Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Entrada Autor: uriol108 » Divendres 24/03/2017 14:14

Un sobrecost d’11 milions a les Glòries

Una auditoria confirma 19 mesos de retard a les obres i l’Ajuntament demana aval jurídic per sancionar
LAIA VICENS Barcelona ACTUALITZADA EL 24/03/2017 00:00

Imatge
La primera cara del gran parc de les Glòries / FRANCESC MELCION

Les obres del projecte més gran de Barcelona acabaran amb almenys un any i mig de retard -19 mesos, en concret- i un sobrecost de gairebé 12 milions d’euros. L’auditoria externa encarregada per l’Ajuntament ha confirmat que les obres de la plaça de les Glòries han costat per ara un 19,6% més del preu d’adjudicació, que va ser de 60,1 milions d’euros. Davant les irregularitats, el govern d’Ada Colau ja ha demanat un informe tècnic i un de jurídic per saber si hi ha possibilitats de sancionar les empreses responsables del desajust.

Les conclusions de l’auditoria externa, elaborada per l’Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya, són reveladores. L’informe conclou que la unió temporal d’empreses (UTE) va guanyar el concurs gràcies a una rebaixa del 24,3% del preu de licitació que proposava l’Ajuntament, que era de 80 milions. Segons l’informe, aquesta oferta suposava un “risc econòmic rellevant que fa molt difícil el normal desenvolupament de l’obra”.

Les obres de les Glòries són objecte d’investigació en el cas 3% de presumpte finançament irregular de CDC, però l’auditoria no s’hi refereix en cap moment. Aquest informe va néixer arran d’una proposició de la CUP aprovada per unanimitat al ple abans de les últimes detencions a empresaris i alts càrrecs de CDC, el febrer passat.

“Informació incompleta”

En canvi, l’auditoria sí que s’estén per explicar les causes de l’endarreriment i el sobrecost. Així, assenyala una “incompleta informació prèvia” sobre les infraestructures ferroviàries existents, que, malgrat tot, el projectista va donar per bona “sense fer comprovacions”, de manera que va acabar fent unes “previsions i avaluacions optimistes”.

“El projectista va desenvolupar un projecte molt exhaustiu i detallat però va ser optimista a l’hora de considerar els condicionants externs”, afirma l’auditoria, que també indica que es va fer una “avaluació dels riscos econòmics i temporals poc conservadora”.

A més, s’han detectat també “causes sobrevingudes” que han endarrerit el projecte. Per exemple, no es va tenir en compte que l’horari per fer obres és de 8.00 a 20.00 h i que no es podia treballar durant tot el dia com volia l’empresa, s’han hagut d’enderrocar estructures de formigó de construccions antigues i desplaçar un col·lector. De fet, una de les claus per explicar el desajust del temps i de diners és l’enorme diferència entre els plànols i la realitat que es va descobrir sota la plaça en començar a excavar.

“La informació incompleta de la documentació prèvia de la qual es disposava ha sigut un dels elements determinants”, diu el text. Per exemple, es va detectar que un mur pantalla d’un túnel d’Adif de la línia que va a Maçanet estava a més profunditat del que preveien els plànols. Això va fer revisar tot el projecte i enfonsar l’estructura del túnel soterrat per als cotxes 1,55 metres més del previst al pressupost. L’auditoria també apunta el “molt deficient estat” de les infraestructures d’Adif.

Això no és tot. Segons l’auditoria, també va ser poc realista dividir en dues parts iguals el projecte que inicialment era un de sol sense tenir en compte que les principals obres es farien en la primera fase.

Amb tot, la tinent d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, va assegurar ahir que el consistori no acceptarà “de cap de les maneres més retards ni sobrecostos injustificats” en unes obres “centrals” per a la ciutat. Per això l’Ajuntament ja ha encarregat un informe tècnic i un de jurídic que avaluï les possibilitats legals que hi ha per sancionar els responsables, que l’auditoria assenyala que són les UTE projectistes i constructores.

La redacció del projecte dels túnels de les Glòries es va adjudicar a la UTE formada per Esteyco i Transfer, i les obres estan adjudicats a Romero Gamero, Benito Arnó e Hijos, Copisa i Comsa. Segons l’auditoria, aquesta UTE “no disposa dels recursos adequats per disminuir els retards generats”.

