Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1887
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 03/06/2016 13:49

robertotlh ha escrit:
A Martorell ja hi ha dues línies de ferrocarril amb parada, tres si comptem el Castellbisbal-Mollet. Aquesta zona no està precisament mal comunicada. El que caldria fer es la Martorell - Terrassa en ibèric, per oferir un servei ràpid a Terrassa i Manresa i descongestionar la R4 i FGC.

Respecte Mataró sí que estaría bé una línia suburbana però no sé si hauria de ser FGC, pot morir d'èxit si el servei es fa amb minitrens de 4 cotxes com al Vallès.
No té perquè, poden fer (depèn de quina part) línies suburbanes de RENFE :ok


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 03/06/2016 14:46

Es pot saber per què hi doneu tanta importància a quin ha de ser l'operador? Què més us dóna?

L'important és tenir una infraestructura ben organitzada i de qualitat, i per descomptat, que estigui operada d'una forma responsable i eficient, es digui com es digui l'operador.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1887
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 03/06/2016 15:23

Javi M ha escrit:Es pot saber per què hi doneu tanta importància a quin ha de ser l'operador? Què més us dóna?
A mi em dóna igual, he dit només que depèn de quin lloc pot haver-hi línies suburbanes de RENFE, a mi tant me fa si és d'FGC o de la xarxa SFNC o la xarxa de Francesc Macià.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 03/06/2016 15:55

L'ideal per a línies que es construissin a partir d'ara seria que les andanes estiguessin preparades per mínim 10 cotxes, hi parin després trens de 4 cotxes o de 10, i com a mínim amb 3 vies, sent 4 l'ideal.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1887
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 03/06/2016 23:14

Fa temps vaig veure que per la xarxa Llobregat-Anoia volien fer una nova estació d'FGC per Cornellà, i que s'anomenaria Cornellà-Salines, per el "futur" barri de Cornellà que ni tan sols està fet, a vosaltres, què opineu d'això???


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 04/06/2016 12:43

Carlos González ha escrit:Fa temps vaig veure que per la xarxa Llobregat-Anoia volien fer una nova estació d'FGC per Cornellà, i que s'anomenaria Cornellà-Salines, per el "futur" barri de Cornellà que ni tan sols està fet, a vosaltres, què opineu d'això???
També tens la de Can Amat, abans d'arribar a Martorell venint d'Igualada o Manresa (ara no se a quin ramal es faria) i que de moment no esta feta i deu estar al calaix.

La de Cornellà no tenia ni idea i la veritat no m'imagino cap estació nova en aquella zona, no crec que s'hagi de fer en aquests moments.
Salutació.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1887
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 04/06/2016 12:56

ortegote ha escrit: La de Cornellà no tenia ni idea i la veritat no m'imagino cap estació nova en aquella zona, no crec que s'hagi de fer en aquests moments.
Salutació.
Jo tampóc ho crec, a més, el barri en si no està ni fet. També vaig llegir uns rumors que el barri es faria per un traçat de tramvia allà (diuen de fer la línia T1 de TRAM des de Sant Boi, que podria fer el traçat per la C-245 arribant fins a l'estació de Castelldefels)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 04/06/2016 13:02

Carlos González ha escrit:
ortegote ha escrit: La de Cornellà no tenia ni idea i la veritat no m'imagino cap estació nova en aquella zona, no crec que s'hagi de fer en aquests moments.
Salutació.
Jo tampóc ho crec, a més, el barri en si no està ni fet. També vaig llegir uns rumors que el barri es faria per un traçat de tramvia allà (diuen de fer la línia T1 de TRAM des de Sant Boi, que podria fer el traçat per la C-245 arribant fins a l'estació de Castelldefels)
La linia del Tram fins a Sant Boi es comtempla desde l'inici de les obres del Trambaix, aixi com que el tram arrives al camp de futbol de l'espanyol.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1887
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 04/06/2016 13:04

ortegote ha escrit:
La linia del Tram fins a Sant Boi es comtempla desde l'inici de les obres del Trambaix, aixi com que el tram arrives al camp de futbol de l'espanyol.
Cert, però Sant Boi va dir que no volia que hi hagués el tram perquè es pensaven que la L12 arribaria, i es va cancelar el projecte per fer ampliacions de les línies existens.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 04/06/2016 13:20

L'estació de Cornellà - Salines tindrà tot el sentit del món el dia que s'hi faci el barri. Òbviament ara no, però és que ningú no ha dit de construir-la ja.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1887
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 04/06/2016 14:49

Javi M ha escrit:L'estació de Cornellà - Salines tindrà tot el sentit del món el dia que s'hi faci el barri. Òbviament ara no, però és que ningú no ha dit de construir-la ja.
Ja ho sé, només volia saber què us sembla això del nou barri que han plantejat, i a més per fer la nova estació de Cornellà-Salines (enllaçant-la amb el TRAM)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
local
N5
N5
Entrades: 85
Ubicació: ÀMB

Entrada Autor: local » Dijous 23/06/2016 21:05

Bona tarda,

Voldria saber si hi ha alguna mena de programari per a dibuixar termòmetres de recorregut (ferroviaris, de bus, etc). Ja sé que això no es tracta d'una proposta en sí, però crec que hi va relacionat i per això ho comento a aquest fil.

