Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
unÀnec
N2
N2
Entrades: 10

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: unÀnec » Dijous 29/05/2025 20:17

Elefant ha escrit: Dijous 29/05/2025 19:53
unÀnec ha escrit: Dijous 29/05/2025 18:51
Elefant ha escrit: Dijous 29/05/2025 16:15

Em sona que es va mencionar que TMB va fer un estudi amb la conclusió de que la quantia de viatgers que canviarien de línia respecte als que no seria aproximadament igual.
Principalment el defecte d'aquesta proposta es que es perd la connexió de l'L5 amb La Sagrera, i l'L2 no guanya tant amb aquell enllaç, ja que ve directament des del centre de la ciutat.
algú podria dir-me un altre enllaç on s'hi baixin el 50% dels viatjers per a fer trasbord? Aquest és el tema.

No només és el que guanya o perd la L5 sino també el que guanyen la L3 i L4 només amb el canvi de la L5. La L2 jo crec que hi guanya més encara; ara per ara no té enllaç amb la L9/10.
De fet seria moltíssim el que la L2 guanyaria. Amb el canvi guanyaria que des de qualsevol parada de la L2/L5 faries la ruta ideal amb només un trasbord excepte a les 5 parades úniques de la L9 Nord des de la L5 mentre que amb l'actual L2 per a la majoria de destins el millor es fer dos trasbords. L'actual L2 és força deficient i encara ho será més amb l'enllaç L8-Gràcia i L1-Badalona (futur llunyà).
El canvi només faria perdre Cobertura directa de Sagrera a zones molt poblades de la L5, però la L5 ja Passa per Sants que té totes les connexions que passen per la Sagrera, per tant només perdrien aquells que viuen en un tram molt petit de la L5 (3 parades?)
Així em sebla veure-ho a mi
Si amb la situació actual la meitat de viatgers fan trasbordament, pèro creuant les línies ho faria l'altre meitat, doncs evidentment no té molt sentit de fer-ho.
Sembla llògic, però no ho és. S'hauria d'especificar si aquesta dada és de la L5 o la L2 o si una mitjana de tots dos (i la direcció). en el darrer cas, quin és el tràfic que hi arriba des de cada línia? no és tan senzill, però si canviem el trajecte no farà que l'altre 50% sigui el que fa el trasbord, com podriem pensar, sino que farà que la gent del metro en general canvï de ruta de manera que aquest percentatge baixarà.
exemple assumint que arriba la mateixa quantitat de gent en totes direccions:
trajecte Vilapicina- les Corts
actualment: L5 fins a Sants Estació, trasbord a L3 fins a les Corts. No fa el Trasbord de Sagrada Familia
amb el canvi: L2 fins a Passeig de Gràcia o Paral·lel, trasbord a L3 fins a les Corts. No fa el Trasbord de Sagrada Família



jgomezs
N6
N6
Entrades: 314

Entrada Autor: jgomezs » Dissabte 14/06/2025 0:52

Aquesta proposta va de com aprofitar el traspàs de Rodalies. La part política de la meva proposta és que la Generalitat no digui "com ara jo dono el servei de Rodalies, necessito que el govern central em doni els diners per donar aquest servei", sino que digui "jo explotaré directament la R-Aeroport i la R1 amb els FGC, i com el que vull és millorar el servei, vull que Renfe doni la mateixa quantitat de servei, però concentrada a les altres línies".
I què seria la quantitat de servei? Doncs aquí sé que estic simplificant molt, però prenc com a referència la quantitat de hores-tren en circulació. I com es calculen? Doncs mirant els horaris. Tots els números es refereixen a quantes hores de tren en circulació hi ha en un dia laborable seguint els horaris publicats: https://rodalies.gencat.cat/ca/horaris/ ... s-horaris/

Repassant els horaris, em surt que la R1 (sense comptar la RG1) porta 223,2 hores-tren [1], que serien les que quedarien lliures i es podrien aprofitar en les altres línies.

