Pacte infraestructures Catalunya

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Pacte infraestructures Catalunya

Entrada Autor: jordidr » Dimarts 29/01/2008 22:07

Aqui teniu el PDF amb les propostes del govern

http://www.gencat.net/acordsdegovern/20 ... ctures.pdf



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 29/01/2008 22:15

El que no he entès és això (pàg. 2):
Intercanviador Estació Renfe – Baricentro BCN C-3 C-10 Renfe – FGC
... a part de la pífia de les línies de rodalia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 29/01/2008 23:44

La cosa balla força gràcies, un cop més, a la picabaralla política. Notícia de l'Avui:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Malamaror al tripartit per les propostes sobre infraestructures impulsades per Nadal

ICV recorda que no hi ha cap acord dins del govern sobre el Quart Cinturó ni la MAT i alerta que el Pacte Nacional per a les Infraestructures encara s'ha de discutir

ACN
Barcelona
Ult. Act. 29.01.2008 - 19:37 hs


Hores després que el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, hagi presentat l'esborrany de Pacte Nacional per a les Infraestructures i la llista d'inversions que la Generalitat demanarà a Madrid en aplicació del nou Estatut, els socis de govern comencen a qüestionar el projecte. Els dos documents han estat aprovats pel govern, però el secretari general d'ICV, Jordi Guillot, ha advertit que la seva formació "no té cap acord en la proposta de Ronda del Vallès i de la MAT, tal com la contempla el PSC".

Guillot ha afegit que "tampoc en el si del govern hi ha cap acord en aquestes dues qüestions com el mateix conseller Nadal ha reconegut". El dirigent ecosocialista ha volgut posar de relleu "l'oposició d'ICV" i ha emplaçat a PSC i ERC a "recuperar les negociacions en els treballs de la comissió que va plantejar la formació ecosocialista" sobre aquestes dues infraestructures.

En un comunicat, Guillot ha alertat que les infraestructures que ha de contemplar la disposició addicional tercera de l'Estatut "tampoc estan acordades dins del Govern" i ha explicat que des de la seva formació "es volen negociar tenint en compte els criteris de sostenibilitat i defensa del territori". Guillot ha assegurat que ICV "defensa el Pacte Nacional per a les Infraestructures i la necessitat d'assolir-lo", però ha deixat clar que un acord com aquest ha de tenir "el més ampli consens de les formacions que estan al Govern i dels agents socials", tot afegint que "en aquests moments això encara s'està discutint".

Guillot ha demanat al Govern que prengui nota de la crisi d'infraestructures que ha patit Catalunya, i ha dit que "després de la crisi ferroviària que hem viscut en els darrers anys, estem convençuts que un govern d'esquerres com el català haurà pres nota i haurà après la lliçó que la prioritat ha de ser la millora i l'expansió de la xarxa ferroviària per tot el territori".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dimarts 29/01/2008 23:53

Pacte de maxims:

- Desdoblament R3
- Reforma Vic - Puigcerda
- Reforma Manresa - Lleida
Aquestes dues ultimes no representa que ja ho esta fent l'estat xD



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3178
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 30/01/2008 12:04

Coses que hi trobo a faltar:

1.- Ferrocarril:
1.1.- Nova línia Puigcerdà - La Seu - Andorra (ample UIC mixta mercaderies i viatgers)
1.2.- Nova línia Manresa - Berga - Puigcerdà (ample UIC mixta mercaderies i viatgers). Túnel del Cadí ferroviari a cota més baixa que l'actual de la C-16. Connexió de Manresa amb l'àrea metropolitana de Barcelona en ample UIC mixta mercaderies i viatgers
1.3.- Implantació ample de via mixt (ibèric+UIC) a Lleida - La Pobla de Segur i a Granollers - Puigcerdà
1.4.- Prolongació de La Pobla de Segur a Sort i Esterri d'Àneu (ample UIC mixta mercaderies i viatgers)
1.5.- Prolongació d'Esterri d'Àneu a Vielha i Marignac (ample UIC mixta mercaderies i viatgers)
1.6.- Doble via d'Arenys de Mar a Maçanet-Massanes
1.7.- Triple o quadruple de Mataró a La Sagrera-AVE
1.8.- Millora velocitat comercial tram Terrassa - Manresa - Lleida
1.9.- Park&Ride a totes les estacions que sigui físicament possible
1.10.- Circumval·lació de Les Gavarres: Girona - Flaçà - La Bisbal - Palafrugell - Palamós - Calonge - Platja d'Aro - Sant Feliu de G. - Llagostera - Cassà - Girona i ramal Llagostera - Caldes de Malavella
1.11.- Circumval·lació de La Garrotxa i Plà de l'Estany: Girona - Banyoles - Besalú - Olot - Les Preses - Sant Feliu de P. - Les Planes - Amer - Anglès - Bescanó - Salt - Girona i ramal Anglès - Santa Coloma de F. - Sils
1.12.- Figueres - Roses
1.13.- Súria - Cardona
1.14.- Reposició Tortosa - Freginals (ample mixt UIC i ibèric i mixta mercaderies i viatgers)
1.15.- Tortosa - Lleida (ample mixt UIC i ibèric i mixta mercaderies i viatgers)
1.16.- Tarragona - Aeroport de Reus - Camp de Tarragona AVE - Sant Vicenç de Calders
1.17.- La Seu d'Urgell - Aeroport
1.18.- Riudellots de la Selva - Aeroport
1.19.- Tendir cap a l'ample UIC, l'electrificació a 25 KVca i la senyalització ERTMS.

