esta finalidad, la EMT estudia la creación de un carril bus para facilitar el acceso a Barcelona.

La EMT también encargará un estudio para extender el servicio público de alquiler de bicicletas, denominado bicing, al resto de municipios del área metropolitana.

Durante los próximos tres meses se elaborará un estudio que determinará cómo se han de comunicar los 18 municipios del área metropolitana mediante carril bici.

El objetivo que se persigue es conseguir que un usuario del servicio de alquiler de bicis no tenga que cambiar de bicicleta al cambiar de municipio, ha explicado Poveda



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 05/10/2007 10:51

La Vanguardia ha escrit:El transporte público de Barcelona gana este año 16 millones de usuarios
Usuaris, segur que no. En tot cas, viatges o validacions.

La immensa majoria de periodistes hauria de tornar a primària a aprendre la seva pròpia llengua. Clar que serviria de ben poc, amb aquest sistema educatiu on el que prima és el "bon rotllo" per damunt d'inculcar rigor i disciplina ben entesos als alumnes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Peter
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: Peter » Dijous 27/03/2008 11:09

El Periódico de Catalunya ha escrit:27/3/2008 LA MOBILITAT A LA REGIÓ METROPOLITANA
El transport públic va pujar el 2,7% el 2007, però Renfe va caure el 4,1%
• Rodalies va perdre cinc milions de viatgers, tot i que al gener i febrer ha començat a recuperar-los

• La xarxa de BCN va augmentar el 9,8% l'oferta amb més metro i bus en la mateixa infraestructura

RAMON COMORERA
BARCELONA
El balanç del 2007 del transport públic de la regió metropolitana realitzat ahir per l'ATM, l'autoritat del sistema de tarifa integrada, va mostrar la magnitud del fiasco de Rodalies per les contínues avaries i els talls per les obres de l'AVE. Renfe és l'única empresa que va perdre viatgers, cinc milions, el 4,1%, mentre que el conjunt del sistema en va guanyar 24 milions, el 2,7%. El metro va pujar el 3,7% i els autobusos de Barcelona l'1,3%. El secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va qualificar l'increment global de "relativament important malgrat la sacsejada de Rodalies".
El creixement fins al total de 934,8 milions de viatges es va produir, segons va insistir Nadal, "sense cap augment de les infraestructures, només amb un increment del nombre i la freqüència de pas tant de trens de metro, FGC i també Renfe com d'autobusos en servei".

MÉS PLACES
El secretari per a la Mobilitat va afegir que l'any passat les places de transport van créixer un 9,8% seguint la política d'"estirar de la demanda amb un augment de l'oferta". Des de la implantació de la tarifa integrada el 1991, la primera ha pujat un 23,7% per un 28% la segona. "L'objectiu de la Generalitat és que l'oferta vagi sempre al davant", va proclamar.
Els greus problemes de Renfe han començat a pal.liar-se des de principis del 2008, amb el final de les obres de l'AVE i la seva arribada a Sants. Segons dades difoses ahir per l'empresa poc després que l'ATM presentés les seves, al gener i febrer Rodalies ha registrat 20,6 milions de viatgers, un 6,3% més que en el mateix període de l'any passat.
Aquestes dades positives s'afegeixen a una xifra que revela que en plena crisi la situació d'aquesta operadora ja es començava, encara que tímidament, a redreçar. L'augment de l'oferta de Renfe sobre el 2006 es va situar en el 15,6% a l'incorporar nous trens i doblar el nombre de vagons dels combois en hora punta. Ferrocarrils de la Generalitat també va patir les desastroses obres de l'AVE a l'Hospitalet amb el tall de les línies del Baix Llobregat. Malgrat això, el passatge va pujar l'1,4%.
Del que no es va salvar Renfe és de tenir la pitjor nota dels ciutadans en l'enquesta de mobilitat feta amb una mostra de 4.300 persones. La valoració global de Rodalies va ser de 5,46 sobre 10 enfront del 7,04 del tramvia, 6,82 de FGC, 6,22 del metro i 6,18 dels autobusos de Barcelona. La pitjor qualificació, encara que sorprenentment sense arribar a ser un suspens amb tot el que va passar, és el 5,23 que els ciutadans atorguen a la fiabilitat de Rodalies.
Altres notes que criden l'atenció a la banda baixa són el 5,5 sobre la freqüència de pas dels autobusos i el 5,81 de la seguretat personal al metro, dos aprovats justos per a uns mitjans massius. A la banda alta destaca el 8,01 de la comoditat del tramvia, forma de transport amb un passatge reduït en xifres absolutes sobre el total metropolità però en plena expansió, que va tenir un espectacular augment de la demanda del 23,1% el 2007.
L'enquesta revela també que dels 14,7 milions de viatges diaris de la regió metropolitana, el 19,5% són en mitjans públics, el 38,7%, el doble, en privats, i el 41,8% a peu i en bici. L'ús del cotxe creix amb la distància a la capital. Nadal ho va atribuir al model urbà i va dir que per canviar la situació "ha d'augmentar l'oferta pública".
Per veure el gràfic: http://www.elperiodico.com/EDICION/ED08 ... 36mR90.PDF



