Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Entrada Autor: genissimon » Dijous 04/03/2021 13:36

Diari de Girona, 3 de març de 2021 ha escrit: En tren fins a la Costa Brava
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 05/03/2021 14:09

Diari de Girona, 2 de març de 2021 ha escrit: Tren de la Costa Brava: 50 minuts de Palafrugell a Girona
La plataforma que reivindica la nova connexió ferroviària calcula que es podria reduir el temps de trajecte respecte a l'autobús i, en alguns casos, també en relació amb el vehicle privat
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 15/03/2021 13:48

Diari de Girona, 15 de març de 2021 ha escrit: «El ferrocarril estalvia el problema de la congestió i l'aparcament»
L'enginyer Pau Noy, redactor del projecte del Tren de la Costa Brava, demana un «canvi de prioritats» al Govern, i que una part de la inversió en carreteres es destini al ferrocarril
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 20/04/2021 13:47

Diari de Girona, 19 d'abril de 2021 ha escrit: El tren de la Costa Brava ja té 1.300 firmes i més d'una quinzena d'entitats a favor
Ajuntaments com Palafrugell, Sant Feliu de Guíxols o la Bisbal han votat mocions a favor, i la UdG també s'ha mostrat receptiva a la iniciativa
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 25/04/2021 9:04

Entre Bell-lloc i Mollerussa hi és el municipi de Sidamon, no entenc perquè no demanen un baixador en aquest nucli, la via passa a prop del municipi i tindrien una connexió directe entre Lleida i Manresa/Barcelona. A Anglesola i Castellnou de Seana tenen baixadors que es situen una mica lluny del nucli urbà, a Sidamon tenen la sort de que la via del recorregut de la R12 passi a prop.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 25/04/2021 21:24

Proposta de reorganització de la R14:

- R14 Tarragona - Lleida, prestada amb Regional. Sortides sobre les 6.00, 9.00, 12.00, 15.00, 18.00 i 21.00. Caldrien 2 unitats, procedent de la RT1 i de les llançadores de la Plana. Creuament a Montblanc.
- Els actuals R14 passen a ser a R13. Comportaria una 5a expedició per Valls. Es manté els 5 serveis diaris entre Barcelona i Lleida, amb reducció de 30 min a 3 d'ells.
- Prolongació de la R2 sud, dels serveis del carrousel de Sant Vicenç fins Tarragona. Caldria incorporar una composició al carrosel.

Avantatges:
- Entre Tarragona i Lleida es passa de 3 a 6 serveis diaris. Arribada a les ciutats sobre les 8.00 i sortida fins les 21.00.
- Entre Lleida i Barcelona es manté 5 serveis, amb reducció de 30 min en 3 serveis.
- Entre Valls i Barcelona es passa de 2 a 5 serveis diaris, eliminant el trasbord actual a 2 d'ells.
- Entre Tarragona i Barcelona cada 30 min, amb millora del servei de proximitat entre Garraf, Baix Penedes i Tarragones, e important en època estival.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 26/04/2021 10:54

Sona molt bé! Jo t'ho firmo :D


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 26/04/2021 11:47

Jo també


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 27/04/2021 2:53

sag470 ha escrit:
Diumenge 25/04/2021 21:24
Proposta de reorganització de la R14:

- R14 Tarragona - Lleida, prestada amb Regional. Sortides sobre les 6.00, 9.00, 12.00, 15.00, 18.00 i 21.00. Caldrien 2 unitats, procedent de la RT1 i de les llançadores de la Plana. Creuament a Montblanc.
- Els actuals R14 passen a ser a R13. Comportaria una 5a expedició per Valls. Es manté els 5 serveis diaris entre Barcelona i Lleida, amb reducció de 30 min a 3 d'ells.
- Prolongació de la R2 sud, dels serveis del carrousel de Sant Vicenç fins Tarragona. Caldria incorporar una composició al carrosel.