2.- Carreteres:
2.1.- Ripoll - Berga - Solsona - Tremp - Pont de Montanyana
2.2.- Connexió Túnel del Cadí - Túnel del Pimorent
2.3.- Vic - Berga per Prats de Lluçanès
2.4.- Adequació Granollers - Vic a paràmetres d'autovia actuals
2.5.- Igualada - Montblanc - Reus
2.6.- Vilafranca - Martorell
2.7.- La Pobla de Segur - El Pont de Suert
2.8.- Variant d'Olot per connectar la A-26 amb les carreteres procedents de La Vall d'en Bas (Vic i Anglès)

3.- Aeroports:
3.1.- Prolongació del people mover de la terminal Sud a les terminals actuals a l'aeroport del Prat de Llobregat
3.2.- Conexió ferroviària ràpida i sense transbordament dels aeroports catalans: entre ells i les seves àrees d'influència

4.- Transport públic:
4.1.- No permetre línies d'autobús on hi hagi servei ferroviari. Fer que les línies de bus tinguin parada a les estacions de tren. Establir horaris amb correspondències adequades per a facilitar el transbordament d'un mitjà a l'altre.
4.2.- Pla de carrils-bus
4.3.- Assegurar l'accés en transport públic a tots els nuclis habitats de Catalunya
4.4.- Assegurar que tots els habitants de Catalunya tinguin una estació ferroviària a menys de mitja hora de casa seva
4.5.- Connexions entre les estacions de bus i les de ferrocarril allà on no estiguin "de costat"
4.6.- Connexió entre l'estació d'esquí de La Molina i la seva estació ferroviària

5.- Transport Urbà:
5.1.- Unió del Trambaix i Trambesòs per l'Av. Diagonal

6.- Logística:
6.1.- Fer arribar el ferrocarril en ample UIC a totes les centrals de mercaderies
6.2.- Facilitar que els camions en trànsit per Catalunya circulin embarcats en tren (autopista rodant)

Segur que algú en podrà dir més.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 31/01/2008 15:50

Jo afegiria: Connexio ferroviaria o per autobus entre capitals de comarca consecutives almenys 2 cops al dia. (P.ex. Berga-Solsona, Berga-Ripoll, Solsona-Cervera, Berga-Vic)



Duke
N3
N3
Entrades: 39

Entrada Autor: Duke » Dissabte 02/02/2008 13:02

Sort que es un govern que diu que aposta pel ferrocarril perque si no ho diu, ningú s'ho creuria...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 25/04/2009 19:21

http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... elona.html

El PSC, ERC i ICV pacten el quart cinturó i els túnels ferroviaris d'Horta i Barcelona

El Pacte Nacional per a les Infraestructures inclourà quatre vies per a rodalies i regionals a les portes de Barcelona

25/04/09 02:00 - Barcelona - xavier miró

ICV i ERC han sorprès amb un principi d'acord amb el PSC i la conselleria de Política Territorial per desbloquejar l'aturat Pacte Nacional per a les Infraestructures que aborda de manera ambiciosa la nova xarxa de ferrocarrils. Tant que només el fet de recollir quatre vies de tren per a rodalies i regionals als corredors de Sants i de la Sagrera deixarà en paper mullat el pla de rodalies que l'Estat va presentar només fa dos mesos. Però és que, de més a més, ICV i ERC accepten finalment una proposta alternativa de quart cinturó més apropat als nuclis urbans i als polígons industrials del Vallès. El document que el govern tripartit aprovarà d'aquí a quinze dies inclou un nou túnel per a trens al centre de Barcelona i preveu per al futur el túnel ferroviari d'Horta, sota Collserola.

Alguna cosa s'està movent a la política catalana, també en infraestructures, per fer front als dèficits que arrossega el país. Com un moviment de fons entre els socis del govern tripartit que, probablement, no ha aflorat fins que Zapatero ha fet gestos que donen a entendre un punt i a part en la política de descentralització tants cops promesa. Res o molt poca cosa s'ha mogut aquests anys mentre Magdalena Álvarez ha ocupat Foment. Només l'anunci d'un pla de rodalies de mínims. Res en el traspàs dels aeroports.

Però Zapatero acaba de nomenar dos pesos pesants del PSOE al capdavant de Foment i del Ministeri de Política Territorial, de nova creació per tractar traspassos. Cal recordar que el primer gest de José Blanco, el nou ministre de Foment, ha estat un acord amb la Comunitat de Madrid per presentar conjuntament la primera quinzena de maig el pla de rodalies de Madrid. Sigui coincidència o no amb el que sembla un canvi de ritme a Madrid, el moviment de fons al tripartit català sortia ahir a la llum pública. L'endemà d'un Sant Jordi en què es va anunciar la recta final del possible pacte de finançament amb l'Estat, la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, el PSC, ERC i ICV sorprenien ahir amb un principi d'acord sobre el Pacte Nacional per a les Infraestructures després d'un any i quatre mesos d'aprovar un esborrany que no dibuixava els projectes més polèmics i ni tan sols feia cap referència al quart cinturó del Vallès, la cirereta que ICV i ERC es negaven en rodó a posar al pastís.