Avatar de l’usuari
Peter
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: Peter » Dijous 27/03/2008 11:24

L'ús del cotxe creix amb la distància a la capital. Nadal ho va atribuir al model urbà i va dir que per canviar la situació "ha d'augmentar l'oferta pública".
Sr. Nadal, són vostés els encarregats que l'oferta pública aumenti. Vosté com a secretari de mobilitat i el seu germà com a conseller d'obres públiques han de planificar noves construccions, noves línies i agilitzar el que s'està fent. Com pot ser que l'àrea metropolitana creixi i que encara estiguin discutint si per aquí pot passar una línia de tren, si podem ampliar una miqueta d'aquí (i així m'estalvio uns calerons) o si amb una línia d'autobús puc fer callar a la gent. Estic convençut que hi ha molta gent que no agafa el cotxe per plaer sinó per falta d'una alternativa potent i competitiva (d'altres l'agafen perquè són més ganduls).
El Periódico ha escrit:Des de la implantació de la tarifa integrada el 1991...
A veure si repassem els textos...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 22/01/2009 13:08

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3410471

dijous, 22 de gener de 2009

El bus perd 15,6 milions d'usuaris

TMB ho justifica per la vaga de conductors i la fuga de viatgers cap a metro i tramvia

P.M.. Barcelona

Els autobusos de Barcelona han perdut 15,64 milions de passatgers l'últim any. És el transport públic que ha perdut més usuaris. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) explica la davallada per la vaga de conductors de bus de principis de l'any passat i també per la fuga d'usuaris de l'autobús cap al metro i el tramvia. Malgrat aquesta dada negativa, el conjunt del sistema de transport públic metropolità manté durant el 2008 una demanda similar a la de fa dos anys.

El transport públic també nota la fràgil situació econòmica. Si durant el 2007 van utilitzar la xarxa de transport metropolitana 934,79 milions de passatgers, l'any passat ho van fer 934,45, i van perdre un imperceptible 0,04% de passatgers.

Els autobusos de Barcelona –inclòs el turístic– són el mitjà de transport en què la davallada ha estat més accentuada, ja que han passat dels 210,50 milions de viatgers del 2007, als 194,87 de l'any passat; la qual cosa representa una pèrdua d'un 7,43% de viatgers en un any. Aquestes xifres es donen a conèixer enmig de les campanyes publicitàries que ateus i cristians han començat al bus. «La pèrdua en el nombre de passatgers al bus és un fenomen que es viu en altres ciutats de l'Estat com Madrid o València», expliquen des de TMB. L'operadora justifica la davallada en el volum de passatgers als busos de Barcelona per la vaga de conductors d'autobús de principis del 2008, que va durar 14 dies. Segons els seus càlculs, «s'han perdut 5,2 milions de passatgers del bus per l'efecte de la vaga». A aquests cal sumar els usuaris que abans es desplaçaven amb bus i que ara ho fan amb altres mitjans de transport com el metro, el tramvia o el Bicing. TMB compta que uns 2,6 milions de viatgers que abans anaven amb bus, ara utilitzen el Bicing per desplaçar-se. TMB calcula també que el bus turístic ha perdut uns 300.000 viatgers «per la davallada de turistes».

Rodalies també ha perdut un 2,33% de viatgers l'últim any. L'Autoritat del Transport Metropolità diu que aquesta davallada té lloc «arran de la interrupció del servei l'últim trimestre del 2007 a les línies C2, C7 i C10» com a conseqüència de les incidències en la xarxa derivades de les obres del TAV a l'entrada de Barcelona.

Per contra, metro i FGC han tingut més passatgers el 2008 que fa dos anys. Els viatgers del metro han augmentat un 2,73% «per l'ampliació de l'horari a les nits de dissabte i de la xarxa»; els usuaris dels FGC han pujat un 2,52%.

http://www.vilaweb.cat/www/ep/noticia?noticia=3408602

L'ús del transport públic de Barcelona s'estanca el 2008, amb 934 milions de viatgers

21/01/2009 21:56

BARCELONA, 21 de gener (EUROPA PRESS)


L'ús del transport públic de Barcelona es va estancar el 2008, amb 934,79 milions de viatgers, un 0,04% menys que l'any passat. Els serveis que més usuaris van perdre van ser el bus (-7,43 %) i Rodalies de Renfe (-2,33%), per les vagues de conductors i les incidències diverses, respectivament.

El mitjà de transport públic urbà que va registrar un increment més alt d'usuaris va ser el tramvia, que amb més de 23 milions de viatges ha augmentat un 11,09% respecte al 2007.

Pel que fa als títols de transport utilitzats, el 71% dels desplaçaments es va fer amb un títol integrat, el 17% amb un bitllet senzill i abonaments no integrats dels diferents operadors i el 12% --més de 12 milions de viatges--, es van fer amb títols socials a la primera corona --targeta rosa, tiquet de pensionista i tarifa reduïda T-4--.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 09/10/2009 0:58

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _74164.php

Els transports públics metropolitans de Barcelona experimenten un descens de viatgers el 2009

El nombre d'usuaris baixa un 2,3% en relació amb el 2008 a causa de la crisi, però repunta en la segona meitat de l'any. La targeta T-12 té 28.332 abonats, xifra que "s'ajusta al que es preveia", segons l'EMT

AVUI.cat
Barcelona
Ult. Act. 08/10/2009 23:43


Els transports públics metropolitans de Barcelona han experimentat un descens de viatgers durant els primers vuit mesos del 2009 en relació amb el mateix període del 2008, tot i que s'augura una recuperació en l'última part de l'any. Els responsables de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) atribueixen la disminució de viatgers a la crisi econòmica i al procés de millora dels serveis.

Els 417,4 milions de viatgers que han utilitzat els transports dependents de l'EMT (metro, 240,27 milions de viatgers, i bus, 128,9 milions) en els dos primers quadrimestres del 2009 representen una baixada d'un 1,7% en relació amb el mateix període del 2008. Però mentre que la xarxa d'autobusos ha transportat més viatgers (2,1 milions de passatgers, un 1,7% més), els usuaris del metro han baixat un 3,4%. Els serveis de transport de gestió indirecta de l'EMT, realitzats per empreses privades, han transportat 48,3 milions de viatgers i han experimentat un considerable increment (2,3%) en el segon quadrimestre, tot i que en el conjunt de l'any també han tingut un descens del nombre de viatgers d'un 1,9%.

Els responsables de l'EMT confien que la millora que s'ha experimentat a mitjans d'any es confirmi. Com a factors que han contribuït a aquesta millora destaquen el nou servei de Bus Turístic, els serveis nocturns del Baix Llobregat i l'Aerobús que enllaça la ciutat amb la nova T-1 de l'aeroport del Prat.

La T-12
La direcció de l'EMT, d'altra banda, ha donat la xifra de 28.332 abonats a la targeta T-12, per a infants de 4 a 12 anys. L'operadora estima que la xifra s'ajusta a les previsions, tant pel que fa al seu nombre com al ritme de sol·licituds. Barcelona, l'Hospitalet i Badalona són les poblacions de l'àrea d'integració tarifària amb un nombre més alt de sol·licituds i acumulen el 86,9% del total.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 09/10/2009 1:01

Per cert, he aprofitat per a modificar lleugerament el títol del fil i suprimir-ne la referència temporal.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Divendres 09/10/2009 9:43

els usuaris del metro han baixat un 3,4% o es cola un 3,4% més? :emprenyat



Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Dimarts 13/10/2009 7:46

Danzig ha escrit:els usuaris del metro han baixat un 3,4% o es cola un 3,4% més? :emprenyat
Jo diría que la segona, és tan fàcil fer-ho i més en època de crisi



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/01/2010 14:13

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... uaris.html

El transport públic de l'àrea de Barcelona perd un 2,2% d'usuaris

29/01/10 02:00 - Barcelona - P.Mercadé

Els mitjans de transport públic inclosos en el sistema tarifari integrat han perdut un 2,2% de viatgers l'últim any. Si durant el 2008 es van fer 934,4 milions de viatges, l'any passat la xifra va davallar fins als 914 milions. Per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), la pèrdua en el nombre d'usuaris s'explica per la crisi global, tot i això puntualitza que en el cas del transport públic no és tan important com ho és en altres mitjans com, per exemple, el cotxe. El metro és el transport públic que ha notat més el decrement del nombre de viatgers, ja que ha perdut un 3,9% d'usuaris. L'ATM justifica la pèrdua d'usuaris al metro per les afectacions en el servei a les línies 5 i 2 per les obres de millora.

Malgrat que, comparant les dades del 2007 i les del 2008, l'únic transport públic que perdia viatgers eren els autobusos de Barcelona, en l'últim any és un dels dos mitjans de transport que ha guanyat un 0,6% d'usuaris. El mitjà de transport públic amb més increment en el nombre d'usuaris, però, és el tramvia de Barcelona amb un 3,4% més de viatgers.

Protesta al metro

D'altra banda, ahir al matí alguns usuaris agrupats en diverses entitats socials van fer una protesta al metro per mostar el seu descontentament amb l'increment de tarifes d'aquest any, que en el cas de la T-10 d'una zona ha estat d'1,95%. La protesta va consistir a obrir els accessos d'unes 20 estacions de la xarxa de metro.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 05/09/2010 13:03

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... omentarios

BALANÇ DEL TRANSPORT PÚBLIC
El metro guanya passatgers en detriment dels autobusos

L'increment es deu a l'obertura de noves estacions a les línies 9, 5 i 2
5,8 milions més de viatgers han usat el suburbà en el primer semestre
Diumenge, 5 de setembre del 2010
EL PERIÓDICO
BARCELONA

El metro de Barcelona ha guanyat passatgers durant el primer semestre d'aquest any, mentre que l'autobús urbà ha perdut usuaris. El conjunt dels dos transports ha tancat aquest període amb un saldo positiu d'1,2% més de viatgers.

Segons Transports Metropolitans de Barcelona, en els primers sis mesos de l'any es van registrar 289,5 milions de passatgers entre el metro i l'autobús urbà, 3,4 milions més que en el mateix període del 2009, informa Europa Press.

EL TRANSVASAMENT / En concret, el suburbà ha guanyat 5,8 milions de passatgers (un 3% més) a causa, en part, de la inauguració de les primeres estacions de la línia 9/10, cosa que pot haver provocat un transvasament de ciutadans que feien servir l'autobús en zones on no arribava el metro. Pels autobusos han passat 2,4 milions de viatgers menys (2,4%) que en el primer semestre del 2009.

El conjunt del transport públic va perdre 20 milions d'usuaris l'any passat, fet que va suposar un descens del 2,2% respecte a l'any anterior. 14,8 milions van correspondre al metro, amb una baixada del 3,9% per la reducció de la mobilitat dels treballadors per l'augment de l'atur. Aquesta tendència s'ha invertit després que la xarxa hagi crescut en 14 quilòmetres i 15 estacions, amb la inauguració de la L-9/10 i les ampliacions de la L-5 fins a ­Vall d'Hebron i L-2 a Badalona.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 15/03/2011 20:49

EL 2010 AUGMENTEN ELS USUARIS D'AUTOBUSOS I METRO DE L'EMT

En relació a 2009 suposa 13 milions més de viatgers

Antoni Poveda, president de l’Entitat Metropolitana del Transport, i Assumpta Escarp, vicepresidenta de l’EMT i presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona han fet balanç, avui, de les dades de viatgers que durant l’any 2010 han utilitzat els serveis de metro i autobús que són competència de l’EMT.
En el global de l'any 2010, els viatgers que han utilitzat el sistema de transport públic de metro i autobusos (gestió directa i indirecta) de l'EMT ha estat de 643,72 milions, el que suposa un increment respecte l'any 2009 del 2%, (en valor absolut equival a quasi 13 milions de viatgers més).
Les dades, en conjunt, es valoren de forma positiva ja que reflecteixen una tendència significativa de la recuperació de la mobilitat en els serveis de transport públic, en un any, com el 2010, encara condicionat per la situació de crisi econòmica. Per Antoni Poveda, "l'evolució favorable i positiva que ens indiquen aquestes dades ens permeten mostrar-nos moderadament optimistes de cara a aquest any 2011, perquè la mobilitat és un indicador significatiu de l'evolució de l'economia i aquest augment de viatgers ens diu que ha començat un procés de recuperació".
En aquest marc, el transport públic ha mantingut la seva quota de viatgers durant el 2010, i amb l’ampliació del metro s’ha posicionat per millorar aquests resultats de cara als propers anys. En aquest sentit, A. Poveda ha assenyalat que "les dades confirmen l'encert de seguir avançant en polítiques de promoció del transport públic en temps de crisis, com hem fet des de l'EMT, per garantir la mobilitat dels nostres ciutadans i ciutadanes, oferint-los serveis públics eficients i de qualitat que els ajudin a superar moments difícils com l'actual".

Els serveis de transport públic responsabilitat de l'EMT s'organitzen en serveis de gestió directa, gestionats per Transports Metropolitans de Barcelona (empreses públiques de metro i autobusos), i en serveis de gestió indirecta, gestionats per empreses privades que mantenen una relació contractual amb l'EMT.
Analitzem seguidament l’evolució en cada àmbit de gestió:

* Serveis de Gestió indirecta de l'EMT (empreses operadores per concessió de l’EMT)
Els serveis de gestió indirecta de l'EMT han transportat 73 milions de viatgers, durant el 2010, xifra pràcticament igual a la de l’any anterior i que per tant atura les pèrdues de viatgers de 2009 , confirmant el canvi de tendència que s’apuntava a finals de l’any passat.
Així, mentre que en 2009 tots els serveis de gestió indirecta van experimentar pèrdues de viatgers, durant 2010 tots els serveis han experimentat creixements, amb l’excepció d’aquells serveis que s’han vist afectats per l’extensió de la xarxa de Metro, i que han sofert un important transvasament de viatgers de l’autobús al metro (serveis d’Horta a Barcelona, i serveis de Badalona i Sta. Coloma de Gramenet).
Dels resultats de la gestió indirecta es pot destacar el següent:

- El creixement generalitzat dels serveis del Baix Llobregat, amb taxes que oscil·len entre el 2 i el 7,6%.

- L’increment percentual més alt (7,6%) correspon a les línies del Servei entre Sant Boi i Barcelona(Concessió U-2).
Aquest servei d’autobusos atén les necessitats de transport públic de Sant Boi de Llobregat, i diverses línies d’autobús amb servei a L’Hospitalet de Llobregat, Cornellà de Llobregat, El Prat de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Feliu de Llobregat i Sant Just Desvern. Els augments més notables corresponen a les línies que donen servei al nou Hospital Moisés Broggi de Sant Joan Despí. Igualment, aquest servei compta amb una nova línia, la L79 inaugurada el passat novembre, que ha aportat nous viatgers entre Sant Boi de Llobregat, Sant Joan Despí i l’Avinguda Diagonal de Barcelona gràcies al seu recorregut directe per la B-23.

- Altres serveis que han experimentat un increment significatiu són els de Castelldefels fins a Barcelona (creixement del 5,6%), el servei d’Esplugues, Sant Just Desvern i Sant Feliu de Llobregat (creixement del 4,9%), i el servei de l’Hospitalet de Llobregat i altres municipis com el Prat de Llobregat (amb un 4,5% de creixement).