Moltes gràcies.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2377
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 23/06/2016 21:10

Pots utilitzar Adobe Illustrator, o bé el seu equivalent gratuït, l'Inkscape. Per exemple, l'ÀMB utilitza Illustrator per fer els termòmetres que hi ha a les parades.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1887
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 05/07/2016 22:53

Vull mostrar un mapa de com podria ser la xarxa de TRAMBaix i TRAMBesòs per el meu parer

Espero que us agradi o us interessi
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... eiDnziF834

T1: Estació de Castelldefels-Ernest Lluch
T2: Bon Viatge-Francesc Macià
T3: Llevant les Planes-Francesc Macià
T4: Quatre Camins-Francesc Macià
T5: Sant Feliu Centre-Glòries
T6: Ernest Lluch-Estació de Sant Adrià
T7: Ciutadella | Vila Olímpica-Estació de Sant Adrià
T8: WTC-Gorg
T9: WTC-Torribera

(Sé que em direu moltes coses sobre del traçat que proposo de Santa Coloma de Gramenet, què es impossible, que si no pot estar allà perquè es molt estret el pas de cebre, i puc dir que jo faria si es pogués, fer el traçat de tramvia subterrani, o elevat, o potser que vagi per un altre joc, però la idea principal es que seria interessant fer enllaç a l'actual estació de metro Santa Coloma).

Podeu dir-me quina opció es millor, o quina línia es innecessaria o altre proposta de tramvia que tinguéu pensat, accepto qualsevol comentari :ok


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1887
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 11/07/2016 11:14

Us volia fer una pregunta a tots, ja que es parla de que un tercer túnel es important, per on ho farieu?? Segons PTP, pensen que es millor que sigui per la travessera de Gràcia ja que faria enllaç a més línies de metro i a totes les línies Regionals.

http://www.transportpublic.org/images/p ... en2014.pdf
http://www.transportpublic.org/componen ... -regionals

Aquí penjo els dos enllaços que expliquen del tema :ok


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 11/07/2016 13:13

Yo comparto el punto de vista de la PTP. No veo sentido en que el túnel pase por la Diagonal, justamente al ser un túnel no hace falta seguir una determinada vialidad. Hacer un tercer túnel paralelo a los actuales que pasara por Gracia me parece una opción mucho más lógica que un túnel por la Diagonal, que dejaría un esquema de travesías bastante errático. Hasta ahora, nadie me ha podido argumentar en profundidad como debería de organizarse el servicio ferroviario alrededor de ese túnel de la Diagonal, he llegado a leer cosas del tipo que luego entre a EdF, lo cual no tiene ningún sentido porque hay más circulaciones que vienen del norte que del sur. Si se enlaza por el norte con la R1, entonces por el otro lado tiene que hacerse por narices la Cornellà-Castefa, porque la R1 tiene que unirse con la R2sud para igualar demandas y facilitar servicios pasantes, eso es fundamental para aprovechar bien la escasa capacidad de las travesías. Un túnel que enlace la R1 con la R4s no tendría ningún sentido. Y finalmente, el túnel por la Diagonal no pasaría por Sants ni por La Sagrera, por lo que me parece poco adecuado para trenes de cercanías. No comparto la idea de ponernos a proyectar "metros regionales", al menos como parte de la red de ancho ibérico, por lo que el tercer túnel yo pienso que tendría que pasar por al menos una de las principales estaciones, preferiblemente ambas. De hacerse eventualmente un Metro regional habría que hacerlo como cosa aparte con su propio túnel.
En cambio, la opción del túnel por Gràcia pasaría por Sants, F. Macià, Gràcia/Fontana, Guinardó y La Sagrera, dando cobertura a una zona que tiene difícil acceso a Rodalies, y además acercándose más a la zona alta, la más alejada de las travesías ferroviarias. Además este túnel podría absorber por ejemplo la R4, que por ahora se prevé (post-Torrassa) que pase por Pl. Catalunya junto con la R1 costa-costa.

Ahora, dicho todo esto yo no veo por ningún lado la necesidad de un tercer túnel. La saturación de los túneles se debe a una explotación extremadamente ineficiente: Principalmente tenemos la R1 por un lado, y la R2sud por otro, que supone un montón de circulaciones redundantes comparado con si esas dos líneas se juntaran a una línea pasante.
Con el cruce de Torrassa bien hecho (es decir manteniendo un enlace opcional de Bellvitge hacia Pg. de Gràcia) la distribución de los túneles pasaría a ser: Por Pl. Catalunya solo R1 y R4. Con 6 trenes en la R4, aún habría sitio para 10 R1. En el túnel de Pg. de gràcia estaría la R2 (interior-interior), la R3 y los regionales. Podría haber 6 circulaciones de R2 y 6 de R3 y aún sobraría capacidad para 4 regionales por hora. Y con todo eso solo tendríamos 16 circulaciones por hora en cada túnel, un tope razonable ante los 20 que son el máximo absoluto y que no deja surcos para compensar retrasos.
Finalmente, y esto es de cosecha propia, si los regionales del sur y del norte se hacen morir en EdF dejarían de solaparse estos en los túneles urbanos, permitiendo el doble de circulaciones con los mismos surcos.
Lo de los regionales lo he ilustrado con este esquema:
Imatge


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dilluns 11/07/2016 13:36

Carlos González ha escrit:Us volia fer una pregunta a tots, ja que es parla de que un tercer túnel es important, per on ho farieu?? Segons PTP, pensen que es millor que sigui per la travessera de Gràcia ja que faria enllaç a més línies de metro i a totes les línies Regionals.

http://www.transportpublic.org/images/p ... en2014.pdf
http://www.transportpublic.org/componen ... -regionals

Aquí penjo els dos enllaços que expliquen del tema :ok
He llegit el document i té una inconsistècia. Per un costat denosta la opció túnel Diagonal perquè només hi passaria la C3, que es la que ACTUALMENT aporta menys trens, però al principi diu que la C3 experimentarà un gran augment de freqüències amb la futura duplicació i ampliació fins a Castelldefels. Planifiquem pensant en el present o en el futur?

Jo soc partidari de:
- Nou túnel per R3, R7 circular i futura R9 circular (una nova línia Martorell - Terrassa Sud tancaria aquest cercle que proposo i mentre no es tanqués es podria explotar com a Martorell - BCN F Macià - Terrassa)
- Túnel de Gràcia per R2 en configuració interior-interior i Regionals
- Túnel de Catalunya per R1 en configuració costa - costa i R4 (amb final a l'aeroport)

O inclús fer arribar la R4 també a Martorell, servir l'aeroport amb l'R1 com abans i eliminar del tot el principal punt de pertorbació de la xarxa que es la bifurcació del túnel de Meridiana, dirigint tot el trànsit del Túnel de Meridiana cap al nou túnel de Diagonal.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1887
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 11/07/2016 13:40

Jo estaria d'acord amb el túnel de Travessera de Gràcia, però el problema serà que llavors l'ampliació de FGC fins a Gràcia de la LL-A no servirà de molt llavors, em refereixo també a la L8 fins a Besòs Parc. :|


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 11/07/2016 13:45

robertotlh ha escrit:
He llegit el document i té una inconsistècia. Per un costat denosta la opció túnel Diagonal perquè només hi passaria la C3, que es la que ACTUALMENT aporta menys trens, però al principi diu que la C3 experimentarà un gran augment de freqüències amb la futura duplicació i ampliació fins a Castelldefels. Planifiquem pensant en el present o en el futur?
La zona que cubre la R3 no está tan densamente poblada. Por mucho que pueda aumentarse la frecuencia en el futuro si se desdobla, la demanda será menor que otras líneas como la R4 o la R1, tal vez incluso menos que la R2nord.
Don Ramón l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 11/07/2016 13:50, en total s’ha editat 1 vegada.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 11/07/2016 13:49

Carlos González ha escrit:Jo estaria d'acord amb el túnel de Travessera de Gràcia, però el problema serà que llavors l'ampliació de FGC fins a Gràcia de la LL-A no servirà de molt llavors, em refereixo també a la L8 fins a Besòs Parc. :|
Yo lo siento, pero no le veo ni pies ni cabeza a esa ampliación. Con llevar la L8 a Gràcia ya es bastante. Toda la zona en cuestión ya tiene cobertura razonable de Metro, y con el tranvía también se resuelven muchos problemas de esta índole (por ejemplo L8 hasta F. Macià, y de ahí tranvía hacia Besòs/Diagonal Mar).


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”