Avantatges:
- Entre Tarragona i Lleida es passa de 3 a 6 serveis diaris. Arribada a les ciutats sobre les 8.00 i sortida fins les 21.00.
- Entre Lleida i Barcelona es manté 5 serveis, amb reducció de 30 min en 3 serveis.
- Entre Valls i Barcelona es passa de 2 a 5 serveis diaris, eliminant el trasbord actual a 2 d'ells.
- Entre Tarragona i Barcelona cada 30 min, amb millora del servei de proximitat entre Garraf, Baix Penedes i Tarragones, e important en època estival.
La part de la R13 i la R14, totalment d'acord.
Valls per una banda (Barcelona-Valls, Valls-Sant Vicenç, Valls-Montblanc-Lleida), i La Selva/Alcover per l'altra (Tarragona-Reus-La Selva-Alcover, La Selva-Alcover-Montblanc-Lleida), tenen uns serveis ferroviaris indecents.
Tota millora és benvinguda.
Si a sobre hi afegim la planejada estació de Reus-Bellissens, encara millor.

Sobre la R2, en canvi... calma. Encara és aviat.
Convé recordar que les obres del Corredor Mediterrani encara estan lluny d'acabar-se entre Castellbisbal i Vila-seca (3er rail)... i entre La Boella/Vila-seca i Castelló (canvi d'ample).
I això serà un bon sarau que durarà bastants mesos, perquè hauran de tallar entre Sant Vicenç i Torredembarra per ampliar el gàlib del túnel del Roc de Sant Gaietà.
No em queda clar quines conseqüències tindrà tot això per a Tarragona, convindrà anar amb peus de plom.
Jo no ho faria abans de tot això.



Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Dimarts 27/04/2021 10:29

437.001 ha escrit:
Dimarts 27/04/2021 2:53
sag470 ha escrit:
Diumenge 25/04/2021 21:24
Proposta de reorganització de la R14:

- R14 Tarragona - Lleida, prestada amb Regional. Sortides sobre les 6.00, 9.00, 12.00, 15.00, 18.00 i 21.00. Caldrien 2 unitats, procedent de la RT1 i de les llançadores de la Plana. Creuament a Montblanc.
- Els actuals R14 passen a ser a R13. Comportaria una 5a expedició per Valls. Es manté els 5 serveis diaris entre Barcelona i Lleida, amb reducció de 30 min a 3 d'ells.
- Prolongació de la R2 sud, dels serveis del carrousel de Sant Vicenç fins Tarragona. Caldria incorporar una composició al carrosel.

Avantatges:
- Entre Tarragona i Lleida es passa de 3 a 6 serveis diaris. Arribada a les ciutats sobre les 8.00 i sortida fins les 21.00.
- Entre Lleida i Barcelona es manté 5 serveis, amb reducció de 30 min en 3 serveis.
- Entre Valls i Barcelona es passa de 2 a 5 serveis diaris, eliminant el trasbord actual a 2 d'ells.
- Entre Tarragona i Barcelona cada 30 min, amb millora del servei de proximitat entre Garraf, Baix Penedes i Tarragones, e important en època estival.
La part de la R13 i la R14, totalment d'acord.
Valls per una banda (Barcelona-Valls, Valls-Sant Vicenç, Valls-Montblanc-Lleida), i La Selva/Alcover per l'altra (Tarragona-Reus-La Selva-Alcover, La Selva-Alcover-Montblanc-Lleida), tenen uns serveis ferroviaris indecents.
Tota millora és benvinguda.
Si a sobre hi afegim la planejada estació de Reus-Bellissens, encara millor.