El conseller Nadal i el PSC han arribat a un principi d'acord amb ICV i ERC per desbloquejar el quart cinturó, per preveure els nous túnels ferroviaris d'Horta i Barcelona i per abordar una reforma de rodalies que deixarà en paper mullat la proposta de mínims que va fer el ministeri de Foment amb Magdalena Álvarez.

El principi d'acord entre els tres socis recull el quart cinturó que el tripartit insisteix que serà una ronda del Vallès que donarà servei prioritàriament als trànsits locals i comarcals del Vallès. El govern català presentarà una proposta de traçat nova que aproparà l'eix viari a les rondes urbanes i dels polígons industrials entre Terrassa i Granollers. Un dels artífexs de l'acord per part d'ICV, l'exconseller Salvador Milà, deixa clar que es posen dues condicions. La xarxa ferroviària ha de resoldre les necessitats de mobilitat de passatgers i mercaderies del Vallès. A més, la via tindrà més ramals i connexions amb els municipis que travessarà per vehicular i distribuir el trànsit local i comarcal. Sota aquestes condicions, ICV i ERC estan disposats a acceptar «la prolongació fins a Granollers de la ronda del Vallès». Res de gran eix transeuropeu al nord de la plana del Vallès. «Per a grans vies transversals ja tenim l'autopista AP-7 i la B-30».

La proposta de Pacte Nacional per a les Infraestructures que d'aquí a uns quinze dies aprovarà el govern català també inclou la construcció del túnel ferroviari d'Horta que ICV també discutia. Milà deixa clar que el document l'inclou per quan es consideri inevitable per no col·lapsar la mobilitat entre Barcelona i el Vallès i recorda que, abans, han d'entrar en servei el túnel de Montcada, les noves freqüències de Ferrocarrils de la Generalitat, els nous carrils bus-VAO a la xarxa viària d'entrada a Barcelona, etcètera. Però, a més, l'acord també planteja dues característiques de la futura xarxa de rodalies de Barcelona que deixa en paper mullat el pla de rodalies presentat fa dos mesos pel govern de Madrid. Els corredors ferroviaris de rodalies i regionals a les entrades sud i nord de Barcelona tindran quatre vies per poder augmentar el nombre de trens en cada sentit i donar pas als serveis regionals preferents, millores avui impossibles en un corredor on, en algun punt, és de via única. La segona característica és que es preveu el tercer túnel ferroviari per a rodalies i regionals pel centre de Barcelona. El document no esmenta el traçat per la Diagonal que ha transcendit les darreres setmanes. Milà defensa que la nova proposta de pacte suposa un «canvi copernicà» perquè aborda els dèficits de mobilitat de la regió metropolitana de Barcelona però també del Camp de Tarragona, Girona i la Catalunya central per mitjà del ferrocarril i el tramvia. Des d'ERC es qualifica el pacte de «ben encarrilat» i de «pas important».

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/04 ... _57174.php

CiU no subscriurà el Pacte Nacional d'Infraestructures en els termes actuals

Rebutja el redactat del projecte del Quart Cinturó desbloquejat ahir pel tripartit, i reclama unitat d'acció a Madrid

EFE / EUROPA PRESS
Barcelona
Ult. Act. 25/04/2009 16:17


CiU no s'implicarà en el Pacte Nacional d'Infraestructures que ahir van pactar el PSC, ERC i ICV, en considerar que l'acord del tripartit respecte al Quart Cinturó només posposa el problema però no li dóna solució. Segons el portaveu d'infraestructures de la federació nacionalista, Josep Rull, "el pretès acord a què han arribat és un autèntic homenatge a la incorrecció", perquè "no determina ni la capacitat que ha de tenir el Quart Cinturó, ni el calendari d'execució ni els mecanismes de finançament".

Rull ha recordat que CiU sempre ha defensat un Quart Cinturó que tingui dues funcions bàsiques: que solucioni el trànsit de proximitat al Vallès i, per tant, funcioni com una ronda interna de la regió, i que doni a la vegada una resposta al trànsit de llarg recorregut.

El diputat nacionalista ha advertit en un comunicat que CiU "no està disposada que allò que s'acordi en el Pacte Nacional d'Infraestructures acabi sent paper mullat a Madrid". Ha afirmat, en aquest sentit, que un element bàsic que CiU plantejarà en el Pacte serà la unitat d'acció al Congrés dels Diputats per a aquelles infraestructures de titularitat de l'Estat.

De moment però, el tripartit no podrà comptar amb la complicitat de CiU si no canvien els termes del redactat del projecte del Quart Cinturó. Rull ja ha avisat que "és impossible" que CiU pugui subscriure el Pacte.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/04/2009 9:02

http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... ansit.html

Els enginyers de camins avisen que cal un quart cinturó amb gran capacitat de trànsit

El degà del col·legi professional recorda que el Vallès és un corredor ibèric i europeu, i no només local i comarcal

28/04/09 02:00 - Barcelona - xavier miró

El Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya (CECCP) celebra la predisposició de construir el quart cinturó viari des de Terrassa fins a Granollers que han anunciat els tres partits del govern català, però avisa que aquest eix ha de ser una carretera de gran capacitat. Divendres el Departament de Política Territorial anunciava un principi d'acord amb ICV i ERC sobre aquesta infraestructura, però els ecosocialistes posaven l'èmfasi en el fet que es convertiria en una ronda del Vallès per vehicular els trànsits local i comarcal i no pas en un gran eix viari. El degà del col·legi professional i director del port, Josep Oriol, reconeix que els preocupa la definició de «via comarcal» si no es construeix una carretera que respongui al trànsit ibèric i l'europeu.

