Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
jgomezs
N3
N3
Entrades: 34

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Entrada Autor: jgomezs » Dimarts 25/10/2022 15:29

Lluis ha escrit:
Diumenge 23/10/2022 10:34
Disculpa, potser vaig exagerar una mica amb el tema dels temps, però no massa. Barcelona Sants -Tarragona directe per la costa són 57min l'intercity i 1h06min l'R16 directe. El mateix trajecte per LAV (Vila-Seca) calculo que serien uns 50-55 min (35 fins a CdT + temps de parada + 15min de CdT a Tarragona ciutat). És a dir que es guanyen 5-10 minuts com a molt. El que vull dir es que no és un servei significativament més atractiu que el que es pot aconseguir per convencional. Sí que tens raó que es simplifica l'explotació independitzant-los de la R2 sud. Amb la nova adjudicació de trens MD (200km/h, bitensió, ample fix) podria fer-se el servei que proposes per LAV en 55min-1h sense usar unitats d'AV, i la R16 podria ser una extensió d'aquests.
Té sentit el que dius. Però igualment, no em sembla gaire pràctic ficar un tren directe cada hora per la línia de Vilanova, donat que s'ha de fer un bon solc de temps sense trens de la R2 per a que pugui passar sense aturar-se (potser el tema millora amb la quadruplicació de via entre Castelldefels i El Prat). A ull, em sembla més fàcil ficar un tren per hora per la línia d'AV, perquè em sembla que n'hi ha pocs, però potser em falla l'ull...
D'altra banda, en el primer missatge la vaig liar una mica perquè recordava malament, i em pensava que el ramal cap a Tarragona era de via internacional, i resulta que queda després del canviador d'ample de la Boella. Però em sona que estava previst canviar la via de tot aquell tros per a que la via fos d'ample internacional fins passat Tortosa, oi? En aquest cas, i comptant que no pari a Camp de Tarragona, el trajecte per AV guanyaria una mica de temps.

jgomezs
N3
N3

Entrada Autor: jgomezs » Dimarts 25/10/2022 16:01

Carlos González ha escrit:
Dimarts 18/10/2022 16:58
jgomezs ha escrit:
Dimarts 18/10/2022 16:17
Tu mateix ja ho dius que és futurista, al pas que avancen les millores. En aquest sentit, les notícies d'aquests dies de com només s'executa una part mínima dels pressupostos, em tenen una mica mosca:
https://www.ccma.cat/324/lestat-executa ... a/3189551/
Pot ser que el problema no sigui que no es vol invertir, sinó que sigui un efecte secundari d'alguna tonteria burocràtica? No sé, que es pressuposti una cosa però trigui anys en adjudicar-se i començar, i mentrestant bloqueja de fer altres coses "perquè no hi ha pressupost". O que es pressuposti fer en un any una obra que triga tres per no haver de parar si van més ràpid del previst. O que el ministeri sempre intenta construir un nyap barat i s'ha de refer el projecte perquè crea més problemes dels que resol. O que no es pot fer tot alhora perquè no hi ha prou enginyers de camins al mercat. O que falta personal qualificat en algun departament del govern, o Adif o qui sigui, que fa de coll d'ampolla...
En termes generals sobre aquesta part del missatge, sí... de fet amb el tema d'economia i pressupostos és evident que hi ha un problema relacionat amb els diners i la política a Catalunya ja que no arriba els diners que han d'arribar.
Estava buscant per curiositat quines millores es volien fer a Barcelona pel transport en bici, i he anat a parar a un PMU (Pla de Mobilitat Urbana) de Barcelona, que diu literalment:
https://www.barcelona.cat/mobilitat/sit ... e_leae.pdf (pàgina 49)
Sobre el compliment dels objectius del PMU anterior i de l’actual, s’explica que l’anterior Pla no ha assolit els objectius principalment perquè no es van executar la majoria d’actuacions previstes, com ara el pla de superilles, la implementació total de la NXB, l’execució de carrils bici, o la cobertura i preus de l’aparcament, entre d’altres.
És a dir, que en un pla fet i executat per la mateixa gent, tampoc s'ha fet la majoria d'actuacions previstes? És per aixó que la resposta política se'm queda curta (sense negar el que és evident, sobretot quan manen els més centralistes).
Per què no s'executen els plans? Entenc que a vegades les coses no van en línia recta, però quan parlem d'execució de menys del del 20% com es deia d'Adif fa unes setmanes, és una diferència molt exagerada entre pla i realitat. Fins i tot sense voluntat política, no hi veig el sentit a planificar coses que no es pensa fer.
Pot ser que es trigui molt en fer els concursos per executar les obres? Pot ser que cal fer un concurs per decidir com es fa el concurs per decidir com es fa el disseny abans de fer un altre concurs per decidir qui fa la obra? Tenir més funcionaris públics de nivell mig o alt ens estalviaria aquests concursos? (sí, sé que electoralment es ven malament pagar sous alts a funcionaris) O tenim prou funcionaris però marxen a l'empresa privada i s'està refent el know-how constantment? O potser les empreses que perden concursos fan tots pataleta judicial i allarguenl'aprobació? O és normal que els processos triguin anys o dècades i cada cop que hi ha un canvi de sentit polític es comencen a paralitzar i refer tots els projectes i ens passem una colla d'anys sense avançar feina perquè estem refent totes les decisions anteriors?
Fent hipòtesis aqui, no sé si algú del fòrum coneix aquest món des de més a prop...

jgomezs
N3
N3

Entrada Autor: jgomezs » Dimarts 25/10/2022 17:47

De fet, per ilustrar la lentitud del sistema públic, veig que del PMU 2019-2024 es va fer una versió no definitiva el 2020 i la versió final es va aprovar fa una setmana!
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... esentades/
És a dir, que queden dos anys (amb unes eleccions enmig) per fer la feina de sis anys?
Entenc que no estaven els projectes parats, perquè s'estava avançant feina de l'anterior PMU 2013-2018 que havia quedat sense fer, però tot i així...

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”