Possibles sancions

Com tots els contractes, l’adjudicació de les Glòries estableix sancions i fins i tot la rescissió de l’acord si hi ha incompliments. L’Ajuntament, però, és prudent i demana temps per avaluar quines responsabilitats es poden atribuir a cada empresa. Les obres havien d’acabar al mes de maig, però només s’ha executat el 60% del projecte.
http://www.ara.cat/societat/Lauditoria- ... 23730.html



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 27/03/2017 11:26

I això? >:(

http://www.lavanguardia.com/local/barce ... iaria.html

La obra de las Glòries ha puesto en riesgo la seguridad ferroviaria
El hormigón penetró en uno de los túneles y afectó gravemente a los trenes que circulaban


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
SirKop
N2
N2
Entrades: 11
Ubicació: Fontana

Entrada Autor: SirKop » Dilluns 27/03/2017 13:08

Aquesta obra, ames de possiblement amagar un bon pollastre en adjudicació, es una autentica vergonya.

Els tècnics que van editar els plegs del concurs no van ser suficientment rigorosos amb informació sensible i important.
Les constructores privades van rebaixar MES DE UN 20% el cost estipulat per el concurs,...

I els de l'ajuntament que van adjudicar no els va semblar raro?? A mi em semblaria raro no, descaradament sospitós. O bé no son competents per a la tasca que fan, o saben perfectament el que fan,... ja m'explico.

Total, es realitza una obra d'aquesta complexitat, amb el pressupost mes barato i decadent possible, es a dir, una enganyifa que als quatre dies rebentarà per tot arreu. I amés, ara surt un sobrecost (evident) perquè no surten els números. Així que acabarem pagant molt més del pressupostat, amb una obra que necessitarà mes diners en reparacions en els propers anys. Tan costa fe bé les coses des de el principi? Em sembla que no cal tenir gaires masters en Oxford per fer be la feina.

Jo l'auditoria la feina interna del ajuntament, perquè la empresa esta allà perquè algú ha dit, en nom i benefici del interès comú, que es la mes adient per fer la obra.
A la meva feina, si faig parlar la meva empresa amb aquests diners, encara que sigui un error, primer em quedo sense feina per inepte, i espera't no em portin a judici per danys i perjudicis,... però sembla que en sector públic en tema competència es mesura amb altres varems, i així anem.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 27/03/2017 13:22

Fran-Ikarus ha escrit:I això? >:(

http://www.lavanguardia.com/local/barce ... iaria.html

La obra de las Glòries ha puesto en riesgo la seguridad ferroviaria
El hormigón penetró en uno de los túneles y afectó gravemente a los trenes que circulaban
Fue sobre el episodio ese que salieron varios trenes llenos de 'barro' ?



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 27/03/2017 14:39

SirKop ha escrit:Aquesta obra, ames de possiblement amagar un bon pollastre en adjudicació, es una autentica vergonya.

Els tècnics que van editar els plegs del concurs no van ser suficientment rigorosos amb informació sensible i important.
Les constructores privades van rebaixar MES DE UN 20% el cost estipulat per el concurs,...

I els de l'ajuntament que van adjudicar no els va semblar raro?? A mi em semblaria raro no, descaradament sospitós. O bé no son competents per a la tasca que fan, o saben perfectament el que fan,... ja m'explico.

Total, es realitza una obra d'aquesta complexitat, amb el pressupost mes barato i decadent possible, es a dir, una enganyifa que als quatre dies rebentarà per tot arreu. I amés, ara surt un sobrecost (evident) perquè no surten els números. Així que acabarem pagant molt més del pressupostat, amb una obra que necessitarà mes diners en reparacions en els propers anys. Tan costa fe bé les coses des de el principi? Em sembla que no cal tenir gaires masters en Oxford per fer be la feina.

Jo l'auditoria la feina interna del ajuntament, perquè la empresa esta allà perquè algú ha dit, en nom i benefici del interès comú, que es la mes adient per fer la obra.
A la meva feina, si faig parlar la meva empresa amb aquests diners, encara que sigui un error, primer em quedo sense feina per inepte, i espera't no em portin a judici per danys i perjudicis,... però sembla que en sector públic en tema competència es mesura amb altres varems, i així anem.
Jo vaig llegir la noticia fa uns dies.

Digueu-me malpensat però....