«La demanda de trànsits que tindrà el quart cinturó està estudiada i, per tant, l'oferta de via s'ha d'acomodar a la demanda.» Amb aquestes paraules, Oriol reivindica un eix de gran capacitat de trànsit que respongui al paper del Vallès com a corredor de pas entre la península Ibèrica i la resta d'Europa, i no només com una carretera de servei local i comarcal o exclusivament català. El col·legi va presentar ahir un informe sobre l'estat de les infraestructures que pretén que es converteixi, a partir d'aquest any, en un observatori fix i regular a Catalunya sobre la planificació, execució i gestió de transports per carretera, mar i ferrocarril; xarxes d'aigua i electricitat, i també residus i ordenació del territori.

En col·laboració amb l'Institut Cerdà, el col·legi presentarà un informe bianual sobre una part d'aquestes infraestructures, «un informe estrictament tècnic i professional», sense partidismes. «Si hem d'aplaudir una decisió, ho farem i, si l'hem de censurar, també», però no per condicionaments polítics, sinó perquè el col·legi ho considerarà bo o dolent per a les necessitats de Catalunya, en paraules d'Oriol. Pel que fa a la xarxa de trens de rodalies de Renfe, el col·legi en va dir ahir una de freda i una de calenta.

El col·legiat i director general d'Infraestructures Ferroviàries de Catalunya, Jordi Julià, defensa el contingut del pla de rodalies de l'Estat per reformar la xarxa de Barcelona fins al 2015: «Està bé i tothom està d'acord que és coherent. Permetrà circular trens de 200 metres de llarg i dos pisos. Això és molta més capacitat que l'actual.» Julià defensa que aquest és el pla que el govern espanyol ha d'executar per fer front als dèficits actuals i considera que la construcció del túnel d'Horta i el tercer túnel de rodalies a Barcelona són una projecció de futur però no una urgència. El degà va dir la freda: «El govern espanyol ja fa un any i mig que incompleix el traspàs de rodalies. Quan es faci, caldrà dotar-lo econòmicament si no volem que es converteixi en una bomba de rellotgeria per a la Generalitat.»

TAV més enllà del 2012

«Hi ha problemes de calendari en dos trams del tren d'alta velocitat (TAV)», diu Javier Vizcaíno, president de la comissió de transport del col·legi, en referència als trams de la línia entre Girona i Figueres i entre la Sagrera i el nus de la Trinitat. «El cobriment del tren a Girona és de tal complexitat» que el col·legi no dubta a apuntar la possibilitat que no es pugui complir el termini del 2012. Com a solució provisional, el Ministeri de Foment va posar a licitació amb urgència la construcció d'un tercer carril ferroviari d'ample internacional a la xarxa convencional en tres trams per poder fer arribar els trens a França ja el 2011. El tercer carril s'ha de construir de Can Tunis a Castellbisbal i Mollet, de Girona sud a Vilamalla i a la variant de Figueres. Julià afirma: «La construcció d'un tercer carril tampoc no és fàcil i el termini fixat encara és més just que el de l'alta velocitat.» D'altra banda, Adif ha posat a licitació per 23,8 milions el canvi d'instal·lacions de la Sagrera a Sant Andreu per garantir el bon funcionament dels equips mentre es construeixi el tram del TAV entre la Sagrera i el nus de la Trinitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 14/05/2009 10:29

http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... tcada.html

El govern prioritza el túnel ferroviari al turó de Montcada

14/05/09 02:00 - Barcelona - E.A

L'esborrany del pacte nacional d'infraestructures, aprovat dimarts en la reunió del consell de govern de la Generalitat, recull una part de les propostes de Via Vallès encaminades a la millora de la connectivitat ferroviària. El document, com ja avançava ahir aquest diari, reserva una partida pressupostària de 96 milions per començar a construir línies de tramvia a la comarca, i inclou la construcció d'una altra estació d'intercanvi entre les línies dels FGC i Renfe –a l'Hospital General– i un altre enllaç de les línies R4 i R7 de rodalies al sector Baricentro de Barberà.

Pel que fa a noves infraestructures ferroviàries, la prioritat del govern serà l'excavació d'un túnel entre Torre Baró i Cerdanyola –sota el turó de Montcada– per escurçar uns deu minuts el trajecte ferroviari entre Terrassa, Sabadell i Barcelona. Aquesta obra evitaria el pas d'una part dels trens, que tindrien caràcter semidirecte, per les tres estacions de Montcada. I és l'alternativa temporal al túnel d'Horta, que també apareixerà en el document amb «caràcter ferroviari», tal com han defensat els diputats d'ICV-EUiA.