La primera proposta seria millorar la R4. Ara mateix la cadència de tren cada 15 minuts no funciona perquè els trens que venen de més enllà de Martorell o Terrassa no van mai a l'hora, i a sobre destaroten els horaris al túnel de Plaça Catalunya que és el que va més ple. Així que la proposta és que hi hagi 4 trens per hora fixos entre Martorell i Terrassa, i els que venen de més lluny (Vilafranca, Sant Vicenç de Calders, i Manresa) siguin semidirectes i rebotin a Sants (els de Vilafranca) i a Fabra i Puig (els de Manresa).
Els trens extra entre Martorell i Terrassa requereixen 84 hores-tren [2].
El fet de rebotar els trens a Sants i Fabra i Puig ens estalvia 19,8 hores-tren [3].
Proposta R4
Proposta R4
La segona proposta és canviar la R2 Nord. Com la Generalitat vol explotar amb FGC la línia de l'aeroport, els trens de Renfe que ara acaben a l'aeroport anirien a acabar a Castelldefels. Això serien 6 hores-tren més [4]. D'altra banda, els trens que acabaven a Granollers, podem fer-los acabar a Sant Celoni, de manera que les dues rutes es converteixen en una de sola. Això requereix 21 hores-tren més [5]. Així tenim una operació més senzilla per a Renfe i per a passatgers.
Proposta R2
Proposta R2
La tercera proposta seria allargar els R2 de SVC fins a Reus. No substituirien als R15 perquè encara et calen trens que es saltin parades, l'objectiu en aquest cas seria cobrir tot el trànsit de cabotatge de la costa entre Barcelona i Tarragona. Això són 45,3 hores-tren més [6]. I que els R15 i la resta de regionals es puguin saltar més parades.
Aquesta proposta milloraria amb una altra sub-proposta (que sí requeriria inversió) que seria quadruplicar i corregir les corbes del trajecte Tarragona - Vilanova, de manera que el trajecte Barcelona - Tarragona per via convencional fos més competitiu respecte a l'alta velocitat, que els regionals que venen de més enllà de Tarragona tinguin un trajecte més ràpid, i que totes aquestes combinacions de trens de passatgers no es molestin amb els trens de mercaderies del corredor mediterrani.

En quart lloc, allargar els R8 fins a Vilafranca són són 13,8 hores-tren [7]. Implementar la R80 serien 74 hores-tren [8].

La combinació de totes les millores requereixen, comparativament amb el servei actual, 84-19.8+6+21+45.3+13.8+74=224,3 hores-tren al dia, que són quasi exactament les que queden lliures pel traspàs de la R1!

[1] L'Hospitalet - Mataró = 51 trens fent 57 minuts = 48,45 hores
L'Hospitalet - Arenys = 38 trens fent 66 minuts = 41,8 hores
L'Hospitalet - Calella = 29 trens fent 77 minuts = 37,2 hores
L'Hospitalet - Blanes = 24 trens fent 94 minuts = 37,6 hores
L'Hospitalet - Maçanet = 32 trens fent 109 minuts = 58,1 hores
[2] 4 trens per hora (dos en cada sentit) fent un trajecte de 1,5 hores, durant 14 hores al dia = 84 hores al dia
[3] Fer rebotar els R4 a Sants i Fabra i Puig ens estalvia 17 minuts unes 70 vegades, el que estalvia 19,8 hores
[4] 18 hores, amb dos trens per hora en cada sentit, fan 72 circulacions que passen de l'aeroport a Castelldefels. 5 minuts * 72 = 6 hores
[5] Allargar de Granollers a Sant Celoni són 28 minuts més, 45 vegades, el que fan 21 hores més
[6] Els R2 fins a Reus són 68 trens als quals els afegeixes 40 minuts de viatge, per un total de 45,3 hores més. Els 40 minuts els he calculat mirant una versió vella dels horaris que tenia al disc dur, perquè ara estan amb la versió del pla alternatiu amb busos.
[7] Allargar els R8 a Vilafranca són 26 minuts més, 32 vegades al dia, fan 13,8 hores.
[8] La R80 serien 30 trens fent 148 minuts cadascun, fa un total de 74 hores-tren. La proposta exacta és aquesta: https://transportpublic.org/tictactren/



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries”