Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
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Carlos González
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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 08/06/2021 10:22

Exactamente... y hago incisión de nuevo a la posibilidad de que con el paso de tranvía de Laureà Miró puede llegar a la posibilidad de dos posibles nuevos servicios aprovechando ese nuevo paso y el paso actual de la T3 que bifurca a Montesa.



Oswaldo
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Entrada Autor: Oswaldo » Dimarts 08/06/2021 12:22

Creo que lo más plausible con la conexión directa de la T3 es que se establezca un servicio que viniendo de Sant Feliu dé toda la vuelta por el bucle y Cornellà para luego volver a incorporarse en el tramo troncal dirección Diagonal, no sé si me explico. Así lo dibujaba la PTP en algunas propuestas y creo que ya va bien así. Justamente una línea así sí tendría sentido también de morir en Ernest Lluch, ya que iría enfocada a hacer una distribución más local.

Combinando todas estas propuestas quedaría un esquema de cuatro líneas, T1/T2 que vienen de Diagonal y hacen el famoso bucle en direcciones opuestas, la T3 viene también de Diagonal y va por el paso directo de L. Miró a Sant Feliu, y otra línea más que hace Ernest Lluch - Sant Feliu por Cornellà.
No es por nada pero esto suena a un esquema de líneas magnifico, ya nos podría pagar regalías la ATM.



Oswaldo
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Entrada Autor: Oswaldo » Dimarts 08/06/2021 12:29

Ahora, si se me apura, yo propondría un ramal por Ctra Esplugues hasta la Pl. Parador, para dar una mejor conexión a Esplugues que siempre ha quedado un poco de lado (y a su vez enterrando la propuesta de prolongar la L3 porque es un exceso en la zona si se cubre bien con tranvía y Rodalies).

Tiene tan tremendo potencial el tranvía en BCN y alrededores que es un sufrimiento ver como no se aprovecha. Que tal una línea que desde Ernest Lluch siga en dirección Collblanc y todo recto hasta Parallel (que ahí hay Metro pero siempre solo dos o tres paradas y luego trasbordo), luego por Paseo Colón a enlazar con una T4 prolongada.
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Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 08/06/2021 15:10

Carlos González ha escrit:
Dimarts 08/06/2021 10:22
Exactamente... y hago incisión de nuevo a la posibilidad de que con el paso de tranvía de Laureà Miró puede llegar a la posibilidad de dos posibles nuevos servicios aprovechando ese nuevo paso y el paso actual de la T3 que bifurca a Montesa.
Es redundante porque la parada Hospital Sant Joan Despí i la de Llevant-Les Planes (anteriormente las dos se llamaban Sant Martí de l'Erm, y tenía más sentido porque son dos paradas que brindan posibilidad de transbordo), de hecho se podría dejar la vía para realizar desvíos pero es que poniendo el tranvía por la calle Laureà Miró y poniendo las líneas del bucle de Cornellà como he dicho no va a empeorar el servicio.


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Sehr geehrte Fahrgäste, bitte entschuldigen Sie die Verspätung. :suar

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Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 08/06/2021 15:12

Oswaldo ha escrit:
Dimarts 08/06/2021 12:29
Tiene tan tremendo potencial el tranvía en BCN y alrededores que es un sufrimiento ver como no se aprovecha. Que tal una línea que desde Ernest Lluch siga en dirección Collblanc y todo recto hasta Parallel (que ahí hay Metro pero siempre solo dos o tres paradas y luego trasbordo), luego por Paseo Colón a enlazar con una T4 prolongada.
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De hecho yo creo que la "Nova Xarxa" de TMB tendría que ser de tranvía. Así nos brinda dos tipos de tranvías, el previo a 1971 (reconversión de la nova xarxa) y el actual (estilo AMB:Bus Metropolità). Hay mucho potencial.


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Entrada Autor: jmroig » Dimarts 08/06/2021 20:42

Bona idea.
Tram per Carretera de Sants fins a Drassanes, Estació de França i Ciutadella.
I també per Gran Via, des de Glòries fins a Zona Franca.



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Carlos González
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Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 30/06/2021 23:18

Bones, vull mostrar una idea basant-me en la idea original de la L12 més el perllongament que hi ha redactat de la L3 i una proposta de perllongar la L5 cap a Sant Boi. La idea és l'alternativa de tenir un transport ferroviari tipus metro als municipis del Delta. https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 74645&z=12

La L12: El perllongament des de Finestrelles-Reina Elisenda serà tal com és, després considero que tenint en compte que la L12 actual i la L3 tenen el mateix ample de via (UIC, 1.435 mm) es poden aprofitar totes dues infraestructures en una sola, com la mateixa funcionalitat que té el metro de Palma.

Després de Pont d'Esplugues que enllaçaria amb el TRAM i la L3 acabant el túnel mixte, el faria parar sota el carrer d'Àngel Guimerà continuant així per la zona de l'Hospital Moisès Broggi i TV3, com que la L3 para a l'Hospital, en el cas de la L12 faria parar al costat dels estudis de TV3.

Més endavant faria parar fent un intercanviador a l'estació de Sant Joan Despí com ho faria la L3, la idea és fer un traçat alternatiu per els municipis d'Esplugues i Sant Joan Despí diferenciant-lo del TRAM i de la L3 per més varietat de mobilitat i més rapidessa.

Continuaria tal com es va proposar la part del recorregut de Sant Boi-Castelldefels, passant i parant per Molí Nou-Pl. de la Generalitat-Catalunya-Torre de la Vila, passant i parant per Torre Roja, el Parc Torrent Ballester, i faria parar no en la Plaça Catalunya de Gavà però a prop de la Plaça Catalunya de Gavà per tenir accessos entre els municipis de Viladecans i Gavà.

La zona de Castelldefels es faria tal i com es va proposar en la idea original, parant per Canyars, l'estació de Castelldefels, per la UPC d'allà i l'estació de la Platja.

La L3: No hi ha molt a dir, si la fan tal com volen fer... doncs pasaria per Esplugues, Sant Just, Sant Joan Despí i Sant Feliu... el que no sé si fer-la acabar a la plaça Pere Dot com ho mostren o fer-ho acabar per l'estació de Sant Feliu per tenir un intercanviador amb el TRAM, l'estació de RENFE i el suposat metro L3, tal com és a Cornellà.

La L5: Per garantir connexió al centre de Sant Boi, aquesta antiga idea seria perllongar la L5 que acaba a Cornellà fent passar per l'estació de Sant Boi, però en aquest cas és extendre-ho fins la Plaça Catalunya de Sant Boi per a que tingui enllaç amb la suposada L12 per garantir la connectivitat de les estacions als municipis del Delta amb el centre de Sant Boi.
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 01/07/2021 20:49, en total s’ha editat 1 vegada.



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Carlos González
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Entrada Autor: Carlos González » Dijous 01/07/2021 12:05

També he volgut veure com quedaria si fos el recorregut com a tramvia per la C-245, idea que va mostrar l'usuari davroca5, aquí teniu el seu mapa original: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... 70336&z=12

El meu mapa és aquest: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 53216&z=12

I també he posat com quedaria com a servei de Rodalies passant per la Diagonal connectant els ramals de la R2 i R1 per fer similar al Crossrail, com va proposar en bigcoaster: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 55216&z=11



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Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 01/08/2021 18:34

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 98776&z=16

Vull mostrar la meva proposta per la T2, la idea és desdoblar el tram de Bon Viatge-Llevant - Les Planes ja que és en via única, i tenint en compte que si augmentaria la demanda de passatgers quan s'uneixi les dues xarxes del TRAM i a més per el TRAMBaix facin la variant de Laureà Miró i el perllongament fins a Sant Feliu/Quatre Camins, hauran d'augmentar l'oferta de la T1/T2 si es pensa fer-la arribar per l'Estació de Sant Adrià quan s'uneixi les dues xarxes.

Veient l'amplada de l'Av. Barcelona de Sant Joan Despí, podrien fer viable posar una via desviada per separar la via direcció Francesc Macià i la via direcció Llevant. Que sigui tal i com ho mostro no vull dir que sigui així, però la idea que vull exposar és el fet de modificar els carrils d'aquesta avinguda creant com un carril bus, carretera i recorregut desdoblat del tramvia, o fer paral·lels la carretera per una direcció, les vies del tram i la carretera per l'altre direcció per tal de poder desdoblar el servei de la T2.

Vosaltres què opineu? Creieu que s'hauria de desdoblar aquest recorregut de la T2 per augmentar freqüències de pas o no?



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Entrada Autor: Platanito » Dilluns 02/08/2021 11:21

Carlos González ha escrit: Vosaltres què opineu? Creieu que s'hauria de desdoblar aquest recorregut de la T2 per augmentar freqüències de pas o no?
No. Es podria incrementar fent encreuaments a alguna parada intermitja, si calgués. Jo destinaria els calers a extendre la xarxa.


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Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 02/08/2021 13:01

Platanito ha escrit:
Dilluns 02/08/2021 11:21
No. Es podria incrementar fent encreuaments a alguna parada intermitja, si calgués. Jo destinaria els calers a extendre la xarxa.
Menciono també els perllongaments del TRAMBaix com el cas de Quatre Camins, i el pas directe de Laureà Miró. A més els menciono ja que cal augmentar les freqüències de pas en certs trams, en aquest cas la T2 si arribarà a l'Estació de Sant Adrià (Unió de les xarxes a la Diagonal), el desdoblament serviria per augmentar els serveis sense problemes i precísament per evitar els encreuaments possibles.