La ronda del Vallès, a debat

El grup ecosocialista i ERC continuen estudiant el traçat alternatiu al quart cinturó entre Terrassa i Granollers. Volen que la ronda del Vallès discorri molt més a prop dels nuclis urbans i els polígons, i que sigui una via ràpida de caràcter comarcal. Els socis del PSC treballen amb estudis de traçat en què, per exemple, s'aprofitarien trams de carreteres secundàries ja construïts. Un dels estudis situa part del recorregut entre Sabadell i Terrassa a tocar de la línia de Renfe –a Torrebonica–, mentre que la connexió fins a Palau-solità resseguiria el traçat de la C-155 per Polinyà. Dels 37 quilòmetres de ronda, només n'hi hauria 11 de traçat nou; mentre que el projecte de Foment –amb més impacte i expropiacions– planteja una autovia de 34,5 quilòmetres, dels quals 31 serien nous de trinca. El dilema és aconseguir diners del ministeri per fer una via comarcal, però ICV-EUiA defensa que la Generalitat reclami a l'Estat la transferència de la partida.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 08/09/2009 21:01

http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... di=General

DIMARTS, 08/09/2009 - 14:43h

El govern de Catalunya aprova el Pacte Nacional per a les Infraestructures

No té el suport de l'oposició ni de Foment, perquè no concreta el Quart Cinturó

Avui ha quedat aprovat el Pacte Nacional per a les Infraestructures que proposa fins a l'any 2020 un total de 130 mesures i preveu 100.000 milions d'euros d'inversió conjunta de l'Estat i la Generalitat en infraestructures a Catalunya. La cerca d'un consens ha fet retardar-ne l'aprovació, però finalment s'ha fet sense CiU, el PP ni Foment del Treball. El principal impediment per aprovar el pacte ha estat el polèmic Quart Cinturó.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha remarcat que té el suport suficient per tirar-ho endavant. 'CiU, PP i Foment del Treball no saben trobar cap altre motiu de discrepància amb el Pla que no sigui una major concreció del Quart Cinturó', ha declarat (àudio). De fet, en l'acord no es concreta. Sobre el Quart Cinturó diu només que la Generalitat proposarà alternatives al Ministeri de Foment i que formarà part d'un programa de mobilitat de la comarca que ha de prioritzar el transport públic. Aquesta via també va provocar discrepàncies entre els socis del govern que finalment van arribar a un acord el passat mes d'abril. El Pacte Nacional per a les Infraestructures se signarà d'aquí a unes setmanes.

El 'no' de Foment del Treball

Foment del Treball ha dit que no signarà el Pacte Nacional per a les Infraestructures perquè des del punt de vista tècnic no recull al cent per cent les aspiracions que tenen els empresaris catalans en aquesta matèria. El director del Servei d'Estudis Econòmics i Fiscals de la patronal, Salvador Guillermo, ha assegurat que el pacte, que ha estat aprovat pel govern, no resol dues qüestions que gran part dels empresaris catalans consideren primordials per afavorir la competitivitat de l'economia, com són el traçat del Quart Cinturó i les infraestructures de subministrament de l'aigua per les empreses.

El ferrocarril

En el cas del ferrocarril el pacte assenyala que les inversions en aquest àmbit han de tenir caràcter prioritari. 'Els objectius són assumir la gestió dels serveis de Rodalies i trens regionals; estendre la xarxa de Rodalies a les principals àrees urbanes catalanes i impulsar les modalitats de tren, tramvia i metro comarcal o regional; planificar els futurs eixos ferroviaris per tal d'evitar un model radial, i impulsar el transport ferroviari de mercaderies'. Es preveuen més de 1.000 km de noves vies de tren.

Respecte les infraestructures viàries, es preveuen més de 600 km d'autovies i actuacions en 550 km de la xarxa bàsica. Sobre el transport públic per carretera, el pacte 'aposta per potenciar el servei d'autobús, assolir la integració tarifària a tot Catalunya el 2012, millorar significativament l’oferta i fer el servei més competitiu respecte el vehicle privat, mitjançant l’ampliació de la xarxa de carrils reservats'.

Ports i aeroports

Pel què fa a ports i aeroports, es fixa com a objectiu 'establir un nou model de gestió aeroportuària que garanteixi la participació determinant de les institucions catalanes a l'aeroport de Barcelona i que aquest es converteixi en un gran centre de connexions internacionals'. Així mateix, es preveu el traspàs a la Generalitat dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell i dotar el país d'un conjunt d'aeroports internacionals i regionals en xarxa. També s'aposta per convertir els ports de Barcelona i Tarragona en la gran porta logística del sud d’Europa, potenciar l’activitat econòmica de la xarxa portuària.

Aigua, energia i telecomunicacions

Respecte a l'aigua, els objectius en aquest apartat són garantir el seu abastament. Es preveu la construcció d'instal·lacions que aportin 300 hectòmetres cúbics/any addicionals i 1.209 noves estacions depuradores. Referent a l'energia es preveu la construcció d'entre 5 i 8 noves centrals de cicle combinat i produir 4.500 MW en centrals de règim especial (energies renovables). Pel que fa a les telecomunicacions 'es preveu fer arribar la xarxa de fibra òptica a tots els municipis i estendre l’accés als serveis de telecomunicacions a tots els nuclis de més de 50 habitants i centres de producció econòmica'.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 09/09/2009 22:57

Moltes de les infraestructures especificades en el pacte són competència de l'Estat central. Ja hi està d'acord el ministeri de Foment en tot això? Perquè si no, tot plegat serà paper mullat (ja no vindrà d'un).



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 16/09/2009 18:41

Amb una mica de retard, però...

http://www.transportpublic.org/componen ... -de-la-ptp

El Pacte Nacional d'Infraestructures no comptarà inicialment amb el suport de la PTP
PTP Comunicats i presentacions - General
Escrit per PTP
dimecres, 9 de setembre de 2009 07:47
La PTP, en veure's incapaç de modificar ni una sola coma del Pacte Nacional d'Infraestructures, no subscriurà aquest document inicialment. L'entitat fou inclosa en el procés de negociació l'any passat, i s'han mantingut cordials reunions amb el Sr. Manel Nadal, secretari de Mobilitat, i el professor Josep Mir, coordinador del procés negociador.

