Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Exemples que ja existeixen

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 19/10/2015 18:43

En lloc d'aquest invent, un de més pràctic i que ja existeix: com passa al Lötschberg o a l'Eurotunnel, un túnel exclusivament ferroviari, amb trens portacotxes llançadora que durien els vehicles d'un extrem a l'altre. Passa que la demanda seria massa baixa per a justificar el túnel.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 19/10/2015 23:38

Ecomobisostrans ha escrit::plas Per fi es tornen a fer propostes amb cara i ulls en aquest fòrum !!! Enhorabona per Carlos i Bigcoaster !!! En absolut es per desmerèixer les del altres, eh, però es que des de que se'n va anar en Santfeliuenc quasi que no havia vist propostes globals i tant completes i sense estar tocades per aquest fantasma anomenat "crisi".
Es decir, que para superar la crisis, repetir el comportamiento que nos llevó a ella. Genial xD


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 20/10/2015 17:04

Guigui ha escrit:En lloc d'aquest invent, un de més pràctic i que ja existeix: com passa al Lötschberg o a l'Eurotunnel, un túnel exclusivament ferroviari, amb trens portacotxes llançadora que durien els vehicles d'un extrem a l'altre. Passa que la demanda seria massa baixa per a justificar el túnel.
Per omplir un tren necessitaries tot un dia! :)
Don Ramón ha escrit:Es decir, que para superar la crisis, repetir el comportamiento que nos llevó a ella. Genial xD
Són propostes, tranquil que aquí ningú cobra per fer plànols ni escriure posts, no perds res de la teva butxaca.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 20/10/2015 19:10

bigcoaster ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Es decir, que para superar la crisis, repetir el comportamiento que nos llevó a ella. Genial xD
Són propostes, tranquil que aquí ningú cobra per fer plànols ni escriure posts, no perds res de la teva butxaca.
Gracias, capitán obvio, pero me impresiona que exista la mentalidad de que tenemos que volver a tirar el dinero por la ventana a dos manos. Al final en una democracia la mentalidad de la gente de a pie se traduce a la gobernación, "cada país tiene el gobierno que se merece".

Me imagino que en Suiza deben vivir en una crisis perpétua vista que a muy pocos se les ocurriría proponer las barbaridades que por aquí leo y son tildadas como propuestas buenas alejadas del fantasma de la crisis.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1881
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 20/10/2015 19:44

Don Ramón, búsquese un trabajo y pague la fianza al Sr. Barriga xD XD

Ahora en serio, estas propuestas que sólo sirven para enseñar no van a hacer gastar dinero, de hecho no es ese el caso, yo hago muchas propuestas para que digan qué les parece, cuál ampliación es mejor, etc y ya está, esto sobretodo no tiene nada que ver con el dinero, sólo son ampliaciones que piensan otros y otro da la opinión, y ya está, yo ya sé que no te gustan estas ampliaciones globales por el hecho de que te preocupa la propuesta por el precio, está bien preocuparse del precio, pero tampoco digas que las propuestas de otros son barbaridades y que las tuyas son las perfectas, si no te interesan las propuestas de tren, de qué líneas de metro es mejor que se amplien tal forma y etc, no leas las propuestas y punto.
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 20/10/2015 22:33, en total s’ha editat 1 vegada.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 20/10/2015 22:10

Don Ramón ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Es decir, que para superar la crisis, repetir el comportamiento que nos llevó a ella. Genial xD
Són propostes, tranquil que aquí ningú cobra per fer plànols ni escriure posts, no perds res de la teva butxaca.
Gracias, capitán obvio, pero me impresiona que exista la mentalidad de que tenemos que volver a tirar el dinero por la ventana a dos manos. Al final en una democracia la mentalidad de la gente de a pie se traduce a la gobernación, "cada país tiene el gobierno que se merece".