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Entrada Autor: França451 » Divendres 06/08/2021 18:26

Ayer, mientras estuve en la playa me dio por ponerme a dibujar en la arena la red de Rodalies y se me ocurrió reorganizar todas las líneas de Rodalies, y como efecto, las de FGC, ya que mi idea consistía en sacar la nomenclatura R5 y R6 de FGC para devolvérselas a Renfe.
Por ello, la red de FGC, que citaré primero, quedaría así:
S1: Barcelona-Terrassa
S2: Barcelona-Castellar V
S3: Barcelona-Can Ross
S4: Barcelona-Manresa
S5: Barcelona-Sant Cugat
S6: Barcelona-UAB
S7: Barcelona-Rubí
S8: Barcelona-Igualada
S9: Barcelona-Martorell

En la reorganización, las líneas de Manresa e Igualada mantienen las actuales estaciones donde paran, y desaparece la línea Barcelona-Olesa. En sustitución, todos los Barcelona-Olesa pasan a ser Barcelona-Martorell. Eso por lo que respecta a FGC. Las actuales R50 y R60 pasan a ser S40 y S80. Y como veis, amplío la S2 ya a Castellar del Vallés.

Vamos con Renfe. Renfe comienza siendo fácil y luego se complica, a medida que aparecen las líneas.

R1: Sant Vicenç de Calders-Maçanet-Massanes (por el túnel de Catalunya, línea Costa-Costa)*
R2: Sant Vicenç de Calders-Maçanet-Massanes (por pg. de Grácia, línea interior-Interior)
R3: Castelldefels-Vic (Por Cornellá, Z. Universitária, Diagonal, Pg. de gràcia, Ramal de las Aguas y Montcada Bifurcaciò)
R4: Terrassa-Aeroport (por el túnel de Catalunya y Torre Baró)
R5: Aeroport-Puigcerdà (por Pg. de Gràcia, Clot y Ramal de las Aguas a Montcada Bif.)
R6: Estació de França-Manresa (por Clot y Ramal de las Aguas a Montcada Bif.)
R7: Martorell-Molins-Catalunya-Torre Baró-UAB-Rubí-Hospitalet-El Prat-Aeroport (por el túnel del Gornal).
R8: Vilafranca del P-UAB-Granollers-Girona (servicio parcialmente regional a partir de Maçanet S).
R9: Línea orbital de Vilanova a Mataró
R10: Estació de França-Clot-La Llagosta-UAB-Rubí-Molins-Hospitalet-Aeroport (por el túnel del Gornal)
R11: Estaciò de França-Sants-Rubí-UAB-Montcada Bif-SAC-Badalona (por el Ramal de las Aguas y una nueva conexión que recuperaba el enlace de SAC a Sant Adrià).
R12: Badalona-Matarò*

Vale, y después de este cacao maravillao, las aclaraciones, porque hay una aclaración.
La línea R1 tendría todos sus servicios por la Costa Norte, sean parciales o totales, efectuando las siguientes paradas desde Clot: Sant Adriá, Badalona, Masnou, Premiá de Mar, Vilassar de Mar, Mataró y desde aquí para en todas las estaciones. Habría que restructurar la línea entre Badalona y Mataró o bien haciendo cuatro vías, o bien haciendo que Montgat, Masnou, Premiá y Vilassar por lo menos, tengan cuatro vías cada una. La razón sería para crear en este tramo el concepto clásico europeo de "Tren rápido-Tren lento". Los rápidos serían todos los de la R1, al margen de cuál sea su destino. Los trenes lentos serían la línea R12, que he indicado con el asterisco, que pararían en todas las estaciones, las cito porque hay una que finalmente se abriría y otra que ni os esperábais: Badalona, Montgat, Montgat Nord, Masnou, Ocata, Premiá de Mar, Can Pou-CC Premià, Vilassar de Mar, Cabrera-Vilassar, Cabrera-Argentona y Mataró.
La nueva estación de Cabrera-Argentona estaría ubicada más o menos donde el centro comercial de Cabrera y el complejo industrial y podría tener también cuatro vías, para facilitar los adelantamientos de la R1 (ya que ésta no pararía aquí tampoco, como he indicado antes).

Las líneas R7, R10 y R11 pararían en todas las estaciones. La línea R8 tendría tres variantes: cuando realice el trayecto Vilafranca-Granollers y Vilafranca-Sant Celoni, pararía en todas las estaciones, pero cuando hiciese el servicio Vilafranca-Girona, iría directa de Vilafranca a Sant Sadurní (sin parada en La La Granada ni Lavern). Podría incluso hacer este recorrido:
Vilafranca, Sant Sadurní, Gelida, Martorell, Rubí, Sant Cugat, UAB, Santa Perpétua, Granollers, Cardedéu, Llinars, Sant celoni, Gualba, riells, Hostalric, Maçanet, Sils, Caldes de Malavella, Riudellots, Fornells S y Girona.

Por supuesto, cuento en todos los trazados con la nueva Estació de La Sagrera, pero no la considero como terminal de ninguna línea, sino como una estación pasante.

Un saludo


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

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