L'actitud de la PTP davant d'aquest procés era intencionadament positiva, tot i que la situació de partida no era favorable per la mobilitat sostenible: moltes infraestructures fonamentals pel transport públic apareixen difuses, condicionades a estudis sospitosos de ser negatius i sota assignacions pressupostàries insuficients; mentre que el llistat de carreteres i autovies està perfectament concretat, és d'execució incondicional i compta amb un full de ruta invariable des dels anys vuitanta.

Més de 600 nous quilòmetres d'autovies en un país que ja és capdavanter en xarxa viària d'alta capacitat, no eren una bona situació de partida. Tot i així, la PTP creu en la filosofia dels pactes, així que va elaborar un extens document per millorar l'ambició i la definició tècnica de les propostes relatives al transport públic. Hores d'ara, cap de les propostes de la PTP no s'han introduït en haver estat presentades fora d'un termini que mai no s'havia concretat.

Arribats a aquest punt, creiem que l'excusa del termini és un pur formalisme que amaga reticències històriques a determinades actuacions que la PTP considera del tot imprescindibles per l'avenç del nostre transport públic quotidià, greument danyat en diversos punts estratègics als darrers anys. Per això considerem que ja és oportú fer públic el document que vam lliurar en la negociació del PNI, que trobareu al següent enllaç: http://www.transportpublic.org/images/p ... es-pni.pdf

Tot i el desequilibri històric entre el ferrocarril i autobús respecte el viari d'alta capacitat, alguns partits i institucions només valoren el PNI per la seva definició del Quart Cinturó. Pel que sembla, batre els rècords en autopistes i autovies, edificació i atur a Europa, no fan reflexionar gaire sobre la necessitat de reconversió econòmica -i de mobilitat- que el país exigeix a crits; i que el PNI només recull a títol introductori.

En qualsevol cas, la PTP es manté oberta al diàleg i a replantejar la seva adhesió al pacte en el futur.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/10/2009 15:00

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... aigua.html

Lleida entra en el pacte d'infraestructures amb la inclusió del túnel de la Bonaigua

La Diputació de Lleida s'afegeix a última hora a l'acord després d'aconseguir millores viàries

14/10/09 02:00 - Lleida - david marín

La Diputació de Lleida ha aconseguit en una negociació d'última hora que el Pacte Nacional d'Infraestructures que firma divendres el govern de la Generalitat inclogui alguns projectes viaris que havia demanat, i participarà en la signatura de l'acord. Entre les obres incorporades, destaca el compromís de la construcció del túnel de la Bonaigua, entre València d'Àneu i Vielha. Aquesta obra permetrà connectar amb comoditat el Pallars Sobirà i la Val d'Aran, en lloc de fer-ho pel coll de la Bonaigua, una carretera lenta que a l'hivern es tanca sovint per la neu i el gel. Aquesta serà l'alternativa al túnel de Vielha.

El govern de la Diputació de Lleida, format pel PSC, ERC i ICV-EUiA, va decidir fa unes setmanes plantejar una pugna al Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) que dirigeix el conseller Joaquim Nadal, i li va fer arribar la seva negativa a incorporar-se al Pacte Nacional d'Infraestructures que el govern català vol acordar amb un ampli espectre de partits polítics, agents econòmics i organismes territorials. L'objectiu del pacte és que les grans obres públiques dels pròxims anys gaudeixin d'un mínim consens sigui quina sigui la conjuntura política. Que un organisme con la Diputació de Lleida, governada a més pels mateixos partits que donen suport al govern català, no s'afegís a l'acord, condemnava el pacte nacional a ser paper mullat en un dels territoris amb més dèficits d'infraestructures.

Però aquesta pugna s'ha acabat. Ahir, el president de la Diputació, Jaume Gelabert (ERC), els portaveus del PSC i d'ERC, Enric Colom i Josep Cosconera, i el diputat representant d'Unitat d'Aran (UA), Joan Riu, van anunciar el sí de la institució al pacte d'infraestructures adduint que finalment s'han incorporat al text «la pràctica totalitat de les propostes presentades».

Entre les obres incorporades al pacte, hi ha el túnel de la Bonaigua, una obra que fa temps que reclama el territori perquè el Pallars tingui un accés ràpid a la Val d'Aran i des d'allà cap a l'Estat francès. La Diputació ha reclamat que aquest projecte, que es planteja des de fa anys sense que fins ara s'hagi fet cap pas en ferm per donar-li resposta, es prevegi per abans del 2015.

Una autovia entre Montblanc i Lleida

Una altra de les obres negociades a última hora ha estat la construcció a mitjà termini d'una autovia entre Lleida i Montblanc, a l'antiga N-240, per millorar la comunicació de les terres de Lleida amb les comarques tarragonines.

Un altre projecte important per a la Diputació de Lleida era la millora de la carretera C-53 de Tàrrega a Alfarràs. El govern català accepta incloure al pacte l'ampliació i millora de la carretera i la mitja dotzena de variants que s'hi hauran de construir, perquè la carretera deixi de passar pels nuclis urbans. En alguns d'aquests, com Bellcaire d'Urgell, l'alta accidentalitat ha posat el municipi en peu de guerra. Fa uns mesos els veïns van decidir avisar ells mateixos els conductors amb cartells del nombre d'atropellaments que es produeixen.