Me imagino que en Suiza deben vivir en una crisis perpétua vista que a muy pocos se les ocurriría proponer las barbaridades que por aquí leo y son tildadas como propuestas buenas alejadas del fantasma de la crisis.
A veure, el "capità obvi" no ha dit que totes les propostes siguin raonables i que s'hagin de construir ja. Simplement són propostes, no crec que calgui posar-se així, i si no t'agraden i creus que som un il·luminats doncs no entris al fil. T'ho repeteixo, són PROPOSTES, no licitacions per començar les obres demà. Em sembla bé que comentis perquè no et semblen raonables o que canviaries, però criticar perquè sí sense raons no em sembla bé.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 20/10/2015 22:34

¿Y que es una PROPUESTA? Algo que se propone. No sé por qué me tengo que repetir más que el ajo, pero no veo lógica en proponer algo que es un despropósito, y luego decir "esque es solo una propuesta", ¿y para qué la proponemos entonces? Más que una propuesta, es un ensueño entonces. Yo pensaría que el sentido de hacer propuestas es de sugerir como se podrían hacer las cosas desde una visión razonada y elaborada.

Encima ahora YO voy a tener que argumentar por qué algo NO es buena idea, cuando nadie se está molestando en argumentar por qué algo SÍ es buena idea. Aparte de mi veo pocas, muy pocas propuestas que vayan acompañadas de un razonamiento bien argumentado sobre por qué son buenas propuestas. No digo que las mías sean perfectas, pero al menos argumento por qué creo que son buenas ideas, y veo a pocos por la labor de argumentar por qué no lo serían. Pero ea, si queréis seguir con sueños húmedos ferroviarios y os ofende que alguien critique, haced lo que queráis. Yo sí me preocupo del precio de las cosas, es lo que hay que hacer para no acabar en la ruina. Por algo será España esta arruinada y con unas infraestructuras desproporcionadas, y Alemania/Suiza/Austria/otros no.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1881
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 20/10/2015 22:45

Don Ramón, hace 2 semanas hice un mapa de como puede ser la red perfecta ferroviaria de Catalunya, proponiendo ampliaciones de la red de amplia métrica y ibérica, y algunos usuarios, me dijeron otras propuestas mejor para dar conexión a tal ciudad, sitio y etc, http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 8&start=80 léelo y ya verás que no es un despropósito, una propuesta no es sólo para proponer, también es para que se le diga su opinión, pero tu opinión no es, mejor seria la línea en tal lugar, tu opinión es "Ja, vaya propuestas, que estamos en crisis, sería normal si lo hiciera unos porreros" y poniendo coletillas de "capitán obvio" a un usuario :nono

Ya hasta te lo dijo bigcoaster, decir que las propuestas son estúpidas porque sí, a él no le parece bien, ni a mí tampoco.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 20/10/2015 23:00

DonRamon, jo ho deixo, mira si ho vols veure ho veus i si no no. I punt. Última vegada: SÓN PROPOSTES! Si vols opinar aportant dades i arguments vàlids sobre les propostes podem seguir parlant, si només vols dir la teva i desqualificar a tothom, ho deixo, aquest és el fil per parlar sobre propostes. Dius que no argumentem perquè les fem, molt bé, per mi ja hem acabat, precisament jo sóc el primer en adjuntar els arguments a les propostes. Ah, i que et quedi clar, a mi no m'ofen gens que critiquin les meves propostes, ni que em puntualitzin errors, perquè així és com s'assoleixen les millors propostes, que podrien ser passades a la realitat, el que em molesta és que un usuari tingui la única veritat, i que totes les propostes que no siguin seves (o de tramvia :D ), són "despropòsits" (la paraula que més utilitzes en aquest fòrum).

C'est fini!


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 21/10/2015 0:41

Me deprime la mentalidad imperante, y me hace entender por qué este país nunca mejorará. Por estas cosas ya voy evitando foros y redes sociales, sencillamente es demasiado deprimente ver detallada una mentalidad que conduce inexorablemente a la ruina y al desastre. Cada quien vive en su burbuja y se cree el ombligo del mundo, y cuando alguien viene a petar esa burbuja resulta que es un capullo arrogante que tiene la verdad absoluta. En todo caso la realidad habla por sí sola, aunque eso no interesa dentro de la burbuja. No hay más ciego que el que no quiere ver, y yo no voy a salvar el mundo.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 21/10/2015 11:43

bigcoaster ha escrit:DonRamon, jo ho deixo, mira si ho vols veure ho veus i si no no. I punt. Última vegada: SÓN PROPOSTES! Si vols opinar aportant dades i arguments vàlids sobre les propostes podem seguir parlant, si només vols dir la teva i desqualificar a tothom, ho deixo, aquest és el fil per parlar sobre propostes. Dius que no argumentem perquè les fem, molt bé, per mi ja hem acabat, precisament jo sóc el primer en adjuntar els arguments a les propostes. Ah, i que et quedi clar, a mi no m'ofen gens que critiquin les meves propostes, ni que em puntualitzin errors, perquè així és com s'assoleixen les millors propostes, que podrien ser passades a la realitat, el que em molesta és que un usuari tingui la única veritat, i que totes les propostes que no siguin seves (o de tramvia :D ), són "despropòsits" (la paraula que més utilitzes en aquest fòrum).