Sobre la R2, en canvi... calma. Encara és aviat.
Convé recordar que les obres del Corredor Mediterrani encara estan lluny d'acabar-se entre Castellbisbal i Vila-seca (3er rail)... i entre La Boella/Vila-seca i Castelló (canvi d'ample).
I això serà un bon sarau que durarà bastants mesos, perquè hauran de tallar entre Sant Vicenç i Torredembarra per ampliar el gàlib del túnel del Roc de Sant Gaietà.
No em queda clar quines conseqüències tindrà tot això per a Tarragona, convindrà anar amb peus de plom.
Jo no ho faria abans de tot això.
Jo fa temps vaig fer una proposta semblant i era lo següent:

RT1: l'Espluga del Francolí - Tarragona - Sitges.
RT2: l'Espluga del Francolí - Valls - Vilafranca del Penedès.
RT3: Tarragona - Tortosa - Vinarós.
RT4: Tarragona - Vila-seca - Camp de Tarragona.

Tant les línies RT1 i RT2 em vaig inspirar amb la línia RG1 que va per la línia de la costa del Maresme.
Fitxers adjunts
metromapmaker (14).png
(185.62 KiB) Encara no s’ha baixat


Imatge

Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Dimarts 12/10/2021 17:53

Millorem la xarxa de regionals de Catalunya.

RT1: Camp de Tarragona - Tarragona - St Vicenç de Calders.
R16b: Tortosa - Camp de Tarragona - Barcelona (Sense tarifa AVANT).
R18: Tortosa - Lleida Pirineus - Zaragoza Delicias (Sense tarifa AVANT).
R19: Pl Espanya - Igualada - Lleida Pirineus.
R20: Pl Espanya - Berga - Puigcerda.
R21: Aeroport T1 - La Seu d'Urgell - Encamp enllaç.
R22: Barcelona - Vielha Mijaran - Luchon SNCF.

Espero que podem debatre aquestes propostes per millorar i ampliar la xarxa de regionals de Catalunya.
metromapmaker (27).png
(313.98 KiB) Encara no s’ha baixat


Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 31/10/2021 11:22

Hola bones... ara que ja fa uns dies va sortir la informació de l'estructura del corredor Lleida-Manresa que faran que siguin línies llançadora anomenades RL3 i RL4, volia comentar sobre una proposta de fa temps.

Sempre he pensat que per la part d'Igualada de l'Eix Transversal hi falta un servei de ferrocarril/tren per allà, i ara que els municipis de Cervera, Tàrrega i Mollerussa no tindran ja mai més connexió directe a BCN, bé podria tenir-la amb aquest suposat recorregut que a més de connectar a Igualada podria servir per fer serveis ràpids o semiràpids.

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 22015&z=10

També altre idea per dotar d'una connexió bona o decent per la comarca d'Anoia és perllongar la R6 cap a la Plaça Catalunya d'Igualada fent un intercanviador entre la suposada estació d'Igualada d'ADIF i la suposada estació d'Igualada d'FGC. I alhora estendre més les alternatives de mobilitat per facilitar la manca de transport ferroviari que té la comarca, entre les quals fer els traçats de la R6 més rectilinis o intentant que no hi hagin corbes tancades que un dels motius pels temps de viatge massius (que no el principal que això ja se sap) és per això. I ampliar fins i tot la idea de fer un servei encara més directe la R6 fent un túnel passant entre Vilanova del Camí i Piera per fer serveis de la R6 més directes encara. I dotant per més passatgers, crear nous baixadors per la R6 que serien les urbanitzacions de La Venta i Can Mussarro i l'urbanització de Piera Can Bonastre.

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 18252&z=11

Segurament ja he comentat o s'ha comentat això en el passat i gran part no es faran i alhora és molt difícil i amb un pressupost elevat per l'orografia del territori, tot i així no deixen de ser idees i propostes.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 17/12/2021 6:36

ALTERNATIVA RODALIES
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 00012&z=12

ALTERNATIVA FGC
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 99972&z=12

Vaig crear dos mapes basant-me en la proposta del suposat futur corredor de Cornellà-Castelldefels, el primer enllaç són les alternatives que poden fer Rodalies ja sigui un servei segregat de la resta de la xarxa, o bé un perllongament d'una línia existent que vagi cap a Sants per el túnel de Pl.Catalunya... Aquí potser no tindria moltes parades per garantir d'una velocitat comercial molt considerable per la mobilitat d'aquests municipis...

