Targeta ATM sense contacte

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Targeta ATM sense contacte

Entrada Autor: metrobaix » Divendres 11/11/2005 21:11

[ PROJECTE TARGETA SENSE CONTACTE ]



La DGPT conjuntament amb l’ATM han posat en marxa el calendari per introduir els títols de transport sense contacte en l’àmbit de la integració tarifària de la Regió de Metropolitana de Barcelona. Un cop finalitzat el projecte europeu Sirocco, en el metro del Vallès, i ateses les limitacions de la targeta magnètica actual, cal fer el salt cap a la targeta xip sense contacte per avançar en el procés d’integració tarifària, doncs a banda de millorar la velocitat de prestació (0,2 seg.) i tenir una vida útil molt més llarga permet fer polítiques tarifàries més flexibles i adaptables a les necessitats dels usuaris.

Dintre del sistema el canvi suposarà un estalvi en el cost d’explotació avaluat en 4,34 milions d’euros a l’any. Es proposa un calendari d’introducció de la targeta sense contacte entre els anys 2005 i 2008, començant per la corona central amb una prova pilot l’any 2005 fins arribar a tot l’àmbit a finals del 2008. Cap a l’any 2007 es proposa una implantació de curt abast en totes les zones d’integració tarifària amb la instal.lació d’un lector sense contacte en totes les estacions de ferrocarrils i tots els autobusos integrats.

L’any 2005 es prepararà la nova política tarifària amb l’objectiu de beneficiar a l’usuari sense minvar la recaptació. Un dels reptes més importants és la transició del bitllet senzill al bitllet sense contacte.

Des de l’AMTU donem la benvinguda a la targeta sense contacte perquè de ben segur que facilitarà els moviments de tots els ciutadans, malgrat que les diverses fases d’implantació puguin generar un desconcert entre els usuaris; seria convenient comprimir la seva total integració un cop passat el termini de prova. l’AMTU seguirà el projecte de prop i tractarà d’ajudar a que arribi a bon port el més aviat possible.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 11/11/2005 21:38

Ja veurem si s'arriba a fer això...



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 11/11/2005 22:40

Hola:

Em sembla recordar -si no em falla la memoria- que al Metro de Paris ja n'hi funciona aquest sistema de tarjeta "a distancia", la passen per sobre d'un detector i obren la barrera (i algun espavil.lat, que d'aixo n'hi ha totes bandes, se t'arramba i passa rera teu). Si funciona be, el sistema es molt agil.

Ara em posso "pessimista": Segur que ens claven una bona apujada extra de les tarifes, segur que s'empescaran alguna excusa tonta.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Cahorand
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Can Bonastre (Piera)

Entrada Autor: Cahorand » Dilluns 14/11/2005 4:25

Serie600 ha escrit:[...] la passen per sobre d'un detector i obren la barrera (i algun espavil.lat, que d'aixo n'hi ha totes bandes, se t'arramba i passa rera teu). [...]
Això de que un espavilat se t'arrambi i 't'acompanyi' al creuar la validadora m'ha passat dos cops (i sense necessitat de targetes a distància 8) ).

Ara, t'asseguro una cosa: la segona vegada que em va passar això, l'espavilat va tornar per on havia passat i va haver de pagar! :D


Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dilluns 14/11/2005 18:29

Hola:

Be, si es una "espavil.lada" ja la deixo que s'arrambi, ja :) . Erm.... depenent del dia i de les hores en que "s'arrambi" i del seu aspecte. Digueu-me "sel.ectiu" pero no es el mateix que s'arrambi..... (millor ho deixem, que m'acabo de donar compte que m'esta relliscant la neurona ;) )

Be. Que facin les millores que calgui per agilitzar el pas per "taquilla" -i penso que aquesta seria una bona mida- pero que tambe augmentin l'atencio al client i la seguretat i les mesures per evitar els "saltadors" i els "arrambadors".

Sal.lutacions:

Serie600



nuck
N1
N1
Entrades: 2

Entrada Autor: nuck » Dilluns 14/11/2005 22:07

a lisboa ja existeix aquest tipus de targetes



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 15/11/2005 10:42

I a Girona fa uns quants anys que els autobusos van amb aquest sistema...però...hi haurà displays que et diguin quin saldo tens? Pitarà com boja quan se t'acabi el saldo? Hi haurà possibilitat de fer recargues que no siguin de 10 viatges?


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 15/11/2005 14:49

aarongilp ha escrit:...però...hi haurà displays que et diguin quin saldo tens? Pitarà com boja quan se t'acabi el saldo? Hi haurà possibilitat de fer recargues que no siguin de 10 viatges?
Posaria la mà al foc que no ho saben ni a la pròpia ATM. D'altra banda les cancel·ladores actuals ja són adaptades per la tecnologia sense contacte, així que el display posarà quants viatges queden com ara.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 16/11/2005 12:26

...les que indiquen aquesta informació (no és el cas de les de Renfe i FGC).



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 16/11/2005 14:51

entfe001 ha escrit:...les que indiquen aquesta informació (no és el cas de les de Renfe i FGC).
Però és fàcilment solucionable. Caldria canviar la configuració de les cancel·ladores per tal que la ofereixin.

Per exemple, a les cancel·ladores de la Vallesana (que són les mateixes que al TRAM) sí ofereixen aquesta informació



buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dimarts 23/05/2006 23:11

Fa temps ja que se sentien rumors (o els vaig sentir jo com a mínim) que s'implantaria una tarja sense contacte semblant al que seria el passi NaviGo parisenc i que també s'ha implantat a d'altres ciutats (algunes d'espanyoles). Es deia que la tarja seria recarregable i no-se-quantes històries més. Ara bé, se'n sap quelcom d'això?



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimarts 23/05/2006 23:22

Jo sé que ho volen implantar al futur tramvia de Morelia a Mèxic. La patent de les targes i del sistema és de la francesa ASCOM (q fa targes de parking i tal).



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimarts 23/05/2006 23:31

Hola:

A metro de Paris (mira, soc original, ara no parlare del meu metro favorit, espero que a en Jamiro no li sapiga greu :D ) hi ha aquest sistema de tarjeta sense contacte. Vaig veure molta gent que passava per les barreres tarifaries apropant una mena de tarjeta i les portes s'obrien "otomaticamente".

Un conegut meu ex-treballador de TMB em va comentar fa temps que aixo seria el següent esglao despres de l'autovenda i el.limiacio dels taquillers, que s'introduiria aquest sistema.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 23/05/2006 23:33

A Girona fa temps que es fa servir, tot i que només als autobusos urbans i als interurbans de TEISA. El problema és que les 2 empreses (TMG i TEISA) munten sistemes diferents (les de TEISA són Masisconvi i les altres són com les de Lleida, no recordo el nom)...i són incompatbles...a l'ATM no sé com es farà, però espero que ho facin millor que aqui...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 24/05/2006 12:10

A Londres ja fa un parell d'anys que es fa servir, es diu Oister. En principi, sembla ue aquó també s'utilitzarà. nom´se us heu de fixar en les cancel.ladores del tramvia, la rodona amb fletxes que hi ha al davant és per on passarà per cancel.lar el viatge



deneru
N3
N3
Entrades: 21
Ubicació: BCN,NRT

Entrada Autor: deneru » Dimecres 24/05/2006 14:28

Les validadores actuals dels operadors (especialment les d'ASCOM) estan preparades ja per portar el sense contacte, nomes cal afegir un xip.

Les d'INDRA cal afegir una tarja i seria mes car.

El problema de les sense contacte es que son cares, i cal repercutir el cost al usuari (al japo costen 500 Iens i a Singapur 1 dolar de singapur, o el que es el mateix, uns 3,2 EUR i 0,50 sentims d'euro). Aqui s'ha mirat amb algunes caixes i bancs i sembla que encara esta tot una mica "tendre".

Per ara la concesio actual de molts operadors amb la tecnologia no acava fins d'aqui a uns anys i fins llavors no es fara res. Tambe radiquen altres problemes:

- Com comptar i descomptar zones
- S'ha de fer servir a l'entrada i sortida

Potser algun operador ho començarà a posar abans per les seves targes (amb un sistema mixte).

Els sense-contacte de Mexic son de cartro i amb una fiabilitat una mica baixa.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 24/05/2006 14:36

A Girona la targeta sense contacte és de lloguer amb fiança: es paga una certa quantitat per a adquirir-la que és totalment reintegrable quan es torna la targeta a les oficines.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 24/05/2006 14:53

entfe001 ha escrit:A Girona la targeta sense contacte és de lloguer amb fiança: es paga una certa quantitat per a adquirir-la que és totalment reintegrable quan es torna la targeta a les oficines.
El problema d'aquest sistema és que teòricament quan tornis la tarja has de tornar també el tiquet de compra de la tarja...i evidentment...ningú la té...normalment te l'accepten sense problemes, però més d'un cop els conductors s'hi han negat per no portar el tiquet..


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 24/05/2006 15:01

Hmmm, és que ara no hi ha taquilla de TMG a l'estació d'autobusos... quan la vaig agafar jo només et tornaven els diners allà i mai a l'autobús.

Una altra cosa és que si el rebut és en paper tèrmic ja em diràs tu com pots recuperar el lloguer de la targeta al cap de quatre anys, període en el qual un rebut té validesa legal.



Avatar de l’usuari
C<-
N1
N1
Entrades: 3
Ubicació: ST ANDREU COMTAL

Entrada Autor: C<- » Dijous 25/05/2006 18:23

A Saragossa fa uns dos anys que ja s'utilitza a les linies de la TUZ (transports urbans de Saragossa) i la veritat es que son un bon invent. Primerament, s'estalviaran tones i tones de paper, pq aquestes targetes son recarreglables, si! com els mobils. Hi han màquines repartides per tota la ciutat, en que pots escollir quin tipus de targeta vols, (tmes, t10 etc) pagues i la teva targeta es converteix en una tmes o t10, sempre s'utilitza la mateixa tarja. Es com una targeta de credit. La veritat es que aniria molt be que aqui s'implanteixi.


DING DONG DING..... SAN MAMES: LOTURA RENFE ETA TERMIBUSEKIN

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”