C'est fini!
Propostes que, per altra banda (tenint en compte el context de crisi o no) han de tenir cert sentit. Evidentment es pot proposar, però s'ha de pensar mínimament en el que s'està proposant, que pugui ser viable o digne d'estudi i tingui cert sentit, ja que amb aquesta mentalitat després es quan es proposa fer un aeroport a Castelló i s'acaba realitzant, llençant a les escombraries un munt de diners. En aquest punt estic totalment d'acord amb en Don Ramón (no en la forma de dir-ho). Sino més val que canviem el títol a Somnis ferroviàris per Catalunya, que aleshores sí que es pot exposar el que un vulgui sense tenir mínimament en compte si el que s'està proposant és una bajanada o no!


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1881
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 21/10/2015 13:27

oriolp13, és cert que les propostes tenen que tenir sentit, si si, és veritat, perquè també no es tenen que fer les infraestructures i que ningú ho utilitzi, això és raonable, jo per exemple vaig fer un mapa fa 2 setmanes de com podia ser la xarxa ferroviària de Catalunya i obviament, mirant quin recorregut podia ser viable i amb sentit, i altres em deien (i clarament de que pugui ser viable), és millor fer connexió Manresa i Vic, millor tal lloc, i etc.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 21/10/2015 14:58

Segons l'IEC:

Proposar

1 1 v. tr. [LC] Indicar a altri (una cosa) perquè la faci, l’adopti, la resolgui, l’examini, etc. Proposar un negoci. Proposar un arranjament. Proposar un problema a resoldre. Ell va proposar que anéssim plegats. Ell em va proposar d’acompanyar-lo. L’home proposa i Déu disposa.
1 2 tr. pron. [LC] Formar la intenció (de fer una cosa). Jo em proposo resoldre-ho. Què es proposa fent això?


Segons la RAE:

Proponer

1. tr. Manifestar con razones algo para conocimiento de alguien, o para inducirle a adoptarlo.
2. tr. Determinar o hacer propósito de ejecutar o no algo. U. m. c. prnl.
3. tr. Hacer una propuesta.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 21/10/2015 15:25

oriolp13 ha escrit:Sino més val que canviem el títol a Somnis ferroviàris per Catalunya, que aleshores sí que es pot exposar el que un vulgui sense tenir mínimament en compte si el que s'està proposant és una bajanada o no!
Per cert, un fil d'aquest estil el trobem al subfòrum d'Oci i divertiments: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=15&t=13339


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 21/10/2015 18:47

Potser no em vaig explicar prou bé, quan dic "proposta" jo em refereixo a que algú exposa una idea (amb cert sentit, és clar) per a poder ser millorada, optimitzada o rebutjada. Del que em queixo és de què arran de la crisi sembla que no es puguin fer propostes, per exemple, d'una línia de tren que uneixi Castelldefels amb la Diagonal. Ja sé que al DonRamon li sembla un "despropósit" però jo penso que, tot i que és realment car, és una bona proposta, i per això vaig fer mapes i esquemes de com podien ser els serveis. Es poden fer propostes de coses que serien útils (com el túnel entre Sort i la Seu) però que pel retorn que ofereix i el que costa mai veurem fet, i lògicament que no es faran, però la idea és bona, i ni es construirà demà ni demà passat, i potser mai. Crec que ens en estem anant del tema, que són les propostes ferroviàries.