Túnel de la Bonaigua
Accessos a l'aeroport de Lleida-Alguaire
Condicionament de la C-53 entre Tàrrega i Alfarràs
Bifurcació de l'eix transversal cap a Guissona
Autovia de Montblanc-Lleida
Tercer carril de l'A-2 entre Cervera i Lleida si ho justifica l'increment del trànsit
Conversió en tren tramvia del tren de Lleida a la Pobla de Segur
Conversió de la línia de trens regionals Lleida-Manresa en rodalies Lleida-Calaf
Estudi prolongació del tren de Puigcerdà a la Seu d'Urgell i Andorra
Estudi de la prolongació del tren de la Pobla fins a l'Estat francès pel túnel de Salau


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 16/10/2009 16:13

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _74916.php

El Pacte Nacional d'Infraestructures se signa sense consens i amb l'empresariat dividit

Foment del Treball no hi està d'acord i ha estat el gran absent de l'acte, juntament amb CiU. Pimec-Sefes sí que hi participa, però adverteix que cal garantir que el Quart Cinturó sigui una autèntica via ràpida

ACN / AVUI.cat
Palau de la Generalitat de Catalunya
Ult. Act. 16/10/2009 11:56


El govern de la Generalitat i agents econòmics i socials han signat aquest divendres al Palau de la Generalitat el Pacte Nacional d'Infraestructures, que preveu una inversió de 100.000 milions d'euros fins a l'any 2020.

El president de la Generalitat, José Montilla, ha assegurat que aquest pla és el "full de ruta" de Catalunya de cara al futur i ha destacat la capacitat de concertació que hi ha a Catalunya, a diferència del clima de crispació que es viu en la política espanyola.

Tanmateix, el pacte no s'ha pogut consensuar amb l'oposició, CiU i PPC, ni amb la patronal Foment del Treball, que han estat els grans absents a l'acte que s'ha fet al Palau de la Generalitat. El Quart Cinturó ha estat un dels punts de la discrepància amb l'oposició.

Sí que ha signat el pacte el president de Pimec-Sefes, l'altra gran patronal catalana. El seu president, Josep González, ha llançat un advertiment sobre el Quart Cinturó, del qual ha dit que espera que sigui "la vida ràpida" que, segons el seu punt de vista, és necessària per al país. "Si no ho penséssim, hauríem dit no al pacte", ha avisat.

Altres agents socials que han participat en el pacte han estat els sindicats CCOO, UGT i Unió de Pagesos.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 16/10/2009 23:14

Guigui ha escrit:http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... aigua.html

Lleida entra en el pacte d'infraestructures amb la inclusió del túnel de la Bonaigua
Quina mania! Que diguin els Pirineus, Pirineus occidentals, Pirineus de Lleida o la província de Lleida, però això de "Lleida" a seques sobra.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 17/10/2009 13:52

De la web de la PTP:

http://www.transportpublic.org/componen ... enibilitat

El Pacte Nacional d’Infraestructures té massa fantasia i escassa sostenibilitat

PTP Comunicats i presentacions - General
Escrit per PTP
divendres, 16 d'octubre de 2009 14:21

El Pacte Nacional d'Infraestructures té massa fantasia i escassa sostenibilitat: pretén convertir Catalunya en la segona potència europea d'autopistes i superar a 14 dels Estats Units d'Amèrica

600 quilòmetres d'autovia en temps de crisi econòmica, ambiental i ferroviària no són la millor solució per millorar la competitivitat i qualitat de vida de Catalunya.

El transport públic i el ferrocarril milloren la competitivitat de les empreses i són un instrument fonamental per reduir la taxa d'atur: els seus llocs de treball són més estables i no deslocalitzables en contra del que passa amb el sector de l'automoció privada. El transport públic, tot i només fer-se càrrec del 14% de la demanda de mobilitat a Catalunya mesurada en viatgers-quilòmetre, genera aproximadament la meitat de llocs de treball directes que l'automoció privada, responsable del 81% de la demanda total.


Els motius pels quals la PTP no recolza el PNI, en sis punts

1. El PNI no planteja objectius de qualitat de vida (qualitat de l'aire, oferta de transport públic per habitant, velocitat comercial dels autobusos i trens, etcètera) ni d'eficiència econòmica (llocs de treball, pèrdues al PIB per accidents o retencions) associats a cada infraestructura, sinó un catàleg de les mateixes. El PNI és un pla associat a la construcció, no als serveis de mobilitat.

2. El PNI planteja incrementar en un 50% l'extensió d'una xarxa viària que ara ocupa una destacada vuitena posició al rànquing europeu d'autopistes per càpita, situant-la en una segona posició de la Unió Europea i pel davant de Califòrnia, la majoria dels Estats del Nord-Est (corredor Boston-Washington), Connecticut, Rhode Island, Massachusetts, Nova York, New Jersey, Delaware, Maryland i Washington DC dels Estats Units. Si fem el rànquing d'autopistes per 1000 km2, la Catalunya del Pacte Nacional d'Infraestructures superarà la dotació de tots els Estats Units amb l'única excepció de 5 estats. Veure font als annexos.

3. El PNI planteja, fins i tot, noves autovies en paral·lel a autopistes actuals, un concepte devastador del territori i totalment contrari a la internalització de costos que promouen països veïns com França. El PNI defensa que tot el corredor de l'AP7, la C31 i la C58 tinguin l'estructura de la B30 al seu pas per Rubí i Sant Cugat. Es proposa disposar calçades quàdruples amb 8 i 10 carrils en total, mentre els nostres veïns francesos apliquen una moratòria en la construcció d'autovies, fan vies de tren per mercaderies i apliquen l'Eurovinyeta als camions.

4. El PNI inverteix en tot tipus d'infraestructures del transport sense un model de mobilitat sostenible coherent amb la llei de 9/2003 de mobilitat. En total es preveuen 600 quilòmetres de xarxa viària d'alta capacitat, algunes d'elles amb ridícules intensitats mitjanes de trànsit. El PNI defineix al detall la xarxa viària en contra de les indecisions en matèria ferroviària, supeditada a estudis de viabilitat i a una manca d'ambició especialment greu en els àmbits de la mobilitat quotidiana.

5. El PNI és un catàleg infraestructural sense estudis de demanda, viabilitat socioeconòmica ni ambiental; l'aparició de determinades propostes al PNI no és garantia de la seva execució amb en el context actual de crisi econòmica, ambiental i ferroviària. En definitiva, el PNI és tot el contrari dels Plans Directors d'Infraestructures que promou la Llei de Mobilitat.

6. El PNI planteja una inversió en obra pública de 7.000 milions d'Euros l'any fins el 2020, un objectiu poc realista amb la situació actual de crisi econòmica.



El diàleg amb l'administració continua


La PTP ha estat present en el procés de negociació del PNI, però finalment no va ser possible modificar el document final ni amb una sola coma. Els interessats poden consultar les aportacions que la PTP va realitzar a l'administració a la secció Estudis i Al·legacions de la web http://www.transportpublic.org.

Defugim del fonamentalisme: cap país d'Europa planteja documents tan fantasiosos com el PNI. El no recolzament de la PTP a aquest document no s'ha de vincular a cap campanya de descrèdit contra ningú, simplement al desacord. El PNI, en els termes plantejats, fa marxa enrera en relació amb els procediments que emanen de la Llei 6/2003 de Mobilitat, que amb les Directrius Nacionals de Mobilitat, marquen, en teoria, l'agenda de millora de la mobilitat a Catalunya.

La PTP continuarà dialogant amb la Generalitat de Catalunya com ho ha fet fins ara, donant suport a l'ampliació i millora dels serveis del transport públic i del ferrocarril tot aportant les nostres idees i reflexions. Quan es tracta de millorar la sostenibilitat del nostre model de transport -o el que és el mateix, la competitivitat de l'economia catalana-, la PTP fa costat al Govern. Quan s'implanten criteris contraris a la mobilitat sostenible, amb propostes que no s'escolten a cap altre racó d'Europa, tenim l'obligació moral de manifestar la nostra oposició.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 21/01/2011 12:24

http://www.ara.cat/politica/Recoder-ret ... 58903.html

Recoder avisa que caldrà retallar el Pla Director d'Infraestructures 2010-2020

Els 100.000 milions previstos pel Pla Director d'Infraestructures són inassumibles, segons ha explicat Recoder a RAC1

REDACCIÓ
Barcelona | Actualitzada el 21/01/2011 09:36


Lluís Recoder ha passat per RAC1 i ha avançat que caldrà revisar el Pla Director d'Infraestructures. El conseller de Territori i Sostenibilitat considera que preveure una despesa de 100.000 milions d'euros per al període 2010-2020 és “escabellat”. “Es va fer una llista de peticions en la qual tothom quedava content”, ha explicat Recoder, “però ens hem de situar en un horitzó creïble. I si l'economia millora, aleshores tindrem uns ingressos addicionals i podrem executar més coses.”. L'exalcalde de Sant Cugat ha assegurat que no hi ha intenció d'ajornar obres ja en marxa. “Estem treballant amb el departament d'Economia per tal d'ajustar-nos als criteris fixats per Mas-Colell”.

Sobre la polèmica dels 80 km/h, ha advocat per “posar panells de velocitat variable a tot arreu i regular-los segons els nivells de contaminació”, encara que això no es pot aconseguir “en dos dies”. Recorder s'ha mostrat en desacord a mantenir la limitació de velocitat amb l'argument de la reducció d'accidents. “No creiem que obligar a circular tothom a 80 km/h tingui els beneficis per als conductors que es diuen”.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 21/01/2011 16:10

Abans de valorar si és bona o no aquesta notícia, caldrà veure per on pensen retallar.

Si retallen en actuacions improductives com són soterraments en poblacions petites i mitjanes (tipus Sant Guim de Freixenet i tants altres), conversió de trens en tren-trams, autovies sense pensar en l'alternativa ferroviària (B-500) o desdoblaments innecessaris, per mi perfecte.

Ara, com retallin alguna de les actuacions bàsiques en matèria de transport públic, llavors sí que em semblarà una mala notícia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 21/01/2011 18:43

Sant Guim no passa d'una elucubració d'unes persones curtes de memòria que no saben on viuen ni d'on vénen. En canvi, a Balaguer hi ha 80 milions a estalviar. Això sol, ja és més de l'1% del dèficit de tota la Generalitat, i segur que trobaríem prou projectes igualment innecessaris per a pal·liar-lo sencer.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”