Quina estació reobriríeu i per què?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23642
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Entrada Autor: metring » 07 oct. 2020, 19:06

Arguments?



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1864
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 07 oct. 2020, 19:20

Correus, no cal.

En cinc minuts a peu ets a Jaume I. Poca distància en metro entre estacions. Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23642
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 07 oct. 2020, 23:25

122-042-132 ha escrit: 07 oct. 2020, 19:20 Correus, no cal.

En cinc minuts a peu ets a Jaume I. Poca distància en metro entre estacions. Salut!
Per la mateixa regla de tres, què fem amb Catalunya i Urquinaona?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4545
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 08 oct. 2020, 00:15

metring ha escrit: 07 oct. 2020, 23:25 Per la mateixa regla de tres, què fem amb Catalunya i Urquinaona?
Serà Catalunya i Universitat, no? :)


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3724
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 08 oct. 2020, 02:14

Si se li obre sortida a Barceloneta pel costat que no en té ja se surt quasi a correus. I es pot afegir un passadís de 100m amb 4 sortides una a cada costat de la cruïlla Via Laietana-Pg.Colom, per tant una d'elles davant mateix de Correus, per no haver de creuar els semàfors.

De totes maneres encara que no es pogués, no li veig el sentit a posar una parada tant prop d'una altra, per molt que hi hagi un edifici històric, que no mourà ni de molt lluny el volum de viatgers que mou la Sagrada Família, o que mouen els enllaços d'Universitat, Catalunya i Urquinaona, que per això son l'excepció i estan tant a prop.

A Jaume I també li aniria molt be que se li obrin sortides pel costat que no en té, quedaria direcció La Pau a la Pl.Ramon Berenguer, i direcció Trinitat Nova al C/Pare Gallifa, molt prop de la catedral, i descongestionarien les altres entrades.
Ecomobisostrans l’ha editat per darrera vegada el dia: 09 oct. 2020, 01:22, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » 08 oct. 2020, 08:22

* Les dues estacions del Mina-Grott (i el tren en funcionament entre totes dues, of course).

* Ferran, per liar-la parda a la Rambla.

* Travessera, per liar-la parda a Gràcia.

* l'estació del Norte, en superfície, amb l'edifici històric i tota la platja de vies antiga ben plena un altre cop, per liar-la encara més parda.

* Bordeta, amb dues andanes i 100% en superfície, i Mercat Nou tal i com estava abans del "calaix", precisament per trinxar-lo bé.

* L'estació del tren de Sarrià a pl. Catalunya i totes des de la línia en superfície, per reivindicar el dret a la llum natural per part dels usuaris del ferrocarril.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23642
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 08 oct. 2020, 08:26

Renfe445 ha escrit: 08 oct. 2020, 00:15
metring ha escrit: 07 oct. 2020, 23:25 Per la mateixa regla de tres, què fem amb Catalunya i Urquinaona?
Serà Catalunya i Universitat, no? :)
No, ja ho he dit bé. Quant hi ha entre una i l'altre?



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » 08 oct. 2020, 21:00

metring ha escrit: 08 oct. 2020, 08:26
Renfe445 ha escrit: 08 oct. 2020, 00:15
metring ha escrit: 07 oct. 2020, 23:25 Per la mateixa regla de tres, què fem amb Catalunya i Urquinaona?
Serà Catalunya i Universitat, no? :)
No, ja ho he dit bé. Quant hi ha entre una i l'altre?
Pero estas que comentais tienen transbordo, la de correos no, pero vamos que si la abren no seria mala idea, yo no lo veo mal.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1864
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 09 oct. 2020, 09:31

Completament d'acord amb el company "Ecomobisostrans"

"Si se li obre sortida a Barceloneta pel costat que no en té ja se surt quasi a correus. I es pot afegir un passadís de 100m amb 4 sortides una a cada costat de la cruïlla Via Laietana-Pg.Colom, per tant una d'elles davant mateix de Correus, per no haver de creuar els semàfors".

Salut!.



437.001
N10
N10
Entrades: 5046
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » 01 abr. 2021, 10:56

122-042-132 ha escrit: 09 oct. 2020, 09:31 "Si se li obre sortida a Barceloneta pel costat que no en té ja se surt quasi a correus. I es pot afegir un passadís de 100m amb 4 sortides una a cada costat de la cruïlla Via Laietana-Pg.Colom, per tant una d'elles davant mateix de Correus, per no haver de creuar els semàfors".
Exacte.

De fet, crec recordar que hi havia arribat a haver un pla per fer un segon accés a Barceloneta, que donés a Pas Sota Muralla.

Si es fés, no caldria reobrir Correus.

A més, l'estació de Correus pràcticament s'hauria de reconstruïr des de zero, ja que la seva configuració va quedar totalment modificada amb el perllongament a Barceloneta, inutilitzant-la.
Ara, tal i com està, no hi ha espai per unes andanes mínimament amples.

A més que no es troba tant allunyada com això de Jaume I.

Seria molt més barat i donaria el mateix servei fer el segon accés a Barceloneta.
Que, si mirem el nombre de passatgers, té molta més raó per fer-se que no els segons accessos a Bogatell i Selva de Mar... i allà els van fer.
Entenc que Barceloneta seria un pèl més complicat per la cota sobre el nivell del mar i per la proximitat de la Ronda Litoral, però de cap manera seria una inutilitat, ben al contrari.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7319
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 05 abr. 2021, 20:29

Barceloneta demana a crits un segon accés, costat Moll de la Fusta, i un passadís directe amb l'Estació de França... encara que els pesi als que volen especular amb aquesta estació d'ADIF.

Si a més prolonguem el Trambesòs fins a Colón per davant d'EdF, ja seria perfecte.





Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 167

Entrada Autor: Railjet OBB » 05 abr. 2021, 22:18

wefer ha escrit: 05 abr. 2021, 20:29 Barceloneta demana a crits un segon accés, costat Moll de la Fusta, i un passadís directe amb l'Estació de França... encara que els pesi als que volen especular amb aquesta estació d'ADIF.

Si a més prolonguem el Trambesòs fins a Colón per davant d'EdF, ja seria perfecte.
Jo també ho pensó que es tindria que fer un passadís que conectes l'estació de França i també un passadís que conectes l'estació de França amb el Carrer del Dr Aiguader.


Imatge

437.001
N10
N10
Entrades: 5046
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » 17 abr. 2021, 23:53

wefer ha escrit: 05 abr. 2021, 20:29 Barceloneta demana a crits un segon accés, costat Moll de la Fusta
Pas Sota Muralla equival a "costat Moll de la Fusta".
Es pot fer, però no de qualsevol manera: hi ha la limitació del túnel de la Ronda Litoral...
wefer ha escrit: 05 abr. 2021, 20:29 i un passadís directe amb l'Estació de França... encara que els pesi als que volen especular amb aquesta estació d'ADIF.
Tant de bo que sí...
Ara que entraran nous operadors, tant d'AV, com segurament també convencional, no es pot limitar de qualsevol manera la capacitat de la xarxa.
Crec que és millor que es faci un salt de moltó invertit a Bifurcació Aragó, per evitar els cisallaments dels trens de Clot amb els trens d'Estació de França.

Per molta Sagrera que facin, el guany de capacitat allà no serà enorme, el dipòsit de Sant Andreu Comtal tard o d'hora marxarà d'allà, com han tret (més exactament, estan traïent) l'estació de Sagrera de mercaderies.
És una de les darreres reserves de sòl urbà de Barcelona. Temps al temps...

I amb la reforma de Montcada-Bifurcació es podrà guanyar capacitat, però no tanta quan treguin el dipòsit de Sant Andreu Comtal...
wefer ha escrit: 05 abr. 2021, 20:29Si a més prolonguem el Trambesòs fins a Colón per davant d'EdF, ja seria perfecte.
Això ja seria perfecte.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1923
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » 18 abr. 2021, 22:09

En comptes de fer l'estació de Sabadell Can Llong, perquè no reobren l'antic baixador de Castellarnau? L'antic baixador i el lloc on es trobaria la nova estació de Sabadell son uns metres de diferència i l'arquitectura de la de Castellarnau hi és diria jo que feta, només quedaria remodelar-la i pulir-le per ser més accessible en general i per la gent amb mobilitat reduïda.



