Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 2566
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Entrada Autor: genissimon » Dijous 04/03/2021 13:36

Diari de Girona, 3 de març de 2021 ha escrit: En tren fins a la Costa Brava
[...]


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 2566
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 05/03/2021 14:09

Diari de Girona, 2 de març de 2021 ha escrit: Tren de la Costa Brava: 50 minuts de Palafrugell a Girona
La plataforma que reivindica la nova connexió ferroviària calcula que es podria reduir el temps de trajecte respecte a l'autobús i, en alguns casos, també en relació amb el vehicle privat
[...]


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 2566
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 15/03/2021 13:48

Diari de Girona, 15 de març de 2021 ha escrit: «El ferrocarril estalvia el problema de la congestió i l'aparcament»
L'enginyer Pau Noy, redactor del projecte del Tren de la Costa Brava, demana un «canvi de prioritats» al Govern, i que una part de la inversió en carreteres es destini al ferrocarril
[...]


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 2566
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 20/04/2021 13:47

Diari de Girona, 19 d'abril de 2021 ha escrit: El tren de la Costa Brava ja té 1.300 firmes i més d'una quinzena d'entitats a favor
Ajuntaments com Palafrugell, Sant Feliu de Guíxols o la Bisbal han votat mocions a favor, i la UdG també s'ha mostrat receptiva a la iniciativa
[...]


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1661
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 25/04/2021 9:04

Entre Bell-lloc i Mollerussa hi és el municipi de Sidamon, no entenc perquè no demanen un baixador en aquest nucli, la via passa a prop del municipi i tindrien una connexió directe entre Lleida i Manresa/Barcelona. A Anglesola i Castellnou de Seana tenen baixadors que es situen una mica lluny del nucli urbà, a Sidamon tenen la sort de que la via del recorregut de la R12 passi a prop.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1652
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 25/04/2021 21:24

Proposta de reorganització de la R14:

- R14 Tarragona - Lleida, prestada amb Regional. Sortides sobre les 6.00, 9.00, 12.00, 15.00, 18.00 i 21.00. Caldrien 2 unitats, procedent de la RT1 i de les llançadores de la Plana. Creuament a Montblanc.
- Els actuals R14 passen a ser a R13. Comportaria una 5a expedició per Valls. Es manté els 5 serveis diaris entre Barcelona i Lleida, amb reducció de 30 min a 3 d'ells.
- Prolongació de la R2 sud, dels serveis del carrousel de Sant Vicenç fins Tarragona. Caldria incorporar una composició al carrosel.

Avantatges:
- Entre Tarragona i Lleida es passa de 3 a 6 serveis diaris. Arribada a les ciutats sobre les 8.00 i sortida fins les 21.00.
- Entre Lleida i Barcelona es manté 5 serveis, amb reducció de 30 min en 3 serveis.
- Entre Valls i Barcelona es passa de 2 a 5 serveis diaris, eliminant el trasbord actual a 2 d'ells.
- Entre Tarragona i Barcelona cada 30 min, amb millora del servei de proximitat entre Garraf, Baix Penedes i Tarragones, e important en època estival.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 923

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 26/04/2021 10:54

Sona molt bé! Jo t'ho firmo :D


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1661
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 26/04/2021 11:47

Jo també


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

437.001
N10
N10
Entrades: 4915
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 27/04/2021 2:53

sag470 ha escrit:
Diumenge 25/04/2021 21:24
Proposta de reorganització de la R14:

- R14 Tarragona - Lleida, prestada amb Regional. Sortides sobre les 6.00, 9.00, 12.00, 15.00, 18.00 i 21.00. Caldrien 2 unitats, procedent de la RT1 i de les llançadores de la Plana. Creuament a Montblanc.
- Els actuals R14 passen a ser a R13. Comportaria una 5a expedició per Valls. Es manté els 5 serveis diaris entre Barcelona i Lleida, amb reducció de 30 min a 3 d'ells.
- Prolongació de la R2 sud, dels serveis del carrousel de Sant Vicenç fins Tarragona. Caldria incorporar una composició al carrosel.

Avantatges:
- Entre Tarragona i Lleida es passa de 3 a 6 serveis diaris. Arribada a les ciutats sobre les 8.00 i sortida fins les 21.00.
- Entre Lleida i Barcelona es manté 5 serveis, amb reducció de 30 min en 3 serveis.
- Entre Valls i Barcelona es passa de 2 a 5 serveis diaris, eliminant el trasbord actual a 2 d'ells.
- Entre Tarragona i Barcelona cada 30 min, amb millora del servei de proximitat entre Garraf, Baix Penedes i Tarragones, e important en època estival.
La part de la R13 i la R14, totalment d'acord.
Valls per una banda (Barcelona-Valls, Valls-Sant Vicenç, Valls-Montblanc-Lleida), i La Selva/Alcover per l'altra (Tarragona-Reus-La Selva-Alcover, La Selva-Alcover-Montblanc-Lleida), tenen uns serveis ferroviaris indecents.
Tota millora és benvinguda.
Si a sobre hi afegim la planejada estació de Reus-Bellissens, encara millor.

Sobre la R2, en canvi... calma. Encara és aviat.
Convé recordar que les obres del Corredor Mediterrani encara estan lluny d'acabar-se entre Castellbisbal i Vila-seca (3er rail)... i entre La Boella/Vila-seca i Castelló (canvi d'ample).
I això serà un bon sarau que durarà bastants mesos, perquè hauran de tallar entre Sant Vicenç i Torredembarra per ampliar el gàlib del túnel del Roc de Sant Gaietà.
No em queda clar quines conseqüències tindrà tot això per a Tarragona, convindrà anar amb peus de plom.
Jo no ho faria abans de tot això.



Railjet OBB
N5
N5
Entrades: 134

Entrada Autor: Railjet OBB » Dimarts 27/04/2021 10:29

437.001 ha escrit:
Dimarts 27/04/2021 2:53
sag470 ha escrit:
Diumenge 25/04/2021 21:24
Proposta de reorganització de la R14:

- R14 Tarragona - Lleida, prestada amb Regional. Sortides sobre les 6.00, 9.00, 12.00, 15.00, 18.00 i 21.00. Caldrien 2 unitats, procedent de la RT1 i de les llançadores de la Plana. Creuament a Montblanc.
- Els actuals R14 passen a ser a R13. Comportaria una 5a expedició per Valls. Es manté els 5 serveis diaris entre Barcelona i Lleida, amb reducció de 30 min a 3 d'ells.
- Prolongació de la R2 sud, dels serveis del carrousel de Sant Vicenç fins Tarragona. Caldria incorporar una composició al carrosel.

Avantatges:
- Entre Tarragona i Lleida es passa de 3 a 6 serveis diaris. Arribada a les ciutats sobre les 8.00 i sortida fins les 21.00.
- Entre Lleida i Barcelona es manté 5 serveis, amb reducció de 30 min en 3 serveis.
- Entre Valls i Barcelona es passa de 2 a 5 serveis diaris, eliminant el trasbord actual a 2 d'ells.
- Entre Tarragona i Barcelona cada 30 min, amb millora del servei de proximitat entre Garraf, Baix Penedes i Tarragones, e important en època estival.
La part de la R13 i la R14, totalment d'acord.
Valls per una banda (Barcelona-Valls, Valls-Sant Vicenç, Valls-Montblanc-Lleida), i La Selva/Alcover per l'altra (Tarragona-Reus-La Selva-Alcover, La Selva-Alcover-Montblanc-Lleida), tenen uns serveis ferroviaris indecents.
Tota millora és benvinguda.
Si a sobre hi afegim la planejada estació de Reus-Bellissens, encara millor.

Sobre la R2, en canvi... calma. Encara és aviat.
Convé recordar que les obres del Corredor Mediterrani encara estan lluny d'acabar-se entre Castellbisbal i Vila-seca (3er rail)... i entre La Boella/Vila-seca i Castelló (canvi d'ample).
I això serà un bon sarau que durarà bastants mesos, perquè hauran de tallar entre Sant Vicenç i Torredembarra per ampliar el gàlib del túnel del Roc de Sant Gaietà.
No em queda clar quines conseqüències tindrà tot això per a Tarragona, convindrà anar amb peus de plom.
Jo no ho faria abans de tot això.
Jo fa temps vaig fer una proposta semblant i era lo següent:

RT1: l'Espluga del Francolí - Tarragona - Sitges.
RT2: l'Espluga del Francolí - Valls - Vilafranca del Penedès.
RT3: Tarragona - Tortosa - Vinarós.
RT4: Tarragona - Vila-seca - Camp de Tarragona.

Tant les línies RT1 i RT2 em vaig inspirar amb la línia RG1 que va per la línia de la costa del Maresme.
Fitxers adjunts
metromapmaker (14).png
(185.62 KiB) Encara no s’ha baixat



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”