Jo hauria dit primer el nou túnel cap a Collserola, perque aquest ja faria un guany de temps per als trens que van cap al Vallès, i tindria una utilitat immediata. Resseguint l'autopista son uns 10-11 km des-de Sarrià fins a Sant Cugat, osigui parlem de temps de trajecte de potser uns 9 minuts, quasi la meitat dels 17 actuals. Encara que siguéssin 10 això es una millora enorme. Una vegada fet, es poden posar trens cada 6 minuts en cada línia, sumant trens cada 3 minuts a Sant Cugat.jgomezs ha escrit: ↑Dilluns 07/07/2025 12:18 M'agrada molt la proposta. Tot i que jo ho faria en les dues fases al revés. Primer faria una nova estació de Sarrià per als trens que arriben del Vallès i el túnel fins a Sants (tot i que compte que el carrer Numància ja està ocupat per la L3, potser surt més a compte fer servir Nicaragua i fer una terminal de múltiples vies a sota de la Model o de Av Tarradellas). De fet, d'aquesta manera divideixes la B-V en dues xarxes separades, la "metro" amb les L7 i L6 a Plaça Catalunya, i la suburbana entre Sants i el Vallès, amb un transbord entre les dues xarxes a Sarrià (que amb la L9 seria un intercanviador potent).
El túnel Sarrià-Sants ha de tenir sobre tot l'utilitat de que no tots els trens hagin d'anar pel túnel de Pl. Catalunya (que a més és força lent perque ara paren en tots els baixadors) i que es puguin fer servir trens més llargs (encara que adaptant les altres estacions primer). Llavors jo diria que el túnel Sarrià-Sants per si sol no està justificat, però sí si serveix per augmentar freqüències entre BCN i Vallès.
El túnel nou ha de servir per augmentar freqüència i també millorar el temps de trajecte. Com ja deia, veient que el Vallès es tan important, jo crec que sí està justificat.jgomezs ha escrit: ↑Dilluns 07/07/2025 12:18 La obra que proposes a Sant Cugat la veig complicada, a dos nivells en un lloc molt urbanitzat, li veig una complexitat quasi a l'estil Torrassa, potser seria més fàcil fer una estació de quatre vies per transbord i avançament a Valldoreix?
De fet, un cop tens els trens semidirectes més llargs, i sense compartir freqüència amb la L7, cal fer tot el túnel per sota de Collserola?
L'obra a Sant Cugat evidentment no seria cosa menor, pèro per això proposo tenir les vies a dos pisos, per poder fer-lo al mateix lloc i tenir els enllaços creuats. En superfície no caldria més espai, només es canviarien les vies als costats per fer l'andana central, i es fa el pis inferior, a més d'un nou vestíbul. Jo dic que amb una mica de voluntat es pot fer, i seria una solució de compromís per tots, tant pel servei com per a la ciutat. Això sí, alguns trens haurien de creuar-se cizallant, per exemple el que vé de la línia antiga i va cap a Terrassa, i el que vé de la línia nova i va cap a Sabadell. Pèro el creuament seria en la mateixa direcció, i es pot quadrar horaris perque per exemple el tren lent arribi 1 minut abans i s'esperi a l'estació. Per al tren lent perdre 1-2 minuts no es greu.
Evidentment seria més fàcil fer-ho a la japonesa, ficant una gran estació de quatre vies elevada a sobre i amb salts de moltó per tot arreu, pèro vaja...