L'altre és el Carrilet, de fer un nou ramal per Sant Boi i fer-ho baixar a Castelldefels per fer el corredor de Cornellà-Castelldefels, aquesta al ser tren suburbà i metro en algunes parts, aquí té més joc al tenir més parades i si sumen els perllongaments de Gràcia i de Parc del Besòs i aquesta idea de Castelldefels, tindriem la L8 com línia de metro pur amb 29 parades connectant els municipis de Sant Adrià del Besòs, Barcelona, L'Hospitalet, Cornellà i Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels...


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 01/01/2022 2:58

437.001 ha escrit:
Dimarts 27/04/2021 2:53
Sobre la R2, en canvi... calma. Encara és aviat.
Convé recordar que les obres del Corredor Mediterrani encara estan lluny d'acabar-se entre Castellbisbal i Vila-seca (3er rail)... i entre La Boella/Vila-seca i Castelló (canvi d'ample).
I això serà un bon sarau que durarà bastants mesos, perquè hauran de tallar entre Sant Vicenç i Torredembarra per ampliar el gàlib del túnel del Roc de Sant Gaietà.
No em queda clar quines conseqüències tindrà tot això per a Tarragona, convindrà anar amb peus de plom.
Jo no ho faria abans de tot això.
Tot el corredor serà complicat d'organitzar. A saber quines infraestructures quedaran. Ara mateix la R16 desapareixerà com ara està.



ferranbiosca
N1
N1
Entrades: 7

Entrada Autor: ferranbiosca » Dimecres 25/05/2022 21:10

Porto temps pensant en una restructuració de la xarxa de Rodalies de Catalunya. En primera opció, la restructuració de les línies de Lleida, Tarragona i Girona, per així ampliar les Rodalies d'aquestes.

Rodalies de Lleida: Actualment es disposa de 2 línies operades per FGC; la RL1 i la RL2. El 2024, està previst dues noves línies, la RL3 i la RL4 (antiga R12).

Rodalies de Tarragona: Continuar amb les actuals RT1 i RT2. A part, crear tres noves línies; la RT3: Tarragona – Ribera d'Ebre (R15), la RT4: Tarragona – Tortosa (R16) i la RT5: Tarragona – Alcanar (R16)

Rodalies de Girona: Escurçar la línia RG1 a Maçanet Maçanes.i eliminació de la R11. Podria haver serveis parcials, com per exemple, RT2 Maçanet Maçanes a Figueres o Girona o RT3 des de Blanes o Mataró a Girona.

Altres línies: Eliminació dels serveis parcials i que les línies facin tot el recorregut. Les línies R1 i R2, anirien de l'Hospitalet a Maçanet Massanes. La primera, per la costa i la segona per l'interior. La R3 i R4, continuarien igual. La línia R7 ampliar-la fins a l'Aeroport de Barcelona i la R8 des de Martorell a L'Arboç o Vilafranca o Tarragona. Creació de dues noves línies R9 Tarragona - Estació de França, R10 Lleida - Tarragona - Estació de França (per Reus) També, es podrien incloure serveis suburbans com S11: Molins de Rei – Terrassa o S12: Castelldefels – Granollers Canovelles o S13: Sant Vicenç de Calders - Barcelona Sants (per costa).