-El servei NITBUS que cobreix el Baix Llobregat, també s’ha vist afectat favorablement per aquet creixement generalitzat a la comarca, amb un 2%, gràcies als augments de les línies nocturnes a St. Boi (N13) i, molt destacadament, a l’Aeroport (N17).

- El servei a l’Aeroport de Barcelona, Aerobús, ha guanyat prop de 750.000 viatgers en relació a 2009, amb un creixement percentual del 26,4%.
Cal destacar que aquest increment és molt superior al del propi Aeroport, que ha passat de 27,4 a 29,2 milions de viatgers, amb un creixement del 6,5%.
Això comporta que la quota de mercat de l’Aerobús en el conjunt dels modes de transport a l’Aeroport se situï en el 12,26%, quan estava en el 9,17% en 2008 i en el 10,38% en 2009. En aquest sentit, l’Aerobús s’ha configurat com un element bàsic per garantir l’accessibilitat en transport públic col·lectiu entre Barcelona i l’Aeroport.

-El servei del segon Bus turístic de Barcelona que s’ha posat en servei el 2009 sota la titularitat de l’EMT, Barcelona City Tour, ha continuat durant 2010 el seu creixement, aportant prop de 230.000 nous viatgers.

* Serveis de Gestió Directa de l'EMT (TMB, metro i autobús)
El passatge a les xarxes de TMB va créixer el 2,3 % el 2010, arribant a transportar 570,7 milions de viatgers, dels quals 381,22 milions en la xarxa de Metro i 189,44 milions en la xarxa d'autobusos de Transports de Barcelona.
La xarxa de metro ha estat la principal causant d’aquest creixement ja que ha
experimentat un creixement de viatgers del 5,4% en relació a l’any 2009, assolint un rècord històric. Aquest creixement tan important ha estat motivat per la finalització de les obres d’extensió de la xarxa, amb 15 noves estacions (línia L9 de Can Zam a Sagrera, línia L10 de Gorg a Sagrera, prolongació de la línia L2 de Pep Ventura a Pompeu Fabra i prolongació de la línia L5 d’Horta a Vall d’Hebron).
També les obres a la xarxa de rodalies de Renfe, amb tancaments temporals d’estacions i de línies per obres de millora, poden haver tingut també alguna influència en aquest creixement.

L’extensió de la xarxa de metro és, a la vegada, la principal responsable del descens de viatgers del 3,3% en de la xarxa d’autobusos de TMB, tot i que també han tingut influència la nevada del mes de març i una major incidència dels dos dies de vaga (sector públic al juny i general al setembre) en el servei d’autobusos que en el de metro.

FONT: EMT


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 15/03/2011 22:35

- El servei a l’Aeroport de Barcelona, Aerobús, ha guanyat prop de 750.000 viatgers en relació a 2009, amb un creixement percentual del 26,4%.
Cal destacar que aquest increment és molt superior al del propi Aeroport, que ha passat de 27,4 a 29,2 milions de viatgers, amb un creixement del 6,5%.
Això comporta que la quota de mercat de l’Aerobús en el conjunt dels modes de transport a l’Aeroport se situï en el 12,26%, quan estava en el 9,17% en 2008 i en el 10,38% en 2009. En aquest sentit, l’Aerobús s’ha configurat com un element bàsic per garantir l’accessibilitat en transport públic col·lectiu entre Barcelona i l’Aeroport.
No cal ser una ment gaire brillant per a veure que això és degut a que el tren cau a les quimbambes de la T-1. El dia que es dignin finalment a completar l'accés ferroviari al Prat com cal, les relacions tornaran a ser com abans. I si rodalia arriba a tenir algun dia un servei fiable, aleshores arrasarà.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 16/03/2011 12:34

Guigui ha escrit:I si rodalia arriba a tenir algun dia un servei fiable, aleshores arrasarà.
Precisament per això el lobby de les companyies d'autobusos no crec que ho posi gaire fàcil.

De fet els preocupa poc que hi arribi el metro perquè saben que trigarà més temps que els seus autobusos en arribar al centre gràcies a les surrealistes giragonses del traçat del metro que s'ha projectat. Però amb unes rodalies "normals", no podrien competir.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”