proposa sistema tarifari zones

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: proposa sistema tarifari zones

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 30/03/2019 22:06

Jo volia comentar una cosa relacionada amb la tarifa plana de l'ATM i Terrassa...

Segons les notícies, a Terrassa fa temps que demanen integrar-se a la zona 2, que en part seria positiu ja que es reduiria la meitat per les circulacions de Rubí i de Sabadell... però si es canvia a zona 2 Terrassa, el municipi de Viladecavalls que és zona 3 seria afectada aquesta mobilitat per el preu, actualment totes dues són 3 zones.

I si a Terrassa no fan una cosa semblant a la tarifa plana? És a dir, que la zona sigui tant zona 3 com zona 2 per a que cap municipi sigui afectat per la pujada de preu i degut a que les distàncies son similars o bé que no es troben lluny.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4439
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 31/03/2019 14:37

Yo no quiero ser tiquismiquis pero proposa sistema tarifari zones no ilustra el hilo adecuadamente. Suponemos que será Proposta d'un sistema tarifari de zones, pero también puede entenderse como Proposa un sistema tarifari de zones.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Diumenge 31/03/2019 16:29

No entenc perquè gairebé tot el Baix Llobregat és a la Zona 1 i en canvi Tot el Maresme, inclòs el Baix Maresme, és a la zona 2 i 3 ? Com a mínim la zona 1 hauria d'arribar a Premià de Mar !



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 31/03/2019 16:41

uriol108 ha escrit:No entenc perquè gairebé tot el Baix Llobregat és a la Zona 1 i en canvi Tot el Maresme, inclòs el Baix Maresme, és a la zona 2 i 3 ? Com a mínim la zona 1 hauria d'arribar a Premià de Mar !
El Baix de Llobregat no és exactament tota Zona 1, el que pasa és que la major part dels municipis del Baix Llobregat que son 2 zones, formen part de l'AMB, fent que aquests siguin com zona 1 al anar des de Barcelona cap a aquests municipis integrats i viceversa.

Bàsicament, l'única cosa que ha canviat ha sigut que els municipis de l'AMB s'integrin en una tarifa plana que personalment la veig positiva, ara puc anar per la meitat de preu a Sant Vicenç dels Horts per posar un exemple, i si un municipi de la zona 2 que no és de l'AMB vol anar a un municipi de la zona 2 que sí que ho és, el preu és el mateix com ho ha sigut de tota la vida, dit d'un altre manera, els que surten més beneficiats són els municipis de la segona corona de l'AMB perquè poden anar per la zona 1 com el preu de zona 1 i a la zona 2 com sempre han fet amb el mateix preu.

(Ex. un de Sant Cugat pagaria una zona per anar a Sabadell, i per anar a Barcelona ara pagues també una zona)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Nen de Gràcia
N4
N4
Entrades: 60

Entrada Autor: Nen de Gràcia » Diumenge 18/06/2023 20:36

Proposo que el cada comarca sigui una zona, i el preu es pagui segons el recorregut més barat possible. Una cosa semblant a això de la T-Comarcal, però ampliada a tot el sistema tarifari.

Per exemple:
Tarragona - Torredembarra (Tarragonès): 1Z
Terrassa - Manresa (Vallès Occidental - Bages): 2Z
Montblanc - Cervera en R13+R12 (Conca de Barberà - Garrigues - Segrià - Pla d'Urgell - Urgell, 5Z): Com que sobre un mapa polític on no apareixen les línies de TP sembla que es pugui fer directament Conca de Barberà - Urgell, es considera aquest recorregut. Per tant, són 2Z.

Aquest sistema tindria aquests avantatges i inconvenients.
Avantatges: integració tarifària de tota Catalunya, menys zones a tots els desplaçaments, fi de l'estupidesa que el preu canviï segons el recorregut.
Inconvenients: no podria ser competència de les ATM, en ser més barat caldria més despesa en TP (que tornin els peatges i així la despesa en manteniment d'autovies es pot redistribuir aquí :twisted:)

El màxim serien 9Z, per exemple Montsià - ... - Alt Empordà.

Hi hauria dos tipus de bitllets:

Per una banda, els senzills o multiviatge, amb tarifació lineal: permetrien fer qualsevol recorregut de, com a màxim, X zones.

Per l'altra, els abonaments il.limitats, amb tarifació radial: permetrien fer qualsevol recorregut entre totes les comarques a X zones del seu epicentre. El màxim serien 5Z, perquè un abomament així amb epicentre a l'Anoia, per exemple, arribaria a tota Catalunya.

Aquesta diferència provocaria que un mateix recorregut es cobrés a diferents zones segons el tipus de tarifació, amb una equivalència que estaria ben explicada a tots els punts de venda de bitllets:

Zones lineals: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Zones radials: 1 2 2 3 3 4 4 5 5

Per exemple: Barcelona - Manresa.
Amb tarifació lineal: Barcelonès - Vallès Occidental - Bages, 3Z
Amb tarifació radial amb epicentre a Terrassa: Vallès Occidental - Barcelonès + Vallès Occidental - Bages, 2Z

En el moment de la compra, es podria fer directament o bé dir-li el recorregut a la màquina autovenda i que et tornés l'opció més barata. Per exemple:
Compra ràpida: Selecciones una T-10 de 2 zones.
Compra assistida: Demanes una T-10 que permeti anar de Vilafranca del Penedès a Martorell, la màquina et diu que són 2 zones.

Per a acabar de completar el sistema, hauria de desaparèixer la zonificació pròpia de RENFE, i unificar-se la tarifa de rodalies, regionals, REX i MD.

Pel que fa a les distàncies curtes, la solució seria aquesta: si un municipi A és limítrof amb un altre municipi B que es troba a una comarca diferent que A, els trajectes entre A i qualsevol municipi de la comarca de B es comptarien com a 1Z.
Per exemple, com que Sant Cugat del Vallès és limítrof amb Barcelona (Barcelonès) i Molins de Rei (Baix Llobregat), un trajecte entre St. Cugat i St. Andreu de la Barca (Baix Llobregat) es pagaria a 1Z.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”