I per acabar, si el senyor DonRamon, Alf, Alf_ o com vulguis creus que per culpa de gent que pensa en propostes per a millorar el seu país i que per fer simplement propostes el país se'n va a la ruïna i al desastre i que per això deixes de mirar fòrums i ... Bé, ho deixo. :nono


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 21/10/2015 19:07

bigcoaster ha escrit:Es poden fer propostes de coses que serien útils (com el túnel entre Sort i la Seu) però que pel retorn que ofereix i el que costa mai veurem fet, i lògicament que no es faran, però la idea és bona, i ni es construirà demà ni demà passat, i potser mai.
Tu mateix t'ho has dit. El cost es elevadíssim per un retorn molt ínfim. Per tant la idea NO és bona. Altre cosa es que personalment us agradi, com qui diu que vol una estació de metro a la seva porta de casa, i a la de la seva feina. O com deia l'oriolp13 vol un Aeroport més a prop.

A Lleida, el primer de tot amb el que s'ha de pensar és la de realitzar una xarxa de transport públic per carretera prou atractiva com per a que la gent tingui en compte l'existència d'una altre cosa que no sigui el seu cotxe o tot terreny. I evidentment, aquests busos han de canalitzar els passatgers a la línia de La Pobla, avui dia amb uns usos molt minsos.

Un cop fet això, i si el tren per allà on passa aglutina el passatge que pot tenir sense problemes i els busos cap amunt es desborden, es quan podem començar a pensar en prolongar la línia a llocs molt complexos.

I si en d'altres corredors l'oferta d'autobús no es suficient, es pot pensar en fer una línia nova de ferrocarril, doncs a la llarga és el que hauria d'haver. Però primer demostrem que volem anar amb transport públic.

Però ara no te cap tipus de sentit, més enllà dels nostres somnis eròtics en matèria ferroviària. (Els meus inclosos).


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 21/10/2015 19:33

Miquel ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Es poden fer propostes de coses que serien útils (com el túnel entre Sort i la Seu) però que pel retorn que ofereix i el que costa mai veurem fet, i lògicament que no es faran, però la idea és bona, i ni es construirà demà ni demà passat, i potser mai.
Tu mateix t'ho has dit. El cost es elevadíssim per un retorn molt ínfim. Per tant la idea NO és bona. Altre cosa es que personalment us agradi, com qui diu que vol una estació de metro a la seva porta de casa, i a la de la seva feina. O com deia l'oriolp13 vol un Aeroport més a prop.
A veure, la idea és bona, com també ho és una LAV entre Lleida i Girona, però això no vol dir que sigui el que s'ha de fer. Jo he posat l'exemple del túnel perquè per la gent que passa cada dia el port seria una bona solució, igual que el túnel de la Bonaigua, però crec que ni ara ni mai es farà perque costa molts diners i afavoreix a poca població. Però això no treu que sigui una bona idea.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 22/10/2015 15:50

bigcoaster ha escrit:
Miquel ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Es poden fer propostes de coses que serien útils (com el túnel entre Sort i la Seu) però que pel retorn que ofereix i el que costa mai veurem fet, i lògicament que no es faran, però la idea és bona, i ni es construirà demà ni demà passat, i potser mai.
Tu mateix t'ho has dit. El cost es elevadíssim per un retorn molt ínfim. Per tant la idea NO és bona. Altre cosa es que personalment us agradi, com qui diu que vol una estació de metro a la seva porta de casa, i a la de la seva feina. O com deia l'oriolp13 vol un Aeroport més a prop.
A veure, la idea és bona, com també ho és una LAV entre Lleida i Girona, però això no vol dir que sigui el que s'ha de fer. Jo he posat l'exemple del túnel perquè per la gent que passa cada dia el port seria una bona solució, igual que el túnel de la Bonaigua, però crec que ni ara ni mai es farà perque costa molts diners i afavoreix a poca població. Però això no treu que sigui una bona idea.
Una LAV entre Lleida i Girona és bona idea??? Si no hi ha cap població important amb grans sinèrgies cap aquestes dues ciutats entremig que justifiqui ni plantejar una LAV. Una línia convencional sí que seria plantejable, evidentment, si fos possible, apta a velocitats de 160km/h en els trams que fos possible, però d'aquí a plantejar fer una LAV...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 22/10/2015 16:23

A veure, si poguessis triar, sense mirar el cost, entre aquesta LAV mixta i una línia de tren fins a Esterri d'Àneu triaries la primera. Que vull dir amb això? Doncs que una cosa és que una idea sigui bona, un altra cosa, i més important, és el tema del cost i del retorn. Però que costi molt o que tingui poc retorn degut a la poca gent a que serviria no treu que sigui una bona idea, un altre tema és que sigui realitzable.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 22/10/2015 18:10

Yo lo que veo que podría ser interesante sería un enlace Lleida-Girona yendo por Cervera, de ahí una línea nueva a Igualada, de ahí a Martorell posiblemente sustituyendo la existende de FGC si tuviera sentido de convertirla a línea en ibérico o UIC apta para 160km/h, o alternativamente conservar la línea actual y hacer ésta nueva directa entre Igualada, El Bruc, Esparreguera (posiblemente dos paradas, una para el aéreo a Olesa y darle sentido de nuevo), Abrera y Martorell. Aparte una línea que diverga hacia Terrassa por arriba de Esparreguera con enlace hacia ambos sentidos. Los regionales se dirigirían a Terrassa, Sabadell, y luego en Barberà coger la Papiol-Mollet hasta idem, y de ahí elrecorrido tradicional hasta Girona. Tendría que servir como itinerario más directo para REX entre Lleida y Girona, evitando Barcelona pero con parada en Terrassa y Sabadell.

Aparte las líneas de nueva construcción tendrían sentido para servicios de cercanías más rápidos hasta Igualada; regionales a Cervera por Martorell e Igualada; cercanías entre Sabadell/Terrassa/etc. y Martorell/Vilafranca/Sanvi, etc.; y servicios que desde la R4(nord) siguieran hacia Igualada. Basicamente la R4(nord) se partiría en tres en Terrassa: Unos que siguen hacia Manresa (cercanías y regionales de la actual R12), otros hacia Igualada/Cervera (solo cercanías, aparte regionales desde BCN que salen por Martorell y hacen de servicios rápidos a Barcelona), y otros hacia Martorell/Vilafranca/Sanvi (también solo cercanías, los que paran en todas en la R4(nord), pues ya hay trenes más rápidos por Molins de Rei, y se daría cobertura desde el Penedes al Vallès Occ..

Es decir, que podríamos tener:
REX Lleida-Girona, parada en Lleida, Cervera, Igualada, Terrassa, Sabadell Centre, Granollers, Sant Celoni, Girona; cada 2 horas
Re Barcelona-Lleida por Igualada, parada en Barcelona, Molins de Rei, Martorell, Esparreguera, Igualada, Cervera, Lleida; cada hora
Re Barcelona-Lleida por Manresa; cada 2 horas

R4(sud) Barcelona-Martorell prolongados a Igualada y Cervera; cada 30 minutos a Igualada con parada en Papiol y Castellbisbal, cada 30 a Cervera sin parada en Papiol y Castellbisbal (frecuencia combinada hasta Igualada 15)
R4(sud) Barcelona-Vilafranca-Sanvi, parada en Barcelona, L'H, Cornellà, Molins, Martorell, Vilafranca, y todas hasta Sanvi; cada 30 hasta Vilafranca, cada 30 hasta Sanvi, y cada 15 entre BCN y Vilafranca con parada en todas (frecuencia combinada hasta Vilafranca 7,5)
En total 12 trenes por hora hasta Martorell, en promedio cada 5 minutos, más un regional cada hora. Habría que cuadruplicar hasta Martorell para permitir los servicios rápidos a Lleida, Igualada, Vilanfranca y Sanvi, y hacer algo con Barcelona, claro.

R4(nord) Barcelona-Manresa-Calaf, parada en Barcelona, Barberà-B30, Sabadell, Terrassa, Manresa, Calaf; cada 20 hasta Manresa con parada en todas entre Terrassa y Manresa, y cada 20 minutos sin parada entre Terrassa y Manresa exc. St. Vicenç de Castellet y con cada segundo tren coordinado con el regional que viene de Igualada y sigue a Lleida; (frecuencia combinada de 10 minuts hasta Manresa)
R4(nord) Barcelona-Terrassa-Martorell-Vilafranca, parada en todas; cada 20 minutos hasta Martorell, cada 20 hasta Vilafranca (frecuencia combinada de 10 minutos hasta Martorell)
12 trenes por hora hasta Terrassa, en promedio cada 5 minutos, más un regional cada 2 horas. También haría falta cuadruplicar hasta Sabadell al menos, y hacer algo con Barcelona igual que con lo de la R4(sud).


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”