Trias volia carregar-se el ramal Aragó - Estació de França amb la construcció d'aquest túnel, ves a saber si aquesta construcció, licitació i projecte taaaaaaaaaant sospitosament ineficient tenia com a intenció malmetre aquest túnel (perquè això no es gaire normal, especialment després del Carmel) a la llarga per tal de poder-se'l carregar. Motiu que provocaria el tancament de l'estació de França, la retirada de les vies, pisos nous a tot el ramal, i es clar, 3% (o 4%) de benefici amb tot això.


El metro de Barcelona amb motoristes!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 28/03/2017 2:30

Fran-Ikarus ha escrit:I això? >:(

http://www.lavanguardia.com/local/barce ... iaria.html

La obra de las Glòries ha puesto en riesgo la seguridad ferroviaria
El hormigón penetró en uno de los túneles y afectó gravemente a los trenes que circulaban
Ho he penjat al fil d'incidències de Renfe del subfórum de Ferrocarrils a Barcelona.

I Rull, culpant Renfe, per desviar l'atenció. Els ha obert un expedient a Renfe "per no informar", quan sí que ho han fet (però la Generalitat ho ha amagat), i qui executa l'obra a Glòries no és Adif ni Renfe ni Foment.

El forat de Bellvitge, però a l'inrevés. I no els ha sortit la jugada amb ple al 15 pels pèls (tall de R1, R2, R3 i R4, regionals a tot arreu i LD).
Miquel ha escrit:
SirKop ha escrit:Aquesta obra, ames de possiblement amagar un bon pollastre en adjudicació, es una autentica vergonya.

Els tècnics que van editar els plegs del concurs no van ser suficientment rigorosos amb informació sensible i important.
Les constructores privades van rebaixar MES DE UN 20% el cost estipulat per el concurs,...

I els de l'ajuntament que van adjudicar no els va semblar raro?? A mi em semblaria raro no, descaradament sospitós. O bé no son competents per a la tasca que fan, o saben perfectament el que fan,... ja m'explico.

Total, es realitza una obra d'aquesta complexitat, amb el pressupost mes barato i decadent possible, es a dir, una enganyifa que als quatre dies rebentarà per tot arreu. I amés, ara surt un sobrecost (evident) perquè no surten els números. Així que acabarem pagant molt més del pressupostat, amb una obra que necessitarà mes diners en reparacions en els propers anys. Tan costa fe bé les coses des de el principi? Em sembla que no cal tenir gaires masters en Oxford per fer be la feina.

Jo l'auditoria la feina interna del ajuntament, perquè la empresa esta allà perquè algú ha dit, en nom i benefici del interès comú, que es la mes adient per fer la obra.
A la meva feina, si faig parlar la meva empresa amb aquests diners, encara que sigui un error, primer em quedo sense feina per inepte, i espera't no em portin a judici per danys i perjudicis,... però sembla que en sector públic en tema competència es mesura amb altres varems, i així anem.
Jo vaig llegir la noticia fa uns dies.

Digueu-me malpensat però....

Trias volia carregar-se el ramal Aragó - Estació de França amb la construcció d'aquest túnel, ves a saber si aquesta construcció, licitació i projecte taaaaaaaaaant sospitosament ineficient tenia com a intenció malmetre aquest túnel (perquè això no es gaire normal, especialment després del Carmel) a la llarga per tal de poder-se'l carregar. Motiu que provocaria el tancament de l'estació de França, la retirada de les vies, pisos nous a tot el ramal, i es clar, 3% (o 4%) de benefici amb tot això.
No és impossible. Però no ho podem saber, i potser no ho podrem saber.
Se n'haurà d'encarregar el jutjat del Vendrell, d'investigar-ho (que és el que porta el cas 3%).

Ah, però trigarà, que li han retirat el jutge de suport que s'ocupava de la resta de casos... :twisted:

Cada cop s'assembla tot més a València, Andalusia o etc... només que ho tenien més amagat, o que no ho havien investigat quan tocava (Banca Catalana, per exemple).



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dissabte 01/07/2017 11:38

EL FUTUR D'UNA PLAÇA DESAFORTUNADA
Barcelona invertirà 53 milions d'euros per activar la reurbanització de Glòries
El ple dona llum verda a l'últim tràmit per modificar el PGM i crear un parc, 1.012 pisos i equipaments
Les obres del pulmó verd començaran el primer trimestre del 2018 malgrat el retard en el túnel viari

PATRICIA CASTÁN | DIVENDRES, 30 DE JUNY DEL 2017 - 23:47 CEST
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... es-6139039



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 28/09/2017 0:30

PROJECTE EMBARRANCAT
Barcelona reprèn els tràmits per ressuscitar les obres de les Glòries
La comissió d'Urbanisme aprova el projecte per acabar el primer túnel i fer el segon
Els treballs, amb 149 milions de cost, es licitaran a l'octubre i es reiniciaran el 2018

Toni Sust / Barcelona | Dimarts, 26/09/2017 | Actualitzat el 27/09/2017 a les 16:33 CEST
http://www.elperiodico.cat/ca/barcelona ... es-6312078



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 28/09/2017 22:06

Tiene guasa la cosa... He estado viendo las primeras páginas del hilo, y para mi sorpresa el actual estado de obras se empezó a proyectar hace nada menos que once años!!!! Y preveía un intercambiador de transportes y como fecha de finalización siete años después, es decir en 2013. Cinco años después se reanudan las obras paradas no se sabe cuánto tiempo ya, tras haber pasado de manos el presupuesto, las constructoras y la paciencia de los habitantes de Barcelona, y la fecha más alucinógena que dice que estarán terminadas apunta a 2019, lo cual no se creen ni los directivos del TRAM.

lo realmente penoso es lo del intercambiador. Lo único que completaron del proyecto original fue hacer la plaza cuadrada y construir la grapadora, que para sorpresa de todos se llama Biblioteca del Clot, cuando para empezar se encuentra ubicada dentro de las fronteras del barrio de Provençals del Poblenou. Y haber construido una remodelada salida de Metro al centro de la plaza enorme, que no va a servir para nada ya que cuando el Tram complete el trazado por la Diagonal, el último proyecto lo hará pasar junto a la entrada de los Encants Viells y tragarse toda la curvaca junto a la grapadora, donde probablemente pondrán la parada de intercambio entre líneas de tram y hacer el ridículo intercambio entre H12, V23 y V25, como todo "intercambiador" ya que los buses de largo recorrido seguirán pasando de largo la plaza sin hacer parada y quedará como un pegote cuadriculado con un jardincito cutre que como la biblioteca, no servirán para nada.

Ah si!!!! Y no olvidemos que cuatro años después de terminada, probablemente hacia 2027 a este paso, vendrá el alcalde o alcaldesa de turno a presentar un proyecto en el que quiere colocar un llavero gigante sobre el cuadradito y para ello hay que levantar el parquecito que hay en medio. Y si quiere un lago con patos, o una piscina olímpica tendrán que eliminar todos los pasos subterráneos para construir la poza de agua.

Ya puestos, por pedir podemos hacer una petición de que construyan un volcán artificial a cuerda que se programe para que entre en erupción cada cuatro años. Así por lo menos se ahorran las pelas de construir y derruir obras, ya que el volcán lo hace solito de forma automática, y con el dinero que no se ha invertido se puede invertir en sanidad, en contratar más profes para las escuelas, o en invertir un poco en mantenimiento de las infraestructuras de Renfe en Catalunya, en acabar la línea 9 de Metro, en llevar a Glóries la 8 de FGC o en comprar buses nuevos que funcionen para la NXB que viene a la vuelta de la esquina, o en contratar más conductores de TMB.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 29/09/2017 9:24

La biblioteca no sirve de nada?? :emprenyat

Ahora, lo del volcán lo pago...



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 29/09/2017 15:05

La biblioteca no sirve de nada por su ubicación. Me refiero a que donde la han ido a poner está un poco aislada de todo, y eso le resta mucha eficacia. Lo único que tiene bien situado es las paradas del 7, 92, H12 y las salidas de metro de Glóries, pero cualquier vecino que vaya desde cualquier edificio de viviendas cercano se tiene que pegar una buena pateada para llegar allí. A eso me refería con que no sirve de nada. Está llena de estudiantes de la universidad y de la gente que va a la grapadora mayoritariamente y eso le da eficacia. Pero la gente del barrio del clot que no le apetezca ni andar ni coger el metro, tengo mis dudas de que vayan pongamos, alguien que vive por ejemplo en Aragó cerca del mercado, hasta allí abajo. Antes sigue Guipúzcoa recto hasta el cruce con Selva de Mar aunque le caiga más lejos. El problema de Glóries es que las viviendas están situadas muy alejadas de la zona, y plantar allí en medio cualquier servicio social, da la sensación de estar lejos y aislado y eso echa para atrás.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 29/09/2017 15:17

França451 ha escrit:La biblioteca no sirve de nada por su ubicación. Me refiero a que donde la han ido a poner está un poco aislada de todo, y eso le resta mucha eficacia. Lo único que tiene bien situado es las paradas del 7, 92, H12 y las salidas de metro de Glóries, pero cualquier vecino que vaya desde cualquier edificio de viviendas cercano se tiene que pegar una buena pateada para llegar allí. A eso me refería con que no sirve de nada. Está llena de estudiantes de la universidad y de la gente que va a la grapadora mayoritariamente y eso le da eficacia. Pero la gente del barrio del clot que no le apetezca ni andar ni coger el metro, tengo mis dudas de que vayan pongamos, alguien que vive por ejemplo en Aragó cerca del mercado, hasta allí abajo. Antes sigue Guipúzcoa recto hasta el cruce con Selva de Mar aunque le caiga más lejos. El problema de Glóries es que las viviendas están situadas muy alejadas de la zona, y plantar allí en medio cualquier servicio social, da la sensación de estar lejos y aislado y eso echa para atrás.
Eso también es cierto,y los vecinos del Clot piden una biblioteca más cerca, pero peor está situada La Sagrera-Marina Clotet, con colección ferroviaria incluida, pero para nada de paso, mejor estaría en la Meridiana, entre Sagrera y Navas. Pero corto ahí el tema :topic a mi misma.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 18/01/2018 11:50

Les obres als túnels de les Glòries es reprendran al març
La comissió de l'Ajuntament de Barcelona aprova l'últim tràmit per adjudicar el nou contracte
P.E. Barcelona 17/01/2018 21:26
https://www.ara.cat/societat/obres-tune ... 05799.html



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 20/02/2018 21:53

Bimsa adjudica les obres dels dos túnels viaris de Glòries de Barcelona per 68 milions

Ferrovial s'adjudica el lot més car dels túnels en UTE i el parc en solitari


Imatge

El consell d'administració de Barcelona d'Infraestructures Municipals (Bimsa) ha aprovat aquest dimarts l'adjudicació de l'obra civil dels túnels de Glòries, dividides en cinc lots, amb una durada de 32 mesos i per 68,8 milions d'euros --sense IVA--, per sota dels 79,4 milions del preu de licitació.

També ha adjudicat les obres de la zona de la Clariana del parc de Canòpia Urbana, que se situarà a la plaça, per 12,9 milions d'euros per a uns treballs que començaran al març i s'allargaran un any, i que també s'han dividit en cinc lots, ha destacat l'Ajuntament en un comunicat.

El lot de més cost és el de l'estructura del tub del túnel de mar i muntanya, amb 24,5 milions i adjudicat a la unió temporal d'empreses (UTE) de Ferrovial Agroman-Sacyr Construcción, i li segueix el lot per a l'excavació de contravoltes i interior s'ha adjudicat a la UTE OHL-FCC Construcción-Construccions Rubau, per 13,8 milions, han detallat a Europa Press fonts municipals.

El de l'obra civil del pas inferior dels túnels d'Adif Meridiana, per 12,5 milions, s'ha adjudicat a la UTE Vias i Construcciones-CRC Obras y Servicios; el de l'obra civil del pas inferior de l'altre túnel d'Adif ha estat per 10,1 milions per a Acciona Construcción-Copcisa, i el d'obra civil del pas inferior del túnel TMB, per 7,7 milions, ha estat per a la UTE Dragados-Acsa Obres i Infraestructures.

https://www.aldia.cat/catalunya/noticia ... 04103.html


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 20/11/2019 22:11

Les obres de Glòries s’encareixen 1,86M€ per reforçar els túnels de l’L1 del Metro
La proposta de modificació ha estat ben rebuda per tots els grups municipals


AGÈNCIES
20 DE NOVEMBRE DE 2019



La comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat per unanimitat una modificació del projecte dels túnels viaris a la plaça de les Glòries, entre el carrer Castillejos i la rambla del Poblenou, per reforçar els túnels de l’L1 del Metro que encareixen les obres 1,86 milions d’euros, aconseguint els 11.182.055 euros.

