Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Entrada Autor: epuig29 » Dissabte 08/02/2014 11:33

Aquí es pot intuir com quedarà el Tram i el Bus un cop feta la reforma, a més dels carrers i el parc en sí:
http://www.btv.cat/btvnoticies/wp-conte ... na-PDF.pdf



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 08/02/2014 11:59

Digueu-me innocent, però jo no entenc com comencen a fer obres quan encara no tenien el projecte aprovat :nose



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 08/02/2014 12:49

Una cosa és l'obra civil, és a dir, l'enderroc de l'anell (encara que els analfabets dels polítics li'n diguin "desconstrucció") i l'execució del túnel viari. Una altra d'independent és la posterior urbanització i condicionament de la plaça.

El primer projecte ja estava prèviament definit i aprovat, i és el que està en marxa. Totes les propostes presentades per a la urbanització de la plaça ja s'adaptaven a les condicions de la primera obra, per tant, no hi ha cap problema en que comencin amb la demolició.
Javi M l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 08/02/2014 13:56, en total s’ha editat 2 vegades.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 08/02/2014 12:51

El que es tenia clar és que el que hi havia ara anava a terra. El projecte és del que es farà amb aquest gran solar que quedarà a Glòries.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 08/02/2014 12:54

Javi M ha escrit:Una cosa és l'obra civil, és a dir, l'enderroc de l'anell (encara que els analfabets dels polítics li'n diguin "desconstrucció") i l'execució del túnel viari. Una altra d'independent és la posterior urbanització i condicionament de la plaça.

El primer projecte ja estava prèviament definit i aprovat, i és el que està en marxa. Totes les propostes presentades per a la urbanització de la plaça ja s'hi adaptaven a les condicions de la primera obra, per tant, no hi ha cap problema en que comencin amb la demolició.
Cert, lo de "deconstrucció" és bastant flipant!!! :riure



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dissabte 08/02/2014 13:53

Hoy he visto el proyecto en la Vanguardia y la verdad, que si lo consiguen hacer es una pasada. Es integrar un espacio gris horrendo, que muchos planes de ordenación de Barcelona no han podido integrarlo y este gabinete de arquitectura es especialista en integración de espacios urbanos.
La verdad es que me ha gustado mucho.
Saludos



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 08/02/2014 16:32

Jo també he llegit el mateix article de La Vanguardia, i és cert que "fa patxoca".

Caldrà donar-hi un vot de confiança, perquè després d'anys de dubtes, i posteriorment dels 10 projectes "finalistes", ara sí que és segur que serà aquest "del mal que haurem de morir". Només cal esperar que sigui per un període força més llarg que els anteriors intents.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 09/02/2014 14:28

Pero una pregunta nois el nou túnel aquest que faran de Lepant a Rambla del Poble Nou no afectarà les vies de l'Estació de França?


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 09/02/2014 14:37

sortrens ha escrit:Pero una pregunta nois el nou túnel aquest que faran de Lepant a Rambla del Poble Nou no afectarà les vies de l'Estació de França?
Buf, cuantas veces habrá que explicar esto. Las vías de tren estan en el primer y segundo subsuelo de la plaza. En el primero esta el ramal Glòries, que va de Pg. de Gràcia a EdF, y en el segundo estan el ramal Clot y la línea de Norte, lo que es la R3 y R4. Se llegó a decir que cerrarían el acceso a EdF para hacer el tunel en el primer subsuelo, pero ante la negativa de cerrar ese tunel la propuesta actual es hacer el tunel de la Gran Vía en el tercer subsuelo, por debajo de los dos túneles ferroviarios, dotándolo de rampas bastante pronunciadas, equiparables a las rampas de la Ronda de Dalt.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 09/02/2014 15:08

Glories.png
Glories.png (19.14 KiB) Visualitzat 15404 cops
Adolescent barceloní l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 09/02/2014 21:19, en total s’ha editat 1 vegada.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 09/02/2014 15:55

Gràcies Adolescent Barceloni... millor jove, nano!!! jejeje.
Alf, ho tindrem que deixar penjat en algun racó que el túnel del ramal de Glòries NO ÉS TOCA, perquè tots ens ho aprenguem de nou (que jo també ho he preguntat). :P


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 09/02/2014 17:58

No del todo, el tunel del ramal Glòries va por encima del tunel de la Meridiana. Pero en concepto es eso.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 09/02/2014 18:11

Si l'esquema que es proposa és com el que l'ha publicat l'Adolescent barceloní, s'haurà de tallar la circulació dels Rodalies en ambdòs túnels?



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Diumenge 09/02/2014 18:26

Renfe451 ha escrit:Si l'esquema que es proposa és com el que l'ha publicat l'Adolescent barceloní, s'haurà de tallar la circulació dels Rodalies en ambdòs túnels?
Bona pregunta. S'ha esmentat alguna vegada els possibles talls que podria causar a la xarxa, tant de rodalies com de metro, la construcció del túnel?



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 09/02/2014 20:13

alf_ ha escrit:No del todo, el tunel del ramal Glòries va por encima del tunel de la Meridiana. Pero en concepto es eso.
¡Corregido!


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 10/02/2014 13:23

Renfe451 ha escrit:Si l'esquema que es proposa és com el que l'ha publicat l'Adolescent barceloní, s'haurà de tallar la circulació dels Rodalies en ambdòs túnels?
No crec que calgui, tot i que serà una obra complexe, el que se sol fer, es fer apuntalar a on va el mur d'un costat del túnel nou i fer aqeust mur, llavors, fer el mateix a l'altre costat. Un cop els dos murs estan fets, es buida i es fa el paviment.
Si el terra d'amdós túnels ferroviaris es prim o inexistent, caldrà fer una estructura per que s'aguanti el terra, cosa que es més aparatosa que complexa, es el meu parer. Se solen posar un grapat de vigues de ferro per desota de manera que recullen tot el pes de les vies (i el que hi circula) i a partir d'aquí es va fen un terra nou.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 14/02/2014 19:41

http://premsa.bcn.cat/2014/02/14/valora ... s-glories/

Convocatòries de premsa

Valoració dels primers canvis en la mobilitat de la Plaça de les Glòries

Dissabte 15 de febrer, a les 12:30 hores, l’Intendent responsable d’obres de la Guàrdia Urbana, Francisco Ruiz, i el cap de departament de Coordinació d’Obres a l’Espai Públic, Carles Chico, atendran als mitjans de comunicació per fer una valoració de com s’han desenvolupat els primers canvis en la mobilitat de la Plaça de les Glòries.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 16/02/2014 21:24



Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimarts 18/02/2014 1:22

Fran-Ikarus ha escrit:Un reportatge força maco:

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... as-3106191


No us adoneu de la ciutat tant freda que es Barcelona?

Que els nens gairabé no hi jugant al carrer, on la gent ja no fa vida al carrer?

Ens estem carregant la nostre ciutat...

Realment no sé com acabarà això, el que tinc clar es que ens hem d'unir per que guanyin els partits petis com la CUP.

Ho torno a dir com m'agradaria que s'acabessin els quartos i no poguessin acabar res.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 18/02/2014 16:07

Sí, sí, al "metre", però no pas al "Metro mal traduït" (com van fer en aquella notícia, fa temps), sinó a la unitat de mesura.

Esperem que se n'adonin, de desmuntar-lo, durant l'enderroc:

http://www.bdebarna.net/v2/mapa.php?map ... toria=2764


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”