A causa d'aquests canvis, les línies R11 (canvia d'itinerarii) i les R12, R13, R14, R15, R16, desapareixerien ja que serien substituits per noves línies i les R2, R2nord i R2sud, s'ajuntarien.
Els horaris, podrien ser com els de la línia Llobregat Anoia dels FGC, que alguns trens de les línies R5 i R6 a primera hora del matí i a última hora de la nit, no començen o acaben a Pl. Espanya.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 12/06/2022 17:02

sag470 ha escrit:
Dissabte 01/01/2022 2:58
Tot el corredor serà complicat d'organitzar. A saber quines infraestructures quedaran. Ara mateix la R16 desapareixerà com ara està.
No sé si és el fil corresponent, però estic intrigat sobre com quedarà la R16 quan facin el següent, si no recordo malament es té pensat implantar en ample UIC pur el tram de Castelló-Vila-seca...


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dilluns 15/08/2022 14:11

Si no fos per impediments polítics, el que seria interessant seria reformular-ho tot (R16 i L7) com a regional Barcelona-València: parant a totes entre Tarragona(Camp de) i Castelló (sense entrar a Tortosa), i sense parada (per LAV) entre Tarragona i Barcelona i entre Castelló i Valéncia.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Divendres 26/08/2022 11:21

sag470 ha escrit:
Diumenge 25/04/2021 21:24
Proposta de reorganització de la R14:

- R14 Tarragona - Lleida, prestada amb Regional. Sortides sobre les 6.00, 9.00, 12.00, 15.00, 18.00 i 21.00. Caldrien 2 unitats, procedent de la RT1 i de les llançadores de la Plana. Creuament a Montblanc.
- Els actuals R14 passen a ser a R13. Comportaria una 5a expedició per Valls. Es manté els 5 serveis diaris entre Barcelona i Lleida, amb reducció de 30 min a 3 d'ells.
- Prolongació de la R2 sud, dels serveis del carrousel de Sant Vicenç fins Tarragona. Caldria incorporar una composició al carrosel.

Avantatges:
- Entre Tarragona i Lleida es passa de 3 a 6 serveis diaris. Arribada a les ciutats sobre les 8.00 i sortida fins les 21.00.
- Entre Lleida i Barcelona es manté 5 serveis, amb reducció de 30 min en 3 serveis.
- Entre Valls i Barcelona es passa de 2 a 5 serveis diaris, eliminant el trasbord actual a 2 d'ells.
- Entre Tarragona i Barcelona cada 30 min, amb millora del servei de proximitat entre Garraf, Baix Penedes i Tarragones, e important en època estival.
Carlos González ha escrit:
Diumenge 12/06/2022 17:02
sag470 ha escrit:
Dissabte 01/01/2022 2:58
Tot el corredor serà complicat d'organitzar. A saber quines infraestructures quedaran. Ara mateix la R16 desapareixerà com ara està.
No sé si és el fil corresponent, però estic intrigat sobre com quedarà la R16 quan facin el següent, si no recordo malament es té pensat implantar en ample UIC pur el tram de Castelló-Vila-seca...
Seguint amb el fil, la reorganització de la R16 crec que ha d'anar si o si per LAV. Si va per convencional necessita canviador d'ample i igualment s'haurien de posar trens amb rodadura desplaçable (S121?), tant per tant sabates grosses.
  • La configuració final de la R16 seria un Avant Barcelona - Estació Intremodal Reus-Tarragona continuant com a regional fins a Tortosa/València. Freqüència d'1 tren per hora (TPH) entre Barcelona i L'Aldea-Amposta; 8-10 serveis entrant i acabant a Tortosa i la resta continuant directes pel corredor mediterrani cap a València.
Mentre no estigui feta la intermodal entenc que el que faran serà entrar fins a Tarragona pel nus de Vila-seca i fer inversió de marxa. Entrar a Tarragona afegeix 30 minuts al trajecte, així que tampoc veuria descabellat entrar només a Vila-seca i fer la inversió allí (només 10 minuts extres i correspondències a Tarragona, Reus i Salou).


El replantejament de la R16 deixa trens i slots lliures en la convencional que són una oportunitat per reorganitzar els regionals sud, guanyant moltes freqüències sense massa inversió. La meva proposta es la següent:
  • Integrar R13 i R17 a la R2 Sud. Seguirien com fina ara 2 TPH entre Barcelona i Sant Vicenç de Calders i continuarien 8-10 serveis R13 cap a Valls (2+2 actualment) i 8-10 serveis R17 cap a Port Aventura (4 actualment). La R13 quedaria retallada a La Plana- Picamoixons (correspondència R14). No farien parada a Castelldefels-Gavà-Viladecans (suposant altres millores a la R2).
  • Tots els slots actuals de Regional Exprés queden disponibles per a la R14 i R15. Això és 2TPH entre Barcelona i Reus i continuarien 8-10 serveis R14 cap a Lleida (3+2 actualment) i 8-10 serveis R15 cap a Mora d'Ebre (6 actualment).
RegionalsSud.png
RegionalsSud.png (101.16 KiB) Visualitzat 6048 cops
Avantatges:
  • L'estació intermodal Reus-Tarragona queda altament servida, podent actuar realment com a via d'accés a l'aeroport de Reus amb 3 TPH cap a Barcelona (1 per LAV i 2 per convencional). A més, Reus obté un nivell de servei amb Barcelona apropiat, comparable amb el que tenen Tarragona o Girona.
  • Oferta base d'un servei cada 30 minuts entre Reus i Tarragona amb R14+R15 pot considerar-se un servei de rodalies (actualment hi ha buits de fins a 1.30h), i es pot reforçar encara més amb RT1 i RT2/R80. Per tant, temps atractius per fer Reus/Tarragona - Tortosa/Salou/Aeroport amb correspondència a la intermodal (o Vila-Seca).
  • Tortosa redueix enormement el temps de trajecte a Barcelona, i alhora manté una alternativa "barata" per anar a Barcelona mantenint els temps de trajecte equiparables als actuals amb correspondència la R14/R15 a la intermodal.
  • Es dupliquen freqüencies a tots els ramals (Valls, Lleida, Móra i Salou), al preu d'incrementar el temps de trajecte d'uns pocs serveis actuals (1 R13 i 4 R17). Només es perd servei directe Valls - Montblanc/Lleida (2 R13) compensable amb l'augement de freqüències i bones cadenciacions R14 a La Plana - Picamoixons. A més, s'afegeix servei directe R17 entre el "Penedès Marítim" i Tarragona.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 26/08/2022 19:09

Et comento la meva opinió, per parts.

R13-R14:
Els R14 que hi ha ara ja estan bé, fan bé la seva funció entre Lleida i Reus-Tarragona, i entre aquestes i Barcelona fan d'R15, així que res a dir, però no han de ser serveis per anar més enllà d'Alcover desde Barcelona, perquè tenen un temps de trajecte massa llarg. Les estacions que hi ha de Picamoixons a Lleida, per anar a Barcelona, han de ser territori de la R13, que si tingués més freqüències al seu torn milloraria el servei a Valls, cosa vital. Si en hora punta es vol allargar algun R2 a Valls com a reforç, d'acord, però el servei principal sempre ha de ser regional R13, directe entre SVC i Sants.

En quant a estacions, tancaria: Puigverd-Artesa, La Floresta, Vilaverd i La Riba. A canvi, coordinació de busos cap a Borges, Juneda i Lleida en els dos primers casos i cap a Montblanc en els altres dos.

Així doncs, com a conclusió et diria que en cap cas eliminaria l'R13 completa sinó que li augmentaria freqüències a unes 5-6 diàries, i deixaria l'R14 amb les 3-4 freqüències diàries que ja té i van bé.

R16
Després de la pèrdua de Salou i Cambrils, ni amb intermodal ni sense, l'R16 és una línia tant potent com per omplir 10 serveis diaris per LAV, és a dir, que no recullin gent a Vila-seca, Tarragona, Altafulla, Torredembarra i SVC.

Dit això, jo sóc partidari de mantenir l'R16 pel traçat actual, i si això requereix d'un canviador d'ample i trens de la sèrie 121, benvinguts siguin, seran una millora respecte les 447, 448 i 470.

R15
Entre Reus i Barcelona aquesta línia demana a crits una cadenciació d'horaris a 1 tren per hora de 6h a 22h i 2 trens per hora a les hores punta de matí i tarda.
Entre reus i Ribarroja, jo penso que l'oferta actual de 6 trens al dia per sentit és prou decent, tot i que es podria afegir alguna circulació, però faria alguns canvis:
- Tancament de les estacions següents: Guiamets, Pradell, Düesaigües-Argentera i Riudecanyes-Botarell, i tinc dubtes amb Capçanes.
- A canvi, ampliació i asfaltat de pàrquings i obertura edificis de viatgers amb serveis a Borges del Camp, Marçà-Falset i Móra la Nova.
- Bus d'aportació coordinat entre Móra La Nova, Móra d'Ebre, Benissanet i Miravet, és un corredor prou sòlid. Potser també un bus coordinat entre Móra la Nova, Corbera i Gandesa podria funcionar. A la resta de poblacions es podria plantejar modificar horaris de línes de bus existents per a que fessin aportació a aquestes estacions desde els pobles que quedarien sense estació.
D'aquesta manera millorarien els temps de viatge i l'oferta seria més cosntant i sòlida, sense les diferències que ara hi ha entre tots els serveis. A més, es garantiria un millora servei a les estacions amb servei i millors condicions per al viatgers al comptar amb aparcaments grans i serveis a l'estació dins d'un edifici (màquines de venda de bitllets, màquines expenedores de menjar i beguda, sala d'espera climatitzada i pantalles d'informació).
- Ampliació de l'amplitud horària del servei:
En sentit Barcelona: Primer servei del dia que permeti arribar a Barcelona abans de les 9 del matí. Últim servei del dia que surti de Móra més tard, cap a les 20-20:30h.
En sentit Ribarroja: Sortida de Barcelona més tard, cap a les 21h.

R17
Sincerament, fora del servei que arriba a Port Aventura quan obre el parc, i d'un servei de tornada quan tanca el parc, la resta jo ho deixaria com una llançadora entre PA i Tarragona. Els solcs que usa entre Tarragona i Bcn farien més servei fent d'R15, i el material mòbil també. I si és complica la cosa, llançadora el 100% dels serveis i ja està.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 26/08/2022 21:36

Jo no sóc partidari de tancar estacions, bé podrien fer que no tots els trens hi parin o bé que siguin estacions o parades facultatives...

Sobre la R13-R14 opino també com en bigcoaster, no sé si per tema de freqüències o serveis és viable fer-ho, però tenint en compte el que volen fer amb el recorregut de Lleida-Cervera-Manresa, podrien fer un servei de rodalia gestionat per Renfe que vagi des de Vinaixa-Almacelles (RL5?)

Jo em decanto per a que la R16 vagi per l'actual traçat si és viable que hi hagi un canviador d'ample per SVC i vagin els trens cap a Vilanova-El Prat-Sants... si ho fan d'aquesta manera anant cap a Camp de Tarragona més amb la futura estació central "Tarragona-Reus" que permetria fer un enllaç potent a les línies regionals i la RT1 de Tarragona i dedueixo que penses amb el recorregut del TRAMCamp més un ramal per l'estació central podria ser una altre alternativa sense gaires costos massius

Exceptuant el tancament d'estacions i parades, la resta del que esmenta en bigcoaster sobre la R15 opino el mateix.

Jo no faria llançadera Port Aventura-Tarragona, considero que la R17 ha de fer el recorregut actual que ja fa o fins i tot que parin per Calafell, Segur, Cunit i etc.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”