Les modificacions proposades consisteixen en la modificació de la millora del terreny del front d’excavació del pas inferior, incorporació de peces de trava, modificació del sistema de sosteniment lateral, millora del sistema d’impermeabilització i reforç de la volta del túnel del metro de l’L1 del Metre.

Les obres representen el 19,95% d’increment sobre el contracte signat per l’adjudicatari i l’1,94% d’increment sobre l’import màxim de modificació sobre el Pressupost d’Execució per Contracte (PAC) del projecte Refós.

El director de Bimsa, Ángel Sánchez, ha explicat que la comissió que l’excavació ja està en una fase avançada, i ha assegurat que en un inici costava molt saber en quin estat estarien les infraestructures, perquè daten dels anys 60.

La proposta de modificació ha estat ben rebuda per tots els grups municipals, després que l’empresa que coordina l’obra, Bimsa, hagi convençut els regidors de l’oposició de la necessitat del reforç.
https://revistamirall.com/2019/11/20/le ... del-metro/



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 21/11/2019 12:53

Això representarà que caldrà tancar la L1 en aquell tram?



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 21/11/2019 18:21

metring ha escrit:
Dijous 21/11/2019 12:53
Això representarà que caldrà tancar la L1 en aquell tram?
Si ho fan coincidir amb aquest altre tancament que tenim pendent...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 21/11/2019 18:22

Platanito ha escrit:
Dijous 21/11/2019 18:21
metring ha escrit:
Dijous 21/11/2019 12:53
Això representarà que caldrà tancar la L1 en aquell tram?
Si ho fan coincidir amb aquest altre tancament que tenim pendent...
En aquest cas, van dir que les obres es farien de nit, i per petits trams, que no seria un tall com el d'aquest estiu, però a verue com va...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 29/11/2019 12:39

https://beteve.cat/mobilitat/r3-r4-obre ... ssion=true

Els trens de l’R3 i l’R4 no passaran per l’estació de la Sagrera durant les festes de Nadal 2019
Les obres del túnel de les Glòries obligaran els trens a finalitzar el recorregut a Arc de Triomf i Sant Andreu Arenal, i un servei d'autobús connectarà totes dues estacions

Marta Casals Torres

Renfe suspendrà la circulació de trens de l’R3 sud i l’R4 sud a l’estació de la Sagrera-Meridiana, entre el 21 de desembre i el 6 de gener, per les obres de reforç del túnel de les Glòries.

Durant aquests dies, els trens de l’R3 circularan entre l’Hospitalet i Arc de Triomf, on finalitzaran recorregut; i entre Vic i Sant Andreu Arenal, on també acabaran el trajecte. El mateix passarà a l’R4, on els combois faran el trajecte entre Sant Vicenç de Calders i l’Arc de Triomf, i entre Terrassa-Manresa i Sant Andreu Arenal. Els trens no passaran per l’estació de la Sagrera.

Per cobrir el trajecte entre les estacions d’Arc de Triomf i Sant Andreu Arenal, Renfe habilitarà un servei especial d’autobusos. A principis de desembre la companyia donarà els detalls de l’enllaç que s’habilitarà. Per als viatgers que entren a Barcelona des de Vic, Renfe recomana com una de les alternatives possibles enllaçar amb el metro a l’estació de Sant Andreu Arenal.

Les obres del túnel de Glòries, en canvi, no afectaran el servei del metro, tal com TMB ha confirmat a betevé.

Un túnel per sota de tres galeries ferroviàries
El túnel de Glòries per on s’ha de soterrar el trànsit de la Gran Via passarà per sota de tres galeries ferroviàries. Fins ara, ja s’ha excavat sense problemes per sota del túnel de l’R2, que va a l’Estació de França. Ara s’ha d’excavar per sota del túnel per on passen els trens de l’R1, l’R3 i l’R4 de Rodalies i també pel túnel de l’L1. En el cas del metro s’haurà de reforçar la volta del túnel per assegurar l’estructura quan s’excavi per sota.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/11/2019 14:08

Per cobrir el trajecte entre les estacions d’Arc de Triomf i Sant Andreu Arenal, Renfe habilitarà un servei especial d’autobusos.
A Renfe (o RdC), algú els ha dit que hi ha una "cosa" anomenada L1 del metro, que cobrirà amb molta més eficiència i celeritat el mateix tram? I que, fins i tot, es poden programar les validadores de manera que no es cobri un bitllet addicional pel transbord?

Com hi ha món...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”