França451
N9
N9
Entrades: 2425
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » 19 abr. 2021, 23:20

Carlos González ha escrit: 18 abr. 2021, 22:09 En comptes de fer l'estació de Sabadell Can Llong, perquè no reobren l'antic baixador de Castellarnau? L'antic baixador i el lloc on es trobaria la nova estació de Sabadell son uns metres de diferència i l'arquitectura de la de Castellarnau hi és diria jo que feta, només quedaria remodelar-la i pulir-le per ser més accessible en general i per la gent amb mobilitat reduïda.
Es que los de Sabadell ahora quieren ser más pijos que los de Terrassa, y claro... Castellarnau está "en medio de la nada" (mentira porque paran el 7 y el 11 de TUS muy cerca), pero como Can Llong está bajo la plaza esa nueva que hicieron, harán una estación subterránea o semisubterránea y así presumirán de "Tren Ultramodenno" y de "gente progre", ya sabes: lo de tren al descubierto está mal visto...

¡¡¡Es que es para :martell2 :martell2 :martell2 !!!!!!!


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 167

Entrada Autor: Railjet OBB » 20 abr. 2021, 11:35

França451 ha escrit: 19 abr. 2021, 23:20
Carlos González ha escrit: 18 abr. 2021, 22:09 En comptes de fer l'estació de Sabadell Can Llong, perquè no reobren l'antic baixador de Castellarnau? L'antic baixador i el lloc on es trobaria la nova estació de Sabadell son uns metres de diferència i l'arquitectura de la de Castellarnau hi és diria jo que feta, només quedaria remodelar-la i pulir-le per ser més accessible en general i per la gent amb mobilitat reduïda.
Es que los de Sabadell ahora quieren ser más pijos que los de Terrassa, y claro... Castellarnau está "en medio de la nada" (mentira porque paran el 7 y el 11 de TUS muy cerca), pero como Can Llong está bajo la plaza esa nueva que hicieron, harán una estación subterránea o semisubterránea y así presumirán de "Tren Ultramodenno" y de "gente progre", ya sabes: lo de tren al descubierto está mal visto...

¡¡¡Es que es para :martell2 :martell2 :martell2 !!!!!!!
Calma :tranqui


Imatge

437.001
N10
N10
Entrades: 5046
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » 20 abr. 2021, 18:34

Railjet OBB ha escrit: 20 abr. 2021, 11:35
França451 ha escrit: 19 abr. 2021, 23:20
Carlos González ha escrit: 18 abr. 2021, 22:09 En comptes de fer l'estació de Sabadell Can Llong, perquè no reobren l'antic baixador de Castellarnau? L'antic baixador i el lloc on es trobaria la nova estació de Sabadell son uns metres de diferència i l'arquitectura de la de Castellarnau hi és diria jo que feta, només quedaria remodelar-la i pulir-le per ser més accessible en general i per la gent amb mobilitat reduïda.
Es que los de Sabadell ahora quieren ser más pijos que los de Terrassa, y claro... Castellarnau está "en medio de la nada" (mentira porque paran el 7 y el 11 de TUS muy cerca), pero como Can Llong está bajo la plaza esa nueva que hicieron, harán una estación subterránea o semisubterránea y así presumirán de "Tren Ultramodenno" y de "gente progre", ya sabes: lo de tren al descubierto está mal visto...

¡¡¡Es que es para :martell2 :martell2 :martell2 !!!!!!!
Calma :tranqui
... però té raó. :D



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3395
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » 21 abr. 2021, 08:51

437.001 ha escrit: 20 abr. 2021, 18:34
... però té raó. :D
Te tota la raó.

En aquest país som especialistes a enderrocar allò que, en el millor dels casos, caldrà tornar a construir passat un temps. I, també, a no saber treure el suc d'allò que ja tenim i no cal construir de nou. Sembla que només interessi construir. Deu ser pel 3%.

Salut.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1923
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » 11 juny 2021, 14:52

I el baixador de Raïmat no estaria bé re-obrirla? I no dic re-obrir l'accés on es situava, sinó modificar l'accés per a que estigui més a prop de la zona... l'accés de l'antic baixador es situava i es situa encara a 15 minuts caminant que segons Google Maps son 1,3 km.



437.001
N10
N10
Entrades: 5046
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » 23 juny 2022, 04:48

ortegote ha escrit: 11 juny 2017, 02:48Almeda Renfe
Això vol dir "Sant Ildefons de Cornellà"?



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries”