Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1851
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Futur de l'estació de França

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 20/08/2023 20:43

pcongre ha escrit:
Diumenge 20/08/2023 14:30
Parlant d'idealisme...
Hi he pensat una mica més i se m'acut un escenari més, tot i que a priori menys probable, potser:

Que amb part de tots els diners que ens estalviem de manteniment d'autovies etc en el futur,
decidim de reinvertir-los en separar la ~L8 de la resta de la LL-A +
+ viaducte per la diagonal fins ~Francesc Macià +
+ nou túnel fins ~Glòries, per R5&6
(i R3 per Travesseres, malgrat túnel llarg ~Almeda L8-Aigües):

bcn2222r12345678.png
Aquest escenari tenint en compte que un és d'un ample mètric i l'altre ibèric, no crec que tinguin pensat oficialment fer això... i malauradament la mobilitat del Carrilet ha canviat molt empitjorant el servei d'Anoia i Bages i millorant o augmentant les seves freqüències o amb la idea del Metro del Baix Llobregat a la zona de Barcelona.

Defenso la idea de separar els R5/R6, fa temps per aquí alguna vegada s'ha comentat de fer un ramal des de Sant Boi per l'estació del Prat i que continués per la Gran Via (Hospital de Bellvitge-Europa | Fira-Ildefons Cerdà) i deixar la L8 que faci el servei actual del Carrilet.



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 101
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Diumenge 20/08/2023 21:02

Carlos González ha escrit:
Diumenge 20/08/2023 20:43
no crec que tinguin pensat oficialment fer això
No, no
Era una resposta al fil de l'EdF, en context potser s'entèn millor...
No sé com ha arribat a aquest fil, de fet, haha!
(potser s'ha mogut perquè conté una proposta/~idea, malgrat sigui molt "EdF-cèntrica"? ...a mi no m'ha arribat cap info :oops: )


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23665
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 20/08/2023 21:35

Efectivament, el missatge s'ha mogut cap aquí, perquè parla d'una proposta i en cap cas de la situació actual o de plans de futur (no propostes) de l'Estació de França. Malauradament, per qüestions d'ordre cronològic, s'ha barrejat amb el tema del tren de Caldes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 101
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Diumenge 20/08/2023 21:54

Ahhh migo!
Doncs ja el meu missatge anterior estava en un fil que no tocava, llavors...
(perdonin vostès les molèsties! :oops: )


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Elefant » Diumenge 20/08/2023 23:32

pcongre ha escrit:
Diumenge 20/08/2023 14:30
Parlant d'idealisme...
Hi he pensat una mica més i se m'acut un escenari més, tot i que a priori menys probable, potser:

Que amb part de tots els diners que ens estalviem de manteniment d'autovies etc en el futur,
decidim de reinvertir-los en separar la ~L8 de la resta de la LL-A +
+ viaducte per la diagonal fins ~Francesc Macià +
+ nou túnel fins ~Glòries, per R5&6
(i R3 per Travesseres, malgrat túnel llarg ~Almeda L8-Aigües):

bcn2222r12345678.png
Home, tot lo que es travesies urbanes a Barcelona es un follón, i el carrilet no és precisament un tren amb una demanda molt alta com per justificar-ho. En aquest cas el perllongament cap a Gracia ja em sembla bé, i es pot perllongar més algún dia en direcció Glòries, formant una línia en semicircle "perimetral" mes abaix que la L9. Pèro tot i així, mes enllà de Gràcia no hi ha urgència.

Fa temps vaig fer una proposta que se solapa una mica amb la teva, que era fer un ramal per al carrilet de St. Vicenç dels Horts fins a Zona Universitaria, amb un viaducte per sobre l'autopista i una parada a Esplugues al creuament amb Laureà Miró. Aquest ramal hauria de servir per als trens més ràpids cap a Manresa i Igualada.
El meu càlcul es que serien potser 10-12 minuts per el trajecte SVH-ZU. Comparativa: a Pl Espanya son 26 minuts.
Amb això, també seria fácil encaixar aquests trens per anar directes fins a Martorell, llavors 12 minuts (ara son 17). Ja tindriem de ZU a Martorell 24 minuts.
I si ara treiem totes les parades per exemple al ramal cap a Igualada (el veig mes rellevant que el de Manresa, peque a Manresa hi arriba la Renfe), aixo son 45 o 46 minuts. Total d'un hora i 20 minuts. Potser es pot apurar a 1h15. No es espectacular, pèro millor que ara, i potser competitiu amb el bus, considerant la major comoditat i fiabilitat del tren. A Zona Universitaria connexió amb Tram, L3 i L9.



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Elefant » Dimarts 26/09/2023 18:58

Una proposta sobre el túnel d'Horta d'FGC i l'L4:
Es refa la bifurcació Aragó, i la L4 passa a ser de Vall d'Hebron a La Pau (o Sagrera o quin sigui el final de la línia). El tram Pg. de Gràcia - Trinitat nova queda separat i passa a ser un túnel urbà per al túnel d'Horta, amb una nova terminal al voltant de Pg. de Gràcia, Gran Via i Pl. Catalunya.
Just abans de Llucmajor es fa una bifurcació, i la línia del Túnel d'Horta segueix cap a Canyelles, on fa enllaç amb L3, i llavors cap a l'UAB, enllaçant amb el ramal de l'S2.
L'altre ramal es el tram antic de l'L4, des-de la nova bifurcació Llucmajor pèro ajuntat amb l'L11. Llavors quedaria una nova línia tipus metro/tren suburbà des-de Pl. Catalunya cap a UAB, i amb el ramal cap a Trinitat Nova i Torre Baró. S'aprofita que l'L4 és la línia de Metro més ràpida per convertir-la en túnel urbà per tren.
Al tram de Metro Vall d'Hebron - Pg. de Gràcia, que està molt saturat, augmentem la freqüència de pas a 1-2 minuts, mentre que la resta de l'L3 i L4 mantenen les freqüències actuals. No cal realment coordinació horaria a la bifurcació, van passant els trens segons arribin, si un cop un L3 s'avança al L4 no passa res. El sistema de senyalització s'adapta per permetre aquesta freqüència. A Vall d'Hebron sí caldria una cua de maniobres per l'inversió de marxa dels L4. Només caldria fer-la entre les vies de l'L3 (estil rebotador) per que no hi hagi cizallaments amb el final de línia de l'L4.

L'S2 en canvi quedaría entre Sabadell i aquest "nou" túnel urbà. Igualment es mantendrien serveis Sabadell-Sant Cugat-BCN. Pèro en aquests es podria reduïr la freqüència, i llavors potser oferir trens S1 accelerats, sense parada entre Valldoreix i Sarrià (o poques parades). Potser cada 12 minuts un S1 ràpid, un S1 lent i un S2 lent (sempre lent), osigui en total un tren cada 4 minuts de promig, tot i que anirien una mica irregular: L'S1 ràpid seguit tot just dels trens lents, per després donar uns minuts de marge per al següent S1 ràpid. De fet, l'S1 ràpid podria saltar-se parades al ramal Terrassa, Les Fonts, Rubí nord (hipotètica) i Terrassa-Jutjats (hipotètica). Si l'S1 ràpid surt 3 minuts abans del S1 lent, arribaria a Sant Cugat 6 minuts abans del S1 lent. Llavors es fica l'S2 lent entre mig. Exemple d'horari de sortides a Sant Cugat, minuts:
.00 S1R
.03 S2L
.06 S1L
.12 S1R
.15 S2L
.18 S1L
.24 S1R

L'S1 ràpid aniria uns 6 minuts darrera el tren de devant, perfecte per estalviar-se tres o quatre estacions, i arribar a Sarrià 2-3 minuts darrera el tren lent, i deixant darrera seu el forat d'horari per l'L7. En total l'S1 s'estalviaria uns 4-5 minuts de trajecte respecte a l'actualitat, i uns 2 minuts més sobre l'hipotètic S1 lent amb noves estacions. El ramal Terrassa tindria 10 trens/hora (tot i que freqüència alternant entre 3 i 9 minuts), el ramal Sabadell 5 per Sant Cugat, més els que calgui pel nou túnel d'Horta.

Opinions??



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Elefant » Dimarts 26/09/2023 21:57

Com a addendum a lo de convertir l'L4 en túnel urbà de tren, també hauria volgut proposar perllongar l'L11 fins a Montcada-Bifurcació i enllaçar-la amb l'R3, i el tram de l'R3 entre Granollers i Montcada integrarlo com a ramal de tren suburbà, i en canvi fer entrar la línia de Puigcerdà per l'R2nord amb un nou enllaç al voltanr de les Franqueses, i quadruplicar l'R2n entre Granollers i Barcelona per compensar el tràfic adicional, enlloc de desdoblar l'R3 entre Granollers i Montcada. Amb això també quedaria resolta l'entrada pel túnel d'Aragó de l'R3, i s'evita el tram mes complex de desdoblar. Es podria només desdoblar aquell troç només a trams a on sigui fàcil de fer, ja que quedaria limitat a serveis suburbans. Pèro aquesta proposta ja no té sentit amb les obres de desdoblament de l'R3 en marxa.



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Elefant » Diumenge 01/10/2023 16:07

Una proposta sobre el perllongament del Tram per Pg. Colom fins a Drassanes, penso que no s'hauria de fer per Pg Circumvalació, sino des-de Meridiana per Pujades i Picasso. També enlloc de baixar al WTC el faria pujar cap a Paral•lel, amb la vista posada en perllongar fins a Pl. Universitat al llarg terme.
El ramal cap a Ciutadela-Vila Olímpica en canvi es podria perllongar per Av. Icària fins a cementiri del Poblenou, suprimint la parada de Ciutadela-Vila Olimpica actual i fent una de nova a Icària entre Marina i Ramon Trias fargas, i un altre parada entre Rosa Sensat i Arquitecte Sert, i la parada final devant del cementiri. Aquest ramal servir-lo amb una línia que ve de Diagonal (de la part central, es a dir), que giri a Meridiana i després baixi per Wellington i al nou tram per Icaria.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”